Staat op de website dat je hem zo in elkaar kan klikken?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:12 schreef JDx het volgende:
Ik dacht dat je hem zo in elkaar kon klikken. Ben al bijna een anderhalf uur bezig en het ding is zo gammel als wat.
Je bent al te laat om je te beroepen op de wet 'koop op afstand', afgaande op 'ik heb 3 weken geleden...' tenzij je hem pas deze week hebt ontvangen? dan heb je zeven werkdagen om de koop te ontbinden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:12 schreef JDx het volgende:
Kan ik hem nog weer laten ophalen en mijn geld terug krijgen ofzo?
Maar die kunnen het wel met een hand in de zak....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:22 schreef Flepke het volgende:
Wheeheh:
[ afbeelding ]
Je hebt nog minstens 2 doe-het-zelvers nodig (niet inbegrepen)
Zie post boven je. Zeven dagen na ontvangst van de goederen. Het verhaal verteld niet wanneer het product ontvangen is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:24 schreef Lkw het volgende:
Bij een koop op afstand (via internet bijvoorbeeld) heb je altijd recht van retour. Gedurende 7 dagen geloof ik.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:25 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Zie post boven je. Zeven dagen na ontvangst van de goederen. Het verhaal verteld niet wanneer het product ontvangen is.
quote:Heb hem gisteravond bezorgd gekregen.
Dat is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:26 schreef Volpez het volgende:
Maar goed, gekocht is gekocht en het is gewoon klote als het niet werkt.
Daar heb ik even overheen gelezen. In dat geval heb je een goede kans mits je het in fatsoenlijke staat kan terugsturen.quote:
Dat is geen onzin.quote:
Bij een beetje kwaliteitszaak heb je ook het recht om uit te proberen. Zolang je het product maar niet beschadigd hebt, kun je het ook opengemaakt terugsturen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:23 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Je bent al te laat om je te beroepen op de wet 'koop op afstand', afgaande op 'ik heb 3 weken geleden...' tenzij je hem pas deze week hebt ontvangen? dan heb je zeven werkdagen om de koop te ontbinden.
Maar dan hoop ik voor je dat je wel de verpakking heel hebt gelaten. Overigens zal de verkopende partij hardstikke dwarsliggen gaan smijten met argumenten zoals 'je hebt het al gebruikt' en 'de verpakking is naar z'n grootje'
Veel succes met je recht halen in dit geval, ondanks dat je misschien gelijk hebt.
Ik ga hier geen tijd verspillen om jou een lesje consumentenrecht te geven.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:31 schreef Volpez het volgende:
[..]
Dat is geen onzin.
Hij heeft het nu eenmaal al gekocht en zit nu dus met de gebakken peren.
Mssn begrijp jij me verkeerd, maar wat ik dus wil zeggen:
ik had het al nooit gekocht, want ik zou die website niet helemaal vertrouwen, maar goed, je hebt dat wel gedaan, en nu heb je een probleempje.
Zonder uberhaupt de link te bekijken staan Algemene Voorwaarden nooit boven de Nederlandse Wet. Ze kunnen daar dus neerzetten wat ze willen maar zolang het niet strookt met de wet, zijn deze direct ongeldig.quote:Maar goed, zoals ik al zei in de edit: lees de algemene voorwaarden en in artikel 6 en 7 staat wat je kan/moet doen.
Wat een hufters, ze dwingen mensen hun klachten via een aangetekende brief kenbaar te maken. Hoezo drempels opwerpen en geen service bieden? Ik vraag me af of je dit volgens de wet van je klanten mag eisen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:31 schreef Volpez het volgende:
Maar goed, zoals ik al zei in de edit: lees de algemene voorwaarden en in artikel 6 en 7 staat wat je kan/moet doen.
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/Broyeurspecialist/?menu=category&categoryID=434885
Hoef je ook echt niet te doen aangezien ik hier al voldoende vanaf weet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:35 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Ik ga hier geen tijd verspillen om jou een lesje consumentenrecht te geven.
Ja, maar er staat op het eerste gezicht niets vreemds in de algemene voorwaarden en het is nooit verkeerd deze even door te nemen vóór je iets koopt of voor je gaat klagen.quote:Zonder uberhaupt de link te bekijken staan Algemene Voorwaarden nooit boven de Nederlandse Wet. Ze kunnen daar dus neerzetten wat ze willen maar zolang het niet strookt met de wet, zijn deze direct ongeldig.
Ik heb hier _geen_ les in gehad maar ik zie wel onredelijk bezwarende uitsluitingen instaan. Bijvoorbeeld dat je artikelen niet uit de verpakking mag halen. Dat staat natuurlijk haaks tegen het hele idee van de wet KoA. Deze is juist in het leven geroepen om klanten van webwinkels in staat te stellen zich eigen te maken van de eigenschappen van een product omdat ze deze t.o.v normale winkels niet hebben. (*)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:42 schreef Volpez het volgende:
Ja, maar er staat op het eerste gezicht niets vreemds in de algemene voorwaarden en het is nooit verkeerd deze even door te nemen vóór je iets koopt of voor je gaat klagen.
lijkt mij sterk, als je rechtsbijstand hebt zou ik die even bellen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:39 schreef Lkw het volgende:
[..]
Wat een hufters, ze dwingen mensen hun klachten via een aangetekende brief kenbaar te maken. Hoezo drempels opwerpen en geen service bieden? Ik vraag me af of je dit volgens de wet van je klanten mag eisen.
Wat jij onredelijk bezwarend noemt hoeft niet zo te zijn...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:46 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Ik heb hier _geen_ les in gehad maar ik zie wel onredelijk bezwarende uitsluitingen instaan. Bijvoorbeeld dat je artikelen niet uit de verpakking mag halen. Dat staat natuurlijk haaks tegen het hele idee van de wet KoA. Deze is juist in het leven geroepen om klanten van webwinkels in staat te stellen zich eigen te maken van de eigenschappen van een product omdat ze deze t.o.v normale winkels niet hebben. (*)
Dan is het ook onredelijk bezwarend om te eisen dat je iets niet uit de verpakking mag halen, want anders kan je immers niet de eigenschappen van een product beoordelen? Neem bijvoorbeeld een USB-stick in een blister-verpakking. Dat is natuurlijk onredelijk bezwarend om te eisen dat de verpakking niet mag beschadigen.
De eerste de beste advocaat die hier de vloer mee aanveegt, mocht het zover komen. Vreemd dat ze je dat in je opleiding niet verteld hebben.
(*) uitzonderingen, bijvoorbeeld computer-software waarbij geen verzegelingen mogen worden verbroken, daargelaten.
Daar heb je een goed punt. Dat is idd ook een van de uitsluitingen in de wet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:51 schreef Volpez het volgende:
Het gaat hier om hygiëne. Het is dus logisch dat wanneer hij de douchecabine uit de verpakking haalt en hij bedenkt zich na 2 keer douchen, dat deze niet zomaar ff in de verpakking terggestopt kan worden en teruggezonden kan worden.
Het product hoeft natuurlijk niet defect te zijn om de koop te ontbinden natuurlijk.quote:Ik ga hier wel uit van een defect, aangezien TS aangaf dat de delen niet goed in elkaar paste.
Nee, maar ik begreep van TS dat dit wel de reden was dat hij het product niet wil.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:55 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt. Dat is idd ook een van de uitsluitingen in de wet.
[..]
Het product hoeft natuurlijk niet defect te zijn om de koop te ontbinden natuurlijk.
daar zou ik het wel voor doenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:31 schreef Noork het volgende:
Die gratis boodschappentas is wel mooi meegenomen.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:51 schreef Volpez het volgende:
[..]
Wat jij onredelijk bezwarend noemt hoeft niet zo te zijn...
En wat jij zegt dat ze niet in mijn opleiding hebben behandeld, hebben ze dus wel. Maar:
Het gaat hier om hygiëne. Het is dus logisch dat wanneer hij de douchecabine uit de verpakking haalt en hij bedenkt zich na 2 keer douchen, dat deze niet zomaar ff in de verpakking terggestopt kan worden en teruggezonden kan worden. Maar wat ik als aanvulling nog in de post zette is de normale manier van handelen bij een defect product in nederland.(zie onderstaand). Ik ga hier wel uit van een defect, aangezien TS aangaf dat de delen niet goed in elkaar paste.
Klacht voorleggen aan de verkoper. Je kan bellen en als er mondeling niet tot een oplossing wordt gekomen dit schriftelijk doen. (zie evt. Consuwijzer voor voorbeeldbrieven).
De verkoper moet aantonen dat een eventuele schade jouw fout is en wil hij het echt niet vergoeden/de schade oplossen, dan kan je de koopovereenkomst ontbinden. Dit moet je schriftelijk laten weten aan de verkoper.
Je kan evt. naar het Juridisch Loket voor meer informatie en hulp of je rechtsbijstand bellen.
Ik moest hier serieus mn best doen om niet keihard te gaan lachenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:51 schreef Isdatzo het volgende:
.
M'n stagebegeleider keek me net vragend aan toen ik hardop moest lachen.
Hier lukte het nietquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik moest hier serieus mn best doen om niet keihard te gaan lachen
En ik dacht dat TellSell al foute plaatjes gebruikte, maar dit?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hier lukte het niet.
Kijk die foto's dan.
Wie opent er 1 in ONZquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:59 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En ik dacht dat TellSell al foute plaatjes gebruikte, maar dit?Dit slaat echt alles
![]()
Hij zit al in elkaar hoor, hij is ook niet voor mij dus ik zit er niet zo mee, maar het gaat erom dat het helemaal niet zo'n portable ding is zoals ze zeggen. Je moet alles vast zetten met schroeven etc, er zijn geen voorgeboorde gaten, dus je boort rechtstreeks in het plastic, op hoop van zegen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:24 schreef mgerben het volgende:
Is er al iemand op het idee gekomen dat TS gewoon totaal niet handig is?
Kijk naar die foto's - die ene vent zet fluitend met een hand in zijn zak die douchecabine in elkaar.
Misschien moet TS gewoon vragen of die vent langskomt om het voor hem te doen - dan kan hij met zijn twee linkerhanden even een in-elkaar-zet-premie uittellen en is iedereen tevreden.
quote:binnen 7 dagen
quote:de goederen dienen ongebruikt te zijn
quote:Uit oogpunt van hygiene dienen broyeurs welke worden retourgezonden te zitten in de originele geplastificeerde verpakking welke onder geen voorwaarde verbroken mag zijn.
quote:onder aftrek van eventuele verzendkosten.
quote:2. Klachten van de koper, die betrekking hebben op gebreken aan zaken die uiterlijk waarneembaar zijn, moeten door de koper binnen zeven dagen dagen na levering (of binnen zeven dagen dagen na factuurdatum), indien de zaken niet aan de koper (konden) worden geleverd, aan ons ter kennis worden gebracht.
quote:Dit dient te geschieden per aangetekende brief
quote:Gebreken die ten tijde van de levering niet uiterlijk waarneembaar waren, noch bij een zorgvuldige en tijdige controle konden blijken, moeten door de koper binnen zeven dagen dagen na het aan het licht treden van deze gebreken aan ons ter kennis worden gebracht op de wijze als vermeld in lid 2.
quote:4. Ieder vorderingsrecht van de koper jegens ons betrekking hebbend op gebreken in de door ons geleverde zaken, vervalt indien:
a. de gebreken niet binnen lid 2 en 3 hiervoor gestelde termijnen en/of niet op de daar aangegeven wijze aan ons ter kennis zijn gebracht;
quote:d. De toepassing van het gebruik van de zaken met betrekking tot welke de klachten zijn geuit door de koper wordt voortgezet;
quote:5. In geschillen omtrent de kwaliteit van de door ons geleverde zaken zal een door ons aangegeven te goeder naam bekend staand bureau een bindende uitspraak doen.
quote:Artikel 7. Aansprakelijkheid
1. Uitsluitend indien de garantieverplichtingen terzake de door ons geleverde zaken niet door derden (zoals fabrikanten) op zich zijn genomen, kan de koper jegens ons (garantie-) aanspraken doen gelden. Onze aansprakelijkheid is in dat geval beperkt tot gebreken die een gevolg zijn van fabricage- en materiaalfouten.
quote:4. Behoudens eventuele verplichtingen van ons uit hoofde van het bovenstaande zijn wij nimmer gehouden tot betaling van enigerlei schadevergoeding aan de koper en anderen, tenzij er sprake is van opzet of schuld onzerzijds (door degenen die ons voor aansprakelijk houdt met de middelen rechtens aan te tonen). blijft het gekochte binnen de overeengekomen tijd af te nemen en wij Met name zijn wij ook nimmer aansprakelijk voor gevolg- of bedrijfsschade, directe- of indirecte schade, hoe ook genaamd winstderving en stilstandschade daaronder begrepen - geleden door de opdrachtgever, diens ondergeschikten en bij of door hem tewerkgestelde of derden ontstaan, door hele of gedeeltelijke (her)leveringen van zaken, vertraagde of ondeugdelijke levering, of het uitblijven van levering van zaken of door de zaken zelf.
quote:7. Verzendkosten voor retourzendingen komen ten laste van de koper tot nadrukkelijk is vastgesteld dat de garantieclaim een fabricage of materiaalfout 100% rechtvaardigd.
quote:6. De koper is verplicht het risico van brand en diefstal ten aanzien van de niet betaalde zaken te verzekeren en op ons verzoek deze verzekering aan te tonen.
quote:De buitengerechtelijke incassokosten bedragen minimaal 8 % van de hoofdsom met een minimum van EUR. 250,00 alles exclusief omzetbelasting.
Interessant zeg. Heb je je postzegelverzameling verkocht ofzo?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:14 schreef Zelva het volgende:
Ik hou al een tijdje een lijst in mijn hoofd bij met bedrijven die het niet zo nauw nemen met de wet
Lol, en wat dacht je van die jaren 70 impressie en uitdrukkingen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:01 schreef Kreator het volgende:
Briljante foto's idd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |