Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)was-psychotisch.htmlquote:AMSTERDAM - Verwanten van de 33-jarige O. Sanchez uit Texas die haar baby van drieënhalve week op gruwelijke wijze om het leven bracht, hebben dinsdag gezegd dat zij schizofreen is en lijdt aan een postnatale psychose.
© NovumSanchez verbleef langdurig en herhaaldelijk in een psychiatrische inrichting. Haar geestelijke gezondheid zou in de week voor haar daad zienderogen slechter zijn geworden.
Sanchez is in staat van beschuldiging gesteld voor moord. De borgsom is op een miljoen dollar gesteld. De vader van de baby,
Scott Buchholtz, zei tegenover de San Antonio Express-News dat zij ter dood moet worden gebracht.
Opgegeten
Sanchez bewerkte maandag haar zoontje met een mes en onthoofdde het kind, omdat dit moest van de duivel, zo vertelde zij tegenover de politie. Volgens een politiewoordvoerder had Sanchez een deel van de hersenen en drie teentjes van het jongetje opgegeten.
De vrouw stak zichzelf na de moord met een mes in buik en borst, en werd opgenomen. Er werden in de woning een zwaard, machete en keukenmes in beslag genomen.
Catheter
Sanchez en Buchholtz leefden tijdens de zwangerschap en de eerste twee weken na de bevalling samen, zei Buchholtz. De bevalling verliep problematisch door een ontsteking en zij moest ongeveer een week een catheter gebruiken.
Die tegenslag werkte de depressie in de hand, zei Buchholtz. Hij was na twee weken bij zijn ouders ingetrokken.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)was-psychotisch.html
Wat denkt ze wel niet? Dat ze in Nederland woont. In Nederland werkt dit soort geleuter en maakt het dat je er vanaf kunt komen met een taakstraf, maar in Texas wordt het gewoon zitten. Als ze mazzel heeft mag ze zitten zonder een hoog voltage.
Ik denk dat ze na haar billenkoek van 2000 Volt pas echt weet wat psychotisch is.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
![]()
Buiten de leuke late-night humor, heb je gelijk natuurlijk. Dat word een mooi vonkenspel daar op de stoel. En terecht uiteraard.
Crispy friedquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat ze na haar billenkoek van 2000 Volt pas echt weet wat psychotisch is.
quote:
quote:Levend koken was een methode om de doodstraf te voltrekken die in de late middeleeuwen gebruikt werd. De veroordeelde, meestal een valsemunter, werd letterlijk levend gekookt in een ketel gevuld met kokende olie of kokend water. Bij 'verzachtende' omstandigheden werd hij eerst verdronken. In Deventer is nog een ketel te vinden waarin veroordeelden in het verleden zijn gekookt.
Haha ook heerlijk droog onder wikipedia daar onder:quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is er sprake van verzachtende omstandigheden?
[..]
quote:Het is tevens de geprefereerde methode om kreeft te bereiden voor consumptie.
Geweldig inderdaad dat hak-op-de-tak springen en dan nog zoiets luchtigs er bij zetten ook.quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Haha ook heerlijk droog onder wikipedia daar onder:
[..]
![]()
![]()
Een paar extra kruiden en we hebben Houston Fried Chick
Je ben psycho conservatief als je voor een flinke straf bent voor deze halve gare "moeder" ? Rare denkbeelden heb jij.quote:
iemand straffen voor iets wat waarschijnlijk buiten haar controle ligt is natuurlijk niet raarquote:Op woensdag 29 juli 2009 03:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je ben psycho conservatief als je voor een flinke straf bent voor deze halve gare "moeder" ? Rare denkbeelden heb jij.![]()
Inderdaad.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:25 schreef jkdjjsop het volgende:
'Moeder die baby onthoofdde was psychotisch'
Joh, je meent het...
Als je ze daarna doorstuurt naar de gaarkeuken sla je twee vliegen in één klap!quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:40 schreef jkdjjsop het volgende:
Ja, laten we alle ontoerekingsvatbaren gaan roosteren! Goed plan!
Je miste het stukje waarbij een 3 jarig kind op gruwelijke wijze gedood werd?quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:40 schreef jkdjjsop het volgende:
Ja, laten we alle ontoerekingsvatbaren gaan roosteren! Goed plan!
quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als je ze daarna doorstuurt naar de gaarkeuken sla je twee vliegen in één klap!
Mwah, mensen die met hun volle verstand onschuldige mensen vermoorden of anderszins zeer ernstige schade toebrengen, mogen van mij wel gefrituurd worden.quote:Verder is het natuurlijk te debiel voor woorden. Pleiten voor de doodstraf vind ik al zielig dogmatisch en pleiten voor de doodstraf voor iemand die psychisch behoorlijk in de war is is natuurlijk helemaal triest!
Nee. En als die vrouw dit met haar volle verstand gedaan heeft, mag ze van mij ook een extreem pijnlijke dood sterven. Maar dat is dus nog maar de vraag.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je miste het stukje waarbij een 3 jarig kind op gruwelijke wijze gedood werd?
In elk ander geval negeren we de gevoelens van verlies, pijn en rouw bij de nabestaanden en gaan we tonnen in therapie zonder resultaat steken om tijdens proefverlof het volgende onschuldige slachtoffer te laten creëren.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:57 schreef jkdjjsop het volgende:
Mwah, mensen die met hun volle verstand onschuldige mensen vermoorden of anderszins zeer ernstige schade toebrengen, mogen van mij wel gefrituurd worden.
Er is ook een vader. Zijn belangen vergeten we verder maar. Tenslotte is de dader.... TADAAAAAAAAAAA... psychotisch. Kom op jongens... pamperen!quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:59 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Nee. En als die vrouw dit met haar volle verstand gedaan heeft, mag ze van mij ook een extreem pijnlijke dood sterven. Maar dat is dus nog maar de vraag.
Overigens is het wel d'r eigen kind heh, die ze heeft opgegeten. Niet het jouwe.
Psychoses zijn behandelbaar/controleerbaar met medicijnen, lees je eens in aub want dit is geblaat.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In elk ander geval negeren we de gevoelens van verlies, pijn en rouw bij de nabestaanden en gaan we tonnen in therapie zonder resultaat steken om tijdens proefverlof het volgende onschuldige slachtoffer te laten creëren.
Ja... tot de patient z'n medicijnen niet meer in neemt omdat die denkt de wereld aan te kunnen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:02 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Psychoses zijn behandelbaar/controleerbaar met medicijnen, lees je eens in aub want dit is geblaat.
Ik neem aan dat jij 't volledige medische dossier van deze vrouw kent en ook de redenen voor de psychose en 't risicio op terugval?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... tot de patient z'n medicijnen niet meer in neemt omdat die denkt de wereld aan te kunnen.
Ik ben bijvoorbeeld wel voor het frituren van kut-Marokkanen en ander gespuis. Niet voor het frituren van ontoerekeingsvatbaren, omdat het middel erger is dan de kwaal.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In elk ander geval negeren we de gevoelens van verlies, pijn en rouw bij de nabestaanden en gaan we tonnen in therapie zonder resultaat steken om tijdens proefverlof het volgende onschuldige slachtoffer te laten creëren.
Wie zegt dat ik wil pamperen? Sinds wanneer is "niet ter dood veroordelen" meteen "pamperen"?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er is ook een vader. Zijn belangen vergeten we verder maar. Tenslotte is de dader.... TADAAAAAAAAAAA... psychotisch. Kom op jongens... pamperen!
Ik neem aan dat jij 't volledige medische dossier van deze vrouw kent en ook de redenen voor de psychose en 't risico op herhaling minimaal acht?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:05 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij 't volledige medische dossier van deze vrouw kent en ook de redenen voor de psychose en 't risicio op terugval?
Je gaat me nu vast uitleggen hoe het permanent uit de maatschappij halen van iemand die 3 jarige kinderen onthoofd erger is?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:06 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Ik ben bijvoorbeeld wel voor het frituren van kut-Marokkanen en ander gespuis. Niet voor het frituren van ontoerekeingsvatbaren, omdat het middel erger is dan de kwaal.
Dus hier ga je er voor het gemak even vanuit dat iemand die tegen de doodstraf is, niks geeft om het leven en de gevoelens van de nabestaanden? Of dat iemand moord 'niet zo erg vindt'? Lekker makkelijk.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Gezien de OP gaat het om de verschillen tussen US en Nederland. En in Nederland gaat deze persoon toch echt op proefverlof na een aantal jaartjes.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:15 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus hier ga je er voor het gemak even vanuit dat iemand die tegen de doodstraf is, niks geeft om het leven en de gevoelens van de nabestaanden? Of dat iemand moord 'niet zo erg vindt'? Lekker makkelijk.
Ik vind iemand vermoorden omdat je niemand mag vermoorden een beetje dubbel. Kijk dat iemand straf verdient o.k. maar er zit ngo een behoorlijk gebied tussen iemand op de stoel zetten en iemand op proefverlof sturen.
Wie zegt dat ik iemand die 3 jarige kinderen onthoofd en opeet niet permanent uit de maatschappij wil halen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Je gaat me nu vast uitleggen hoe het permanent uit de maatschappij halen van iemand die 3 jarige kinderen onthoofd erger is?
taakstrafquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat denkt ze wel niet? Dat ze in Nederland woont. In Nederland werkt dit soort geleuter en maakt het dat je er vanaf kunt komen met een taakstraf, maar in Texas wordt het gewoon zitten. Als ze mazzel heeft mag ze zitten zonder een hoog voltage.
Vraag even aan de nabestaanden van slachtoffers van zielige psychotische daders of ze hen als 'echte' misdadigers beschouwen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:18 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik iemand die 3 jarige kinderen onthoofd en opeet niet permanent uit de maatschappij wil halen?Roosteren is mij alleen een brug tever. Laten we dat middel aanwenden voor de echte criminelen, mensen die dit soort dingen met hun volle verstand doen.
Dan nog. Iemand maar vermoorden omdat je niet weet wat je met die persoon aanmoet?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Gezien de OP gaat het om de verschillen tussen US en Nederland. En in Nederland gaat deze persoon toch echt op proefverlof na een aantal jaartjes.
Ja, zo lust ik er nog wel tien. Voor de nabestaanden kunnen de straffen in het algemeen nooit hoog genoeg zijn. Daarom laten we daders ook niet direct door nabestaanden veroordelen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vraag even aan de nabestaanden van slachtoffers van zielige psychotische daders of ze hen als 'echte' misdadigers beschouwen.
Niet ieder familielid van een slachtoffer van moord is bloeddorstig...quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Vraag even aan de nabestaanden van slachtoffers van zielige psychotische daders of ze hen als 'echte' misdadigers beschouwen.
Och, hij heeft wel een punt. Je staat er soms versteld van voor welke criminele feiten in Nederland taakstraffen worden uitgedeeld. De gevangenissen zijn niet voor niks zo leeg.quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof het systeem van de VS alles isquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gezien de OP gaat het om de verschillen tussen US en Nederland. En in Nederland gaat deze persoon toch echt op proefverlof na een aantal jaartjes.
Het alternatief in ons huidige systeem is dus een grote kans op recidive....quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:23 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dan nog. Iemand maar vermoorden omdat je niet weet wat je met die persoon aanmoet?![]()
Het puntje van proefverlof moet naar gekeken worden, wordt al naar gekeken zelfs, maar om dan maar mensen op te hangen omdat het TBS systeem niet werkt.
Dat is wel het andere uiterste dan de slachtoffers afdoen als een medisch feitje nietwaar.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:24 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik er nog wel tien. Voor de nabestaanden kunnen de straffen in het algemeen nooit hoog genoeg zijn. Daarom laten we daders ook niet direct door nabestaanden veroordelen.
Ja in ons systeem voorkomen we ze wel wilde je zeggen? Nee dus, en de kans op herhaling wordt ook nog eens vergroot.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:31 schreef -Techno- het volgende:
[..]
[..]
Alsof het systeem van de VS alles isHoeveel psychotische misdaden worden daar wel niet gepleegd? Die "harde" aanpak voorkomt jammer genoeg deze misdaden niet. Dus roepen dat we hardere straffen nodig hebben is nogal simplistisch, daarmee voorkomen we deze misdaden niet. En het voorkomen van deze misdaden lijkt me belangrijker dan het straffen van de daders.
Wie zegt dat ik de slachtoffers af wil doen als "een medisch feitje"?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat is wel het andere uiterste dan de slachtoffers afdoen als een medisch feitje nietwaar.
Statisch gezien gebeuren er in Nederland minder van zulke gruwelijkheden dan in de VS. Het systeem in Nederland voorkomt het niet, geen enkel systeem zal dat doen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja in ons systeem voorkomen we ze wel wilde je zeggen? Nee dus, en de kans op herhaling wordt ook nog eens vergroot.
Daar verschillen wij dan van mening. Slachtoffers zijn emotioneel beïnvloed en alles behalve objectief.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:34 schreef Swetsenegger het volgende:
En ik ben van mening dat we af moeten van de denkwijze dat straffen alleen bedoeld is voor de dader. Nee, een zeer belangrijk deel van straffen is het rechtvaardigheidsgevoel voor slachtoffers! Dat wordt in mijn mening veel te veel uit het oog verloren in Nederland in een poging de dader te 'genezen'.
Je wil toch de dader genezen ipv genoegdoening voor de slachtoffers?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:37 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik de slachtoffers af wil doen als "een medisch feitje"?
Omdat ik tegen de doodstaf voor ontoerekeningsvatbaren ben, ben ik in jouw ogen meteen vóór de Nederlandse manier van "straffen"? Is dat wat er in jouw hoofd omgaat?
Ik wil graag een bron waaruit blijkt dat moord op minderjarige kinderen door ontoerekeningsvatbaren statistisch vaker voor komt in de US, waarbij ik dan ook graag een definitie zie van ontoerekeningsvatbaar in die gevallen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:38 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Statisch gezien gebeuren er in Nederland minder van zulke gruwelijkheden dan in de VS. Het systeem in Nederland voorkomt het niet, geen enkel systeem zal dat doen.
Ja... en?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:39 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Daar verschillen wij dan van mening. Slachtoffers zijn emotioneel beïnvloed en alles behalve objectief.
Waar staat dat ik de dader wil genezen? De dader moet zichzelf genezen en tot 100% zeker vaststaat dat er van genezing sprake is en er geen recidive meer kan optreden, zit de dader vast.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je wil toch de dader genezen ipv genoegdoening voor de slachtoffers?
nee het is een belachelijk stokpaardje wat discussies dood maaktquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:26 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Och, hij heeft wel een punt. Je staat er soms versteld van voor welke criminele feiten in Nederland taakstraffen worden uitgedeeld. De gevangenissen zijn niet voor niks zo leeg.
Dus tonnen steken in een behandeling waarbij de kans van slagen nihil is? Ja het zal best humaan zijn... tenminste, voor de dader dan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:45 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Waar staat dat ik de dader wil genezen? De dader moet zichzelf genezen en tot 100% zeker vaststaat dat er van genezing sprake is en er geen recidive meer kan optreden, zit de dader vast.
Die komt dan wat mij betreft dus nooit meer vrij, dat moge duidelijk zijn.
Nee, het is de waarheid. Je hoeft de krant maar open te slaan om te zien dat het waar is.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:45 schreef Re het volgende:
[..]
nee het is een belachelijk stokpaardje wat discussies dood maakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |