een tijdje geleden heb ik schade gemaakt aan andermans auto. ik was de auto aan het wassen in een wasstraat en wilde ook onder de motorkap schoonmaken (ben een beetje een autofreak) ik doe dus de motorkap omhoog maar had ook de ruitenwissers omhoog, en aangezien de motorkap mbv een hyrdrolisch systeem wordt geopend, drukte dit systeem ze dus door de voorruit. wat resulteerde in schade aan de voorruit en motorkap. het was dus in een wasstraat daar schiet het dus in het verkeerde keelgat bij de verzekering. ik had de auto op dat moment in bezit, en nu wordt er niks vergoed. de schade bedraagt 1500 euro, maar aangezien ik een student ben, heb ik dit echt niet en ben niet van plan om ervoor te gaan lenen. de eigenaresse van de auto is all risk verzekerd maar is bang dat ze er ook maar een stuiver meer voor moet gaan betalen aan haar eigen premie. zij zegt : jij hebt de schade veroorzaakt, ik niet.
ik heb nu zoiets van tjah er zijn nooit afspraken gemaakt over zo'n gebeurtenis, dus is het haar probleem. en dan weet ik dat dat niet netjes is, maarja. zij vroeg aan mij of ik haar auto wilde wassen, dan is het risico toch voor haar als er iets gebeurd?
help..