Gewoon aangeven. De tijd dat je hier een post hebt gemaakt heb je ook kunnen benutten om het weer recht te zetten. Wanneer het in je nadeel was geweest, had je meteen aan de telefoon gehangen. Nu is het in je voordeel en dan ga je hier lopen zeuren erover. Net als beleggingen. Gaat het goed, hoor je niemand erover. Gaat het minder, dan heb je er jankerts tussen zitten.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:08 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Hallo,
Toen ik een kleine 1,5 jaar geleden in dienst trad bij het bedrijf waar ik nu werkzaam ben waren ze net bezig met switchen van pensioenaanbieder. Daardoor heb ik recentelijk pas informatie ontvangen over het digitaal inzien van mijn pensioen (tot op heden nog geen schriftelijk pensioenoverzicht ontvangen).
Nu zag ik dat mijn indienstdatum (en dus mijn pensioeningangsdatum) een jaar te vroeg is (2007 ipv 2008, rest van de datum klopt wel).
Vraag: moet ik dit melden of is dit hun eigen verantwoordelijkheid? En tot hoe lang na datum kunnen ze dit aanpassen?
Tot nu toe wordt er zo slordig met alles omgegaan dat ik eigenlijk geen zin meer heb om ze op hun fouten te wijzen.
Dank voor de adviezen.
Dat dus inderdaadquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:36 schreef Integrity het volgende:
[..]
Gewoon aangeven. De tijd dat je hier een post hebt gemaakt heb je ook kunnen benutten om het weer recht te zetten. Wanneer het in je nadeel was geweest, had je meteen aan de telefoon gehangen. Nu is het in je voordeel en dan ga je hier lopen zeuren erover. Net als beleggingen. Gaat het goed, hoor je niemand erover. Gaat het minder, dan heb je er jankerts tussen zitten.
En daarbij: vroeger of later komen ze er toch wel achter en kunnen ze het alsnog verrekenen. Je hebt er geen recht op namelijk.
Voor je backservice kan het wel wat uitmaken iddquote:Op maandag 27 juli 2009 09:02 schreef MakuMaku het volgende:
Nou weet ik niet in welke sector je zit, maar een andere indiensttredingsdatum betekent doorgaans niet dat je pensioeningangsdatum wijzigt... (Tenzij je van plan bent 30 jaar of langer in dezelfde sector wilt blijven werken)
Heb je niet toevallig nog ergens waardeoverdracht gedaan zodat je fictieve indiensttredingsdatum naar voren is geschoven?
Wel even voor de zekerheid bellen, sommige pensioenadministratie systemen zijn niet goed gebouwd en dan kunnen er fouten ontstaan.
Ja, in het geval dat je een eindloon/middelloon regeling hebt, heeft het invloed op je aanspraken, maar nog steeds niet op je pensioendatum.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:07 schreef Integrity het volgende:
[..]
Voor je backservice kan het wel wat uitmaken idd
Tenzij de aanspraken bij het invoeren gewoon gebaseerd zijn op die datum, lijkt me.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:42 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik gok dat de werkgever nog wel gaat miepen, vanwege de 'achterstand' in premie die 'ie heeft
Ergens komen ze geld tekort (tenzij men die datum hanteert als fictieve ingansdatum i.v.m. overdracht (aparte manier als dat zo zou zijn, trouwens), dus bij een afrekening (en die kan weleens op zich laten wachten) komt het naar boven.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:54 schreef Integrity het volgende:
[..]
Tenzij de aanspraken bij het invoeren gewoon gebaseerd zijn op die datum, lijkt me.
Ja, klopt wel. Ik voer zelf de verzekeringstechnische analyses niet uit.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ergens komen ze geld tekort (tenzij men die datum hanteert als fictieve ingansdatum i.v.m. overdracht (aparte manier als dat zo zou zijn, trouwens), dus bij een afrekening (en die kan weleens op zich laten wachten) komt het naar boven.
Je hebt een jaar meer aanspraken, daar komt het op neer. Dat moet uiteraard wel betaald worden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:05 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Ik heb het gemeld maar nog geen reactie gekregen van de pensioenadviseur van het bedrijf (extern iemand).
Daarnaast heb ik toen ik daar in dienst trad een informatieverzoek voor waardeoverdracht ingevuld. Hier ook maar weer eens geïnformeerd wat de status is.
Mijn pensioen is gebaseerd op een middelloonregeling; wat voor impact heeft / kan dit hebben?
Ik wacht al meer dan 3/4 jaar op kleine dingetjes zoals het doorvoeren van een adreswijziging dus het zal allemaal nog wel even duren (vandaar ook mijn tegenzin om dit te melden; ik moet er achteraan en alles regelmatig checken, anders gebeurt er niks).
Bedankt voor de reacties!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |