abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71839948
Oh Dean wat ben je toch een prachtig ventje zeg! Mooie foto vivi!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:32:17 #277
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_71840977
Zo'n soort fiets heeft Cas het dus ook op geleerd, perfect voor het leren balanceren. Hij kon echt al meters met de voetjes van de grond sjeesen.
Vond alleen een fiets met trappers een beetje eng. Dat is dus nu over.
Ik sta alleen doodsangsten uit als hij bochten maakt, gooit zo ineens zijn stuur om. Papa maar lachen, maar ik hou telkens mijn hart vast.
Het liefst wat hij nu doet is bochtjes maken.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_71841909
Veel plezier Sara. En tot in het kleutertopic!

Die fietstjes zijn Maud doet het nog ouderwets op een driewielertje en dat gaat redelijk goed.

Dutch..... jaren van je leven eraf met al die bochten.

De nacht is hier goed verlopen. Alleen het inslapen blijft een probleem. het was weer tegen 10-en voordat ze sliep. Wel met het grote licht uit ditmaal. Dus er zit vooruitgang in. De rust vinden om te gaan slapen blijft moeilijk voor d'r.

Maud vind dat ze ook bijna jarig is. Fleur is natuurlijk heel erg bezig met haar verjaardag morgen. Dus om de haverklap horen we nog 1 nachtje en dan ben ik jarig. Die kleine roept dan: Maud ook bijna jarig

En ze heeft er weer wat bij geleerd:
huh.... zeg je mama?
pi_71842161
Klinkt lekker wat je gaat trakteren Sara! Veel plezier op school!!

Fijn Maud dat de nacht goedgegaan is! Hier niet....
Wij blijven er maar weer bij zitten bij het inslapen, ze is zo ontzettend moe dat we het nu even belangrijker vind dat ze slaapt. Maar we gaan dus wel veel vroeger naar boven zodat als ze slaapt we nog een beetje avond over hebben. Maar nu word ze dus al 2 nachten in paniek wakker, echt naar! Zodra ze je ziet klampt ze zich als een aapje vast en laat niet meer los. Ze zijn van de week ook dat oogjes dicht eng is.... Dus misschien dat ze toch eng droomt ofzo.

Gisteren zei haar juf van het dagverblijf dat ze vond dat Mahre weer dovig is... We moeten 3 september voor nacontrole naar de KNO arts dus moet ie maar weer even goed naar haar oortjes kijken, misschien zitten ze wel weer vol.

Ingrid hoe is het met Kim?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 10:42:28 #280
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_71842432
zeker dat dovige goed in de gten houden! dat kan de oorzaak zijn van een hoop "kleine" problemen.
Slapen is hier gelukkig geen probeem. Eten blijft een probleem. We hebben nu een stickersysteem. Bij een leeg bord krijgt ze een sticker, 5 stickers is een klein cadeautje!
Verder zitten we aardig in de nee-periode, met zelfs weglopen in de winkel erbij. Lastig zo. Het is een fase....lalala
pi_71843957
Met Kim is het wel ok nu. Lief dat je dat vraagt. Die swingt nu op een dvd van Plop.
Gisteren wel weer last gehad.Ze zei net nog "Tandjesdokter ging in mijn mondje kijken, maar ging mijn tandjes niet maken. Dat is niet lief." Wanneer worden mijn tandjes gemaakt? Dus ze heeft het goed door.
pi_71846307
Sterkte met Mahre dan weer, want angst is zo iets moeilijks om mee om te gaan met die kleintjes.

Ja, hoor Ik80 het is een fase.... *gaat over*

Hopelijk snel goed nieuws Ingrid. Wel fijn dat ze nog steeds lekker kan spelen.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:15:16 #283
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71846379
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 01:41 schreef t_igger het volgende:
Dit is de bike van Pepijn!
[ afbeelding ]
Hij gaat inderdaad als een tierelier!

Lijkt volgens mij ook wel een beetje op die van Dean als ik dat zo zie!
Nou, die van Dean heeft aan de achterkant ook maar een wiel.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:16:24 #284
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71846403
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 07:50 schreef Stiemie het volgende:
Oh Dean wat ben je toch een prachtig ventje zeg! Mooie foto vivi!
Thanks! *van trots glimt*
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_71846622
Ingrid, laat ze het tandenpoetsen ook goed toe. Dat ze begrijpt dat het helpt tegen de zere tandjes?

Lena, bij mijn zusje was dovigheid ook de oorzaak van gekke buien, meestal door moeheid. Ze zijn dan overdag (bij haar op school) zo druk om alles toch te verstaan, dan ze in de loop van de dag/avond gewoon op zijn. En dus gedoe krijgen.. Kun je niet alvast door de huisarts laten kijken?

Chris lijkt zijn bangige fase een beetje voorbij te zijn. Normaal was hij in het zwembad altijd angstig. In het diepe hing hij dan continu aan mijn badpak, en de hele tijd piepen. Vandaag wilde hij ook best aan 2 vingers drijven, en zelfs wel even los. Echt een stuk vrijer dan anders.
Ook gaf hij de bal aan een ander jochie, terwijl hij de laatste paar maanden tegen ons aan dook als er andere kindjes waren. Bij de apenheul maandag was me dat ook al opgevallen.
Als het morgen mooi weer is, gaan we lekker naar de kinderboerderij, kijken of het daar ook goed gaat.
pi_71846943
Dat is positief Deepfreeze. Lekker dat ie wat 'losser' wordt.
pi_71848999
Deepfreeze, huisarts zou kunnen alleen die ziet het probleem nooit zo, als het aan hem had gelegen had ze nog haar amandelen gehad! Dus die slaan we maar over. We hebben de KNO al naar voren geschoven, was eerst 15 september. Moet eerlijk zeggen dat het ons nog niet opgevallen was eigenijk.
Neem dan ook zeker mee dat ze zo slecht slaapt! MIsschien inderdaad ook dat ze teveel niet kan volgen en dat moet verwerken overdag. KNO arts zei toen dat ze horen alsof ze onderwater zitten, kan me voorstellen dat dat heel vermoeiend is.

Ingrid fijn dat het beter gaat!!
pi_71852705
Ik wilde nog even melden dat Kim bij een tandarts redelijk in de buurt terecht kan volgende week donderdag. Die hebben wel vaker kinderen en angstige patienten. Die willen het proberen. Dus dan een consult om te kijken of ze kunnen helpen. Zo ja, dan de volgende afspraak 1 kies en dan andere kies andere keer. Ben benieuwd! Unive had dit geregeld. Overal is wachtlijst erg lang.
pi_71855361
Fijn dat je volgende week in ieder geval ergens terecht kan. Hopelijk heeft Kim in de tussentijd niet teveel last..
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:05:38 #290
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71855749
Ingrid, misschien helpt het als ze alleen bij de tandarts naar binnen gaat ipv dat jullie mee gaan. Niet dat het dan minder erg voor haar is maar wellicht laat ze het dan beter toe.
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:28:06 #291
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71856290
denk dat het idee van Rocka niet eens zo verkeerd is.

Qua slecht slapende kindjes heb er geen ervaring mee dus weet ook weinig wat ik er van kan zeggen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_71856322
Is idd een optie Rocka. Vandaag nog geen last gehad, maar ook maar liefst 3 uur geslapen. Probeerde haar eerder wakker te maken, maar toen werd ze heel boos. "Ik ben moe, ik moet slapen, ga weg."
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:41:39 #293
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71856622
Ingrid wat fijn dat er bemiddeld is met een tandarts!
Tobias gebruikt zijn step nu af en toe als loopfiets, als hij zo doorgaat kunnen binnenkort de zijwieltjes eraf!
CHris de bange-fase uit, wat fijn voor hem! Lenaatje wat een toestand zo zeg, ik hoop dat dat snel over is.
Vivi wat een mooie foto van Dean

Wie weet waar mijn kleine boefje is?
Dat jongetje wat zélf naar de wc kan, zélf zijn drinken in kan schenken en zélf zijn schoenen aan kan doen, dat is mijn kleine peutertje toch niet?
Dat jongetje dat zélf de sleutel van de schuur komt halen, dan zélf zijn fiets/step/tractor gaat pakken en daarmee zélf op het pleintje gaat spelen, dat is mijn kleine peutertje toch niet?
Dat jongetje dat zélf komt melden, niet eens vragen hè, dat hij nu lekker buiten gaat spelen of vanavond vroeg naar bed wil 'Want ik ben nu toch wel een beetje moe mama.' of vraagt wanneer we nu spinazie gaan eten 'Want ik heb geen trek in patatjes', dat is mijn kleine peutertje toch niet?
Dat jongetje dat zó graag weer naar school wil en helemaal boos is op de vakantie want die duurt zo lang en zijn juffies mist, dát is mijn kleine peutertje toch niet?
Dat jongetje die vind dat de poes Jerry, die vorige week is overleden en hij toch wel erg mist, overdag 'gewoon 'begraaft' is en 's avonds een sterretje want dán kan je de sterretjes zien', dát is mijn kleine peutertje toch niet?
Dat jongetje dat uitspraken heeft als; 'Dat kunnen we niet hebben hè mam?' of 'Mijn haar is wel erg lang, zullen we even naar de kapper?' en 'Als jij gaat werken mag ik naar opa en oma hè? En daar is het altijd een beetje feest' en; 'Ik ben al bijna 4 en dan ga ik naar de GLOTE school en dat vind ik leuk he mama?' is dat mijn kleine peutertje?
Nee, mijn peutertje wordt groot en is al een bijna-kleuter Mijn peutertje is eraan toe om kleuter te wordenzijn, maar zijn mama nog niet helemaal...
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_71856710
Saffier,
kleine kindjes worden ineens zo groot!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:46:58 #295
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71856787
Oei saffier toch herkenbaar ze gaan ook veel te hard die kindjes..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:48:18 #296
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71856820
Saffier, het is gewoon tijd voor nog zo'n eentje derbij!
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:58:55 #297
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71857107
Ja, nog zo eentje erbij , goed plan

en ook deuren open/dicht doen voor de katten, de kat die niet naar buiten mag weer binnen halen, vol trots in de 'mielietelle-auto' van de buurjongen zitten, zelf een plakje kaas gaan vragen bij de kaasmeneer in de supermarkt en kéurig dankuwel zeggen'
Je kan het je niet voorstellen als je zo'n heeeeel klein 2 kilo baby'tje krijgt het zo'n grote jongen wordt (nu 106 cm reeds) en dat je van elke kilo/centimeter meer gaat houden, het gebeurt gewoon, onvoorstelbaar vooral voor de verse mama's denk ik want je klapt al uit elkaar van liefde bij zoiets kleins, maar dat groeit gewoon mee met je kind, zo byzonder vind ik het

ik ben sentimenteel geloof ik, gooi het maar op de hormonen
Ylana
pi_71859236
Saffier, dat klinkt inderdaad niet als een klein peutertje.. Meer als een hele grote peuter
pi_71859323
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:41 schreef Saffier het volgende:

Wie weet waar mijn kleine boefje is?
Dit zag ik BE in het fototopic ook al posten (of zoiets dergelijks) en is idd wel erg herkenbaar. Wat een leeftijd is dit zeg. Per dag kunnen ze meer, maar willen ze minder. En in niks lijken ze meer op die kleine babies die ze eerst waren...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:20:36 #300
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71859470
Oh, in het fototopic kom ik eigenlijk bijna nooit meer
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')