quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik moet zeggen dat ik vanuit eigen (negatieve) ervaring er ook van overtuigd ben dat er iets is met muziek. Jaren geleden ben ik onder invloed van een boel MDMA, of iets wat er voor door moest gaan, op een Gabberparty in een duivelse trip belandt. Dit was echt te bizar voor woorden. Wat ik daar allemaal zag konden mijn ogen niet geloven, maar ik zag het toch echt en ik werd me een partij bang!!
Ik zat op de tribune en keek op mijn horloge. Heel de avond was al een beetje apart verlopen en daardoor had ik het eigenlijk allemaal wel gezien. Ik wilde naar huis. Ik keek dus op mijn horloge en zag de wijzers van mijn horloge plotseling keihard ronddraaien. Echt een WTF-moment. Ik keek nog een keer, maar nog steeds gingen ze in de rondte. De muziek was snoeihard en werd steeds intenser. Ik had het gevoel dat de vocals in de Gabbermuziek direct aan mij en het publiek gericht waren. De muziek had ineens een zwaar duistere boodschap met als doel 'ons' alles te laten doen wat niet goed voor je was. De muziek leek echt beheerst door iets bovennatuurlijks. Het lachte ons uit, het maande ons aan om drugs te gebruiken, te liegen, sex te hebben en weet ik wat nog meer voor boodschappen er uit voort kwamen.
Ik werd dus bang en wilde naar huis. Vanaf de tribune keek ik naar beneden en alles zag er 'anders' uit. Er hing een soort wazige rook die ik niet thuis kon brengen. Het zag er nep uit, maar toch ook weer niet. Op een gegeven moment zag ik een stroom mensen door het publiek 666 achter elkaar aan sjokken op de maat van de muziek. Ik knipperde met mijn ogen en plotseling zat de hele zaal met hun gezichten dezelfde kant uit op de grond. Ik weer knipperen en toen ging die 666 stroom weer verder. De muziek werd nog intenser en het leek wel alsof ik de enige was die dit 'mocht' zien. Ik probeerde weg te vluchten, maar het leek wel alsof het me onmogelijk werd gemaakt. De muziek had de touwtjes in handen. Letterlijk, want de gabbers leken wel marionetten zonder eigen wil. "Dance motherfuckers... Ill behaviour suckers" "We are slaves to the raves" etc etc. Dit heeft voor mijn gevoel nog uren geduurd alvorens ik naar huis ben 'gevlucht'.
Kortom, ja... ik geloof best dat muziek iets met je doet. Sowieso is het stemming bepalend. Of het je als het ware ook kan programmeren zoals men hierboven zegt... dat weet ik niet. Het zou kunnen. Drugs zetten iig poorten open die normaal potdicht zitten en in combinatie met muziek, kun je dan in aanraking komen met zaken die voor het daglicht verborgen zijn.
Nope, dat wist ik niet. Ik heb de bijbel dan ook nooit gelezen. Wel eens een poging gedaan, puur uit interesse, maar ik kwam er gewoon niet doorheen. Het taalgebruik stond me toen niet aan. Maar goed, als dat er staat, dan is dat vrij bizar eigenlijk.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:31 schreef 7keer70 het volgende:
[..]
Hallo J0kkebr0k. Ik vind je verhaal helemaal niet vreemd. God heeft je persoonlijk de waarheid laten zien over muziek... ... ...
Wist jij dat in de bijbel staat dat satan vóór zijn rebellie tegen God onder andere gemaakt was voor het maken van aanbiddingsmuziek in de hemel? Muziek is dé specialiteit van satan. In een passage van de bijbel wordt omschreven wie satan eigenlijk was. Dit stuk gaat over zijn val, maar ook over wie hij was voor de val. Onder andere staat er het volgende:
“The workmanship of your timbrels and pipes was prepared for you on the day you were created,” (Ezekiel 28:13)
God schiep muziek voor slechts één doel: om Hem te aanbidden (Zie Ezechiël 28). Nu gebruikt satan muziek op aarde, zodat hij aanbeden wordt.
Ach, wat maakt het uit. Opzich vinden de mensen het tot nu toe nog wel interessant, geloof ik. Wellicht moet de topic titel binnenkort aangepast worden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:52 schreef Chewbalhaar het volgende:
P.O.D., welke hier eerder al werd genoemd, is ook dubieus te noemen, oa:
http://www.eaec.org/expose/pod_sym.htm (al staat op die site ook veel onzin)
Verder zijn de bekendste figuren wat betreft beschuldigingen van satanisme, vrijmetselarij etc. natuurlijk
2 3
Led Zeppelin 2
Ozzy Osbourne / Black Sabbath 2
Marilyn Manson
en Jimmy Hendrix.
Voor allemaal maar een enkele bron toegevoegd en misschien ook niet allemaal als te besten (heb niet alles nagelezen nu), nu ff geen zin/tijd om betere/meer te zoeken.
Maareehm... waar moet het heen met dit topic??
Het begon geloof ik met het verband tussen Michael Jackson en de Vrijmetselarij, en ondertussen gaat het over het anti-christelijke in alle muziek
Van nature zijn we juist wel ontvankelijk voor het onzichtbare! Maar satan, die zo graag vereerd wilt worden en op God wilt lijken (de frustraatquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nope, dat wist ik niet. Ik heb de bijbel dan ook nooit gelezen. Wel eens een poging gedaan, puur uit interesse, maar ik kwam er gewoon niet doorheen. Het taalgebruik stond me toen niet aan. Maar goed, als dat er staat, dan is dat vrij bizar eigenlijk.
In theorie zou je dus kunnen stellen dat wij van nature blind zijn en dat er dingen gebeuren die met het blote oog en het normale verstand niet zichtbaar zijn voor de mens?
Hoe zie jij trouwens de betreffende artiesten? Zijn dit helpers van Satan, of zijn zij zich er niet van bewust dat ze die boodschappen uitdragen?
Kun je dat stuk uit de bijbel waaraan je refereert ajb eens posten?
Even een klein verbeteringetje aanbrengen...quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:11 schreef Saphia het volgende:
Dus... Michael Jackson zingt over een groep homoseksuele mannen die een highschool/minderjarig jongetje onder druk zetten om te gaan groepsmastuberen??? :
![]()
Op het moment zelf was ik zo ver heen dat ik weldegelijk dacht dat het echt was allemaal. Ik bedoel, je ziet het met je eigen ogen en wat je ziet.... juist.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Interessant verhaal. Ik hiel nooit van feesten op MDMA omdat het je zo gevoelig maakt.
Ik ben het met je eens dat drugs maar ook de muziek zelf poorten op kunnen zetten, poorten naar de spirituele wereld of bot gezegd poorten naar de hel. Wat je hebt gezien is denk ik meer waar dan het idee dat het gewoon allemaal een leuk feestje is en dat er verder niets kwaads in zit. Het was echter zo duister dat je het haast niet kon geloven denk ik?
Ik lachte vroeger de naar house bussen uit, nu weet ik wel beter.
Thanks! Zelf kan ik weinig met die teksten. Blijft verder wel vrij bizar dat dus blijkbaar in de bijbel staat dat Satan de meester van de muziek is.quote:
Zou je hier meer over kunnen vertellen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
. Ik prikte als het ware door iedereen heen. Dingen werden heel zwart wit allemaal. Ik kon dat op een gegeven moment niet meer handelen en ben toen genokt met blowen.
Er valt niet zoveel te vertellen eigenlijk. Sowieso moeilijk uit te leggen. Ik werd gewoon erg wazig na het roken van een dikke tjaap en kon er niet goed meer tegen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zou je hier meer over kunnen vertellen?
Bij mij was het meer dat ik meer mensenkennis kreeg, althans dat leek zo. Als iemand iets zei, dan had ik meteen de achterliggende gedachte door zeg maar. Alleen dan klonk alles heel cheesy. Net alsof je naar iemand zat te luisteren die 10 jaar jonger was, terwijl dat niet zo was natuurlijk. Bovendien kon muziek heel doordringend en zelfs spooky klinken, maar dat zal ook wel met mijn muzieksmaak te maken hebben gehad.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:19 schreef Ticker het volgende:
Ik snap wel wat je bedoelt.
Ik heb die ervaringen een enkele keer als ik drugs gebruik.
Voornamelijk met paddestoelen, op een of andere manier worden me zintuigen zo geprikkeld, dat alles wat iedereen doet, er uitziet alsof we robots zijn. Niets is meer met emotie, emoties lijkt ik totaal te kunnen negeren, ik observeer dan puur het systeematische in de mens.
Ja, maar dat heb ik laat maar zeggen van mezelf al heel erg.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bij mij was het meer dat ik meer mensenkennis kreeg, althans dat leek zo. Als iemand iets zei, dan had ik meteen de achterliggende gedachte door zeg maar. Alleen dan op een hele cheesy manier. Bovendien kon muziek heel doordringend en zelfs spooky klinken, maar dat zal ook wel met mijn muzieksmaak te maken hebben gehad.
Hij heeft het over een conspiracy tegen hem, omdat zijn album op dat moment over de hele wereld op 1 staat, behalve in the US. Hij reageert geschrokken op de vraag die hem gesteld wordt en wil er verder niets meer over zeggen. Interesting.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:46 schreef MrLazy het volgende:
Wat betreft Michael Jackson vind ik zeker verdachte dingen terug in zijn lyrics. Ik heb het al in een topic over MJ gepost. Nog maar eens dan. Het liedje Cry (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cry_(Michael_Jackson)) werd uitgebracht in de dagen na 9/11. Maar enkel Amerika heeft dit liedje verboden. Waarom ? Het enige wat ik dan in de lyrics terugvind dat een reden kan zijn is het volgende:
Stories buried and untold
Someone is hiding the truth (Hold on)
When will this mystery unfold
And will the sun ever shine
In the blind mans eyes when he cries
In het volgende clipje van het 60 minutes interview moet je eens luisteren vanaf 2.25
begrijp me niet verkeerd, ik ben geen kenner... maar de clip an sich bekijkend, valt een homo-erotische verwijzing toch niet te missen, lijkt me...quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:16 schreef Ticker het volgende:
Tja maar volgens mij gaat heel Beat It gewoon over jeugdbendes.
Don't want to be a boy, but you want to be a Man.
Maak jezelf mannelijk, initieer jezelf in een bende.
Vervolgens een donkere steeg waar allemaal duistere figuren uit hoeken en gaten (oh jee.. gaten.. misschien dan toch?) komen.
Zijn de turtles dan ook flikkers?
Mwah...in de jaren 80 zagen gangs er gewoon zo uit joh. Dat was toen stoer.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:47 schreef Orwell het volgende:
[..]
begrijp me niet verkeerd, ik ben geen kenner... maar de clip an sich bekijkend, valt een homo-erotische verwijzing toch niet te missen, lijkt me...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |