Het lijkt me dat er schade aan de motorkap is?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:53 schreef jitzzzze het volgende:
¤1500,- voor een voorruit? Is 'is van goud ofzo?
Geen idee, ik lees alleen maar dat de voorruit vervangen moet worden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:54 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er schade aan de motorkap is?
dat dus...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:49 schreef ktnxbye het volgende:
Ik snap even niet hoe haar eigen risico omhoog gaat als ze de schade op jou blijkbaar kan verhalen via de verzekering van je vader? het lijkt me dan dat ze je voor 1500 extra een poot uit wilt draaien.
haar autoverzekering komt er in mijn ogen helemaal niet bij te pas?
Bel je WA verzekering, en dan is het klaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:56 schreef moonwalker1 het volgende:
onder die 1500 euro vallen de ruit en de schade aan de motorkap, een stukje blanke lak was er vanaf, dus moest de hele motorkap natuurlijk overnieuw gespoten wordenhet is bij Renova gedaan, en ik denk dat elke garage er vandaag de dag met de recessie een slaatje uit wilt slaan..maarja..ik snap het eigenlijk helemaal niet meer..
Uiteraard gaat het slachtoffer naar een hersteller die veel geld kostquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:56 schreef moonwalker1 het volgende:
onder die 1500 euro vallen de ruit en de schade aan de motorkap, een stukje blanke lak was er vanaf, dus moest de hele motorkap natuurlijk overnieuw gespoten wordenhet is bij Renova gedaan, en ik denk dat elke garage er vandaag de dag met de recessie een slaatje uit wilt slaan..maarja..ik snap het eigenlijk helemaal niet meer..
welke rekening man?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:00 schreef moonwalker1 het volgende:
daar ben ik dus bang voor, nu schijnt alles vergoed te worden. maar aangezien er in de polisvoorwaarden staat dat er schade aan een geleende auto niet gedekt wordt. en als ze de zaak er weer opnieuw bij pakken, dat ze dat zien en mij álsnog aansprakelijk stellen..en ik dus de rekening krijg..
leuke provisie op een aansprakelijkheidsverzekering...kan toch bijna niet...premie is maar een paar tientjes per jaar!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:17 schreef Athmozz het volgende:
waarom laat je haar contact opnemen met jouw verzekering? Zij heeft toch een verzekeringsagent? Laat haar haar eigen agent bellen, leg de situatie uit, stuur hem de rekening op van het herstellen en je moet je nergens meer iets van aantrekken, die regelt alles voor haar (en die neemt dus met jouw verzekering contact op, zodat alles ineens goed geregeld is).
Verzekeringen moet je nooit rechtstreeks mee gaan bellen / faxen, dat is vragen om misverstanden omdat je continu andere contactpersonen krijgt. Je hebt een agent die een leuke provisie krijgt op de verzekering; laat hem dan het werk maar oplossen als er eens iets fout loopt ook
op het moment van het ontstaan van de schade stond het voertuig stil en zat er zelfs niemand achter het stuur. Dan gaat de WA toch in of niet?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:03 schreef Athmozz het volgende:
neen
polisvoorwaarden doelen op rijschade met een geleende wagen, niet op schade aangebracht aan een stilstaande wagen. Zolang je niet met die wagen rijdt, dan is er geen probleem als je er schade aan veroorzaakt en dekt jouw WA. Als je er mee rijdt dan dekt jouw WA niet, en dan dekt de BA verzekering van je buurvrouw in 90% van de gevallen ook niet. Dàn zou je pas een probleem gehad hebben, aangezien geen enkele verzekering hoeft te dekken.
aansprakelijkheidsverzekering is wel meer dan een paar 10tjes per jaar (bij mij toch), en verder heb je meestal ook al je verzekeringen bij dezelfde agent zitten (tenzij je voor een paar 10tjes bij verschillende verzekeringen gaat kruipen), dus ja, die verdienen genoeg aan jequote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:22 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
leuke provisie op een aansprakelijkheidsverzekering...kan toch bijna niet...premie is maar een paar tientjes per jaar!
ontopic: ff de schade melden bij je tussenpersoon of rechtstreeks bij de verzekeraar...moet goed komen. Behoor je er zelf geen gedoe meer over te hebben.
O en als je de zaak gaat verdraaien (iemand riep iets over zeggen dat je het met een bal hebt gedaan) dan heet dat fraude, en in dit specifieke geval komen ze daar heel snel achter, omdat de schade niet alleen de gebroken ruit was maar ook ruitenwissers en motorkap. En dan heb je nog een veel groter probleem. Bovendien moet dan het verhaal van de eigenaresse van de auto ook verdraaid worden, en bezorg je die dus ook een probleem. En geloof me, dat zijn forse problemen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:21 schreef Pandora73 het volgende:
Ten eerste:
De WA verzekering is de verplichte verzekering die geldt voor de eigenaren van een motorrijtuig, zoals een auto of brommer.
Een AVP verzekering, voor je particuliere aansprakelijkheid, is niet verplicht.
Ten tweede:
Wat snap je niet aan die site van RVS? Er staat dat schade aan een geleende auto niet wordt vergoed, en dan vraag jij of het nou gaat over schade met/door een geleende auto, of schade aan een geleende auto. Er staat toch: "aan"?
Schade die wordt veroorzaakt met of door een geleende auto valt niet onder de AVP omdat die wordt afgedekt door de WAM-verzekering van de eigenaar van de auto.
Ten derde:
Je eigen AVP zal dit niet dekken. Zoals er staat, wordt schade aan een geleende auto (geldt overigens voor alle motorrijtuigen, dus ook een geleende brommer) niet vergoed. Het gaat ook niet echt om het lenen, het gaat erom of jij op dat moment de gebruiker van het voertuig was, oftewel of jij hem op dat moment onder je hoede had. Als dat zo is (en dat is dus zo) dan is er geen dekking.
Je bent echter wel aansprakelijk voor de veroorzaakte schade. Je zal dus wel de door haar geleden schade moeten vergoeden.
Echter je buurvrouw maakt ook een denkfout. Op het moment dat jij de schade aan haar verzekeraar (die kennelijk de schade aan haar heeft vergoed) terugbetaald, zal zij niet achteruit gaan in no-claim of eigen risico.
Het is dus niet zo dat ze én de schade die haar verzekeraar heeft vergoed, én haar achteruitgang in no-claim/eigen risico moet vergoeden. Het is het een of het ander.
Zie 1 post boven deze reactie waarom ergens langslopen een ander risico is dan het daadwerkelijk de macht hebben over een voorwerp.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:06 schreef moonwalker1 het volgende:
alle papieren zijn al ingevult enz, en zal dan ook gewoon de waarheid zeggen, maar het is inderdaad toch gewoon per ongeluk gegaan net als dat je per ongeluk tijdens het lopen een auto beschadigd? dan wordt dat idd ook vergoed..waarom dan nu niet..
als het aan mij had gelegen had ik het misschien anders gedaan, maar het is helaas niet aan mij aangezien het haar auto is enz..beetje krom hoe alles loopt..
onzin?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:11 schreef Pandora73 het volgende:
Zucht. Gelukkig woon jij in Belgie Athmozz. Of is dat al net zo'n onzin als de inhoud van al je posts hier?
Hehe jij bent er zo een die z'n leven geeft voor z'n beroep ofniet?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:04 schreef Pandora73 het volgende:
Dat maakt dus wel heel erg veel uit.
Het gaat om het risico dat je bent voor het beschadigde object. Als jij aan het klussen bent, en ik kom even bij jou thuis gedag zeggen, en loop daarbij je boormachine van de tafel, is dat iets heel anders dan wanneer ik jouw boormachine leen en zelf gebruik.
Het gaat om vluchtig contact versus gebruik. Geldt hier dus ook: loop je ergens langs, of heb je het daadwerkelijk in gebruik, in je macht, er de controle over.
En als jij de verzekering wilt oplichten, ga gerust je gang. Dan kom je er vanzelf achter wat men doet met fraudeurs. Dat je de eerstkomende 8 jaar geen normale verzekering kunt sluiten en uit je huidige verzekeringen wordt gegooid, is nog maar een heel voorzichtig begin... Dan komen er nog nare dingen bij als aangifte bij de politie enzo... Maar ga gerust je gang hoor!
ze staan er weldegelijk in, mijn verzekering dekt géén schade toegebracht aan andere voertuigen tijdens het uitvoeren van handelingen met die voertuigen. Dit kan dus slaan op het rijden ermee (wat ik dus dacht gezien mijn ervaring met die verzekering) tot zelfs het kijken ernaar, want "een handeling met een voertuig" kan echt alles inhoudenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:19 schreef Pandora73 het volgende:
En misschien doen ze in Belgie wel minder moeilijk over deze kleine lettertjes omdat die er bij "jullie" niet in staan? Geen idee hoor, maar het verzekeringsrecht verschilt aanzienlijk, ook binnen de Europese Unie.
ik zeg enkel wat mogelijk is, meer doe ik niet. Verplicht niemand, dus ik doe niets strafbaars.quote:O enne, aanzetten tot strafbare feiten is ook strafbaar hoor. Dat je het maar even weet...
Lijkt mij ook. Als iemand schade rijdt in mijn auto dan is er geen verzekering die dat dekt. Zijn autoverzekering (alleen maar schade tussen auto's ) zeker niet en volgens mij ook geen AVP verzekeringquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:54 schreef Pandora73 het volgende:
TS moet wel wat doen, namelijk gaan sparen.
Hoe lullig het ook is, maar dit soort schaden vallen gewoon niet onder een verzekering. Dat is het risico als je je auto uitleent. En ja, daar zijn vriendschappen op stukgelopen en familierelaties flink door verpest, dat heb ik allemaal voorbij zien komen. Als schadebehandelaar Aansprakelijkheid en als schadebehandelaar Verkeer.
rijden inderdaad niet (anders koop jij een auto voor ej buurman, je buurman voor jou, alletwee een aansprakelijkheidsverzekering & klaar. 't zou mooi wordenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:25 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Als iemand schade rijdt in mijn auto dan is er geen verzekering die dat dekt. Zijn autoverzekering (alleen maar schade tussen auto's ) zeker niet en volgens mij ook geen AVP verzekering
Jawel. Als ik hier nou een topic open waarin ik beschrijf hoe je het beste iemand kan vermoorden mag dat ook niet. Wil je er ook nog even op wijzen dat het op Fok! niet de bedoeling is om zulk soort 'tips' te posten. Mag niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:23 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik zeg enkel wat mogelijk is, meer doe ik niet. Verplicht niemand, dus ik doe niets strafbaars.
Nee, absoluut niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:21 schreef Parvus het volgende:
[..]
Hehe jij bent er zo een die z'n leven geeft voor z'n beroep ofniet?
En daar heb je dan weer jurisprudentie voor, om dat begrip duidelijk te krijgen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:23 schreef Athmozz het volgende:ze staan er weldegelijk in, mijn verzekering dekt géén schade toegebracht aan andere voertuigen tijdens het uitvoeren van handelingen met die voertuigen. Dit kan dus slaan op het rijden ermee (wat ik dus dacht gezien mijn ervaring met die verzekering) tot zelfs het kijken ernaar, want "een handeling met een voertuig" kan echt alles inhouden
Je hebt gelijk, ik merk dat je er ook veel vanaf weet. Opmerking komt misschien lulliger over dan bedoeld, vond je toon alleen eerder belerend dan helpend, vandaarquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:44 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet.
Maar ik probeer wel zoveel ik kan af en toe een beetje begrip te kweken, door uit te leggen hoe dingen in elkaar zitten. Redelijkheid enzo. Vaak blijkt er gewoon veel meer achter "een of ander achterlijk regeltje" te zitten dan mensen denken, en pas als je voorbeelden geeft, of zaken zodanig neerzet dat ze ook op henzelf kunnen slaan, is het ineens "Oooow, ja, maar dan snap ik het ook wel dat het zo is".
Maar goed, ik ben nou eenmaal een wereldverbeteraar. Alleen werkt de wereld niet zo heel erg mee af en toe
Que? WA-verzekering is toch verplicht?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:26 schreef Isdatzo het volgende:
Weet niet hoe dat ligt, maar volgens mij heeft het leeuwendeel van de Nederlanders die niet.
Kan zijn, omdat ondanks dat ik het antwoord al (twee keer) gepost had, dezelfde vragen maar steeds bleven terugkomen... Dan word ik sjaggerijnig. Sorry. Only human!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:53 schreef Parvus het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik merk dat je er ook veel vanaf weet. Opmerking komt misschien lulliger over dan bedoeld, vond je toon alleen eerder belerend dan helpend, vandaar
het heet een AVP..aansprakelijkheisdverzekering voor particulieren. Deze is niet verplicht. WA (wettelijke aansprakelijkheid) geldt alleen voor de auto.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:01 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Que? WA-verzekering is toch verplicht?
edit: blijkbaar alleen voor auto's
Zou best kunnen hoor dat het de AVP was i.p.v. de WA, zit niet zo in die benamingen maar inderdaad heel fijn dat het zonder enig probleem werd afgehandeld, auto was pas een jaar oud en dan zijn diepe geulen in het metaal van de binnendeur niet leuk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:41 schreef Pandora73 het volgende:
trovey, ik vermoed dat de AVP van je buurman de schade heeft betaald. Niet de WA. Hij heeft immers geen auto.
Bovendien is jouw kwestie anders, omdat in dit geval de buurman jouw auto niet heeft geleend, maar jij bij de auto bent meegeleverd zeg maar. Je was er dus zelf bij. Dan ligt het allemaal nog weer anders.
In het geval van TS was de auto uitgeleend. Dat is een essentieel verschil voor een AVP.
Maar desalniettemin fijn dat deze schade naar tevredenheid is afgehandeld, en ook inderdaad volgens de gebruikelijke regels.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |