abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71425644
Tja je zou het kunnen zien dat als de ZDA dat doet, dat ze de Dag des Oordeels gewoon willen versnellen.
pi_71426142
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik moet zeggen dat ik vanuit eigen (negatieve) ervaring er ook van overtuigd ben dat er iets is met muziek. Jaren geleden ben ik onder invloed van een boel MDMA, of iets wat er voor door moest gaan, op een Gabberparty in een duivelse trip belandt. Dit was echt te bizar voor woorden. Wat ik daar allemaal zag konden mijn ogen niet geloven, maar ik zag het toch echt en ik werd me een partij bang!!

Ik zat op de tribune en keek op mijn horloge. Heel de avond was al een beetje apart verlopen en daardoor had ik het eigenlijk allemaal wel gezien. Ik wilde naar huis. Ik keek dus op mijn horloge en zag de wijzers van mijn horloge plotseling keihard ronddraaien. Echt een WTF-moment. Ik keek nog een keer, maar nog steeds gingen ze in de rondte. De muziek was snoeihard en werd steeds intenser. Ik had het gevoel dat de vocals in de Gabbermuziek direct aan mij en het publiek gericht waren. De muziek had ineens een zwaar duistere boodschap met als doel 'ons' alles te laten doen wat niet goed voor je was. De muziek leek echt beheerst door iets bovennatuurlijks. Het lachte ons uit, het maande ons aan om drugs te gebruiken, te liegen, sex te hebben en weet ik wat nog meer voor boodschappen er uit voort kwamen.

Ik werd dus bang en wilde naar huis. Vanaf de tribune keek ik naar beneden en alles zag er 'anders' uit. Er hing een soort wazige rook die ik niet thuis kon brengen. Het zag er nep uit, maar toch ook weer niet. Op een gegeven moment zag ik een stroom mensen door het publiek 666 achter elkaar aan sjokken op de maat van de muziek. Ik knipperde met mijn ogen en plotseling zat de hele zaal met hun gezichten dezelfde kant uit op de grond. Ik weer knipperen en toen ging die 666 stroom weer verder. De muziek werd nog intenser en het leek wel alsof ik de enige was die dit 'mocht' zien. Ik probeerde weg te vluchten, maar het leek wel alsof het me onmogelijk werd gemaakt. De muziek had de touwtjes in handen. Letterlijk, want de gabbers leken wel marionetten zonder eigen wil. "Dance motherfuckers... Ill behaviour suckers" "We are slaves to the raves" etc etc. Dit heeft voor mijn gevoel nog uren geduurd alvorens ik naar huis ben 'gevlucht'.

Kortom, ja... ik geloof best dat muziek iets met je doet. Sowieso is het stemming bepalend. Of het je als het ware ook kan programmeren zoals men hierboven zegt... dat weet ik niet. Het zou kunnen. Drugs zetten iig poorten open die normaal potdicht zitten en in combinatie met muziek, kun je dan in aanraking komen met zaken die voor het daglicht verborgen zijn.

Hallo J0kkebr0k. Ik vind je verhaal helemaal niet vreemd. God heeft je persoonlijk de waarheid laten zien over muziek... ... ...

Wist jij dat in de bijbel staat dat satan vóór zijn rebellie tegen God onder andere gemaakt was voor het maken van aanbiddingsmuziek in de hemel? Muziek is dé specialiteit van satan. In een passage van de bijbel wordt omschreven wie satan eigenlijk was. Dit stuk gaat over zijn val, maar ook over wie hij was voor de val. Onder andere staat er het volgende:

“The workmanship of your timbrels and pipes was prepared for you on the day you were created,” (Ezekiel 28:13)

God schiep muziek voor slechts één doel: om Hem te aanbidden (Zie Ezechiël 28). Nu gebruikt satan muziek op aarde, zodat hij aanbeden wordt.
pi_71426236
In de middeleeuwen stond de Katholieke kerk alleen toe dat Maria vereerd zou worden met gezang. Dat wijkt dus een beetje af van de Bijbel.
pi_71426571
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:31 schreef 7keer70 het volgende:

[..]

Hallo J0kkebr0k. Ik vind je verhaal helemaal niet vreemd. God heeft je persoonlijk de waarheid laten zien over muziek... ... ...

Wist jij dat in de bijbel staat dat satan vóór zijn rebellie tegen God onder andere gemaakt was voor het maken van aanbiddingsmuziek in de hemel? Muziek is dé specialiteit van satan. In een passage van de bijbel wordt omschreven wie satan eigenlijk was. Dit stuk gaat over zijn val, maar ook over wie hij was voor de val. Onder andere staat er het volgende:

“The workmanship of your timbrels and pipes was prepared for you on the day you were created,” (Ezekiel 28:13)

God schiep muziek voor slechts één doel: om Hem te aanbidden (Zie Ezechiël 28). Nu gebruikt satan muziek op aarde, zodat hij aanbeden wordt.

Nope, dat wist ik niet. Ik heb de bijbel dan ook nooit gelezen. Wel eens een poging gedaan, puur uit interesse, maar ik kwam er gewoon niet doorheen. Het taalgebruik stond me toen niet aan. Maar goed, als dat er staat, dan is dat vrij bizar eigenlijk.

In theorie zou je dus kunnen stellen dat wij van nature blind zijn en dat er dingen gebeuren die met het blote oog en het normale verstand niet zichtbaar zijn voor de mens?

Hoe zie jij trouwens de betreffende artiesten? Zijn dit helpers van Satan, of zijn zij zich er niet van bewust dat ze die boodschappen uitdragen?

Kun je dat stuk uit de bijbel waaraan je refereert ajb eens posten?
  woensdag 29 juli 2009 @ 13:52:46 #80
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_71426946
P.O.D., welke hier eerder al werd genoemd, is ook dubieus te noemen, oa:
http://www.eaec.org/expose/pod_sym.htm (al staat op die site ook veel onzin)

Verder zijn de bekendste figuren wat betreft beschuldigingen van satanisme, vrijmetselarij etc. natuurlijk

2 3

Led Zeppelin 2

Ozzy Osbourne / Black Sabbath 2

Marilyn Manson

en Jimmy Hendrix.

Voor allemaal maar een enkele bron toegevoegd en misschien ook niet allemaal als te besten (heb niet alles nagelezen nu), nu ff geen zin/tijd om betere/meer te zoeken.

Maareehm... waar moet het heen met dit topic??
Het begon geloof ik met het verband tussen Michael Jackson en de Vrijmetselarij, en ondertussen gaat het over het anti-christelijke in alle muziek
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_71427165
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:52 schreef Chewbalhaar het volgende:
P.O.D., welke hier eerder al werd genoemd, is ook dubieus te noemen, oa:
http://www.eaec.org/expose/pod_sym.htm (al staat op die site ook veel onzin)

Verder zijn de bekendste figuren wat betreft beschuldigingen van satanisme, vrijmetselarij etc. natuurlijk

2 3

Led Zeppelin 2

Ozzy Osbourne / Black Sabbath 2

Marilyn Manson

en Jimmy Hendrix.

Voor allemaal maar een enkele bron toegevoegd en misschien ook niet allemaal als te besten (heb niet alles nagelezen nu), nu ff geen zin/tijd om betere/meer te zoeken.

Maareehm... waar moet het heen met dit topic??
Het begon geloof ik met het verband tussen Michael Jackson en de Vrijmetselarij, en ondertussen gaat het over het anti-christelijke in alle muziek
Ach, wat maakt het uit. Opzich vinden de mensen het tot nu toe nog wel interessant, geloof ik. Wellicht moet de topic titel binnenkort aangepast worden. (iets van: Boodschappen in de hedendaagse pop-muziek)

Bedankt voor je bijdrage. Ik zal vanavond eens kijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2009 14:00:49 ]
pi_71427647
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nope, dat wist ik niet. Ik heb de bijbel dan ook nooit gelezen. Wel eens een poging gedaan, puur uit interesse, maar ik kwam er gewoon niet doorheen. Het taalgebruik stond me toen niet aan. Maar goed, als dat er staat, dan is dat vrij bizar eigenlijk.

In theorie zou je dus kunnen stellen dat wij van nature blind zijn en dat er dingen gebeuren die met het blote oog en het normale verstand niet zichtbaar zijn voor de mens?

Hoe zie jij trouwens de betreffende artiesten? Zijn dit helpers van Satan, of zijn zij zich er niet van bewust dat ze die boodschappen uitdragen?

Kun je dat stuk uit de bijbel waaraan je refereert ajb eens posten?
Van nature zijn we juist wel ontvankelijk voor het onzichtbare! Maar satan, die zo graag vereerd wilt worden en op God wilt lijken (de frustraat !), verblindt ons mensen, door onze aandacht te trekken naar dat wat tijdelijk en aards is. Puur materie.

Het stuk over wie satan was staat op verschillende manieren vertaald. De bijbel kent vele vertalingen. Hoe dichter bij de oorspronkelijke grondtekst, hoe beter, naar mijn idee. Ik raad je aan om zelf nog eens wat onderzoek te doen. Online zijn veel vertalingen te vinden. Het antwoord is een google sessie away .
Maar goed een stukje statenvertaling dan, waarin satan omschreven wordt, toen hij nog een engel was in dienst van God.

,,Gij waart in Eden, Gods hof; alle kostelijk gesteente was uw deksel, sardisstenen, topazen en diamanten, turkooizen, sardonixstenen en jaspisstenen, saffieren, robijnen, en smaragden, en goud; het werk uwer trommelen en uwer pijpen was bij u; ten dage als gij geschapen werdt, waren zij bereid.,,
(Statenvertaling)

Het stuk over trommelen en pijpen slaat dus op de muzikale bediening die satan had. Op internet zijn veel studies te vinden over de betekenis hiervan. Maar in veel Nederlandse bijbel vertalingen vind je dit helaas niet terug. Daarom hier nog een King James vertaling van Ezechiël:

,,Thou sealest up the sum, full of wisdom, and perfect in beauty. 13 Thou hast been in Eden the garden of God; every precious stone was thy covering, the sardius, topaz, and the diamond, the beryl, the onyx, and the jasper, the sapphire, the emerald, and the carbuncle, and gold: the workmanship of thy tabrets and of thy pipes was prepared in thee in the day that thou wast created.
sardius: or, ruby
beryl: or, chrysolite
emerald: or, chrysoprase

14 Thou art the anointed cherub that covereth; and I have set thee so: thou wast upon the holy mountain of God; thou hast walked up and down in the midst of the stones of fire. 15 Thou wast perfect in thy ways from the day that thou wast created, till iniquity was found in thee.

16 By the multitude of thy merchandise they have filled the midst of thee with violence, and thou hast sinned: therefore I will cast thee as profane out of the mountain of God: and I will destroy thee, O covering cherub, from the midst of the stones of fire.

17 Thine heart was lifted up because of thy beauty, thou hast corrupted thy wisdom by reason of thy brightness: I will cast thee to the ground, I will lay thee before kings, that they may behold thee.

18 Thou hast defiled thy sanctuaries by the multitude of thine iniquities, by the iniquity of thy traffick; therefore will I bring forth a fire from the midst of thee, it shall devour thee, and I will bring thee to ashes upon the earth in the sight of all them that behold thee.

19 All they that know thee among the people shall be astonished at thee: thou shalt be a terror, and never shalt thou be any more."

Het argument dat deze bijbelpassage niet gaat over satan, maar dat het een profetie is over een koning van Tyrus, wordt overigens in dit artikel weerlegd:http://www.goodseed.com/learning/article/isaiah-14-ezekiel-28/

Los van deze omschrijving over satan...de bijbel staat vol met passages waarin duidelijk wordt dat in de hemel muziek is. En dat muziek en zang door God gemaakt zijn, om Hem te eren. Ik kan veel teksten neerplempen hierover. Ik zal straks eens wat opzoeken voor je. Muziek is dus intrinsiek spiritueel. Het is een GEESTELIJK middel. En helaas maakt satan, sinds zijn val in hoogmoed, nog steeds gebruik van de kracht van muziek om mensen te misleiden richting de ondergang van hun ziel... .

Wat betreft mijn mening over de artiesten. Ik heb me daar niet genoeg in verdiept om daar conclusies over te trekken. Ik geloof best dat er artiesten zijn die dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn. En die de kracht van TEKSTEN/ WOORDEN en muziek beiden kennen. Maar er zullen vast ook artiesten zijn, die naïef zijn, en dwalen als een kip zonder kop .

[ Bericht 0% gewijzigd door 7keer70 op 29-07-2009 15:22:43 ]
pi_71428134
jokkebr0k... je staat niet alleen... ik vind deze vorm van kunst, de schilderijen ook mooi.

Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71428474
JOkkebrOk,

Teksten over muziek/zang

Hier enkele passages die aangeven hoe belangrijk/krachtig muziek en zang eigenlijk is in Gods ogen. Dat noem je ook wel aanbidding/prijzen.

,,En ik hoorde een stem van citerspelers, spelende op hun citers. En zij zongen als een nieuw gezang voor den troon..." (Openbaringen 14:2 Over wat in de hemel plaatsvindt)

,,Looft den Heere met harp; spalmzingt Hem met luit en het tiensnarig instrument.Zing Hem een nieuw lied; speelt wel met vrolijk geschal" (Pslam 33:2)

,,Alles wat aden heeft, love den Heere" (Psalm 150)

En zo kan ik nog wel tien pagina's doorgaan. God houdt van muziek, Hij schiep zeven basisnoten. Maar dat terzijde.

Over satans
Satan (Lucifer) , zeg maar de voormalige 'koorleider ' van de hemel , wilde graag aanbeden worden net als God. De a-creatieve copycat!

,,12 How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!
O Lucifer: or, O day star

13 For thou hast said in thine heart, I will ascend into heaven, I will exalt my throne above the stars of God: I will sit also upon the mount of the congregation, in the sides of the north: 14 I will ascend above the heights of the clouds; I will be like the most High.
"Jesaja 14:12 (King James Vertaling 1951)

Je hoort ook in hedendaagse muziek dat de aanbidding van satan, dus van het ego, het zelf, vrolijk doorgaat. Denk aan teksten over geld, rijkdom, veel vrouwen, vreemdgaan, haat, enz, enz....Verheerlijking van het ik, van het zelf. Zo was satan ook, hij wilde verheerlijking van het zelf. Terwijl God ons via Jezus juist wilde leren om nederig te zijn en naast jezelf, ook anderen lief te hebben.

Sprituele waarde van muziek
Een verhaal uit de bijbel die haarfijn weergeeft dat muziek per definitie een spirituele lading heeft lees je in 1 Samuel 16:23:

David verdrijft de kwade geest van Saul
14 ,,De geest van de HEER had Saul verlaten; in plaats daarvan stuurde de HEER hem een kwade geest, die hem kwelde. 15 Zijn hovelingen zeiden tegen hem: ‘Het is duidelijk dat u door een kwade geest wordt gekweld.

16 U hebt maar te bevelen, heer, en uw dienaren staan klaar om iemand voor u te zoeken die lier kan spelen. Hij kan dan muziek voor u maken wanneer u door de kwade geest van God wordt bezocht; dat zal u goeddoen.’ 17 ‘Doe dat,’ zei Saul. ‘Zoek iemand voor me uit die goed kan spelen en laat hem bij me komen.’ 18 ‘

Ik weet iemand die goed kan spelen,’ zei een van de hovelingen. ‘Hij is een zoon van Isaï uit Betlehem. Hij behoort tot een voorname familie en is een goed krijgsman, en hij is welbespraakt en goedgebouwd. Bovendien staat de HEER hem bij.’ 19 Saul stuurde boden naar Isaï met het verzoek: ‘Stuur me uw zoon David, die uw schapen en geiten hoedt.’ 20 Isaï gaf zijn zoon David voor Saul een ezel beladen met brood mee, en ook een zak wijn en een geitenbokje.

21 Zo kwam David bij Saul in dienst. Saul raakte zeer op hem gesteld en benoemde hem tot zijn wapendrager. 22 Aan Isaï liet hij vragen: ‘Ik ben zeer tevreden over uw zoon. Mag hij voorgoed bij mij in dienst komen?’ 23 En steeds wanneer de geest van God Saul overmande, nam David zijn lier en tokkelde op de snaren. Dat luchtte Saul op en het deed hem goed: de kwade geest liet hem dan voor even met rust."

In dit verhaal wordt duidelijk dat de geestelijke wereld wordt bewogen door muziek. In dit verhaal was de intentie van de muziek natuurlijk zuiver, vanuit God.

[ Bericht 2% gewijzigd door 7keer70 op 29-07-2009 15:35:48 ]
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:50:02 #86
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_71429094
Dat filmpje

En beweren dat je er ook mag zijn als je je ogen er niet voor wil openen

Bush en Obama zitten ook in het complot!!!!!

Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_71433667
Dus... Michael Jackson zingt over een groep homoseksuele mannen die een highschool/minderjarig jongetje onder druk zetten om te gaan mastuberen??? :

pi_71433841
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:11 schreef Saphia het volgende:
Dus... Michael Jackson zingt over een groep homoseksuele mannen die een highschool/minderjarig jongetje onder druk zetten om te gaan groepsmastuberen??? :

Even een klein verbeteringetje aanbrengen...
pi_71435602
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Interessant verhaal. Ik hiel nooit van feesten op MDMA omdat het je zo gevoelig maakt.

Ik ben het met je eens dat drugs maar ook de muziek zelf poorten op kunnen zetten, poorten naar de spirituele wereld of bot gezegd poorten naar de hel. Wat je hebt gezien is denk ik meer waar dan het idee dat het gewoon allemaal een leuk feestje is en dat er verder niets kwaads in zit. Het was echter zo duister dat je het haast niet kon geloven denk ik?

Ik lachte vroeger de naar house bussen uit, nu weet ik wel beter.
Op het moment zelf was ik zo ver heen dat ik weldegelijk dacht dat het echt was allemaal. Ik bedoel, je ziet het met je eigen ogen en wat je ziet.... juist.

Ik had echt het gevoel dat het oneindig door zou gaan daar in die hal. De muziek, waar ik normaliter zo gek op was, was een marteling. De bassdrum speelde daarin de hoofdrol. Zodra de bass kwam, was het op zijn heftigst... en dan die aanloop naar de hoogte punten in de muziek, aangevuld met die wazige teksten en stemmen.... bizar gewoon. Heel moeilijk uit te leggen en waarschijnlijk nog moeilijker voor te stellen van wat ik toen mee maakte.

De periode erna had ik vaak als ik geblowed had ook aparte inzichten. Ik prikte als het ware door iedereen heen. Dingen werden heel zwart wit allemaal. Ik kon dat op een gegeven moment niet meer handelen en ben toen genokt met blowen. Tegenwoordig ga ik ook amper naar housefeesten. Ben meer een kroegganger wat uitgaan betreft.

Maar goed... we praten hier over iets dat zo'n 14 jaar geleden is gebeurd.
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:33 schreef 7keer70 het volgende:
JOkkebrOk,

Teksten over muziek/zang

knip
Thanks! Zelf kan ik weinig met die teksten. Blijft verder wel vrij bizar dat dus blijkbaar in de bijbel staat dat Satan de meester van de muziek is.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2009 18:33:40 ]
pi_71436924
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
. Ik prikte als het ware door iedereen heen. Dingen werden heel zwart wit allemaal. Ik kon dat op een gegeven moment niet meer handelen en ben toen genokt met blowen.
Zou je hier meer over kunnen vertellen?
pi_71440426
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zou je hier meer over kunnen vertellen?
Er valt niet zoveel te vertellen eigenlijk. Sowieso moeilijk uit te leggen. Ik werd gewoon erg wazig na het roken van een dikke tjaap en kon er niet goed meer tegen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:19:53 #92
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71440429
Ik snap wel wat je bedoelt.
Ik heb die ervaringen een enkele keer als ik drugs gebruik.

Voornamelijk met paddestoelen, op een of andere manier worden me zintuigen zo geprikkeld, dat alles wat iedereen doet, er uitziet alsof we robots zijn. Niets is meer met emotie, emoties lijkt ik totaal te kunnen negeren, ik observeer dan puur het systeematische in de mens.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_71440643
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:19 schreef Ticker het volgende:
Ik snap wel wat je bedoelt.
Ik heb die ervaringen een enkele keer als ik drugs gebruik.

Voornamelijk met paddestoelen, op een of andere manier worden me zintuigen zo geprikkeld, dat alles wat iedereen doet, er uitziet alsof we robots zijn. Niets is meer met emotie, emoties lijkt ik totaal te kunnen negeren, ik observeer dan puur het systeematische in de mens.
Bij mij was het meer dat ik meer mensenkennis kreeg, althans dat leek zo. Als iemand iets zei, dan had ik meteen de achterliggende gedachte door zeg maar. Alleen dan klonk alles heel cheesy. Net alsof je naar iemand zat te luisteren die 10 jaar jonger was, terwijl dat niet zo was natuurlijk. Bovendien kon muziek heel doordringend en zelfs spooky klinken, maar dat zal ook wel met mijn muzieksmaak te maken hebben gehad.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2009 21:33:35 ]
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:29:11 #94
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71440699
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Bij mij was het meer dat ik meer mensenkennis kreeg, althans dat leek zo. Als iemand iets zei, dan had ik meteen de achterliggende gedachte door zeg maar. Alleen dan op een hele cheesy manier. Bovendien kon muziek heel doordringend en zelfs spooky klinken, maar dat zal ook wel met mijn muzieksmaak te maken hebben gehad.
Ja, maar dat heb ik laat maar zeggen van mezelf al heel erg.
Je moet ook niet een beetje labiel zijn en met mij in een trip komen.. kan ik je best gek maken!

Het is het boefje in me!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_71441284
Wat betreft Michael Jackson vind ik zeker verdachte dingen terug in zijn lyrics. Ik heb het al in een topic over MJ gepost. Nog maar eens dan. Het liedje Cry (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cry_(Michael_Jackson)) werd uitgebracht in de dagen na 9/11. Maar enkel Amerika heeft dit liedje verboden. Waarom ? Het enige wat ik dan in de lyrics terugvind dat een reden kan zijn is het volgende:

Stories buried and untold
Someone is hiding the truth (Hold on)
When will this mystery unfold
And will the sun ever shine
In the blind mans eyes when he cries

In het volgende clipje van het 60 minutes interview moet je eens luisteren vanaf 2.25

In Metal kunnen we inderdaad veel duivelsaanbieding vinden, maar evengoed aanbidders van het Goede.
Hevay Metal vs. Power metal. Het duivelsteken werd oorspronkelijk gemaakt door deze duivelaanbidders, maar tegenwoordig doet heel de metalscene het. Ja....zelfs fans van Britney Spears doen het

Freedom Call zien zichzelf als Warriors of Light. (Hebben de interessantse CD-hoezen qua symboliek)

Edguy (zelfde zanger als Avantasia) zet zich vooral af tegen de schapenmassa.

Helloween

Judas Priest laatste CD over Nostradamus Prophecies

Power metal wordt door duivelaanbidders ook janettenmetal genoemd. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Power_metal)
-Geen referrer links, ook niet in je sig-
pi_71441436
Of de musici zijn net als flink wat users hier geinteresseerd in de symbolen en de verhalen erachter. Ze zijn niet meteen aanhangers of bestrijders, zo zwart-wit is het nooit
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:53:56 #97
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_71445880
TVP

sorry, wil alles mee lezen en heb zelf nog niet de drang om te posten maar raak elke keer et topic kwijt dus vandaar die saaie tvp
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_71446226
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:46 schreef MrLazy het volgende:
Wat betreft Michael Jackson vind ik zeker verdachte dingen terug in zijn lyrics. Ik heb het al in een topic over MJ gepost. Nog maar eens dan. Het liedje Cry (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cry_(Michael_Jackson)) werd uitgebracht in de dagen na 9/11. Maar enkel Amerika heeft dit liedje verboden. Waarom ? Het enige wat ik dan in de lyrics terugvind dat een reden kan zijn is het volgende:

Stories buried and untold
Someone is hiding the truth (Hold on)
When will this mystery unfold
And will the sun ever shine
In the blind mans eyes when he cries

In het volgende clipje van het 60 minutes interview moet je eens luisteren vanaf 2.25

Hij heeft het over een conspiracy tegen hem, omdat zijn album op dat moment over de hele wereld op 1 staat, behalve in the US. Hij reageert geschrokken op de vraag die hem gesteld wordt en wil er verder niets meer over zeggen. Interesting.

De media in de Us (niet alleen in de US) is natuurlijk zeer machtig, ze kunnen je maken en breken, dus kan zomaar zijn dat de media hem vooral in de US gesloopt hebben. Dat kan dan meerdere redenen hebben. De 2 voornaamste zouden kunnen zijn dat ie verdacht werd van pedofilie of, een iets minder aannemelijke... hij gaf teveel bloot in zijn lyrics en optredens mbt het freemason gebeuren ofzo. Dunno... iemand hier misschien een leuke theorie over?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2009 00:09:48 ]
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:47:25 #99
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_71447080
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:16 schreef Ticker het volgende:
Tja maar volgens mij gaat heel Beat It gewoon over jeugdbendes.
Don't want to be a boy, but you want to be a Man.

Maak jezelf mannelijk, initieer jezelf in een bende.

Vervolgens een donkere steeg waar allemaal duistere figuren uit hoeken en gaten (oh jee.. gaten.. misschien dan toch? ) komen.
Zijn de turtles dan ook flikkers?
begrijp me niet verkeerd, ik ben geen kenner... maar de clip an sich bekijkend, valt een homo-erotische verwijzing toch niet te missen, lijkt me...
Huig
pi_71447153
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:47 schreef Orwell het volgende:

[..]

begrijp me niet verkeerd, ik ben geen kenner... maar de clip an sich bekijkend, valt een homo-erotische verwijzing toch niet te missen, lijkt me...
Mwah...in de jaren 80 zagen gangs er gewoon zo uit joh. Dat was toen stoer.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')