Inflatie zorgt dat de spaarzame mensen opdraaien voor de verspillers... Een beetje de kern van de hele crisis trouwens.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:14 schreef komrad het volgende:
[..]
Maar serieus: Inflatie is the key, maar dan nog gaat dit wel weer een aanslag(je) op de schatkist van de staat geven. Als ik dit soort berichten hoor vraag ik me altijd af hoe lang het nog duurt voordat de inflatie 5-10% is
Geloof je dat echt, of is het wishful thinking? Het zou zeker het beste zijn, maar ik denk dat je het niveau van de gemiddelde amerikaan (de gemiddelde westerse mens, eigenlijk) te hoog inschat. Bij de eerste gelegenheid zullen banken de geldkraan weer opendraaien en kan er weer volop geconsumeerd worden. Om over een tijdje weer in te storten, true.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk dus niet dat we een Argentinie style faillisement gaan zien maar gewoon harde saneringen (uiteindelijk, gedwongen door de financiele markten) en een cultuuromslag naar meer sparen. Ze zullen wel moeten, want grote delen van de bevolking hebben pensioentekorten en beginnen dat nu door te krijgen. Dat wordt wel een tijdje (veel) lagere economische groei.
Dat ligt er aan of de overheid z'n eigen regels eens gaat controleren...quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:49 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Bij de eerste gelegenheid zullen banken de geldkraan weer opendraaien en kan er weer volop geconsumeerd worden.
Enige is dat je per maand minimaal 25 en maximaal 250 moet sparen via automatische incasso.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:01 schreef Jornjur het volgende:
Hi All,
zitten hier nog addertjes onder?
http://www.ohra.nl/sparen/informatie/maand-spaarrekening.jsp#
want anders is het een stuk beter dan mijn direct sparen van ABN
Loyaalrekening is nog steeds 3,0%quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
De rentes zijn echt om te janken bij de rabobank, 2.3% maar dan moet je het wel laten staan anders zak 0.6%
ik heb alleen geen 20.000 (althans niet waar ik bij kan)quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Loyaalrekening is nog steeds 3,0%
Helemaal niet zo slecht met een inflatie die negatief is.
mwah, zowel Moneyou als Aegon zijn aantrekkelijer atmquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Loyaalrekening is nog steeds 3,0%
Helemaal niet zo slecht met een inflatie die negatief is.
Ik snap vooral niet waarom ING 8.5% betaald aan Wouter Bos...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:36 schreef the_undertaker het volgende:
Van 2% naar 1,75%. Je moet maar durven...
Is dat de magische psychische grens?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:36 schreef the_undertaker het volgende:
Van 2% naar 1,75%. Je moet maar durven...
Kan je wel openen met een eigen inleg? In de voorwaarden stond vermeld dat je geen eigen stortingen kan maken op de rekeningquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:07 schreef Aether het volgende:
[..]
Enige is dat je per maand minimaal 25 en maximaal 250 moet sparen via automatische incasso.
als er staat dat je moet sparen via automatische incasso, dan kun je dus ook niet openen met eigen inleg. Alles loopt via automatische incasso.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Kan je wel openen met een eigen inleg? In de voorwaarden stond vermeld dat je geen eigen stortingen kan maken op de rekening
Dat hebben we al een lange tijd niet gezienquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:37 schreef the_undertaker het volgende:
Voor de verandering wat verhogingen
DSB Bank Vaste Termijn Deposito (5 jaar) 4.25% (was 3.75%)
DSB Bank Vaste Termijn Deposito (10 jaar) 5.25% (was 3.75%)
dat houden we dan even in de gaten, ik neem aan dat er gewoon een garantstelling isquote:Op maandag 24 augustus 2009 11:29 schreef SeLang het volgende:
Zo, mijn Aegon Eigen Stijl spaarrekening is eindelijk open
Dat wordt ongeveer 4,20%
Het slachtoffer is ING Profijtrekening met hun luizige 3,0%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |