Dit soort grappen zijn geniaal natuurlijk.quote:Gaat topman Rijkman Groenink langs bij het Amerikaanse beleggingsfonds Federated, een grote aandeelhouder van de bank, zegt hij ter afscheid tegen de Aziatische fondsmanager dat ze nu de kamer kan gaan schoonmaken.
Groenink was ook zonder de verkoop van de bank al aardig afgevuld en hij wilde juist niet aan RBS/BS/Fortis verkopen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mijn idee
groenink is een rat die toch zijn zakken wilde vullen zonder dat hij de bank groot kon maken
Dus maar verkopen, en zo veel mogelijk profiteren
haha die quote komt uit De Prooi, hij dacht dat die aziatische kip de schoonmaakster was terwijl ze de fokking fondsmanager wasquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit soort grappen zijn geniaal natuurlijk.
Serieus: Groenink voorzag dat het bod van het consortium onmogelijk fatsoenlijk waargemaakt kon worden.
Mijn stelling: Rijkman Groenink wordt niet op waarde geschat en is een held.
dat denk ik niet, hij kon in het verleden goed cashen bij grote banken in de City maar hij koos voor een minder salaris bij ABN. Hij wilde ABN uitbouwen tot iets moois, iets wat mislukt is.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mijn idee
groenink is een rat die toch zijn zakken wilde vullen zonder dat hij de bank groot kon maken
Dus maar verkopen, en zo veel mogelijk profiteren
Dat dus. Helemaal eens dat dit een zege voor NL is geweest en geen nationale ramp zoals sommigen denken. Behalve natuurlijk dat hij een held tegen wil en dank is, want hij wilde helemaal geen overname.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:19 schreef Q. het volgende:
Gezien het feit dat de opknipping van ABN-AMRO (en het overnemen van de meest gevaarlijke stukken door RBS) het beste is wat ons de afgelopen jaren is overkomen is hij een held. Als de Nederlandse staat het oude ABN-AMRO had moeten redden... nee, daar waren we niet vrolijk van geworden.
Hij wist dat wel, maar hij wilde gewoon een geintje uithalen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:41 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
haha die quote komt uit De Prooi, hij dacht dat die aziatische kip de schoonmaakster was terwijl ze de fokking fondsmanager was
Nee, die grap heeft zijn bank goed gedaan (de aandeelhouders dan). Na dat grapje dumpte dat kantoor al zijn aandelen ABN, met een mooie koersduik tot gevolgquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit soort grappen zijn geniaal natuurlijk.
Serieus: Groenink voorzag dat het bod van het consortium onmogelijk fatsoenlijk waargemaakt kon worden.
Mijn stelling: Rijkman Groenink wordt niet op waarde geschat en is een held.
Dat was een goed idee geweest voor Fortis en RBS, dan was Barclays nu kapoet geweest ipv de andere twee.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:44 schreef Zero2Nine het volgende:
Groenink wilde NIET dat Fortis ABN overnam, maar Barclays. Of dat wél een goed idee was geweest zullen we nooit echt weten.
hij kan juist niks bijzonders. Het is hem in al die jaren bij ABN AMRO niet gelukt een succesvolle strategie te ontwikkelen en deze te implimenteren. Alles ging maar half. Dat blijkt ook wel uit alles bij ABN voor dat hij CEO werd, vrijwel geen enkel project heeft hij van start-to-finish gedaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:56 schreef Ad_rem het volgende:
Held maar een persoonlijkheid met veel haken en ogen, al snap ik nooit wat voor bijzonders hij nou kan en 20 miljoen per jaar moet verdienen en wat ik niet kan.
hij was heel goed in corporate-loans, echter als je goed bent maak je promotie, en uiteindelijk komt iedereen zo dus op een plek terecht waar hij niet goed functioneert.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:14 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
hij kan juist niks bijzonders. Het is hem in al die jaren bij ABN AMRO niet gelukt een succesvolle strategie te ontwikkelen en deze te implimenteren. Alles ging maar half. Dat blijkt ook wel uit alles bij ABN voor dat hij CEO werd, vrijwel geen enkel project heeft hij van start-to-finish gedaan.
Eigenlijk is het toch ook zo dat als je De Prooi leest, je constant tussen de regels door leest dat Groenink een arrogante blaaskaak is "Die het wel even doet". Dit is denk ik ook zijn kracht. Ik denk dat zijn brutaliteit ervoor gezorgd heeft dat hij in de RvB terecht kwam, niet zijn kwaliteit. De laatste jaren was hij ook alleen bezig zijn eigen eilandje veilig te stellen, constant te ruzieën met Jiskoot e.d. en geen enkele beslissing nemen, alles half nemen zodat hij er toch nog onderuit kan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:14 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
hij kan juist niks bijzonders. Het is hem in al die jaren bij ABN AMRO niet gelukt een succesvolle strategie te ontwikkelen en deze te implimenteren. Alles ging maar half. Dat blijkt ook wel uit alles bij ABN voor dat hij CEO werd, vrijwel geen enkel project heeft hij van start-to-finish gedaan.
Peter Principlequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:26 schreef TubewayDigital het volgende:
hij was heel goed in corporate-loans, echter als je goed bent maak je promotie, en uiteindelijk komt iedereen zo dus op een plek terecht waar hij niet goed functioneert.
Jiskoot wilde de zakenbank uitbreiden he, niet Groenink, die geloofde er op een gegeven moment niet meer in.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eigenlijk is het toch ook zo dat als je De Prooi leest, je constant tussen de regels door leest dat Groenink een arrogante blaaskaak is "Die het wel even doet". Dit is denk ik ook zijn kracht. Ik denk dat zijn brutaliteit ervoor gezorgd heeft dat hij in de RvB terecht kwam, niet zijn kwaliteit. De laatste jaren was hij ook alleen bezig zijn eigen eilandje veilig te stellen, constant te ruzieën met Jiskoot e.d. en geen enkele beslissing nemen, alles half nemen zodat hij er toch nog onderuit kan.
Yep, bekend fenomeen. Zie je ook in de techniek. De beste technicus wordt gepromoveerd, niet de best leidinggevendequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:26 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
hij was heel goed in corporate-loans, echter als je goed bent maak je promotie, en uiteindelijk komt iedereen zo dus op een plek terecht waar hij niet goed functioneert.
Ik sla zijn analytisch vermogen een stuk hoger aan dan die van jou, om maar eens iets te noemen..quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:56 schreef Ad_rem het volgende:
Held maar een persoonlijkheid met veel haken en ogen, al snap ik nooit wat voor bijzonders hij nou kan en 20 miljoen per jaar moet verdienen en wat ik niet kan.
en ook dan die van mij ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:12 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik sla zijn analytisch vermogen een stuk hoger aan dan die van jou, om maar eens iets te noemen..![]()
In het boek bleek ook wel dat Groenink het zo ver heeft geschopt vanwege zijn (analytische) kwaliteiten. Hij is eerder ondanks zijn brutaliteit dan dankzij zijn brutaliteit zo ver gekomen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eigenlijk is het toch ook zo dat als je De Prooi leest, je constant tussen de regels door leest dat Groenink een arrogante blaaskaak is "Die het wel even doet". Dit is denk ik ook zijn kracht. Ik denk dat zijn brutaliteit ervoor gezorgd heeft dat hij in de RvB terecht kwam, niet zijn kwaliteit. De laatste jaren was hij ook alleen bezig zijn eigen eilandje veilig te stellen, constant te ruzieën met Jiskoot e.d. en geen enkele beslissing nemen, alles half nemen zodat hij er toch nog onderuit kan.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:12 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik sla zijn analytisch vermogen een stuk hoger aan dan die van jou, om maar eens iets te noemen..![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |