'Obama is in Kenia geboren'quote:'Obama is in Kenia geboren'
De Amerikaanse president Barack Obama komt steeds meer onder vuur te liggen. Deze week werd Obama al verschillende malen problemen gebracht door zijn kritiek op de politie wegens het arresteren van een bevriende zwarte professor, zijn omstreden voorstel voor hervorming van de Amerikaanse gezondheidszorg, de toenemende zorgen over de economische crisis en het toenemend aantal Amerikaanse doden als gevolg van de oorlog in Afghanistan.
Keniaanse geboorteakte
Obama ligt nu ook onder vuur omdat hij volgens critici een Keniaanse geboorteakte zou verbergen. Volgens de Amerikaanse wet had hij dan nooit president mogen worden van de VS. Het Witte Huis weerlegt de beschuldigingen op basis van een kopie van het officiële geboortecertificaat van Obama. Dat stelt duidelijk dat de president geboren is in een medisch centrum in Honolulu, in de Amerikaanse staat Hawaii.
Maar tegenstanders van Obama vinden het verdacht dat het document geen kopie bevat van de originele geboortemelding die dokteren in het centrum moesten uitschrijven. Daarin zouden ook meer details staan, onder meer over het adres van zijn ouders.
Liddy
Zo zegt Gordon Liddy, ex-ambtenaar van het Witte Huis en een van de veroordeelden in het beruchte Watergateschandaal, zegt dat Obama in Kenia geboren is.
Zijn vader was afkomstig van dat land en zijn zoon zou in de stad Mombasa ter wereld gebracht zijn. Dat maakt van de Amerikaanse president "een illegale vreemdeling", stelt Liddy, die nu een radioprogramma presenteert. "De hele kwestie kan eenvoudig opgelost worden als Obama ons een geldige geboorteakte kan voorleggen."
Imago beschadigen
Aanhangers van Obama zien in de beschuldigingen een poging om het imago van hun president te beschadigen.
quote:Op zondag 26 juli 2009 19:54 schreef Rosbief het volgende:
Serieus? Als dat waar is krijgt hij de doodstraf
Het is een poging.quote:Aanhangers van Obama zien in de beschuldigingen een poging om het imago van hun president te beschadigen.
Wou hem net postenquote:Op zondag 26 juli 2009 19:58 schreef waht het volgende:
Was laatst een leuk stukje bij de The Daily Show over.
De Nederlandse media is gewoon wat traag van begrip.quote:
quote:Was laatst een leuk stukje bij de The Daily Show over.
quote:Op zondag 26 juli 2009 20:02 schreef DemonRage het volgende:
Wie weet hebben Barack Obama en Ayaan Hirsi Ali elkaar lang geleden al een keer in Kenia ontmoet.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:57 schreef Monidique het volgende:
Je hebt meningen, je hebt visies, en je hebt waarheden.
Nee dan wordt Mc Cain president of Palinquote:Op zondag 26 juli 2009 19:56 schreef Hukkie het volgende:
Stel dat het waar is, wat gaat er dan gebeuren? Impeachment ofzo?
De geboorteakte is al tien keer geverifieerd bij de kiescommissie maar die moeie repos blijven doorzeurenquote:Op zondag 26 juli 2009 22:01 schreef jkdjjsop het volgende:
Je vraagt je ook af wat het volgende wordt. Obama is geen mens maar een alien?
Zonder enig hard bewijs kunnen ze zeuren tot ze een ons wegen.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:04 schreef henkway het volgende:
[..]
De geboorteakte is al tien keer geverifieerd bij de kiescommissie maar die moeie repos blijven doorzeuren
vergeet het maar. NOOIT. gelukkig zal hij gewoon president blijven. Hij is tevens geboren in Hawaii. De President zal rustig zijn 4 jaar afmakenquote:Op zondag 26 juli 2009 20:57 schreef wakajawaka het volgende:
Gauw met pek en veer het land uitzetten.
Uiteindelijk is dat ook zo. Net als alle witte.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:54 schreef henkway het volgende:
Die repos denken dat alle zwarte mensen uit Afrika komen
Maar die mensen zeurden niet door toen er niets aan de hand bleek te zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:14 schreef buachaille het volgende:
Mooi is dat dat de linksen in amerika een koekje van eigen deeg krijgen nadat men tijdens de verkiezingen McCain ervan betichten dat hij geen Amerikaan was. Herinneren jullie je het nog? Hij zou zijn geboren in de Panama Canal Zone o.i.d.
Bij McCain was men er snel uit omdat de bewijzen snel genoeg boven water zijn gekomen. Bedrieger Obama lijkt zich er nu op slinkse wijze tussenuit proberen te wurmen maar het is goed dat de zaak tot op de draag uitgezocht wordt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:36 schreef Potus het volgende:
Maar die mensen zeurden niet door toen er niets aan de hand bleek te zijn.
Ook toen waren dit soort geruchten over Obama al veel voorkomender dan die paar mensen die zeurden over no-chance McCain.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:14 schreef buachaille het volgende:
Mooi is dat dat de linksen in amerika een koekje van eigen deeg krijgen nadat men tijdens de verkiezingen McCain ervan betichten dat hij geen Amerikaan was. Herinneren jullie je het nog? Hij zou zijn geboren in de Panama Canal Zone o.i.d.
lees jij topics wel of kwak je gewoon meteen je ongefundeerde mening neer? Dit was al "nieuws" tijdens de campagne, volgens mij loopt de nl pers 1 jaar achterquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:14 schreef buachaille het volgende:
Mooi is dat dat de linksen in amerika een koekje van eigen deeg krijgen nadat men tijdens de verkiezingen McCain ervan betichtten dat hij geen Amerikaan was. Herinneren jullie je het nog? Hij zou zijn geboren in de Panama Canal Zone o.i.d.
oh ja? welke bewijzen meer of die duidelijker zouden zijn dan Obama heeft mcCain dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:39 schreef buachaille het volgende:
[..]
Bij McCain was men er snel uit omdat de bewijzen snel genoeg boven water zijn gekomen. Bedrieger Obama lijkt zich er nu op slinkse wijze tussenuit proberen te wurmen maar het is goed dat de zaak tot op de draag uitgezocht wordt.
Condoleeza Rice gaat dus de allereerste zwarte en vrouwelijke president ooit wordenquote:Barack Obama is not even legally a black American. He only has one black great-great-grandmother on his father's side while the other 7 were Arab.
That makes him 50% white, 43.75% Arab, and 6.25% black. 12.5% is the minimum required to legally claim any racial status in America.
Obama would quallify as the first Arab-American president, NOT the first black president. That is why they keep saying "African-American" and NOT black because they know he is African Arab and not African black.
Volgens mij is 'arab' niet echt een classificatie die in de betreffende context gehanteerd wordt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:57 schreef buachaille het volgende:
Nog een aardig feitje dat ik tegenkwam bij het lezen van artikelen over dit onderwerp:
[..]
Condoleeza Rice gaat dus de allereerste zwarte en vrouwelijke president ooit worden
Kenianen zijn geen Arabierenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:57 schreef buachaille het volgende:
Nog een aardig feitje dat ik tegenkwam bij het lezen van artikelen over dit onderwerp:
[..]
Condoleeza Rice gaat dus de allereerste zwarte en vrouwelijke president ooit worden
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:57 schreef buachaille het volgende:
[..]
Neuh, het is inderdaad een beetje vergezocht. Daar kwam ik achter toen ik foto van papa Obama zat te bekijken. http://images.google.nl/images?q=barack+hussein+obama+srquote:
Maar toch geloof je het maar?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:16 schreef buachaille het volgende:
[..]
Neuh, het is inderdaad een beetje vergezocht. Daar kwam ik achter toen ik foto van papa Obama zat te bekijken. http://images.google.nl/images?q=barack+hussein+obama+sr
Omdat ik het politiek nogal oneens ben met Obama geloof ik op voorhand alle negatieve verhalen over die bedrieger totdat het tegendeel bewezen is.quote:
Fijn dat je in elk geval toegeeft dat je mening allesbehalve objectief en des te meer politiek gekleurd is. Ik heb persoonlijk nog steeds zo mijn bedenkingen bij de manier waarop Bush in 2000 aan de macht kwam...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:25 schreef buachaille het volgende:
Omdat ik het politiek nogal oneens ben met Obama geloof ik op voorhand alle negatieve verhalen over die bedrieger totdat het tegendeel bewezen is.
Die zit toch met een miljarden iou ? Niet echt een spierballenresultaat...quote:Op zondag 26 juli 2009 21:31 schreef OldJeller het volgende:
In dat geval had Arnie ook president kunnen worden!
Het is niet eerlijk!
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |