abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71350002
link

en nou geen flauwe grapjes hoor.....

t'is een belg, maar hij zegt ten minste hardop wat een boel niet durven....

[ Bericht 6% gewijzigd door vanwelleer op 26-07-2009 22:51:04 ]
i reserve the right to do as i damnwell please.
  zondag 26 juli 2009 @ 21:59:06 #2
231161 DeRick
De aandeelhouder wint
pi_71350190
Achja, het is nog een beetje onze schult..

Ben Eerst Limburger Geweest
pi_71350238
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:59 schreef DeRick het volgende:

Limburg..... reserve-belgen.....
pi_71352015
“We are massively being poisoned and brainwashed”

Former mayor Peter Vereecke (53) of Evergem wants the justice department and the city council to act against planes that are according to him spraying day and night disease causing germs and chemicals all over the world.

”Rest assured I am not insane”

ik vind 'm heel stoer, alle respect voor de poging....
pi_71354502

pi_71357931
Ben benieuwd of het wat oplevert!
pi_71357989
Maar wat dan jammer is, dat hij dan wel zegt dat er bewijsbare gevolgen zjin, er wordt maar summier over doorgevraagd maar nergens zijn er echte bewijzen. Enkel een claim over Illuminati.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71358310
Ik vind het dan toch wel weer knap dat hij gewaarborgd blijft van de brainwashing. Hoe doet ie dat, vraag ik me dan af!!
pi_71358704
Kijk eens goed naar de foto, hij houdt buiten gewoon zijn mond dicht..
Lijkt me ook lastig om dan een "eigen" moestuin bij te houden, dat kan niet echt in een vaccuum bijvoorbeeld.
Mr. Prolapse 2009
pi_71358824
Ik vind het uitgangspunt altijd een beetje raar. Hij zegt:
quote:
Mijn mening is fel versterkt door mijn kennis over het fenomeen van de chemtrails. Die sporen mogen we niet verwarren met de snel oplossende condensatiestrepen van de vliegtuigen. Het zijn nevels van zware metalen, virussen en andere ziekteverwekkers.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=sd1pfvpg

Een chemtrail is een chemtrail als het niet snel oplost? Lost een spoor wel snel op, dan is het een condensatiestreep?
Is dat het enige 'bewijs' dat een chemtrail bestaat?
pi_71358922
Dat van virussen en ziekteverwekkers heb ik nog niet eerder gehoord in combinatie met chemtrails, maar dat met zware metalen en dat het niet snel oplost wel. Daar hebben we al hele discussies over gehad hier in BNW en volgens mij ook in TRU.
Dat als vliegtuigen hoger vliegen de condensstrepen sowieso langer blijven hangen deed niet ter zake en dat iedereen in zijn jeugd die langdurige condensstrepen had zien hangen, waren "oefeningen" voor de huidige chemtrails.
pi_71359004
Ja nee, ik ben bekend met die discussie, heb er veelvuldig in mee gediscusseerd

Maar deze specifieke meneer, ik zie hem nergens hard bewijs hebben (of ik moet er overheen lezen) alsin dat hij kan onderzoeken uit welke stoffen chemtrails bestaan. Het enige wat ik hem lees zeggen is dat een chemtrail langer blijft hangen en een condensatiespoor niet en dat je boven de saraha geen vliegtuigstrepen ziet. Baseert hij het allemaal daarop? Is dat zijn enige aantoonbaar bewijs dat chemtrails bestaan?

Ja ik weet het, ik moet het hem eigenlijk vragen. Maar goed, topicstarter opent dit topic, dus wellicht dat hij er meer over kan vertellen.
pi_71359539
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:53 schreef vanhal het volgende:
Ja nee, ik ben bekend met die discussie, heb er veelvuldig in mee gediscusseerd

Maar deze specifieke meneer, ik zie hem nergens hard bewijs hebben (of ik moet er overheen lezen) alsin dat hij kan onderzoeken uit welke stoffen chemtrails bestaan. Het enige wat ik hem lees zeggen is dat een chemtrail langer blijft hangen en een condensatiespoor niet en dat je boven de saraha geen vliegtuigstrepen ziet. Baseert hij het allemaal daarop? Is dat zijn enige aantoonbaar bewijs dat chemtrails bestaan?

Ja ik weet het, ik moet het hem eigenlijk vragen. Maar goed, topicstarter opent dit topic, dus wellicht dat hij er meer over kan vertellen.
Als TS ergens voldoende info over heeft is ie niet hier,... hier rekent ie op de kennis, kunde, ervaring, en wijsheid van de rest van de bevolking om 'm te informeren,...
bij voorkeur tot in detail.
pi_71359596
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:53 schreef vanwelleer het volgende:
maar hij zegt ten minste hardop wat een boel niet durven....

Als ik dit in je openingspost lees, dan lijkt je intentie een hele andere. Je lijkt niet geinformeerd te willen worden, het lijkt er meer op dat je een punt wil maken met dit verhaal.
pi_71359610
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:16 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

Als TS ergens voldoende info over heeft is ie niet hier,... hier rekent ie op de kennis, kunde, ervaring, en wijsheid van de rest van de bevolking om 'm te informeren,...
bij voorkeur tot in detail.
Je laat ook geen ruimte open zo en lokt imo alleen maar trolls uit nu.
Jij post het, dus vind je het interessant of heb je "iets" met het artikel. Wat heeft jou overtuigd in dit artikel?
Mr. Prolapse 2009
pi_71359893
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:18 schreef vanhal het volgende:

[..]

Als ik dit in je openingspost lees, dan lijkt je intentie een hele andere. Je lijkt niet geinformeerd te willen worden, het lijkt er meer op dat je een punt wil maken met dit verhaal.
als ik tegenover je zit met schaken, ziet het bord er anders uit dan vanuit jouw oogpunt, gezichtsbedrog.... open er een topic over of zo, .... klaagbaak kun je vast terecht.
pi_71359957
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:30 schreef vanhal het volgende:
Done
trots is....
nou hier weer ontopic, goed?
pi_71360076
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:19 schreef Dragorius het volgende:
Wat heeft jou overtuigd in dit artikel?
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:53 schreef vanwelleer het volgende:
“We are massively being poisoned and brainwashed”

Former mayor Peter Vereecke (53) of Evergem wants the justice department and the city council to act against planes that are according to him spraying day and night disease causing germs and chemicals all over the world.

”Rest assured I am not insane”

ik vind 'm heel stoer, alle respect voor de poging....
pi_71360605
Hij zegt/stelt dat er aanwijsbare gevolgen zijn van die chemtrails, maar vervolgens komt hij niet met het bewijs daarvoor, wat toch een essentieel onderdeel van het woord "aanwijsbaar" uitmaakt naar mijn idee? En hij vraagt zich af waarom men die chemtrails niet ziet boven de Sahara, nou mogelijk omdat daar het weer nagenoeg het hele jaar het zelfde is, er geen opstijgende/laagvliegende straalvliegtuigen zijn, en de enkele toearegs en andere bewoners die het mogelijk kunnen zien, niet twitteren/bloggen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71360757
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:35 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

[..]

Goed argument inderdaad. Ik ben namelijk ook niet gek. Wie heeft er nu gelijk?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mr. Prolapse 2009
pi_71361861
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:56 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Goed argument inderdaad. Ik ben namelijk ook niet gek. Wie heeft er nu gelijk?

Heeft er al iemand aan gedacht om eens wat willekeurige vliegtuigen te onderzoeken?
Of een vluchtplan na te gaan van een gespot toestel met vermeende chemtrails?
pi_71362047
Gebruik de zoekfunctie van het Fok!-forum en u zult vinden wat u zoekt
Mr. Prolapse 2009
pi_71364973
De zoekfunctie van fok is de grootste grap van het internet

Deze condens laat wel mooi de werking van de vleugel zien
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_71379578
Ik begrijpo best dat in zo'n artikel de "bewijzen" etc niet neergelegd worden, omdat zo'n artikel bedoeld is om aandacht te trekken voor het onderwerp door de meneer en het blad zelf wil gewoon verkopen.

Nu heb ik dus de vraag..... waar staat waar deze meneer de bewijzen, onderzoeksreultaten, brieven/opdrachten.. verzin het maar dan wél uiteen gaat zetten om onze oogjes te openen? Dat zou als hij daadwerkelijk iets wil bereiken toch onderaan het artikel moeten staan?

Misschien dat TS de meneer kan emailen en kan vragen om inzage in zijn onderbouwde uiteenzetting.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:03:41 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71394696
Uit z'n fluitketel komen ook chemtrails... Achterlijke mensen.
censuur :O
pi_71396778
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:32 schreef Exoteria het volgende:
Ik begrijpo best dat in zo'n artikel de "bewijzen" etc niet neergelegd worden, omdat zo'n artikel bedoeld is om aandacht te trekken voor het onderwerp door de meneer en het blad zelf wil gewoon verkopen.

Nu heb ik dus de vraag..... waar staat waar deze meneer de bewijzen, onderzoeksreultaten, brieven/opdrachten.. verzin het maar dan wél uiteen gaat zetten om onze oogjes te openen? Dat zou als hij daadwerkelijk iets wil bereiken toch onderaan het artikel moeten staan?

Misschien dat TS de meneer kan emailen en kan vragen om inzage in zijn onderbouwde uiteenzetting.
Waarschijnlijk wil "meneer" daar wel geld voor zien, zoals wel vaker het geval is bij dit soort dingen. Kun je een boek kopen, of DVD, die "alles verklaart".
Mr. Prolapse 2009
pi_71414465

Obama blaast met 'geo-engineering' chemtrails-theorie nieuw leven in

De aankondiging van de regering Obama dat het gaat onderzoeken of 'geo-engineering', het beïnvloeden van het weer, mogelijk de opwarming van de Aarde kan tegengaan, heeft een nieuwe impuls gegeven aan al jaren vooral op internet circulerende geruchten en theoriën, dat dergelijke programma's al lang worden uitgevoerd in de vorm van chemtrails.

Chemtrails zouden van gewone 'contrails' (het spoor dat vliegtuigen op grote hoogte achterlaten, en dat meestal snel verdampt) verschillen doordat het vaak urenlang blijft hangen. Ze zouden worden veroorzaakt door heen-en-weer vliegende toestellen, die een soort raster- of ruitpatroon in de lucht achterlaten, waardoor de helderblauwe hemel verandert in een heiige waas.

Op de vraag waarom dit soort programma's, als deze al zo lang zouden bestaan, verborgen worden gehouden voor het publiek, is het antwoord simpel: de chemtrails zouden sporen van hoge concentraties zware, giftige metalen bevatten, die schadelijk zijn voor de gezondheid.

Chemtrails waren jarenlang vooral voer voor complottheoriefanaten, maar de laatste jaren wordt er steeds vaker door de reguliere media aandacht aan besteed. In de VS ontdekte de TV-zender KSLA-News afgelopen jaar na een eigen onderzoek (zie filmpje ca. 4 minuten), dat deeltjes die uit chemtrails op Aarde vielen, hoge concentraties Barium, Lood en andere zware, soms giftige metalen bevatten (zoals arsenicum, chromium, cadmium, selenium en zilver).

Het KSLA-onderzoek richtte zich met name op Barium, waarvan in de chemtrails-deeltjes drie tot zes keer de maximaal toegestane hoeveelheid werd aangetroffen. De korte-termijn effecten van blootstelling aan een te hoge concentratie Barium variëren van maagpijn tot pijn op de borst, en op lange termijn veroorzaakt het bloeddrukproblemen en een verzwakt immuunsysteem.

Obama's aankondiging dat onderzocht wordt of 'geo-engineering' de opwarming van de Aarde kan tegengaan, door 'deeltjes in de bovenste atmosfeer te schieten die het zonlicht gaan weerkaatsen', doet sommigen concluderen dat chemtrails feitelijk het bewijs zijn dat er al jarenlang experimenten op dit gebied worden uitgevoerd.

Opmerkelijk is dat de elite 'Council on Foreign Relations' (CFR), een berucht onderdeel van de 'New World Order', recent exact hetzelfde idee naar voren bracht in het rapport 'Geo-engineering: Workshop on Unilateral Planetary Scale Geo-engineering'. Hierin wordt gesteld dat er in de lagere delen van de atmosfeer meer wolken zullen komen, als in de hogere delen van de atmosfeer het zonlicht door kleine deeltje teruggekaatst zal worden in de ruimte. Ook zouden er volgens het rapport 'diverse objecten' in de ruimte kunnen worden geplaatst, tussen de Aarde en de Zon, die eveneens het zonlicht zullen moeten afweren.

De voorstellen in het CFR-document komen exact overeen met de atmosferische effecten, die worden waargenomen na chemtrails. In het onderstaande, ruim 8 minuten durende samenvattende filmpje zijn een aantal duidelijk beelden te zien van vliegtuigen, die chemtrails veroorzaken. Daarnaast twee korte filmpjes (2 1/2 minuut en 2 minuten), die goed laten zien hoe een vliegtuig plotseling begint met 'sproeien', en (in het 2e filmpje), er tijdens de vlucht mee ophoudt. Bij normale 'contrails' is dit onmogelijk. Het is dus onontkenbaar dat er IETS met opzet in de lucht wordt gesproeid.

KSLA ontdekte bewijs dat er tussen 1949 en 1969 doelbewust biochemische substanties over 239 bevolkte gebieden zijn uitgesproeid (zie filmpje kleine 4 minuten). Deze bevindingen trekken de 'chemtrails-theorie' uit de schimmige wereld van complotten, waarin de bevolking onwetend als proefkonijn voor het leger zou worden gebruikt. Sommigen stellen zelfs dat het juist de bedoeling is om de bevolking ziek te maken, om ze later des te makkelijker te kunnen laten 'verdwijnen'.

Chemtrails: averechts effect
Het wrange van het hele verhaal is, dat 'global warming' -even uitgaande van de 'officiële' verklaring- niet alleen door verreweg de meeste serieuze wetenschappers -waaronder niet weinig voormalige voorstanders van deze theorie- wordt ontkend, maar dat er steeds meer bewijs komt dat de Aarde juist enorm gaat afkoelen. Zo daalde de gemiddelde wereldwijde temperatuur in 2007 zó hard, dat in één klap alle temperatuursstijging van de afgelopen tientallen jaren, waar de 'global warming' fanatici zo mee schermen, ongedaan werd gemaakt. Maar ook dat wordt, net als chemtrails, officieel doodgezwegen, omdat het niet in de globalistische plannen van de politici past.

Astronomen zijn al langer overtuigd dat de temperatuur op de Aarde gaat dalen. Dit concluderen zij op grond van de zonne-activiteit, waarvan bewezen is dat deze voor minstens 95% verantwoordelijk is voor alle klimaatsveranderingen. De zon is in geen eeuw zo 'stil' geweest als in het laatste jaar, al menen sommige astronomen dat het een stilte voor een enorme storm is, die in 2012 zou moeten gaan losbarsten.

De wetenschapper James Marusek, voorheen werkzaam bij de Amerikaanse Marine, verklaarde onlangs dat de stilte van de Zon een gevaarlijk voorteken is van wereldwijd plotseling scherp dalende temperaturen.

'Klimaatsverandering wordt voornamelijk veroorzaakt door de natuur. Dat is altijd al zo geweest. Door de wetenschap -niet de nep-wetenschap die 'global warming' propageert- hebben we langzaam de fundamentele geheimen van de natuur ontsluierd.' Marusek zet uiteen, dat een NASA satelliet heeft ontdekt dat het magnetische veld van de Zon, dat de Aarde beschermt tegen schadelijke kosmische straling, flink verzwakt is (zie link onder). De toegenomen hoeveelheid kosmische deeltjes ioniseren kleine vochtdeeltjes in onze atmosfeer, waardoor extra wolken ontstaan, die het zonlicht tegenhouden. Hierdoor zal de temperatuur op Aarde juist gaan dalen.

'De temperatuur is nu al aan het dalen,' aldus Marusek, die zich baseert op de meest betrouwbare gegevens die er zijn, namelijk die van satellieten. Satellieten registreren, in contrast met de grondstations waar de 'global warming' aanhangers zich op baseren, de temperatuursveranderingen over de héle Aarde. En die laten zien dat gemiddelde temperatuur sinds 1998 een halve graad gedaald is.

Een gemiddelde temperatuursdaling op Aarde heeft veel ernstigere consequenties dan een temperatuursstijging. Door lagere temperaturen zullen de oogstseizoenen korter worden en zal het weer fors verslechteren, wat eveneens veel oogstschade zal veroorzaken. Resultaat: enorme hongersnoden, waardoor miljoenen mensen zullen sterven. Ook hebben periodes met lagere temperaturen in het verleden gezorgd voor het uitbreken van talloze epidemiën.

Conclusie: geplande genocide?
Het lijkt er dus sterk op, dat de regering Obama, en in haar kielzog de hele Westerse wereld, het proces van temperatuursdaling, met alle ernstige gevolgen van dien, een handje gaat helpen. Dit kost niet alleen honderden miljarden, maar heeft bovendien verschrikkelijke gevolgen voor mens, dier en natuur.

Het kan bijna niet anders, of hier moet een duivels plan achter zitten. Misschien heeft het wel te maken met het 'eerste gebod' van de Nieuwe Wereld Orde, zoals zo onbeschaamd is gebeiteld in de 'Georgia Guidestones': 'Breng de wereldbevolking terug naar maximaal 500 miljoen mensen', wat betekent dat ruim 6 miljard mensen op de één of andere manier 'weggewerkt' moeten worden.

Dat dit 'eerste gebod' al jaren aktief wordt nagestreefd, zien we in onze eigen maatschappij met name terug in de milieubeweging, die -vooral van achter de schermen- als een gewillig poppetje aan de touwtjes van de elite danst, in haar doel om niet alleen de vooruitgang van de maatschappij te doen stoppen, maar zelfs ondergeschikt te maken aan de drogreden die 'de natuur' wordt genoemd.

Des te tragischer is het als we het straks, als de astronomen en serieuze wetenschappers gelijk krijgen, met z'n allen juist steenkoud gaan krijgen. Ik stap denk ik maar eens wat vaker in de auto om wat extra Co2 in de atmosfeer te pompen. Dat kunnen we straks namelijk wel eens hard nodig gaan hebben.*

Auteur: © Xander

* De hoeveelheid Co2 in de atmosfeer is in dezelfde periode dat de temperatuur een halve graad daalde, met 5% gestegen naar 386 ppm. Overigens is deze waarde nog vele malen lager dan deze ooit in het verleden op Aarde is geweest, en zal zelfs een verdubbeling nauwelijks voor enig merkbaar effect zorgen. Dat wordt dus met z'n allen veel extra autokilometers maken - héél veel...

Bronnen:

Infowars
Ice Age Now
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:49:02 #29
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71418463
Even een vraagje:

In je tekst staat dat de het CO2 niveau met 5% is gestegen, welk gas heeft hiervoor ruimte moeten opgeven?

100%+5%=105% da ken ni
X+5%=100% da ken wel

Wat is X volgens jouw bron?
:-)
  woensdag 29 juli 2009 @ 09:24:51 #30
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71419032
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:53 schreef vanwelleer het volgende:
t'is een belg, maar hij zegt ten minste hardop wat een boel niet durven....
Als je een held bent door hardop onbewezen dingen te roepen, kan ik morgen ook een held zijn. gewoon wat vage filmpjes vollullen op youtube over condens strepen, en klaar is Klara!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71420011
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:49 schreef Dartanion het volgende:
Even een vraagje:

In je tekst staat dat de het CO2 niveau met 5% is gestegen, welk gas heeft hiervoor ruimte moeten opgeven?

100%+5%=105% da ken ni
X+5%=100% da ken wel

Wat is X volgens jouw bron?
You've got to be shittin'!
Serieus nog nooit gehoord van dat in de loop der jaren het CO2-niveau stijgt?
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:27:21 #32
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71420514
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:08 schreef ToT het volgende:

[..]

You've got to be shittin'!
Serieus nog nooit gehoord van dat in de loop der jaren het CO2-niveau stijgt?
Ja wel, maar ik ben nieuwsgierig welk gas ruimte maak voor de CO2
:-)
pi_71420579
Jep, een stijging van 5% zou kunnen, maar dan moet er wel "ruimte" gemaakt worden.
Mr. Prolapse 2009
pi_71421547
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 10:29 schreef Dragorius het volgende:
Jep, een stijging van 5% zou kunnen, maar dan moet er wel "ruimte" gemaakt worden.
welleens een beschuit samengeknepen?
Hee, nu passen er wel 10 beschuiten bij ?
pi_71421581
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:02 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

welleens een beschuit samengeknepen?
Hee, nu passen er wel 10 beschuiten bij ?
Dan verander je de hele structuur van het beschuit.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:04:49 #36
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71421614
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:59 schreef DeRick het volgende:

schuld? je bent geen haar beter dan een belg.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71421657
Bij verbranding wordt CO2 gevormd ten koste van O2 dus dat zal wel vooral dalen.
pi_71421701
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:06 schreef ToT het volgende:
Bij verbranding wordt CO2 gevormd ten koste van O2 dus dat zal wel vooral dalen.
En diezelfde Co2 wordt door onze flora weer o.a. omgezet in O2. Absoluut en procentueel zou er dan toch niks kunnen veranderen?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:14:05 #39
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71421864
Ik heb trouwens gespot dat tegenwoordig in de winter de Illuminati zelfs auto's aanpassen om mini-chemtrails achter te laten.
zzz
pi_71421922
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:08 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En diezelfde Co2 wordt door onze flora weer o.a. omgezet in O2. Absoluut en procentueel zou er dan toch niks kunnen veranderen?
Als het aanbod groter is dan de vraag, niet!

Een paar jaar geleden was er zo'n Houdini-achtige goochel-kunstenaar-figuur die zich een lange tijd in een luchtdichte ruimte liet opsluiten met een paar planten waar hij van leefde. Hij ademde de zuurstof die de planten gaven en at alleen de vruchten die de planten gaven. Hij kreeg het behoorlijk benauwd in die tijd!
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:22:35 #41
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71422115
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Als het aanbod groter is dan de vraag, niet!

Een paar jaar geleden was er zo'n Houdini-achtige goochel-kunstenaar-figuur die zich een lange tijd in een luchtdichte ruimte liet opsluiten met een paar planten waar hij van leefde. Hij ademde de zuurstof die de planten gaven en at alleen de vruchten die de planten gaven. Hij kreeg het behoorlijk benauwd in die tijd!
Deze garnalen houden dat een stuk langer vol in hun afgesloten wereldje
http://www.ecosphere-europe.com/
(Leuk voor op je bureau !)
zzz
pi_71422147
Hmm ok. Ben ook geen wiskundige natuurwetenschapper op dit gebied, dit is meer hoe ik het zie Iemand die hier wel onderbouwd wat van kan maken?
Mr. Prolapse 2009
pi_71422226
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:06 schreef ToT het volgende:
bomen en veel ander groen ademen de co2 in, hebben die keihard nodig om te kunnen overleven, daarnaast is er een "opslag" voor co2 in vele groene zone's.
Die co2 wordt inderdaad keihard weer uitgestoten als de boom wordt gekapt, en kijk eens hoeveel bomen er de laatste 150 jaar zijn gekapt?
pi_71422351
Sowieso is lucht enorm comprimeerbaar. Als van gas "x" er ineens een hele lading in de atmosfeer verspreid zou worden zou de hoeveelheid daarvan dus enorm stijgen. Er verdwijnt dan geen ander gas, maar de luchtdruk zou dan marginaal stijgen.
Aangezien maar 0,03% van de buitenlucht CO2 is, mag het best 5% van die 0,03% stijgen en dan nog zul je weinig verschil merken in luchtdruk!
pi_71422399
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:25 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

bomen en veel ander groen ademen de co2 in, hebben die keihard nodig om te kunnen overleven, daarnaast is er een "opslag" voor co2 in vele groene zone's.
Die co2 wordt inderdaad keihard weer uitgestoten als de boom wordt gekapt, en kijk eens hoeveel bomen er de laatste 150 jaar zijn gekapt?
Bij de kap van en boom wordt de CO2 niet spontaan uitgestoten; het zijn geen ballonnen! Bij verbranding wel weer.

Wel is het zo dat door de kap van bomen de buffer tegen CO2 steeds kleiner wordt, en dat door de toenemende industrie (met name in China) de CO2 uitstoot steeds groter wordt.
pi_71422421
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:29 schreef ToT het volgende:
Sowieso is lucht enorm comprimeerbaar. Als van gas "x" er ineens een hele lading in de atmosfeer verspreid zou worden zou de hoeveelheid daarvan dus enorm stijgen. Er verdwijnt dan geen ander gas, maar de luchtdruk zou dan marginaal stijgen.
Aangezien maar 0,03% van de buitenlucht CO2 is, mag het best 5% van die 0,03% stijgen en dan nog zul je weinig verschil merken in luchtdruk!
Ah ok, thanks
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:36:47 #47
153506 Captain_Fabulous
pi_71422567
Op moleculiar niveau is de wereld lang niet zo dichtbevolkt als veel mensen denken, ruimte zat voor concentraties om te fluctueren. Als de atmosfeer al helemaal 'vol' zat met gas, was de luchtdruk zo groot dat we platgedrukt werden...
pi_71422615
Dan was onze fysiologie daar allang op aangepast geweest!
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:43:29 #49
153506 Captain_Fabulous
pi_71422746
'Nature....always find a way'
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:05:36 #50
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_71423413
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:08 schreef Dragorius het volgende:

[..]

De hoeveelheid CO2 die in de oceanen is opgelost kan veranderen, en dat kan best veel uitmaken.
Verder gaat het vooral om CO2 die voorheen was opgeslagen in ecosystemen zoals bossen, venen, etc en CO2 opgeslagen als kolen, aardgas, olie etc.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')