quote:Op zondag 26 juli 2009 20:16 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Mja, en wat als dat wiel het publiek in was gestuiterd? Dan waren de gevolgen wel groot geweest.
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:58 schreef WEST het volgende:
vaag dat Renault geschorst is voor de vogende race. maarja wel een logische beslissingen na wat er gebeurd is met Surtees en Massa.
quote:Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Xebber het volgende:
[..]
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.
Zoals Ziggy³ op f1.fok.nl al mooi zei: "Normaal kom je met een gridpenalty weg, maar omdat Massa een veer heeft gekopt, mag Renault opeens thuis blijven. Ik mis de logica".
http://fialive.fiacommuni(...)un09_document_45.pdfquote:Having carefully reviewed the available film recordings and radio recordings and having met the team manager twice to discuss the matter the stewards believe:
1. that the competitor knowlingly released car no. 7 from the pit stop position without one of the retaining devices for the wheel nuts being securely in position, this being an indication that the wheel nut itself may not have been properly secured,
2. being aware of this failed to take any action to prevent the car from leaving the pit lane,
3. failed to inform the driver of this problem or to advise him to take appropriate action givent he circumstance,s even though the driver contacted the team by radio believing he had a puncture,
4. this resulted in a heavy car part detaching at Turn 5 and the wheel itself detaching at Turn 9.
Offence: Breach of article 23.1.i and Article 3.2 of the 2009 FIA Formula One Sporting Regulations.
Penalty: The competitor ING Renault F1 Team is suspended from the next event in the 2009 Formula 1 World Championship.
The relevant articles are as follows:
3.2 Competitors must ensure that their cars comply with the conditions of eligibility and safety throughout practice and the race
23.1.i) It is the responsibility of the competitor to release his car after a pit stop only when it is safe to do so.
Geen nieuws is goed nieuws in dit gevalquote:Op zondag 26 juli 2009 22:13 schreef Duizendpootje het volgende:
is er al meer bekend over Massa zijn toestand of nog steeds hetzelfde?
Ik denk ook wel dat de straf naar zoiets teruggedraaid gaat worden.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:46 schreef Meike26 het volgende:
Het team had gewoon een dikke boete moeten krijgen en eventueel een punten aftrek in het constructeurs kampioensschap.
zou dat zomaar kunnen? contractueel gezien dan.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:46 schreef Meike26 het volgende:
[...]
De coureur Alonso kan er weinig aan doen lijkt mij.... ja, zo snel mogelijk naar Ferrari verkassen misschien
Daar zeg jij wat, he!quote:Op zondag 26 juli 2009 22:58 schreef bodylotion het volgende:
[..]
zou dat zomaar kunnen? contractueel gezien dan.
En wat nou als dat wiel een steward geraakt had? Of een andere coureur? Renault heeft een coureur de baan op gestuurd wetende dat het wiel niet goed zat, en waarbij de consequenties enorm groot konden zijn.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:51 schreef SoldMayor het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Massa?![]()
En wat een zware straf voor Renault.![]()
Natuurlijk was het een gevaarlijke situatie maar om ze nou zo'n zware straf te geven.![]()
Kut FIA altijd.
hij heeft wel voor twee jaar getekend bij Renault.. Hmquote:
Alonso heeft vast wel iets in z'n contract staan dat hij meer vrijheid heeft als het team geschorst wordt buiten zijn schuld om.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:18 schreef bodylotion het volgende:
[..]
hij heeft wel voor twee jaar getekend bij Renault.. Hm
Olav Mol had het nog over Villeneuve bij Ferrari. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Vroeger gingen er ook regelmatig coureurs dood, doordat de auto in de brand vloog of de muur waar ze tegenaan reden in de fik vloog (wat nu bandenstapels zijn, waren toen vaak hooibalen ofzo). Het is toch maar goed dat ze daar iets aan gedaan hebben door betere overals, bandenstapels en blus-installaties in de wagens.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Xebber het volgende:
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.
Dus brawn/rubens moet ook geschorst worden? Die verliezen ook zomaar ineens een onderdelen..quote:Op zondag 26 juli 2009 23:34 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Vroeger gingen er ook regelmatig coureurs dood, doordat de auto in de brand vloog of de muur waar ze tegenaan reden in de fik vloog (wat nu bandenstapels zijn, waren toen vaak hooibalen ofzo). Het is toch maar goed dat ze daar iets aan gedaan hebben door betere overals, bandenstapels en blus-installaties in de wagens.
Dat er al jaren regelmatig banden over het circuit stuiteren is juist een reden er iets aan te doen. Een losse band is zoals al vaak is gebleken vooral levensgevaarlijk voor de andere coureurs op de baan, marshalls en het publiek. Een beetje eigen verantwoordelijkheid van de teams mag je wel verwachten, dus terecht dat ze hard optreden tegen teams die enorme risico's nemen voor een beter resultaat.
Nee, het gaat er puur om of Renault wist dat die band los kon komen. Volgens de FIA (voor zover ik gelezen heb) wisten ze dit zeker.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:42 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dus brawn/rubens moet ook geschorst worden? Die verliezen ook zomaar ineens een onderdelen..
Groot verschil of iets per ongeluk van een auto af komt of dat een team beslist door te rijden terwijl ze weten dat het wiel los GAAT komen ... om maar niet te spreken van die wheel-cover.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:42 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dus brawn/rubens moet ook geschorst worden? Die verliezen ook zomaar ineens een onderdelen..
Alonso wist het niet en klaagde toch over de radio over een lekke band?quote:Op zondag 26 juli 2009 23:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Groot verschil of iets per ongeluk van een auto af komt of dat een team beslist door te rijden terwijl ze weten dat het wiel los GAAT komen ... om maar niet te spreken van die wheel-cover.
In een tijd dat Surtees net dood is en Massa in kritieke toestand in de IC ligt is dit wel een hele ... domme ... zet.
Alonso heeft als coureur het laatste woord en hij is uiteindelijk gewoon doorgereden. Ook hij verdient de straf.
Kan Alonso of Piqeut daar iets aan doen dat ieamand het team een fout maakt?quote:Op zondag 26 juli 2009 23:03 schreef Def1987 het volgende:
[..]
En wat nou als dat wiel een steward geraakt had? Of een andere coureur? Renault heeft een coureur de baan op gestuurd wetende dat het wiel niet goed zat, en waarbij de consequenties enorm groot konden zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |