Chris welkom!
Situatie:
Na een druk weekend en late thuiskomst zondagavond en 8 uur auto te hebben gereden, kun je je voorstellen dat je toch wel enigszins brak bent maandagochtend.
Maar Cas moest naar het cb.
Afspraak was al 3 keer verplaatst dus durfde niet nog eens af te bellen. Al maanden het cb-boekje kwijt ook, dus geen idee wat ons te wachten stond daar.
Genoeg ingredienten dus om er een rommelig bezoek van te maken. Na de blokjes, de spraaktest en de tekentest die prima verliepen, moest hij een ogentest doen. Aangezien we het boekje kwijt waren niet voorbereid.

Wvk leek het een goed idee als hij dan de ogentest deed, ik even snel de nieuwe sqd-test in zou vullen (sociale ontwikkeling, herkennen van emotionele afwijkingen). Ondertussen ging constant mijn telefoon over (vergeten uit te zetten

), maar Cas zat in zijn onderbroek helemaal klaar voor de ogentest.
Hij bakte er niks van.
Verzon gewoon ter plekke wat, omdat hij de plaatjes niet herkende en hij kon het niet goed zien (wat eigenlijk best een normale opmerking is als je niet gewend bent met een halve bril op te moeten kijken en de plaatjes steeds kleiner worden

).
Afijn, ik afgeleid natuurlijk waardoor ik de sqd-test niet goed invulde.
Volgens mij heb je bij multiplechoice altijd staan: waar, beetje waar, niet waar.
Maar hier stond het andersom.
Dus ik bakte er ook niks van.
Gevolg: Cas moet de ogentest nog een keer doen over een paar maanden. En hij heeft een verhoogd risico om een probleemkind te worden.
Wvk ook een beetje in de war, want zij zag ook wel dat het gewoon een chaotische ochtend was en de uitslagen totaal niet representatief waren voor het kind.
Ging ze opnieuw zitten tellen en sloeg bewust bepaalde antwoorden over. Vond ik ook niet goed. Mocht hij een verhoogd risico hebben, dan zou ik daar ook wat aan willen doen.
Gesmokkel heb ik zo'n hekel aan.
Ik heb nu een blanco test mee gekregen en manlief en ik vullen het vanavond op ons gemak wel in.
Zal wel loslopen, maar ik liep gister wel een beetje beduusd het buro weer uit.