Ja dat vraag ik me dus ook al af. Wellicht dat Ronald enig licht in de duisternis kan geven? Of anders TS himself?quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:03 schreef Pumatje het volgende:
wacht, studentenwerk belt je met een baan als Korporaal CIS ?
Wat moet dit inhouden dan ?
tof, ik heb ICT, wat moet ik er voor kunnenquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:49 schreef Remco026 het volgende:
Simpel je wordt korporaal bij het CIS bataljon of bij een CIS groep van een eenheid
CIS staat voor Computer en Informatie Systemen. Zijn de 'pluggenneukers' en 'stekkerdozen' onder ons. (Trouwens niet minachtend bedoeld, want immers, no comms, no bombs)
Is niet helemaal waar. Bij de KL misschien wel maar bij de KLU niet. Zeker niet als je voor Spec gaat. dan moet je al een MBO ICT met electro hebben.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:15 schreef Pumatje het volgende:
eeh, je moet niets kunnen..Defensie leert je alles, heb je al diploma's, kun je er sneller doorheen, en gemakkelijker.
en pluggenneukers is een erg laag cluster, 1 geloof ik.. dus je kunt lui blijven
dat zou je nog wel eens tegen kunnen vallen, bij 101 is iedereen behoorlijk fanatiek zeker als t op sport aan komt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:15 schreef Pumatje het volgende:
eeh, je moet niets kunnen..Defensie leert je alles, heb je al diploma's, kun je er sneller doorheen, en gemakkelijker.
en pluggenneukers is een erg laag cluster, 1 geloof ik.. dus je kunt lui blijven
Ele eenheid in de Krijgsmacht is belangerijk. Ook al doen we soms lacherig over de wat minder infanterie-bekende eenheden. Maar ze sterkste schakel is net zo zwak als de zwakste. Men kan dus gewoonweg niet zonder elkaar, we hebben elkaar nodig!!!!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:15 schreef Remco026 het volgende:
Je pleegt onderhoud aan de communicatiesystemen op de kazerne/basis en daar hoort dus ook computeronderhoud bij.
Op oefening en op uitzending ben je verantwoordelijk voor het leggen van de voice/dataverbindingen en het onderhoud hiervan.
CIS is bij ons (Colua) heel belangrijk, vooral met het nieuwe datacommunicatie systeem.
zonder verbindelaars en een functionerend titaan netwerk, ligt alles n beetje op zn gatquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:52 schreef Remco026 het volgende:
Uiteraard is iedereen even belangrijk, van de verbindelaar tot de luchtmobiele infanterist.
Ik wilde eigenlijk aanhalen dat met de techniek van tegenwoordig de functie van verbindelaars steeds belangrijker worden.
Als je geen zin hebt in uitzendingen, waarom denk je dan uberhaupt bij de krijgsmacht te willen werken?quote:Op maandag 27 juli 2009 10:52 schreef GLY het volgende:
Allemaal bedankt alvast voor de info, zie het alleen nog niet zitten om op uitzending etc te gaan.
Leuk voor iemand die net van school afkomt, maar woon al enige tijd samen en zoek gewoon een leuke it baan in de buurt.
Ga wel naar de voorlichtingsdag in leeuwarden om toch te kijken.
Hij werd gebeld, hij heeft zelf niet actief naar een baan bij defensie gezocht begrijp ik?quote:Op maandag 27 juli 2009 11:12 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als je geen zin hebt in uitzendingen, waarom denk je dan uberhaupt bij de krijgsmacht te willen werken?
Klopt, zoals in mijn begin post ook staat. Werd ik gebeld voor deze functie door studentwerk.quote:Op maandag 27 juli 2009 11:44 schreef Northside het volgende:
[..]
Hij werd gebeld, hij heeft zelf niet actief naar een baan bij defensie gezocht begrijp ik?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |