Het klinkt heel lief, P_iglet, maar ik ben zo enorm egoistisch dat ik het liefst ook "eigen" kinderen wil. Hoe ingewikkeld ook. Ik denk overigens dat ik voor zoiets ook niet het type mens ben, ik ben verantwoordelijk en attent maar in basis geen hulpverlenerstype..quote:Op maandag 27 juli 2009 22:43 schreef p_iglet het volgende:
tarak, naast de mogelijkheid voor adoptie die je blijkbaar niet ziet zitten is er wellicht ook nog een mogelijkheid voor (langdurige) pleegzorg.
1 van de kindjes van mijn werk is 2 jaar geleden verhuisd vanuit onze woonvoorziening naar een lesbisch pleegouders stel.
Dat stel koos er bewust voor om niet zelf met veel kunst en vliegwerk eigen kinderen te maken, maar een ander kindje wat een plekje nodig had op te vangen.
Nu heeft er een kindje wat eigenlijk onmogelijk was om in een pleeggezin te plaatsen (lichamelijke handicap + duidelijk dat het pleegzorg tot 18 jaar zou zijn) een geweldig plekje!
Als jij als Burkiaan in een topic van mij gaat posten zal dit bij enige "oldbees" in het altijd rustige en stabiele POL-forum waar nooit wat gebeurd en mensen altijd aardig tegen elkaar zijn, de verdenking oproepen dat je een kloon van mij bent.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
jammer dat op de andere forums de gemiddelde fokker niet in staat is om een normale discussie te voeren, dit onderwerp zou een interresante discussie kunnen opleveren
Tot nu toe 2x soort van gevraagd maar om zeer persoonlijke redenen heb ik dat toen niet gedaan.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:20 schreef Brunoh het volgende:
Alleenstaande vriendin met een kinderwens in je omgeving?
Dat denk ik ook. Een lesbo-stel wil over het algemeen denk ik een kindje van hen samen. Een alleenstaande moeder zal inderdaad misschien sneller concessies willen doen, ook als ik hier voor mezelf overna denk. Zelf zou ik in principe nog niet eens zoveel moeite hebben met een kind 'delen' denk ik, als ik in de gelegenheid ben gesteld een vertrouwensband op te bouwen met de (toekomstig) vader en zeker weet dat het kindje daar ook in veilige handen is.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:31 schreef Tarak het volgende:
[..]
Tot nu toe 2x soort van gevraagd maar om zeer persoonlijke redenen heb ik dat toen niet gedaan.
Ik denk wel dat je als homoman in de situatie met een alleenstaande heterovrouw eerder de mogelijkheid krijgt om ook een rol bij de opvoeding te spelen dan in de situatie bij een lesbostel.
Het gaat mij ook heel erg om de afspraken die men vooraf vastlegt, de keuzes die daaraan ten grondslag liggen, de ruimte die de partijen elkaar geven en de concessies die gedaan worden en dan vervolgens de ervaring in de praktijk.
PyttPytt, je hebt me met bovenstaande tekst wel aan het denken gezet, ik kan me zelf heel erg in de man die je noemt herkennen maar kan ook je standpunt delen dat er heel veel kinderen zijn die een ongelukkige opvoeding hebben (gehad) met hetero ouders en misschien wel beter af zouden zijn bij homo ouders.quote:Las hierover een keer een foldertje in een kerk, en daarover raakte ik aan de praat met een man die tegen het homo-ouderschap was, omdat het onnatuurlijk was. Je reinste onzin. Liefde is zo natuurlijk als iets maar zijn kan. Ik zie veel liever een homopaar dat verzot is op de kinderen (ik vind Paul de Leeuw een mooi voorbeeld), dan gebroken gezinnen, waarvan de samenstelling dan wel 'natuurlijk' is (geweest).
Jij hebt de keuze inderdaad, een leven met de ene vrouw zonder kinderen of met een andere vrouw met kinderen. Bij (vooral mannelijke) homostellen zit zo'n keuze er gewoon niet in, met een andere man kunnen ze immers net zo min kinderen krijgen.quote:
Ik zie je invalshoek Beefcake maar toen we trouwden was mijn vrouw op een leeftijd waarop de meeste vrouwen al kinderen hebben, echter ze was nog nog niet te oud.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:41 schreef beefcake het volgende:
[..]
Jij hebt de keuze inderdaad, een leven met de ene vrouw zonder kinderen of met een andere vrouw met kinderen. Bij (vooral mannelijke) homostellen zit zo'n keuze er gewoon niet in, met een andere man kunnen ze immers net zo min kinderen krijgen.
Kun je dat niet inscannen of fotograferen of zo?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:02 schreef Bleie het volgende:
Misschien ook interessant: vandaag in nrc.next een artikel geschreven door de dochter van een lesbisch stel over hoe zij het ervaren heeft (+ wat wetenschappelijke feitjes en zo).
Veel succes, lijkt me niet zo makkelijk om in jouw geval je kinderwens in vervulling te laten gaan!
Helaas, inmiddels is hij oud papier (en anders had het ook niet gekund bij gebrek aan scanner)...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:51 schreef Fascination het volgende:
[..]
Kun je dat niet inscannen of fotograferen of zo?
De reacties op jouw verhaal vallen mij wel op.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:42 schreef French het volgende:
Vergis je niet wat voor taboe er nog steeds op rust.
Thnx.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:54 schreef mgerben het volgende:
[..]
De reacties op jouw verhaal vallen mij wel op.
Ach dat valt wel mee, dat was 20 jaar geleden, dat is nu heel anders, en je overdrijft.
Terwijl jouw verhaal uit de 1e hand is en de anderen vooral gebaseerd zijn op een werkelijkheid zoals we die zouden wensen - maar niet op ervaring.
Ik vond de reactie van TS op jouw verhaal trouwens inhoudelijk wel sterker. Ieder ouderpaar zegt op een gegeven moment 'geen idee wat de toekomst brengt maar we gaan ervoor'.
Maar vooral de zijdelingse meningen zijn nogal politiek correct gekleurd.
Dat vind ik een beetje raar. Als die vrouw zelf geen kinderwens heeft maar wel de mogelijkheid en de wil heeft om jullie wens in vervulling te laten gaan dan is daar toch helemaal niets mis mee?quote:Op maandag 27 juli 2009 22:04 schreef Tarak het volgende:
Wat ideëel draagmoederschap betreft, ik denk niet dat er veel vrouwen zijn die na een zwangerschap van negen maanden hun eigen biologische kind volledig door een ander laten opvoeden (als daar verder geen overige redenen toe zijn). En om het wat gecompliceerder te maken: ik vraag me serieus af, of ik een kind zou willen van een vrouw die zo makkelijk wel in staat is tot het volledig afstand nemen van haar eigen kind.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |