niet echt relevant, maar , ja, ik heb me aangemeld. .quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:34 schreef FANN het volgende:
[..]
heb je je al opgegeven?
Proefkonijnen gezocht voor griepvaccin
Herkenbaar. Ik ben de afgelopen 8 maanden 4 keer op reis geweest naar Engeland en Frankrijk, naar concerten en tennistoernooien geweest en ik ben totaal niet bang voor de griep. Nu ben ik sinds zondag ziek, en heb ik vanmorgen toch even contact gehad met de huisarts. Hij gaat er vooralsnog vanuit dat het 'maar een gewoon' griepje' is. Dat vind ik dan op zich wel weer belangrijk, dat mensen niet door blijven lopen en er zeker van zijn dat het niet 'de' griep is. Je kunt immers tientallen mensen besmetten anders.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:31 schreef firebird80 het volgende:
Aan de ene kant vind ik het wel goed dat er zoveel aandacht aan besteed wordt en dus de ziekte ingedamd kan worden maar de paniek erbij is echt overdreven. Gevolg is dat ik zelf ook beetje zat te zweten (en niet van de koorts..ha..ha) toen ik 2 weken geleden ziek werd. Het was gewoon een simpel griepje maar het ging toch beetje knagen..belachelijk!
Een treurig gegeven dat geldt voor een hoop media uitingen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:33 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar headlines waarin doden worden aangekondigd verkopen kranten en trekken kijkers.
Interessante insteek. Toch vervelend dat deze wetenschapper lands-politieke belangen heeft. Een of andere manier doet mij dat dan toch vaak al weer meteen twijfelen aan de ongekleurdheid van een verhaal (elk verhaal).quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:32 schreef FANN het volgende:
Mexicaanse griep is niet gevaarlijk, de media wel
[ afbeelding ]
"De Mexicaanse griep is waarschijnlijk minder gevaarlijk dan de gebruikelijke seizoensgriep."
Dat zegt de bekende Parijse prof Bernard Debré.
De overheden gaan volgens Debré zelfs niet meer na of het in de nieuwe ziektegevallen echt om H1N1 gaat
en schrijven gewoon paracetamol voor. Perdolan dus, of iets gelijkaardig.
Volgens Debré, professor medische wetenschappen en volksafgevaardigde voor Sarkozy's UMP-partij,
heeft de mobilisatie tegen de pandemie geen ander doel "dan mensen schrik aan te jagen".
"Et Alors?"
In de zondagskrant Journal du Dimanche zegt hij dat het om "een gewoon griepje" gaat.
"Ze verspreidt zich zeer snel. En dan? Het blijft een griepje.
Het gaat hier niet om het ebola- of het marburgvirus."
Debré vindt dat de nationale overheden mee schuld hebben aan de paniekgolf,
omdat ze zijn bezweken voor de politiek overmediatisering van de gebeurtenis.
Nadat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) met dagelijkse berichten en talrijke persconferenties
de paniek al onnodig had aangezwengeld.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)jk-de-media-wel.aspx
en voor de franstalige onder ons..
http://www.lejdd.fr/cmc/s(...)ngereuse_233431.html
Leg uit aub, zowel het falen in dezen, als wat je met 'weer' bedoelt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:17 schreef Re het volgende:
wel zie ik weer een falende overheid,
weer in de zin van het HPV programma.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Leg uit aub, zowel het falen in dezen, als wat je met 'weer' bedoelt.
Ja, daar kun je over redetwisten. Dat is inderdaad niet handig aangepakt, maar ook hier hebben de media de zaak behoorlijk opgeklopt.quote:
Met natuurlijk de telegraaf voorop. Het lijkt wel of ze er blij mee zijnquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:33 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar headlines waarin doden worden aangekondigd verkopen kranten en trekken kijkers.
Misselijkmakend inderdaad, het blijft zonde dat die krant na de oorlog uiteindelijk toch weer mocht verschijnen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:51 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Met natuurlijk de telegraaf voorop:
[ afbeelding ]
Ik heb niet alle symptomenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:23 schreef Honeymooner het volgende:
Waarom gaat hij daar vanuit dan? Heeft hij een test gedaan?
QFT. Die lui van de krant moeten echt eens ophouden. Dat of op de brandstapel...quote:Op maandag 27 juli 2009 20:36 schreef SpecialK het volgende:
Maargoed. De globale paniek moet verder gaan he nu we niet meer onder de indruk zijn "de enge crisis". Stelletje hypejunkies.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:51 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Met natuurlijk de telegraaf voorop. Het lijkt wel of ze er blij mee zijn.
"Eerste NL-griepdode!"
[ afbeelding ]
Echt hè, je zou het bijna willen. Ik vind die mensen die de hele tijd maar roepen dat er niets aan de hand is veel vervelender dan mensen die gewoon realistisch zijn. Kop in het zand stekersquote:
Ja, hier is een verklaring voor. Iemand die ik ken van de ambulance regio Gelderland-Zuid/Oost heeft alleen met de avondvierdaagse in Nijmegen al een aantal mensen moeten vervoeren met het H1N1 virus. Maar hij moet zijn mond houden. Alleen doet hij dat niet omdat hij het gewoon achterbaks vindt om deze informatie achter te houden. Er zijn veel meer gevallen dan jullie weten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En dit vind ik dus frappant!! Ik woon in Ierland, waar maar 4,1 miljoen mensen wonen, en er schijnen hier al 211 gevallen te zijn. Het verspreidt hier dus statistisch gezien 4x zo snel als in Nederland. Dat snap ik echt niet. De bevolkingsdichtheid is hier erg laag, en het is notabene een eiland.
Wat zou hiervoor een verklaring kunnen zijn?
Cijfers! Graag onderverdeeld naar ernst van de ziekte, het aantal doden en hun gezondheidstoestand voordat ze getroffen werden door dit virus.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:06 schreef kL0j00h het volgende:
Er zijn veel meer gevallen dan jullie weten.
Weer wat geleerd. En dat jij dat weet... Arme jijquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:22 schreef eleusis het volgende:
[..]Nee het is droevig. Bij blij is het oranje.
Hoe kun je trouwens 'zeiken dat er niets aan de hand is'quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:00 schreef kL0j00h het volgende:
Dat gezeik van iederen dat er niets aan de hand is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |