Da's ook geen pils, da's gewoon troep.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:26 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Ik had deze week voor het eerst Amstel op, nou, nooit meer [ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:45 schreef justmattie het volgende:
Warsteiner?
je zult er geen spijt van krijgen jongeman.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:21 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
Then Warsteiner it is.
Dankjulliewel.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je zult er geen spijt van krijgen jongemanvrouw.
oh... die ken ik nog niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:41 schreef Daywalk3r het volgende:
Als ik duits bier moet kiezen wat op Hertog Jan lijkt dan zou ik Krombacher kiezen.
Warsteiner is ook goed maar Krombacher is echt beter!
Me maat woont in Duitsland en neemt als ik het vraag altijd even een kratje mee tegen betaling. Fijne vent is het toch!![]()
[ afbeelding ]
Zeker het proberen waardquote:
volgens mij ook veel moeilijker te kopen in de niederlande?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:49 schreef mime_negert het volgende:
Krombacher is veel lekkerder dan Warsteiner.
Ik zit in Berlijn dus dat boeit niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij ook veel moeilijker te kopen in de niederlande?
In Berlijn drink je gewoon Berliner Kindl, mongool.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:12 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
[..]
Ik zit in Berlijn dus dat boeit niet.
Schultenbrau van de aldi klinkt inderdaad heel erg Duits, maar dit word gewoon in Nederland gebrouwen. Ik ben het wel eens met duits bier in het algemeen, is heel goed te zuipen. Veltins is heel bitter maar daar moet je van houden.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:14 schreef The_Hives het volgende:
De meeste Duitse bier zijn goed (zelfs schültenbrau van de aldi), behalve Veltins. Zelfs als je half dronken bent smaakt dat nog niet
In hoeverre heeft Berliner Kindl betrekking op de TT?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:43 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
In Berlijn drink je gewoon Berliner Kindl, mongool.
Berliner Kindl is gewoon lekker bier, en wat voor stakker ben je nou als je in Berlijn bent en ipv Berlijns, of eventueel Potsdams (Rexquote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:58 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
[..]
In hoeverre heeft Berliner Kindl betrekking op de TT?
En tevens wil ik niet IN Berlijn drinken, maar een krat meenemen voor mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes (en mezelf).
Anders zou ik toch vragen naar nederlands bier?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:17 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Berliner Kindl is gewoon lekker bier, en wat voor stakker ben je nou als je in Berlijn bent en ipv Berlijns, of eventueel Potsdams (Rex) bier een of ander doorsnee biertje gaat kopen wat overal in Duitsland -sterker nog: overal in Nederland- verkrijgbaar is?
wat?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:49 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
[..]
Anders zou ik toch vragen naar nederlands bier?
Jij bent kennelijk geen kenner van bier... Warsteiner slecht bier noemen, duidelijk geen smaak. Je bent zeker zo'n gast die alleen maltbier lustquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Warsteiner lijkt idd op nederlands pils, laf, zoet en massaproduct.
Als je een lekker pils wilt neem dan een Jever bijvoorbeeld
LOLquote:Op zaterdag 25 juli 2009 03:06 schreef Steven.seagal het volgende:
[..]
Jij bent kennelijk geen kenner van bier... Warsteiner slecht bier noemen, duidelijk geen smaak. Je bent zeker zo'n gast die alleen maltbier lust. n00b
is veltins niet deens? kan me vergissen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:14 schreef The_Hives het volgende:
De meeste Duitse bier zijn goed (zelfs schültenbrau van de aldi), behalve Veltins. Zelfs als je half dronken bent smaakt dat nog niet
Wie lezen kan heeft echt voordelenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
is veltins niet deens? kan me vergissen.
en voor piet. als je een vergelijking zoekt tussen hertog jan en duits bier. wat is dan de juiste smaak/soort/merk?
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Warsteiner lijkt idd op nederlands pils, laf, zoet en massaproduct.
Als je een lekker pils wilt neem dan een Jever bijvoorbeeld
het was een vraag. welk bier vind jij op een lijn liggen met hertog jan? dat je jever lekker vindt, zegt nog niks over een vergelijkend bier qua smaak met hertog jan.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wie lezen kan heeft echt voordelen
[..]
Zucht, dat zeg ik toch.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het was een vraag. welk bier vind jij op een lijn liggen met hertog jan?
dus je vindt hertog jan geen laf nederlands bier en lijken op jever? ben ik het niet mee eens.quote:
Moeilijk, niet? Begrijpend lezen..quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus je vindt hertog jan geen laf nederlands bier en lijken op jever? ben ik het niet mee eens.
wat zit je moeilijk te doen. ik vind de smaak van jever niet te vergelijken met hertog jan.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moeilijk, niet? Begrijpend lezen..
Ik doe niet moeilijk, jij leest niet wat er staat. Ik zegquote:
Dat ben ik met je eens en dat had ik al geschreven.quote:ik vind de smaak van jever niet te vergelijken met hertog jan.
Eenschquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:02 schreef cypher21 het volgende:
Warsteinerda's bier voor nepduitsers en tevens koppijn bier
Je moet eens naar Düsseldorf en daar echt altbier gaan drinken, dan raak je geen Diebels meer aan.quote:Wil je een goed Duits biertje, ga dan voor:
Gaffel
Erdinger
of Diebels
Die is iddquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Je moet eens naar Düsseldorf en daar echt altbier gaan drinken, dan raak je geen Diebels meer aan.
In Berlijn heb je weer Berliner Weisse, een licht bier dat een melkzuur achtige smaak heeft, heerlijk fris met een scheutje lievevrouwenbedstro siroop nog lekkerder. Een zuur smakend bier dat op niets anders lijkt en vooral in de zomer verrukkelijk is.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:36 schreef cypher21 het volgende:
[..]
Die is idd![]()
![]()
Hij zit echter in Berlijn, denk niet dat ze dat in die regio hebben
Erdinger Weissquote:
Erdinger is het Warsteiner onder de Weissbieren.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:43 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Erdinger Weiss(lijkt overigens totaal niet op Hertog Jan, maar is wel een heerlijk witbiertje)
Ik heb allang gezegd wat er in Berlijn o.a. te krijgen is, domme kneus. Denk niet dat het om witbier gaat als iemand pils zoekt...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In Berlijn heb je weer Berliner Weisse, een licht bier dat een melkzuur achtige smaak heeft, heerlijk fris met een scheutje lievevrouwenbedstro siroop nog lekkerder. Een zuur smakend bier dat op niets anders lijkt en vooral in de zomer verrukkelijk is.
Als je meent dat Berliner weisse een witbier is ben je duidelijk zelf de kneusquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:53 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Ik heb allang gezegd wat er in Berlijn o.a. te krijgen is, domme kneus. Denk niet dat het om witbier gaat als iemand pils zoekt...Maar goed, zowel jij als de TS zijn mongolen.
Hej pauper van over de waal. Kruip terug in je nest, je hoort een kater te hebben. Zo niet, wie is dan de mongoolquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:53 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Ik heb allang gezegd wat er in Berlijn o.a. te krijgen is, domme kneus. Denk niet dat het om witbier gaat als iemand pils zoekt...Maar goed, zowel jij als de TS zijn mongolen.
Als je meent dat Berliner Weisse pils is ben jij in ieder geval de grootste kneus, stomme debiel.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je meent dat Berliner weisse een witbier is ben je duidelijk zelf de kneus
LOL,quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:01 schreef cypher21 het volgende:
LOL,
Weisse is idd geen pils, maar 100% zeker geen witbier
Zo, met je slechte been uit bed gestapt?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:02 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
LOL,
Lees je eens in voor je onzin begint te blaten, mongool.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wheat_beer
btw, wikipedia als bron gebruikenquote:(Weizenbier (van het Duitse Weizen voor tarwe) wordt met tarwemout gemaakt. Witbier met ongemoute tarwe. Weizenbier wordt zonder toevoeging van kruiden gemaakt. Het grote verschil met Witbier zit waarschijnlijk in de gebruikte gist. Deze maakt (veel meer dan "gewone" biergist) de stof 4-vinyl-guaiacol aan. Het Duitse Weizenbier heeft als meest belangrijke geur en smaak banaan en kruidnagel.)
Iedere slijter en diverse supermarkten verkopen Krombacher.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij ook veel moeilijker te kopen in de niederlande?
Weissbier is een Duits woord dat nooit in het Nederlands gebruikt wordt, sukkelquote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:05 schreef cypher21 het volgende:
[..]
Zo, met je slechte been uit bed gestapt?
[..]
btw, wikipedia als bron gebruiken![]()
![]()
Zo, en nu terug je hol in
edit: In je bron worden de bieren ook apart vermeld dus wie is nu de mongool
edit2:
WHEAT (wat TARWE betekend) beer is de hoofdcategorie waar Witbier en Weissbier onder vallen.
Witbier en Weissbier zijn NIET hetzelfde
Toevallig woon ik in venlo en kom ik dus ook af en toe in Dusseldorf. Maar dat altbier is echt niet te drinken. Ze hebben het overal in de binnenstad en het is gewoon echt slecht bier, bitter zuur alles.quote:Je moet eens naar Düsseldorf en daar echt altbier gaan drinken, dan raak je geen Diebels meer aan.
Het is bier voor echte mannen, niet voor limburgersquote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:19 schreef Steven.seagal het volgende:
[..]
Toevallig woon ik in venlo en kom ik dus ook af en toe in Dusseldorf. Maar dat altbier is echt niet te drinken. Ze hebben het overal in de binnenstad en het is gewoon echt slecht bier, bitter zuur alles.
"Maar dat altbier is echt niet te drinken."quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:19 schreef Steven.seagal het volgende:
[..]
Toevallig woon ik in venlo en kom ik dus ook af en toe in Dusseldorf. Maar dat altbier is echt niet te drinken. Ze hebben het overal in de binnenstad en het is gewoon echt slecht bier, bitter zuur alles.
De topicstarter wilt weten welk bier Vergelijkbaar is met Hertog Jan, en hier komt Warsteiner gewoon in de buurt. Je persoonlijke smaak is dus niet relevant. En dan kun je wel speciaalbieren en witbier erbijgaanhalen maar doe dat dan maar in een ander topic, wat nu gaat het totaal Offtopic kneusje.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:37 schreef vanOekelen het volgende:
Warsteiner in de buurt van Hertog Jan?? Eerder in de buurt van Heineken zou ik zeggen... Ik vind Rothaus wel redelijk op Hertog Jan lijken, ik weet alleen niet of dat ook ver buiten Baden-Württemberg te krijgen is.
Ik neem even aan dat je Pilsner bedoeld, en dan is Christoffel uit Roermond wel goed, dat is tenminste bitter. Meeste nederlandse brouwerijen besparen volgens mij op Hop.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:38 schreef Steven.seagal het volgende:
Als je het alleen in de pils-categorie kijkt is het goed bier. Charon & Pietverdriet, wat vinden jullie dan wel het beste Nederlands bier?
ik vind warsteiner ook heerlijk net als bit. bitte ein bit.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:42 schreef Nachtraaf het volgende:
Overigens kun je zeggen wat je wilt maar geef mij maar Warsteiner over elk andere Nederlandse smaakloze Pilsner.
dan ken je vast ook brouwerij het ei?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik neem even aan dat je Pilsner bedoeld, en dan is Christoffel uit Roermond wel goed, dat is tenminste bitter. Meeste nederlandse brouwerijen besparen volgens mij op Hop.
Pils hoort naar mijn smaak bitter te smaken en niet zo laf zoetig
Brouwerij het IJ wel, ben ik een keer goed dronken geworden.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan ken je vast ook brouwerij het ei?
Jah echt supervet man allemaal. Mag ik je handtekening?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Brouwerij het IJ wel, ben ik een keer goed dronken geworden.
Als je een klein pikkie hebt, kan je er ook niet echt op getrapt worden hoor, dus ga maar vla etenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:41 schreef Steven.seagal het volgende:
[..]
Jah echt supervet man allemaal. Mag ik je handtekening?
je maakt jezelf echt belachelijkquote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je een klein pikkie hebt, kan je er ook niet echt op getrapt worden hoor, dus ga maar vla eten
ik verwacht niet dat ze op Rock Am Ring Deens bier tappen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
is veltins niet deens? kan me vergissen.
en voor piet. als je een vergelijking zoekt tussen hertog jan en duits bier. wat is dan de juiste smaak/soort/merk?
elke stad zelfs, en tot een jaar of 25 terug had ieder dorpje één of meerdere brouwerijen zoals er een slager en een bakker was.quote:Op zondag 26 juli 2009 08:52 schreef DrDarwin het volgende:
[ afbeelding ]
Elke regio in Duitsland heeft zo zijn eigen brouwerijen, de een wat bekender dan de ander maar er is geen enkel Nederlands bier beter dan welk obscuur Duits merk dan ook.
zo te lezen moet jij eens een aflevering van de keuringsdeinst van waarde zien.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:48 schreef Pagan het volgende:
Geen enkel Duits bier lijkt op Hertog Jan, vrijwel alle Duitse bieren van het pilsener type worden volgens het Reinheidsgebot gebrouwen, dwz. water gerstemout en hop.
HJ doet ook mais/maltose door zijn wort, dat is goedkoper qua inkoop als gerstemout.
Ga jij maar heineken drinken.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo te lezen moet jij eens een aflevering van de keuringsdeinst van waarde zien.
oh ja, duits bier is vaak regelrechte bocht qua smaak. en dat heeft niks met je smaak te maken.
Schwulenbrausequote:Op woensdag 29 juli 2009 17:04 schreef lobotm het volgende:
ga van het weekend naar keulen om daar het befaamde Kölsch te gaan drinken.
Oh man....Kolsch...ik was een paar jaar geleden in Keulen tijdens carnaval (volgde een cursus, was er niet speciaal voor gekomen) en me helemaal vol laten lopen daarmee, is wel zo lekker.... dan is pils thuis wel weer even wennen. In negatieve zinquote:Op woensdag 29 juli 2009 17:04 schreef lobotm het volgende:
ga van het weekend naar keulen om daar het befaamde Kölsch te gaan drinken.
Het is ook niet zo dat ik er speciaal voor kom hoorquote:Op donderdag 30 juli 2009 15:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Oh man....Kolsch...ik was een paar jaar geleden in Keulen tijdens carnaval (volgde een cursus, was er niet speciaal voor gekomen) en me helemaal vol laten lopen daarmee, is wel zo lekker.... dan is pils thuis wel weer even wennen. In negatieve zin
Eh watquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik was wel totaal verrot de volgende dag...2 uur slaap, en dan unix cursus volgen...gelukkig was iedereen er slecht aan toe, dus het viel niet zo op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |