In d'r mosseltje?quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:44 schreef LudoSanders het volgende:
Ik hoorde eens een verhaal van een meisje die begeleider was op zo'n kinderkamp. Dat kamp was gevestigd ergens in de bossen, waar dat jaar ook ontzettend veel teken zaten. Er was dus een meisje dat 's nachts moest pissen en die besloot dat ergens in de bosjes te doen. Je kunt wel raden waar er een teek was gaan zitten.
dankjewel voor de raad jongemanquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:43 schreef Tamashii het volgende:
Vuck, je moet echt in een razend tempo naar de huisarts jongeman.
Zo heb ik er één (waargebeurd) van een vrouw met een bacteriele, vaginale infectie, en een echtgenoot die lijkschouwer van beroep was.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:44 schreef LudoSanders het volgende:
Ik hoorde eens een verhaal van een meisje die begeleider was op zo'n kinderkamp. Dat kamp was gevestigd ergens in de bossen, waar dat jaar ook ontzettend veel teken zaten. Er was dus een meisje dat 's nachts moest pissen en die besloot dat ergens in de bosjes te doen. Je kunt wel raden waar er een teek was gaan zitten.
Hij was nog niet lang bezig geweest, of ik heb geen bloed in m'n voeten, want hij was nog niet zo gevuld als in de OPquote:
Bij boeken lees ik ook altijd eerst de laatste pagina's.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:50 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Hij was nog niet lang bezig geweest, of ik heb geen bloed in m'n voeten, want hij was nog niet zo gevuld als in de OP
foto's zijn niet erg boeiend als ik die gemaakt had. Stuk huid, zwart puntje met bruine pootjes
Nu ligt ie te creperen in de sterilon op mijn pincet
Het is echt naar om ze eruit te halen, want je denkt dat je ze er zo uittrektmaar eh, ze zitten echt stevig vast...
![]()
Ludo, er is ook een leuke aflevering van House M D die over zoiets gaatal weet je de clou nu dus al
Nee, je moet ze juist niet draaien, heb ik me toen ik ze eenmaal had laten vertellenquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:52 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Bij boeken lees ik ook altijd eerst de laatste pagina's.
Maar die dingen moet je er uitdraaien toch, links- of rechtsom?
quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:39 schreef Maisnon het volgende:
Als ik die ziekte van Lyme krijg krijgen jullie van de week wat van mèn te heuren.
Maar dan heb je de kans dat het kopje blijft zitten toch?quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:54 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Nee, je moet ze juist niet draaien, heb ik me toen ik ze eenmaal had laten vertellen
Dacht het ook, ik was op vakantie met een twee vriendinnen (en alweer geen foto's, ahhh) en ik had er twee in m'n been dus ik in paniek ons mam bellendie had het snel op internet opgezocht
Sommige sites raden draaien wel aan. Ook met een één of andere tang moet je draaien.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:54 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Nee, je moet ze juist niet draaien, heb ik me toen ik ze eenmaal had laten vertellen
Dacht het ook, ik was op vakantie met een twee vriendinnen (en alweer geen foto's, ahhh) en ik had er twee in m'n been dus ik in paniek ons mam bellendie had het snel op internet opgezocht
Die zou Piovan voor me uploaden maar dat heeft ie nog steeds niet gedaanquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:54 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Hey, TS, waar is de recente foto in je fobo?
Jullie 2, samen in de draaimolen. A match made in a carousel.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:55 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Die zou Piovan voor me uploaden maar dat heeft ie nog steeds niet gedaan
En daarna samen op het strand terwijl ik speels zijn rode driekwartsbroek naar beneden friemelquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:57 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Jullie 2, samen in de draaimolen. A match made in a carousel.
Een romanticus is het wel.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:59 schreef Maisnon het volgende:
[..]
En daarna samen op het strand terwijl ik speels zijn rode driekwartsbroek naar beneden friemel
Goed bij z'n hoofdje vastpakken en dan trekkenquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:55 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Maar dan heb je de kans dat het kopje blijft zitten toch?
Een vrouw die probleemwijken moeiteloos kan quotenquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:39 schreef Maisnon het volgende:
Als ik die ziekte van Lyme krijg krijgen jullie van de week wat van mèn te heuren.
RealZeus?quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:00 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Goed bij z'n hoofdje vastpakken en dan trekkendan kan het niet gebeuren.
Ik had alleen een epileerpincet hier en die is nog ongeschikter dan Toontje in de eerste artilleriedivisie
Ik geworden er nog steeds mee doodgegooidquote:Op woensdag 29 juli 2009 02:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een vrouw die probleemwijken moeiteloos kan quoten
Ik wordt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:02 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik wordt er nog steeds mee doodgegooideen vriend van me vertelde laatst enthousiast dat ie Kees in de trein had gezien, inclusief foto's en geluid. Kees heeft geen snor meer
Ik wordtquote:Op woensdag 29 juli 2009 02:02 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik wordt er nog steeds mee doodgegooideen vriend van me vertelde laatst enthousiast dat ie Kees in de trein had gezien, inclusief foto's en geluid. Kees heeft geen snor meer
Juist wel draaien, anders kan zijn kop blijven zitten oid!quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:54 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Opper een ZVL subforum in FB.quote:
Kees heeft dan ook voldoende pallets gesorteerd om een scheerapparaat aan te kunnen schaffenquote:Op woensdag 29 juli 2009 02:02 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Zodat ze niet meer weten hoe laat het is, dat zal ze leren!quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:04 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Juist wel draaien, anders kan zijn kop blijven zitten oid!
Tegen de klok in.
Als we 't dan nu toch over hem hebbenquote:Op woensdag 29 juli 2009 02:05 schreef Maisnon het volgende:
Ik vind het heel erg zielig voor RealZeus om dit te vragen maar ik ben benieuwd of ie nou ondertussen al een vriendin heeftwant ik weet nog van lang geleden dat ie daar wanhopig mee bezig was.
Transformers!quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:06 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Als we 't dan nu toch over hem hebben. Deze en deze, damn
.
ik zie geen verschilquote:
Doordeweeks is RealZeus hobbyfotograaf, maar in het weekend transformeert hij in Toontje. </jambers>quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:11 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Doordeweeks is RealZeus hobbyfotograaf, maar in het weekend transformeert hij in Toontje. </jambers>
100 keer kijken over een hele zomer in dit geval vind ik erg weinig.quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:12 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Maar tekenwij hadden echt honderden teken aan het dak van de veranda, heb daar heel de zomer onder gezeten toen! Echt overal 100 keer gekeken dat ik geen teken had, nog paar keer laten controleren door vriendlief. Enge dingen, brr
Wees blij met mijn advies en wees verstandig.quote:
wie was die andere droeftoeter ook weer di ein die docu zei ja iedereen zit er, paardemeisjesquote:Op woensdag 29 juli 2009 02:13 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
100 keer kijken over een hele zomer in dit geval vind ik erg weinig.
Dr_Flashquote:Op woensdag 29 juli 2009 02:13 schreef PeZu het volgende:
[..]
wie was die andere droeftoeter ook weer di ein die docu zei ja iedereen zit er, paardemeisjes_!
quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:15 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Dr_Flash
Maar pas op hé, die leest altijd mee.
zo klopt iequote:
Ik weet het niet Ludo, ik weet het niet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:19 schreef LudoSanders het volgende:
Hara, is er ook een asiel voor teken?
Of worden die ook massaal tijdens de zomervakantie aan boomjes vastgebonden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:20 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik weet het niet Ludo, ik weet het niet..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
Ik moet er nog steeds zo hard om lachenquote:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:23 schreef LudoSanders het volgende:
Ik wacht op het teken om slapen te gaan.nou ik teken ervoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
quote:Misverstanden over het verwijderen van een teek
Er is veel onduidelijkheid en tegenstrijdigheid over het verwijderen van teken. Volgens sommige bronnen moet een teek absoluut niet worden gedraaid, terwijl andere bronnen juist melden dat de teek alleen moet worden gedraaid, en er niet aan moet worden getrokken.
Een misverstand is dat teken zich in de huid zouden schroeven, en in de tegenovergestelde richting kunnen worden uitgeschroefd. Teken schroeven zich niet in de huid, en kunnen dan ook niet worden uitgeschroefd. Echter, aangezien de hypostoom (steeksnuit) een soort weerhaakjes heeft, zou een licht draaiende beweging verwijdering mogelijk makkelijker kunnen maken. Draaien verhoogt waarschijnlijk wel de kans dat de hypostoom afbreekt. Over het wel of niet draaien van de teek, en met of zonder daarbij te trekken, bestaat onduidelijkheid.
Ik zeg nergens dat ze zich schroevenquote:Op woensdag 29 juli 2009 02:24 schreef Maisnon het volgende:
http://www.lymenet.nl/info/teken-verwijderen.htm
[..]
kun je het vinden of wil je dat ik het tekenquote:Op woensdag 29 juli 2009 02:25 schreef LudoSanders het volgende:
Ik kreeg een teken van boven dat mij vertelde om slapen te gaan.
En daarom ook tang tegen dehuid aan, en niet om zn vette lijf.quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:26 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze zich schroevenAls je een teek er gewoon uittrekt heb je kans dat ie gaat kotsen en zn ziektes in je bloedbaan dumpt.
Jepquote:Op woensdag 29 juli 2009 02:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En daarom ook tang tegen dehuid aan, en niet om zn vette lijf.
Vind ik wel weer tekenend van je.quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:27 schreef PeZu het volgende:
[..]
kun je het vinden of wil je dat ik het teken
point tekenquote:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:34 schreef ondeugend het volgende:
Ik had er laatst eentje in bed !
En ik slaap naakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:35 schreef PeZu het volgende:
[..]
ieuw jij slaaptCorrectieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 teek
en die is doodAnd everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
teken care ofquote:
Preciesquote:
Ooohh, had ik niet gezien, pardon.quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:30 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Jepen dat zei ik al eerder in het topic
Zolang je hem bij z'n kop pakt en niet z'n kont is het goed. Maar soms wil ie er niet uit of dan ben je bang dat je hem irriteert door in zijn kop te knijpen
Godverdomme, je bent niet de enige.quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:23 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik moet er nog steeds zo hard om lachen
bull..dat is een bekende urban legend die iedereen in zijn/haar dorp/stad verteld. Zelfde als het verhaal van de anale seks, hond en witte bankquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:48 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Zo heb ik er één (waargebeurd) van een vrouw met een bacteriele, vaginale infectie, en een echtgenoot die lijkschouwer van beroep was.
met die pen kan je hem ook leegknijpen als hij vol zit ,quote:Op woensdag 29 juli 2009 04:21 schreef Metalfrost het volgende:
pics van je ukelele?
Tevens, spijtig om te horen dat je een teek hebt. Helaas niets aan te doen.
of toch wel?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 29 juli 2009 04:15 schreef Tim86 het volgende:
[..]
bull..dat is een bekende urban legend die iedereen in zijn/haar dorp/stad verteld. Zelfde als het verhaal van de anale seks, hond en witte bank
Vroeger werd geadviseerd de teek met alcohol, ether of een andere bedwelmende stof in te smeren alvorens hem voorzichtig los te trekken. Doe dit niet! Deskundigen menen dat er dan een grote kans bestaat dat het diertje in paniek raakt en alsnog haar maag leegspuit in haar gastheer. Met een vergrote kans op infectie.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:52 schreef BlueMage het volgende:
Heb ook wel 'ns gehoord dat als je er eerst alcohol over op doet de teek er zo uitgaat. (dan voer je 'm dronken waarschijnlijk) vraag me af of 't waar is.
Heb ik ook gelezen, zo'n teken lepel is dacht ik het bestequote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:05 schreef waterkip het volgende:
[..]
Vroeger werd geadviseerd de teek met alcohol, ether of een andere bedwelmende stof in te smeren alvorens hem voorzichtig los te trekken. Doe dit niet! Deskundigen menen dat er dan een grote kans bestaat dat het diertje in paniek raakt en alsnog haar maag leegspuit in haar gastheer. Met een vergrote kans op infectie.
Teken moeten dus kotsen van alcohol.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:05 schreef waterkip het volgende:
[..]
Vroeger werd geadviseerd de teek met alcohol, ether of een andere bedwelmende stof in te smeren alvorens hem voorzichtig los te trekken. Doe dit niet! Deskundigen menen dat er dan een grote kans bestaat dat het diertje in paniek raakt en alsnog haar maag leegspuit in haar gastheer. Met een vergrote kans op infectie.
ja pincet wil ook nog wel eens als Heimlich-greep werken ,waarna de teek zijn maaginhoud in de bezoeker deponeert.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:19 schreef HiroYui het volgende:
[..]
Heb ik ook gelezen, zo'n teken lepel is dacht ik het beste
Je lijkt wel een beetje op die rechter.quote:
het is een teken!quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:02 schreef Manono het volgende:
gadverdamme wat is dat met die teken de laatste tijd
Pas op, Maisnon.quote:Dit jaar zijn er veel meer teken gevangen dan in de afgelopen twee jaar. Dat blijkt uit een telling van Wageningen Universiteit waarvan de resultaten vandaag werden bekendgemaakt in het VARA-radioprogramma Vroege Vogels.
In de maanden mei, juni en juli zijn op twaalf vaste vanglocaties meer dan 5800 teken gevangen. In 2007 en 2008 ging het om 3300 teken. Maar ook in de andere maanden zijn er dit jaar meer gevangen.
Moet je eens in dat lijfje knijpen, dan kruipen ze zo weer uit je huidquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:31 schreef mieuwmieuw het volgende:
Kijk hoe klein die kutkop is vergeleken met zijn dikke reet.
Teken
[ afbeelding ]
Had jij dan wel een besmettequote:Op zondag 2 augustus 2009 11:23 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ken het TS...
= kut.
Hopelijk ben je erop tijd bij geweest.
En wie was de gelukkige om hem daar weg te halen?quote:Op zondag 2 augustus 2009 11:15 schreef Gupje het volgende:
2 weken geleden had ik er een! Zo'n 3 cm verwijderd van mijn anus
Ik heb een jaar geleden waarschijnlijk een besmette gehad. Wist in eerste instantie niet dat ik gebeten was door een teek, ik heb uberhaupt nooit een teek op mij gezien. Kreeg een rode kring op mn bovenbeen (begon redelijk klein uiteraard), naar de dokter geweest, hij verwees me door naar het ziekenhuis.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:37 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Had jij dan wel een besmette
Meer teken gevangen in Nederland
Een teek valt er altijd afquote:Op zondag 2 augustus 2009 23:31 schreef Tamashii het volgende:
Als een teek niet gevaarlijk is, valt hij er toch vanzelf af?
En anders zie je toch hele cirkels rond de teek?
Mijn oom ontdekte pas laat dat de teek besmet was en toen had hij echt vier of vijf grote rode kringen op zijn rug. Maar dan ben je toch al te laat met naar de dokter gaan? Nja, hij uiteindelijk net niet, maar lang en veel zware antibiotica gehad.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:42 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Een teek valt er altijd af
Die kringen komen daarna pas, mocht de teek besmet zijn.
Het is voor zover ik weet één kringetje, een rode, licht in het midden, die steeds groter wordt.
Misschien had de teek op verschillende plekken gebetenquote:Op zondag 2 augustus 2009 23:46 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Mijn oom ontdekte pas laat dat de teek besmet was en toen had hij echt vier of vijf grote rode kringen op zijn rug. Maar dan ben je toch al te laat met naar de dokter gaan? Nja, hij uiteindelijk net niet, maar lang en veel zware antibiotica gehad.
'GVD ALLE TEKEN HET LAND UIT!!quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:45 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb hem inmiddels wel gemeld op zo'n anti-teek NSB site
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |