abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71415111
Hoe gaan ze daar bij jullie op het werk mee om?

Bij ons krijg je regelmatig een sneer wanneer je in de pauze even Nu of Fok checkt. Echt heel triest.

Onze kamerdeur staat altijd open en er lopen altijd mensen door de gang. Sommige mensen blijven in de pauze gewoon zitten en gaan dan lekker internetten (ja, het is toch pauze!) met hun melk en een bammetje erbij. En dan krijg je de volgende dag tijdens de lunch of bij de koffieautomaat altijd van die opmerkingen van collega's: 'jullie hebben zeker niet zoveel te doen?' of 'ik zie jullie de hele dag internetten'. Probleem is dat onze manager die bullshit ook nog gelooft.

Terwijl er over mensen die 6x per dag 10 minuten gaan roken niks wordt gezegd. Zo hypocriet.

Anyway, hebben ze er bij jou op het werk gedragsregels wat betreft het gebruik van internet, zijn er wel eens mensen om ontslagen etc?
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:35:20 #2
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71415246
Je moet ook gaan roken, dan ben je pas een echte baas.

Maar even serieus, waarom zou je in godsnaam blijven zitten als je pauze hebt? Ga lekker een stukje wandelen, buiten zitten.
pi_71415259
Bij ons is Internet essentieel......uiteraard wel tijdens het werk en niet in de pauzes
pi_71415439
Ik ga ook vaak gewoon lunchen of naar buiten, maar ja, als sommige mensen willen blijven zitten moeten ze dat lekker doen. Maar het gaat mij er meer om dat we telkens worden aangesproken op het feit dat het er steeds op lijkt alsof iedereen maar de hele dag zit te interpretten, terwijl wij één van de drukste afdelingen zijn. Dus ik vroeg me af hoe dat nou bij andere bedrijven was: streng of juist relaxed, of helemaal niet...
pi_71415485
Ik doe het gewoon. Collega's ook. Niemand die er ooit wat van gezegd heeft. Natuurlijk niet elk uur, maar af en toe een paar minuten.

Ik zit dan ook 90% van de tijd achter een pc dus ontspanning is wel eens fijn.
You dream it, I live it.
pi_71415681
ik kan niet zonder internet op mijn werk.
zonder google had ik pas echt stapels werk liggen :S
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  woensdag 29 juli 2009 @ 01:00:05 #7
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_71415832
Hoe denk je anders dat ik de hele dag door kan posten?
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_71415932
Bij ons moeten we 'niet internetten' want dan 'is er teveel druk op het netwerk' en 'crasht de server'...

Of je huurt een goede IT beheerder die een fatsoenlijk netwerk aan kan leggen en je bouwt een systeem waar geen twintig bottlenecks in zitten om vervolgens Gmail of nu.nl de schuld te geven.
En dat vind ik er dus van.
pi_71415950
Ik doe het soms tussendoor even. Maar nooit langer dan 5 minuten en alleen als ik weet dat ik/we al het werk van die dag af krijgen. ff mail checken of iets bekijken voor een vergadering voor die avond.

Ohja, ik rook niet en neem nooit pauze tussendoor
dag
pi_71416376
Ik doe het ook gewoon. Twee keer een lompe opmerking over gekregen van dezelfde randdebiel erover gekregen.

Toen heb ik maar aangegeven dat ik zat te werktijd omdat door het vele overwerken het er thuis niet meer van kwam (beetje overdreven ) , maar dat hij dat natuurlijk niet wist omdat ie' iedere dag stipt om half 6 de deur uit is.

De meeste mensen zeggen het als een grapje, dan moet je ook gewoon met een grapje reageren.
Op die opmerking van 'ik zie jullie de hele dag internetten' kan je aangeven dat als ie' gewoon achter zijn bureau zou zitten hij dit ook niet zou zien
pi_71416584
Zolang ik direct beschikbaar ben wanneer nodig en een beetje doorwerk zodra er iets met een hoge prioriteit langskomt, kraait er geen haan naar

En zeker als ik op iets moet gaan wachten, dan gebruik ik het internet wel degelijk als tijdverdrijf ja.
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_71418233
zolang roken onder werktijd wordt gedoogd mag je ook internetten onder werktijd .

Werkt bij mij vaak even als ontspanning. Soms krijg je inzichten als je even je gedachte ergens anders op zet. Ze hebben er geen moeite mee.
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 08:37:48 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71418339
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:29 schreef staticdata het volgende:
zolang roken onder werktijd wordt gedoogd mag je ook internetten onder werktijd .

Werkt bij mij vaak even als ontspanning. Soms krijg je inzichten als je even je gedachte ergens anders op zet. Ze hebben er geen moeite mee.
Dat dus.
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:47:09 #14
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_71418448
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:29 schreef staticdata het volgende:

woensdag 29 juli 2009 @ 08:49:37 #15
14827 Kogando
Modelprutser
pi_71418479
Wat een kinderachtig gedoe. Uit onderzoek is gebleken dat je productiviteit juist omhoog gaat als je af en toe even 5 minuten internet. Bij het werk wat ik tot nu toe gedaan heb kon ik overal prima internetten en ging de baas er gewoon vanuit dat je er geen misbruik van maakt.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_71418882
Als ik werk heb ik geen tijd om te internetten, werk in de zorg en werkdruk is redelijk hoog. Daarnaast kunnen wij hooguit op intranet, niet op alle internetsites.
pi_71418956
Een jaar of drie geleden is er bij ons op het werk een aanvulling op het arbeidscontract opgesteld i.v.m. het computersysteem. Hierin staat o.a. dat het verboden is om privé dingen op je pc te doen. Dus alle privé foto's en/of bestanden moesten worden verwijderd het het gebruik van e-mail en internet voor privé doeleinden wordt strikt verboden, ook in de pauze. Dit heeft in principe iedereen moeten ondertekenen. Een aantal mensen (waaronder ik) waren het er niet mee eens en hebben deze aanvulling niet ondertekend. In de pauze ben ik dus ook regelmatig privé aan het internetten. Eén keer heeft de directie mij zien internetten (privé) en daarvoor heb ik een officiële waarschuwing gekregen. Toch vind ik het belachelijk dat we in de pauze niet privé mogen internetten. Ik ga dus gewoon door.

In de aanvulling staat overigens dat er kan worden nagekeken op het systeem of er misbruik van wordt gemaakt. In het geval van misbruik kan in het ergste geval ontslag volgen.
pi_71419131
Maar de baas heeft zo'n heerlijk hoge download snelheid.... hoe krijg ik anders mijn 4 TB vol met data
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 09:42:49 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_71419396
Ik zit vaak te internetten tijdens het werk, collega's ook, inclusief de magnagers, er wordt nooit iets van gezegd, als je je werk maar afkrijgt. Downloaden op het werk doe ik niet, dat vind ik niet kunnen en ik denk dat, dat wel erg zou opvallen en dat er dan wel wat van zou worden gezegd.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_71419477
Hier wordt er ook weleens geinternet tijdens het werk.
We zitten 95% van de dag achter onze pc, dan is af en toe even nieuws of email checken wel even een goede afleiding.
Ben nu zelfs 4 weken helemaal alleen op kantoor en dan is wat afleiding tijdens je werk zeer welkom!
  woensdag 29 juli 2009 @ 09:47:06 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71419512
Downloaden niet, maar gewoon e-mail of zo doe ik wel. In principe mag het ook, mits het niet uit de hand loopt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71421648
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 01:04 schreef AquaMaryn het volgende:
Bij ons moeten we 'niet internetten' want dan 'is er teveel druk op het netwerk' en 'crasht de server'...
Wat 'n bij jullie IT club zeg, da's echt complete bullshit. Wat ik zelf 'n tijdje geleden wel heb gedaan is tijdelijk alle streaming blokkeren. We hadden toen 'n bagger internetverbinding (512kbit ofzo, voor de scherpe prijs van E450/mnd, fokking oplichters bij Euronet dat ze die verbinding in de jaren dat dat contract heeft gelopen nooit hebben opgewaardeerd), en er waren een paar afdelingen die over dat lijntje in systemen van een klant van ons moesten werken. Zogauw de nieuwe verbinding (6mbit) was opgeleverd heb ik streaming ook meteen weer open gegooid (ik houd zelf ook wel van 'n muziekje tijdens het werk ).

OT: ik vind dat internetten op het werk gewoon moet kunnen, maar uiteraard wel met mate. Prive downloaden vind ik overigens inderdaad not done, wat je prive op m'n netwerk uitvreet boeit me niet, als anderen er maar geen hinder van hebben
pi_71422186
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:06 schreef anboni het volgende:

[..]

Wat 'n bij jullie IT club zeg, da's echt complete bullshit.
Op piek uren loopt bij ons zowat heel het (inter)netwerk vast
Google laden duurt dan paar seconden en een netwerkprogramma laden kan wel een minuut duren (normaal <1s). Dit terwijl al het streaming gedoe geblokkeerd is.
Downloaden op het werk zit er bij dus absoluut niet in
You dream it, I live it.
pi_71423383
Bij mijn vorige baas mocht je in de pauze mocht je gewoon privé internetten, ik zou niet weten waarom dat niet mag. Volgens mij is er niet eens een wettelijke grondslag voor.
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:05:56 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71423423
Ik vind het ook belachelijk als er ge-interent wordt op het werk, dat moet niet kunnen.

Even zwaaien naar de IT afdeling
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')