abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71381997
Is het gewoon het "onderbuik gevoel" en heeft het bij vrouwen een speciale benaming?

Wat is "vrouwelijke intuïtie" en wanneer speelt dit een rol?
Geef voorbeelden, praktische situaties..
  maandag 27 juli 2009 @ 23:50:56 #2
196697 Heathen.
Its No Game
pi_71382044
Vrouwelijke intuïtie is vooral een goede stok om mee te slaan.
pi_71382168
't is een sprookje.
pi_71382193
tjah wij weten namelijk alles beter dan mannen.. duhuh!

nu serieus.. ik zou het niet weten.. Wel weet ik bijvoorbeeld dat ik mijn vader heel goed kan voorliegen en mijn moeder totaal niet!... Of dat mijn moeder meteen weet wanneer er iets aan de hand is.. maar misschien is dat moederlijke intuitie..
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
  maandag 27 juli 2009 @ 23:55:53 #5
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_71382195
Vooral een kutsmoes om irrationeel te gaan zitten bitchen.
pi_71382210
Volgens mij is het gewoon een alternatief voor instinct, alleen heeft één of andere feminist het allemaal net wat mooier willen maken dan het is, en kwam met deze benaming.
pi_71382263
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:55 schreef mividaloca het volgende:
tjah wij weten namelijk alles beter dan mannen.. duhuh!

nu serieus.. ik zou het niet weten.. Wel weet ik bijvoorbeeld dat ik mijn vader heel goed kan voorliegen en mijn moeder totaal niet!... Of dat mijn moeder meteen weet wanneer er iets aan de hand is.. maar misschien is dat moederlijke intuitie..
Of ligt het wellicht het idee dat in jouw gedachten afspeelt, wat je daardoor (uit angst/zenuwen) minder goed doet voorliegen tegenover je moeder?
Of is je vader gewoon een minder aandachtig luisteraar (als het jouw bijdragen betreft) ?
Combinatie?

Heeft het werkelijk met intuïtie te maken?
pi_71382274
"Maar WAAROM vind je dat dan??"
"Nou gewoon! Voel ik zo! Kan ik niet uitleggen!"

maandag 27 juli 2009 @ 23:59:13 #9
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_71382278
oudste hoax die er is
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_71382496
oké, om het af te ronden.

Kunnen we dus zeggen dat iets als "vrouwelijke intuïtie" niet bestaat en dit enkel instinct of onderbuik gevoel is, wat zowel mannen als vrouwen bezitten?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:35:26 #11
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_71383206
Vrouwelijke intuïtie is een woord dat vrouwen in de mond nemen als een vrouw op een bepaald punt dat niet van te voren voorspeld kon worden gelijk kreeg tegenover 1 of meer mannen.

Is dat het antwoord dat je zocht?
Jesus hates you.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:39:43 #12
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71383301
Vrouwelijke intuitie lijkt erg op instinct maar speelt meer op bij inlevingsvermogen. Het komt erop neer dat vrouwen zogezegd op hun intuitie vertrouwen om in te schatten hoe een ander zich voelt en aan de hand van dat gevoel een voorspelling voor gedragingen in de toekomst doen.

Bijvoorbeeld mijn buurvrouw die al toen haar zoon 8 was zei dat hij ooit uit de kast zou komen. Doodnormaal jochie, wij hebben er nooit iets aan gemerkt en de hele buurt was zo'n beetje in shock toen hij inderdaad uit de kast kwam 12 jaar later.
Resistance is futile
pi_71383517
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:39 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Vrouwelijke intuitie lijkt erg op instinct maar speelt meer op bij inlevingsvermogen. Het komt erop neer dat vrouwen zogezegd op hun intuitie vertrouwen om in te schatten hoe een ander zich voelt en aan de hand van dat gevoel een voorspelling voor gedragingen in de toekomst doen.

Bijvoorbeeld mijn buurvrouw die al toen haar zoon 8 was zei dat hij ooit uit de kast zou komen. Doodnormaal jochie, wij hebben er nooit iets aan gemerkt en de hele buurt was zo'n beetje in shock toen hij inderdaad uit de kast kwam 12 jaar later.
Leuk voorbeeld maar als het niet was gebeurd had niemand gezegd: 'Hee, jij had helemaal geen gelijk toen je dat zei toen je zoontje 8 was!' Dan was het gewoon vergeten (of haar zoon was de rest van zijn leven een gelukkig getrouwde zogenaamd latente homo geweest volgens haar).
Kortom: Mensen vrouwen zoeken bevestiging en onthouden ook alleen de keren dat ze gelijk hadden.
pi_71383564
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:35 schreef Hondenbrokken het volgende:
Vrouwelijke intuïtie is een woord dat vrouwen in de mond nemen als een vrouw op een bepaald punt dat niet van te voren voorspeld kon worden gelijk kreeg tegenover 1 of meer mannen.

Is dat het antwoord dat je zocht?
Volgens mij doen niet alleen vrouwen dat hoor Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer
Maar dat is inderdaad wel de essentie, of in elk geval mijn ervaring. Wanneer je vraagt 'hoe wist je dat?' (meestal meer een sociale reactie dan een echte vraag), krijg je ineens het antwoord dat het intuïtie was.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:57:53 #15
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_71383616
Als vrouwen dit hebben dan kunnen ze toch ook wel beter parkeren?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:59:04 #16
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71383630
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:06 schreef OldJeller het volgende:

Kunnen we dus zeggen dat iets als "vrouwelijke intuïtie" niet bestaat en dit enkel instinct of onderbuik gevoel is, wat zowel mannen als vrouwen bezitten?
Ja.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:59:05 #17
259412 Seven.of.Nine
pi_71383631
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:51 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Leuk voorbeeld maar als het niet was gebeurd had niemand gezegd: 'Hee, jij had helemaal geen gelijk toen je dat zei toen je zoontje 8 was!' Dan was het gewoon vergeten (of haar zoon was de rest van zijn leven een gelukkig getrouwde zogenaamd latente homo geweest volgens haar).
Kortom: Mensen vrouwen zoeken bevestiging en onthouden ook alleen de keren dat ze gelijk hadden.
OK, ander voorbeeld. Koe krijgt een kalf en dat kalfje wordt door de boer direct weggehaald. Koe raakt even later in paniek, springt per ongeluk een put van een meter diep in. Twee uur later, na een hoop trekken en duwen zit die koe nog steeds in de put, hoewel ze er per strobaal makkelijk uit kan. Dochter des huizes komt thuis, zegt dat ze zo terugkomt. Die boeren staan nog een beetje te trekken als zij verschijnt met het kalfje en hem neerzet boven de strobaal. De koe trippelt zo de put uit.

Daar hebben dus 5 boeren twee uur om heen staan schreeuwen, schoppen, duwen, trekken. De halve buurt is erbij gehaald maar uiteindelijk komt een meisje van 9 tot de conclusie dat het aan de scheiding van moeder en zoon ligt. Mannen komen gewoon niet zo snel op dat soort dingen.
Resistance is futile
pi_71383633
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:57 schreef DemonRage het volgende:
Als vrouwen dit hebben dan kunnen ze toch ook wel beter parkeren?
Misschien doen ze dat wel intuïtief, denken ze zelf, en gaat het daarom mis
pi_71383647
quote:

Tuurlijk. We hebben geen superkrachten of zo
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:07:09 #20
179534 Waaghals
pi_71383720
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:59 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

OK, ander voorbeeld. Koe krijgt een kalf en dat kalfje wordt door de boer direct weggehaald. Koe raakt even later in paniek, springt per ongeluk een put van een meter diep in. Twee uur later, na een hoop trekken en duwen zit die koe nog steeds in de put, hoewel ze er per strobaal makkelijk uit kan. Dochter des huizes komt thuis, zegt dat ze zo terugkomt. Die boeren staan nog een beetje te trekken als zij verschijnt met het kalfje en hem neerzet boven de strobaal. De koe trippelt zo de put uit.

Daar hebben dus 5 boeren twee uur om heen staan schreeuwen, schoppen, duwen, trekken. De halve buurt is erbij gehaald maar uiteindelijk komt een meisje van 9 tot de conclusie dat het aan de scheiding van moeder en zoon ligt. Mannen komen gewoon niet zo snel op dat soort dingen.
Lol dat zijn gewoon domme boeren met een plank voor de kop dan, de meeste mannen realiseren zich dat ook wel.
En is dit waargebeurd?
pi_71383745
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:07 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Lol dat zijn gewoon domme boeren met een plank voor de kop dan, de meeste mannen realiseren zich dat ook wel.
En is dit waargebeurd?
Ja precies mijn idee, maar ik wil vrouwen nou ook weer niet in hun eer raken. Ze mogen dat van mij best geloven
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:11:29 #22
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71383787
quote:

[..]

Flikker toch op met dit soort onzinnige waargebeurde verhalen om toch aan te geven dat 'vrouwen' een speciale zintuig hebben.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:12:12 #23
259412 Seven.of.Nine
pi_71383798
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:07 schreef Waaghals het volgende:

[..]

En is dit waargebeurd?
Waargebeurd. Maar eerlijk gezegd is mijn vrouwelijke intuitie alleen 'opvallend' bij dieren. Bij mensen is het een beetje ondergemiddeld, heb ik het idee. .
Resistance is futile
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:13:36 #24
259412 Seven.of.Nine
pi_71383817
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:11 schreef Verlicht het volgende:

[..]

Flikker toch op met dit soort onzinnige waargebeurde verhalen om toch aan te geven dat 'vrouwen' een speciale zintuig hebben.
Ik weet niet of het een speciaal zintuig is, maar het verhaal is waargebeurd en ik geef ook alleen maar aan dat de vrouwelijke intuitie sterker ontwikkeld zou kunnen zijn wat betreft emotionele zaken in vergelijking met mannen.
Resistance is futile
pi_71383876
Het bestaat!
Of het bij mij vrouwelijk is of niet, ik ga tegenwoordig alleen nog maar af op mijn gevoel, call it intuïtie.
Door de jaren heen heb ik steeds meer geleerd om dat te volgen en ben er alleen maar gelukkiger op geworden En omdat ik het steeds meer volg, is het mss ook wel meer getraind.
Het zit overal in ;
Solliciteren, wisselwerkingen met collega's, vrienden, familie, iets kopen, iets 'doen' omdat het bijna impulsief lijkt in gegeven etc etc, het zit in grote maar ook in kleine dingen, de hele dag door.
pi_71383883
Wat mij vaak wel opvalt is dat vooral tussen de psychiaters (psychologen wat minder) zich veel mannen bevinden. Misschien wel het grootste deel (helaas niet op cijfers gebaseerd). Je zou anders verwachten, aangezien dat toch een heel "invoelend" beroep is (on second thought: misschien ook wel een beroep waarvoor je erg rationeel en analytisch moet denken....)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:19:55 #27
259412 Seven.of.Nine
pi_71383896
Oei Bluezz, kop/maaiveld enzo. Nu even aftellen tot de eerste reacties uit het langetenenkamp binnenkomen.
Resistance is futile
pi_71383899
vrouwelijke intuitie is het verschil tussen man en vrouw. al dat gezeik . het verschil is er. Als je daar rekening mee houd is de zaak opgelost. met die gedachte en medeleven dat mannen anders denken ben ik al 30 jaar getrouwd met een "man " die het altijd beter weet, de sukkel.
De Puta Madre
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:21:31 #29
179534 Waaghals
pi_71383917
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:20 schreef Killer_Mom het volgende:
vrouwelijke intuitie is het verschil tussen man en vrouw. al dat gezeik . het verschil is er. Als je daar rekening mee houd is de zaak opgelost. met die gedachte en medeleven dat mannen anders denken ben ik al 30 jaar getrouwd met een "man " die het altijd beter weet, de sukkel.
ik mis denk ik wat vrouwelijk intuitie snap er geen snars van
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:21:34 #30
259412 Seven.of.Nine
pi_71383918
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:18 schreef RRGJL het volgende:
Wat mij vaak wel opvalt is dat vooral tussen de psychiaters (psychologen wat minder) zich veel mannen bevinden. Misschien wel het grootste deel (helaas niet op cijfers gebaseerd). Je zou anders verwachten, aangezien dat toch een heel "invoelend" beroep is (on second thought: misschien ook wel een beroep waarvoor je erg rationeel en analytisch moet denken....)
Ik dacht juist meer vrouwen.
Resistance is futile
pi_71383923
Tja, afgaan op je gevoel vind ik al iets heel anders. Heeft verder niks met vrouwelijke intuïtie te maken.
pi_71383940
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:21 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Ik dacht juist meer vrouwen.
Nouja het is gebaseerd op persoonlijke ervaring, dus dat zou idd vertekend kunnen zijn.
pi_71383949
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:19 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Oei Bluezz, kop/maaiveld enzo. Nu even aftellen tot de eerste reacties uit het langetenenkamp binnenkomen.
Ben ik wel gewend
pi_71383961
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:21 schreef RRGJL het volgende:
Tja, afgaan op je gevoel vind ik al iets heel anders. Heeft verder niks met vrouwelijke intuïtie te maken.
Intuïtie en gevoel zijn voor mij hetzelfde.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:24:02 #35
259412 Seven.of.Nine
pi_71383964
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:21 schreef RRGJL het volgende:
Juist wel. Vrouwen gaan veel vaker op hun gevoel af dan mannen. Mannen rationaliseren hun gevoel eerder en kiezen dan wat verstandig is. Omdat vrouwen meer op hun gevoel afgaan, is dit 'zintuig' ook beter getraind.
Resistance is futile
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:24:18 #36
263685 Dqod
Miss Cobra
pi_71383970
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:13 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Ik weet niet of het een speciaal zintuig is, maar het verhaal is waargebeurd en ik geef ook alleen maar aan dat de vrouwelijke intuitie sterker ontwikkeld zou kunnen zijn wat betreft emotionele zaken in vergelijking met mannen.
Agreed..
Vrouwen gaan gewoon wat vaker/meer op hun gevoel af dan mannen..
I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
we come together like glue.
https://www.youtube.com/watch?v=N-jTN7r_fww
pi_71383978
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:23 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Intuïtie en gevoel zijn voor mij hetzelfde.
Ok, dan heeft het nog steeds niets met vrouwelijke intuitie te maken. Intuitie is intuitie, hetgeen dat jij noemt is eerder een verschil in karakter tussen mensen dan een verschil tussen man en vrouw.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:24:56 #38
259412 Seven.of.Nine
pi_71383984
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:23 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Nouja het is gebaseerd op persoonlijke ervaring, dus dat zou idd vertekend kunnen zijn.
Bij de opleiding zijn het zeker meer vrouwen, maar heb op dit tijdstip geen zin om een bron te zoeken.
Resistance is futile
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:25:12 #39
263685 Dqod
Miss Cobra
pi_71383989
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:24 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Juist wel. Vrouwen gaan veel vaker op hun gevoel af dan mannen. Mannen rationaliseren hun gevoel eerder en kiezen dan wat verstandig is. Omdat vrouwen meer op hun gevoel afgaan, is dit 'zintuig' ook beter getraind.
Tegelijk.. Zo zie je maar weer dat vrouwen elkaar goed aanvoelen.. Lol
I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
pi_71383991
Iets wat te manipuleren is.
pi_71383997
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:24 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Mwa. Ligt er maar net aan hoor. Dat is bij mij nogal gespreid eigenlijk. Ik kan heel rationeel zijn bij bepaalde zaken, maar heb bijvoorbeeld een gat in mijn hand. Dan reageer ik dus puur emotioneel / impulsief op dat moment.
pi_71383999
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:24 schreef RRGJL het volgende:

Ok, dan heeft het nog steeds niets met vrouwelijke intuitie te maken. Intuitie is intuitie, hetgeen dat jij noemt is eerder een verschil in karakter tussen mensen dan een verschil tussen man en vrouw.
Waarom is het niet hetzelfde? Probeer me dat eens uit te leggen?
pi_71384009
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:25 schreef RRGJL het volgende:

Mwa. Ligt er maar net aan hoor. Dat is bij mij nogal gespreid eigenlijk. Ik kan heel rationeel zijn bij bepaalde zaken, maar heb bijvoorbeeld een gat in mijn hand. Dan reageer ik dus puur emotioneel / impulsief op dat moment.
Impulsief noemde ik ook al in mijn post eerder, maar wát je koopt doe je dat met gevoel of op intuïtie
pi_71384018
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:11 schreef Verlicht het volgende:

[..]

mee eens, net als het verhaal dat vrouwen een hersen cel meer hebben als een koe, ze zouden anders de keuken onderschijten. mannen grapje,
De Puta Madre
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:27:11 #45
259412 Seven.of.Nine
pi_71384021
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:25 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Je bent homo?
Resistance is futile
pi_71384039
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:25 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Waarom is het niet hetzelfde? Probeer me dat eens uit te leggen?
Het (als je daarmee refereert naar gevoel iig) is wel hetzelfde. Mijn punt is dat wat jij noemt geen verschil is tussen man en vrouw, maar een verschil in karakter tussen mensen, zoals ik al zei.
pi_71384046
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:27 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Je bent homo?
Hahaha, zo ver ik zelf weet niet. Latent misschien
Mijn moeder heeft er vroeger nooit iets over gezegd though, dus ik denk van niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2009 01:29:38 ]
pi_71384057
Intuïtie, lees ik door even door te koegelen, wordt ook wel 'inner weten' genoemd.
Dus 'op gevoel' lijkt me. Het 'voelt aan' als goed. Bij een sterk 'nee' gevoel 'weet' je dus dat je dat niet zou moeten doen.
pi_71384068
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:28 schreef RRGJL het volgende:

Het (als je daarmee refereert naar gevoel iig) is wel hetzelfde. Mijn punt is dat wat jij noemt geen verschil is tussen man en vrouw, maar een verschil in karakter tussen mensen, zoals ik al zei.
Ja, zéker karakter of aanleg. Veel mensen hebben het namelijk NIET
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:31:52 #50
259412 Seven.of.Nine
pi_71384077
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:27 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

mee eens, net als het verhaal dat vrouwen een hersen cel meer hebben als een koe, ze zouden anders de keuken onderschijten. mannen grapje,
En toch stonden er 5 mannen omheen die dus niet op dat idee komen. 5 mannen die allemaal al minstens 10 jaar boer waren, mijn vader was op dat moment al 25 jaar boer. Hij kwam er niet op, de 4 buurmannen ook niet. Het is een wonderlijk verhaal en of het aan vrouwelijke intuitie toe te schrijven is, weet ik niet. Dat beweer ik ook niet, ik heb eerder een manier met dieren dan vrouwelijke intuitie. Maar toen mijn vader zei dat die koe gekalfd had, ben ik gelijk het kalfje gaan halen. En ik denk dat mijn moeder en mijn zus ook wel op zo'n idee zouden komen.
Resistance is futile
pi_71384094
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:27 schreef Killer_Mom het volgende:

Gelukkig ga ik niet om met de mannen die jij spreekt
pi_71384101
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:31 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

En toch stonden er 5 mannen omheen die dus niet op dat idee komen. 5 mannen die allemaal al minstens 10 jaar boer waren, mijn vader was op dat moment al 25 jaar boer. Hij kwam er niet op, de 4 buurmannen ook niet. Het is een wonderlijk verhaal en of het aan vrouwelijke intuitie toe te schrijven is, weet ik niet. Dat beweer ik ook niet, ik heb eerder een manier met dieren dan vrouwelijke intuitie. Maar toen mijn vader zei dat die koe gekalfd had, ben ik gelijk het kalfje gaan halen. En ik denk dat mijn moeder en mijn zus ook wel op zo'n idee zouden komen.
Tja ik kan nu wel zeggen dat ik er (misschien) ook op was gekomen, maar dat is achteraf gepraat.
Ik heb niet het gevoel dat dat met mannen / vrouwen - verschil te maken heeft iig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2009 01:33:26 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:35:04 #53
259412 Seven.of.Nine
pi_71384124
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:32 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Gelukkig ga ik niet om met de mannen die jij spreekt
Ja, dat soort uitspraken getuigt altijd van een enorm empathisch vermogen.
Resistance is futile
pi_71384143
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:33 schreef RRGJL het volgende:

Tja ik kan nu wel zeggen dat ik er (misschien) ook op was gekomen, maar dat is achteraf gepraat.
Ik heb niet het gevoel dat dat met mannen / vrouwen - verschil te maken heeft iig.

Nee, ik ben ook mannen tegengekomen die het in aanleg gewoon 'hebben'.
En wat is dat een verademing
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:39:30 #55
259412 Seven.of.Nine
pi_71384172
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:33 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Ik weet zeker van wel. 5 mannen zien alleen het probleem: koe in de put. Daar moest een oplossing voor komen, en op eigen kracht leek ze er niet uit te kunnen komen. Dus helpen ze die koe even. Vergeet niet dat dit mannen zijn die hun koeien door en door kennen, bij naam, qua gedrag, ze weten precies welke koe als eerste in de melkput staat en welke als laatste komt. Maar voor dit soort dingen zijn, vooral boeren (die over het algemeen weinig hebben met emoties) te rationeel ingesteld.
Resistance is futile
pi_71384202
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:39 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Ik weet zeker van wel. 5 mannen zien alleen het probleem: koe in de put. Daar moest een oplossing voor komen, en op eigen kracht leek ze er niet uit te kunnen komen. Dus helpen ze die koe even. Vergeet niet dat dit mannen zijn die hun koeien door en door kennen, bij naam, qua gedrag, ze weten precies welke koe als eerste in de melkput staat en welke als laatste komt. Maar voor dit soort dingen zijn, vooral boeren (die over het algemeen weinig hebben met emoties) te rationeel ingesteld.
Het klinkt voor mij simpelweg als niet verder denken. Verder no offense, maar normaal ga je als een bepaalde strategie niet lijkt te werken even opnieuw kijken naar andere mogelijkheden. Dat deden ze niet.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:43:14 #57
259412 Seven.of.Nine
pi_71384223
Trouwens, we doen dit hele topic verkeerd om. Als TS zijn stelling bevestigd wil zien, dan zal iemand met voorbeelden moeten komen waarin mannen net zo sterk uit de bus komen.

In plaats van dat vrouwen met voorbeelden van vrouwelijke intuitie komen, zodat alle mannen kunnen roepen dat ze dat zelf ook wel wisten.
Resistance is futile
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:44:51 #58
259412 Seven.of.Nine
pi_71384242
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:41 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Het klinkt voor mij simpelweg als niet verder denken. Verder no offense, maar normaal ga je als een bepaalde strategie niet lijkt te werken even opnieuw kijken naar andere mogelijkheden. Dat deden ze niet.
Jawel hoor, de strobaal werd neergelegd, er is eerst geduwd, toen getrokken met touwen, daarna werd er een trekkerninja-actie op touw gezet maar die werd afgeblazen wegens instortingsgevaar , brokken zijn erbij gehaald en noem maar op. Je denkt toch niet dat een boer 2 uur lang alleen maar staat te schoppen en te vloeken in zulke situaties?

Maar genoeg over dit voorbeeld.
Resistance is futile
pi_71384243
Tjonge, dus nu moet ik met momenten komen waarop ik iets deed dat ik zelf vrij logisch vind, maar dat wellicht wel gebaseerd was op intuïtie? Het probleem is natuurlijk dat vrouwen die momenten bewust registreren om later als bewijslast te gebruiken voor hun vrouwelijke intuïtie. Mannen doen dat niet zo.

pi_71384251
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:44 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Jawel hoor, de strobaal werd neergelegd, er is eerst geduwd, toen getrokken met touwen, daarna werd er een trekkerninja-actie op touw gezet maar die werd afgeblazen wegens instortingsgevaar , brokken zijn erbij gehaald en noem maar op. Je denkt toch niet dat een boer 2 uur lang alleen maar staat te schoppen en te vloeken in zulke situaties?
Nee, maar ik zag de boer wel voor me, 2 uur lang met een touw om het middel van de koe trekkend en zich niet afvragend of iets anders wellicht beter zou werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2009 01:45:52 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:46:41 #61
259412 Seven.of.Nine
pi_71384262
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:44 schreef RRGJL het volgende:
Tjonge, dus nu moet ik met momenten komen waarop ik iets deed dat ik zelf vrij logisch vind, maar dat wellicht wel gebaseerd was op intuïtie? Het probleem is natuurlijk dat vrouwen die momenten bewust registreren om later als bewijslast te gebruiken voor hun vrouwelijke intuïtie. Mannen doen dat niet zo.

Mannen kloppen zich verder over alle andere dingen op de borst, wij registreren ook waar we goed in zijn. Maar blijkbaar wekt het irritatie op als vrouwen dan in bepaalde aspecten toch beter zijn dan mannen.
Resistance is futile
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:47:12 #62
179534 Waaghals
pi_71384267
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:43 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Trouwens, we doen dit hele topic verkeerd om. Als TS zijn stelling bevestigd wil zien, dan zal iemand met voorbeelden moeten komen waarin mannen net zo sterk uit de bus komen.

In plaats van dat vrouwen met voorbeelden van vrouwelijke intuitie komen, zodat alle mannen kunnen roepen dat ze dat zelf ook wel wisten.
TS heeft geen stelling, maar vraagt wat het is en voorbeelden.
pi_71384274
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:46 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Mannen kloppen zich verder over alle andere dingen op de borst, wij registreren ook waar we goed in zijn. Maar blijkbaar wekt het irritatie op als vrouwen dan in bepaalde aspecten toch beter zijn dan mannen.
Haha. Nee hoor helemaal niet. Het moet wel gefundeerd zijn. Ik vind het concept van de vrouwelijke intuïtie gewoon iets weg hebben van religie, en daar heb ik geen hoge pet van op.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:48:50 #64
259412 Seven.of.Nine
pi_71384285
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:47 schreef Waaghals het volgende:

[..]

TS heeft geen stelling, maar vraagt wat het is en voorbeelden.
quote:

Lijkt me een stelling. Dus:
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:43 schreef Seven.of.Nine het volgende:

Resistance is futile
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:50:35 #65
179534 Waaghals
pi_71384309
Ah die post heb ik wel gezien maar was me niet opgevallen dat ie van TS was
pi_71384320
Ok, mannelijke intuitie, ik heb een vrienden van mij meermaals gewaarschuwd voor kerels waar ze een relatie mee begon. Ik zei haar dat ze ze niet kon vertrouwen, zij luisterde niet. Na een paar maanden, soms zelfs weken, kreeg ik inderdaad gelijk. Dit is een keer of 4 bij dezelfde vriendin voorgevallen.
Heb ik nu ook aliënpowers?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2009 01:51:40 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:56:03 #67
259412 Seven.of.Nine
pi_71384360
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:51 schreef RRGJL het volgende:
Ok, mannelijke intuitie, ik heb een vrienden van mij meermaals gewaarschuwd voor kerels waar ze een relatie mee begon. Ik zei haar dat ze ze niet kon vertrouwen, zij luisterde niet. Na een paar maanden, soms zelfs weken, kreeg ik inderdaad gelijk. Dit is een keer of 4 bij dezelfde vriendin voorgevallen.
Heb ik nu ook aliënpowers?
Mannen zijn onderling niet naief. Jij herkent als medeman klootzakken als geen ander omdat je opgegroeid bent met de bro code, de verhalen over wijven en je hebt met diezelfde klootzakken je hele leven competitie gevoerd.

Wat dat betreft hebben mannen inderdaad een sterkere mannelijke intuitie, omdat dat aspect beter getraind is. Ik herken klootzakken ook vrij snel nu, omdat mijn vrienden vrijwel allemaal mannen zijn. Toen ik jonger was, had ik dat helemaal niet. Alleen dat competitiegedrag snap ik na jaren nog niet, wat een onzin.
Resistance is futile
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:29:59 #68
196697 Heathen.
Its No Game
pi_71385761
En toch zijn er vrouwen die het blijven volhouden
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:26:41 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_71386563
Ik heb het niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:33:23 #70
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_71386652
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:26 schreef Copycat het volgende:
Ik heb het niet.
ik ook niet.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_71386716
Idd het bestaat en is heel menselijk iedereen heeft het maar is er op zijn eigen manier mee bezig of onbewust totaal niet natuurlijk. Vanuit sociaal aspect heeft intuïtie gewoon veel met inzicht, inlevingsvermogen en levenservaring, te maken. Indien men goed luisterd en goed observeerd wordt tzt iedereen wel enigzins voorspelbaar in gedrag en denkwijze.

Verder is het gewoon jouw karakter en intuïtie ongeacht vrouwelijk of mannelijk.
Naar mijn idee en overtuiging is het verschil tussen vrouwen en mannen uitsluitend oppervlakkig aan te duiden. Diep van binnen zijn we allemaal mensen. We maken elkaar door middel van een stereotype opvoedingspatroon alleen maar wijs dat er zoveel verschillen zijn tussen man en vrouw zijn.
In de huidige MTV/TMF era begint dat zelfs ziekelijke vormen aan te nemen en drijft ons alleen maar verder uit elkaar. Jammer..
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:17 schreef Bluezz het volgende:
Het bestaat!
Of het bij mij vrouwelijk is of niet, ik ga tegenwoordig alleen nog maar af op mijn gevoel, call it intuïtie.
Door de jaren heen heb ik steeds meer geleerd om dat te volgen en ben er alleen maar gelukkiger op geworden En omdat ik het steeds meer volg, is het mss ook wel meer getraind.
Het zit overal in ;
Solliciteren, wisselwerkingen met collega's, vrienden, familie, iets kopen, iets 'doen' omdat het bijna impulsief lijkt in gegeven etc etc, het zit in grote maar ook in kleine dingen, de hele dag door.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:42:04 #72
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_71386792
vrouwelijke intuitie zijn de schaarse momenten dat een ze een keer goed gegokt/gedacht/gelijk hebben.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:05:16 #73
94676 Garisson72
pi_71387251
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:29 schreef Heathen. het volgende:
En toch zijn er vrouwen die het blijven volhouden
Vrouwen willen graag dat het bestaat, dan kunnen ze weer lekker op zo'n hautaine meesmuilende toon verzuchten: "Jaaa dat zie jij niet. Jij bent man."
En als je het maar graag genoeg wil, dan is het er ook.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:34:52 #74
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71387948
quote:

[..]

Even los van vrouwelijke intuitie, van dit verhaal geloof ik echt geen reet
pi_71388217
Intuïtie is volgens mij niet meer dan de eerste de beste samenvatting. Waarbij triggers uit het verleden de basis vormen. Daarom hebben ze het ook vaak over dat zweverige 'gevoel' omdat ze niet weten wat precies deze samenvatting maakt. En soms kan een trigger die er niks mee te maken heeft de basis vormen.

Dan kan je helemaal niet je vinger op de juiste plek leggen, hét stukje informatie.
Waardoor het een gevoel blijft.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:10:06 #76
259412 Seven.of.Nine
pi_71404463
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:34 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Even los van vrouwelijke intuitie, van dit verhaal geloof ik echt geen reet
Ik zal mijn vader vragen of hij een account aanmaakt .
Resistance is futile
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:11:07 #77
259412 Seven.of.Nine
pi_71404490
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:05 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Vrouwen willen graag dat het bestaat, dan kunnen ze weer lekker op zo'n hautaine meesmuilende toon verzuchten: "Jaaa dat zie jij niet. Jij bent man."
En als je het maar graag genoeg wil, dan is het er ook.

Bewijs dan maar eens dat het hetzelfde is als mannelijke intuitie. Volgens mij is het gewoon een naampje voor dat vrouwen emotioneel intuitiever zijn dan mannen.
Resistance is futile
pi_71404764
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:11 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Bewijs dan maar eens dat het hetzelfde is als mannelijke intuitie. Volgens mij is het gewoon een naampje voor dat vrouwen emotioneel intuitiever zijn dan mannen.
En die mannelijke intuitie is dan weer een smerig iets, terwijl die wel helder en duidelijk is.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:22:11 #79
259412 Seven.of.Nine
pi_71404819
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:20 schreef Kabolter het volgende:

[..]

En die mannelijke intuitie is dan weer een smerig iets, terwijl die wel helder en duidelijk is.
Nee hoor, ik wacht vol spanning af.
Resistance is futile
pi_71404893
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:11 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Ik vind dat het voorbeeld dat je aanhaald niet iets aantonen van vrouwlijke intuïtie, maar eerder dat vrouwen oplossingen zoeken op een andere manier dan mannen.

edit: En dat is niet perse intuïtie. Mannen zoeken de oplossingen in heel andere dingen dan vrouwen. Het meisje realiseerde dat een kalfje een enorme drijfveer kan zijn voor die koe (kan evt ook met eigen moederinstinct of zo te maken hebben ). Die mannen waren waarschijnlijk vooral bezig middelen te vinden om die koe uit de put te halen.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2009 19:26:29 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:30:28 #81
259412 Seven.of.Nine
pi_71405071
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:24 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik vind dat het voorbeeld dat je aanhaald niet iets aantonen van vrouwlijke intuïtie, maar eerder dat vrouwen oplossingen zoeken op een andere manier dan mannen.

edit: En dat is niet perse intuïtie. Mannen zoeken de oplossingen in heel andere dingen dan vrouwen. Het meisje realiseerde dat een kalfje een enorme drijfveer kan zijn voor die koe (kan evt ook met eigen moederinstinct of zo te maken hebben ). Die mannen waren waarschijnlijk vooral bezig middelen te vinden om die koe uit de put te halen.
Zeg, toen ik 9 was had ik nog geen last van mijn eierstokken . En ja, dat zal ook een deel van het probleem zijn, want wat is intuitie. Je zou kunnen zeggen dat ik intuitief aanvoelde dat het kalf de oplossing was, je kunt ook zeggen dat die kerels zo bezig waren met middelen vinden, dat ze aan hun eigen intuitie voorbij gingen.
Resistance is futile
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:31:25 #82
259412 Seven.of.Nine
pi_71405091
Ik wacht nog op voorbeelden van mannelijke intuitie. Maar eerst Grey's anatomy.
Resistance is futile
pi_71405151
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:30 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Zeg, toen ik 9 was had ik nog geen last van mijn eierstokken . En ja, dat zal ook een deel van het probleem zijn, want wat is intuitie. Je zou kunnen zeggen dat ik intuitief aanvoelde dat het kalf de oplossing was, je kunt ook zeggen dat die kerels zo bezig waren met middelen vinden, dat ze aan hun eigen intuitie voorbij gingen.
Ze wist helemaal niet zeker of het kalf de oplossing was. Wat die mannen ook zouden kunnen weten is dat het de koe extra zou kunnen stimuleren om uit de put te komen. Dat is gewoon een feit dat zoiets extra stimulans geeft. IMO is dit eerder een gokje omdat je toch alles moet proberen dan 'ze wist dat het kalf de oplossing was'.
pi_71405577
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:22 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wacht vol spanning af.
Ik zat de denken over wat wij mannen vaak denken als er 2 van verschillend geslacht weg zijn, maar kom tot de conclusie dat vrouwen ook wel zo denken.

Ik zal er nu heel even over nadenken en door blijven typen.

Gokken is ook weer een rationeel iets, al valt mij op dat mannen wel vaak erover hebben als ze denken dat er iets gaat gebeuren.

Richtingsgevoel dan? Ruimtelijk inzicht?
Een goal met een voetbalwedstrijd die je voelt aankomen?

Op non-verbalecommunicatie verliezen wij het natuurlijk altijd.
Daar hebben jullie jaren over gedaan (terwijl jullie besjes zouden plukken ) En jullie onderhouden het nog steeds door véééél te veel informatie uit te wisselen. Daarom zijn de soaps ook uitgevonden, om het niveau nóg hoger te krijgen..
pi_71405586
Mannen trokken er vroeger op uit om te jagen terwijl vrouwen in het dorp bleven, de kinderen verzorgen, eten bereiden, kleding maken etc. Hierdoor zijn bij vrouwen de hersenen waarschijnlijk zo gegroeid dat ze meer op communicatie gericht zijn terwijl mannen er juist op gericht waren de prooi zo onopvallend mogelijk te besluipen en allerlei manieren en technieken bedachten om de beesten te vangen en doden.

Oftewel vrouwen communiceren beter omdat zij dit langer/vaker hebben gedaan dan de man. Mannen hoefden niet veel te communiceren, stonden niet stil bij hun eventuele gevoelens aangezien ze belangrijkere dingen te doen hadden nl. in leven blijven in een jungle, oppassen voor slangen en roofdieren. Er waren nog geen echte paden, je kon jezelf makkelijk verwonden en dan kon je niet meer jagen waardoor je minder eten kreeg.
pi_71405787
Zo'n gaydar dan, is dat geen mannelijke intuïtie?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:57:26 #87
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71405906
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:31 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ik wacht nog op voorbeelden van mannelijke intuitie.
Het is gewoon een onzin-term. Intuïtieve inschattingen en beslissingen worden niet enkel door mannen of enkel door vrouwen gemaakt. Er is menselijke intuïtie. Wanneer die intuïtie gebruikt wordt door een vrouw, maakt dat het nog niet een vrouwelijke eigenschap.
pi_71407280
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:54 schreef Kabolter het volgende:
Nee, die slaat alleen maar uit als er een homo voorbij loopt
pi_71407386
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:35 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Hebben jullie het dan bij heel veel dingen?
Gewoon zo af en toe toch? Vooral als iets niet klopt (lees: lijkt te kloppen).
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:42:32 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71407517
ik voel het meestal aan mijn water

of het was mijn 6de zintuig, dat kan ook...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71408276
Wat een onzin, dat vrouwelijke inuïtië.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:11:35 #92
259412 Seven.of.Nine
pi_71408471
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:33 schreef Chai het volgende:

[..]

Ze wist helemaal niet zeker of het kalf de oplossing was. Wat die mannen ook zouden kunnen weten is dat het de koe extra zou kunnen stimuleren om uit de put te komen. Dat is gewoon een feit dat zoiets extra stimulans geeft. IMO is dit eerder een gokje omdat je toch alles moet proberen dan 'ze wist dat het kalf de oplossing was'.
Ik was zelf dat meisje. En ik wist dat wel. Vijf doorgewinterde boeren kwamen er niet op. En het is makkelijk achteraf te zeggen dat jij ook wel met die oplossing gekomen was. Zeker als je geen reet van koeien weet.

Maar damn, genoeg over dit voorbeeld want het is niet zo relevant. Ik zie de mannen nog niet bewijzen dat zij een sterke emotionele intuitie hebben.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:54 schreef Kabolter het volgende:
Nee, niet typisch mannelijk want ik ben lesbisch en ik heb ook een scherpe gaydar voor zowel mannen als vrouwen. Geen wetenschap maar in mijn omgeving zijn vrouwen er ook scherper in dan mannen. Overigens heeft gaydar weinig te maken met je eigen seksualiteit.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:05 schreef JustMeP het volgende:
Wat een onzin, dat vrouwelijke inuïtië.
Bewijs dan dat mannen intuitie hebben.

Nogmaals, ik beweer nergens dat het 'vrouwelijke intuitie' is, mijn stelling is alleen maar dat vrouwen beter getraind zijn in het aanvoelen van emoties.

[ Bericht 1% gewijzigd door Seven.of.Nine op 28-07-2009 21:16:50 ]
Resistance is futile
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:14:55 #93
259412 Seven.of.Nine
pi_71408593
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:35 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Toch is dat ook intuitie. Van heel wat vrouwen hebben de meeste mensen geen flauw benul. Is leuk als je uitgaat in een heterotent en een lesbo wordt belaagd door mannen. Krijgen de lesbo's van die blikken onderling en dan kan ik weer de reddende engel uithangen.
Resistance is futile
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:15:51 #94
259412 Seven.of.Nine
pi_71408630
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:48 schreef loop het volgende:
Mannen trokken er vroeger op uit om te jagen terwijl vrouwen in het dorp bleven, de kinderen verzorgen, eten bereiden, kleding maken etc. Hierdoor zijn bij vrouwen de hersenen waarschijnlijk zo gegroeid dat ze meer op communicatie gericht zijn terwijl mannen er juist op gericht waren de prooi zo onopvallend mogelijk te besluipen en allerlei manieren en technieken bedachten om de beesten te vangen en doden.

Oftewel vrouwen communiceren beter omdat zij dit langer/vaker hebben gedaan dan de man. Mannen hoefden niet veel te communiceren, stonden niet stil bij hun eventuele gevoelens aangezien ze belangrijkere dingen te doen hadden nl. in leven blijven in een jungle, oppassen voor slangen en roofdieren. Er waren nog geen echte paden, je kon jezelf makkelijk verwonden en dan kon je niet meer jagen waardoor je minder eten kreeg.
En we noemen het 'vrouwelijke intuitie'.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:57 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het is gewoon een onzin-term. Intuïtieve inschattingen en beslissingen worden niet enkel door mannen of enkel door vrouwen gemaakt. Er is menselijke intuïtie. Wanneer die intuïtie gebruikt wordt door een vrouw, maakt dat het nog niet een vrouwelijke eigenschap.
Kom dan met een voorbeeld waarin je zelf bepaalde emoties juist in wist te schatten en daar accuraat op reageerde.
Resistance is futile
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:18:25 #95
263685 Dqod
Miss Cobra
pi_71408731
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:11 schreef Seven.of.Nine het volgende:

Nee, niet typisch mannelijk want ik ben lesbisch en ik heb ook een scherpe gaydar voor zowel mannen als vrouwen.
[..]
Me 2..
En over gaydar gesproken heb ik persoonlijk eerder t gevoel dat homo's/lesbiennes
deze weer beter ontwikkeld hebben..
Maar dit kan ook onwetendheid zijn..
De hetero vrienden en vriendinnen van mij herkennen iig homo's/lesbiennes nog niet, al
staat het op hun voorhoofd geschreven
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:20:02 #96
259412 Seven.of.Nine
pi_71408791
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:18 schreef Dqod het volgende:

[..]

Me 2..
En over gaydar gesproken heb ik persoonlijk eerder t gevoel dat homo's/lesbiennes
deze weer beter ontwikkeld hebben..
Maar dit kan ook onwetendheid zijn..
De hetero vrienden en vriendinnen van mij herkennen iig homo's/lesbiennes nog niet, al
staat het op hun voorhoofd geschreven
Kwestie van training. Ik dacht geen gaydar te hebben tot ik uit de kast kwam. Maar ik was er gewoon nooit mee bezig.
Resistance is futile
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:23:36 #97
263685 Dqod
Miss Cobra
pi_71408905
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:20 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Kwestie van training. Ik dacht geen gaydar te hebben tot ik uit de kast kwam. Maar ik was er gewoon nooit mee bezig.
goed punt
en ik kan je idd geen ongelijk geven
pi_71409461
eerst en vooral seven nine, menselijke hersenen werken zo dat men slechts flarden onthoud van een gebeurtenis en die bij de gedachte eraan terug opvult met eigen relaties en bedenkingen. eg: men denkt achteraf zaken die eigenlijk helemaal niet overeen kwamen met de gebeurtenis toen.

Notabene in je voorbeeld, je wist dat niet, je wist het pas achteraf. Je interpreteerd het als weten omdat het lukte,, maar weten is wel iets anders. Tevens zou ik als ik u was ook de mogelijkheid openlaten dat je gewoon dat kalf meenam omdat dat beest lag te janken. (en dat je dat nu zo vervormd hebt wat een menselijk gegeven is. Dus moet je geen zorgen om maken het gebeurt toch!).

Intuitie is een oplossing vinden door een logica die onstaat door een gebeurtenis/een herinnering die je ooit gehad hebt in combinatie met uw ervaring van het moment.
Tevens is de interpretatie van het moment (noden, probleem) iets dat zeer afhankelijk is van hoe jij naar de wereld kijkt en wat jou opvalt. (auditief, kinestetisch, visueel). Dat jij een situatie op een andere manier bekijkt als andere mensen is ook een doodnormaal gegeven. Daarom dat men in het werkleven veelal spreekt over brainstorming sessies of waarom sommige leerkrachten volgens bepaalde leerlingen wel goed zijn.
Om dit even te illustreren:
- Die boeren -> die koe mooeeet omdat ze vast zit
- jij die koe moeeet omdat ze haar kalf niet ziet
ps: Als je in jezelf denkt nee want ik dacht ook zo, verwijs ik u graag terug naar boven waar ik aanhaal dat mensen over tijd gaten creeren en opvullen met zaken waarvan ze veronderstellen dat het zo was.

Als je er een andere vrouw of andere man bijgezet had die geen boer(in) was had die met nog andere oplossingen gekomen omdat die het probleem nog op een andere manier beschouwt hadden.

edit: Hou er ook rekening mee dat gelijkaardige jobs meestal de mensen een gelijkaardige visie oplegt.

edit2: heb zelf geen notie van taalvaardigheden en het begrip intuïtie is voor mij een benadering zoals magie en god. eg een abstractie van hetgeen gebeurd omdat het vanuit onze niet bewust rationele context gebeurd.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:08:09 #99
259412 Seven.of.Nine
pi_71410507
Seven volstaat .

Je kunt mijn voorbeeld best ontkrachten, ik zeg ook overal dat het een slecht voorbeeld is omdat het een dier betreft enzovoorts. Maar ondertussen zie ik de mannen niet bewijzen dat zijzelf ook intuitie bezitten. Vrouwen kunnen na een beetje denken allemaal wel met een voorbeeld komen.

Nog een voorbeeld: toen ik 16 was, we zaten allemaal aan de ontbijttafel, belde mijn opa. Doodnormaal zoals altijd zei hij: '[Mijn naam], met opa. Is je moeder er ook?' Ik heb hem aan de telefoon nooit iets anders horen zeggen als begroeting en in mijn beleving klonk hij niet anders dan normaal. Op je 16e kun je dit inschatten. Toen ik mijn moeder geroepen had, zei ik tegen mijn zusje dat er iets was met oma. Ik zei letterlijk 'oma is d.. niet goed' omdat ik mijn zusje niet bang wilde maken (11 jarig kind). Toen kwam mijn moeder terug en toen meldde ze dat oma in haar slaap was overleden. Ze is 68 geworden en was kerngezond.

Ik denk dat dit een beter voorbeeld is. Verder heb ik weinig opvallende voorbeelden, allemaal kleine dingetjes die niet veel voorstellen. Mijn zusje noemt dit paranormaal begaafd overigens, maar daar geloof ik zelf geen barst van.

En ondertussen wordt dit een discussie die ik alleen voer. Niet leuk om te doen en niet leuk om te lezen.
Resistance is futile
pi_71412015
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:26 schreef Copycat het volgende:
Ik heb het niet.
Ik ook niet, maar ik geloof er ook niet in. Ik geloof wel dat sommige meer gevoel hebben om emoties te kunnen herkennen, maar dat dat niet perse een vrouwending is. Volgens mij is het gewoon een onderdeel van je persoonlijkheid. Daarnaast kan ervaring ook een grote rol spelen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_71414109
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:08 schreef Seven.of.Nine het volgende:

Nog een voorbeeld: toen ik 16 was, we zaten allemaal aan de ontbijttafel, belde mijn opa. Doodnormaal zoals altijd zei hij: '[Mijn naam], met opa. Is je moeder er ook?' Ik heb hem aan de telefoon nooit iets anders horen zeggen als begroeting en in mijn beleving klonk hij niet anders dan normaal. Op je 16e kun je dit inschatten. Toen ik mijn moeder geroepen had, zei ik tegen mijn zusje dat er iets was met oma. Ik zei letterlijk 'oma is d.. niet goed' omdat ik mijn zusje niet bang wilde maken (11 jarig kind). Toen kwam mijn moeder terug en toen meldde ze dat oma in haar slaap was overleden. Ze is 68 geworden en was kerngezond.

Zulke voorbeelden hoor ik ook van mannen.

En nog iets, wat misschien niet met jou te maken heeft.
Maar wel een goed voorbeeld hierin is.
Iemand had dat steeds met geboortes, voelde aan wat het geslacht was van de baby.

De keren nadat het goed was gegaan, was het steeds mis.
Maar het gekke was, dat werd niet altijd alleen vergeten. Als het vaag genoeg was geworden, die keuze, veranderde het soms in een 'goed' antwoord.

Zelfde als met bellen en aanvoelen wie het is.
Dat hoeft niet alleen door het tijdstip te komen.
Je onthoudt de keren dat het goed is gegaan sowieso beter.
Daarnaast kan je gedachte ook makkelijk switchen na het gesprek.
Het raden verandert dan in bijvoorbeeld:
- * je keuze * heb ik ook lang niet gesproken. Hoe zal het met diegene gaan?
- * je keuze * moet ik ook nog even spreken. Ben benieuwd/moet dat en dat hebben/weten
- * je keuze * zijn spullen liggen hier ook nog.
etc..

Zo zijn er meer manieren om een foute gok 'goed' te praten, onbewust.

Het is wel een feit, tot nu toe qua onderzoek dat vrouwen beter zijn in non-verbalesignalen.
Zo is er eens een onderzoek geweest waarbij mensen stelletjes op tv zagen. Daarna moesten de aangeven of ze in het echt ook een stelletje waren.
Daar waren vrouwen wel beter in.

Maar dat is algemeen bekend.

Mannen zijn daar vaak ook rationeler in.
Ik heb zelfs het idee dat ze 'gok'dingetjes beter weten te verwoorden. Misschien ook omdat ze emotioneel minder betrokken zijn.
pi_71414839
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:08 schreef Seven.of.Nine het volgende:

Ik denk dat dit een beter voorbeeld is. Verder heb ik weinig opvallende voorbeelden, allemaal kleine dingetjes die niet veel voorstellen. Mijn zusje noemt dit paranormaal begaafd overigens, maar daar geloof ik zelf geen barst van.
Precies welk deel van dit (wederom slechte) voorbeeld is typisch vrouwelijk?
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:47:31 #103
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71415578
quote:

Opgelost.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_71416087
"Vrouwelijke intuïtie" heeft volgens mij weinig met een zesde zintuig te maken. Ik denk dat het een combinatie van perceptie en empathie is. Ik heb laatst een studie gelezen waaruit bleek dat vrouwen beter emoties kunnen herkennen dan mannen. Ik denk ook dat vrouwen over het algemeen meer insignificante details onthouden over personen, en een beter geheugen hebben voor details op relatie en communicatie gebied. Dat laatste is puur uit ervaring - mannen herinneren zich bijvoorbeeld de uitkomst van een discussie, vrouwen vooral de emoties tijdens het gesprek. Door die perceptie en empathie voelen vrouwen de stemming vaak beter aan en zijn ze zich eerder bewust van veranderingen in de personen om hen heen.

Dit zijn natuurlijk generalisaties. Het is ook niet waar dat vrouwen per definitie slechter autorijden, hoewel alle mannen hier dat altijd wél gretig beamen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 07:59:13 #105
196697 Heathen.
Its No Game
pi_71417949
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:31 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ik wacht nog op voorbeelden van mannelijke intuitie. Maar eerst Grey's anatomy.
Ik wacht nog steeds op voorbeelden van vrouwelijke intuïtie.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:06:55 #106
259412 Seven.of.Nine
pi_71431744
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:20 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Precies welk deel van dit (wederom slechte) voorbeeld is typisch vrouwelijk?
Het feit dat ik een vrouw ben? Hoe dan ook, ik probeer niet te bewijzen dat ik vrouwelijke intuitie heb, ik weet wel dat ik sommige dingen qua dieren en familie aanvoel, wat zeker niet wil zeggen dat ik het altijd goed heb. Ik wist ergens vorig jaar ook zeker dat mijn oma dood zou gaan die dag, maar ze loopt hier nog steeds rond.

Ik wacht nog steeds op mannelijke voorbeelden, gek dat geen een man zelfs maar een voorbeeld kan noemen. Het enige dat de mannen hier doen is roepen dat vrouwelijke intuitie onzin is en het op andere dingen afschuiven. Ze zwaffelen elk argument met hun e-penis van tafel maar bewijzen dat ze zelf net zo goed zijn kunnen ze niet.
Resistance is futile
pi_71432267
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:06 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Het feit dat ik een vrouw ben? Hoe dan ook, ik probeer niet te bewijzen dat ik vrouwelijke intuitie heb, ik weet wel dat ik sommige dingen qua dieren en familie aanvoel, wat zeker niet wil zeggen dat ik het altijd goed heb. Ik wist ergens vorig jaar ook zeker dat mijn oma dood zou gaan die dag, maar ze loopt hier nog steeds rond.

Ik wacht nog steeds op mannelijke voorbeelden, gek dat geen een man zelfs maar een voorbeeld kan noemen. Het enige dat de mannen hier doen is roepen dat vrouwelijke intuitie onzin is en het op andere dingen afschuiven. Ze zwaffelen elk argument met hun e-penis van tafel maar bewijzen dat ze zelf net zo goed zijn kunnen ze niet.
Ik had een paar voorbeeldjes genoemd. Maar die hebben meer met inzicht te maken. En daar houden wij het ook bij.

Jullie zijn gewoon niet goed genoeg in rationeel denken.
pi_71432277
Als er zoiets als vrouwelijk intuïtie zou bestaan waarom trappen jullie dan massaal in de trucjes van foute mannen?
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:33:25 #109
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71432544
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:24 schreef Kabolter het volgende:

Jullie zijn gewoon niet goed genoeg in rationeel denken.
Volgens mij is dat ook de oorsprong van de hele term. Mannen beschouwden zichzelf als meesters van verstand en logica, terwijl vrouwen domme gevoelswezentjes waren. Als vrouwen dan een keer iets goed hadden, werd het afgeschoven op intuitie, zodat ze konden blijven geloven in hun eigen superioriteit.
pi_71433479
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:06 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Vandaag voelde ik dat mijn trein wat later zou zijn, dus ik ging rustig fietsen, kwam 5 minuten na de originele vertrektijd aan en 5 minuten daarna kwam de trein pas binnen. Mannelijke intuïtie noem ik dat.
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:29:27 #111
94676 Garisson72
pi_71435589
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:25 schreef Fastmatti het volgende:
Als er zoiets als vrouwelijk intuïtie zou bestaan waarom trappen jullie dan massaal in de trucjes van foute mannen?
prima vraag!

Volgens mij is de wil dat die ene foute man wel écht voor haar zal vallen en niet meer fout zal zijn groter dan de wil dat er zoiets als vrouwelijke intuïtie bestaat.
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:00:32 #112
259412 Seven.of.Nine
pi_71444176
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:25 schreef Fastmatti het volgende:
Omdat dat soort vrouwen als ze jong zijn, nog niet zo getraind zijn. En omdat vrouwen die keer op keer voor foute mannen vallen, vaak compenseren voor wat ze thuis bij pappie tekort kwamen. Dus ze hopen feitelijk dat deze klootzak wel onvoorwaardelijk voor haar kiest.
Resistance is futile
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:00:58 #113
259412 Seven.of.Nine
pi_71444193
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:05 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Vandaag voelde ik dat mijn trein wat later zou zijn, dus ik ging rustig fietsen, kwam 5 minuten na de originele vertrektijd aan en 5 minuten daarna kwam de trein pas binnen. Mannelijke intuïtie noem ik dat.
Dat heb ik ook zo vaak gehad, is puur geluk man!
Resistance is futile
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:02:18 #114
259412 Seven.of.Nine
pi_71444232
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:33 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook de oorsprong van de hele term. Mannen beschouwden zichzelf als meesters van verstand en logica, terwijl vrouwen domme gevoelswezentjes waren. Als vrouwen dan een keer iets goed hadden, werd het afgeschoven op intuitie, zodat ze konden blijven geloven in hun eigen superioriteit.
Zou zomaar kunnen, ik snap alleen niet waarom daar zo denigrerend over gedaan moet worden (die domme gevoelswezentjes zorgen wel voor het nageslacht. Als we dat aan mannen overlaten heerscht totale anarchie nog voor de volgende generatie volwassen is). Mogen vrouwen dan nergens superieur in zijn, behalve het huishouden?
Resistance is futile
pi_71444408
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:02 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen, ik snap alleen niet waarom daar zo denigrerend over gedaan moet worden (die domme gevoelswezentjes zorgen wel voor het nageslacht. Als we dat aan mannen overlaten heerscht totale anarchie nog voor de volgende generatie volwassen is). Mogen vrouwen dan nergens superieur in zijn, behalve het huishouden?
Ik geef Hephaistos gelijk, wat vrouwen intuitie noemen, is voor mannen gewoon een logische oplossing.

En vrouwen zijn gewoon inferieur aan mannen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:10:04 #116
259412 Seven.of.Nine
pi_71444476
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:07 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Ik geef Hephaistos gelijk, wat vrouwen intuitie noemen, is voor mannen gewoon een logische oplossing.

En vrouwen zijn gewoon inferieur aan mannen.
Ik zou er bijna een topic over openen.
Resistance is futile
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:16:55 #117
260802 Hydrofoob
kennen wir uns?
pi_71444711
Vrouwelijke intuïtie, ik sla het eruit.
pi_71445173
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:10 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Ik zou er bijna een topic over openen.
Je had een opmerking dat mannen geen voorbeelden van mannelijke intuitie geven, die zijn er dus gewoon niet.

Niet voor ieder probleem ligt de oplossing zo makkelijk voor handen. Het kan allemaal zo makkelijk van "voor die schroef moet ik een schroevendraaier hebben" tot zo moeilijk als "Hoe stimuleren we hoogopgeleide mensen om in Nederland te blijven?" of wat dan ook. Als er een dier vast zit in een put is de meest logische oplossing om die eruit te trekken, als dat niet lukt moet je alternatieven gaan zoeken. Sommige oplossingen moet je maar net weten te verzinnen, en aangezien vrouwen sociaal vaardiger zijn dan mannen (meestal dan) hebben ze waarschijnlijk vaker 'oplossing' voor sociale/non-technische problemen, en wordt dat eventueel "intuitie" genoemd. Een man daarentegen heeft makkelijker een oplossing voor een natuurkundig probleem, of weet ik wat.
pi_71445498
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:00 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Dat heb ik ook zo vaak gehad, is puur geluk man!
Dat is precies wat ik probeer te zeggen. Waarom is zoiets geen mannelijke intuïtie en zijn jouw voorbeelden wél vrouwelijke intuïtie? Blijkbaar claim je als zoiets gebeurt dat het met je vrouwelijkheid te maken heeft...
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:55:56 #120
259412 Seven.of.Nine
pi_71470481
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:40 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik probeer te zeggen. Waarom is zoiets geen mannelijke intuïtie en zijn jouw voorbeelden wél vrouwelijke intuïtie? Blijkbaar claim je als zoiets gebeurt dat het met je vrouwelijkheid te maken heeft...
Omdat dat voorbeelden zijn die wel getuigen van een emotie aanvoelen. Jouw voorbeeld heeft te maken met hele andere dingen maar niet met de emoties van een trein. Als je nou vertraging door een treinkopper aanvoelde, dan was het mannelijke intuitie geweest.
Resistance is futile
pi_71471231
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:55 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Omdat dat voorbeelden zijn die wel getuigen van een emotie aanvoelen. Jouw voorbeeld heeft te maken met hele andere dingen maar niet met de emoties van een trein. Als je nou vertraging door een treinkopper aanvoelde, dan was het mannelijke intuitie geweest.
Oke, dan zat ik in de trein en voelde ik aan dat mijn professor ziek was. Ik stapte bij het eerstvolgende station uit, nam de trein terug en toen ik thuiskwam zag ik in mijn inbox een mailtje dat het college afgelast was.
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:23:33 #122
259412 Seven.of.Nine
pi_71471384
Ah OK, nu ga je verhalen verzinnen. Schrijf een boek!
Resistance is futile
pi_71471474
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:23 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ah OK, nu ga je verhalen verzinnen. Schrijf een boek!
Ik probeer alleen maar te zeggen dat een voorbeeld aandragen nog niet wil zeggen dat zoiets ook daadwerkelijk bestaat.

Edit: En dat je dus ook niet kunt beweren dat mannen het niet hebben totdat iemand met een voorbeeld komt...
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:55:39 #124
259412 Seven.of.Nine
pi_71472408
Oh, je wil het laatste woord? Be my guest.
Resistance is futile
pi_71472938
Xeanor wordt helaas genegeerd maar slaat de spijker op zijn kop.
pi_71473459
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:55 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Oh, je wil het laatste woord? Be my guest.
Wil je nou discussiëren of niet? Eerst iets beweren en als ik met tegenargumenten kom het bovenstaande roepen is nogal kinderachtig.
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:32:52 #127
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_71473996
Mannen hebben het ook Het ligt er maar net aan of je voor openstelt
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:15:59 #128
259412 Seven.of.Nine
pi_71475588
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:20 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Wil je nou discussiëren of niet? Eerst iets beweren en als ik met tegenargumenten kom het bovenstaande roepen is nogal kinderachtig.
Het lijkt mij nog steeds dat mannen vast wel kunnen 'bewijzen' dat ze net zo'n sterke intuitie hebben voor emotionele kwesties. Een paar voorbeelden bewijzen niets, maar voorlopig komen de mannen helemaal niet met voorbeelden. Dus hierover zullen we het nooit eens worden.
Resistance is futile
pi_71475698
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:15 schreef Seven.of.Nine het volgende:

[..]

Dus hierover zullen we het nooit eens worden.
Dat lijkt me waarschijnlijk, ja.

Weer OT: Ik heb even gegoogled, maar ik kan (bijna) geen goede bronnen vinden die het bestaan ervan bevestigen noch ontkennen...
pi_71475723
quote:

[..]

Het lijkt mij nog steeds dat mannen vast wel kunnen 'bewijzen' dat ze net zo'n sterke intuitie hebben voor emotionele kwesties. Een paar voorbeelden bewijzen niets, maar voorlopig komen de mannen helemaal niet met voorbeelden. Dus hierover zullen we het nooit eens worden.
Net alsof de voorbeelden van de vrouwelijk intuïtie zo sterk zijn
pi_71475874
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:19 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Net alsof de voorbeelden van de vrouwelijk intuïtie zo sterk zijn
Dat was ook mijn punt, maar laten we nu weer OT gaan!
pi_71475998
quote:

[..]

Mannen hebben in het algemeen een minder sterke "intuitie" (laten we het zo maar even noemen ) voor emotionele kwesties dan vrouwen denk ik.
pi_71476735
Dat is inderdaad het hele punt. Er wordt gesproken over een vrouwelijke intuitie. Het is echter gewoon onder andere een gevolg van de manier waarop de hersenen ingedeeld zijn (en onze maatschappij waarin mannen en vrouwen elk op een bepaalde manier opgevoed en behandeld worden en zich dus verschillend ontwikkelen). Mannen hebben op andere vlakken 'intuitie'. Ik vind het woord 'intuitie' alleen inderdaad veel te zweverig. Het is gewoon inzicht / gevoel voor iets hebben.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:17:55 #134
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_71477420
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:55 schreef Sander het volgende:
Vooral een kutsmoes om irrationeel te gaan zitten bitchen.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_71479898
De vrouwelijke intuitie is te vergelijken met de mannelijke spider-sense. Ik denk dat je dat niet zomaar als onzin kan afdoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')