Bronquote:Vrouwen worden steeds mooier, mannen niet
AMSTERDAM - Onderzoekers hebben ontdekt dat de evolutie vrouwen steeds mooier maakt. Aan het uiterlijk van mannen verandert niet veel.
Dat meldde de Sunday Times zondag op haar website.
Wetenschappers van de Finse Universiteit van Helsinki ontdekten dat mooie vrouwen meer kinderen krijgen dan minder aantrekkelijke vrouwen en dat een groter percentage van die kinderen meisjes zijn.
Deze dochters groeien ook uit tot aantrekkelijke vrouwen en krijgen eveneens meer dochters. Zo wordt dit patroon voortgezet.
Voortplantingssucces
Dat blijkt uit een aantal nieuwe onderzoeken naar fysieke aantrekkelijkheid en het verband met voortplantingssucces bij mensen.
In een onderzoek dat vorige week werd gepubliceerd, ontdekte Markus Jokela, onderzoeker aan de University of Helsinki, dat mooie vrouwen gemiddeld 16 procent meer kinderen krijgen dan minder aantrekkelijke seksegenoten.
Voor het onderzoek volgde Jokela 1.244 vrouwen en 997 mannen gedurende veertig jaar. Hun mate van aantrekkelijkheid werd gemeten op grond van foto’s die werden genomen tijdens dit project - waarbij ook gegevens werden verzameld over hun kindertal.
Meer dochters
Het Finse onderzoek bevestigt eerder werk van Satoshi Kanazawa, een evolutionair psycholoog.
Hij ontdekte dat aantrekkelijke ouders veel vaker dochters krijgen dan gemiddeld en concludeerde dat dit deel uitmaakt van het evolutionair proces en dat het geprogrammeerd is in het menselijk DNA.
Steeds aantrekkelijker
Kanazawa ontdekte ook dat de aantrekkelijkste koppels maar liefst 26 procent minder zonen op de wereld zetten.
En nog volgens Kanazawa “is fysieke aantrekkingskracht een in hoge mate erfelijk bepaalde eigenschap, die het voortplantingssucces van dochters veel groter maakt dan dat van zonen. Als aantrekkelijke ouders meer dochters hebben, en als die aantrekkingskracht erfelijk is, is het logisch dat vrouwen, door de generaties heen, geleidelijk aantrekkelijker worden dan mannen.”
Succes
Bij die mannen blijken looks in het evolutieproces veel minder belangrijk te zijn, want hoe knap een man is, heeft geen meetbare gevolgen voor zijn nageslacht.
Dat wijst er volgens Kanazawa op dat er bij mannen veel minder druk is om te evolueren tot een aantrekkelijker soort.
Dat is meer dik-dun toch en hangt meer samen met je voeding dan met je genetische aanleg .. denk dat het meer gaat om een mooi regelmatig gelaat, mooie huid met weinig beharing etcquote:Op maandag 27 juli 2009 19:00 schreef pfaf het volgende:
Maar het schoonheidsideaal wijzigt toch ook steeds?
Cleopatra ook.quote:
Helaas had Adam weinig keusquote:
dat is ook subjectiefquote:Op maandag 27 juli 2009 19:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is meer dik-dun toch en hangt meer samen met je voeding dan met je genetische aanleg .. denk dat het meer gaat om een mooi regelmatig gelaat, mooie huid met weinig beharing etc
Als ik naar de gemiddelde nederlandse vrouw van boven de 30 kijk snap ik idd wel waarom zoveel oudere mannen erectieproblemen hebbenquote:Op maandag 27 juli 2009 19:37 schreef DemonRage het volgende:
En nu nog dat vrouwen na hun 20e mooi blijven.
Daar zijn er nog maar weinig van.
en diezelfde breezermeisjes zien er na hun 25e weer enorm afgetakeld uit...quote:Op maandag 27 juli 2009 19:40 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij is het echt waar.
Tegenwoordig zijn de breezermeisjes veel mooier dan die waar ik vroeger mee op school zat
Idd, na de 20 beginnen ze al af te takelen, na hun 25ste is het lekkere er wel af bij de meestequote:Op maandag 27 juli 2009 19:37 schreef DemonRage het volgende:
En nu nog dat vrouwen na hun 20e mooi blijven.
Daar zijn er nog maar weinig van.
Sja, dat is de natuur.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:41 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Als ik naar de gemiddelde nederlandse vrouw van boven de 30 kijk snap ik idd wel waarom zoveel oudere mannen erectieproblemen hebben
quote:Op maandag 27 juli 2009 19:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sja, dat is de natuur.
Biologisch gezien is het nutteloos om nog zaad te verkwisten aan 30+ vrouwen dus heeft de natuur een soort zelfvernietigingsmechanisme ingebouwd om te zorgen dat die vrouwen alleen nog maar geschikt zijn om kinderen te verzorgen e.d.
ghehequote:Op maandag 27 juli 2009 19:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sja, dat is de natuur.
Biologisch gezien is het nutteloos om nog zaad te verkwisten aan 30+ vrouwen dus heeft de natuur een soort zelfvernietigingsmechanisme ingebouwd om te zorgen dat die vrouwen alleen nog maar geschikt zijn om kinderen te verzorgen e.d.
Sowieso, erfelijkheidsonderzoek doen bij mensen over een periode over 40 jaarquote:Op maandag 27 juli 2009 19:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is meer dik-dun toch en hangt meer samen met je voeding dan met je genetische aanleg .. denk dat het meer gaat om een mooi regelmatig gelaat, mooie huid met weinig beharing etc
Ja dat klopt helemaal, maar het X chromosoom word met de tijd steeds sterker. Gevolg: er worden meer meisjes geboren.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
Wat een enorme BS.
Dat mooie vrouwen meer dochters zouden krijgen dan minder mooie vrouwen, slaat werkelijk nergens op. Het is namelijk niet de vrouwelijke eicel die bepalend is voor het geslacht van vrucht, maar de manlijke zaadcel.
Elke lichaamscel bevat 46 chromosomen. Chromosomen komen altijd in paren voor, dus eigenlijk moet je zeggen dat je 23 paren hebt. Als je je wilt voortplanten, is het van belang dat in het kindje ook 46 chromosomen voorkomen. Om daartoe te komen, kun je slechts één deel van jouw paren chromosomen doorgeven. Daarom zijn geslachtscellen uitzonderingen; ze hebben geen 46 maar 23 chromosomen. Immers, een eicel en een zaadcel worden zo samen weer een kindje met 46 chromosomen.
Een van die 23 chromosomen, is het geslachtschromosoom. Bij vrouwen is dat het XX-chromosoom. Die hebben dus àltijd twee X-chromosomen, waardoor een eicel ook altijd een X-chromosoom heeft. Een man heeft in elke cel een X- en een Y-chromosoom. Dus als daar geslachtscellen uit gemaakt worden, krijgt hij òf een X òf een Y. Het ligt er dus maar aan of de zaadcel die de eicel bevrucht een X of een Y heeft.
Het is dus de zaadcel die geslacht bepaalt. Heeft de zaadcel een X dan wordt het XX = een meisje. Bevat de zaadcel een Y, dan krijg je XY = een jongetje.
Kortom:
Vrouwen hebben alleen X-chromosomen, dus XX
Mannen hebben altijd een X- en een Y-chromosoom, dus XY
De eicel heeft altijd een X-chromosoom
De zaadcel heeft een X- of een Y-chromosoom
Een bevruchte eicel kan twee combinaties hebben: XX of XY
XX = een meisje
XY = een jongetje
Bron: http://www.gezondvgz.nl/%(...)b-be23-8fba220edea2}
Zo zie je maar, soms ontmoeten theorie & praktijk elkaar..quote:Op maandag 27 juli 2009 21:27 schreef MaLo het volgende:
Haha, dát is dus de reden dat ik negen nichtjes en maar één neef heb.
En uiteraard ben ik moeder van een dochter en niet van een zoon![]()
beter dan andersomquote:Op maandag 27 juli 2009 22:09 schreef TubewayDigital het volgende:
LOL,
Ik ken babes met spuuglelijke ouders, hoe zit dat
Dit dus.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
Sowieso is aantrekkelijkheid een nogal subjectief begrip, en vooral ook een chemisch gebeuren (feromonen).
mwah, zo ver weg is de ijskast niet hoorquote:Op maandag 27 juli 2009 22:39 schreef Picchia het volgende:
De gemiddelde vrouw heeft nog een lange weg te gaan.
Zwangere vrouwen zijn aantrekkelijk omdat die niet zwanger kunnen worden en je dus zonder condoom magquote:Op maandag 27 juli 2009 22:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
Maar het alleraantrekkelijkst was ik op het moment dat ik (hoog) zwanger was. Bewezen vruchtbaarheid is blijkbaar ultiem aantrekkelijk (al ben je als vrouw dan juist met héél andere zaken bezig).
Nope. Zwangere vrouwen zijn aantrekkelijk omdat ze bewijzen de vrucht van de man te kunnen dragen. En dat beantwoord aan het oerinstict van de man, om zich voort te willen planten.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zwangere vrouwen zijn aantrekkelijk omdat die niet zwanger kunnen worden en je dus zonder condoom mag
Sommige vrouwen zijn inderdaad superaantrekkelijk als ze zwanger zijn, maar dat lang lang niet voor alle vrouwen op.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
Maar het alleraantrekkelijkst was ik op het moment dat ik (hoog) zwanger was.
Dat lijkt me best wel eens geinig om uit te proberenquote:Maar wie voor de grap eens uit wil testen wat de chemie nou werkelijk doet... bestel eens een flesje feromonen en ga een avondje stappenSucces verzekerd, ongeacht hoe je eruit ziet.
http://www.feromonen.nl/
Uiteindelijk, blijkt de mens toch niet veel meer te zijn dan een grote chemische fabriek
en de boobies zijn groterquote:Op maandag 27 juli 2009 23:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nope. Zwangere vrouwen zijn aantrekkelijk omdat ze bewijzen de vrucht van de man te kunnen dragen. En dat beantwoord aan het oerinstict van de man, om zich voort te willen planten.
Daarin verschillen mensen niets van andere diersoorten.
Dan moeten vrouwen met kinderen ook aantrekkelijk zijn. Want die hebben dat ook bewezen.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nope. Zwangere vrouwen zijn aantrekkelijk omdat ze bewijzen de vrucht van de man te kunnen dragen. En dat beantwoord aan het oerinstict van de man, om zich voort te willen planten.
Daarin verschillen mensen niets van andere diersoorten.
Helemaal pezig, van de vele krachttraining die ze doet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:45 schreef bakkiethee het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is er met die armen?
Zoals ik eerder zei; veel vrouwen zijn niet aantrekkelijk wanneer zwanger, maar anderen wél.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:27 schreef qonmann het volgende:
zwangere vrouwen zijn niet aantrekkelijk, wie dat verzonnen heeft
Die feromonen hebben echt niet zoveel effect als gedacht wordt door wanhopigen. Je kan beter naar de kapper voor een avondje stappen...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dat lijkt me best wel eens geinig om uit te proberen
Inkoopactie?
Kutreclamequote:Op maandag 27 juli 2009 19:02 schreef Rosbief het volgende:
-Heb je nou alweer de laatste Magnum Mini?
-No!
-Whahahahaa!!! [ afbeelding ]
Dat zullen veel mannen vinden van hun eigen vrouw.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Zoals ik eerder zei; veel vrouwen zijn niet aantrekkelijk wanneer zwanger, maar anderen wél.
Mijn eigen vrouw was supermooi tijdens haar zwangerschap
Zeggen dat je je vrouw lelijk vindt als ze zwanger is is slecht voor de relatie denk ik zo. Ik denk dus dat iedere man zegt dat zijn vrouw zwanger mooi is, maar of ze dat ook echt vinden.....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat zullen veel mannen vinden van hun eigen vrouw.
Precies, en hoe definieer je uberhaupt een mooie vrouw in het kader van onderzoek?quote:Op maandag 27 juli 2009 19:00 schreef pfaf het volgende:
Maar het schoonheidsideaal wijzigt toch ook steeds?
Vind ik wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:27 schreef qonmann het volgende:
zwangere vrouwen zijn niet aantrekkelijk, wie dat verzonnen heeft
Bronquote:Mooie vrouwen, rijke mannen en mongolen
Vrouwen worden steeds mooier? Wat een onzin
Ik hoorde pas een aardige opmerking over Ronaldo, dat buitengewoon enge maar zeer begenadigde Portugese voetballertje dat van Manchester naar Madrid verhuist. Als Manchester goed speelt is Ronaldo nog beter, als Manchester slecht speelt is Ronaldo nog slechter.
Zo is het met internet ook. Ik heb gemengde gevoelens over internet. Het versterkt zowel positieve als negatieve kanten van de mens.
Dankzij het web ontdekken veel meer mensen dan alleen maar de lezers van het weekblad Elsevier bijvoorbeeld dat ik niet alleen razendslim ben maar ook prachtig kan schrijven. Dankzij het internet wordt duidelijk dat er heel veel verstandige mensen zijn die kanttekeningen plaatsen bij de flauwekul die er wordt verkondigd over het klimaat en het milieu.
Ongedierte
Tegelijkertijd biedt internet ruimte aan mongolen. Mongolen die anderen uitmaken voor mongolen. Mongolen die niet weten of je beweert dan wel beweerd met een t of een d schrijft. Mongolen die keer op keer herhalen dat moslims ongedierte zijn. Mongolen die vroeger genegeerd zouden worden maar die zich nu op internet koningen wanen.
En er is op internet ruimte voor nonsensnieuws. Helaas ook op de Elsevier-website, een van de betere internetlocaties in de Melkweg.
Neem het nieuws dat vrouwen steeds mooier en mannen steeds lelijker zouden worden door de evolutie. In de eerste plaats komt zo’n nieuwsbericht van een dubieuze bron, die in tegenstelling tot het nieuws dat in de serieuze kranten en weekbladen staat, niet tot nauwelijks gecontroleerd wordt door een team van goed opgeleide en kritische journalisten.
Maar misschien hoeft dat ook helemaal niet. Ik sluit niet uit dat ik een ouwe lul ben, die volslagen achterhaalde opvattingen heeft over waarheid, nieuws en internet. Misschien is het wel gewoon gezellig om op internet te lezen dat vrouwen door de evolutie mooier worden en mannen lelijker. En misschien is de voornaamste functie van internetnieuws wel dat het een conversationpiece is, dat je er een boom over op kunt zetten naast de bitterballen.
Kanttekeningen
Maar ik kan het niet laten. Enige kanttekeningen bij de onzin.
1. In principe zou het kunnen dat vrouwen mooier worden in de loop van de evolutie. Opdracht één: definieer mooi. Mooi is de 3 B’s. Leuk bekkie, stevige borsten, dikke billen. Mooie vrouwen krijgen meer kinderen dan lelijke vrouwen dus is er een evolutionaire druk in de richting van mooie vrouwen. Die druk wordt overigens beperkt door practische grenzen: je moet met die almaar uitdijende borsten en billen wel door een draaideur kunnen.
2. Er kan geen enkel evolutionair mechanisme bedacht worden om te verklaren waarom mannen lelijker zouden worden, tenzij aangetoond zou worden dat lelijker mannen grotere jodocussen zouden hebben dan mooie mannen. De pijl van de evolutionaire geschiedenis wijst in de richting van mannen die steeds beter in staat zijn om voor hun vrouwen en kinderen te zorgen. Met andere woorden, mannen die sterker en rijker zijn. Hun uiterlijk is volslagen onbelangrijk.
3. Mensen zijn vreemde dieren. Bij alle dieren zijn vrouwen lelijk en mannen mooi. Neem eenden: een woerd is wonderschoon, het vrouwtje een lelijk eendje. Neem leeuwen: het mannetje heeft prachtige manen, het vrouwtje is onooglijk. Dat is ook logisch want overal in het dierenrijk is de verdeling ongelijk: vrouwen hebben iets dat mannen willen en dus moeten die mannen hun best doen om toegang tot vrouwen te hebben.
Met andere woorden, wat is er in hemelsnaam mis gegaan met onze evolutie dat er op het internet een nieuwsbericht verschijnt dat vrouwen steeds mooier worden en mannen steeds lelijker en u het nog voor zoete koek aanneemt ook?
Volgens mij is Simon Rozendaal een keer gepwnd via internet omdat hij met zoveel afschuw schrijft over internetgebruikers. Wat een huilie!quote:
Ik heb een dochter dus ik ben zo'n aantrekkelijke ouder.quote:Meer dochters
Het Finse onderzoek bevestigt eerder werk van Satoshi Kanazawa, een evolutionair psycholoog.
Hij ontdekte dat aantrekkelijke ouders veel vaker dochters krijgen dan gemiddeld en concludeerde dat dit deel uitmaakt van het evolutionair proces en dat het geprogrammeerd is in het menselijk DNA.
Euhm, nee, die conclusie kan je nou weer niet trekken. Helaas voor je.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:22 schreef HarryP het volgende:
[..]
Ik heb een dochter dus ik ben zo'n aantrekkelijke ouder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |