Nee, wij wel maandag- en donderdagmorgen vanwege het vervangen van 2 windmolens.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:50 schreef MrTorture het volgende:
Heb gisteren de halve dag zonder stroom gezeten na die uitval van de kerncentrale in Lingeniemand anders nog meegekregen?
Toch is het als je gaat huren wellicht interessanter om te emigreren hoor. Autoverzekering verschilt per merk, maar het is zeker niet langer dan 3 mnd. Mijn auto is bovendien nog jong, dus heeft een hoge BPM-afschrijving. Ik verkoop hem dus misschien in NL en koop vervolgens in D een nieuwe. Ik ben in ieder geval van plan om compleet te emigreren, met alleen Duitse belastingen dus.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:55 schreef Waldheini het volgende:
Zo, net eens wat meer specifieke vragen gesteld aan een aan aanbieder van een appartement in Aken
Komende week nog bezoekje brengen bij mn huidige bank, het belastingkantoor en informeren hoe lang de autoverzekering blijft dekken zodra ik Duitsland woon.
Maar als ik het zo allemaal lees op internet, valt het reuze mee zolang je in Nederland blijft werken.
Ik emigreer toch als ik in Aken ga wonen? Ik blijf in Nederland werken, omdat ik momenteel een goede baan heb en mijn Duits nog niet van dusdanig niveau is dat ik makkelijk in Duitsland aan de bak kom met het werk wat ik doe. Sterker nog, ik weet nog niet eens of ik het zou willen.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:03 schreef XL het volgende:
[..]
Toch is het als je gaat huren wellicht interessanter om te emigreren hoor. Autoverzekering verschilt per merk, maar het is zeker niet langer dan 3 mnd. Mijn auto is bovendien nog jong, dus heeft een hoge BPM-afschrijving. Ik verkoop hem dus misschien in NL en koop vervolgens in D een nieuwe. Ik ben in ieder geval van plan om compleet te emigreren, met alleen Duitse belastingen dus.
Ja, het is inderdaad emigreren. Ik doelde echter op het opgeven van je Nederlandse belastingverplichting. Dat is als je in Duitsland gaat huren interessant. Ik bedenk me nu dat ik een in luxepositie zit. Ik geef mijn Nederlandse inkomen helemaal op, omdat ik voor hetzelfde bedrijf in Duitsland ga werken. Waarschijnlijk is het daardoor voor mij zo interessant om Nederland ook qua belasting te verlaten. Die auto zou ik meenemen! Een AX is superquote:Op maandag 27 juli 2009 21:15 schreef Waldheini het volgende:
[..]
Ik emigreer toch als ik in Aken ga wonen? Ik blijf in Nederland werken, omdat ik momenteel een goede baan heb en mijn Duits nog niet van dusdanig niveau is dat ik makkelijk in Duitsland aan de bak kom met het werk wat ik doe. Sterker nog, ik weet nog niet eens of ik het zou willen.
Wat betreft auto, ben ik er nog niet helemaal over uit wat ik doe. Waarde in NL is ca. 1000 euro (Citroen AX 1.4 (op papier 1.1) uit '94.).
Tnxxx siemiquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:01 schreef siemi het volgende:
@XL als je auto van na 16oct2006 is, kun je BPM terugkrijgen. Dat gaat dan wel pro rato, helaas.
@Waldheini, een goede auto beneden de 1000 euro is op het moment in Duitsland eigenlijk niet te krijgen, dankzij de abwrackpremie. Als je hem al langer als een jaar hebt, kun je er ook mee in aanmerking komen voor die 2500 euro premie, dus ik zeg meenemen.
@Gateway: Gefeliciteerd :-)
Klopt, mijn auto is 14 maanden. Die is nog geen 30% waarde kwijt, maar BPM is wel al 30% afgeschreven. Ik ga waarschijnlijk verkopen en een nieuwe uitzoeken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:01 schreef siemi het volgende:
@XL als je auto van na 16oct2006 is, kun je BPM terugkrijgen. Dat gaat dan wel pro rato, helaas.
@Waldheini, een goede auto beneden de 1000 euro is op het moment in Duitsland eigenlijk niet te krijgen, dankzij de abwrackpremie. Als je hem al langer als een jaar hebt, kun je er ook mee in aanmerking komen voor die 2500 euro premie, dus ik zeg meenemen.
@Gateway: Gefeliciteerd :-)
Wij b ij de Commerzbank en dat was eigenlijk omdat we die als eerste tegenkwamen..quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:01 schreef XL het volgende:
Bij welke bank zitten jullie in Duitsland en waarom die?
Doet Voba dat ook? Postbank geloof ik wel.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:50 schreef MrTorture het volgende:
VoBa, omdat-ie om de hoek zit. TAN-codes per handy zijn wel ideaal voor betalingen. Mobiel heb ik vaker bij me dan een digipass.
M'n hypotheek heb ik bij de Commerzbank, omdat m'n financieel adviseur me dat adviseerde.
Ik heb het al gezien. Vanmiddag even naar de VoBa hier...quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:37 schreef XL het volgende:
[..]
Doet Voba dat ook? Postbank geloof ik wel.
komt van een officiele EU website. Dus afrijden in Duitsland en dan een Duits rijbewijs, eh, Fuhrerschein, krijgen.quote:3) U heeft al een rijbewijs dat door een lidstaat is afgegeven, maar u wilt een categorie-uitbreiding
U moet uw aanvraag indienen bij de bevoegde instantie van het land waar zich uw gewone verblijfplaats bevindt (1). Zodra u een nieuw rijbewijs met de extra categorie krijgt, moet u uw oude rijbewijs inleveren.
Maar of dat nu ook geld voor een NL rijbewijs wat voor 1999 is afgegeven.....???? Er zijn in ieder geval mensen die wel gratis een BE hebben gekregen. Iemand hier zijn rijbewijs al omgewisseld?quote:Mit dem alten Führerschein Klasse 3 dürfen gefahren werden:
- Fahrzeuge bis 7,5t Gesamtgewicht und max. 3 Achsen,
- 2 achsige Anhänger,
- der beladene Anhänger darf maximal soviel wiegen wie das Leergewicht des Zugfahrzeuges,
- Hänger und Zugfahrzeug dürfen 12.000kg nicht überschreiten.
Water hebben wij via de plaatselijke leverancier. Stroom was een heel probleem, aangezien we contract hadden bij een of andere leverancier konden we niet bij een alternatieve leverancier terecht. Dat is dus RWE geworden, dat was de enige waar we terecht konden.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:40 schreef XL het volgende:
Goed een bank heb ik nu.
Nu kan ik andere dingen gaan regelen zoals Gas, Water, Licht en Televisie en Internet.
Hebben jullie tips/startpunten
omdat je gsm al naar t-mobile gaat kan het voordelig zijn om een totaal pakket te nemen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:40 schreef XL het volgende:
Goed een bank heb ik nu.
Nu kan ik andere dingen gaan regelen zoals Gas, Water, Licht en Televisie en Internet.
Hebben jullie tips/startpunten?
Alleen voor de mobiele telefoon staat al vast dat ik naar T-Mobile ga.
Yello wilden wij dus ook. Maar zonder een ander bedrijf waar ze ons abonnement op konden zeggen konden we er geen klant worden. En aangezien wij toen nog nergens klant waren kon dat dus niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:29 schreef MrTorture het volgende:
Stroom heb ik via Yello, lekker goedkoop :
bij bild.de staat er een heel stuk overquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:32 schreef Rewimo het volgende:
Weet iemand een site waar je kunt vinden wat DLD voor maatregelen neemt tegen de Mexicaanse griep? Zoiets als de RIVM zeg maar?
Tnxquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:53 schreef z80 het volgende:
bij bild.de staat er een heel stuk over
http://www.bild.de/BILD/r(...)stenlos-geimpft.html
Nou, daar ben ik het zeker niet mee eens (met KPN). Er zijn ergere prutsers als KPN (bijv. Tele2) maar ook kwalitatief betere providers (Tiscali (vooral zakelijk) en Demon bijv.). Helaas neemt KPN in snelle mate alles wat adsl is over, dus ben je op een gegeven moment ineens klant van KPN. Ik was klant van Demon en die werd dus overgenomen door KPN, maar "gelukkig" kwamen we terecht bij de "kwaliteitsprovider" Xs4all. Nu ben ik al vanaf de start een liefhebber van XS4all, maar helaas, overgenomen door KPN en dat was te merken..quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:52 schreef XL het volgende:
T-Home is een mooi maar duur pakket. In principe ben ik in Nederland van mening dat je bij KPN (of volledige dochters) moet zitten als je kwaliteit wil. Daar zit ik dus momenteel ook. T-Home heeft die status dus in Duitsland?
Je moest eens weten wat voor een moeite ik moest doen om van ze af te komen. Het is kennelijk per maand opzegbaar, maar als je dan belt om op te zeggen gaat er ineens van alles mis. Ik heb ze 3x gebeld om op te zeggen, heb een aantal emails gestuurd waarop ik nooit antwoord heb gekregen en heb toen de moed maar opgegeven, heb de apparatuur afgekoppeld en ben maar afschrijvingen van XS4all gaan storneren. Toen begonnen er ineens betalingsherinneringsmails te komen met als klap op de vuurpijl een email dat als ik niet snel betaalde ze me af zouden sluiten.. Poeh poeh.. Ik heb ze als reply een email gestuurd dat ze dat een maand of 3 daarvoor al hadden kunnen doen. Maar vanzelfsprekend ook daarop weer geen antwoord. Ehm, typisch KPN zeg maar. Heel erg slechte communicatie, klant aan het lijntje houden, de linkerhand weet niet wat de rechter doet, 100.000 verschillende afdelingen en dus stroperig tot en met.. Wees dus blij als het werkt en laat vooral niets wijzigen. Of emigreer gewoon zoals ik, dan ben je er vanaf...:Pquote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:16 schreef XL het volgende:
Aan mij hebben ze altijd hoge kwaliteit geleverd en goede transparantie. Dat is volgens mij niet gebruikelijk in de telecommarkt. XS4ALL wint jaarlijks eigenlijk alle providertests, in mijn ogen terecht.
Ik heb ze enkele weken geleden een brief gestuurd en ontving enkele dagen daarna een bevestiging.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:38 schreef qltel het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat voor een moeite ik moest doen om van ze af te komen. Het is kennelijk per maand opzegbaar, maar als je dan belt om op te zeggen gaat er ineens van alles mis. Ik heb ze 3x gebeld om op te zeggen, heb een aantal emails gestuurd waarop ik nooit antwoord heb gekregen en heb toen de moed maar opgegeven, heb de apparatuur afgekoppeld en ben maar afschrijvingen van XS4all gaan storneren. Toen begonnen er ineens betalingsherinneringsmails te komen met als klap op de vuurpijl een email dat als ik niet snel betaalde ze me af zouden sluiten.. Poeh poeh.. Ik heb ze als reply een email gestuurd dat ze dat een maand of 3 daarvoor al hadden kunnen doen. Maar vanzelfsprekend ook daarop weer geen antwoord. Ehm, typisch KPN zeg maar. Heel erg slechte communicatie, klant aan het lijntje houden, de linkerhand weet niet wat de rechter doet, 100.000 verschillende afdelingen en dus stroperig tot en met.. Wees dus blij als het werkt en laat vooral niets wijzigen. Of emigreer gewoon zoals ik, dan ben je er vanaf...:P
Ik heb nog steeds medelijden met oude Demon-klanten. Meer betalen voor een langzamere verbinding, minder mogelijkheden, valse beloftes en slechte service.. Geweldig.
Het vervelende was dat ik in die tijd middenin m'n emigratie en het grote inpakken zat en ik absoluut geen tijd had voor het schrijven van brieven. Daarbij, je kunt telefonisch en/of per email opzeggen, beweren ze. Dat zal overigens ook meestal wel werken, maar in mijn geval ging dat "een beetje" verkeerd.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:44 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb ze enkele weken geleden een brief gestuurd en ontving enkele dagen daarna een bevestiging.
Weet je hoe je een blinde herkent?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:31 schreef z80 het volgende:
op een auto weg (geld zowel in Nederland als Duitsland) mag 100KMh gereden worden.
en is niet toegestaan voor landbouw voertuigen, fietsers en brommers.
en als de Nederlanders eens een keer de 80 halen.
meestal is het ongeveer 70, en vervolgens met de zelfde snelheid een dorp binnen jakkeren.
maar het is toch bekent dat NL staat voor Nur Langsam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
das net als veel duitsers hier over de weg kruipen met 65 a 70 waar je 80 magquote:Op donderdag 6 augustus 2009 07:25 schreef Rewimo het volgende:
Nee, ze kruipen allemaal met 80 over de weg
Overigens verliep mijn opzegging bij KPN wel goed. Ik belde op, vertelde dat ik naar Duitsland ging verhuizen en het abonnement werd zonder problemen beëindigd. Ze kunnen het dus wel
Huh, ik hoor juist meestal de klacht dat Duitsers veel te hard rijden..quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:26 schreef gateway het volgende:
[..]
das net als veel duitsers hier over de weg kruipen met 65 a 70 waar je 80 mag
Dat vind ik nog wel het meest irritante, zeker als je er eerst niet voorbij kunt. Loop je eerst vertraging op door zo'n slak, vervolgens rijdt-ie binnen de bebouwde kom hard van je wegquote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:31 schreef z80 het volgende:
en als de Nederlanders eens een keer de 80 halen.
meestal is het ongeveer 70, en vervolgens met de zelfde snelheid een dorp binnen jakkeren.
Klopt. Meestal zeggen ze "Ik rijd netjes 80, zoals het hoort, word ik aan alle kanten ingehaald".quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:29 schreef qltel het volgende:
[..]
Huh, ik hoor juist meestal de klacht dat Duitsers veel te hard rijden..
doe een dagje Kleve en kom en bak koffie drinken.quote:
Dat is volgens mij ook wel typisch Duits hoorquote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:54 schreef Rewimo het volgende:
't Is vast heel gemeen maar ik vind het stiekem wel leuk als mensen je op een stuk waar je 70 mag (vanwege een grote kans op overstekend wild) met grote snelheid inhalen en vervolgens in de fuik rijden omdat de politie op een voor mij bekende plek weer eens staat te controlerenOf de andere kant op de flitspaal te laat zien...
Wil binnenkort sowieso even naar Kleve, maar die afstand hequote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:24 schreef z80 het volgende:
[..]
doe een dagje Kleve en kom en bak koffie drinken.
Ja, ik woonde vlak bij jullie, min of meerquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:48 schreef Rewimo het volgende:
Doe gezellig een rondje Duitse Fok!kersEr zijn er zat in de buurt van Kleve (en bij ons heb je er meteen 2 te pakken, dat scheelt weer
)
Gelukkig maar. Ik ben blij dat alles kennelijk goed gaat.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:23 schreef ueberduitser het volgende:
kwam ff snel melden dat ons schatje weer thuis is, sinds ruim een week nu.
Fijn dat ze weer thuis is!quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:23 schreef ueberduitser het volgende:
Moin Moin.....
kwam ff snel melden dat ons schatje weer thuis is, sinds ruim een week nu.
Het is een drukke tijd nu, weinig slaap, maar allemaal de moeite waard...
Kom hopelijk snel ff meer verhaal doen!!!
[ afbeelding ]
Grüße aus Ringe!!!
Om die reden heb ik een week bij RWE gezetenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:44 schreef qltel het volgende:
[..]
Yello wilden wij dus ook. Maar zonder een ander bedrijf waar ze ons abonnement op konden zeggen konden we er geen klant worden. En aangezien wij toen nog nergens klant waren kon dat dus niet.
Ah ok, dat zijn inderdaad typische Duitslandvragenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:28 schreef E.G.J. het volgende:
Zal ik daar antwoord krijgen op de volgende vragen?
Dat hangt er voor mij dus vanaf of butaan in verhouding tot aardgas goedkoper is dan, met lease, vast recht en noem het maar op.quote:met een grote tuin is er prima gebruik te maken van aardwarmte/warmtepomp.
als je zelf het graaf werk doet op de slang in te graven is het ook niet zo belachelijk duur.
een gas tank kun je kopen of leasen in Duitsland.
waarbij bij koop je zelf een gasboer kunt uit zoeken die op dat moment de goedkoopste is.
en de tankt moet jen wel om de paar jaar laten gekeurd.
een lease tank heb je geen omkijken naar, maar zit je wel vast aan 1 gasboer.
maar waarom niet koken op elektriciteit?
inductie is meer iets duurder dan gas, en kookt bijna het zelfde.
en als je enkel voor het koken een gas tank hebt is dit een dure inverstering.
Volgens mij is het niet helemaal correct wat je zegt. Met een dieptebron kun je inderdaad koelen, met een oppervlaktebron is dit niet mogelijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:41 schreef ueberduitser het volgende:
Met aardwarmte bedoel je warmtepomptechniek neem ik aan?
Als je zou kunnen betalen, zou je dat echt direct moeten doen. Je hebt dan immers geen gas-aansluiting meer nodig.
Tevens kun je met een warmtepomp koelen en verwarmen. 's Zomers dus lekker koel en 's winters lekker warm.
Qua kosten moet je rekenen op een meer-investering van ca. ¤10.000, ten opzichte van een traditionele CV-ketel. Het is een beetje afhankelijk wat voor type bron je neemt (of nodig blijkt te hebben), een dieptebron of een oppervlaktebron. Een dieptebron kan aardig in de kosten oplopen, als ze bijv. een boring tot 75m hebben gerekend en het blijkt dat de bron pas op 150m. goed is.
Het beste met een warmtepomp kun je verwarmen via vloerverwarming (ook koelen), je bent daarmee dus wel iets beperkter in je soort vloerbedekking.
.
Het zal hem dit jaar niet worden dat ik “iets” ga inbouwen, maar van te voren weten wat je wilt is wel zo handig. Vandaar mijn vooronderzoek.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:53 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet helemaal corr................
Mocht je hier nog meer vragen over hebben, laat maar weten. Mijn vader verkoopt warmtepompen en bouwt ze in, dus die zou ik wat dingen kunnen vragen.
Mocht je trouwens voor een warmtepomp gaan, raad ik je wel aan om dit nog voor de winter te doen. Het is een hel om zo'n systeem in te bouwen in de winter.
Ja hoor, dat kan. Moeten we alleen ff een weekend prikken dat het goed weer is en iedereen die wil kan..quote:
Wij zijn beide verzekerd bij "de Friesland" en we hebben er tot nu toe geen klachten over.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:46 schreef Tinkepink het volgende:
Lang geleden dat ik in dit topic kwam, maar ik heb een praktisch vraagje: ben van plan om vanuit Duitsland weer in Nederland te gaan werken en ben nu op zoek naar een goede ziektekostenverzekering in Nederland.
Ik dacht dat ik me dan in Nederland moest gaan verzekeren. Ik was vrijwillig verzekerd in D, ben nu tijdelijk met mijn man meeverzekerd en ga vanaf september waarschijnlijk in Nederland werken. Volgens mijn info (die misschien niet klopt, want ik weet dus niet van de hoed en de rand), moet ik me nu in Nederland verzekeren, het het verdragsformulier (E) 106 opvragen en me daarmee weer melden bij mijn Duitse verzekering. Naar het schijnt ben ik dan in NL verzekerd voor het pakket waarvoor ik me verzekerd heb en in D voor de wettelijk verplichte zorg. Wat dat precies inhoudt weet ik nog nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:08 schreef qltel het volgende:
[..]
Wij zijn beide verzekerd bij "de Friesland" en we hebben er tot nu toe geen klachten over.
Maarre, als je in Duitsland woont en werkt, ben je volgens mij ook belastingplichtig en voor je ziektekosten verzekerd in Duitsland. Als je vanuit die situatie in Duitsland blijft wonen en gaat werken in Nederland, blijf je toch belastingplichtig en ziektekosten-verzekerd in Duitsland?
Voor zover ik weet moet je je voor je ziektekosten verzekeren in het land waar je belastingplichtig bent en ben je belastingplichtig in het land waar je woont, behalve als je in je land van oorsprong bent blijven werken. Maar correct me if i'm wrong, want ik vraag me al 2 jaar lang af hoe dit nou precies zit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik me dan in Nederland moest gaan verzekeren. Ik was vrijwillig verzekerd in D, ben nu tijdelijk met mijn man meeverzekerd en ga vanaf september waarschijnlijk in Nederland werken. Volgens mijn info (die misschien niet klopt, want ik weet dus niet van de hoed en de rand), moet ik me nu in Nederland verzekeren, het het verdragsformulier (E) 106 opvragen en me daarmee weer melden bij mijn Duitse verzekering. Naar het schijnt ben ik dan in NL verzekerd voor het pakket waarvoor ik me verzekerd heb en in D voor de wettelijk verplichte zorg. Wat dat precies inhoudt weet ik nog niet
ik ga in DLD wonen en blijf in NL werken. Mijn vriendin had het er inderdaad ook van dat ik me dan in NL moest verzekeren, met zo'n formulier, waardoor je wel een pasje van de duitse zorgverzekeraar krijg ?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik me dan in Nederland moest gaan verzekeren. Ik was vrijwillig verzekerd in D, ben nu tijdelijk met mijn man meeverzekerd en ga vanaf september waarschijnlijk in Nederland werken. Volgens mijn info (die misschien niet klopt, want ik weet dus niet van de hoed en de rand), moet ik me nu in Nederland verzekeren, het het verdragsformulier (E) 106 opvragen en me daarmee weer melden bij mijn Duitse verzekering. Naar het schijnt ben ik dan in NL verzekerd voor het pakket waarvoor ik me verzekerd heb en in D voor de wettelijk verplichte zorg. Wat dat precies inhoudt weet ik nog niet
Oh, dat maakt mij niet uit. Ik zal niet snel meer in Nederland naar een dokter gaanquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:34 schreef Rewimo het volgende:
En Christan dus ook. Bij de AOV vertelden ze me dat hij dan alleen na overleg in NL behandeld zou mogen worden. Dat klopt niet helemaal, want ik heb hem aangemeld bij het CVZ, daar krijg je dan ook een pasje van, en daarmee kan hij ook in NL overal terecht.
Ik weet niet precies hoe het voor jou zit omdat je al in DLD verzekerd was, maar als je je inderdaad in NL moet verzekeren, zal dat ongeveer op dezelfde manier gaan als bij mij lijkt me
Eh, tussen een sushimeet en de slankmeet in vermoed ikquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:41 schreef Rewimo het volgende:
Wanneer heb je tijd?
Niemand heeft nog een datum genoemd, dus je hebt nog alle kans
de bbq is voor braadworst etende en bier zuipende reserve Duitsersquote:
Don't worry, ik kom niet!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:35 schreef z80 het volgende:
[..]
de bbq is voor braadworst etende en bier zuipende reserve Duitsers
niet voor slaken eters en wijn slurpende import Fransen.
Daar zit 1 weekend (lijkt me het handigst) in, 5/6 september..quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:57 schreef iBolt het volgende:
Zal ik maar beginnen om een periode vast te stellen?
Ergens tussen 01 september en 10 september?
hmmzz, daar woon ik ook al in DLDquote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:57 schreef iBolt het volgende:
Zal ik maar beginnen om een periode vast te stellen?
Ergens tussen 01 september en 10 september?
Omdat echte koks op gas kokenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:43 schreef z80 het volgende:
met een grote tuin is er prima gebruik te maken van aardwarmte/warmtepomp.
als je zelf het graaf werk doet op de slang in te graven is het ook niet zo belachelijk duur.
een gas tank kun je kopen of leasen in Duitsland.
waarbij bij koop je zelf een gasboer kunt uit zoeken die op dat moment de goedkoopste is.
en de tankt moet jen wel om de paar jaar laten gekeurd.
een lease tank heb je geen omkijken naar, maar zit je wel vast aan 1 gasboer.
maar waarom niet koken op elektriciteit?
inductie is meer iets duurder dan gas, en kookt bijna het zelfde.
en als je enkel voor het koken een gas tank hebt is dit een dure inverstering.
Ook met barbecue!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:21 schreef Bora-Bora het volgende:
Beste FOK!kers,
In het kader van het 10-jarig bestaan van FOK! organiseren we 5 september 2009 een grote meet in Utrecht.
De kosten bedragen ¤ 25 all-in (eten en drinken) en je kunt je in dit topic aanmelden: Het definitieve FOK! 10 jaarsmeet aanmeldtopic *O*
Laat in dit topic even weten of je komt incl. eventueel een screenshot van de door jou gedane betaling. Op deze manier krijgen we snel inzicht in het totale aantal mensen die er komen zonder constant de rekening te moeten checken.
We hopen je 5 september te zien in Utrecht!
Tsja, ik kan de 5e niet 's avonds, vanwege werk. De 6e heb ik overdag een meeting van een ander forum, dus dan kan ik vanaf een uur of 5.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 07:15 schreef Rewimo het volgende:
Spijkers, koppen en zo!BBQ is dan bij ons, tussen Goch en Kleve.
Wie kan er bbq-en op zaterdag 5 september?
Rewimo, qltel en Christan
Wie kan er bbq-en op zondag 6 september?
Rewimo, qltel en Christan
Graag aanvullen
quote:Salz war früher ein teures Produkt und zeugte von Wohlstand. Brot stillte den Hunger.
Mit dem Schenken von Brot und Salz wünscht man den Beschenkten also daß sie in Zukunft nie mehr Hunger leiden müßen und Wohlstand haben sollen.
Parkplatzquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:28 schreef c3k het volgende:
Volgende week heb ik een afspraak op het consulaat in Düsseldorf.
Weet iemand waar ik daar het makkelijkste kan parkeren?
Mogguh...quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:28 schreef c3k het volgende:
Volgende week heb ik een afspraak op het consulaat in Düsseldorf.
Weet iemand waar ik daar het makkelijkste kan parkeren?
hee hartelijk bedankt!!quote:
Met punt 1 kan ik je niet helpen, ik werk nu als Duitser voor dezelfde organisatiequote:Op zaterdag 5 september 2009 09:36 schreef gateway het volgende:
Ik heb een paar vraagjes aan mensen die in DLD wonen en in NL werken (of als anderen ook het antwoord weten, graag)
Ik ga met mijn vriendin (duitse) samenwonen in DLD. Ik blijf in NL werken.
1. Ik moet mij, althans dat lees ik overal, in NL blijven verzekeren omdat ik voor een NL werkgever werk? (iets met een E106 formulier)
2. Mijn auto. Die heeft een NL kenteken en is het niet waard om uit te voeren en in DLD weer in te voeren. Nu hoor ik verhalen over het 1 jaar lang met NL kenteken te blijven rijden, mits je verzekering daarmee akkoord gaat?
3. Banken. Ik heb nu een rekening bij de Rabobank in NL, maar in DLD een bank te hebben is toch ook wel handig om dingen over te schrijven etc. Maar de meeste banken willen ook dat er dan het loon op gestort wordt, anders betaal je je scheel aan bankkosten?
Dit zijn allemaal dingen waar ik een beetje mee zit, en er komen er vast nog wel meer. Iemand die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt en mij eens een beetje op weg wil helpen??
Dankjewel alvast.
Groetjes Roy
mwah, de Sparkasse heeft wel mooie automatenquote:Op zaterdag 5 september 2009 09:44 schreef XL het volgende:
[..]
Met punt 1 kan ik je niet helpen, ik werk nu als Duitser voor dezelfde organisatie
2. Check je polis
3. Ik heb een gratis internetrekening bij Volksbank
Banken in Duitsland zijn vergeleken bij Nederlandse banken blijven steken in de prehistorie. Ze zijn echter wel stervensduur. Ik kan je dus aanbevelen er zo min mogelijk mee te doen!
Hier hetzelfde verhaal. Voor zover ik weet:quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:36 schreef gateway het volgende:
Ik heb een paar vraagjes aan mensen die in DLD wonen en in NL werken (of als anderen ook het antwoord weten, graag)
Ik ga met mijn vriendin (duitse) samenwonen in DLD. Ik blijf in NL werken.
1. Ik moet mij, althans dat lees ik overal, in NL blijven verzekeren omdat ik voor een NL werkgever werk? (iets met een E106 formulier)
2. Mijn auto. Die heeft een NL kenteken en is het niet waard om uit te voeren en in DLD weer in te voeren. Nu hoor ik verhalen over het 1 jaar lang met NL kenteken te blijven rijden, mits je verzekering daarmee akkoord gaat?
3. Banken. Ik heb nu een rekening bij de Rabobank in NL, maar in DLD een bank te hebben is toch ook wel handig om dingen over te schrijven etc. Maar de meeste banken willen ook dat er dan het loon op gestort wordt, anders betaal je je scheel aan bankkosten?
Dit zijn allemaal dingen waar ik een beetje mee zit, en er komen er vast nog wel meer. Iemand die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt en mij eens een beetje op weg wil helpen??
Dankjewel alvast.
Groetjes Roy
maar een auto van 16 jaar..... wil volgend jaar eigenlijk dan toch wat anders, maar tot die tijd wel in deze bljiven rijden.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:46 schreef Rewimo het volgende:
Oja, auto. Als je auto niets mankeert en dus zonder meer door de TÜV wordt goedgekeurd, ben je alles bij elkaar nog geen 200 euro kwijt om hem op Duits kenteken te laten zetten.
Rijden wel, bezitten niet. Als hij dus op je moeders naam staat is dat geen probleem (alhoewel ik dat verzekeringstechnisch wel even na zou kijken, aangezien je moeder niet de regelmatige bestuurder is).quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:37 schreef gateway het volgende:
[..
En anders, zet ik de auto op moeder's naamen dan rij ik ermee rond, ben officieel dan nog Nederlander, dus mag ik ook met een NL kenteken rijden?
Aangezien auto's in Nederland fors duurder zijn dan in Duitsland, is het vaak wel de moeite waard om je NLse auto in NL te verkopen en vervolgens hier een andere op de kop te tikken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:46 schreef Rewimo het volgende:
Oja, auto. Als je auto niets mankeert en dus zonder meer door de TÜV wordt goedgekeurd, ben je alles bij elkaar nog geen 200 euro kwijt om hem op Duits kenteken te laten zetten.
Die automaten zijn wel stoer.... maar toch wel erg acceptable in the eighties hoor!quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:47 schreef gateway het volgende:
[..]
mwah, de Sparkasse heeft wel mooie automatenkan je ook zelf overschrijvingen doen, intypen op het scherm enzo. En ook internetbankieren komt steeds meer.
Mijn ervaring is dat het me niet lukte om er 1 af te sluiten in Nederland.quote:Op maandag 7 september 2009 17:37 schreef z80 het volgende:
wie heeft er ervaring met het afsluiten van een kort lopende reisverzekering?
werken in Nederland en wonen in Duitsland schijnt een probleem te zijn.
volgens mijn verzekering moet in het woon land zijn (Duitsland)
Geen idee. Ik heb de moed indertijd maar opgegeven. wellicht je verzekeraar? Daar zou ik op dit moment naar toe gaan.quote:Op maandag 7 september 2009 21:25 schreef z80 het volgende:
en waar dan wel?
binnen europa vind ik het niet echt een probleem om zonder reisverzekering op pad te gaan.
echter ga ik dit keer wat verder weg.
en het moet nog snel geregeld worden ook.
Geen idee. Maar ik weet wel dat huizen bij meer makelaars tegelijkertijd te koop kunnen staan, ik neem niet aan dat ze dan bij allemaal een contract afsluiten daarvoor. Kennelijk rekent zo'n makelaar ook op goed geluk ofzo?quote:Op woensdag 9 september 2009 09:29 schreef Rewimo het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat het bij makelaar X te koop staat maar de verkoper geen contract heeft met X
quote:Crimineel fraudeert met Duits kenteken door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM - Criminelen maken steeds vaker gebruik van een Duits exportkenteken om in ons land misdrijven te plegen met auto's of om motorrijtuigenbelasting, apk en bekeuringen mee te omzeilen.
Het probleem dat door de Amsterdamse politie is gesignaleerd, doet zich voor bij het zogenoemde Kurzzeitkennzeichen (kkz), dat wordt afgegeven voor testritten met Duitse auto's. Deze kentekens zijn echter ook via internet verkrijgbaar, zo stelde de politie vast. "Opvallend genoeg komen we steeds vaker criminelen tegen in auto's met een kkz", zegt een zegsman van het hoofdstedelijke korps. Met een dergelijk kenteken wordt vaak getankt zonder te betalen of door rood gereden. Probleem is dat nergens wordt bijgehouden wie een kkz aanvraagt en dat degene die ermee rondrijdt dus niet staat geregistreerd.
De zo veelgeprezen kentekenscanner die door politiekorpsen wordt gebruikt en waarmee alle voertuigen die langsrijden onmiddellijk worden gescand op eventueel criminele bestuurder of ontdoken belastingen, is op deze manier waardeloos. De kkz's zijn in principe vijf dagen geldig, maar het is onmogelijk om aan de buitenkant te zien dat die termijn is verstreken. De Amsterdamse agenten zijn dan ook opgeroepen alert te zijn op wagens die een Duits exportkenteken voeren. In feite is het de bedoeling dat al deze bestuurders worden gecontroleerd. "Dat is niet alleen belangrijk om bijvoorbeeld belastingontduiking te voorkomen, maar vooral ook om te kunnen registreren wie in deze auto's rondrijden en wat er vervolgens met deze voertuigen gebeurt", aldus de politie.
Het wordt steeds populairder onder Nederlanders om een auto uit Duitsland te kopen. Op deze manier komen zij 'per ongeluk' aan het kkz. Er zijn echter ook steeds meer mensen die moedwillig via internet deze kentekenplaten bestellen. Dat doen ze natuurlijk niet voor niets. Flitspalen en rode lichten zijn voor hen geen belemmering meer en ook bijvoorbeeld apk en motorrijtuigenbelasting zijn voor deze lieden zaken uit een andere wereld.
Inmiddels is in Amsterdam een handleiding onder agenten verspreid over hoe te handelen bij het aantreffen van dergelijke Duitse kentekenplaten.
Ja, okee, dat was me al duidelijk. De vraag is echter wel, wanneer je een Duitse makelaar nou moet betalen en wanneer niet.quote:Op woensdag 9 september 2009 10:08 schreef Rewimo het volgende:
Aangezien de koper de makelaar betaalt, is het voor de verkoper op zich natuurlijk niet belangrijk via welke makelaar het verkocht wordt. Je ziet inderdaad wel vaker borden van verschillende makelaars bij een huis staan. En voor een makelaar is het dus handig om zoveel mogelijk borden te plaatsen
Als verkoper bedoel je? Geen idee, ik kreeg van onze makelaar de indruk dat alleen de koper betaalt...quote:Op woensdag 9 september 2009 15:16 schreef qltel het volgende:
Ja, okee, dat was me al duidelijk. De vraag is echter wel, wanneer je een Duitse makelaar nou moet betalen en wanneer niet.
Ik heb een doorlopende reisverzekering bij "Mondial Assistance" zij doen niet moeilijk over wonen over de grens.quote:Op maandag 7 september 2009 17:37 schreef z80 het volgende:
wie heeft er ervaring met het afsluiten van een kort lopende reisverzekering?
De eerste 1, 2 of 3 letters zijn van het Kreis (zeg maar de provincie) waar je woont. De rest is inderdaad vrij te kiezen of wordt toegewezen als je er geen +/- 12 euro voor over hebt.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:45 schreef Kaar68 het volgende:
Hoe zit het nu precies met die duitse kentekens?
Je krijgt de eerste 2 of 3 letters van de streek (gemeente?) waar je woont, en de rest is vrij te kiezen heb ik begrepen. Maar wat als jouw auto verkocht wordt naar iemand in een ander deel van Duitsland? Haal je dan je kentekenplaat eraf, en schroef je die weer op je volgende auto?
Bij een Duitse auto ook. Deze worden ter plekke gemaakt. En bij de auto hoort ook nog een papier waarop alle gegevens van de auto staan. Je krijgt een groot (A4) en een klein (a5 denk ik) kentekenbewijs, de kleine neem je mee in de auto, de grote en dat papier met gegevens bewaar je thuis.quote:En hoe zit het dan met de papieren? In Nederland heb je dat setje papieren die bij het kenteken en dus bij de auto horen, om te bewijzen dat jij eigenaar bent.
Hoi Karin,quote:Op woensdag 16 september 2009 10:45 schreef Kaar68 het volgende:
Oh, en nog een andere vraag voor de grensarbeiders: van waar naar waar (ongeveer) rijden jullie 's morgens naar je werk, en hoe lang doe je daar ongeveer over?
Wij zijn ons aan het oriënteren om te gaan wonen in Duitsland, ergens tussen Kleve en Kevelaer of misschien nog wel tot hoogte Venlo, manlief werkt in Oss en wil daar het liefst blijven. Iemand ervaring met (ongeveer) die route? En hoe zit het met de wegen, als je hoger gaat (hoogte Arnhem zeg maar), is het daar veel drukker om te rijden?
Zoals Anne al zegt, naar Oss is inderdaad makkelijk te doen binnen een uur. 30 minuten wordt vrij krap, omdat je er vaak al 25 minuten over doet om in Uden te komen.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:45 schreef Kaar68 het volgende:
Hoe zit het nu precies met die duitse kentekens?
Je krijgt de eerste 2 of 3 letters van de streek (gemeente?) waar je woont, en de rest is vrij te kiezen heb ik begrepen. Maar wat als jouw auto verkocht wordt naar iemand in een ander deel van Duitsland? Haal je dan je kentekenplaat eraf, en schroef je die weer op je volgende auto?
En hoe zit het dan met de papieren? In Nederland heb je dat setje papieren die bij het kenteken en dus bij de auto horen, om te bewijzen dat jij eigenaar bent.
Het viel me onlangs namelijk op dat bij sommige garagebedrijven, auto's stonden zonder kentekenplaat en dat heb ik in Nederland toch nog nooit gezien.
Oh, en nog een andere vraag voor de grensarbeiders: van waar naar waar (ongeveer) rijden jullie 's morgens naar je werk, en hoe lang doe je daar ongeveer over?
Wij zijn ons aan het oriënteren om te gaan wonen in Duitsland, ergens tussen Kleve en Kevelaer of misschien nog wel tot hoogte Venlo, manlief werkt in Oss en wil daar het liefst blijven. Iemand ervaring met (ongeveer) die route? En hoe zit het met de wegen, als je hoger gaat (hoogte Arnhem zeg maar), is het daar veel drukker om te rijden?
Groetjes,
Karin
Moin....quote:Op maandag 21 september 2009 09:28 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Tip: Naast ons staan nog 2 huizen te koop
Het probleem was dat ik vrij veel had. O.a. 3 flipperkasten en 100 verhuisdozen met grammofoonplaten.quote:Op zaterdag 26 september 2009 10:59 schreef XL het volgende:
Ik heb in Den Haag vrijwel alles wat ik had verkocht en ben met een Renault Kangoo en een Fiat 500 naar Duitsland gekomen
quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:06 schreef qltel het volgende:
[..]
Het probleem was dat ik vrij veel had. O.a. 3 flipperkasten en 100 verhuisdozen met grammofoonplaten.
Tja, m'n platen wil ik niet kwijt. En dat was al meer dan een gemiddelde verhuizing. En leuk voor de verhuizers, allemaal precies 25 KG..quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:35 schreef XL het volgende:
[..]
Ik had ook veel, maar dingen die echt niet weg konden, die gingen bij mij gelukkig in dozen. Een arcade kast heb ik wel enkele jaren geleden bij een verhuizing aan een vriend verkocht. Daar staat ie nog steeds
Aansmeren valt wel mee, maar ze doen inderdaad het liefst alles face-to-facequote:Op dinsdag 29 september 2009 23:10 schreef gateway het volgende:
En commerzbank doet dan weer niet moeilijk als het loon er niet op gestort wordt.......
argh.... als ze nou een duidelijk op de site zouden zetten wat het kost, en wat voor service je erbij krijgt.... maar nee, daar moet je zeker weer voor langsgaan, zodat ze je nog meer kunnen aansmeren.......
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:14 schreef z80 het volgende:
net terug van vakantie.
even achter gekeken naar de nieuwbouw van siemi,
hier is echter niets aan veranderd.
echter op het braakliggend grondstuk zijn nu wel werkzaamheden.
de grond is bouwklaar gemaakt.
eens kijken wie er het eerste klaar is en er woont.
Dat is toch meer zoiets als hyves en Facebook ?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:47 schreef c3k het volgende:
Het enige wat ik ken, alleen van naam, is studiVZ of meinVZ. Iemand ervaringen hiermee?
Ja, al zijn daar wel veel meer actieve groepen. Een echt forum ken ik ook niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:39 schreef Waldheini het volgende:
[..]
Dat is toch meer zoiets als hyves en Facebook ?
http://www.ioff.de/quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:47 schreef c3k het volgende:
Kennen jullie misschien een Duitse variant van FOK? (met name het forum)
Het enige wat ik ken, alleen van naam, is studiVZ of meinVZ. Iemand ervaringen hiermee?
De firma Biereco is wel weer bezig. Afgelopen week is de CV ketel geplaatst. Wel de verkeerde, dat dan weer wel. Ik heb in het contract staan Brotje of Buderus en het deel waar staat of gelijkwaardig is weggestreept. Dus nu zit er een Junkers in. Het is misschien naief, maar als ik in een contract zet wat er in moet komen, dan zou ik dat ook verwachten.....quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:41 schreef Anne het volgende:
[..]. Ik had ook verwacht dat Siemi veel eerder klaar zou zijn als wij, maar volgens mij halen we 'm ook in.
Zou ik niet doen. Je hebt toch recht op hetgeen wat in je contract staat.quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:04 schreef siemi het volgende:
Hmmm, dan zeg ik dus maar niks misschien.
Overigens, toen ik er vrijdagochtend was, heb ik een tijdje vast gestaan. De auto van de overburen stond in de brand (met een vuurzee onder de hele auto). Gelukkig was de buurt voorbereid en hebben we hem met wat poederblussers (en een halon blussen) uit weten te krijgen, nog voor de brandweer er was.
Lijkt me ook apart voor de brandweer man, die moest bij zijn eigen achterburen zijn. Dan schrik je wel als je zo'n melding krijgt lijkt me.
Ahja, dat heeft er wel iets van weg. Wel veel mediaforums zeg.quote:
nee wel ietsje kleiner:quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:38 schreef Rewimo het volgende:
Zeker zoiets als wij hebben?
[ afbeelding ]
Ander merk maar ook zo'n bakbeest
dat is inderdaad wel een beetje nadeel van olie stoken.... In 1x alles moeten betalen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:06 schreef Rewimo het volgende:
Oliestook werkt prima. Qua warmte en zo merk je geen verschil met gas. Wel qua rekening, want olie betaal je als die geleverd wordt, en gas maandelijksDa's dus elke keer ineens je stookkosten betalen, moet je wel rekening mee houden. En de olieprijzen goed in de gaten houden. Toen van de zomer de prijzen zo laag waren hebben we meteen alle tanks vol laten gooien.
Dat zijn toch die dingen die zich vanzelf vermenigvuldigen in je portemonnee? Als je even niet kijkt zit-ie er vol meequote:Op zaterdag 17 oktober 2009 09:49 schreef XL het volgende:
Ik heb vandaag de eerste keer iets betaald met die vervelende 1 ct muntjes!
Maar dat zijn ook de instellingen op je radio toch?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:38 schreef E.G.J. het volgende:
En dan rij je midden in de nacht over de autobahn en er is een leuk plaatje op de radio. Gelijk draai je de volumeknop verder open. En dan: ping, plong, pling, Und jetzt von aus die Verkehrsstudio Bremen, keine Nachrichten
Verkeersinfo kun je in of uitschakelen, maar keine Nachrichtenquote:Op zondag 18 oktober 2009 09:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Maar dat zijn ook de instellingen op je radio toch?
Ik heb ook zo'n "oude" Viessmann oliegestookte ketel voor verwarming en warmwater.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:38 schreef Rewimo het volgende:
Zeker zoiets als wij hebben?
Ander merk maar ook zo'n bakbeest
Mag ik bouwers in dit kader noemen? Vooral de firma Biereco en alle aanverwandte bedrijven......quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:53 schreef mathijs23 het volgende:
onleuke dingen
Kijk eens op de site van een van de volgende winkels:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:18 schreef z80 het volgende:
handig forum.
kwam meteen de info tegen die ik al lang zocht mbt een buiten voeler voor mijn verwarming.
nu op zoek naar een winkel waar ze een ptc-500 verkopen.
Ik zie na even speuren dat de 500 ohms rtd's niet veel aangeboden worden... wel de 100 en 1000 ohm.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:01 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Kijk eens op de site van een van de volgende winkels:
velleman:
rs-components
of
conrad
suc6 met uitzoeken
Ja hoor, hoe is de stand van zaken nu?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:33 schreef siemi het volgende:
[..]
Mag ik bouwers in dit kader noemen? Vooral de firma Biereco en alle aanverwandte bedrijven......
Beetje afhankelijk van je motorinhoud, ik betaal gewoon hetzelfdequote:Op maandag 26 oktober 2009 07:08 schreef Rewimo het volgende:
Als je in DLD gaat wonen moet hij worden overgeschreven op jouw naam, je mag er nog een paar maanden mee blijven rijden op NL kenteken. Voordeel: de wegenbelasting is maar een kwart van wat je in NL betaalt
in bocholt ook, winkels open van 13:00 tot 18:00, iets met lichternogwat, en de stadsbussen rijden nemen je gratis meequote:Op zaterdag 7 november 2009 20:04 schreef z80 het volgende:
voor wie morgen nog niets te doen heeft.
aankomende zondag (8-11-2009) is er in Kleve een draaiorgel dag.
het hele centrum vol draaiorgels en koop zondag.
Gefeliciteerd Waldheini. Aachen is echt leuk! Ik weet daar ook een ontbijtbuffet dat echt enorm is. Ik ga voor je opzoeken waar het zit. Daar moet je echt een keer gaan eten.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:02 schreef Waldheini het volgende:
Sinds vanochtend kan ik eindelijk zeggen dat mijn zoektocht definitief voorbij is, en dat ik rond de kerst verhuis naar een appartement in Aachen
Het echte regelen begint nu pas, dus echt antwoord kan ik nog niet geven. Wel dat ik nu een NLse autoverzekering zoek, waarmee ik nog enkele maanden mee in DL kan rondrijden. Mijn huidige verzekering wil überhaupt niet meewerken. Daarnaast woon ik nu nog bij mn ouders en blijf ik in NL werken, dus aardig wat zaken hoef ik niet te regelen of zijn minder ingewikkeld.quote:Op zondag 15 november 2009 13:53 schreef gateway het volgende:
gefeliciteerd!
Kan je mij vertellen wat jij allemaal hebt moeten regelen aan verzekeringen, passen, adreswijzigengen, etc?
Tnx Danke, ik houd me aanbevolen! Tips om lekker te eten zijn altijd welkomquote:Op zondag 15 november 2009 14:53 schreef XL het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Waldheini. Aachen is echt leuk! Ik weet daar ook een ontbijtbuffet dat echt enorm is. Ik ga voor je opzoeken waar het zit. Daar moet je echt een keer gaan eten.
quote:Op zondag 15 november 2009 16:37 schreef Waldheini het volgende:
[..]
Het echte regelen begint nu pas, dus echt antwoord kan ik nog niet geven. Wel dat ik nu een NLse autoverzekering zoek, waarmee ik nog enkele maanden mee in DL kan rondrijden. Mijn huidige verzekering wil überhaupt niet meewerken. Daarnaast woon ik nu nog bij mn ouders en blijf ik in NL werken, dus aardig wat zaken hoef ik niet te regelen of zijn minder ingewikkeld.
[..]
Tnx Danke, ik houd me aanbevolen! Tips om lekker te eten zijn altijd welkom![]()
Iemand trouwens nog tips mbt mobiel telefoneren? Ik zoek een Duitse aanbieder waarmee ik zo goedkoop mogelijk binnen Duitsland (zowel Duitse als Nederlandse nummers), als naar Nederland kan bellen.
ik blijf ook in NL werken.... autoverzekering inderdaad, dat zoek ik ook nog, mjah een keer zal ik toch wel aan een duits kenteken moetenquote:Op zondag 15 november 2009 16:37 schreef Waldheini het volgende:
[..]
Het echte regelen begint nu pas, dus echt antwoord kan ik nog niet geven. Wel dat ik nu een NLse autoverzekering zoek, waarmee ik nog enkele maanden mee in DL kan rondrijden. Mijn huidige verzekering wil überhaupt niet meewerken. Daarnaast woon ik nu nog bij mn ouders en blijf ik in NL werken, dus aardig wat zaken hoef ik niet te regelen of zijn minder ingewikkeld.
[..]
Tnx Danke, ik houd me aanbevolen! Tips om lekker te eten zijn altijd welkom![]()
Iemand trouwens nog tips mbt mobiel telefoneren? Ik zoek een Duitse aanbieder waarmee ik zo goedkoop mogelijk binnen Duitsland (zowel Duitse als Nederlandse nummers), als naar Nederland kan bellen.
Is het echt alleen op cilinderinhoud? Is dat waarom de mazda RX8 zo populair is hier?quote:Op zondag 15 november 2009 22:03 schreef MrTorture het volgende:
k Heb zelf een vrij goedkope verzekering bij Kravag Allgemeine.
Belasting gaat hier op motorinhoud, dus als je niet al te lompe auto neemt, ben je goedkoop uit
Zou goed kunnen. Je hebt een aantal categorieën op basis van uitstoot en vervolgens telt de motorinhoud.quote:Op zondag 15 november 2009 22:06 schreef XL het volgende:
[..]
Is het echt alleen op cilinderinhoud? Is dat waarom de mazda RX8 zo populair is hier?
Leuk! Daar hebben wij ook gezocht en ook gevonden. We wonen bij Pfalzdorf, naast Goch dus.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:51 schreef PureEvil het volgende:
Wij zijn ook druk op zoek naar een huis in duitsland, bij kleve/kranenburg/goch etc.
Weet er iemand een goede makelaar?
Is dat juist niet een nadeelquote:Op vrijdag 20 november 2009 16:12 schreef qltel het volgende:
[..]
Leuk! Daar hebben wij ook gezocht en ook gevonden. We wonen bij Pfalzdorf, naast Goch dus.
Wij hebben uitstekende ervaringen met All-In Immobilien GmbH. Dat is een Nederlandse makelaar in Duitsland die zich heeft gespecialiseerd in Duitse huizen verkopen aan Nederlanders.
Het voordeel lijkt me dat hij je kan uitleggen wat de verschillen zijn..quote:
Hey Pure Evil,quote:Op vrijdag 20 november 2009 21:30 schreef PureEvil het volgende:
Die site kende we al. Maar altijd fijn om te weten dat het een 'goede' makelaar is![]()
ik zou hier eens gaan kijken:quote:
En hoeveel kost zo'n Duitse verzekering eigenlijk? Betreft dan de krankenkasse denk ik (aangezien ik malleen stagevergoeding van 700 euro p/maand krijg)?quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:46 schreef Rewimo het volgende:
Als je in DLD woont èn werkt, moet je je in DLD verzekeren. Als je in NL blijft werken (maar dat lijkt me wat lastig vanuit München) dan kun je in NL verzekerd blijven. Je moet je dan tevens inschrijven bij een Duitse Krankenkasse, waar je een pasje van krijgt. Daarmee kun je je in DLD laten behandelen. Je betaalt geen premie aan de Krankenkasse, zij verrekenen alles met je NL verzekering. Je betaalt wel elk kwartaal een tientje Praxisgebühr, als je bij een arts komt (1x per kwartaal, niet 1x per arts).
Ik begin in april en het duurt max. 6 maanden. Er is echter al flink gehint naar een vaste baan dus als het me bevalt blijf ik daar denk ikquote:Op zaterdag 21 november 2009 21:55 schreef XL het volgende:
Hoe lang blijf je in Munchen FB? Leuke stad!
Privatverzekering mag je als NL-er niet, daarvoor moet je eerst 3 jaar werken en veel verdienen.quote:Op zondag 22 november 2009 21:39 schreef FB14 het volgende:
[..]
En hoeveel kost zo'n Duitse verzekering eigenlijk? Betreft dan de krankenkasse denk ik (aangezien ik malleen stagevergoeding van 700 euro p/maand krijg)?
Ik werk officieel ook in Munchen. Ben er echter nog nooit op kantoor geweest.quote:Op zondag 22 november 2009 21:40 schreef FB14 het volgende:
[..]
Ik begin in april en het duurt max. 6 maanden. Er is echter al flink gehint naar een vaste baan dus als het me bevalt blijf ik daar denk ik
Wat moet ik me voorstellen bij stervensduur? 100, 200 euro p/maand? En gaat dit automatisch van je salaris af of moet je het, net als hier, zelf regelen?quote:Op zondag 22 november 2009 22:14 schreef XL het volgende:
[..]
Privatverzekering mag je als NL-er niet, daarvoor moet je eerst 3 jaar werken en veel verdienen.
Gesetzliche verzekering is een percentage van je inkomen...... en STERVENSDUUR vergeleken bij NL
Het is een percentage van je inkomen. Gelukkig wel met een maximum. Stervenduur zit dan dik boven de 300 euro. De helft van de premie houden ze in op je salaris, de andere helft moet je zelf betalen. Dat is voor het gemak denk ikquote:Op maandag 23 november 2009 15:18 schreef FB14 het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij stervensduur? 100, 200 euro p/maand? En gaat dit automatisch van je salaris af of moet je het, net als hier, zelf regelen?
Ik ga bij een bedrijf werken dat legervoertuigen maakt!
O oke. Ik verdien natuurlijk niet zoveel als stagair (700,-) dus het zal dan niet meer zijn als 100 euro. Ik vroeg me trouwens af of het ook mogelijk is me niet in te schrijven bij de gemeente? Dan hoef ik niet te switchen van verzekering enzo. Of krijg ik dan problemen met een bankrekening aanvragen (wat is trouwens een aan te bevelen bank?) of mijn salaris?quote:Op maandag 23 november 2009 17:49 schreef XL het volgende:
[..]
Het is een percentage van je inkomen. Gelukkig wel met een maximum. Stervenduur zit dan dik boven de 300 euro. De helft van de premie houden ze in op je salaris, de andere helft moet je zelf betalen. Dat is voor het gemak denk ik![]()
Ik weet de percentage niet precies uit mijn hoofd. Volgens mij ongeveer 13% van je salaris, waarvan salaris boven de 3600 ofzo is vrijgesteld.
Wat precies mag en niet mag weet ik niet. Ik had mijn gratis internetrekening van de Volksbank al afgesloten toen ik nog in NL woonde. Dan kon ik ook alvast een gsm abo afsluiten enzo. Qua bank kan dat dus, hoe het juridisch zit.....quote:Op maandag 23 november 2009 19:11 schreef FB14 het volgende:
[..]
O oke. Ik verdien natuurlijk niet zoveel als stagair (700,-) dus het zal dan niet meer zijn als 100 euro. Ik vroeg me trouwens af of het ook mogelijk is me niet in te schrijven bij de gemeente? Dan hoef ik niet te switchen van verzekering enzo. Of krijg ik dan problemen met een bankrekening aanvragen (wat is trouwens een aan te bevelen bank?) of mijn salaris?
ook voor klanten uit DLD, als je met je sparkasse pasje naar een andere bank gaat, vaak een X % van het bedrag met een minimum van X euroquote:Op dinsdag 24 november 2009 12:08 schreef siemi het volgende:
Even een waarschuwing. Als je pint, controleer de tarieven bij de PIN automaat. Sommige Sparkasses brengen buitenlandse klanten 5 euro in rekening! Dat moet dus aangegeven staan op het papier naast de automaat.
quote:Kostenlose Bargeldversorgung für Kunden
der Cash Group Banken:
Als Kunde der Commerzbank, Deutschen Bank, Dresdner Bank, HypoVereinsbank oder der Postbank sowie deren Tochterunternehmen genießen Sie ein Höchstmaß an Bequemlichkeit, Flexibilität und Kostenersparnis. Denn Ihnen stehen über 7.000 inländische Geldautomaten der Cash Group Banken kostenlos zur Verfügung.
Sie benötigen lediglich Ihre ec- oder Bankkarte und die dazugehörige Geheimzahl. Die Geldautomaten erkennen Sie an dem Zeichen der Cash Group.
Helaas is dat dus niet waar. Je eigen bank mag je geen kosten rekenen en doet dat ook niet. De kosten die de buitenlandse bank in rekening brengt mag je eigen bank gewoon in rekening brengen en doet dat dus ook.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:39 schreef Rewimo het volgende:Met je NL-pas pinnen moet overal gratis kunnen trouwens. Binnen de EU mogen ze voorzover ik weet geen kosten rekenen voor pinnen met een buitenlandse pas.
Als ING klant kan ik bij Sparkasse Aachen gratis pinnen, heb het even nagezocht.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:02 schreef siemi het volgende:
[..]
Helaas is dat dus niet waar. Je eigen bank mag je geen kosten rekenen en doet dat ook niet. De kosten die de buitenlandse bank in rekening brengt mag je eigen bank gewoon in rekening brengen en doet dat dus ook.
Hier de link naar de prijskaart van de Sparkasse in Aachen
http://www.sparkasse-aach(...)nen/preisaushang.pdf
En daar zie ik staan dat het 5 euro kost. Overigens, wees gerust, in Kleve is het (nog?) gratis.
Ja misschien wel. Maar als het niet mooi is kan je het natuurlijk wel mooi maken. Ik kan er best doorheen kijken hoor, door rotzooi of kleur oid. Maar de indelingen zijn soms totaal niet logisch, en dat is wel irritant en lastig te veranderenquote:Op woensdag 25 november 2009 18:57 schreef XL het volgende:
Is wow ook niet een beetje veel gevraagd voor bestaande bouw in Duitsland? De meeste Duitsers hebben een behoorlijke slechte smaak mbt woningen (of ze geven er totaal niet om).
Qua indeling denken ze ook gewoon anders. In duitse huizen loop je doorgaans nooit rechtstreeks naar de wc, zoals je dat in Nederland overal kunt.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:09 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ja misschien wel. Maar als het niet mooi is kan je het natuurlijk wel mooi maken. Ik kan er best doorheen kijken hoor, door rotzooi of kleur oid. Maar de indelingen zijn soms totaal niet logisch, en dat is wel irritant en lastig te veranderen
'k ga maar eens een bakkie koffie pakkenen verder zoeken.....
Dat probleem hadden wij inderdaad ook. Vandaar de keuze om zelf maar te bouwen.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:44 schreef PureEvil het volgende:
pfff jongens, ik heb al heel veel sites gehad voor huizen maar er zit nog steeds geen 'wow' ding tussen. Dus ik baal
Die anderhalve ton is natuurlijk wel bij jullie he. Waar de Nederlandse huizen duur zijn en de Duitse goedkoop. Een stuk verder naar het zuiden zijn de huizen in Nederland goedkoper en de Duitse duurder. Dan zijn de verschillen een stuk minder groot hoor. Het is niet voor niks dat hier vergeleken bij jullie zo weinig Nederlanders de grens overgaan.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:49 schreef siemi het volgende:
eh, als je wat leuks wilt hebben is 3 a 4 ton ook geen probleem. Je kunt ongeveer kijken naar de Nederlandse prijzen en trek daar zo'n 1,5 ton vanaf. Dan zit je aardig op de duitse prijs, is mijn ervaring. De goedkope huizen in Duitsland zijn ook van goedkoop met een reden. Pas nog iemand helpen verhuizen naar een 2 onder 1 kap van 120.000 euro. De reden was wel heel veel achterstallig onderhoud......
Dusseldorf/Mönchengladbach.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |