En een RB kan je niet inschakelen binnen 3 maanden na het afsluiten voor lopende zakenquote:Op maandag 27 juli 2009 14:58 schreef -_Tommy_- het volgende:
Je hebt geen poot om op te staan, dit heet overmacht. Als deze leverancier dit nu maand of 6 gaat volhouden dan kun je wel een bezwaar gaan maken, maar dat gaat nu niet op. Wat is trouwens de prijs van het ding want de meeste RBV hebben een minimum bedrag waar vanaf ze wat gaan doen, meeste is rond de 500¤!
Dus dan wil je hem annuleren en iets anders kopen? En denk je dat dat wel gaat lukken voor donderdag?quote:Op maandag 27 juli 2009 14:58 schreef Xaobotnik het volgende:
Het is gewoon irritant omdat ik (mijn moeder) er de dag voor heeft vrijgehouden, alle apparatuur ervoor losgehaald moest worden en nu over de woonkamer verspreid ligt, en ik geen zin heb om daar 3 dagen in te moeten zitten.
De prijs is 1200,-
Dat ook nog, maar heb een tijd in een winkel gewerkt als bijbaantje en daar kwam ook iemand aan die wel even de RBV ging inschakelen over de in zijn ogen onterechte reparatiekosten van 15¤ op een product van 300¤... Moest toen wel lachen!quote:Op maandag 27 juli 2009 15:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
En een RB kan je niet inschakelen binnen 3 maanden na het afsluiten voor lopende zaken
TS moet gewoon geduld hebben en volgende keer niet een impuls aankoop doen, en in de tussentijd kan TS zijn kamer opruimen want daar is het nu een zooitje zoals ik begrepen heb
quote:Op maandag 27 juli 2009 15:02 schreef Xaobotnik het volgende:
Eigenlijk heb ik ergens een mooiere kast gezien....
Je kunt ook overdrijven he? Alsof die leverancier er wat aan kan doen dat zijn auto kapot is. Beetje flexibel zijn zou niet misstaan...quote:Op maandag 27 juli 2009 14:58 schreef Xaobotnik het volgende:
Het is gewoon irritant omdat ik (mijn moeder) er de dag voor heeft vrijgehouden, alle apparatuur ervoor losgehaald moest worden en nu over de woonkamer verspreid ligt, en ik geen zin heb om daar 3 dagen in te moeten zitten.
De prijs is 1200,-
Jankert, zeg dat dan gewoon...quote:Op maandag 27 juli 2009 15:02 schreef Xaobotnik het volgende:
Eigenlijk heb ik ergens een mooiere kast gezien....
Er is altijd een mooiere kast of wat dan ook. Waarom proberen mensen het altijd af te schuiven op anderen. Dat is jouw probleem, of je accepteert deze kast of probeer het te verkopen en koop een anderequote:Op maandag 27 juli 2009 15:02 schreef Xaobotnik het volgende:
Eigenlijk heb ik ergens een mooiere kast gezien....
Tsja en ook dat is dus geen reden om te annuleren. Je zit er gewoon aan vast, tenzij de winkelier je tegemoet wil komen.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:02 schreef Xaobotnik het volgende:
Eigenlijk heb ik ergens een mooiere kast gezien....
Dus omdat jij nog niet eens mentaal volwassen genoeg bent om een kast te kopen, wil je de verkoper naaien via wat leugens en een gat in de wet? Ja dat gaat wel goedkomen met jou.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:02 schreef Xaobotnik het volgende:
Eigenlijk heb ik ergens een mooiere kast gezien....
In een winkel. Wet koop op afstand gaat dus helaas niet op.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:08 schreef RacerDKB het volgende:
Heb je hem in een winkel gekocht of via telefoon/internet?
Dat is dus het ding. Ik ben me er overigens van bewust dat mijn motieven niet helemaal ethisch zijn. Maar in principe is het gewoon raar dat er gewoon teruggekomen kan worden onder de opgaaf van reden dat de auto kapot is. Een beetje het 'mijn bad was lek'-verhaal. Mensen claimen hier overmacht. Maar als je als leverancier maar één auto hebt en daarvan afhankelijk en deze niet binnen een dag weer gereed kan hebben of een vervangend exemplaar (wanneer je een auto leased heb je sowieso altijd een vervangend exemplaar, en wanneer je een auto als bedrijf in deze branche niet leased onder dergelijke voorwaarden ben je een idioot), dan doe je als meubelleverancier iets niet goed. Zeker wanneer pas op de dag van levering vermeld wordt dat het niet gaat lukken. Wie zegt dat donderdag wel gaat lukken, of dat ik dan voor niets vrij neem?quote:Op maandag 27 juli 2009 15:20 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Als dat verhaal van die kapotte auto uberhaupt waar is. Mijn ervaring met meubelleveranciers is dat ze voornamelijk verstand hebben van het incasseren van de aanbetaling en de rest als nevenactiviteit lijken te zien.
Waarschijnlijk moeten ze een complte route rijden op een dag, en als dat ding het zeg vanmorgen bij aankomst niet deed, moeten ze wel een erg goed service contract hebben wil dat ding voor 10 uur rijden, en dus halen ze die planning niet meer, en beginnen ze er over 3 dagen opnieuw aan. En ze kunnen wel meer voertuigen hebben, maar die zullen ook ingepland zijn, of in onderhoud tijdens de meestal wat rustiger bouwvak.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:35 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
In een winkel. Wet koop op afstand gaat dus helaas niet op.
Ik ben me er overigens van bewust dat mijn motieven niet helemaal ethisch zijn. Maar in principe is het gewoon raar dat er gewoon teruggekomen kan worden onder de opgaaf van reden dat de auto kapot is. Een beetje het 'mijn bad was lek'-verhaal. Mensen claimen hier overmacht. Maar als je als leverancier maar één auto hebt en daarvan verantwoordelijk en deze niet binnen een dag weer gereed kan hebben, dan doe je als meubelleverancier iets niet goed. Zeker wanneer pas op de dag van levering vermeld wordt dat het niet gaat lukken. Wie zegt dat donderdag wel gaat lukken, of dat ik dan voor niets vrij neem?
Als het een tweede keer ook afgezegd wordt sta je alweer iets sterker bij het annuleren van je aankoop.quote:Wie zegt dat donderdag wel gaat lukken, of dat ik dan voor niets vrij neem?
Er moest een addertje onder het gras zitten.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:02 schreef Xaobotnik het volgende:
Eigenlijk heb ik ergens een mooiere kast gezien....
Dat ga je betalen als je je meubelen niet bij de bouwmarkt of Leen Bakker haalt. Mijne was iets goedkoper met een kleine 1000 euro. (wel een tv dressoir waar je ook nog iets in kunt opbergen)quote:
Wanneer ik mijn leaseauto moet achterlaten, krijg ik meteen een nieuwe mee. Lijkt me stug dat dat bij bedrijfsauto's anders is.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:40 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Waarschijnlijk moeten ze een complte route rijden op een dag, en als dat ding het zeg vanmorgen bij aankomst niet deed, moeten ze wel een erg goed service contract hebben wil dat ding voor 10 uur rijden, en dus halen ze die planning niet meer, en beginnen ze er over 3 dagen opnieuw aan. En ze kunnen wel meer voertuigen hebben, maar die zullen ook ingepland zijn, of in onderhoud tijdens de meestal wat rustiger bouwvak.
bedrijfslease werkt net iets anders dan jij denkt, vaker is kopen dan aantrekkelijker.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:00 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Wanneer ik mijn leaseauto moet achterlaten, krijg ik meteen een nieuwe mee. Lijkt me stug dat dat bij bedrijfsauto's anders is.
Ligt er maar net aan van welke leverancier het komt. Als ik mijn tv-meubel voor dat bedrag had kunnen kopen was het absoluut een buitenkansje geweest.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:54 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
.... en dat ook een 'buitenkansje' noemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |