Briefgeheim is je vreemd blijkbaar?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:50 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ik zou het toch even openen.
De laatste maanden in ons studentenhuis krijgen we post van 8 verschillende incassobureau's voor iemand die ik niet ken, en ik woon hier al 4 jaarquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:47 schreef Inverted_World het volgende:
Wij hadden in ons studentenhuis een keer een deurwaarder op de stoep van een meisje die al uit dr kamer was getrapt omdat ze haar huur niet betaalde
Jawelquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:53 schreef Tommeke het volgende:
je wil niet weten waar die mafkees allemaal lid van is
Hier niet in ieder geval.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:58 schreef LordNemephis het volgende:
Krijg ook oude post: Zet er met een rode viltstift ' retour afzender' op en flikker het in de bus: probleem opgelost.
Na 5 jaar boeit dat me geen zak meer!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:02 schreef ImMaxa het volgende:
Hiero verzamelen we alles, en eens in de zoveel tijd gaat het retour. Weggooien lijkt me geen goed idee...
werkt niet altijdquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:58 schreef LordNemephis het volgende:
Krijg ook oude post: Zet er met een rode viltstift ' retour afzender' op en flikker het in de bus: probleem opgelost.
Tsja het staat er elk jaar weer. Dat Gerrit en Ria niet eens weten waar de mensen wonen die ze kennen zegt al genoeg over de relatie die ze hadden.quote:
tja stel nu dat ik bv op vakantie was geweest.. dat briefje op de deur en de datum dat hij zei langs te komen lagen 3 dagen uit elkaar ofzo...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:39 schreef rottie het volgende:
Gewoon even bellen met de deurwaarder, het verhaal uitleggen en dan komen ze je echt niet zomaar de deur openbreken.....
Mensen die je opzadelen met hun sores
Briefgeheim is alleen van toepassing tijdens het transport van de brief. Dus de periode tussen het op de bus doen en het op de mat vallen.quote:
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:03 schreef Fingon het volgende:
Ik woon hier al 2 jaar en krijg nog post van vorige bewoners![]()
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:28 schreef StefanoSanders het volgende:
Ik vind het geweldig ik krijg al een halfjaar gratis de veronica gids
Ik mag aannemen dat ze in dat soort situaties toch wel even controleren bij de gemeente wie er op een adres ingeschreven staat. Als er een justitieel bevel ligt dan lijkt me dat een mogelijkheid en een kleine moeite.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:34 schreef superdexx het volgende:
[..]
heb toen ik er paar maanden woonde wel eens deurwaarder aan de deur gehad toen ik niet thuis was. lag er een brief in de bus "blabla deurwaarder u was er niet en aanstaande donderdag komen we langs met de politie om beslag te gaan leggen en breken we de deur open (op uw kosten) "
vraag me wel af wanneer ze gaan controleren of die pipo daar nog woont...
want blijkbaar niet op het moment dat deurwaarder zelf langskomt (was handgeschreven briefje) hij heeft echt aan mn deur gestaan..
moet niet hebben dat zo'n idioot even zonder wat dieper te zoeken mijn halve huis leeghaalt...
Dat doen ze wel, maar 1x in het halve jaar oid.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat ze in dat soort situaties toch wel even controleren bij de gemeente wie er op een adres ingeschreven staat. Als er een justitieel bevel ligt dan lijkt me dat een mogelijkheid en een kleine moeite.
Dus als ik post geadresseerd aan mijn collega/baas of huisgenoot openmaak nadat het op de mat is gevallen, schend ik niet het briefgeheim? Lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Briefgeheim is alleen van toepassing tijdens het transport van de brief. Dus de periode tussen het op de bus doen en het op de mat vallen.
Ik zou de post retour sturen.
Als de persoon in kwestie het niet doorgeeft aan de gemeente dat hij verhuist is dan blijft het oude adres gewoon staan.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat ze in dat soort situaties toch wel even controleren bij de gemeente wie er op een adres ingeschreven staat. Als er een justitieel bevel ligt dan lijkt me dat een mogelijkheid en een kleine moeite.
Dat is wel een goeie.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:42 schreef Deetch het volgende:
na vier maanden gaat het weer de brievenbus in met een label erop geadresseerde woont niet op dit adres. Als het dan belangrijk is (boetes ed) gaan de instanties zelf wel op zoekn naar de juiste gegevens.
Idd, hier ook.quote:
Bij mij 1 jaar korter. Voordeel is dat je weet met welke bedrijven je nooit zaken moet doen. Ik krijg van 1 bedrijf ongeveer maandelijks post, ik verzamel het dan 6 maanden en stuur het ongefrankeerd in een grote enveloppe terug, maar ze blijven doen alsof ze het niet ontvangen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:45 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik krijg nog steeds post van de oude bewoners (1998 - 2009 )
Ik gooi het weg
Binnen bedrijven mag zo'n beetje alle post ingezien worden door de werkgever. "ter attentie van" is niet hetzelfde als "persoonlijk" en "persoonlijk" betekent nog niet dat de werkgever geen kennis mag nemen van de brief.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:31 schreef Henno het volgende:
[..]
Dus als ik post geadresseerd aan mijn collega/baas of huisgenoot openmaak nadat het op de mat is gevallen, schend ik niet het briefgeheim? Lijkt me sterk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |