quote:AMSTERDAM - De Amsterdamse politie maakt zich ernstig zorgen over een nieuwe rage in de hoofdstad waarbij geparkeerde auto's van onder meer het merk Smart zonder enige aanleiding in de gracht worden gegooid. Het zogenoemde 'Smart smijten' vindt hoofdzakelijk in het weekeinde plaats, als veel jongeren in Amsterdam aan het stappen zijn.
De politie in Amsterdam wil deze vorm van vandalisme zelf niet in de publiciteit brengen omdat gevreesd wordt dat de rage dan helemaal uit de hand loopt. Wel zijn surveillerende agenten met name in het weekeinde extra attent op de Amsterdamse grachten.
Een van de slachtoffers van het 'Smart smijten' is Casper de Jong, die onlangs door de politie uit zijn bed werd gebeld nadat onverlaten 's nachts zijn auto in het water van de Oudezijds Achterburgwal hadden geduwd. "De wagen stond haaks geparkeerd met de achterkant naar het water.
Dat kan omdat de Smart nu eenmaal zo klein is. De politie belde me wakker met de vraag of ik er even naartoe wilde gaan. En inderdaad de auto was onder water verdwenen." "Enige weken daarvoor was hetzelfde met de Smart van mijn compagnon gebeurd. In beide gevallen was de Smart total loss verklaard", aldus De Jong.
Bij het Smart-centrum in Amsterdam bevestigt een medewerker dat men in korte tijd enkele malen met deze vorm van vandalisme is geconfronteerd.
Een Smart is geen auto.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:42 schreef D-FENS het volgende:
What's more chickenshit than fucking with a man's automobile? I mean, don't fuck with another man's vehicle. You just don't do it
Als je met genoeg man bent kan je het wel met meer auto's doenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
Zouden ze dat ook met Ford Ka's kunnen doen.
En fiat panda's.
En daihatsu cuores.
..
Hummers zijn pas uitdagend.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
Zouden ze dat ook met Ford Ka's kunnen doen.
En fiat panda's.
En daihatsu cuores.
..
Sluit ik me volledig bij aan. Hoewel mijn eerste reactie hetzelfde wasquote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:56 schreef SoldMayor het volgende:
Hahahahahaha was mijn eerste reactie ...![]()
maar 5 seconden daarna is het eigenlijk te gek voor worden. Ze zullen je auto maar in de gracht gooien. Slaat echt nergens op. En als je dan naar buiten rent en probeert het tegen te gaan dan wordt je nog in elkaar gemept ook.
ja, of van die lefgozertjes die nu al invalidekarretjes kapot maken. helden zijn het.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:02 schreef Tommeke het volgende:
Zeker van die provinciaaltjes die een weekendje gaan feesten..
Telegraafquote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:21 schreef Slappy het volgende:
[..]
Hard aanpakken deze vandalisme terroristen
Goed om te weten.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:12 schreef AyrtonSenna het volgende:
Een Australische kennis van mij was met een maat op stap in Amsterdam toen een Latino hen cocaine wilde verkopen. Meneer de drugsdealer werd toen door deze twee Ozzies stante pede in de gracht gesmeten. Met zijn handel er achteraan.
Ja ook die kapot makenquote:
Vet slim man, geld weggooienquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:12 schreef AyrtonSenna het volgende:
Een Australische kennis van mij was met een maat op stap in Amsterdam toen een Latino hen cocaine wilde verkopen. Meneer de drugsdealer werd toen door deze twee Ozzies stante pede in de gracht gesmeten. Met zijn handel er achteraan.
Welnee, gewoon een flinke airbag onder de auto.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:32 schreef SicSicSics het volgende:
Dacht je er eindelijk vanaf te zijn na je brommer weg te hebben gedaan, moet je je Smart aan een lantaarnpaal vast gaan zetten!
[ afbeelding ]
Ahjah..quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Volgens mij rijdt half trendy of semi-trendy of wannabe-trendy in een Smart in Amsterdam dus tja..
Welkequote:De politie in Amsterdam wil deze vorm van vandalisme zelf niet in de publiciteit brengen omdat gevreesd wordt dat de rage dan helemaal uit de hand loopt.
Dit lijkt me trouwens eerder het werk van WO studenten.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:02 schreef zoalshetis het volgende:
ha! het krassen en in de fik steken van auto's was niet voldoende.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:13 schreef popolon het volgende:
Echte mannen gooien dan een Hummer in de gracht. Ben je meteen van die lompe bakken af.
hakenkruizen en het woord 'jood' in auto's in zuid krassen studentengrapjes?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dit lijkt me trouwens eerder het werk van WO studenten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |