abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:29:12 #201
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_71522757
Electrische Talent, met airco op het dak
pi_71522813
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:25 schreef Duvel het volgende:
Wat is dat nou voor 'n maf ding met al die hokken op het dak?
Dat heet een TALENT, Snuggles.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:34:29 #203
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71522876
Ik gok dat Duvel doelde op die 'zonnepanelen' op de eerste foto. En misschien zijn het dat wel gewoon, eco is 'in'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:44:30 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71523171
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:55 schreef weps het volgende:
Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt.
Dat kun je allemaal nakijken op ProRail.nl: http://www.aanbesteden.prorail.nl/
pi_71523532
Fles' Belse Bordjesvierdaagse, deel 2

Na een bijzonder productief weekend stonden er in de week erna nog twee lastige etappes op het programma. De eerste kostte me een vrije dag afgelopen woensdag. Best raar eigenlijk. Ik neem een dag vrij van m'n werk, en sta NOG een uur vroeger op dan gebruikelijk, "just to do my job" Ergens doe ik toch iets niet helemaal goed lijkt het soms wel. Maar goed. Zo had ik dus de bus van 06:12 en was ik om half negen al in Maastricht. Daar even de nodige bakken koffie naar binnen getimmerd, en aan de gang maar. Aangezien mijn vorige camera gesneuveld was op dag 2 van deze vierdaagse, moest ik nog even wat testen onderweg tussen Maastricht en Namen. Dat leidde onder andere tot dit teleshot van een tweetal werkmensen in Liège-Guillemins, die met alpinisten-uitrusting bezig waren met "iets". Geen idee wat ze hier aan het doen zijn.



Kort erna kwam treinstel 467 binnen als InterCity naar Namen. Links in de achtergrond nog steeds onze twee bungelende vrienden.



Via overstaps in Namen (bier halen voor de viering van het heuglijk feit) en Libramont bereikte ik uiteindelijk om 12:49 het fraaie stationnetje van Aubange, in het uiterste zuidoosten van België. Het is niet helemaal waar, maar EIGENLIJK was dit ene stationnetje het hoofddoel van de dag. Geen enkel ander station in de Benelux is ZO ver weg en tegelijk ZO slecht bediend. Alleen door de weeks komen er treinen, 1 per twee uur. Gelukkig scheen de zon tijdens de anderhalf uur dat ik moest wachten op de trein terug. Dit station ligt overigens 3 km van de Luxemburgse en minder dan 1 km van de Franse grens. Welkom in AUBANGE



Hier werd dus duidelijk waarom er in Namen bier gekocht moest worden

Uiteindelijk vertrok om 14:12 de eerste trein terug naar de bewoonde wereld. De bemanning van die trein werd in Virton afgelost. Een knus onderonsje op het perron


Oh wacht, treinen ging het hier over. Sorry. Na de gebruikelijke middagdip was ik tegen een uur of 6 terug in Luik, waar net de trein naar Maastricht vertrok.



Maar ik had meer te doen, namelijk het laatste lijntje in Oost-België: Het stoppertje van Luik naar Waremme (ook bekend als Borgworm). Dat lukte ook allemaal betrekkelijk eenvoudig gelukkig, en onze excursiemobiel, een hippe CityRail, poseert hier in Waremme, alvorens de terugreis naar Luik te aanvaarden.



Tot zo ver dag 3. De laatste etappe was eigenlijk voor afgelopen maandag gepland, maar vanwege hardwareproblemen werd die even verschoven naar vrijdagavond. Er was namelijk nog één kantoorurenlijntje wat binnen bereik lag: Lijn 52 tussen Antwerpen en Puurs. Helaas is België weliswaar buitenland, maar toch niet ZO anders dat dit soort zaken daar niet OOK gewoon gebeurt. De trein loopt voor Antwerpen-Zuid vijf minuten vertraging op doordat de IC naar Kortrijk er omheen moet (die 4 minuten eerder dan onze trein had moeten vertrekken).



In het slaperige avondzonnetje werd uiteindelijk Puurs bereikt, waar het zowaar een drukte van belang was





Van links naar rechts:
Varkensneus / AM75 nummer 819, binnengekomen als stoptrein uit Antwerpen-Centraal
Duikbril / Sprinter 936, halteert hier als stoptrein vanuit Sint-Niklaas, richting Mechelen
Break 307, halteert hier als stoptrein vanuit Mechelen, richting Sint-Niklaas.

Daarvandaan was het uiteraard zo snel mogelijk terug naar huis crossen. Vanuit Rotterdam verzorgde deze ICMm (4055) de laatste etappe naar Utrecht Centraal.



Het was een zware avond, met een nieuw baanrecord voor werkdagen Wat nog rest is de oogst van de hele vierdaagse:




Enjoy
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:04:34 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71523765
Erg nice weer, Fles! Hoeveel van België moet je nu nog doen?
pi_71524013
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:04 schreef James1988 het volgende:
Erg nice weer, Fles! Hoeveel van België moet je nu nog doen?
Dit ligt er nog:



dus nog 1 of 2 weekends en dan de kantoorurenlijntjes nog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 22:19:54 #208
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_71525744
Mooi verslag Fles! Moet ook zeggen dat ik de foto van die ICMm ook bijzonder mooi vind!
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
pi_71526447
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Belse Bordjesvierdaagse, deel 2

Na een bijzonder productief weekend stonden er in de week erna nog twee lastige etappes op het programma. De eerste kostte me een vrije dag afgelopen woensdag. Best raar eigenlijk. Ik neem een dag vrij van m'n werk, en sta NOG een uur vroeger op dan gebruikelijk, "just to do my job" Ergens doe ik toch iets niet helemaal goed lijkt het soms wel. Maar goed. Zo had ik dus de bus van 06:12 en was ik om half negen al in Maastricht. Daar even de nodige bakken koffie naar binnen getimmerd, en aan de gang maar. Aangezien mijn vorige camera gesneuveld was op dag 2 van deze vierdaagse, moest ik nog even wat testen onderweg tussen Maastricht en Namen. Dat leidde onder andere tot dit teleshot van een tweetal werkmensen in Liège-Guillemins, die met alpinisten-uitrusting bezig waren met "iets". Geen idee wat ze hier aan het doen zijn.

[ afbeelding ]

Kort erna kwam treinstel 467 binnen als InterCity naar Namen. Links in de achtergrond nog steeds onze twee bungelende vrienden.

[ afbeelding ]

Via overstaps in Namen (bier halen voor de viering van het heuglijk feit) en Libramont bereikte ik uiteindelijk om 12:49 het fraaie stationnetje van Aubange, in het uiterste zuidoosten van België. Het is niet helemaal waar, maar EIGENLIJK was dit ene stationnetje het hoofddoel van de dag. Geen enkel ander station in de Benelux is ZO ver weg en tegelijk ZO slecht bediend. Alleen door de weeks komen er treinen, 1 per twee uur. Gelukkig scheen de zon tijdens de anderhalf uur dat ik moest wachten op de trein terug. Dit station ligt overigens 3 km van de Luxemburgse en minder dan 1 km van de Franse grens. Welkom in AUBANGE

[ afbeelding ]

Hier werd dus duidelijk waarom er in Namen bier gekocht moest worden

Uiteindelijk vertrok om 14:12 de eerste trein terug naar de bewoonde wereld. De bemanning van die trein werd in Virton afgelost. Een knus onderonsje op het perron

[ afbeelding ]
Oh wacht, treinen ging het hier over. Sorry. Na de gebruikelijke middagdip was ik tegen een uur of 6 terug in Luik, waar net de trein naar Maastricht vertrok.

[ afbeelding ]

Maar ik had meer te doen, namelijk het laatste lijntje in Oost-België: Het stoppertje van Luik naar Waremme (ook bekend als Borgworm). Dat lukte ook allemaal betrekkelijk eenvoudig gelukkig, en onze excursiemobiel, een hippe CityRail, poseert hier in Waremme, alvorens de terugreis naar Luik te aanvaarden.

[ afbeelding ]

Tot zo ver dag 3. De laatste etappe was eigenlijk voor afgelopen maandag gepland, maar vanwege hardwareproblemen werd die even verschoven naar vrijdagavond. Er was namelijk nog één kantoorurenlijntje wat binnen bereik lag: Lijn 52 tussen Antwerpen en Puurs. Helaas is België weliswaar buitenland, maar toch niet ZO anders dat dit soort zaken daar niet OOK gewoon gebeurt. De trein loopt voor Antwerpen-Zuid vijf minuten vertraging op doordat de IC naar Kortrijk er omheen moet (die 4 minuten eerder dan onze trein had moeten vertrekken).

[ afbeelding ]

In het slaperige avondzonnetje werd uiteindelijk Puurs bereikt, waar het zowaar een drukte van belang was

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Van links naar rechts:
Varkensneus / AM75 nummer 819, binnengekomen als stoptrein uit Antwerpen-Centraal
Duikbril / Sprinter 936, halteert hier als stoptrein vanuit Sint-Niklaas, richting Mechelen
Break 307, halteert hier als stoptrein vanuit Mechelen, richting Sint-Niklaas.

Daarvandaan was het uiteraard zo snel mogelijk terug naar huis crossen. Vanuit Rotterdam verzorgde deze ICMm (4055) de laatste etappe naar Utrecht Centraal.

[ afbeelding ]

Het was een zware avond, met een nieuw baanrecord voor werkdagen Wat nog rest is de oogst van de hele vierdaagse:

[ afbeelding ]


Enjoy
Oehh! Erg gaaf!
Maar wat ik me afvraag; wat doe je uiteindelijk met al die foto's van bordjes?

Gewoon leuk en puur voor een verzameling offf?
pi_71526524
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 22:57 schreef Crientj het volgende:

[..]

Oehh! Erg gaaf!
Maar wat ik me afvraag; wat doe je uiteindelijk met al die foto's van bordjes?

Gewoon leuk en puur voor een verzameling offf?
Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:27:45 #211
178444 DenS
Crientj <3
pi_71527086
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijk
Ah vandaar

Crientj onder de naam van
pi_71527133
Maar als belgie klaar is is er niet zo snel een nieuw doel eigenlijk. Mja Denemarken en Zwitserland kunnen nog.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:34:42 #213
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71527251
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoa, dat ja Ooit wil ik nogeens een website (laten) bouwen maar verder.. niet veel eigenlijk
* Ofyles2 voelt zich geroepen.

Ik kan eventueel zo een PHP-script zo herschrijven dat je niet alleen stations kunt invoeren, maar ook plaatjes kunt uploaden.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:36:52 #214
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71527308
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:27 schreef DenS het volgende:

[..]

Ah vandaar

Crientj onder de naam van
Is het nog gelukt?

(Ik ben vandaag pas tegen het einde van de middag uit bed gekropen.)
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:41:00 #215
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71527384
@DrFlash: Die hippe CityRail waarover je het had, wordt die ook goed in stand gehouden door de NMBS?

(Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat het Klassieke Motorstel al 70-80 jaar het beeld van België bepaalt.)
pi_71527624
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
@DrFlash: Die hippe CityRail waarover je het had, wordt die ook goed in stand gehouden door de NMBS?

(Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat het Klassieke Motorstel al 70-80 jaar het beeld van België bepaalt.)
Die rijden pas sinds eind 50s rond hoor En nog wel voor some time to come
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71527634
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

* Ofyles2 voelt zich geroepen.

Ik kan eventueel zo een PHP-script zo herschrijven dat je niet alleen stations kunt invoeren, maar ook plaatjes kunt uploaden.
Ik wil eigenlijk iets wat lijkt op de interface van een kaartautomaat, waar je dan alleen niet kaartjes heen kunt kopen, maar foto's van bordjes te zien krijgt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:54:55 #218
178444 DenS
Crientj <3
pi_71528805
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:36 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Is het nog gelukt?

(Ik ben vandaag pas tegen het einde van de middag uit bed gekropen.)
Hij heeft je nog een mailtje teruggestuurt.
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:02:39 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71528922
Gespot in Utrecht, bij de intercity van Utrecht naar Amsterdam, Alkmaar en kennelijk heel veel verder:
pi_71528991
ja die zie je wel vaker
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:09:25 #221
178444 DenS
Crientj <3
pi_71529018
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:02 schreef James1988 het volgende:
Gespot in Utrecht, bij de intercity van Utrecht naar Amsterdam, Alkmaar en kennelijk heel veel verder:
[ afbeelding ]
Lal xD

Zo was er op Bilthoven het volgende flapje voor de stoptrein naar Zwolle;

Amersfoort, - Schothorst,
- Vathorst, Putten

Putten, Ermelo, Harderwijk,
Nunspeet, 't Harde, Wezep

Waarom Putten 2x ertussen, en is Den Dolder verdwenen?
Heb serieus wel de vraag gehad van mensen of deze trein inderdaad ook stopte op Den Dolder

Ze hebben overigens wel de fout doorgehad. Nu is het foute flapje eruit, en een nieuwe handgeschreven staat erin.
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:59:15 #222
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_71529632
Op Almelo is de helft van de flapjes onderhand handgeschreven :/
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
  zondag 2 augustus 2009 @ 08:50:23 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71531008
De NS reisplanner klopt niet helemaal
Ik wil van Zwijndrecht naar Nieuw Vennep (1e station NA Leiden), waar ik volgende week heen ga..
Krijg ik eerst stuk of wat keren de melding "Geen advies gevonden
Voor de opgegeven reis kan geen advies gegeven worden."

Aldus, ik toets alles een paar keer opnieuw in, en eindelijk heb ik een reis, na veel gekloot..
Een regelrechte INTERCITY naar Nieuw Vennep..

Daar klopt weer eens geen bal van, want:
- Er stoppen nooit intercity's op Zwijndrecht (met werkzaamheden van 15-8 t/m 17-8 uitgezonderd)
- De intercity stopt niet in Nieuw Vennep

Kreeg net eindelijk een goede reis

Tevens vandaag ffe een ritje maken naar Den Haag C.
Vanmiddag nl. naar Ciske de Rat musical
pi_71533787
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:09 schreef DenS het volgende:

[..]

Lal xD

Zo was er op Bilthoven het volgende flapje voor de stoptrein naar Zwolle;

Amersfoort, - Schothorst,
- Vathorst, Putten

Putten, Ermelo, Harderwijk,
Nunspeet, 't Harde, Wezep

Waarom Putten 2x ertussen, en is Den Dolder verdwenen?
Heb serieus wel de vraag gehad van mensen of deze trein inderdaad ook stopte op Den Dolder

Ze hebben overigens wel de fout doorgehad. Nu is het foute flapje eruit, en een nieuwe handgeschreven staat erin.
Zit er eigenlijk een vast pakket flapjes in zo'n CTA of worden die per station samengesteld?

Ik weet dat in Houten bijvoorbeeld de Intercity naar Nijmegen via Den Bosch aangegeven kan worden. Ook al rijd dat die trein alleen bij werkzaamheden.
pi_71533871
Heel veel CTA´s kunnen EC´s, TEE en nog meer leuke ongein vermelden, terwijl die treinen er nooit komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')