abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71870789
een tijdje geleden heb ik schade gemaakt aan andermans auto. ik was de auto aan het wassen in een wasstraat en wilde ook onder de motorkap schoonmaken (ben een beetje een autofreak) ik doe dus de motorkap omhoog maar had ook de ruitenwissers omhoog, en aangezien de motorkap mbv een hyrdrolisch systeem wordt geopend, drukte dit systeem ze dus door de voorruit. wat resulteerde in schade aan de voorruit en motorkap. het was dus in een wasstraat daar schiet het dus in het verkeerde keelgat bij de verzekering. ik had de auto op dat moment in bezit, en nu wordt er niks vergoed. de schade bedraagt 1500 euro, maar aangezien ik een student ben, heb ik dit echt niet en ben niet van plan om ervoor te gaan lenen. de eigenaresse van de auto is all risk verzekerd maar is bang dat ze er ook maar een stuiver meer voor moet gaan betalen aan haar eigen premie. zij zegt : jij hebt de schade veroorzaakt, ik niet.
ik heb nu zoiets van tjah er zijn nooit afspraken gemaakt over zo'n gebeurtenis, dus is het haar probleem. en dan weet ik dat dat niet netjes is, maarja. zij vroeg aan mij of ik haar auto wilde wassen, dan is het risico toch voor haar als er iets gebeurd?

help..
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:09:23 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71870820
Jij bent verantwoordelijk voor de auto waar je in rijd.
Zo simpel is het.
Jij hebt die schade gemaakt, dus bloeden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71870838
Heb geen rechten gestudeert of ook maar iets in die richting, maar ik denk niet dat ze de schade op jou kan verhalen. Als ze je niet vertrouwd of denkt dat er een te groot risico is aan het laten schoonmaken dan zal ze dat toch echt zelf moeten doen...Succes!
I know this sounds insane. But this is an insane world.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:10:39 #4
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_71870849
En wat gaat dit tweede topic toevoegen aan je eerste dat je niet gewoon in de vorige door kunt gaan?

schade aan andermans auto
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_71870888
Heb je geen eigen aansprakelijkheidsverzekering?
Bel gewoon je eigen verzekeraar en vraag wat een eventuele oplossing zou kunnen zijn.

Ik snap overigens niet helemaal hoe een wasstraat voor ¤1500 aan schade kan veroorzaken (de miniscule krasjes daargelaten).
pi_71870901
Je hebt toch een WA verzekering? Als je aansprakelijk bent, dan zal die de schade vergoeden. Als je niet aansprakelijk bent, dan is het dus niet jou probleem.
Sim-pel.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:12:28 #7
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_71870910
Wat is er fout gegaan? Welke schade is veroorzaakt?

Wat is de relatie tussen jou de de eigenaresse?
pi_71871014
mijn relatie tot haar is dat ze mn overbuurvrouw is. ze had aan mij gevraagd of ik haar auto weer eens wilde wassen. aangezien ik het een leuke auto vind, zei ik hier natuurlijk geen nee op..we hebben het nooit over schade gehad en gingen er ook zeker niet van uit dat er zoiets stoms zou gebeuren. aangezien zij het aan mij vraagt, dan is het toch eigenlijk haar eigen risico? en zal ze zelf moeten betalen ook al zou dat niet netjes zijn van mij misschien..ben bij mn pa wa verzekerd, maar die keren niets uit omdat de auto op het moment in mijn bezit was..
pi_71871043
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En wat gaat dit tweede topic toevoegen aan je eerste dat je niet gewoon in de vorige door kunt gaan?

dacht dat er daar niet meer op gereageerd zou worden..
pi_71871056
Je hebt toch gewoon een aansprakelijkheidsverzekering en je maakt toch schade aan andermans eigendom?
pi_71871105
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:17 schreef Misan het volgende:
Je hebt toch gewoon een aansprakelijkheidsverzekering en je maakt toch schade aan andermans eigendom?
ja maar zij vergoeden dus niets omdat de auto op dat moment in mijn bezit was..
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:20:31 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71871135
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:

N00bs
censuur :O
pi_71871152
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:19 schreef moonwalker1 het volgende:

[..]

ja maar zij vergoeden dus niets omdat de auto op dat moment in mijn bezit was..
absurd. als ik een ipod van iemand leen en ik maak 'm per ongeluk stuk dan wordt dat ook vergoed voor zover ik weet
pi_71871160
Lastige zaak, want het zou zomaar kunnen zijn dat de buurvrouw zelf aansprakelijk is. Zij heeft jou opdracht gegeven om de auto te wassen.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:23:06 #15
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_71871214
In het andere topic is alles al gezegd.
pi_71871554
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:23 schreef bankrupcy het volgende:
In het andere topic is alles al gezegd.
probeer gewoon te helpen en niet zo bot te doen..
pi_71871663
belangrijk om te weten is de relatie tussen jou en je buurvrouw, daarnaast hoe de schade is ontstaan. Onvoorzichtigheid of roekeloosheid? Denk zelf het eerste als ik het zo lees.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:47:13 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71871745
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:17 schreef moonwalker1 het volgende:

[..]

dacht dat er daar niet meer op gereageerd zou worden..
Kwestie van een kickje geven... Hier verder dus => schade aan andermans auto
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')