Ofyles2 | maandag 27 juli 2009 @ 18:03 |
En we zijn weer begonnen... | |
Peterselieman | maandag 27 juli 2009 @ 18:08 |
Gister was het xx dat Citaro G 9167 inzette op de lijn Leeuwarden - Holwerd Veerdam ![]() | |
Mr.Jorn. | maandag 27 juli 2009 @ 18:28 |
tvp | |
marcel.nl | maandag 27 juli 2009 @ 19:16 |
tvp | |
NoBody122 | maandag 27 juli 2009 @ 20:29 |
quote:En vandaag ook weer ![]() Zelf voor het eerst in maanden weer eens naar Warten geweest, uiteraard met een grote bus; Amba 1790 ![]() | |
Peterselieman | maandag 27 juli 2009 @ 20:37 |
Heb vandaag alleen maar twee Fryskers zien rijden. Was elders aan het werk, dus ik heb je niet gezien ![]() | |
Ofyles2 | maandag 27 juli 2009 @ 20:57 |
quote:Dat zijn nog oldskool-Amba's, met een oud schakelprogramma. | |
NoBody122 | maandag 27 juli 2009 @ 22:11 |
quote:Morgen beter misschien, dan heb ik hem alweer; om 13:03 ![]() quote:Klopt.. De 17xx hebben we tevens de meeste van in Frieslân ![]() | |
Peterselieman | maandag 27 juli 2009 @ 22:15 |
quote:Dan zou het in theorie moeten kunnen, want dan ben ik voor mijn werk wel in de buurt van de doorgaande weg ![]() | |
NoBody122 | maandag 27 juli 2009 @ 22:18 |
quote:Echter veel boeiends valt er niet te zien, want 'tis dan toch met een Frysker ![]() | |
Peterselieman | maandag 27 juli 2009 @ 22:19 |
dat weet ik ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 juli 2009 @ 16:33 |
quote:Was vandaag de 3757 als ik het goed gezien heb. | |
BeefRWijker | dinsdag 28 juli 2009 @ 17:00 |
quote:Nou joh, erg hè. Je zal maar meT die Vervelende dingen opgescheePt zitten. | |
BeefRWijker | dinsdag 28 juli 2009 @ 18:43 |
Rijdt er in de ene richting een Ambassador (51xx, dat dan nog wel) en in de andere een Citaro (van MAXX Alkmaar). Ze hebben ook overal schijt aan, daar in Alkmaar. Naast de eerder in het vorige topic gemelde 81xx en 86xx Ambassadors reden er gisteren ook weer een aantal 82xx Ambassadors rond in Alkmaar. 't Waren nog net niet dezelfde nummers die daar in de oude concessie ook al op de stad reden. Ook deze voldoen niet aan de concessie eisen. En afgelopen zaterdag reed er voor de verandering weer 's een 38xx MAN van Alkmaar op Qliner 350. (*Edit): Dat van die zes valt nogal mee, ondertussen toch ook al weer drie verschillende 88xx'jes weer gespot in Beverwijk. Blijkbaar zijn deze geregeld ook op andere lijntjes onderweg waardoor 't lijkt alsof ze weg zijn. Dat betekent dat er nu minimaal 12 MANnekes in Alkmaar e.o. rondrijden. Het kan ook zijn dat de extra 38xx MANnekes vervangers zijn van de ex-Hermes 18xx Ambassadors die ineens erg schaars zijn geworden. Het lijkt er op dat deze uit NH-N aan 't verdwijnen zijn. [ Bericht 11% gewijzigd door BeefRWijker op 29-07-2009 17:17:12 ] | |
Peterselieman | dinsdag 28 juli 2009 @ 20:03 |
Arriva mist in Waterland wederom een bus. Het motorgedeelte van Citaro G 7916 is in Amsterdam uitgebrand. http://www.hv-amsterdam.nl/index.php?Archive=560 | |
marcel.nl | dinsdag 28 juli 2009 @ 21:32 |
quote:Er komen er binnenkort nog heel wat vrij in Groningen, dus even geduld. | |
BeefRWijker | dinsdag 28 juli 2009 @ 23:18 |
quote: quote:Zolang doen ze in Waterland dan wel even zonder hoor. | |
NoBody122 | woensdag 29 juli 2009 @ 01:38 |
Er gaan op de werkvloer geruchten dat de MAN's weer terug naar Utrecht zouden gaan, omdat die (nu nog) nieuwe Amba's geen euro4 motor zouden hebben ofzo, terwijl dat wel vereist wordt door de consessieverlener... Weet iemand daar toevallig meer vanaf of kan dit doorverwezen worden naar het rijk der fabelen? quote:Weet het al niet eens meer, maar t zal best ja ![]() Viel me trouwens vanmiddag ineens een Arriva-bushalte bij iemand in de tuin op, in Warga op het eind aan de linkerkant (komende vanuit Goutum/Leeuwarden); is dat misschien jouw stek? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 29 juli 2009 @ 10:52 |
niet mijn stekkie. Bedoel je die halte op de kerkbuurt? Een andere in een tuin heb ik namelijk niet gezien. | |
RubenK | woensdag 29 juli 2009 @ 11:19 |
quote:Deze vielen mij ook op, vraag me toch een beetje af hoe die nou weer hier terecht zijn gekomen ![]() | |
Gnittoo | woensdag 29 juli 2009 @ 11:46 |
quote:lijkt mij een prima ruil. | |
NoBody122 | woensdag 29 juli 2009 @ 12:46 |
quote:Ja, daar inderdaad ![]() quote:Mij niet, die MAN-bussen rijden prima dus dan hou ik in Frieslân liever de variatie, i.p.v. alleen nog maar Amba's ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 29 juli 2009 @ 16:12 |
quote: quote:Maar die andere 10 -die niet in een tuin staan- die kun je zo aanwijzen, hè PSM. quote:Gewoon met deeltijd chauffeurs die ze van elders hebben opgehaald en naar Alkmaar hebben gereden en vervolgens weer als passagier met trein of bus naar huis zijn gegaan. [ Bericht 38% gewijzigd door BeefRWijker op 29-07-2009 16:34:00 ] | |
Ofyles2 | woensdag 29 juli 2009 @ 16:48 |
quote:En zo zit Arriva met een overschot aan geledes. Lang leve de Wp2000. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 29 juli 2009 @ 17:26 |
quote:Ware het niet dat er maar drie andere bordjes in het dorp zijn en twee er buiten ![]() En die ene staat trouwens net niet in de tuin maar gewoon op de stoep. Ben er vandaag nog langs gelopen toen ik aan het werk was ![]() | |
marcel.nl | woensdag 29 juli 2009 @ 18:25 |
quote:Ik weet wel een goede bestemming voor die geledes: Hoeksewaard. Destiijds reed Zwn, later connexxion daar volop met gelede mercedes bussen, later de duvedecs van Uithoorn enzovoort. Toen kwam Arriva en die besloot gewoon alleen maar amba's in te zetten. Het is enkel Tcr die wat derde hands gelede mercedessen inzet en gelukkig toch ook een nieuwe gelede citaro aanschaftte. Welke gevolgen het gemis aan geledes werd getuigen alle nieuwsberichten van het begin van de concessie Hoeksewaard. Inmiddels is die storm geluwd. Ach ja, mensen wennen er aan iedere dag te staan of zijn inmiddels de bus uitgejaagd. Als er nu dan toch gelede arriva bussen vrij komen, dan zou ik dus zeggen..... . Maar ja, misschien iets te logisch bedacht. | |
Bommenlegger | woensdag 29 juli 2009 @ 19:06 |
>> Connexxion in andere handen Nog geen twee jaar geleden, in oktober 2007, verkocht de staat twee derde van de aandelen in Connexxion aan een combinatie van Transdev en de Bank Nederlandse Gemeenten. DEN HAAG - Streekvervoerbedrijf Connexxion, dat ook in Amsterdam rijdt, wisselt weer van eigenaar. Het Franse moederbedrijf Transdev wordt waarschijnlijk verkocht aan het eveneens Franse Veolia. Dit kan grote gevolgen hebben voor de Nederlandse busmarkt, want Veolia is hier ook actief. Samen hebben Connexxion en Veolia zo'n zeventig procent van het Nederlandse streekvervoer in handen. Aannemelijk is dat toezichthouder NMA daar bezwaar tegen zal maken en zal eisen dat delen van Veolia Nederland of Connexxion weer worden doorverkocht. Nog geen twee jaar geleden, in oktober 2007, verkocht de staat twee derde van de aandelen in Connexxion aan een combinatie van Transdev en de Bank Nederlandse Gemeenten. Nu lijkt het erop dat Transdev zich heeft verslikt in de overname. Grootaandeelhouder CDC maakte bekend dat het met Veolia praat over de verkoop van Transdev. (GPD) Bron: Mailing XXberichten. (In de nieuwsbrief nog meer over dit onderwerp) Daar gaan we dan mannen.... | |
BeefRWijker | woensdag 29 juli 2009 @ 20:49 |
quote:Van Arriva Natuurlijk. Spreekt voor zich. Ook nog bordjes van andere niet meer zo courante vervoerders in de metropool Wartena? | |
Peterselieman | woensdag 29 juli 2009 @ 20:56 |
nee, maar wil je wel geschiedenis zien, dan moet je naar Leeuwarden gaan, want daar zijn de FRAM, NoordNed, Arriva, Qbuzz en Connexxion op een paar meter van elkaar op het busstation te vinden. Alleen de VEONN ben ik niet meer tegengekomen. | |
BeefRWijker | woensdag 29 juli 2009 @ 21:00 |
quote: quote:Wat ongetwijfeld ook de bedoeling was. Je krijgt precies zoveel vervoer als waarvoor je bereid bent te betalen. | |
Ofyles2 | woensdag 29 juli 2009 @ 21:03 |
quote:Klotekutzooi!! ![]() | |
RubenK | woensdag 29 juli 2009 @ 22:15 |
ik wou dat er meer van die 51xx amba's reden op alkmaar stadslijnen ![]() | |
invine | woensdag 29 juli 2009 @ 23:09 |
Vraagje aan jullie bus liefhebbers, ik vraag me het al een tijdje af maar hebben bussen geen contact sleutel of iets dergelijks? Altijd als ik in de bus zit en de chaffeur is er nog en deze komt dan binnen en start hem zonder de sleutel of iets? Of is dit een soort van universele keyless gebeuren? | |
busfoto.nl | donderdag 30 juli 2009 @ 00:08 |
Eigenlijk is dit heel raar, maar in Nederland is het mogelijk om eigenlijk elke Openbaar Vervoer-bus te openen (middels een aan de voor- of zijkant weggewerkte drukknop). Door een bepaalde volgorde van het indrukken van een aantal knoppen kun je elke bus starten en er mee wegrijden. Ik moet zeggen dat ik niet weet hoe je een bus moet starten, omdat ik me er nooit in heb verdiept. Op onderstaande foto van een Ambassador zie je rechts van het draaipunt van de linkerruitenwisser een knop zitten. Daarmee gaat elke Ambassador open. http://upload.wikimedia.o(...)/a9/Brabantliner.jpg | |
BeefRWijker | donderdag 30 juli 2009 @ 00:47 |
![]() ![]() Busfoto.nl Dat noem ik nou nog 's een "aanhanger". | |
NoBody122 | donderdag 30 juli 2009 @ 02:20 |
quote:wtf ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 30 juli 2009 @ 02:51 |
quote:Ook in Duitsland is dit het geval in sommige regio's, meestal t.b.v. het fietsvervoer. | |
NoBody122 | donderdag 30 juli 2009 @ 03:08 |
Dat is gewoon een complete bus als aanhanger ![]() | |
Hr-Flip | donderdag 30 juli 2009 @ 11:02 |
Bommenlegger | donderdag 30 juli 2009 @ 17:02 |
quote:Er zijn voor een bus geen sleutels nodig. Alleen een hoofdschakelaar, contactschakeleaar en een startschakelaar. En bij sommige type's bussen ontbreekt de contactschakelaar en kun je gelijk starten. Van plan te gaan joyriden met een bus? ![]() ![]() ![]() | |
NoBody122 | donderdag 30 juli 2009 @ 20:57 |
In Almere hebben de collegae inmiddels ook instructie gehad over de OV Chipkaart: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/edwinkramer/ . Daar hebben ze dus ook een Frysker als demobus ingericht, net als bij ons (hij gaat de verschillende stallingen bij langs) ![]() | |
Tellorian | donderdag 30 juli 2009 @ 21:14 |
quote:Ja, het is een puinbak op Alkmaar... Breng de hele dag op het station door, dus hoor ook af en toe wat bussen die volgens mij regelrecht de garage in mogen. ![]() Voordeel aan die 38xx bussen is dat sommige een OV-Chipkaartoplaadpunt hebben. (3813, 3818, 3824, 3862 en 3881 zo uit m'n hoofd) | |
Dr_Flash | donderdag 30 juli 2009 @ 21:55 |
Er staat een bus langs een perron in Ede. Op de bus staan een lijnnummer en een bestemming. Op het perron ook. Op de bus staat "3 Veldhuizen" Op het perron staat "85 Veenendaal" Ra ra, welke bus is dit? SPOILER | |
NoBody122 | donderdag 30 juli 2009 @ 22:13 |
quote:Dat voordeel vervalt straks wel, want ik heb tijdens mijn instructie voor de chipkaart begrepen, dat er straks in alle bussen oplaadpunten komen ![]() Al vraag ik me af waar ze die in een Frysker willen plaatsen ![]() | |
Tellorian | vrijdag 31 juli 2009 @ 20:56 |
quote:Aanhangertje? ![]() Zat trouwens weer de 3815 die een heerlijk eng krakend geluid maakte elke keer als hij door de bocht reed... | |
NoBody122 | vrijdag 31 juli 2009 @ 22:00 |
quote:Was dat in Noord-Holland? Volgens mij hebben we in Frieslân alleen de 3803-3805 (alledrie Maxx Leeuwarden) en verder alleen 37xx ![]() Overigens kan dat best, er zijn er wel meer die dat doen ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 31 juli 2009 @ 22:45 |
quote:3815=Manneke. quote:Nieuwigheid. Kwam overigens vanavond een Gas MANnneke tegen die floot als een Ambassador. Ook nog vandaag de 4e 88xx Lion's City toch weer gespot. Dat maakt dat 8829, 8830, 8831 en 8834 nog steeds in NH-N zijn. quote: quote:kan je 3814 en 3821 nog toevoegen. Waarschijnlijk de rest ook want de 62 was als een van de eersten (samen met de 45) in Alkmaar. quote:Ook Fryskers hebben rolstoel plaatsen en klap stoeltjes. [ Bericht 23% gewijzigd door BeefRWijker op 31-07-2009 23:01:17 ] | |
NoBody122 | zaterdag 1 augustus 2009 @ 01:16 |
quote:Oh ja, die zijn er ook nog in de 38xx-serie idd ![]() quote:Maar die moeten ook beschikbaar blijven, lijkt me.. | |
kip_zonder-kop | zaterdag 1 augustus 2009 @ 01:40 |
quote:Geef mij maar de oude hogevloers bussen met die heerlijke vering, helaas blijft dat alleen maar bij een droom. Veel chauffeurs hier in Amsterdam trekken met een noodgang op en remmen net zo abrupt af met die blokkendozen. Vandaag zat ik in een bus waarvan de chauffeur serieus 2 keer toeterde toen hij langs 2 mooie dames reed. ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 1 augustus 2009 @ 01:51 |
quote:Bussjoof die vroeger stennis schopte als taxichauffeur? | |
kip_zonder-kop | zaterdag 1 augustus 2009 @ 02:32 |
quote:Wie weet, ik ben niet iemand die de chauffeur lastig gaat vallen met een babbel tijdens de rit dus heb hem niet naar zijn werkverleden kunnen vragen, helaas. Nu maar hopen dat hij het niet doet als de bus vol met mensen zit anders heeft hij zo een klacht aan z`n broek hangen, ingediend door de vrouwelijke passagiers waarschijnlijk. | |
BeefRWijker | zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:57 |
quote:Weet je dat wel zeker, Knilles? We hebben 't daar deze week ook nog niet één enkele keer over gehad, hè. ![]() quote:En in andere bussen maakt 't niet uit ![]() In de 3800's zitten ze nl direkt naast de uitgang aan de kant van de open rolstoel/klapstoel plaats die in deze bussen meteen naast de uitgang is. Omdat die in de regel niet bezet is/zijn heb je daar doorgaans enige ruimte en privacy. In de Integro's lijkt 't me pas echt lastiger, daar is geen enkele plek die zowel privé als ook veilig is - zonder dat je meteen van een trapje afdondert. Dat wordt dus schipperen. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 01-08-2009 14:06:22 ] | |
zwahiel | zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:54 |
Bom, hebben jullie als personeel nu als een meer informatie gekregen? Bedoel als Veelolija xx en dus ook GVU overneemt dan is het ZEKER einde huisstijlen van XX. Want Veolia doet daar namelijk absoluut niet aan. Alles moet voor hun 't zelfde zijn in alle landen. Zelfs in freakin' Chili waar ze officieel niet opereren maar dus echt wel zitten en gewoon rijden onder de Veolia vlag maar nog klein zijn door reorganisaties in het OV aldaar weigeren ze onder de corp. vlag te rijden van de OV concessie aldaar. Klote fransozen! bah! ![]() | |
BeefRWijker | zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:49 |
Veolia 5361 | |
BeefRWijker | zondag 2 augustus 2009 @ 01:24 |
![]() ![]() ![]() ![]() OViB/martin schanssema/ En ik nog denken dat dat hele dak vol gebouwd zit met accus en regel apparatuur in een hele grote doos. Blijkt voor 80% nep en dat kan je gewoon zien vanaf de straat. Niet echt overtuigend. | |
Ofyles2 | zondag 2 augustus 2009 @ 01:33 |
Wat gaat er nu door je heen? | |
NoBody122 | zondag 2 augustus 2009 @ 01:44 |
quote:Dat zal best, maar het was me dus ontschoten; anders had ik dat niet getypt immers.. Geen enkele reden om dat extra aan te halen dus, tenzij jij meent jezelf omhoog te moeten halen ten koste van anderen; ik hoop serieus voor je, dat dat niet nodig is. Overigens stel ik voor dat je me vanaf nu ofwel bij m'n Fok!-alias noemt, of bij m'n normale voornaam. Het is nu mooi geweest. | |
Ofyles2 | zondag 2 augustus 2009 @ 01:54 |
Ik heb op dezelfde website overigens ook nog twee busgeluiden staan. | |
greavy | zondag 2 augustus 2009 @ 09:01 |
Tegenwoordig zie ik regelmatig de "DrechtHopper" als lijntje 11 of 12 rijden door Zwijndrecht. Ook heb ik wel eens een 1 of andere taxibus zien rijden. | |
BeefRWijker | zondag 2 augustus 2009 @ 16:27 |
quote:Ik ben zo blij voor je, dat hou je gewoon niet voor mogelijk. En zonet kwam hier ook de 8833 voorbij, nummer vijf van de in totaal zes MAN 88-honderdjes waarvan ik dacht dat ze allemaal verdwenen waren uit Alkmaar. Dan ga ik er nu maar van uit dat die laatste er ook nog wel zal zijn. Iets te vroeg gejuicht dus want nou loop ik nog steeds een kans van 6 op 16 dat ik met zo'n ding geconfronteerd wordt. [ Bericht 32% gewijzigd door BeefRWijker op 02-08-2009 16:56:20 ] | |
Peterselieman | zondag 2 augustus 2009 @ 21:04 |
Wat heb je het ook zwaar he | |
BeefRWijker | zondag 2 augustus 2009 @ 21:27 |
quote:Nou! Jullie mogen die Frysker MANnen van mij gratis hebben. Gooi die maar lekker op MAXX Leeuwarden, waar ze thuis horen. | |
Peterselieman | zondag 2 augustus 2009 @ 21:41 |
alle ramba's uit de 8100 serie mag je wel hebben. Lijkt me wel een redelijke ruil | |
NoBody122 | zondag 2 augustus 2009 @ 22:47 |
Vandaag Amba 8451 weer zien rijden, alsook 8665; nog steeds in Frieslân dus ![]() Zelf Amba 1744 en later 1764 (remlichten allemaal tegelijk kapot van de 1744...) lekker de hele dag mee gehad op de stadsdienst ![]() | |
BeefRWijker | maandag 3 augustus 2009 @ 00:46 |
quote:Onacceptabel, we zijn hier geen vuilnisbak. Alleeen MAN 3800-tjes en bij voorkeur 3600-tjes. Die 1800 Amba kan ook nog net maar wel graag eerst even een emmer sop erdoor. | |
Ofyles2 | maandag 3 augustus 2009 @ 01:32 |
Maar zeg eens eerlijk, BeefRWijker: Connexxion hanteert Noord-Holland en Stadsregio Arnhem-Nijmegen als dumpplaats voor tweede- en derdehands bussen. Alleen begrijp ik niet wat PSM nou in de Lion's City CNG ziet. Zeker nu gemeenten zeuren over bouwvergunningen van tankinstallaites. | |
Ofyles2 | maandag 3 augustus 2009 @ 01:34 |
quote:Niets mis met die Frysker MANnen, ze accelereren sneller en hebben een sterkere motor. | |
zwahiel | maandag 3 augustus 2009 @ 12:55 |
quote:Was dat niet een gevalletje aanpassen of oprotten. Net als dat in de BRU concessie is/gaat worden? Wanneer concessiehouders niet zo op hun strepen gaan staan loopt Veolia als concessienemer gewoon over hen heen. Waarom is die toeter van die Whisper trouwens zo spaceage? Waarom niet gewoon lekker een petje gemaakt lekker aërodynamisch? Dit ziet er toch niet uit? Zo'n snorkel op 't dak. | |
NoBody122 | maandag 3 augustus 2009 @ 14:14 |
![]() OVinBoskoop Wie we daar hebben ![]() | |
Bommenlegger | maandag 3 augustus 2009 @ 19:46 |
quote:Informatie halen we uit de media en uit nieuwsbrieven zoals die van XX. Van binnenuit krijgen we niets te horen. Wat er gaat komen is dus afwachten. Laten we eerst maar zorgen dat we concessie in Utrecht krijgen. Voor de rest is het koffiedik kijken... ![]() | |
Gnittoo | maandag 3 augustus 2009 @ 20:02 |
quote:wat is er eigenlijk met de 3156 & 3157 gebeurd? | |
Mr.Jorn. | maandag 3 augustus 2009 @ 22:35 |
quote:Bestaan die bussen wel/hebben ze bestaan? | |
Peterselieman | maandag 3 augustus 2009 @ 23:13 |
quote:Volgens mij waren dat die ex MTI/BBA-ramba's | |
Peterselieman | maandag 3 augustus 2009 @ 23:13 |
quote:Die 8800-serie is geen CNG ![]() | |
Tellorian | dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:39 |
![]() Tja, daar sta je dan... ![]() | |
kip_zonder-kop | dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:54 |
quote:Heerlijk toch die frisse lucht met dit warme weer. ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 4 augustus 2009 @ 03:26 |
Altijd weer die verdraaide deuren hé ![]() quote:Het waren de 2 Amba's, die toen in Frieslân rondreden, geheel in het wit met boven (geloof ik) een oranje randje en onder een wat dikkere blauwe rand.. Als ik me niet vergis komt dat inderdaad wel aardig overeen met de standaard BBA-kleurstelling ![]() Waar die 2 gebleven zijn is me een raadsel, wellicht rijden ze nu bij Veolia rond? | |
Peterselieman | dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:30 |
Waarschijnlijk zijn ze opgelegd omdat ze tot de eerst geproduceerde amba's behoren | |
NoBody122 | dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:40 |
Dat zou niet erg verstandig zijn.. Beter sturen ze ze weer naar Frieslân, aangezien er momenteel weer eens een tekort is aan bussen; en dat tijdens de vakantiedienstregeling al.. Dat belooft weer wat voor over een paar weken ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:42 |
quote:Voor Niemand - in 't bizonder 122 - dit is dus een Lion's City uit de 3800/3900 serie. Mèt opwaardeer terminal. Gezien de bron van de foto, vermoedelijk eentje van Alkmaar. | |
Peterselieman | dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:43 |
mja, laat het tekort maar oplopen. Dan mogen ze Alliances en Duvedecs in gaan zetten ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:55 |
quote: quote:Was niks van te merken op de stalling Bolsward afgelopen maandag voor een week. Moeten ze die bussen maar beter herverdelen. Daar staat ook al maanden een MAXX Frysker. quote:Misschien juist wel daarom. Tijd voor achterstallig onderhoud en ombouw. quote:Dan zijn die opwaardeer terminals vast al wel ingebouwd. | |
NoBody122 | dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:08 |
quote:Daar ben ik al tijden niet geweest, maar dan zal t daar aan liggen inderdaad. quote:Zou kunnen.. quote:Vanaf volgende week willen ze geloof ik alle OV-chipkaart apparatuur in Frieslân al actief hebben (dus; nieuwe software op alle Infoxx'en ![]() ![]() | |
Tellorian | dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:14 |
quote:De 3814 recht voor de AH to go. | |
BeefRWijker | dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:19 |
quote: quote:Die heten toch Volvo's daar bij jullie in Fryslân (met ie-grek) ? quote: quote:En die deur viel er daar pardoes uit, zonder enige aanleiding? Nog netjes dat ie dat op het eindpunt deed. (Of op 50 meter van 't begin punt)? [ Bericht 12% gewijzigd door BeefRWijker op 04-08-2009 18:48:46 ] | |
NoBody122 | dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:37 |
quote:Zo mag je ze ook noemen, als je dat zo graag wilt. Het Volvo-logo staat immers niet voor niets op de grilles ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:12 |
quote:Ikke niet in tegenstelling tot een zekere friese chauffeur die z'n op z'n fries geschreven voornaam niet mooi vindt. quote:Behalve dan bij de DAF's waar 't gewoon een schuine streep is, zonder enige verdere betekenis dus laat dat immers maar weg. En die grille zit bij de Volvo overigens aan de zijkant. Zoniet dan is 't waarschijnlijk een DAF. | |
NoBody122 | dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:16 |
quote:Hoe dan ook weet je in ieder geval waar het over gaat als we hier 'Volvo' zeggen ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:15 |
Zo, weer terug van fotosafari. Een hele serie Karosa's, SORs en Irisbussen op de foto gezet. Maar het leukst was natuurlijk de CNG Tedom. | |
Ofyles2 | dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:48 |
quote:Karosa is toch een dochteronderneming van Irisbus? Klinkt wel een beetje dubbelop. | |
Alexxxxx | dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:49 |
quote:Karosa is één van de fabrikanten die is opgegaan in Irisbus. Dus de karosa's zijn oude oostblokmeuk, de Irisbussen zijn nieuwe oostblokmeuk ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 5 augustus 2009 @ 00:09 |
quote:Maar ook gebouwd door Karosa. | |
Alexxxxx | woensdag 5 augustus 2009 @ 00:16 |
quote:Mja, meestal wel, alhoewel Renault ook een aardig marktaandeel had, dus er zullen ook vast Frambozen tussen gezeten hebben. ![]() | |
Tellorian | woensdag 5 augustus 2009 @ 00:50 |
quote:Het was de tussenstop op het station, voordat hij nog een rondje de hoef zou maken. Hij stond wat ongemakkelijk omdat er toen hij bij de halte kwam er nog twee bussen in stonden, maarja hij zou hooguit een minuutje stil moeten staan, om vervolgens naar de hoef weg te rijden. Toen hij de deuren dicht wilde doen, reageerde ze niet meer en toen bleek er dus eentje naar de knoppen te zijn. | |
Brembo | woensdag 5 augustus 2009 @ 21:52 |
Ik heb een OV-studentenkaart en een OV-studentenchipkaart, en normaal koop ik een 'roze' strippenkaart. De rit die ik neem kost me 3 strippen dus ongeveer 1 euro maar met de ov-chipkaart kost deze rit mij 1,5. Werkt de OV-chipkaart automatisch als roze strippenkaart of niet? | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2009 @ 22:15 |
Zeg, GVU-neukfouten? Als er op de vertrekstaat staat dat er om 17:57 een bus rijdt, vanaf het beginpunt, dan is het wel de bedoeling dat dat ook daadwerkelijk gebeurt. En niet dat er tegen 18:02 eens een bus aan komt zakken, die zich rustig in het pad van de volgende rit laat glijden. Falers. Godverdomme alweer de derde keer deze week. | |
Alexxxxx | woensdag 5 augustus 2009 @ 22:18 |
Een mooie Veolia foto dan maar om Flesje te kalmeren ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 augustus 2009 @ 22:19 |
Veolia moet helemaal met wortel en tak het land uit getrapt worden | |
marcel.nl | woensdag 5 augustus 2009 @ 22:43 |
quote:Ik dacht dat de veolia kleurstelling in principe rood/wit waren. Of is dit een nieuw voertuig voor de valleilijn ? | |
Alexxxxx | woensdag 5 augustus 2009 @ 23:17 |
quote:De bakken zijn meestal blauw dacht ik. In Polen nog veel meer vuilnisveolia zien rijden ![]() | |
kip_zonder-kop | donderdag 6 augustus 2009 @ 00:11 |
Nou, het was weer warm vandaag en dat merkte ik meteen aan de chauffeur van vanmiddag. Ik nam de bus die recht voor mijn werk stopt, dit is in ieder geval de bedoeling en normaal gebeurt dit ook altijd. Echter nam de arme chauffeur, die waarschijnlijk langzaam aan het bezwijken was van de hitte achter zijn stuur, de verkeerde afslag die recht op de snelweg uitkwam. Godzijdank ligt er nog een halte precies voor de snelweg waardoor ik dit keer 5 minuten langer onderweg was, maar ik ben benieuwd waar de andere passagiers zijn uitgekomen, of in ieder geval hoeveel minuten vertraging deze mensen hadden. | |
NoBody122 | donderdag 6 augustus 2009 @ 00:38 |
quote:Ach, zo ben ik op QLiner 351 van Harlingen naar Heerenveen al eens per ongeluk de afsluitdijk op gereden na in een onoplettend moment de afslag Bolsward gemist te hebben ![]() Kwestje van bij de eerste de beste afslag (die in Nederland over het algemeen altijd wel dichtbij is gelukkig) keren, daarna een poosje het gas wat dieper indrukken en je bent er op de meeste lijnen zo weer ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:27 |
quote:Behalve dan weer juist net op de Afsluitdijk ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:19 |
De website van HTM heeft opnieuw een keurmerk binnen omdat die site van alle vervoerders het meest toegankelijk is voor bezoekers. | |
NoBody122 | vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:16 |
quote:Ja, maar als je tijdig in de gaten hebt dat je de afsluitdijk aan het enteren bent, kan je er nog mooi bij Kornwerderzand af, gelukkig ![]() Anders was de vertraging inderdaad iets groter geworden ![]() | |
Cerbie | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:39 |
Gisteren teruggekomen uit Göteborg, thuishaven van de Volvo's ![]() Alleen hadden ze behalve heel veel Volvo's ook nog een sloot van deze, die uitgerekend ik moet tegenkomen, als enige Alliance-hater ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gelukkig reden er ook meer dan genoeg van deze ![]() ![]() ![]() Daarnaast nog een paar Mannetjes, maar die heb ik niet meer op de foto kunnen zetten. | |
Ofyles2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:53 |
Die Alliances zijn daar binnenkort ook verleden tijd. | |
Alexxxxx | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:55 |
Merk en type: Neoplan Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Duitsland Locatie: Nürburgring (Duitsland) Datum: 25 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij vakantie Eifel en Oost-Europa 2009 na de Truck Trail wedstrjden Merk en type: Mercedes-Benz Eigenaar: ZF Land van herkomst: Duitsland Locatie: Nürburgring (Duitsland) Datum: 25 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij vakantie Eifel en Oost-Europa 2009 na de Truck Trail wedstrjden | |
Derek010 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:00 |
quote:Sorry voor deze kritiek, maar qua standpunten zijn deze foto's bagger. ![]() | |
Cerbie | zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:01 |
Klopt ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:27 |
nog meer voertuigen er op toevallig? ![]() Merk en type: Mercedes-Benz Eigenaar: Schlag Land van herkomst: Duitsland Locatie: Adenau (Duitsland) Datum: 26 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij vakantie Eifel en Oost-Europa 2009 ; wie is de opbouwer? | |
marcel.nl | zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:54 |
quote:Als ik het juist heb is de opbouwer Magirus Deutz gezien de neus van de bus. | |
Cerbie | zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:59 |
quote:Een verdwaalde tram zit er ook nog wel tussen geloof ik. Oh, en een stuk of 50 foto's uit het Volvomuseum. Zal eens kijken of daar nog wat kijkbare busfoto's tussen zitten morgen ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:10 |
quote:Op een Mercedes-Chassis met een Mercedes motor? Ik dacht dat Magirus alleen op eigen chassis gebouwd heeft? | |
Alexxxxx | zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:39 |
Merk en type: Mercedes-Benz O407 Eigenaar: Hoffmann Land van herkomst: Duitsland Locatie: Nürburgring (Duitsland) Datum: 26 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen tijdens mijn vakantie Eifel en Oost-Europa 2009 bij de Truck GP | |
Peterselieman | zondag 9 augustus 2009 @ 15:47 |
De OV-chipkaart is echt HEMA trouwens | |
Gnittoo | zondag 9 augustus 2009 @ 16:11 |
quote:'Hema int geen geld ov-chipkaart' | |
NoBody122 | maandag 10 augustus 2009 @ 00:26 |
quote:Over Alliances gesproken; onze geliefde 2585 is wederom op de stalling verschenen; gewoon in de rij bij de andere bussen. Die zal dus vanaf morgen weer te spotten zijn op de lijn ![]() | |
Gnittoo | maandag 10 augustus 2009 @ 22:01 |
![]() ![]() | |
BeefRWijker | maandag 10 augustus 2009 @ 22:03 |
quote:En twee (ex)Sneekermeer Alliances op stalling Bolsward, afgelopen zaterdag. Zowel op zaterdag als ook vandaag de 2951 op Q350 met een totaal onbruikbare InfoXX, enkel en alleen omdat één van de uitcheck poortjes konstant aan het rebooten was. Aandachtpuntje voor de InfoXX programmeurs. Beide ritten overigens met een sjoof van Leeuwarden ipv Harlingen. De aardigheid van even een ander ritje is er blijkbaar toch wel een beetje af. | |
Ofyles2 | maandag 10 augustus 2009 @ 22:08 |
Kunnen ze bij Connexxion niet overstappen van Windows CE op Linux? | |
Gnittoo | maandag 10 augustus 2009 @ 22:09 |
ik ben toch wel benieuwd wie beefrwijker is. | |
BeefRWijker | maandag 10 augustus 2009 @ 22:10 |
quote:En opeens dacht Gnittoo: "Ik heb 't". Nou pas? quote:Maakt weinig verschil als je toch al de ballen verstand hebt van systeem ontwerp en vervolgens ook je ontwerp niet test op alle mogelijke fout situaties. En weer een bus tijdens een stallings wisseling (o.i.d) gesneuveld. ![]() http://www.regio15.nl/act(...)tegen-tram-rijswijk- quote: Wou ik eigenlijk net gaan vragen waarom die raampjes altijd zo hoog ingezet zijn lees ik ondertussen net dat de sjoof van die Interliner bij de klap door z'n raamje naar buiten gevlogen is. [ Bericht 49% gewijzigd door BeefRWijker op 10-08-2009 23:21:00 ] | |
Gnittoo | maandag 10 augustus 2009 @ 22:30 |
quote:http://denhaag.rtvwest.nl(...)0bus%20en%20tram.wmv | |
NoBody122 | maandag 10 augustus 2009 @ 23:15 |
quote:Had ik ook bij jou aan het begin, maar jij liet je niet kennen ![]() quote:Mooi, hopelijk tref ik ze, zolang ze er nog zijn, nog vaak op mijn pad ![]() quote:Hangt van de omloop af, of er een Harlingse of een Leeuwarder chauffeur op hoort te zitten. Tref je de blauwe Citaro G met Groningen ( ![]() ![]() [edit] Trouwens, als InfoXX in zijn geheel niet werkt, mag die bus officieel niet eens rijden ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door NoBody122 op 10-08-2009 23:43:09 ] | |
BeefRWijker | maandag 10 augustus 2009 @ 23:48 |
quote:En? quote:Ik zou 't niet weten, ik meen dat de nummers ook weggeplakt waren onder de top tot teen jajem reclame. ![]() quote:Heb altijd de rit van half elf uit Alkmaar op zaterdag en half twaalf af Bolsward (let je op, Gnittoo) op maandag en dat zijn in de regel ritten met sjoof wissel. (En als je een oproep krijgt om even te wachten op de bus uit Be........ ....) quote:Zat ook al eens een sjoofse van Harlingen op, op zaterdag weliswaar. Die heeft de hele rit heel slecht gezeten omdat de bus haar totaal onbekend was en ze dus niet wist hoe het stuur te verstellen.[/quote] quote:[quote] Dat ze überhaupt met die dingen mogen rijden vind ik al een klein wonder. Zeker nu ze ook het bedienen van TomToms e.d. willen gaan verbieden tijdens het rijden. Deze gaf een foutmelding elke keer dat de kaartlezer crashte en die meldingen bleven zich ophopen waardoor je elke 2 minuten of zo eerst die foutmelding moest wegdrukken om de normale functionaliteit weer terug te krijgen en als je dat niet deed moest je je door alle opgehoopte meldingen heen drukken maar omdat je geen on-middelijk verschil ziet lijkt 't vervolgens alsof ie niet reageert en is vastgelopen. Niet echt bevorderlijk voor de verkeersveiligheid onderweg. [ Bericht 9% gewijzigd door BeefRWijker op 12-08-2009 01:13:43 ] | |
kip_zonder-kop | dinsdag 11 augustus 2009 @ 03:02 |
quote:Dat wordt staan achter het stuur. ![]() | |
RubenK | dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:49 |
Heel handig ja, als infoxx niet werkt (en de ov chipkaart dus ook niet) en ik dus niet mee kon ivm geen kleingeld ![]() hier moeten ze maar iets aan gaan doen voordat ze die ov chipkaart gaan verplichten | |
BeefRWijker | dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:45 |
quote:Je had gratis meegemogen maar ja overtuig de dictator achter het stuur daar maar eens van als achter hem een bordje hangt dat hij de baas is op de bus. quote:Instructie, instructie, instructie. | |
RubenK | dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:33 |
dus het moet dan echt gratis? want de afgelopen week heb ik nauwelijks meegemaakt dat infoxx WEL werkt (op stadslijnen 3/4 alkmaar) | |
BeefRWijker | dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:06 |
quote:Kaart er langs halen en doorlopen. | |
NoBody122 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:17 |
Als je gewoon netjes meldt dat de OV-chip lezer niet werkt, dan moet de chauffeur contact opnemen met het hoofdkwartier om te overleggen wat er met die bus moet gebeuren (rit afmaken, bus omwisselen, etc.), want: derving van inkomsten.. | |
BeefRWijker | dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:38 |
quote:Dat lijkt me niet nodig, dat is nogal evident lijkt me. quote:En wat schiet Ruben daar dan mee op? quote: quote:Dan kun je beter de passagier onder druk zetten toch nog de portemonnee te trekken. Overigens heb ik niet de indruk dat de OV bedrijven zich daar op micro niveau nou druk over maken gezien het veelvuldig inzetten van foute bussen (euronorm) en/of niet geëquipeerde bussen (Wayfarer, OV-Chip). Zelfs de boetes voor te vroeg of te laat aankomen worden moeiteloos geslikt zonder maatregelen te nemen om deze voortaan te voorkomen. | |
Gnittoo | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:41 |
oude 12m citaro in lwd vanmiddag![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:44 |
is die laatste niet een heel klein beetje overkill? ![]() | |
Gnittoo | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:46 |
nogal ja. | |
NoBody122 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:56 |
Dubbel "WTF" ![]() Waren de Fryskers -en- 12-meters weer eens op? ![]() | |
Gnittoo | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:59 |
quote:lijkt mij wel, anders had er geen 18m op gezeten. | |
NoBody122 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:07 |
quote: ![]() | |
Gnittoo | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:12 |
what else is new, wordt nog wat als de "normale" dienstregeling weer ingaat. | |
BeefRWijker | dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:22 |
quote:Die rijdt toch ook op Sneek-Emmeloord? Foto is op Sneek Centraal dus op zich niet heel vreemd. Nog niet zo heel lang geleden hoorde die thuis op stalling Bolsward en daar zijn bussen zat. Op lijn 167 Alkmaar-Beverwijk heb je zes MAN Euro4 bussen nodig om de dienstregeling uit te kunnen voeren. Eén rijdt er vanuit Beverwijk, de rest vanuit Alkmaar. Er zijn zes 8800 en elf 3800 MAN Lion's Citys in Alkmaar en ondanks die enorme overvloed rijdt er regelmatig toch nog een Citaro of een Ambassador tussendoor. Tekort aan bussen? An me hoela. Gewoon slechte coördinatie. [ Bericht 25% gewijzigd door BeefRWijker op 11-08-2009 22:47:10 ] | |
Ofyles2 | woensdag 12 augustus 2009 @ 04:58 |
quote:De 7818 is de reden waarom LED-display's met scrollfunctie een must zijn. | |
Ofyles2 | woensdag 12 augustus 2009 @ 05:04 |
Rijdend personeel dat bij GVB bijklust een unicum? Wacht maar totdat je dit leest:quote: quote:Bron: Gazet van Antwerpen | |
marcel.nl | woensdag 12 augustus 2009 @ 07:51 |
quote:Wel handig. Als je twintig uur in ene keer werkt, hoef je maar twee dagen te werken en de rest van de week ben je lekker vrij. Je kunt als passagier dan wel beter 's ochtends met de bus rijden en 's avonds een alternatief zoeken, stel je na een lange dag werken, patatten eten en nog even de stad in, weer bij dezelfde chauf instapt.... | |
BeefRWijker | woensdag 12 augustus 2009 @ 17:42 |
quote:Nonsens. quote:Doen ze dat dan? En is dat dan GVB personeel dat elders bijklust of GVB personeel dat binnen GVB bijklust? quote:(Foto Sneekermeerbus toegevoegd boven aan deze pagina (vzlhd)) En ook die is vervallen. Dan deze maar: ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door BeefRWijker op 14-08-2009 14:57:35 ] | |
BeefRWijker | woensdag 12 augustus 2009 @ 20:22 |
Ding.ding.ding.ding![]() Trembus. | |
BeefRWijker | woensdag 12 augustus 2009 @ 20:40 |
En nog eentje voor Zwahiel. (vervallen, was foto standaard ARRIVA huisstijl Ambassador tussen twee Brabant huisstijl Ambassadors) Wat nou 'verdomd huisstijl aan te nemen'. [ Bericht 23% gewijzigd door BeefRWijker op 14-08-2009 15:12:47 ] | |
marcel.nl | vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:39 |
Gisteren een fietstocht gemaakt, zag ik nabij Onstwedde (Oost-Groningen) ineens die rode optare rijden van Arriva Groningen. Ik wist niet beter dan dat die bij de stalling Sontweg stond en zo nu en dan werd ingezet op de rijkswaterstaat-dienst voor de afgesloten A7. Nu reed hij dus ook door de provincie op de N365 richting Alteveer. Ik kon helaas niet zien of hij lijndienst reed, het ging nogal snel en was op afstand. | |
BeefRWijker | zondag 16 augustus 2009 @ 16:28 |
Kan Rendac dat dooie paard even op komen halen? Ja? Dank u. | |
Alexxxxx | zondag 16 augustus 2009 @ 16:57 |
quote: ![]() | |
marcel.nl | zondag 16 augustus 2009 @ 19:05 |
Op OViB staan foto's van de nieuwe brabantliner van Veolia. Ditmaal volvo's. Wat me opvalt is de witte diagonale streep voorop die nu ineens weer afwijkt van de huiskleur voor alle brabantse ov-bussen: geheel rood. Vreemd dat deze dan weer afwijkt. | |
Peterselieman | zondag 16 augustus 2009 @ 19:06 |
Vanmiddag de standaard Citaro 2841 op lijn 54 getroffen. Is nog een echt stadsbusje en is niet heel erg geschikt voor streek ivm de weinige stoelen en het missen van een versnelling, zodat je bij 80 km/h een enorm motorlawaai hoort. | |
BeefRWijker | maandag 17 augustus 2009 @ 01:16 |
quote: quote:De huiskleur is niet "geheel rood". quote:Er wijkt wel meer af dan alleen die streep. Kennelijk is dit de nieuwe BrabantLiner 'look' en steekt dit beter af tegen de standaard huisstijl. | |
Ofyles2 | maandag 17 augustus 2009 @ 01:23 |
quote:Volgens mij gewoon een Voith-4bak met een korte asoverbrenging. | |
marcel.nl | maandag 17 augustus 2009 @ 08:38 |
quote:Nee ik weet dat Brabant niet geheel rood is, enkel voorzijde en dan diagonaal naar achteren. Nu voorop weer een witte streep zoals Aseag in Aken. Hoe dan ook. Ik vind de zijkant met het nieuwe Brabantliner logo wel mooier dan de vorige. Sowiezo een mooiere bus dan de vorige :-) | |
NoBody122 | maandag 17 augustus 2009 @ 10:11 |
quote:Hij zat gisteren inderdaad op een omloop met veel lijn 60/64/50. Vreemd genoeg ben ik de 2585, die vorig weekend dus weer in de rij was gezet op de stalling, niet weer tegengekomen. Het was dus of voor een korte tijd, of hij heeft zichzelf gedurende de afgelopen week weten te verplaatsen naar stalling Bolsward of Joure, zodat ie praktisch alleen in regio Gaasterland te vinden is ![]() | |
Gnittoo | maandag 17 augustus 2009 @ 10:21 |
2585 ben ik afgelopen week nog ergens tegengekomen. 1851 lijkt wel verdwenen. | |
Peterselieman | maandag 17 augustus 2009 @ 10:41 |
quote:Het lijkt er idd op, want optrekken kon dat busje wel ![]() | |
BeefRWijker | maandag 17 augustus 2009 @ 18:11 |
quote: Een stadsbus met een 3-versnellingsbak die snel optrekt. 't Moet niet gekker worden. Zo sta je nog voorin en zo lig je achterin. | |
Peterselieman | maandag 17 augustus 2009 @ 19:09 |
Ik weet niet wat jij in bussen doet, maar ik ga niet voor in een bus staan om achterin te belanden. | |
Ofyles2 | maandag 17 augustus 2009 @ 21:05 |
quote:Zulke bussen halen hooguit 80 km/u, misschien zelfs niet eens 70. Frankrijk heeft een patent op zulke stadsbussen. | |
BeefRWijker | maandag 17 augustus 2009 @ 22:24 |
quote:Zou er dan toch een verschil zijn tussen stads- en streekbussen. Wie had dat nou toch gedacht. quote:Die rare fransen toch. Bij de duitsers kun je zelfs een kleinere wielmaat kiezen voor nog meer 'oempf'. Kun je zowaar de klinkers uit de straat trekken. | |
Ofyles2 | maandag 17 augustus 2009 @ 22:27 |
quote:Hier in Nederland niet. In Scandinavië is het verschil ook moeilijk merkbaar aangezien streekbussen ook op stadslijnen worden ingezet. | |
Derek010 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:05 |
In Scandinavië is er juist een groter verschil tussen stads- en streekbussen zou je denken, aangezien het land veel groter is. Waardoor er dus ook langere afstanden door de bussen worden afgelegd. Een Volvo 8700, die me heel geschikt lijkt voor Zweden (nogal logisch) verschilt heel erg van een stadsbus. | |
marcel.nl | dinsdag 18 augustus 2009 @ 06:46 |
quote:Hier in Nederland zet men nog al eens een voor stadsbus gemaakte bus in voor streekbus. Destijds de 0405 bij Westnederland/Zwn bijvoorbeeld. En doordat een streekbus ook lage vloer moest krijgen bij concessies, kwam er al helemaal weinig verschil. Er is enkel nog wel eens onderscheid doordat de stadsbus drie deuren heeft, maar zelfs die vlieger gaat niet meer op (zie laatste citaro bussen van RET) | |
ghizzer | dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:25 |
Vraagje.. Over een paar weken heb ik geen OV-studentenkaart meer, maar moet wel elke dag met de bus van Lichtenvoorde naar Hengelo (O) (Syntus/Connexxion, 10 zones). Nu las ik op de website van Nationaal OV iets over sterrenabonnementen. Gezien de afstand lijkt mij in mijn geval dat de onbeperkte variant van 194 euro pm het beste bij mij passen. Wat ik mij echter afvraag.. Is dit een trajectkaart of kan ik dan in alle bussen onbeperkt reizen? Alvast bedankt voor reacties!! | |
Gnittoo | dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:18 |
quote:je zou even op 9292ov kunnen kijken, route aangeven en dan onder uitgebreide prijsinfo zien wat voor abonnement je nodig hebt. | |
BeefRWijker | dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:50 |
quote: quote:Dat hangt er vanaf. De 8700 is een heel divers bustype, zowel intercity (hoge vloer) en suburban (low entry) met vele uitvoeringen. De 7700 is daarentegen een echte stadsbus (low floor). | |
BeefRWijker | dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:07 |
quote: quote:De O405 was in 3 uitvoeringen te krijgen: hoge vloer, lage vloer en Low entry. quote:Er is wel degelijk een verschil tussen een Citybus en een Suburban bus quote:Bijna altijd. quote:Citaros zijn ook geen echte stadsbussen (wat niet wil zeggen dat er geen 3-deurs versies van zijn). Ze hangen er een beetje tussen in met hun weliswaar doorlopende maar niet geheel vlakke vloer. Idem ditto de MAN Lion's City A21. Overigens hebben beide bussen bouwers tegenwoordig ook types met een staande motor en een geheel vlak looppad en ditto lagere podia achterin. [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 18-08-2009 16:45:57 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:58 |
quote:Ik heb nog nooit van de O405 NLE gehoord. Verder zijn de O405N's en O405GN's lagevloers tot aan de tweede deur, daarna loopt de vloer een beetje op met als gevolg dat de derde (en eventueel de vierde) deur één extra instaptrede heeft. Zoiets is ook het geval met de eerste generatie lagevloersbussen bij MAN en Neoplan. Uitzondering is de O405GNDE, die had wel een lage vloer tot aan de derde deur. quote:Sommige van die driedeurs-Citaro's en -Lion City's hebben een motor aan de rechterachterzijde, maar dan hangt het er juist vanaf of de derde deur wel of niet van een extra trede is voorzien. | |
BeefRWijker | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:11 |
quote:Knap dat je dan toch een typenummer weet. quote:Niks nieuws onder de zon dus. quote:En waarom ook niet, voor een gelede bus. En ik zie het verschil niet zo tussen Diesel en Diesel Elektrisch geleed. En zo wel dan eerder andersom. Wel weer apart dat die DE versie vier wiel aangedreven is. quote:Van de MAN weet ik dat de 3-deurs versie met liggende motor wel een vlakke vloer heeft aan de uitstapzijde maar dat de passagiers die boven de motor zitten een trappetje af moeten. | |
marcel.nl | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:14 |
Lijn 50 perikelen ? Eerst was er lijn 50 van Utrecht naar Arnhem. Maar twee jaar geleden reed ik met een buzzerkaartje vanuit Utrecht en toen ging 50 ineens tot Wageningen. Als ik verder wilde reizen naar Arnhem ? Dan moest ik in Wageningen overstappen op de 50 naar Arnhem. De lijn was in tweëen geknipt (minimaal twee verschillende vestigingen rijden ieder een deel van de rit). Ik reed toen een keer van Utrecht naar Wageningen met de MAN - 8854. Wat schetst mijn verbazing ! Vandaag was ik met een gratis ontdek het ov-kaartje naar Lauwersoog. Dat is op de grens Groningen en Friesland. Vanuit Friesland kwam een connnexxion Man-bus, de 8854. Wederom lijn 50. Bestemming: Dokkum. Wanneer je naar Leeuwarden wilt ? Dan moet je in Dokkum overstappen op de 50 naar Leeuwarden. ??? Is dat handig ofzo ? klantvriendelijk om een lijn in twee stukken te hakken ? Is dit ljin-50-gevoelig ? Kan de MAN-bus niet zo'n eind afleggen en moet hij geholpen worden door een tweede voor de rest van de rit ? | |
Peterselieman | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:18 |
Vreemd dat ze dat geknipt hebben. Is gewoon niet handig. | |
Derek010 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:18 |
Blijkbaar is het handiger qua chauffeurs. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:21 |
Knippen is hip de laatste jaren. Ooit reed er een 140 Utrecht - Haarlem. Maar ja, toen moest er ineens geknipt worden in Uithoorn, en moest je voor Aalsmeer overstappen. Tenminste, hopen dat je dat haalde ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:21 |
quote:Tussen Wageningen en Arnhem rijdt ook lijn 86, verbindingen genoeg. Lijn 50 is geknipt omdat de fileproblemen verstrekkende effecten had op de dienstuitvoering. | |
Ofyles2 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:22 |
quote:Lang leve de Wp2000! ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:41 |
quote:In Fryslân lijkt het te gaan om vertraagde boten die de dienstuitvoering in gevaar brengen. | |
Gnittoo | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:59 |
quote:in leeuwarden hebben we een aantal diensten die wel gewoon de hele rit doen. | |
NoBody122 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:04 |
quote:Echter zijn het wel nog steeds 2 aparte ritten, waardoor er in Leeuwarden 'Dokkum' op de filmkast staat en mensen dus alsnog vragen gaan stellen over het al dan niet moeten overstappen in Dokkum. Gelukkig is er dan de mogelijkheid om alsnog handmatig 'Lauwersoog' erop te knallen ![]() Overigens heb ik het nog nooit meegemaakt, dat ik vanuit Lauwersoog (veel) vertraging opliep doordat de boot te laat aan kwam. | |
marcel.nl | dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:25 |
quote:Nee en dat zou lekker wezen. Kom je bepakt en bezakt van de boot van Schiermonnikoog, met helaas wat vertraging, kan je desondanks in Lauwersoog in de bus, maar kom je in Dokkum op een of ander plaggenstation waar je een uur of meer kan gaan wachten op de doorgaande bus. Niet echt handig. Ik las ergens dat de andere kant op, lijn 163 van Arriva, richting Groningen, sowiezo wacht op de laatste boot, ongeacht de vertraging. Dat lijkt me klantvriendelijker. En oh ja, die lijn 140 was ik vergeten. Ik was eens met de buzzer naar Schiphol gegaan en toen met vakantie. Maar toen werd het bba, en kon ik niet meer op 1 kaartje naar Schiphol. En verder niet zo leuk wanneer je in Mijdrecht woont en in Haarlem werkt. Vroeger was het ene zit, toen kwam de knip in die lijn. Ligt dus niet alleen aan getal 50 :-) | |
NoBody122 | woensdag 19 augustus 2009 @ 00:07 |
quote:Zou heel goed kunnen, datzelfde heeft Connexxion met lijn 66 op de pier bij Holwerd; als de boot vertraging heeft, heeft de bus dat ook. Geldt overigens ook gewoon voor lijn 50; sowieso is de vertrektijd van lijn 50 al 10 minuten ofzo later dan de officiele aankomsttijd van de boot. De zeldzame keren dat ik er kom, moet ik in ieder geval steeds nog een aardige poos wachten, terwijl iedereen al lang en breed ingestapt is ![]() Verder rijden er natuurlijk meer lijnen van Dokkum naar Leeuwarden, voor het zeldzame geval dat je toch ernstig vertraagd bent door de boot. 50 is dan wel de snelste, maar lijn 60 is ook prima te doen. Lijn 51 of 54 wordt natuurlijk wel iets vervelender kwa reistijd.. Bij minder dan 10 minuten vertraging is even doorplanken, i.c.m. een oproep naar de CVL, voldoende om alsnog aansluiting op lijn 50 te behalen ![]() Gek genoeg is het bij Lauwersoog zo dat de bus naar Groningen vaak stampvol zit (Arriva rijdt dan ook altijd met gelede bussen op die lijn) en lijn 50 wat minder. Dit, terwijl het bij de pier in Holwerd tussen Connexxion en Arriva net andersom is; lijn 66 meestal stampvol en 134 wat minder ![]() quote: | |
Peterselieman | woensdag 19 augustus 2009 @ 00:31 |
134 wordt in de nieuwe concessie dan ook opgeheven als het Qbuzz wordt | |
NoBody122 | woensdag 19 augustus 2009 @ 02:00 |
quote:Die arme Groningers, dan kunnen ze niet meer 2x per dag naar Holwerd met de bus ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 19 augustus 2009 @ 03:23 |
quote:Misschien... | |
NoBody122 | woensdag 19 augustus 2009 @ 03:43 |
quote:Ja, wat wordt het nou; wel of niet opheffen? | |
Ofyles2 | woensdag 19 augustus 2009 @ 04:00 |
quote:Geen idee. | |
marcel.nl | woensdag 19 augustus 2009 @ 07:54 |
quote:Ik reed met lijn 679 naar Groningen stad (rijdt ook twee keer per dag). Daar stapte ik tegen het advies van ov9292 bij UMCG uit en wandelde naar het kruispunt. Daar (of in de stad) zou ik twee uur moeten wachten op de bus naar Lauwersoog. Maar we hadden geluk, de 163 zat zo vol dat die net 6 minuten vertraging had en er aan kwam rijden. Inderdaad gelede bus, behoorlijk vol. Bij Kardinge aan de rand van de stad zag ik dat er nog een lege 163 achter reed. Die pikte echter geen mensen op en bij ons werd het almaar voller. Bij Winsum is die extra bus weggegaan, waarschijnlijk gewoon naar de garage. Het had voor ons wat comfortabeler en minder warm geweest als een deel van passagiers daarin gewoon mee was gegaan. Maar ik had ook een leuke ervaring. Bij Lauwersoog cirkelden straaljagers en na twee uur in de herrie te hebben gewandeld, was ik het zat. We reden weer met de 163 terug. Maar ik wilde naar Zoutkamp. Overstappen in Ulrum kan, maar geen goede aansluiting en we wilden wandelen. Toen is de chauffeur net na de kazerne, langs de provinciale weg voor ons gestopt (dus zonder halte) en wenstte ons een fijne wandeling. Superservice dus. En we hadden een prachtige wandeling ! | |
Peterselieman | woensdag 19 augustus 2009 @ 10:57 |
quote:Voor zover ik weet wel als het Qbuzz wordt. | |
NoBody122 | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:47 |
quote: ![]() Ik had bij wijze van spreken die chauffeur kunnen zijn ![]() | |
Gnittoo | woensdag 19 augustus 2009 @ 12:56 |
quote:ik niet, als je toch wil wandelen kun je er bij de eerstvolgende halte ook wel uit. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Gnittoo op 19-08-2009 13:03:40 ] | |
NoBody122 | woensdag 19 augustus 2009 @ 13:31 |
quote:Tss.. Zak ben je ook hé ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 augustus 2009 @ 14:46 |
Ik las dit net op een andere site:quote: | |
JDude | woensdag 19 augustus 2009 @ 17:05 |
quote:Zat er net nog in. Ze hebben er zelfs van die sigarettenaanstekeraansluitingen ingebouwd, zodat je, mits juiste stekker op zak, je laptop/telefoon/koffieapparaat kunt aansluiten. | |
RubenK | woensdag 19 augustus 2009 @ 17:32 |
Iemand enig idee wat ik moet doen wanneer ik wel in kon checken maar halverwege de reis schakelde die dingen zich uit (WEER omleidingen, gemiste haltes enz.) en ik daardoor niet meer kon uitchecken? Grapje heeft me vanmorgen dus weer 4,50 gekost ![]() | |
RealZeus | woensdag 19 augustus 2009 @ 18:38 |
quote:Is dat zo?? | |
Gnittoo | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:32 |
quote:linkje? | |
Peterselieman | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:37 |
quote:Omdat jij het bent ![]() http://www.casfiles.net/a(...)c.php?p=54246#p54246 | |
marcel.nl | woensdag 19 augustus 2009 @ 20:07 |
quote:Ik stel voor alle Amba's in beslag te nemen. En doe de fryskers dan ook maar, dan blijft er bijna alleen goed spul over ! Iemand schreef trouwens dat de citaro waar hij in zat, niet echt trok. Moet je met een Dennis Alexander over de A7 gaan racen van Scheemda naar Groningen. Je trekt in ieder geval veel bekijks ! Dus laten we niet lullig doen, laten we die alexanders dan ook maar meteen bij de amba's en de fryskers opslaan. | |
Peterselieman | woensdag 19 augustus 2009 @ 20:10 |
Die barrels rammelen dan wel van alle kanten, maar sommige exemplaren kunnen wel 130 km/h halen ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 19 augustus 2009 @ 20:12 |
quote:http://www.connexxion.nl/veelgestelde_vragen/189/ puntje 2. | |
marcel.nl | woensdag 19 augustus 2009 @ 22:01 |
quote:Is dat berg af ? Het exemplaar waar ik in zat maakte inderdaad 130 decibel, maar net 80km in 't uur. Overigens moet ik wel zeggen dat ze best goed zitten, zitruimte bieden enzo, alleen wat benauwd met dit warme weer. Maar het zijn niet de meest slechte bussen, dat geef ik toe. Dat herinnert me er ineens aan dat ik eens in een dubbeldekker alexander zat in Londen. Voor wie nog eens naar Londen of Parijs gaat en daar een dagkaartje openbaar vervoer kopen: wanneer je de tijd hebt, laat die metro dan eens lings liggen en stap in de bus. Zo "proef" je de stad meer. Ik zat toen met mijn vrouw bovenin, voorin die alexander en had perfect uitzicht. Een aanrader dus ! | |
RubenK | donderdag 20 augustus 2009 @ 11:33 |
quote:Het lijkt alleen nu wel elke dag te gebeuren en heb ook niet echt zin in elke week 4 restitutie aanvragen te doen. (als je bekend bent met route van stadsbussen 3/4 in alkmaar, die slaan nu rechtsaf richting de plus ipv de brug over en dan stopt de halteaanduiding en schakelen de kaartlezers zich automatisch uit) | |
Gnittoo | donderdag 20 augustus 2009 @ 12:30 |
quote:ik meen dat je dit als chauffeur nog handmatig kan veranderen. ![]() ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:42 |
quote: quote:... en de camera bewaking ook. Infoxx geeft 't gewoon op al blijft een gedeelte toch actief want Marion weet sommige haltes ineens wel weer te vinden. De rest van Infoxx blijft echter de hele verdere rit stommetje spelen als er niet ingegrepen wordt. quote:Die zijn ook afhankelijk van Infoxx voor hun informatie. quote:Yep, dat heet een reboot. Overigens is het een andere versie Infoxx, die met camerabewaking. [ Bericht 27% gewijzigd door BeefRWijker op 20-08-2009 15:56:58 ] | |
marcel.nl | donderdag 20 augustus 2009 @ 19:21 |
quote:Deze kaartlezers doen het denk ik ook niet meer. | |
NoBody122 | donderdag 20 augustus 2009 @ 21:37 |
quote:Je kan handmatig aangeven bij welke halte je bent, voor het geval er een omleiding is. Als het goed is worden daarmee de chipkaart-lezers ook geactiveerd voor die halte. Dat is wat Gnittoo bedoelt, denk ik ![]() | |
Gnittoo | donderdag 20 augustus 2009 @ 21:42 |
quote:dat dus. ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 20 augustus 2009 @ 22:10 |
quote:Dat is een interresante stelling. Waarschijnlijk moet je Infoxx dan dus wel bezig houden voordat die zelf het heft in handen neemt door er de brui aan te geven. Overigens geef je daarmee volgens mij aan dat je die halte gepasseerd bent, niet noodzakelijk dat je op die halte bent. quote:Zou kunnen. Niets is onmogelijk. | |
NoBody122 | donderdag 20 augustus 2009 @ 22:18 |
quote:Nee, je geeft aan dat je op die halte bent; zodat mensen, als ze er door een omleiding een halte later uit moeten, maar niet willen betalen voor die extra afstand, alsnog op de juiste halte 'uitloggen' ![]() quote:De tijd zal het onsch leeren ![]() Vooralsnog zijn de chipreaders in Frieslân nog niet geactiveerd. | |
Alexxxxx | donderdag 20 augustus 2009 @ 22:57 |
Fryslân. ![]() Vandaag na werk even een stukje gaan rijden. Eindelijk eens wat Citea's op de foto gezet, stond een heel rijtje voor RTA bij de DAF. En één Arriva-Citea ![]() ![]() | |
NoBody122 | donderdag 20 augustus 2009 @ 23:51 |
quote:Ik maak er voor niet-Friezen altijd 'Frieslân' van, om hen een beetje tegemoet te komen aangezien velen er hard van balen dat Fryslân zo'n mooie, originele, officiële naam in de eigen taal heeft ![]() quote:En ook hier posten hé, niet alleen op Buzzybee ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:01 |
quote:Ja ja. Tuurlijk. quote:M.a.w., gij slaat er ook maar eenen slagh naar. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 21-08-2009 00:26:41 ] | |
NoBody122 | vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:17 |
quote:Kan niet anders hé ![]() | |
Bommenlegger | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:11 |
quote:Staan in het hoge noorden de camerabewaking geschakeld met de infoxx??? | |
marcel.nl | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:25 |
quote:Nu we sindskort de bolderkar, paard en wagen en de trekker inruilden voor moderner materieel ( :-) )geloof ik wel. Ik heb al diverse wright commanders gezien met net na de ingang een grote kast aan het plafond gesoldeerd met erop "infoxx" en stickers op de bus met "camera-bewaking". | |
Alexxxxx | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:29 |
quote:Tuurlijk! Merk en type: VDL Berkhof Citea Eigenaar: RTA Land van herkomst: Verenigde Arabische Emiraten (emiraat Dubai) Locatie: Bolsward Datum: 20 augustus 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Merk en type: VDL Berkhof Citea Eigenaar: RTA Land van herkomst: Verenigde Arabische Emiraten (emiraat Dubai) Locatie: Bolsward Datum: 20 augustus 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema | |
Peterselieman | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:30 |
quote:Dat is knap, want xx heeft geen Wrights in dienst en Arriva gebruikt geen Infoxx ![]() | |
Bommenlegger | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:44 |
quote:Ik rij bij het GVU, en we hebben sinds kort ook deze ellende, maar dat de camerabewaking geschakeld staat met de infoxx zoals beefworst beweert lijkt me sterk. En marcel zal dus best gelijk hebben als die dat zegt! | |
Peterselieman | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:46 |
Ik heb het in de 1851 wel of het infoscherm gezien. Daar werden camerabeelden uit de bus getoond. | |
Bommenlegger | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:47 |
quote:Dat kan best wel, maar hier in Utrecht staan de video opnamen los van de infoxx. | |
Ofyles2 | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:49 |
quote:Die spiegels lijken me gejat van MAN. | |
Alexxxxx | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:57 |
quote:Setra was de eerste met dat type spiegels toch? | |
Ofyles2 | vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:18 |
quote:Zou kunnen. | |
BeefRWijker | vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:15 |
quote:Dat zal best maar daar hadden we 't dus niet over, hè. ![]() . quote:Alsof die hun eigen spiegels zouden produceren en dan aan concurerende bussenbouwers zouden verkopen? ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door BeefRWijker op 21-08-2009 21:59:20 ] | |
marcel.nl | vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:24 |
quote:Nu lijkt het er dus op dat er wel infox dozen in de bussen hangen, maar niet om de haltes af te roepen, camerabeelden op scherm te tonen enzo. Maar er zat wel degelijk een grote metalen box net voor het eerste luik. | |
marcel.nl | vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:28 |
quote:infoXX lijkt me trouwens een typische connexxion naam voor een produkt gezien de XX-en. Ik lees net op wikipedia dat qbuzz hetzelfde heeft onder de naam qbis. Ik ga nu nog aan mij zelf twijfelen, want ik zat in de arriva bussen. Hoe dan ook, er hangt een grote metalen doos aan het plafond die er eerst niet was en de bus heeft in- en uitcheckpalen en camera's in de bus. In deze oudere wrights zijn overigens geen tftschermen met informatie. Viel me trouwens op dat er uberhaupt zoveel nieuwe electronica in de bus gestopt is, aangezien de concessie waarschijnlijk afloopt en de bussen al iets ouder zijn. Ben benieuwd waar in NL dan hun tweede leven begint. | |
Peterselieman | vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:47 |
quote:Arriva gebruikt net als Veolivla het systeem ProData, alleen noemt Arriva het Albatros. En daarvan is de doos die je ziet hangen in de bussen ![]() | |
Bommenlegger | vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:52 |
quote:Dus als het ergens anders afwijkt van jouw ervaringen, is er geen discussie of commentaar mogelijk. | |
marcel.nl | vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:58 |
quote:Okay bedankt voor de info. Maar de naam Albatros stond niet op die kast. Bussen hier in Oost Groningen zijn dus wel voorzien van de nodige nieuwe electronica, terwijl er hier geen chipkaart is ingevoerd en ik niet verwacht dat dit voor 14-12-2009 zal gebeuren. Maar wie weet denkt Arriva de strijd te winnen van Qbuzz / OVbureau Groningen-Drenthe. | |
Ofyles2 | vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:03 |
quote:Dat hoop ik niet. | |
marcel.nl | vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:15 |
Ik lees hier juist op wikipedia dat het Albatros systeem ook ondersteuning biedt aan de camera-bewaking. http://nl.wikipedia.org/wiki/Albatros_(communicatie) Dus op de vraag of in 't hoge noorden ook een koppeling is tussen infoxx en camera; in ieder geval zou het bij arriva gekoppeld zijn aan hun albatros | |
NoBody122 | zaterdag 22 augustus 2009 @ 02:30 |
quote:Die bewering klopt alleen daar waar het het GVU betreft. In de Utrechtse Cxx-Amba's zijn de camera's, zonder uitzondering (voor zover mijn passagierservaring aldaar), wél gekoppeld aan InfoXX. Dat werkt daar op dezelfde manier zoals in Amba 1851 hier in Frieslân dus, wat Peterselieman al postte. Ik heb het sterke vermoeden dat de 1851 voorheen in Utrecht heeft vertoefd ![]() Veel 18xx-Amba's, vooral de lagere nummers, zijn naar het GVU gegaan. Ondanks dat heb ik daar de 1850 wel al eens getroffen. Misschien hadden ze bij het GVU maar zoveel bussen nodig van Cxx en heeft Cxx de 1851 dan toch maar naar Frieslân verscheept ![]() | |
Bommenlegger | zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:35 |
quote:Klopt, die camera's zijn nog aanwezig maar werken niet. Het GVU heeft er zelf camera's ingebouwd, welke in elke stadsbus van het GVU zitten. | |
marcel.nl | zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:04 |
Vanmorgen was ik in Delfzijl, waar zoals jullie misschien weten het maritieme festival Delfsail gaande is. Ik had al gelezen dat de auto buiten de stad geparkeerd moest worden (voor 10euro) om dan met de pendelbus naar het centrum te rijden. Volkomen overbodig zo bleek, ik kon tot vlak achter het station parkeren. Toen ik dan toch langs het station liep, wachtte ik op de pendelbussen die komen zouden. De komst verbaasde me nogal (ik verwachtte gewoon arriva). Het beeld was echter dat wat je tegenwoordig bij treinvervangend vervoer ziet. Ofwel: de ex-midnet -> Arriva Touring 9042 en 9043 (in geel/wit met groenblauwe streep boven bumper). Verder de TCR 0405GN - 394, 395 en 396 (dat is nogal niet een rit vanuit rijnmond naar Delfzijl). Verder Juijn uit Rossum (ook niet naast de deur) met de gelede bussen -> berkhof wit/bordeaux rood (ex CFL Luxemburg) en een wi/ blauwe berkhof (ik denk ex VSL/Hermes), verder nog een ex-arriva Duvedec met filmkast en tot slot de ex-AMZ gelede den Oudsten met oud-brabants uiterlijk (geel, blauw, oranje). Ik denk dat de meesten wel weten welke bussen ik nu bedoel. Arriva touring reed trouwens ook nog met alliances, ik zag er minimaal 3. Hadden nog (geen) led-filmkast maar de gewone oorspronkelijk zwart/gele. | |
Peterselieman | maandag 24 augustus 2009 @ 15:30 |
Vanochtend in Leeuwarden gezien dat Fryskers 3748 en 3754 uitgerust waren met een nieuwe versie van InfoXX. Dit zal wel zijn ivm de OV Chipkaart die men in het derde kwartaal in wil voeren ![]() Oh ja, een nieuwe gelede gespot, namelijk de 7823. | |
BeefRWijker | maandag 24 augustus 2009 @ 15:55 |
quote:En de bussen in NH-N met camera bewaking ook. * quote:Ook. quote: quote:En een stuk of 10 naar NoordHolland-Noord (volgens Busfoto nieuws november). Daarvan waren er tot voor kort ook altijd een aantal te vinden op Alkmaar station maar tegenwoordig hooguit één. Ik heb van een Alkmaarse sjoof gehoord dat er een aantal naar Peereboom zouden zijn gegaan. * Zag afgelopen weekend dat in de Qliners (iig de 2950) nu ook een andere versie Infoxx is geïnstalleerd die lijkt op de versie die ook in de met-camera bussen is geïnstalleerd. Voor de rest 't zelfde als voorheen (dus met vertraging verwerkt in de aankomst tijden). Overigens was deze volkomen onbruikbaar want én geen gps ontvangst én een tuimelend info scherm. Ook de afstands bepaling via de wielen werkte niet goed want hij telde al rijdend per 2 minuten een vertraging bij van 1 minuut terwijl bij volledige stilstand wel 1 op 1 een minuut vertraging per minuut stilstand werd bijgeteld. Hoewel de sjoof op de bedienings unit de haltes doortikte had dit geen effect op het reizigers info scherm. Dit bleef achterlopen en leek de haltes enkel af te tikken op basis van de wiel kilometers. Zo ging Kornwerderzand er automaties op na het Monument maar wel pas halverwege de Afsluitdijk. [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 24-08-2009 17:44:09 ] | |
RealZeus | maandag 24 augustus 2009 @ 16:01 |
Vanmorgen in de krant stond het bericht dat VDL de rechtszaak tegen Qbuzz afblaast. Qbuzz heeft namelijk echte bussen gekocht en niet van die gare tupperware-bakken van VDL en dat vond VDL niet leuk. Maar ze hebben blijkbaar zelf ook wel in de gaten dat ze dit niet gaan winnen. En verder kwam ik dit tegen: Man vernielt pendelbus | |
BeefRWijker | maandag 24 augustus 2009 @ 17:20 |
quote: quote:Toe maar, wat luuks. quote: quote:Als je met 'meeste' Alex en busfotoman bedoeld misschien wel. Voor de rest herken ik hier niet zo heel veel meer busfotografen. quote: quote:Verklaar me voor gek maar volgens mij heeft geen enkel model Alliance een LED film. Ik schat dat die Alliances B91's zijn en dan zullen het vermoedelijk van die mechaniese tuimelblokjes displays zijn. Edit: zover uit busfoto.nl is op te maken zelfs eerste generatie B89's. [ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 24-08-2009 20:28:42 ] | |
BeefRWijker | maandag 24 augustus 2009 @ 17:28 |
quote: quote:Volgens mij was dat dan dus per gister. Ze stonden zowel in de Amba op 99 en de Q-liner op 350 al aan. quote:Nog een 'Volvo' voor K*ll*s. [ Bericht 10% gewijzigd door BeefRWijker op 24-08-2009 17:34:18 ] | |
Peterselieman | maandag 24 augustus 2009 @ 17:34 |
quote:Gefeliciteerd ![]() ![]() | |
BeefRWijker | maandag 24 augustus 2009 @ 18:02 |
quote:Knap. Beide foto's van diezelfde bus op Busfoto hebben nog het oude bekende display. Dit is niet toevallig ook meteen de enigste met zo'n display? Fotoshoppertje misschien? Die bus is 12 jaar oud. | |
marcel.nl | maandag 24 augustus 2009 @ 18:08 |
quote:Ik verklaar jou niet voor gek. Maar de meeste, zo niet alle Arriva Alliances hier in Groningen hebben een LED-kast gekregen per vorig jaar zomer. De Alliances van Arriva Touring kennelijk dus niet. Wat betreft de ex-amz bus, deze bedoel ik: http://www.mijnalbum.nl/Album=PXYEYRDV (blijkt trouwens een ex-ex-gvu te zijn die gespoten is in oude bba-kleuren bij AMZ en nu dus weer verder verkocht is aan Juijn) En om alle bussen die ik bedoelde nog even op een rijtje te zien, kijk even op youtube: | |
Ofyles2 | maandag 24 augustus 2009 @ 18:11 |
Na herstel van brandschade in 1995. | |
Peterselieman | maandag 24 augustus 2009 @ 18:12 |
Arriva heeft vorig jaar bij de IVECO's 1281-1288 en Alliances 2195-2200, 2202 en 2203 en 2217-2220 een Leddisplay geïnstalleerd. Ook heeft een deel van de berkhofs uit de serie 5822-5833 hebben zo'n display gekregen. | |
BeefRWijker | maandag 24 augustus 2009 @ 18:44 |
quote:Berkhof 20000NL quote:Dat zijn er dus weer te weinig om te spreken van alle Alliances. Lijkt me meer een actie die geinspireerd is geweest door een gebrek aan reserve onderdelen. quote:Ook 2000NL. Volgens een zekere foto van de [ Bericht 7% gewijzigd door BeefRWijker op 24-08-2009 20:23:03 ] | |
BeefRWijker | maandag 24 augustus 2009 @ 19:07 |
quote:Mooi man. quote:Dat schijnt nogal mee te vallen, volgens PSM. Tenzij dat natuurlijk ook meteen alle Alliances van Arriva zijn die in Groningen zijn achtergebleven. Maar dat lijkt me enigszins sterk. quote:OV bussen bij Touring zijn in de regel afdankertjes. quote:Ik denkt 't niet. quote:"Alle" bussen? [ Bericht 4% gewijzigd door BeefRWijker op 24-08-2009 20:37:50 ] | |
Peterselieman | maandag 24 augustus 2009 @ 19:13 |
quote:Dat zeg ik ook niet Gekkie ![]() quote:Idd en de 5825 had m ook al eerder. | |
BeefRWijker | maandag 24 augustus 2009 @ 19:33 |
quote:En ik ook niet dat jij dat zei, mallerd. quote:Zit er dik in, die foto was van >1< mei 2006. | |
marcel.nl | maandag 24 augustus 2009 @ 21:30 |
quote:Juijn nam wel degelijk die AMZ bus over. Zij verzorgen naar verluid geen vervoer meer voor connexxion. Dus bleven de bussen over. En wat betreft het filmpje, JA, ALLE BUSSEN. Speel maar af: Filmpje start, de ex-ex-gvu/ex-amz start. Links staat de bordeauxrood-witte bus die ik noemde van ex-cfl luxemburg. De lens zoomt uit, rechts staat de ex-arriva duvedec, en daar weer rechts van staat die wit-blauwe berkhof die ik noemde. Alle 4 de door mij genoemde bussen dus... | |
Peterselieman | maandag 24 augustus 2009 @ 21:32 |
quote:Je edit nogal wat ![]() | |
marcel.nl | maandag 24 augustus 2009 @ 21:34 |
De VK-27-ZZ was van GVU, werd amz en nu juijn. http://www.mijnalbum.nl/Foto-R4FZXOJG.jpg | |
NoBody122 | maandag 24 augustus 2009 @ 21:39 |
quote:Die nieuwe versie van InfoXX zit al sinds een week of 2 op praktisch alle Cxx-bussen hier ![]() Had vandaag Amba 8200 nog een poosje mee, deze is (nog) niet voorzien van de nieuwe software; hoogstwaarschijnlijk omdat daar ook (nog) geen OV-chip lezers in zijn geïnstalleerd ![]() | |
BeefRWijker | maandag 24 augustus 2009 @ 23:22 |
quote:Was me niet opgevallen temeer ook omdat de MAN's geen reizigers scherm hebben en ik op allebei de Qliner ritten dezelfde bus had met defekte kaartlezer die de boel versteerde. quote:Ex Alkmaar ex Zaanstreek. Die hadden volgens mij al in een heel vroeg stadium Infoxx. Stond die niet in Bolsward? | |
Ou-Tannu | dinsdag 25 augustus 2009 @ 03:23 |
Creabea inzet bij Arriva in de GGD gebieden ![]() gelede bus op een lijntje waar geen hond de bus neemt buiten de spits... ![]() gasbussen ook niet op correct op de stamlijntjes in groningen :-P KLAP op den vuurpijl? helaas die is er niet ![]() wel een vraag.. ![]() als je de deur van een bus open doet met de nood bediening.. hoeveel werk / tijd zit er dan in om de boel weer op normaal te zetten en normaal de rit te kunnen vervolgen ![]() | |
marcel.nl | dinsdag 25 augustus 2009 @ 06:50 |
quote:Dat hangt van het type bus af. Ik zat vroeger vaak in mercedes 0405 en 0405G. Daarbij was het eenvoudig knop terugdraaien, de kast boven de deuren openen, resetten en klaar was klara. Duurde circa 30 sec. | |
Gnittoo | dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:03 |
de 2841 stond gisteravond kapot op mooie paal![]() quote: | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:45 |
Ik wilde het net posten. Ook een manier om concessies (terug) te krijgen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:46 |
quote:Geloof dat het bij een Citaro niet heel veel langer duurt | |
Ou-Tannu | dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:16 |
quote:nieuwe consessie eis: KWALITEITS Bussen ( oftewel niet de rammelbakken die ze elders over hebben ) nieuwe consessie eis²: het niet mogen wegbezuinigen van ritten nieuwe consessie eis³: inzet van EXTRA lijntaxi / belbussen op de lijnen waar in de avond geen normale ritten rijden dan wil ik er overna denken ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:12 |
quote:Kan ik me niet herinneren, zou zomaar kunnen idd. Hij behoort inmiddels tot de Maxx-vloot in Leeuwarden, sinds een tijdje al. Tevens is dit één van de weinige bussen, waarbij de filmkast nog handmatig ingesteld moet worden ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:49 |
quote:'t Zijn ook eigenlijk stadsbussen, met die dubbele klapdeuren. In Alkmaar reden ze ook op de stad, (naast een 8-tal 10-meter Ambassadortjes). Van die serie (8200-8208) waren er zeker 4 van in Bolsward, in de lage nummers. quote:Tijdens de proefperiode met een paar 2300-serie Berkhof 2000NL Premiers (zelfde type bussen als de 2100-serie geel/witte bussen die in Fryslân waren tot de komst van de Fryskers) waren die bedieningsunits zelfs verplaatst van de dash board naar de filmkast om ruimte te maken voor die Infoxx box. Ik zou overigens kunnen zweren dat het systeem toen nog niet InFoxx heette maar Foxx, iemand die dat kan bevestigen? | |
Ofyles2 | dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:50 |
quote:I'd rather see those greedy Britons going into liquidation. | |
BeefRWijker | dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:04 |
quote: quote:Lijkt me een ideale aanleiding voor de kartel politie om een inval te doen bij de betreffende maatschappijen. quote:Was dat niet andersom? quote: | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:20 |
quote:Mja, overnemen kan prima. Zoveel marktaandeel heeft Arriva niet in Nederland, dus ze kunnen nog enkele gebieden hebben. En het is zo dat de overname van de concessiegebieden door Arriva de markt niet verstoord wordt. De overname van het Nederlandse deel van Transdev door Veolia doet dit wel. Daarom moet die combinatie concessies kwijt of mag zich niet inschrijven voor bepaalde concessies. (Hier komt de Nederlandse Mededingingsautoriteit om de hoek kijken) Kubus is hierbij helemaal niet buiten gesloten, want er wordt niet getornd aan de aanbestedingen in het busvervoer. De concessieverlener kan wel een stokje steken voor het overdragen van de concessie aan een andere partij, maar als deze dat niet doet, dan is er echt niets aan de hand. Ik ben het er wel mee eens dat drie bedrijven voor de Nederlandse markt net eentje te weinig is. GVB, RET en HTM reken ik even niet mee, omdat deze zich niet in gaan schrijven voor andere concessies dan de stadsconcessies waar ze al rijden. quote:klopt | |
Ou-Tannu | dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:02 |
laat arriva de boel in limburg maar verpesten trouwens ;-) dan kunnen ze mooi de kantoren hier ook sluiten ![]() | |
marcel.nl | dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:22 |
quote:Ja dan sta je dus mooi voor paal ! | |
marcel.nl | dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:24 |
quote:Geen goed plan, want dan moeten al die hypermoderne niet praktische buspalen weer verdwijnen en plaatsmaken voor gewone, wettelijk voorgeschreven busbordjes. | |
Ofyles2 | dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:42 |
quote:Dat zijn weer leuke fratsen van Veolia. Overal waar dit Franse wanbedrijf activiteiten ontplooien hebben ze ruzie met passagiers, personeel en overheden. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:28 |
quote:Das niet ons probleem ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:22 |
Merk en type: Mercedes-Benz Citaro Eigenaar: Reuter Reisen Land van herkomst: Duitsland Locatie: Cochem (Duitsland) Datum: 27 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen tijdens mijn vakantie Eifel en Oost-Europa 2009; schoolbus; charter voor DB Rhein-Mosel-Bus Merk en type: Solaris Eigenaar: Zickenheiner Land van herkomst: Duitsland Locatie: Cochem (Duitsland) Datum: 27 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen tijdens mijn vakantie Eifel en Oost-Europa 2009 | |
Ofyles2 | dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:24 |
Ik begrijp niet waarom Solaris de kleinste midibussen als Alpino 8,6 vermarkt. Urbino 8,6 was consequenter. | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:27 |
quote:Mja, dan gaan de parkeerplaatsen ook weer verdwijnen ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:40 |
Merk en type: Mercedes-Benz Eigenaar: Zickenheiner Land van herkomst: Duitsland Locatie: Cochem (Duitsland) Datum: 27 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen tijdens mijn vakantie Eifel en Oost-Europa 2009 | |
marcel.nl | dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:13 |
quote:een soort mini-tekkel dus... . | |
Alexxxxx | dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:42 |
Ik vind het iig een erg gaaf busje. Staat op mijn computer op het werk dan ook als achtergrond ingesteld ![]() ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:59 |
Alles voor je werkgever... | |
Alexxxxx | dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:03 |
Als mijn baas goed voor mij is, ben ik goed voor mn baas. | |
Alexxxxx | dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:12 |
Merk en type: Jelcz Eigenaar: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Land van herkomst: Polen Locatie: Wroclaw (Polen) Datum: 29 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen tijdens mijn vakantie Eifel en Oost-Europa 2009; busnummer 9521 | |
NoBody122 | dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:15 |
Apart geval, die Poolse Jelcz. Wel raampjes voor de passagiers, net als Arriva's Citaro G's ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 26 augustus 2009 @ 01:09 |
quote: [ Bericht 9% gewijzigd door BeefRWijker op 26-08-2009 12:21:58 ] | |
NoBody122 | woensdag 26 augustus 2009 @ 01:12 |
quote:Zou jij niet ook graag passagiersraampjes, die open en dicht kunnen, hebben in de bus? ![]() | |
kip_zonder-kop | woensdag 26 augustus 2009 @ 01:41 |
Vraagje over de OV-Chipkaart: Als de OV-Chipkaart echt als standaard vervoersmiddel wordt ingevoerd, betekent dit dan ook dat er via alle deuren in de bus in en uitgestapt mag worden? Aangezien de chauffeur toch niet meer hoeft te controleren lijkt me dit wel beter voor de doorstroming, als de instappers de uitstappers tenminste voor laten gaan anders wordt het wel een zooitje. | |
NoBody122 | woensdag 26 augustus 2009 @ 01:48 |
![]() Bron: OViB Ook 81xx-Amba's bij het GVU dus, of is dit net die ene? ![]() quote:Dat wordt nog steeds geen standaardbeleid, aangezien wij wel moeten kunnen controleren of mensen in ieder geval inchecken ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 26 augustus 2009 @ 13:15 |
quote:Absoluut. Enige reden voor die specifieke vraag? Overigens verbaas ik me er wel over dat 't veelal stadsvervoer bedrijven zijn die bussen bestellen met ventilatie raampjes. In andere gevallen zijn 't meestal bussen bestemd voor het buitenland zoals de Ambassadors voor Egged en de Citea's voor Dubai. Zo zijn er ook 'gewone' Alliances met Airco die in Belgie/Luxemburg en Duitsland reden/rijden. Een aantal daarvan zijn in NL teruggekeerd en rijden nu bij TCR en Drenthe Tours. quote: quote:Nee hoor. quote:Hangt er heel erg van af waar de kip woont, lijkt me. In drukke steden met controle via controleurs ploegen en alle deuren instap beleid zal dat echt niet veranderen. [ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 26-08-2009 13:37:39 ] | |
BeefRWijker | woensdag 26 augustus 2009 @ 14:39 |
Helft automaten ov-chip stuk door Hans Vermaak quote:Geen wonder dat die kaartjes zo duur zijn, daar moeten die 600 man van betaald worden. Alleen al bij maar 8 uur werken en 10 eurie/uur de man/vrouw kost dat zo'n slordige 50.000 eurie per dag. Op 30.000 kaartjes is dat bijna 2 eurie per kaartje. Zijn ze eigenlijk nog spotgoedkoop. Wat zeuren ze nou. [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 26-08-2009 14:59:41 ] | |
BeefRWijker | woensdag 26 augustus 2009 @ 16:11 |
ongeluk met tram en bus op plein 40-45![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 26 augustus 2009 @ 16:46 |
quote:Wat een faalhazen daar bij GVB. Maar gemeentelijke OV-bedrijven blinken al jaren uit in organisatorisch broddelwerk. | |
Peterselieman | woensdag 26 augustus 2009 @ 18:29 |
voormalig? XX Alliance 2557 staat nu bij de busremise aan de Sontweg in Groningen. En laat nu net Arriva daar gevestigd zijn ![]() Geen idee wat die bus daar doet. | |
Ou-Tannu | woensdag 26 augustus 2009 @ 18:45 |
quote:ze gaan hem vast in arriva kleurtjes sproeien voor de terug geclaimde consessies? ? * Ou-Tannu rent weg! | |
NoBody122 | woensdag 26 augustus 2009 @ 19:35 |
quote:Interesse, mijn vrind ![]() quote:Klopt helemaal, maar aangezien hij vraagt of het na de invoering wél beleid wordt, ga ik er gemakshalve maar even vanuit dat er, waar hij nu woont/reist, op dit moment geen open instapbeleid is. Het invoeren van de chipkaart op zich is geen reden voor wijziging van het instapbeleid, dus als het al niet open is, wordt het dat ook niet. Hooguit bij de volgende concessieperiode, als de concessiebieder dat als nieuwe eis gaat stellen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 26 augustus 2009 @ 22:56 |
quote:Nope. De bus is afkomstig van Womy en gaat in Groningen op de streek rijden. Er komen er meer trouwens, want arriva had de Volvo's 5900, 5902-5919 rijden, maar deze zijn te oud (Bouwjaar 1997 en bussen mogen max 12 jaar oud zijn volgens de concessie GGD). | |
Ou-Tannu | donderdag 27 augustus 2009 @ 01:09 |
quote:nuttig? ![]() consessie voor arriva loopt toch af per 12-12-2009 ![]() en 2009 - 1997 = 12 ? | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2009 @ 09:32 |
ik vind van wel. Arriva heeft het deze concessie al een keer eerder meegemaakt. Ze hadden in 2004 1 Citaro G te weinig besteld, dus mocht O405G 156 tijdelijk nog even doorrijden. Een week voordat deze 12 jaar oud werd, is deze vervangen door Citaro G 241. | |
Ou-Tannu | donderdag 27 augustus 2009 @ 12:55 |
quote:k vind dat het OVBGD niet zo moet zeuren ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 27 augustus 2009 @ 15:06 |
quote: ![]() Mooi hoor, die LED film displays ![]() Deze is trouwens een B95 en op dit moment 4 maanden ouder dan 12 jaar. | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2009 @ 15:08 |
ah, dan heeft die serie geen leds meer gekregen. Dan zijn het alleen de alliances 2217-2220 geweest | |
RealZeus | donderdag 27 augustus 2009 @ 15:26 |
quote:Dat van die Volvo's vertelde mijn pa ook en raad eens wat ik vanmorgen tegenkwam? Juist , een Volvo. | |
kip_zonder-kop | donderdag 27 augustus 2009 @ 21:58 |
quote:We zullen het wel zien. ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 27 augustus 2009 @ 22:44 |
![]() | |
NoBody122 | vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:06 |
quote:Dat kan allemaal prima, maar als ik daar straks, wanneer de OV chiplezers ook in Frieslân actief worden, iemand op betrap, is het uitstappen of opnieuw inchecken; zijn/haar keuze ![]() Bovendien denk ik dat er straks ook veel meer controles gaan komen. Ik hoop het in ieder geval. | |
Alexxxxx | vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:41 |
Volgende keer zelf graag een nieuw deel openen als je de oude dicht gooit ![]() Bussentopic #27: crossen met de bus. |