abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71254578
Hallo,

Ben net gebeld door studentwerk (cn-it) voor een vacature als Korporaal CIS bij de luchtmacht.

Zijn er meer mensen die deze functie doen of hebben gedaan, en kunnen hier wat meer over vertellen.

Woon zelf op 40min, van luchtbasis leeuwarden dus dat is wel ideaal lijkt mij. Heb zo ie zo een bijeenkomst op 10-aug. Maar las op internet dat dit een hele algemene bijeenkomst is.

Ik hoor graag van jullie wat meer informatie hierover.
  donderdag 23 juli 2009 @ 17:03:01 #2
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71255756
wacht, studentenwerk belt je met een baan als Korporaal CIS ?
Wat moet dit inhouden dan ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 23 juli 2009 @ 17:42:26 #3
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71257206
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 17:03 schreef Pumatje het volgende:
wacht, studentenwerk belt je met een baan als Korporaal CIS ?
Wat moet dit inhouden dan ?
Ja dat vraag ik me dus ook al af. Wellicht dat Ronald enig licht in de duisternis kan geven? Of anders TS himself?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_71264645
Simpel je wordt korporaal bij het CIS bataljon of bij een CIS groep van een eenheid
CIS staat voor Computer en Informatie Systemen. Zijn de 'pluggenneukers' en 'stekkerdozen' onder ons. (Trouwens niet minachtend bedoeld, want immers, no comms, no bombs)
pi_71264706
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 21:49 schreef Remco026 het volgende:
Simpel je wordt korporaal bij het CIS bataljon of bij een CIS groep van een eenheid
CIS staat voor Computer en Informatie Systemen. Zijn de 'pluggenneukers' en 'stekkerdozen' onder ons. (Trouwens niet minachtend bedoeld, want immers, no comms, no bombs)
tof, ik heb ICT, wat moet ik er voor kunnen

wilde vroeger ook in het leger, maar was te lui toen
  donderdag 23 juli 2009 @ 22:15:28 #6
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71265672
eeh, je moet niets kunnen..Defensie leert je alles, heb je al diploma's, kun je er sneller doorheen, en gemakkelijker.

en pluggenneukers is een erg laag cluster, 1 geloof ik.. dus je kunt lui blijven
  donderdag 23 juli 2009 @ 22:16:16 #7
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71265702
maar ik snap niet dat studentenwerk hiervoor jou belt..

het klinkt nogal studenterig, en voor erbij.... en dat kan ik niet koppelen aan Defensie.
  donderdag 23 juli 2009 @ 22:34:11 #8
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71266422
Zo, Gijs Muisarm heeft een Note voor wederom achterlijk gedrag vanuit het niets.
Topic opgeschoond. Het was van mijn kant uit een Normale vraag en ik weet zeker dat Erwin het ook niet begreep.

Nu heb ik een antwoord, ze geven dus ook werk via studentenbanen voor afgestudeerden. [prima
  vrijdag 24 juli 2009 @ 02:31:57 #9
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_71273411
Ach, defensie werft zelfs tegenwoordig via marktplaats
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_71275572
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:15 schreef Pumatje het volgende:
eeh, je moet niets kunnen..Defensie leert je alles, heb je al diploma's, kun je er sneller doorheen, en gemakkelijker.

en pluggenneukers is een erg laag cluster, 1 geloof ik.. dus je kunt lui blijven
Is niet helemaal waar. Bij de KL misschien wel maar bij de KLU niet. Zeker niet als je voor Spec gaat. dan moet je al een MBO ICT met electro hebben.
pi_71279492
De manier waarop ze mensen werfen vind ik niet zo erg. Ben allang dat ze mij bellen voor werk in deze tijd (lees ben werkzoekende).

Gaat mij erom wat ik kan verwachten van deze baan, is het gewoon een kantoor baan van 9 tot 5 in leeuwarden of elders in het land. Of zit er meer achter?
pi_71282458
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:15 schreef Pumatje het volgende:

dat zou je nog wel eens tegen kunnen vallen, bij 101 is iedereen behoorlijk fanatiek zeker als t op sport aan komt.

Daarbij is cis het belangrijkste dat er is!

@TS

de meeste tijd zul je wel doorbrengen in leeuwarden, maar een keer op uitzending en regelmatig op oefening gaan hoort dr ook bij. Zelfs de luchtmacht is een soort van leger
pi_71296823
Je pleegt onderhoud aan de communicatiesystemen op de kazerne/basis en daar hoort dus ook computeronderhoud bij.

Op oefening en op uitzending ben je verantwoordelijk voor het leggen van de voice/dataverbindingen en het onderhoud hiervan.

CIS is bij ons (Colua) heel belangrijk, vooral met het nieuwe datacommunicatie systeem.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 20:26:39 #14
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71297173
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:15 schreef Remco026 het volgende:
Je pleegt onderhoud aan de communicatiesystemen op de kazerne/basis en daar hoort dus ook computeronderhoud bij.

Op oefening en op uitzending ben je verantwoordelijk voor het leggen van de voice/dataverbindingen en het onderhoud hiervan.

CIS is bij ons (Colua) heel belangrijk, vooral met het nieuwe datacommunicatie systeem.
Ele eenheid in de Krijgsmacht is belangerijk. Ook al doen we soms lacherig over de wat minder infanterie-bekende eenheden. Maar ze sterkste schakel is net zo zwak als de zwakste. Men kan dus gewoonweg niet zonder elkaar, we hebben elkaar nodig!!!!

Dat er onderling een gezonde cometitie heerst is logisch. Maar als men professioneel met elkaar omgaat dan ben je ten eerste gewoon soldaat.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_71304254
Uiteraard is iedereen even belangrijk, van de verbindelaar tot de luchtmobiele infanterist.

Ik wilde eigenlijk aanhalen dat met de techniek van tegenwoordig de functie van verbindelaars steeds belangrijker worden.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 00:40:31 #16
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71305489
jaa, het is een erg belangrijk onderdeel hoor

dat is waar.
pi_71309144
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:52 schreef Remco026 het volgende:
Uiteraard is iedereen even belangrijk, van de verbindelaar tot de luchtmobiele infanterist.

Ik wilde eigenlijk aanhalen dat met de techniek van tegenwoordig de functie van verbindelaars steeds belangrijker worden.
zonder verbindelaars en een functionerend titaan netwerk, ligt alles n beetje op zn gat
pi_71339707
Als Korporaal CIS ( Command Information Systems) val je in de regel onder een sergeant, de Sergeant is meestal junior incident manager.
CIS is voornamelijk ICT lees TITAAN, dit houd in, Theatre Independent Tactical Army & Airforce Network
Overigens wordt dit tegenwoordig krijgsmachtbreed ingezet.
In princiepe is je kerntaak het uitleggen van het netwerk, en indien een geval van storing speel je daar op in.

Buiten het ICT gedeelte heb je tevens te maken met een stukje Comm`s, dit wil zeggen radio verbindingen.
Dit zijn kleine assets die als back-up worden gebruikt indien TITAAN niet werkt.
Denk hierbij aan VHF Radios, enkel een UHF radio, en HF Radio systemen.

Zonder verbindingen is er geen strijd mogelijk, dat moge duidelijk zijn.
Een verbinding opbouwen is niet zo moeilijk, maar het onderhouden van en goede verbinding is een grote kunst.
Dit omdat je voor 99 % te maken hebt met straalverbindingen, middels anttennes en of schotelantennes.

Als verbindelaar heb je een dynamische baan ten tijde van inzet, op de kazerne zal je je kennis moeten ophouden, je materieel verzorgen, en werken aan je basisvaardigheden en dit waarmogelijk uitbereiden, denk hierbij aan lessen die elementair horen bij het leven van een militair.
  zondag 26 juli 2009 @ 16:21:27 #19
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_71341591
Zo, jammer dat niet iemand me even een PMetje gestuurd heeft, dus vandaar mijn late reactie.

Een korporaal CIS is in burger termen degene die de eenvoudigste systeemhandelingen uitvoert. Nieuwe PCs en telefoons plaatsen en aansluiten, portofoons (van de bewaking) beheren en repareren, basic troubleshooting, maar ook het aannemen en afleveren van telexen (als die tenminste nog gebruikt worden) en het bemannen van de telefooncentrale behoort tot je taken. Ik vind het nogal verrassend dat studentenwerk dit als klus aanneemt, omdat je door een pittige screening heen getrokken wordt. Je komt immers potentieel in contact met de hoogste graad van geheimhouding.

Als vakantiewerk kan ik me haast niet vorstellen dat deze baan wordt aangeboden. In de tijd van de dienstplichtigen was dit alleen maar lonend als je minstens een jaar blijft. Als deze baan je wordt aangeboden als volledige baan, en je bent inderdaad student (Groningen? HBO Leeuwarden?), dan zou ik snel doorlopen als ik jou was: met die opleidingen kun je met twee vingers in je neus officier worden. Korporaal CIS is zo ongeveer de laagste functie die je binnen de Communicatie- en Infomatieverwerkende Systemen kunt hebben.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_71358978
Allemaal bedankt alvast voor de info, zie het alleen nog niet zitten om op uitzending etc te gaan.

Leuk voor iemand die net van school afkomt, maar woon al enige tijd samen en zoek gewoon een leuke it baan in de buurt.

Ga wel naar de voorlichtingsdag in leeuwarden om toch te kijken.
pi_71359426
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:52 schreef GLY het volgende:
Allemaal bedankt alvast voor de info, zie het alleen nog niet zitten om op uitzending etc te gaan.

Leuk voor iemand die net van school afkomt, maar woon al enige tijd samen en zoek gewoon een leuke it baan in de buurt.

Ga wel naar de voorlichtingsdag in leeuwarden om toch te kijken.
Als je geen zin hebt in uitzendingen, waarom denk je dan uberhaupt bij de krijgsmacht te willen werken?
pi_71360396
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:12 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Als je geen zin hebt in uitzendingen, waarom denk je dan uberhaupt bij de krijgsmacht te willen werken?
Hij werd gebeld, hij heeft zelf niet actief naar een baan bij defensie gezocht begrijp ik?
Ja, ik generaliseer.
pi_71360924
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:44 schreef Northside het volgende:

[..]

Hij werd gebeld, hij heeft zelf niet actief naar een baan bij defensie gezocht begrijp ik?
Klopt, zoals in mijn begin post ook staat. Werd ik gebeld voor deze functie door studentwerk.

Hun vertelden mij dat het om een kantoorfunctie zou gaan, maar had zelf al wat twijfels hierover. Vandaar dat ik hier om informatie ben gaan vragen.
  maandag 27 juli 2009 @ 13:20:39 #24
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_71362992
Het zou natuurlijk kunnen dat ze je als burgermedewerker binnen willen halen op korporaalsniveau. In dat geval wordt je inderdaad niet uitgezonden. Misschien moet je toch maar even doorvragen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')