abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71411606
Goed, allereerst de melding dat dit een kloon is. Ik heb geen zin hieraan gelinkt te worden via mijn 'vaste' account. Toch acht ik het dermate serieus, dat ik het hier toch wil posten.

De vraag is eigenlijk; Wat heeft de politie jou te vertellen, als je bij iemand aanbelt om een gesprek aan te gaan, maar die persoon wil dat niet en besluit de pollitie te bellen wegens stalking. Jij geeft te kennen niet weg te gaan voor er een gesprek plaats heeft gevonden.

Moeders doet de deur open en vraag je weg te gaan. Jij staat op de openbare weg, hebt nog niet eens op de bel gedrukt, maar moeders was al gewaarschuwd. Vervolgens zeg jij niet weg te gaan waarop zij besluit de politie te bellen (of dat had moeders al gedaan, dat kan natuurlijk ook.) en die komen.
Ondertussen ga je weg, maar je blijft wel in de buurt en sta je met wat bekenden te praten.

Politie komt dus, ziet je staan, en begint een praatje. Of je weg wilt gaan, blablabla. Komt erop neer dat zij eisen dat je weg moet en als je dat niet doet 'ben je voor ons', aldus de politieagent terwijl je je 100m van haar huis bevind en met iemand aan het praten bent.

Mijn vragen:
-Welk wetsartikel geeft de agent het recht jou te vorderen om de plaats te verlaten? (Er is niets strafbaars gebeurd immers... Daarnaast bevind je je op openbaar terrein en volgens mij mag je je daar gewoon bevinden? Moet er alvorens de vordering 'kracht' heeft niet een wettelijke grondslag liggen, zoals bijv. een aangifte of een straatverbod? M.a.w., kan een politie zomaar vorderen dat je bijv. je spullen moet pakken en op moet rotten?

Oh, het wijf beschuldigt me dus ergens van, waar ik niet van gediend ben. Dat is de reden dat ik met haar wil praten dus
  PR/Manusje van alles dinsdag 28 juli 2009 @ 22:47:38 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71411750
dude, als ze niet met je wil praten wil ze je niet met je praten. Doe normaal of zo.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_71412162
Dat is een niet relevant antwoord. Ik was al weggegaan sukkel. Daarnaast heeft ze me wat uit te leggen, wat ze overigens ook weigert. Ondertussen kan ze wel leugens vertellen over jou natuurlijk, dat dan weer wel. Zij kan niet normaal doen!

De vraag is welke bevoegdheden de politie heeft in deze. Ik kan namelijk ook wel voor alles de politie bellen. Die agenten zijn echter wel ook aan de wet gebonden. Zou wat zijn als die iedereen zomaar kunnen aanspreken en zeggen; Meneer, ik wil dat u daar uw auto parkeert' of 'Jongeman, zou u 2 km verderop uw patatje kunnen opeten want de buurvrouw waar je ruzie mee hebt heeft je hier naar binnen zien gaan en wilt zometeen een broodje kroket halen'.

Er is dus geen strafbaar feit gepleegd, er is geen straatverbod, niets van dat alles. Ze heeft enkel de politie gebeld omdat ze me niet te woord wilde staan. Geeft dat enkele feit de politie recht om jou te vorderen een gebied te verlaten? Mogen ze je aanhouden als je weigert. Je bevind je nl. op openbaar terrein.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:01:16 #4
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_71412211
Die agent wilde je gewoon weg hebben omdat een vechtpartij voorkomen minder energie kost dan eentje oplossen. Voor wat betreft stalking (belaging is de juridische term) ligt de boel iets gecompliceerder. Er zijn een aantal regels waar gedrag aan moet voldoen voordat het stalking is. Alleen een keertje (wat dreigend) voor de deur staan zal wel loslopen. Maar het is niet verstandig om door te zetten of continue andere manier te zoeken om in contact te komen.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  PR/Manusje van alles dinsdag 28 juli 2009 @ 23:01:48 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71412235
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:59 schreef hiephierhoera het volgende:
Ze heeft enkel de politie gebeld omdat ze me niet te woord wilde staan.
Ehm nee. Er stond een of andere idioot, jij dus, voor haar deur.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:03:23 #6
236046 NotYou
tigerblood
pi_71412286
Oeh! Een help de (anonieme) stalker bij zijn bezigheden topic! Weer eens iets anders dan topics waarin de slachtoffers om hulp/advies vragen.
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:03:25 #7
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_71412288
als een meisje nee zegt.....bedoelt ze ook nee....zoiets???

Stalking is overigens iets anders...dan ben je onophoudelijk bezig iemand lastig te vallen met ongevraagde post, bezoek, telefoontjes etc. Je hebt het nu over één keer lijkt het
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_71412361
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ehm nee. Er stond een of andere idioot, jij dus, voor haar deur.
Op de openbare weg, had nog niet aangebeld of moeders had me al weggedirigeerd. Waarop ik dus zij dat niet te gaan doen, maar het wel deed dus.

De vraag is en blijft, moet ik naar die agenten luisteren. Kunnen zij mij na een melding wel vorderen om weg te gaan?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:06:43 #9
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_71412391
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:05 schreef hiephierhoera het volgende:

[..]

De vraag is en blijft, moet ik naar die agenten luisteren. Kunnen zij mij na een melding wel vorderen om weg te gaan?
als je op de openbare weg staat...en niets doet wat niet mag...lijkt me dat niet
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:07:11 #10
236046 NotYou
tigerblood
pi_71412403
quote:

[..]

Op de openbare weg, had nog niet aangebeld of moeders had me al weggedirigeerd. Waarop ik dus zij dat niet te gaan doen, maar het wel deed dus.

Jij bent zo te horen heel wat van plan.
Je suis Charlie Sheen
pi_71412414
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:03 schreef NotYou het volgende:
Oeh! Een help de (anonieme) stalker bij zijn bezigheden topic! Weer eens iets anders dan topics waarin de slachtoffers om hulp/advies vragen.
Een stalker in de zin van iemand die iets uitgepraat wilt hebben ja. Maar als je ruzie hebt, kun je dus de poltie altijd even bellen teneinde iemand in de politiecomputers te krijgen. Valselijk ebschuldigen maakt niet uit, dat er neits gebeurd is maakt ook niet uit.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:08:42 #12
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_71412461
dat zijn JOUW woorden, net zoals zij ook woorden heeft....tja, lastig te bepalen wie de waarheid spreekt.
Maar...als jij op de openbare weg bent en niets onrechtmatigs doet, kan niemand je echt wat maken lijkt me
pi_71412467
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:07 schreef NotYou het volgende:

[..]

Jij bent zo te horen heel wat van plan.
Enigzins correct ja. Ik had eigenlijk in discussie willen gaan met die agenten, maar er was een ander meisje bij. Zij vond het dus ook allemaal zwaar overdreven.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:09:25 #14
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_71412487
Word een beetje om de vraag geen gedraaid, maar even een tvp, ben ook wel benieuwd wat de rechten bevoegdheden van de agent op dat moment zijn.
Frysk bloed tsjoch op!
pi_71412656
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:09 schreef iFries het volgende:
Word een beetje om de vraag geen gedraaid, maar even een tvp, ben ook wel benieuwd wat de rechten van de agent op dat moment zijn.
Precies, daarom wil ik het dus weten. Bedoel, als ze een spelletje wilt spelen, wil ik best meespelen
Maar ik heb geen zin om voor die sloeri op het bureau te belanden omdat ik dus met zo'n lul van een agent in discussie ga.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:14:48 #16
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_71412663
quote:
Ik denk dat je best een goede kans had gemaakt als je die agent tot het uiterste had laten gaan om je uit de buurt van die vrouw weg te krijgen. En als je haar wilt helpen aan te tonen dat je haar stalkt lijkt me dat een uitstekende methode.

Denk eens na over wat je nu eigenlijk wilt en kunt bereiken met die vrouw en blijf niet hangen in het zoeken naar dat ene wetje waarmee je je kunt afreageren op die agent.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_71413147
Ik denk genoeg na.

Wat ik gewoon wil weten is mijn rechten zijn in deze. Een melding van iemand dat je lastiggevallen wordt, moet niet zomaar betekenen dat iemand zonder reden maar weggestuurd moet worden. Een straatverbod wordt immers niet door de politie, maar door de rechter opgelegd.

Daarnaast zou het van de zotte zijn, dat een agent zomaar even gaat bepalen waar iemand zich wel en waar iemand zich niet mag bevinden. Naar mijn verhaal is niet eens gevraagd namelijk. Iets wat ze wel zouden moeten doen, wil het een beetje fair zijn om iemand weg te sturen. Eigenlijk had ik gewoon met die andere meid in gesprek willen blijven en die agenten weg willen wuiven a la "Meneer, ik ben in gesprek, zou u even op uw beurt willen wachten? Ik kom zo bij u'' , maar dat is weer een beetje te ver doorgedacht. Had me wel leuk geleken.

En wat ik wil bereiken met die meid? Een gesprek, waarin zij mij even heel fijntjes gaat uileggen waarom zij zo paranoia doet. Echt, wat een onzin er uit die griet kwam plots, was niet normaal.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:33:56 #18
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_71413311
Je doet wel héél erg je best om die chick de schuld van vanalles te geven....maak je niet zo druk, bel morgen de politie en vraag het, ben je direct aan het goede adres.
OF doe aangifte wegens smaad.....direct hard aanpakken, die bitch, met haar eigen middelen
pi_71413574
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:33 schreef joers1 het volgende:
Je doet wel héél erg je best om die chick de schuld van vanalles te geven....maak je niet zo druk, bel morgen de politie en vraag het, ben je direct aan het goede adres.
OF doe aangifte wegens smaad.....direct hard aanpakken, die bitch, met haar eigen middelen
Dat laatste heb ik al overwogen.. alsmede een aangifte wegens belediging.

Nooit ruzie met dr gehad, dag ervoor nog gesproken en niets aan de hand maar de dag daarop brak de pleuris uit en kon ik niets goeds meer doen. Schelden aan de telefoon, enz.

Vraag is: wat doet de poltie met een aangifte van belediging? Op zich wel een nieuw topic waard!
pi_71413721
quote:
Ja, dat moet je, want ze zijn politie.

Je moet ten allen tijde de aanwijzingen van de politie opvolgen. Doe je dat niet, dan kunnen ze je aanhouden wegens het niet opvolgen van aanwijzingen van de politie. Je hebt in zo'n situatie dus even niets te willen en hebt maar te doen wat je wordt opgedragen.

Mocht je het er niet mee eens zijn, kan je altijd een klacht indienen tegen de betreffende agent.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_71413734
Ik vind dit toch aardig stalkerig klinken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71413785
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind dit toch aardig stalkerig klinken.
dat dus, en aan je opgefokte reacties te zien (meteeen Fiets een sukkel noemen ) zal het ook wel zo zijn...
Ja doei.
pi_71413809
Inderdaad, heel stalkerig om met iemand te willen praten met wie je kennelijk zomaar ruzie hebt terwijl je haar de dag ervoor nog gesproken hebt en er niets aan de hand was..

Maar, wat geeft die agenten de bevoegdheid? Moet daar niet iets aan ten grondslag liggen?
pi_71413843
je valt iemand lastig op het moment dat je daar bent terwijl hij/zij dat niet wil.

die persoon voelt zich bedreigd in zijn/haar vrijheid en heeft daarmee alle recht de politie te bellen.

Straatverboden worden dan ook altijd opgelegd voor een bepaalde omtrek van de gestalkte persoon heen.. jij stond daar binnen
Ja doei.
pi_71413852
hiephiephoeraaaaaaaaaaaaaaaaa
Ja doei.
pi_71413868
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat dus, en aan je opgefokte reacties te zien (meteeen Fiets een sukkel noemen ) zal het ook wel zo zijn...
Dit hele akkefietje doet wel wat met me. Dus ik kan best opgeFOK!t overkomen. Zijn reactie sloeg ook nergens op. Ik denk dat serveillance fiets echt een sukkel is want anders had ie een andere reactie gegeven
pi_71413877
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:49 schreef hiephierhoera het volgende:
Maar, wat geeft die agenten de bevoegdheid? Moet daar niet iets aan ten grondslag liggen?
Wat dacht je van een melding dat jij daar in de buurt overlast veroorzaakt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_71414031
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:50 schreef motorbloempje het volgende:
je valt iemand lastig op het moment dat je daar bent terwijl hij/zij dat niet wil.

die persoon voelt zich bedreigd in zijn/haar vrijheid en heeft daarmee alle recht de politie te bellen.

Straatverboden worden dan ook altijd opgelegd voor een bepaalde omtrek van de gestalkte persoon heen.. jij stond daar binnen
Bedreigd in zijn/haar vrijheid. Deur van het portiek gaat open, mama doet een mededeling. Portiekdeur gaat dicht. Dochterlief pakt achterdeur en steekt middelvinger op. Terwijl het daarvoor koek en ei was. Wat moet die zich bedreigd voelen!

maar, als jouw kop me niet aanstaat als ik je tegenkom,kan ik ook de politie maar bellen? Omdat ik me bedreigd zou voelen? Zullen we keer wat afspreken om samen keer een ritje te gaan maken anders
pi_71414781
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:51 schreef hiephierhoera het volgende:

[..]

Dit hele akkefietje doet wel wat met me. Dus ik kan best opgeFOK!t overkomen. Zijn reactie sloeg ook nergens op. Ik denk dat serveillance fiets echt een sukkel is want anders had ie een andere reactie gegeven
het was geen debiele reactie, jij reageert opgefokt

en derhalve wil ik ook geen ritje met je maken
Ja doei.
pi_71414871
he, jammer Ik had eigenlijk wel zin om wat stoom af te blazen eigenlijk. Maar je gaat dus niet mee naar de Nordschleife van het weekend als ik je zou uitnodigen?

Heb je de reactie van serveillancefiets eigenlijk wel gelezen? Die is niet bijster intelligent toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 25% gewijzigd door hiephierhoera op 29-07-2009 00:28:52 ]
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:58:54 #31
236046 NotYou
tigerblood
pi_71415807
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:22 schreef hiephierhoera het volgende:
he, jammer Ik had eigenlijk wel zin om wat stoom af te blazen eigenlijk. Maar je gaat dus niet mee naar de Nordschleife van het weekend als ik je zou uitnodigen?

Heb je de reactie van serveillancefiets eigenlijk wel gelezen? Die is niet bijster intelligent toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh, jij bent eng!
Je suis Charlie Sheen
pi_71415945
Fokkers om hun deskundige advies vragen over de Nederlandse wet
pi_71416009
als jij gelooft dat ik als je het zou vragen mee zou willen, snap ik ook dat je niet doorhebt dat die mensen terecht de politie belden

wat een faler
Ja doei.
pi_71416144
Je dient de aanwijzingen/bevelen van een agent op te volgen. Doe je dat niet dan ben je de pineut.

En stalking is strafbaar.
dag
pi_71417572
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 01:08 schreef motorbloempje het volgende:
als jij gelooft dat ik als je het zou vragen mee zou willen, snap ik ook dat je niet doorhebt dat die mensen terecht de politie belden

wat een faler
Nooit circuit gereden en/of VRO gedaan zie ik al. Toch een aanrader, juist op de motor! Tuurlijk ga je niet mee; snap ik echt wel. Maar als je ooit de mogelijkheid krijgt om keertje het circuit op te gaan met iemand die je wel kent, doen!

Jij kan niet over oordelen, of zij terecht de politie belden. Feit is, dat het heel makkelijk is om iemand in een kwaad daglicht te stellen. Als je iemand dus niet wilt zien, kun je dus alles op stalking gooien en op die manier iemand het knap lastig maken. En kennelijk moet je dat maar slikken.

Volgende vraag: je word door de politie gevorderd/gevraagd weg te gaan. Dat doe je, maar een half uur later ben je er opnieuw. Mag dat ? Moeten ze dan opnieuw vorderen?
pi_71417575
FusionFreak, ben je het?
pi_71417589
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:46 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, dat moet je, want ze zijn politie.

Je moet ten allen tijde de aanwijzingen van de politie opvolgen. Doe je dat niet, dan kunnen ze je aanhouden wegens het niet opvolgen van aanwijzingen van de politie. Je hebt in zo'n situatie dus even niets te willen en hebt maar te doen wat je wordt opgedragen.

Mocht je het er niet mee eens zijn, kan je altijd een klacht indienen tegen de betreffende agent.
Dit dus

Dat dit soort topics er zijn zegt alweer genoeg over het gebrek aan authoriteit van de politie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71417607
Bel dan eerst even, voordat je met dergelijke uitspraken je woordje doet, voor de deur van desbetreffend persoon. Dan had je dit kunnen voorkomen.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 29 juli 2009 @ 07:52:04 #39
180648 iFries
pi_71417911
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 04:39 schreef hiephierhoera het volgende:

[..]

Nooit circuit gereden en/of VRO gedaan zie ik al. Toch een aanrader, juist op de motor! Tuurlijk ga je niet mee; snap ik echt wel. Maar als je ooit de mogelijkheid krijgt om keertje het circuit op te gaan met iemand die je wel kent, doen!

Jij kan niet over oordelen, of zij terecht de politie belden. Feit is, dat het heel makkelijk is om iemand in een kwaad daglicht te stellen. Als je iemand dus niet wilt zien, kun je dus alles op stalking gooien en op die manier iemand het knap lastig maken. En kennelijk moet je dat maar slikken.

Volgende vraag: je word door de politie gevorderd/gevraagd weg te gaan. Dat doe je, maar een half uur later ben je er opnieuw. Mag dat ? Moeten ze dan opnieuw vorderen?
Gaat nu echt nergens meer over
Frysk bloed tsjoch op!
  Official ESF Kreviewer woensdag 29 juli 2009 @ 09:42:11 #40
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_71419377
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:22 schreef hiephierhoera het volgende:

SPOILER
scary shit dude.

En je moet gewoon ophoeren als de pliesies zeggen dat je moet ophoeren. Simpel.
pi_71419666
Politie heeft zero tolerance en als er redelijke verdenking is (meerdere meldingen) dan kunnen ze je zo oppakken.
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:13:48 #42
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71420113
Je moet te allen tijde doen wat een agent zegt. Doe je dat niet dan ben je strafbaar en kun je opgepakt worden. Of het terecht is of niet, is een ander verhaal.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71420221
Als je bitch vervolgens een aangifte doet en de plissie een beetje bespeelt zit je zo een paar dagen vast
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71420366
Vrij simpel he. De politie wordt gebeld dat er een knakker voor de deur staat die niet weg wil gaan. Prima, gaan ze ff kijken. Jij bent ondertussen een stukkie verplaatst, zij willen zeker weten dat je uit de buurt blijft en niet op 100 meter afstand nog blijft klooien, dus geven ze je een vordering om op te bokken.

Ga je daar niet op in, dan zeggen ze dat je je verzette tegen een vordering, en dan wordt het van kwaad tot erger.
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:25:33 #45
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_71420463
Volgens mij moet t je toch snel duidelijk zijn dat die meid alleen maar aandacht wilt! En je bent haar nu alleen maar aant voeren! Gewoon volledig links laten liggen! Zal zij denk ik wel gaan bellen en langskomen! En natuurlijk ben je een kerel die niet snel bang is, maar dan zou ik me toch 'bedreigd'' voelen en de politie bellen! Koekje van eigen deeg
Why do hockey-players wear numbers on their shirts? Cause sometimes they can't match the dental records with the bodies
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:29:04 #46
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71420576
Even kijken of ik het helder kan samenvatten en uitleggen:

1) jij hebt ruzie met een vriendin, gaat naar haar toe en wil haar spreken
2) vriendin(/moeder van vriendin) voelt zich bedreigd en belt politie
3) politie vordert je om weg te gaan

Artikel 2 Politiewet zegt: De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegde gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.

Het gaat daarbij om "handhaving van de rechtsorde" en "hulp aan hen die deze behoeven". Alhoewel de Politiewet 1993 daar niet duidelijk in is, wordt onder ‘handhaving van de rechtsorde’ verstaan: de strafrechtelijke handhaving van de rechtsorde en de handhaving van de openbare orde. Openbare orde en rechtsorde zijn wel te onderscheiden, maar moeilijk te scheiden. Het begrip openbare orde heeft met name betrekking op de algemene veiligheid en rust van personen en goederen op openbare plaatsen. Handhaving van de openbare orde hoeft niet altijd het handhaven van rechtsregels met zich mee te brengen. Indien de politie wordt geconfronteerd met een vechtende menigte, dan is dat vaak ook een verstoring van de openbare orde. Om de openbare orde (c.q. rust) weer te herstellen kan men bijvoorbeeld ervoor kiezen de vechtende partijen te scheiden, zonder de individuele leden een proces-verbaal te geven.

Hierbij komt ook artikel 184Sr lid 1 om de hoek zetten:
1. Hij die opzettelijk niet voldoet aan een bevel of een vordering, krachtens wettelijk voorschrift gedaan door een ambtenaar met de uitoefening van enig toezicht belast of door een ambtenaar belast met of bevoegd verklaard tot het opsporen of onderzoeken van strafbare feiten, alsmede hij die opzettelijk enige handeling, door een van die ambtenaren ondernomen ter uitvoering van enig wettelijk voorschrift, belet, belemmert of verijdelt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

Dus samengevat staat de politie volledig in haar recht. Je vriendin voelt zich bedreigd (openbare orde verstoring) en sommeert je weg te gaan. Doe je dat niet kan je gewoon aangehouden worden.
pi_71420855
Waarna je 6 uur vastgehouden kan worden. de dienstdoende politie kan dan een verzoek tot in tijdelijke hechtenisneming indienen bij de officier en als hij die toestaat(bijvoorbeeld als je bitch aangifte doet) kan je een dag of 3 á een week vast komen zitten zonder dat je in staat van beschuldiging bent gesteld

Zo is het volgens mij ongeveer
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:44:11 #48
180648 iFries
pi_71421006
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarna je 6 uur vastgehouden kan worden. de dienstdoende politie kan dan een verzoek tot in tijdelijke hechtenisneming indienen bij de officier en als hij die toestaat(bijvoorbeeld als je bitch aangifte doet) kan je een dag of 3 á een week vast komen zitten zonder dat je in staat van beschuldiging bent gesteld

quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:29 schreef SnuggLe het volgende:
--Knip--
Hierbij komt ook artikel 184Sr lid 1 om de hoek zetten:
1. Hij die opzettelijk niet voldoet aan een bevel of een vordering, krachtens wettelijk voorschrift gedaan door een ambtenaar met de uitoefening van enig toezicht belast of door een ambtenaar belast met of bevoegd verklaard tot het opsporen of onderzoeken van strafbare feiten, alsmede hij die opzettelijk enige handeling, door een van die ambtenaren ondernomen ter uitvoering van enig wettelijk voorschrift, belet, belemmert of verijdelt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

--Knip--

Frysk bloed tsjoch op!
pi_71421074
Het heeft alleen niet zoveel met elkaar te maken

Te politie kan je 6 uur vasthouden en binnen die 6 uur moeten ze je officeel in staat van beschuldiging stellen. Volgens mij is er ook nog een soort van 2e optie dat er uitstel wordt verleend maar zul je dan meestal wel een tijdje langer vast blijven zitten
pi_71421756
quote:
Daarnaast heeft ze me wat uit te leggen
hoe oud ben je, 15? Newsflash, als mensen iets niet willen uitleggen kan je ze niet dwingen.

Als een opgefokte aap voor mensen hun huizen gaan staan posten omdat ze niet doen wat jij willen is een duidelijk teken van volwassenheid. Lukte het trouwens een beetje, dat indruk maken op dat andere meisje door zo stoer te zijn?
deal with it
pi_71421925
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:22 schreef Scorpie het volgende:
Vrij simpel he. De politie wordt gebeld dat er een knakker voor de deur staat die niet weg wil gaan. Prima, gaan ze ff kijken. Jij bent ondertussen een stukkie verplaatst, zij willen zeker weten dat je uit de buurt blijft en niet op 100 meter afstand nog blijft klooien, dus geven ze je een vordering om op te bokken.

Ga je daar niet op in, dan zeggen ze dat je je verzette tegen een vordering, en dan wordt het van kwaad tot erger.
Ja doei.
pi_71422368
Stalker......
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:31:09 #53
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_71422402
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:29 schreef SnuggLe het volgende:

Dus samengevat staat de politie volledig in haar recht. Je vriendin voelt zich bedreigd (openbare orde verstoring) en sommeert je weg te gaan. Doe je dat niet kan je gewoon aangehouden worden.
hoogstwaarschijnlijk EX-vriendin.
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:50:52 #54
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71422970
whehe, tvp voor als de TS nog een keer langsgaat.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:00:50 #55
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71423290
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het heeft alleen niet zoveel met elkaar te maken

Te politie kan je 6 uur vasthouden en binnen die 6 uur moeten ze je officeel in staat van beschuldiging stellen. Volgens mij is er ook nog een soort van 2e optie dat er uitstel wordt verleend maar zul je dan meestal wel een tijdje langer vast blijven zitten
Precies iFries, wat DiegoArmandoMaradona zegt.
Deze 6 uur mag de politie je 'ophouden' zoals het zo mooi heet, waarbij de 'voor de nachtrust bestemde uren' (23-09) niet meetellen. Ddaarna wordt je voorgeleidt door de Hulpofficier van Justitie (dikwijls politiefunctionaris met rang brigadier of hoger) als ze gronden hebben gevonden om je langer vast te houden. Dit will zeggen dat iemand in verzekering wordt gesteld. Dit mag alleen voor feiten waar meer dan 4 jaar gevangenisstraf op staat dacht ik.

Dit zal na een aantal dagen, ik dacht 3, door de Rechter Commissaris (RC) getoest moeten worden. Wordt je ook dan gehouden dan ga je een 90 dagen periode in dat je vastgehouden mag worden.

Zie hier wat beter uitgelegd: http://www.om.nl/vast_men(...)acht/@109283/wat_is/
http://www.judex.nl/recht(...)ekeringstelling_.htm
pi_71427782
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 04:39 schreef hiephierhoera het volgende:

[..]

mogen ze je een gebiedsverbod opleggen van een week wellicht.
pi_71428313
tvp
pi_71428804
Misschien heb ik het gemist hoor, maar waar heeft ze je van beschuldigd? En heeft ze dat bij de politie gedaan of over straat geroepen?

Waarmee ik wil zeggen, als zij aangifte heeft gedaan van mishandeling door jou, en jij staat voor de deur, vervolgens belt ze de politie, dan zijn ze er zo.
En dan hebben ze zeker rechten om jou mee te nemen, want iemand heeft aangifte tegen jou gedaan.
pi_71433285
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:50 schreef BOKA het volgende:
whehe, tvp voor als de TS nog een keer langsgaat.
Bij deze de toezegging dat ikl zeker nog een keer langs zal gaan bij haar, al is het alleen maar om te irriteren.
Ik hou er simpelweg niet van dat er achter mijn rug om over mij word gepraat op een zeer negatieve manier en dat ik daar op anderen op aangesproken moet worden.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:59:32 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71433315
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:58 schreef hiephierhoera het volgende:

[..]

Bij deze de toezegging dat ikl zeker nog een keer langs zal gaan bij haar.
En wat ga je daar mee oplossen?

Straal negeren, die meid. Probleem opgelost.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 29 juli 2009 @ 17:24:42 #61
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71434027
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:58 schreef hiephierhoera het volgende:

[..]

Bij deze de toezegging dat ikl zeker nog een keer langs zal gaan bij haar, al is het alleen maar om te irriteren.
Ik hou er simpelweg niet van dat er achter mijn rug om over mij word gepraat op een zeer negatieve manier en dat ik daar op anderen op aangesproken moet worden.
Ja, daar los je het probleem zeker mee op, post vooral je ervaringen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  woensdag 29 juli 2009 @ 17:24:50 #62
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_71434030
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Dit klopt dus niet, in beginsel mogen ze jou 6 uur vasthouden, legitimeer jij je dan niet en noem jij je naam niet dan mogen zij je nogmaals 6 uur vasthouden.
Hierna zal een officieer van justitie jou een inverzekeringsstelling moeten overhandigen willen zij jou langer vasthouden, dit gebeurt doorgaans alleen bij zwaardere delicten (geweldpleging en daar boven),
Met deze inverzekeringstelling kan jij 3 dagen daar boven op vastgehouden worden.
Wil men je nog langer vasthouden dan zal men je hierna moeten voorleiden aan de rechter-commisaris en die toets of het langer vasthouden gerechtigd is. Dit gebeurt doorgaans alleen bij nog zwaarder delicten of bij verdachten met een zeer hoog vluchtrisico.

Op een vordering van de poltie moet jij gehoor geven, ongeacht of die vordering terecht is. Geef jij bij de derde vordering geen gehoor dan kan je meegenomen worden.

In plaats van in discussie gaan met de agent kan je ook in overleg gaan met de agent, geef aan dat je bereid bent weg te gaan maar dat je graag hebt dat hij jou verhaal ook aanhoord, hier hoeft een agent natuurlijk niet naar te luisteren maar het kan zijn dat hij jou verhaal aanhoord en evt. bereid is om met haar te praten.
pi_71434621
Als je afgaat op wat je schrieef klopt het volgens mij vrij redelijk wat ik schreef

Stalking en/of bedreiging lijken me ook vrij zware delicten
pi_71435184
FusionFreak?
pi_71435832
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:52 schreef iFries het volgende:

[..]

Gaat nu echt nergens meer over
Beetje heel erg offtopic inderdaad. Ook in een serieus topic moet dat kunnen Maar verder gaat het natuurlijk wel ergens over.
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:15:49 #66
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_71438631
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je afgaat op wat je schrieef klopt het volgens mij vrij redelijk wat ik schreef

Stalking en/of bedreiging lijken me ook vrij zware delicten
Doelde eigenlijk meer op dat jij zei dat je zonder beschuldiging zo lang vastgehouden kan worden, "dit klopt dus niet" was inderdaad wel overdreven
Neemt niet weg dat ze je inderdaad nog wel kunnen laten gaan zonder dagvaardiging (dat je dus voor de rechter moet verschijnen).

Helaas wordt trouwens stalking (en zelfs bedreiging!) niet zwaar opgenomen, tenzij jij met een mes staat te zwaaien, waarna je waarschijnlijk zowieso binnen 3 dagen alweer buiten staat.
pi_71440022
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:13 schreef Gijsbrecht. het volgende:
FusionFreak?
Die zou hier geen kloon voor aanmaken
pi_71440350
FusionFreak is niet mijn normale username.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')