Ik ben weer thuis.
En het nestje heeft wat kleur verloren.
De DA twijfelde nog even, rooie had ondertemparatuur en dat kon het niet drinken verklaren. Maar als een katje wat bij zijn familie ligt in de zomer ondertemparatuur heeft dan moet er meer aan de hand zijn. Dus na enig overleg hebben we besloten dat het toch het best was hem te euthanaseren. Zekerheid of dit inderdaad de beste beslissing is krijg je nooit. Maar voor mijn gevoel was het wel de beste optie. Ik denk echt dat er een onderliggende fysieke oorzaak is en ook al sleep je hem nu erdoor dan weet je nog niet of hij echt gezond zou zijn of maar zou blijven doorkwakkelen.
Zodra hij de slaapmedicatie kreeg zag je zijn snelle ademhaling rustig worden en hem helemaal ontspannen. Ik heb hem lekker tegen me aangehouden... tot hij op mijn broek plaste.
Yoko heeft net afscheid van hem genomen, eerst likte ze hem helemaal af, daarna ging ze met hem 'spelen'. flinke tikken geven, wellicht om echt te checken dat hij dood was? En ze was het er helemaal niet mee eens dat ik hem in een klein doosje deed (het past echt precies!). Maar voor moeders heb ik hem er maar weer even uitgehaald en in de woonkamer opnieuw erin gedaan.
Nu ligt hij in een doosje wat ik in de tuin ga begraven, zo'n speciaal katje verdient een eigen plekje. Mijn dappere held, hij heeft 20 dagen gevochten maar uiteindelijk moest hij zich toch gewonnen geven.
Maar dat wist ik toen ik aan de opvang begon. You can't win them all......
Het eerste pakje zakdoekjes in inmiddels volgesnotterd, maar nu de beslissing is genomen is er wel een last van mijn schouders gevallen. Natuurlijk zal ik af en toe met weemoed naar het nestje kijken, en als ik heb beslist welk heertje ik nu ga houden zal het ook even slikken zijn. Maar ik heb voor mijn gevoel de juiste beslissing genomen. En dat zal het genieten van de rest van het nestje een stuk makkelijker maken.