yupquote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:35 schreef vosss het volgende:
Je ziet anders duidelijk in slomo datzelfde stuk weer van zn helm afketsen
Tegen sommige dingen kun je je nauwelijks beschermen. Die vizieren en helmen zijn zo enorm sterk, volgens mij had hij het ook overleefd als die veer recht op zijn vizier was gekomen. In de jaren 60 kwam Alan Stacey nog om doordat een vogel in zijn gezicht vloog, dat zal tegenwoordig niet snel meer gebeuren.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:39 schreef JohnLocke het volgende:
Dat had veel erger kunnen aflopen, ben benieuwd welke nieuwe veiligheidsmaatregelen nu weer bedacht zullen worden...
Ik kan me ook nog een onthoofding door een brandblusser herinneren, daar moest ik aan denken bij deze beelden.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tegen sommige dingen kun je je nauwelijks beschermen. Die vizieren en helmen zijn zo enorm sterk, volgens mij had hij het ook overleefd als die veer recht op zijn vizier was gekomen. In de jaren 60 kwam Alan Stacey nog om doordat een vogel in zijn gezicht vloog, dat zal tegenwoordig niet snel meer gebeuren.
bronquote:"He was talking, was conscious, but they have to analyse the cut (in hospital). He was moving his arms and legs, they had to make him sleep because he was agitated," Barrichello added.
Given the FIA's attitude towards head injuries, it is almost certain that Massa will not be starting the Hungarian Grand Prix on Sunday from tenth position.
Als men perse in open auto's wil racen dan is het moeilijk te voorkomen maar ik kan me voorstellen dat, na twee van deze ongelukken in zo'n korte tijd, de FIA gaat experimenteren met een type voorruit.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tegen sommige dingen kun je je nauwelijks beschermen. Die vizieren en helmen zijn zo enorm sterk, volgens mij had hij het ook overleefd als die veer recht op zijn vizier was gekomen. In de jaren 60 kwam Alan Stacey nog om doordat een vogel in zijn gezicht vloog, dat zal tegenwoordig niet snel meer gebeuren.
Tom Pryce in Zuid-Afrika. En ik gok dat ook nu een brandblusser nog fataal zou zijn. Vijf kilo in je gezicht met 250 km/h, daar helpt geen helm meer tegen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:44 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik kan me ook nog een onthoofding door een brandblusser herinneren, daar moest ik aan denken bij deze beelden.
Wat ik duidelijk kan zien is dat er iets van z'n helm afketst. Het ziet er niet meer uit als de veer die hem raakte (logisch waarschijnlijk door de klap). Het had dus ook een stuk vizier of stuk helm kunnen zijn. Brokstukjes kunnen dan natuurlijk ook langs de camera vliegen. Inmiddels weten we gelukkig meer.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:35 schreef vosss het volgende:
Je ziet anders duidelijk in slomo datzelfde stuk weer van zn helm afketsen
Tuurlijk helpt daar geen helm tegen. Als dat nu zou gebeuren zou je ook gewoon dood zijn.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tom Pryce in Zuid-Afrika. En ik gok dat ook nu een brandblusser nog fataal zou zijn. Vijf kilo in je gezicht met 250 km/h, daar helpt geen helm meer tegen.
Of het kogelwerend is geen idee, maar ze schieten er wel projectielen op met een aardige snelheid.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlijk helpt daar geen helm tegen. Als dat nu zou gebeuren zou je ook gewoon dood zijn.
En als die veer door Massa zn vizier was gegaan was hij ook keihard dood geweest. Zulke klappen overleef je gewoon niet.
Oveirgens zag ik eerder iemand iets zeggen over kogelvrije vizieren die ze zouden gebruiken?
Heeft iemand daar een bron voor, want ik geloof er geen flikker van. Dat het sterk spul is zal zeker, maar vergelijk eens een kogelvrije ruit qua dikte met een F1 vizier. Daar schiet een kogel echt wel door heen dunkt me.
Dus mocht iemand een bron hebben, graag
Bronquote:Before the Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) grants its approval for a helmet, it has to pass a number of different crash tests. During the so-called 'penetration test' a 3kg, pointed metal object is dropped from a height of three metres onto the helmet, which must remain unruptured. The helmet's secure fit is also tested. Subjected to a load of 38kg, the chin strap may not stretch by more than 30mm. The visor is bombarded with projectiles travelling at approximately 500km/h. The points of impact may be no deeper than 2.5mm. Last but not least, the helmet is subjected to an 800°C flame for 45 seconds in the fire test. During this time, temperatures inside the helmet may not exceed 70°C.
Zat bronnen dat de helm bullet-proof is maar heel weinig over de visor zelf:quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus mocht iemand een bron hebben, graag
quote:Vodafone McLaren Mercedes Signed Helmet - Standard
An official product of the Vodafone McLaren Mercedes Formula One team. A full sized replica of Lewis Hamilton’s 2008 race helmet. A genuine Arai GP-5 helmet, hand-painted by Lewis’ helmet painter and fitted with a real Cara coat bullet-proof visor, which Lewis has personally signed.
Massa in hospital for examinations but consciousquote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:17 schreef SoldMayor het volgende:
Er gaan hier en daar wat geruchten rond dat Massa in een kunstmatige coma is gebracht maar ik kan dat helemaal nergens officieel vinden.. dus beetje raar. Er zijn altijd mensen die dit express in de wereld brengen. Hopelijk is het ook niet waar.
Als je hoofd een flinke klap gemaakt heeft, en er treed zwelling op in de hersenen kán een van de symptomen "agitation" zijn. Meteen na de crash werd al bekend dat Massa iets had gekregen om hem te kalmeren. Dit gerucht past in het plaatje van een flinke zwelling in de hersenen (waarbij 100 % uiteraard mogelijk is). Maar laten we idd afwachten op officiele berichtgeving.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:17 schreef SoldMayor het volgende:
Er gaan hier en daar wat geruchten rond dat Massa in een kunstmatige coma is gebracht maar ik kan dat helemaal nergens officieel vinden.. dus beetje raar. Er zijn altijd mensen die dit express in de wereld brengen. Hopelijk is het ook niet waar.
Routine klinkt goedquote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Massa in hospital for examinations but conscious
Budapest, 25 July 2009 - Qualifying signed by an accident at the end of Q2, when Felipe Massa was hit by an object on his helmet. Worrying moments for the Scuderia Ferrari Marlboro. Felipe is conscious and has been brought to Budapest hospital for routine examinations.
bron: ferrari.com
- diz Barrichello.quote:- Ele tinha um corte na cabeça, talvez causado pela peça solta que pegou na cabeça, que talvez tenha caído do meu carro. Ele estava agitado, falando, consciente. Eles vão levá-lo para o hospital para fazer uma análise melhor. Tiveram de fazer ele adormecer por precaução, mas está tudo bem
Jeetje een schedelfractuur is niet niks..quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:02 schreef MirageF1 het volgende:
Autosport.com geeft aan dat hij geopereerd moet worden. Hij heeft een schedelfractuur en een hersenschudding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |