Als je niet op kamers zit wel ja.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:00 schreef Mindstate het volgende:
De laatste klacht slaat nergens op, stufi is volgens mij ruim genoeg.
Eens. Als Student die zelf collegegeld moet betalen en eigen onderhoud is het bovenstaande geen pretje om te horen. Vooral niet met die lage kut stufiquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:04 schreef Skylark. het volgende:
Volgens mij zijn ze inderdaad niet goed bij hun hoofd.
Jij doet zeker een alfastudie? Basisbeurs is ¤90 per maand, collegeld ¤130 per maand.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:00 schreef Mindstate het volgende:
Daar kan je ook alleen studeren als je ouders het geld hebben of op een scholarship...quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:11 schreef Muzz_ het volgende:
In Amerika betaald men gemiddeld 30.000 $ per college jaar of in the UK gemiddeld 6.000 £, loop niet zo te klagen.
Je moet gewoon ergens echt goed in zijn en je daar dan ook volledig voor inzetten. Niet zoals hier in Nederland waar iedereen maar een beetje half z'n best doet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:12 schreef Cybey het volgende:
[..]
Daar kan je ook alleen studeren als je ouders het geld hebben of op een scholarship...
En de basisbeurs is ¤260 uitwonend. Maar als je uitwonend bent in Amsterdam betaal je toch ook al gauw 300-400 euro huur voor je kamer en dan hebben we het nog niet eens over onderhoud. Ben blij dat ik daar niet zitquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij doet zeker een alfastudie? Basisbeurs is ¤90 per maand, collegeld ¤130 per maand.
In Amerika wordt je bestelling bij de Mac afgenomen door mensen die vaak net zo slim of slimmer zijn dan jij, maar niet konden studeren omdat ze niet in het goede nest zijn opgegroeid.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:11 schreef Muzz_ het volgende:
In Amerika betaald men gemiddeld 30.000 $ per collegejaar of in the UK gemiddeld 6.000 £, loop niet zo te klagen.
Daar studeert iedereen tenminste nominaal af en lopen ze niet zo aan te modderen (bijv. 5 jaar over een bachelor doen en daarvoor minimaal 1-2 x switchen is hier normaalste zaak van de wereld).quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:12 schreef Cybey het volgende:
[..]
Daar kan je ook alleen studeren als je ouders het geld hebben of op een scholarship...
die murats en willem's ouders inkomens zitten onder de grens en die krijgen een royale aanvullende beurs.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ze willen natuurlijk dat hun dierbare zoontje Henk Diderick niet al te veel concurrentie krijgt van slimme Willems of Murats.
Als alle dubbeltjes kwartjes worden dan hebben we inflatie!
Je kan je niet volledig inzetten als je 2 baantjes hebt om rond te komen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:15 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Je moet gewoon ergens echt goed in zijn en je daar dan ook volledig voor inzetten. Niet zoals hier in Nederland waar iedereen maar een beetje half z'n best doet.
Helaasquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:16 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Daar studeert iedereen tenminste nominaal af en lopen ze niet zo aan te modderen (bijv. 5 jaar over een bachelor doen en daarvoor minimaal 1-2 x switchen is hier normaalste zaak van de wereld).
We hebben het dan ook over de kwaliteitsuniversiteiten van de VS die te vergelijken zijn met de Nederlandse universiteiten (vaak zijn ze zelfs beter), niet van die halve MBO instellingen die zich 'university' noemen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Helaas
http://www.usatoday.com/n(...)raduation-rate_N.htm
Die universiteiten zijn goed maar het is bijna onmogelijk om er op te komen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:25 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
We hebben het dan ook over de kwaliteitsuniversiteiten van de VS die te vergelijken zijn met de Nederlandse universiteiten (vaak zijn ze zelfs beter), niet van die halve MBO instellingen die zich 'university' noemen.
Als je goed genoeg bent dan kom je er wel op, alleen halen veel mensen het niveau niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:32 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Die universiteiten zijn goed maar het is bijna onmogelijk om er op te komen.
Ja is dat zo vreemd danquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:16 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
die murats en willem's ouders inkomens zitten onder de grens en die krijgen een royale aanvullende beurs.![]()
![]()
![]()
die gaan ervan uit dat mensen met hogere inkomens hun kinderen wel sponsortquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:36 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja is dat zo vreemd dan? Als het inkomen van je ouders boven een bepaalde grens ligt dan verwacht de overheid dat ze jou elke maand met een bepaald bedrag kunnen sponsoren, wat geen verkeerde veronderstelling is naar mijn mening.
Ouders met een lager inkomen kunnen dat geld niet missen en dan is het wel zo eerlijk dat de overheid de studenten daarin tegemoet komt.
Als je voor je VWO diploma overal een 8 gemiddeld staat (dat is toch ongeveer een Amerikaanse A+ grade? Tienen worden hier zelden uitgedeeld en de Amerikaanse high school is eigenlijk meer HAVO niveau). Dan kun je een poging wagen om je daar in te schrijven, ze kijken vaak ook nog naar extra curriculum activiteiten, wat het dus nog lastiger maakt. Maar dan weet je tenminste zeker dat je slimme studenten hebt, en zonder een beurs kan je makkelijk een lening aanvragen (doet geen enkele bank moeilijk over voor een Hardvard student). Als je afgestudeerd bent verdien je dan ook meteen < 80k en betaal je het in no time af.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:32 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Die universiteiten zijn goed maar het is bijna onmogelijk om er op te komen.
Precies, met alleen maar 6jes kom je daar niet zo ver. Maar als je een goed gemiddelde hebt dan willen ze je graag hebben.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:44 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Als je voor je VWO diploma overal een 8 gemiddeld staat (dat is toch ongeveer een Amerikaanse A+ grade? Tienen worden hier zelden uitgedeeld en de Amerikaanse high school is eigenlijk meer HAVO niveau). Dan kun je een poging wagen om je daar in te schrijven, ze kijken vaak ook nog naar extra curriculum activiteiten, wat het dus nog lastiger maakt. Maar dan weet je tenminste zeker dat je slimme studenten hebt, en zonder een beurs kan je makkelijk een lening aanvragen (doet geen enkele bank moeilijk over voor een Hardvard student). Als je afgestudeerd bent verdien je dan ook meteen < 80k en betaal je het in no time af.
Wat de overheid een beetje vergeet is dat als je meer verdient dat je daar dan ook naar gaat leven. Oftewel, zoveel hou je niet over. Dit resulteert er bij mij in dat ik niet zomaar financiële steun van mijn ouders krijg, die staan namelijk redelijk vaak rood. Ze zitten qua inkomen echter wel boven de grens.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:36 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja is dat zo vreemd dan? Als het inkomen van je ouders boven een bepaalde grens ligt dan verwacht de overheid dat ze jou elke maand met een bepaald bedrag kunnen sponsoren, wat geen verkeerde veronderstelling is naar mijn mening.
Ouders met een lager inkomen kunnen dat geld niet missen en dan is het wel zo eerlijk dat de overheid de studenten daarin tegemoet komt.
Als er een groep mensen allemaal een hoog niveau heeft is het heel moeilijk om tussen die mensen nog te selecteren en er de mensen met het allerhoogste niveau er uit te pikken.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:33 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als je goed genoeg bent dan kom je er wel op, alleen halen veel mensen het niveau niet.
Meer schuld lenen lenen lenen en meer lenen dat is altijd de oplossing.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:01 schreef Verlicht het volgende:
Waarschijnlijk gaat het collegekrediet ook omhoog. Geen probleem, lijkt mij.
Ik ben voor een overheidslening zonder rente. Mijn inziens is dat rechtvaardiger.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:06 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Meer schuld lenen lenen lenen en meer lenen dat is altijd de oplossing.![]()
![]()
Ooit gehoord van de krediet crisis weet je nog hoe die begon?
Je betaalt wel rente over het geld.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:09 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Ik ben voor een overheidslening zonder rente. Mijn inziens is dat rechtvaardiger.
Sorry, over 'kredietcrisis' lullen bij dit onderwerp.![]()
Ze zitten dan ook niet te wachten op kneusjes die op hun stufi lekker gaan wonen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:15 schreef Dikke_Man het volgende:
[..]
En de basisbeurs is ¤260 uitwonend. Maar als je uitwonend bent in Amsterdam betaal je toch ook al gauw 300-400 euro huur voor je kamer en dan hebben we het nog niet eens over onderhoud. Ben blij dat ik daar niet zit
Maar het verschil tussen basis en aanvullend slaat gewoon helemaal nergens op. Dat is ruim 500 euro, en het merendeel van de mensen die ik ken krijgt echt geen 500 euro per maand van hun ouders om dat verlies te compenseren hoorquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:36 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Als je een bepaalde opleiding wil gaan doen die alleen in Maastricht gegeven wordt hoe ga je dat dan regelen terwijl je nog thuis woont?quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:19 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ze zitten dan ook niet te wachten op kneusjes die op hun stufi lekker gaan wonen.
Blijf dan lekker thuis wonen ofzo.
Dat jij nou zo'n mbo ict nerdje bent die nog thuis bij zijn ouders woont wil nog niet zeggen dat iedereen dat maar moet doen. Then again mbo is ook geen studeren natuurlijk...quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:19 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ze zitten dan ook niet te wachten op kneusjes die op hun stufi lekker gaan wonen.
Blijf dan lekker thuis wonen ofzo.
Wat is er mis met switchen dan? Als je je studie toch niet leuk blijkt te vinden kan je beter wat anders gaan doen dan de rest van je leven iets doen wat je eigenlijk niet leuk vindt...quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:16 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Daar studeert iedereen tenminste nominaal af en lopen ze niet zo aan te modderen (bijv. 5 jaar over een bachelor doen en daarvoor minimaal 1-2 x switchen is hier normaalste zaak van de wereld).
Ga eerst maar terug naar de basisschool.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:58 schreef Rubber_Johnny het volgende:
StudierVerBot.
Bij mij ligt alles in de buurtquote:Op donderdag 23 juli 2009 17:24 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Als je een bepaalde opleiding wil gaan doen die alleen in Maastricht gegeven wordt hoe ga je dat dan regelen terwijl je nog thuis woont?
De mensen die een opleiding uit kiezen omdat die ' lekker dichtbij' is dat zijn pas kneusjes.
Nee, ik ken ook studentjes die 10km van hun ouders op hunzelf wonen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:27 schreef afdak het volgende:
[..]
Dat jij nou zo'n mbo ict nerdje bent die nog thuis bij zijn ouders woont wil nog niet zeggen dat iedereen dat maar moet doen. Then again mbo is ook geen studeren natuurlijk...
Dat is duits, falerquote:Op donderdag 23 juli 2009 17:38 schreef CasB het volgende:
[..]
Ga eerst maar terug naar de basisschool.
Dan heb je ook sukkels die op 3/4 van de opleiding stoppenquote:Op donderdag 23 juli 2009 17:36 schreef Cybey het volgende:
[..]
Wat is er mis met switchen dan? Als je je studie toch niet leuk blijkt te vinden kan je beter wat anders gaan doen dan de rest van je leven iets doen wat je eigenlijk niet leuk vindt...
Kortzichtigheid van de meeste mensen...
Die mensen die in de 3e/4e stoppen zijn echtquote:Op donderdag 23 juli 2009 17:49 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dan heb je ook sukkels die op 3/4 van de opleiding stoppenMaak het dan af en doe dan WO (als je eerst HBO deed), en dan wel het vak dat je leuk vindt.
Het is een flink verschil ja, maar stel dat jouw ouders het collegegeld en de boeken betalen dan dragen ze dus alweer bijna 200 euro per maand bij.. En dat is geld dat mensen met een veel lager inkomen echt niet op kunnen brengen waardoor een minimaal 150 euro hogere beurs ook wel nodig is voor hun kinderen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:24 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Maar het verschil tussen basis en aanvullend slaat gewoon helemaal nergens op. Dat is ruim 500 euro, en het merendeel van de mensen die ik ken krijgt echt geen 500 euro per maand van hun ouders om dat verlies te compenseren hoorZe kunnen het beter omdraaien, dan kunnen wij tenminste onze huur betalen van de stufi.
Maar goed, onze overheid vind een zooitje illegalen belangrijker dan goed onderwijs voor mensen die hier thuis horen, dus uitbreiden van kansen voor studenten zal er de komende jaren wel niet in zitten..
You study foah doctoh! You be very rich! For hounor for family! Your happness not impohtant!quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:36 schreef Cybey het volgende:
[..]
Wat is er mis met switchen dan? Als je je studie toch niet leuk blijkt te vinden kan je beter wat anders gaan doen dan de rest van je leven iets doen wat je eigenlijk niet leuk vindt...
waarom verdedig je de groep armen. Behoor je zelf tot die groep ofzo.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:03 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Het is een flink verschil ja, maar stel dat jouw ouders het collegegeld en de boeken betalen dan dragen ze dus alweer bijna 200 euro per maand bij.. En dat is geld dat mensen met een veel lager inkomen echt niet op kunnen brengen waardoor een minimaal 150 euro hogere beurs ook wel nodig is voor hun kinderen.
Ja, straatarm, geen cent te makken, crackverslaafde moeder.. M'n vader is een alcoholist, ik word mishandeld en vernederend (dan wel niet anaal) en m'n ouders zijn tegen hoogopgeleide mensen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:37 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
waarom verdedig je de groep armen. Behoor je zelf tot die groep ofzo.
Iets met gelijke kansen in onderwijs.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:37 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
waarom verdedig je de groep armen. Behoor je zelf tot die groep ofzo.
Mja, daar kies je ook een universiteit, niet een bepaalde studie over het algemeen. Zorgt natuurlijk ook voor minder verkeerde keuzes.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:16 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Ruim genoegquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:00 schreef Mindstate het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |