abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2009 @ 20:22:21 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_71347416
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:16 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:

[..]

Mja, en wat als dat wiel het publiek in was gestuiterd? Dan waren de gevolgen wel groot geweest.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_71348419
quote:
  zondag 26 juli 2009 @ 20:58:22 #103
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_71348462
vaag dat Renault geschorst is voor de vogende race. maarja wel een logische beslissingen na wat er gebeurd is met Surtees en Massa.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 26 juli 2009 @ 21:16:29 #104
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_71348934
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:58 schreef WEST het volgende:
vaag dat Renault geschorst is voor de vogende race. maarja wel een logische beslissingen na wat er gebeurd is met Surtees en Massa.
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.

Zoals Ziggy³ op f1.fok.nl al mooi zei: "Normaal kom je met een gridpenalty weg, maar omdat Massa een veer heeft gekopt, mag Renault opeens thuis blijven. Ik mis de logica".
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_71349571
Wel een hele overdreven straf als je het mij vraagt.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 juli 2009 @ 21:43:41 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71349726
Ik heb heel wat gemist zo te lezen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71349749
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Xebber het volgende:

[..]

Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.

Zoals Ziggy³ op f1.fok.nl al mooi zei: "Normaal kom je met een gridpenalty weg, maar omdat Massa een veer heeft gekopt, mag Renault opeens thuis blijven. Ik mis de logica".
quote:
Having carefully reviewed the available film recordings and radio recordings and having met the team manager twice to discuss the matter the stewards believe:

1. that the competitor knowlingly released car no. 7 from the pit stop position without one of the retaining devices for the wheel nuts being securely in position, this being an indication that the wheel nut itself may not have been properly secured,
2. being aware of this failed to take any action to prevent the car from leaving the pit lane,
3. failed to inform the driver of this problem or to advise him to take appropriate action givent he circumstance,s even though the driver contacted the team by radio believing he had a puncture,
4. this resulted in a heavy car part detaching at Turn 5 and the wheel itself detaching at Turn 9.

Offence: Breach of article 23.1.i and Article 3.2 of the 2009 FIA Formula One Sporting Regulations.

Penalty: The competitor ING Renault F1 Team is suspended from the next event in the 2009 Formula 1 World Championship.

The relevant articles are as follows:

3.2 Competitors must ensure that their cars comply with the conditions of eligibility and safety throughout practice and the race

23.1.i) It is the responsibility of the competitor to release his car after a pit stop only when it is safe to do so.
http://fialive.fiacommuni(...)un09_document_45.pdf
pi_71350671
is er al meer bekend over Massa zijn toestand of nog steeds hetzelfde?
  zondag 26 juli 2009 @ 22:15:36 #109
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71350734
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:13 schreef Duizendpootje het volgende:
is er al meer bekend over Massa zijn toestand of nog steeds hetzelfde?
Geen nieuws is goed nieuws in dit geval

Alles nog hetzelfde dus (hoop ik).
Calm down, please!
pi_71351378
Ze wisten dat t wiel los zat, maar stuurde wel bewust hun auto weg Dat is toch niet logisch.. Ik neem aan dat t team het zelf ook pas doorhad toen hij al in bocht 3 zat. Dan nog is het natuurlijk slordig, maar 1 complete race verbannen (terwijl alle spaanse fans hun spaargeld opgemaakt hebben voor een kaartje in Valencia om hun held te zien ) is echt belachelijk streng.
Where facts are few, experts are many.
pi_71351769
Helaas de race gemist vandaag, het weer was er gewoon te mooi voor

Dat Renault een straf krijgt, zover ik vernomen heb wat er gebeurd is, is volkomen terecht. Maar om vervolgens de coureurs ook te bestraffen door ze een weekend te schorsen, vind ik echt overdreven.

Het team had gewoon een dikke boete moeten krijgen en eventueel een punten aftrek in het constructeurs kampioensschap. De coureur Alonso kan er weinig aan doen lijkt mij.... ja, zo snel mogelijk naar Ferrari verkassen misschien

Edit: Tiepfaut...
  zondag 26 juli 2009 @ 22:48:04 #112
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71351816
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:46 schreef Meike26 het volgende:

Het team had gewoon een dikke boete moeten krijgen en eventueel een punten aftrek in het constructeurs kampioensschap.
Ik denk ook wel dat de straf naar zoiets teruggedraaid gaat worden.
Calm down, please!
  zondag 26 juli 2009 @ 22:51:26 #113
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_71351944
Hoe gaat het eigenlijk met Massa?

En wat een zware straf voor Renault.
Natuurlijk was het een gevaarlijke situatie maar om ze nou zo'n zware straf te geven.
Kut FIA altijd.
pi_71352125
Ja... The Fucking Idiots Again...
  zondag 26 juli 2009 @ 22:58:43 #115
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71352187
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:46 schreef Meike26 het volgende:

[...]

De coureur Alonso kan er weinig aan doen lijkt mij.... ja, zo snel mogelijk naar Ferrari verkassen misschien

zou dat zomaar kunnen? contractueel gezien dan.
Please, make yourself uncomfortable.
  zondag 26 juli 2009 @ 22:59:36 #116
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71352215
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:58 schreef bodylotion het volgende:

[..]

zou dat zomaar kunnen? contractueel gezien dan.
Daar zeg jij wat, he!
Calm down, please!
pi_71352354
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:51 schreef SoldMayor het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Massa?

En wat een zware straf voor Renault.
Natuurlijk was het een gevaarlijke situatie maar om ze nou zo'n zware straf te geven.
Kut FIA altijd.
En wat nou als dat wiel een steward geraakt had? Of een andere coureur? Renault heeft een coureur de baan op gestuurd wetende dat het wiel niet goed zat, en waarbij de consequenties enorm groot konden zijn.
  zondag 26 juli 2009 @ 23:18:00 #118
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71352819
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Daar zeg jij wat, he!
hij heeft wel voor twee jaar getekend bij Renault.. Hm

Olav Mol had het nog over Villeneuve bij Ferrari. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Please, make yourself uncomfortable.
  zondag 26 juli 2009 @ 23:22:18 #119
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71352951
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:18 schreef bodylotion het volgende:

[..]

hij heeft wel voor twee jaar getekend bij Renault.. Hm

Olav Mol had het nog over Villeneuve bij Ferrari. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Alonso heeft vast wel iets in z'n contract staan dat hij meer vrijheid heeft als het team geschorst wordt buiten zijn schuld om.

Voor Ferrari de meest logische keuze ... ALS Renault 'm niet kan vasthouden.

Wat zoiets zou doen met het kampioenschap, weet ik niet ... wellicht houdt de FIA het om die reden uiteindelijk tegen, wie weet ^^

Geen serieuze speculatie ... wel een geinig scenario.
Calm down, please!
pi_71353280
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Xebber het volgende:
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.
Vroeger gingen er ook regelmatig coureurs dood, doordat de auto in de brand vloog of de muur waar ze tegenaan reden in de fik vloog (wat nu bandenstapels zijn, waren toen vaak hooibalen ofzo). Het is toch maar goed dat ze daar iets aan gedaan hebben door betere overals, bandenstapels en blus-installaties in de wagens.

Dat er al jaren regelmatig banden over het circuit stuiteren is juist een reden er iets aan te doen. Een losse band is zoals al vaak is gebleken vooral levensgevaarlijk voor de andere coureurs op de baan, marshalls en het publiek. Een beetje eigen verantwoordelijkheid van de teams mag je wel verwachten, dus terecht dat ze hard optreden tegen teams die enorme risico's nemen voor een beter resultaat.
pi_71353495
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:34 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Vroeger gingen er ook regelmatig coureurs dood, doordat de auto in de brand vloog of de muur waar ze tegenaan reden in de fik vloog (wat nu bandenstapels zijn, waren toen vaak hooibalen ofzo). Het is toch maar goed dat ze daar iets aan gedaan hebben door betere overals, bandenstapels en blus-installaties in de wagens.

Dat er al jaren regelmatig banden over het circuit stuiteren is juist een reden er iets aan te doen. Een losse band is zoals al vaak is gebleken vooral levensgevaarlijk voor de andere coureurs op de baan, marshalls en het publiek. Een beetje eigen verantwoordelijkheid van de teams mag je wel verwachten, dus terecht dat ze hard optreden tegen teams die enorme risico's nemen voor een beter resultaat.
Dus brawn/rubens moet ook geschorst worden? Die verliezen ook zomaar ineens een onderdelen..
pi_71353560
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:42 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Dus brawn/rubens moet ook geschorst worden? Die verliezen ook zomaar ineens een onderdelen..
Nee, het gaat er puur om of Renault wist dat die band los kon komen. Volgens de FIA (voor zover ik gelezen heb) wisten ze dit zeker.
Als Brawn wist dat die veer er ieder moment af kon vallen moeten ze hen ook schorsen.

Indien er iets los zit de coureur rustig terug naar de pits laten rijden kan ook, dan verklein je de kans op een ernstig ongeluk. Rijdt iemand met een losse vleugel ofzo met 300+ km/u terug naar de pits schors je hem ook.
  zondag 26 juli 2009 @ 23:45:48 #123
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71353568
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:42 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Dus brawn/rubens moet ook geschorst worden? Die verliezen ook zomaar ineens een onderdelen..
Groot verschil of iets per ongeluk van een auto af komt of dat een team beslist door te rijden terwijl ze weten dat het wiel los GAAT komen ... om maar niet te spreken van die wheel-cover.

In een tijd dat Surtees net dood is en Massa in kritieke toestand in de IC ligt is dit wel een hele ... domme ... zet.

Alonso heeft als coureur het laatste woord en hij is uiteindelijk gewoon doorgereden. Ook hij verdient de straf.
Calm down, please!
pi_71353666
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:45 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Groot verschil of iets per ongeluk van een auto af komt of dat een team beslist door te rijden terwijl ze weten dat het wiel los GAAT komen ... om maar niet te spreken van die wheel-cover.

In een tijd dat Surtees net dood is en Massa in kritieke toestand in de IC ligt is dit wel een hele ... domme ... zet.

Alonso heeft als coureur het laatste woord en hij is uiteindelijk gewoon doorgereden. Ook hij verdient de straf.
Alonso wist het niet en klaagde toch over de radio over een lekke band?
  zondag 26 juli 2009 @ 23:50:50 #125
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_71353693
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:03 schreef Def1987 het volgende:

[..]

En wat nou als dat wiel een steward geraakt had? Of een andere coureur? Renault heeft een coureur de baan op gestuurd wetende dat het wiel niet goed zat, en waarbij de consequenties enorm groot konden zijn.
Kan Alonso of Piqeut daar iets aan doen dat ieamand het team een fout maakt?

Als ze dan toch willen straffen dat moeten ze diegene straffen die aan dat wiel heeft gezeten of de lollipop man. Maar niet de coreurs. FUCK FIA.

Als die bij Ferrari was gebeurd dan was er niks aan het handje geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')