abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2009 @ 11:36:19 #101
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71334861
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:33 schreef vosss het volgende:
En toch denk ik dat je met een simpele Glock dwars door een vizier heen zou schieten
Jaaa ... want dit kan ook niet!



Calm down, please!
  zondag 26 juli 2009 @ 11:37:09 #102
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_71334885
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:33 schreef vosss het volgende:
En toch denk ik dat je met een simpele Glock dwars door een vizier heen zou schieten
timo?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_71334903
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:29 schreef vosss het volgende:

Iemand overigens al iets gehoord of Kimi wel gewoon rijdt? Ik ga er wel van uit, maar las gisteravond berichten over dat Ferrari hem wellicht neit zou laten starten?
Denk dat hij gewoon gaat rijden, maar dat zal ook wel afhangen van de conditie van Massa op dat moment.
pi_71334910
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:33 schreef vosss het volgende:
En toch denk ik dat je met een simpele Glock dwars door een vizier heen zou schieten
Waarschijnlijk, als je recht op het vizier schiet omdat dan de energie per cm2 veel groter is.
Ik heb ook weleens testresultaten gezien van de 'kogelwerende' kevlar helm van het Nederlandse leger.
Met een glock schiet je er frontaal doorheen, maar er zijn militairen in afghanistan die nog leven omdat AK-47 patronen onder een hoek erop afketsten. Persoonlijke bescherming is altijd een compromis tussen veiligheid en functionaliteit, dit ongeval geeft aan dat de helmen, HANS-systemen en cockpitbescherming in de Formule 1 in ieder geval doen waarvoor ze gemaakt zijn, de driver survivability in geval van een bizar ongeval maximaliseren.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_71334969
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:23 schreef -Jean- het volgende:
Hopelijk maakt ie het goed. Het is uberhaupt de vraag of hij na dit ongeval wil/kan terugkeren in een formule 1 auto.
Naar het schijnt duurt herstel 6 weken minimaal en dan is het maar de vraag of hij uberhaupt compliacties zal overhouden eraan. Het is natuurlijk mogelijk dat hij b.v. concentratieverlies zal krijgen.
Ken er zelf ook een paar die een dergelijke operatie hebben ondervonden, ze hebben allemaal wel "iets" eraan over gehouden. De ene draait alles om, rechts word links en vice versa.

Dus hopen voor hem dat het een 100% herstel word.
pi_71334970
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Jaaa ... want dit kan ook niet!




Zulke vizieren zijn wel iets dikker en vooral zwaarder dan die in de F1.
Denk niet dat je nek dat fijn gaat vinden met 5G...

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_71335034
Oeps, verkeerde niewsbericht gekopieerd

Edit: d juiste
quote:
Artsen tevreden over toestand Massa
Hersteltijd van minstens zes weken
[26-07-2009] Felipe Massa is de nacht goed door gekomen. De artsen hebben hem vanochtend ter controle uit zijn kunstmatige coma gehaald en zijn tevreden over zijn status.


Massa wordt in kunstmatige coma gehouden
De Braziliaan was een halfuur wakker en volledig bij kennis. Hij sprak zonder problemen en functioneerde prima.

Uit voorzorg – om zijn lichaam rust te geven – hebben de artsen hem vervolgens weer in een kunstmatige coma gebracht.

Gisteravond brak er paniek uit na de persconferentie in het ziekenhuis, waar bekend werd gemaakt dat Massa’s toestand kritiek, maar stabiel was.

Een Amerikaanse verslaggever voor het persbureau American Press (AP) interpreteerde dat verkeerd en stuurde en persbericht uit dat Massa’s toestand levensbedreigend was. Toen de persvoorlichter van Ferrari daar lucht van kreeg, stormde hij het perscentrum binnen om een rectificatie te eisen.

De artsen spreken van een hersteltijd van minstens zes weken, wat betekent dat Massa in ieder geval de Europese Grand Prix op het circuit van Valencia mist.
  zondag 26 juli 2009 @ 11:47:02 #108
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71335046
brb
Calm down, please!
pi_71335105
quote:
Ross Brawn explains Massa's accident and talks about F1 safety

During a chat with the press yesterday evening at the Hungaroring, Brawn GP Team Principals, Ross Brawn, filled in some of the details about Felipe Massa's accident as the Brazilian was hit by a piece of Rubens Barrichello's car.
What came off Rubens Barrichello’s car?
"It was a spring. It came off the back of Rubens’ car and it hit Felipe. It was the third damper spring. We had a problem at the back and we’re still investigating. We haven’t had the piece back from the FIA yet. Once we get it back we can begin to understand what occurred and draw some conclusions."

How heavy a component is it?
"It would be between 700g and 1kg. I believe it is made of steel. The damper was still there, only the spring was gone; the cup had come off and the spring had escaped."

Did Ruben’s realise something had broken?
"Yes. He reported on the radio immediately; obviously without the spring the car sits down so he felt that straight away."

Felipe was quite a long way behind Rubens on the track. How could he have been hit be debris?
"Rubens was four seconds ahead of Felipe. The spring must have been bouncing around on the track. I don’t know the details but it is surprising with him being so far back. It’s a freakish thing that happened."

The Grand Prix Drivers Association discussed improving cockpit safety at their meeting this weekend, in the light of the death of Henry Surtees last week. Is there anything that can be done?
"There is – but we need to keep perspective on this. From what’s been seen last weekend and this weekend we need to have a proper study and see if something needs to be done. It gets into the area of structures, windscreens and canopies. Anything is possible, but I think first we need to digest what’s happened and understand it properly. I must say, without knowing the details, it seems like the work that’s been done on the helmets in the last few years has been essential today. As you know the helmets have been improved quite a lot over the last few years. So the work that’s been done there is a great credit to the people who initiated that and pushed it through."

In the past the reason for not having a canopy was the fear of a driver being caught in an inverted car that was on fire. With the fire risk greatly reduced, is it time to revaluate that?
"I think it’s time to look at the whole thing and take a balance approach. You can have covers and you can have canopies, but you also have to be able to get at a driver to extract him. You don’t want a structure that collapses down on a driver. There are a lot of secondary considerations. But it’s something we will look at for sure. In the history of F1 this is a rare occurrence. The sides are very high now and we have all the headrests, so it’s pretty rare, but we have to look at it seriously and see if there is something we can do. If we need to react, I’m sure we will react promptly. What we don’t want to do is make the situation worse."
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_71335132
Ik zei het gisteren meer voor de grap, maar dit zal toch wel voor nieuwe veiligheidseisen zorgen denk ik. De FIA reageert nou eenmaal zeer sterk op dit soort dingen, en met de toestand van Massa nu en Surhees nog vers in het geheugen...

Sterkere helmen zijn een optie, maar die zijn ook zwaarder; en of dat prettig of überhaupt veilig is met de G-krachten van F1...
  zondag 26 juli 2009 @ 11:52:54 #111
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71335168
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:50 schreef JohnLocke het volgende:
Ik zei het gisteren meer voor de grap, maar dit zal toch wel voor nieuwe veiligheidseisen zorgen denk ik. De FIA reageert nou eenmaal zeer sterk op dit soort dingen, en met de toestand van Massa nu en Surhees nog vers in het geheugen...

Sterkere helmen zijn een optie, maar die zijn ook zwaarder; en of dat prettig of überhaupt veilig is met de G-krachten van F1...
Een sterkere helm had Surtees niet geholpen. Massa waarschijnlijk ook niet.
Calm down, please!
  zondag 26 juli 2009 @ 11:52:59 #112
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_71335170
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:50 schreef JohnLocke het volgende:
Ik zei het gisteren meer voor de grap, maar dit zal toch wel voor nieuwe veiligheidseisen zorgen denk ik. De FIA reageert nou eenmaal zeer sterk op dit soort dingen, en met de toestand van Massa nu en Surhees nog vers in het geheugen...

Sterkere helmen zijn een optie, maar die zijn ook zwaarder; en of dat prettig of überhaupt veilig is met de G-krachten van F1...
tegen dit soort "freak-accidents" kun je weinig beginnen denk ik...
of je moet met een soort voorruit gaan werken maar dat zie ik niet gebeuren
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 26 juli 2009 @ 11:54:38 #113
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71335211
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:32 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Een Russische 7,62mm kogel heeft een mondingsenergie van meer dan 3000 Joule en wordt gestopt door de Level III/IV platen die in moderne militaire kogelwerende vesten zitten. 'Een kogel' zegt niks over het kaliber, de snelheid en de hoek van impact, net zoals dat het vrijwel onmogelijk exact te bepalen is wat de snelheid en hoek van de veer waren op het moment van impact met Massa's helm.
Aan de afdruk te zien heeft de veer de helm net boven het vizier longitudinaal geraakt, na afgeremd te zijn door de cockpitomranding, wat waarschijnlijk de reden is dat Massa er zo -relatief- goed vanaf is gekomen.
Laat ik mezelf maar weer quoten uit het vorige topic.
[..]
Ik ging uit van een typisch handvuurwapen en een 9 mm kogel. Ik weet ook wel dat de hoek cruciaal is, maar daar ik die niet kende probeerde ik toch de impact te illustreren.

Qua kogelwerendheid ging ik af op andere berichten die bijv melden dat: Verontrustend voor politie- en veiligheidsmensen - als het wapen in criminele handen valt - is de buitengewone penetratiekracht van de SS190-kogels die FN voor de P90 ontworpen heeft. De 5,7 x 28 mm kogels dringen door elke bestaande kogelwerende kledij die de drager nog enige beweging toelaat, inbegrepen de militaire CRISAT-bescherming die is samengesteld uit kevlar en titanium. Om een idee te geven: geldkoeriers dragen kogelvrije vesten van 10 lagen kevlar. Maar op 150 meter afstand doorboort de P90 nog 48 lagen De FN P90 heeft ook een E0 van zo'n 2500 joule vandaar mijn uitspraak.
Here we are now, entertain us.
pi_71335212
Nou, gelukkig kunnen we opgelucht adem halen, nu maar hopen dat Massa weer helemaal de oude gaat worden.
pi_71335299
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:54 schreef MrBadGuy het volgende:
Nou, gelukkig kunnen we opgelucht adem halen, nu maar hopen dat Massa weer helemaal de oude gaat worden.
Hij ligt nog de IC dus van opgelucht adem halen kun je nog niet spreken.
  zondag 26 juli 2009 @ 11:58:49 #116
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71335308
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:46 schreef Slein83 het volgende:
Oeps, verkeerde niewsbericht gekopieerd

Edit: d juiste
[..]

Verwarrend. In een ander bericht wordt juist gemeld dat Massa weer in coma gebracht is omdat hij erg verward was.
Here we are now, entertain us.
  zondag 26 juli 2009 @ 11:59:39 #117
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71335328
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:42 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Zulke vizieren zijn wel iets dikker en vooral zwaarder dan die in de F1.
Denk niet dat je nek dat fijn gaat vinden met 5G...

[ afbeelding ]
Snell SA/K2005 Standard
quote:
E7. Face Shield Penetration Test

If a face shield is provided with a full face helmet, this face shield shall be tested for penetration resistance in the following manner:

The faceshield shall be tested on the appropriate helmet, correctly deployed across the facial opening and under laboratory ambient conditions. A soft lead pellet weighing 1 ± 0.1 g with a diameter of 5.5 ± 0.1 mm and travelling at a velocity of 500 ± 20 km per hour shall strike the face shield normal to the surface. The face shield shall be tested in at least three different locations: the center line and 80 ± 5 mm to either side of the center line. The pellet must not penetrate to the interior of the helmet nor produce an indentation exceeding 2.5 mm as measured from the interior surface of the face shield.
Calm down, please!
pi_71335422
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:58 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Hij ligt nog de IC dus van opgelucht adem halen kun je nog niet spreken.
Nouja, ik bedoelde dat er gisteravond het nieuws was dat hij in levensgevaar was, daar wordt nu niet meer over gesproken. Hoe hij er uit gaat komen is natuurlijk nog de vraag, dus je hebt wel gelijk dat het nog te vroeg is om opgelucht adem te halen. Ik was bang dat we deze ochtend misschien een stuk triester nieuws zouden krijgen.
  zondag 26 juli 2009 @ 12:17:32 #119
106791 _Tjabbe_
Impulsieve combo-knaller
pi_71335668
Zal er wel weer bovenop komen. Echter zou het wel grote gevolgen voor zn carriere kunnen hebben. Als je een schedelbreuk oploopt denk ik niet dat doktoren je zomaar weer in een race auto laten instappen. Kijk maar in het voetbal naar de situatie met keeper Cech. Die keept nu met een speciale helm maar dat was eerst ook nog maar zeer de vraag of de doktoren dat zouden toestaan. En ik denk dat zo'n situatie bij het racen nog wel iets gevoeliger ligt.
Statistics are like mini skirts, they give you good ideas but hide the most important things....
pi_71335694
Zwaardere helmen kan iedere rijder mooi voor zichzelf uitmaken lijkt me.

Ik denk dat niet veel rijders voor een veel zwaardere helm zullen gaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71335799
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:54 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ik ging uit van een typisch handvuurwapen en een 9 mm kogel. Ik weet ook wel dat de hoek cruciaal is, maar daar ik die niet kende probeerde ik toch de impact te illustreren.

Qua kogelwerendheid ging ik af op andere berichten die bijv melden dat: Verontrustend voor politie- en veiligheidsmensen - als het wapen in criminele handen valt - is de buitengewone penetratiekracht van de SS190-kogels die FN voor de P90 ontworpen heeft. De 5,7 x 28 mm kogels dringen door elke bestaande kogelwerende kledij die de drager nog enige beweging toelaat, inbegrepen de militaire CRISAT-bescherming die is samengesteld uit kevlar en titanium. Om een idee te geven: geldkoeriers dragen kogelvrije vesten van 10 lagen kevlar. Maar op 150 meter afstand doorboort de P90 nog 48 lagen De FN P90 heeft ook een E0 van zo'n 2500 joule vandaar mijn uitspraak.
Ah, maar daar heb je het over een totaal ander soort kogel die kleiner en puntiger is en een hogere mondingssnelheid heeft dan normale pistoolpatronen, ik weet overigens niet wat de NIJ classificatie van '10 of 48 lagen kevlar' is. Maar dat is inderdaad een onderbouwing dat de hoeveelheid energie per vierkante centimeter bepalend is voor penetratie van een beschermingslaag. Vergelijk het oppervlak van de SS190 kogelpunt maar met een standaard 9x19mm pistoolpatroon.



"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  zondag 26 juli 2009 @ 12:26:50 #122
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_71335857
Gelukkig is hij nu dus stabiel. Ik was gisteravond even bang Massa het niet zou gaan redden. Gelukkig gaat het nu dus wat beter. Ik ben ook benieuwd wat er uit die CT scan gaat komen.

Verder de Top 3 voor de race denk ik:

1. L.Hamilton
2. J.Button
3. F.Alonso
pi_71336507
Alhoewel Ferrari nog steeds verklaart dat de toestand van Felipe Massa stabiel is en dat de Braziliaan aan de beterhand is, stuurt het ziekenhuis in Boedapest zorgwekkendere berichten de wereld in. Volgens de woordvoerder van het ziekenhuis zou Massa in een kunstmatige coma liggen en nog steeds in levensgevaar verkeren.

Maar dit wordt ontkent door Stefano Domenicali. De Italiaan vertelde dat de coma noodzakelijk was om de operatie, die gisteren succesvol uitgevoerd werd, uit te voeren zonder de bloeding in de hersenen aan te tasten.

Heel wat onduidelijkheden dus maar wellicht zullen we later deze dag nog meer te weten komen.

bron. f1-club.be
pi_71336590
Where facts are few, experts are many.
pi_71336760
En we gaan beginnen. Net op tijd thuis, moest nog ff spullen ophalen voor de BBQ vanavond
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 26 juli 2009 @ 13:07:04 #126
251119 Rainesz
flets outz
pi_71336843
Zit er ook weer klaar voor!! Ben benieuwd.
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
  zondag 26 juli 2009 @ 13:16:25 #127
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71337034
quote:
Bullshit, zeg ik respectvol
Calm down, please!
pi_71337128
I was born with rythm

Whehehe, mooie opmerking van Lewis
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 26 juli 2009 @ 13:22:37 #129
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71337183
quote:
Zie het net op BBC1 hoe groot dat ding is. Heeft massa nog geluk dat hij het er levend vanaf gebracht heeft..
pi_71337214
Ik hoop dat Webber vandaag z'n tweede overwinning pakt
pi_71337219
Eyo tijd voor die grote prijs smatjes.
  zondag 26 juli 2009 @ 13:25:15 #132
251119 Rainesz
flets outz
pi_71337234
Overgeschakeld naar de BBC! Was RTL nu al zat hehe.
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_71337240
Ik ga zo ook kijken.

Webber mag van mij ook wel winnen ja. Of Vettel. En die Brawns een beetje rond plaats 6 tot 8 of zo. Zou leuk zijn voor het kampioenschap.
pi_71337251
quote:
Wow, die man had inderdaad dood kunnen zijn.
pi_71337423
Haha, die Alonso
  zondag 26 juli 2009 @ 13:35:10 #136
251119 Rainesz
flets outz
pi_71337462
Wat een techniek in de brandstof installatie!
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
  zondag 26 juli 2009 @ 13:40:16 #137
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71337578
De TV-zender die ik hier kan ontvangen zend de race pas over 3 uur uit
The line is a dot to you!
pi_71337625
Olav is ook lekker bezig. Weet niet eens wanneer Rosberg wel en niet aan de finish gekomen is.
  zondag 26 juli 2009 @ 13:43:01 #139
67174 Dos37
Come on Twente
pi_71337642
ik zit er klaar voor.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_71337651
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:42 schreef Light het volgende:
Olav is ook lekker bezig. Weet niet eens wanneer Rosberg wel en niet aan de finish gekomen is.
Ahjoh, die man moet al zoveel onthouden
pi_71337683
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:40 schreef kepler het volgende:
De TV-zender die ik hier kan ontvangen zend de race pas over 3 uur uit
Op http://www.justin.tv/ zal het vast ook ergens te zien zijn.
  zondag 26 juli 2009 @ 13:46:13 #142
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_71337724
dat interview van jordan
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_71337738
Dat gesprekje tussen Jordan en Ecclestone
  zondag 26 juli 2009 @ 13:47:02 #144
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71337743
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:44 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Op http://www.justin.tv/ zal het vast ook ergens te zien zijn.
Datalimiet
The line is a dot to you!
pi_71337760
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:47 schreef kepler het volgende:

[..]

Datalimiet
Kut
  zondag 26 juli 2009 @ 13:49:30 #146
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71337793
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:42 schreef Light het volgende:
Olav is ook lekker bezig. Weet niet eens wanneer Rosberg wel en niet aan de finish gekomen is.
Ik heb nu een aantal races gezien met verschillende commentatoren, maar ze maken allemaal dezelfde fouten als Olav doet Verkeerde rijders, verkeerde teams, etc.
The line is a dot to you!
pi_71337825
Ik heb Olav niet meer gehoord sinds de BBC de F1 weer uitzendt
  zondag 26 juli 2009 @ 13:50:59 #148
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71337833
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:47 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Kut
ach MotoGP word eerst uitgezonden, dat kijk ik dan wel. F1 begint om 01:30 hier Gelukkig vrij morgen
The line is a dot to you!
  zondag 26 juli 2009 @ 13:51:09 #149
251119 Rainesz
flets outz
pi_71337836
Allemaal zwaaien naar jezelf
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
  zondag 26 juli 2009 @ 13:51:26 #150
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_71337843
quote:
AP: Ferrari driver Felipe Massa remains in "life-threatening" but stable condition; will be kept in an induced coma for next 48 hours.
14 minutes ago from BNO Headquarters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')