's-ochtends 20 mg en 's-avonds 20 mg, hoe gespreider de dosering hoe beter. Zolang je maar zorgt dat je voldoende gegeten hebt kan je maag er prima tegen en hoef je geen vetbevattende maaltijd te nemen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:36 schreef Kersentaart het volgende:
Ik had nog even een vraagje. Wat is het beste om 40 MG/per dag in te nemen? Gewoon in een keer bij een vet bevattende maaltijd (avondeten) of 's ochtends 2 en 's avonds 2? Of maakt het niet zoveel uit?
Maakt het echt veel uit? Werkt het krachtiger als je het versoreid neemt? Want ''s ochtends eet ik vrij weinig en lijkt het me logisch dat die pillen 's ochtends minder goed worden opgenomen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:36 schreef LinkinDavid het volgende:
[..]
's-ochtends 20 mg en 's-avonds 20 mg, hoe gespreider de dosering hoe beter. Zolang je maar zorgt dat je voldoende gegeten hebt kan je maag er prima tegen en hoef je geen vetbevattende maaltijd te nemen.
Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik heb nog steeds vaak last van depressieve periodes en zit ook in psychotherapie momenteel. Ook heb ik vaak last van een soort vorm van schizofrenie, kan soms ineens omslaan en op iedereen gaan schelden e.d.quote:Op zondag 2 augustus 2009 11:02 schreef Vaganza het volgende:
maar, wat zijn nou echt de feiten over wat het op langere termijn (laten we zeggen, 20, 30, 40 jaar) met je lichaam (kan) doen?
Ik moest juist tijdens of na het eten slikken. Staat op het stickertje van apotheek. Misschien kan je Bepanthen eens proberen. Kan je gewoon bij de apotheek krijgen. Is een stuk dunner. Smeert makkelijk en trekt bij mij makkelijk in.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:21 schreef roacmeneer het volgende:
Ik ben nu ongeveer 2 weken bezig met het slikken van roa. Ik doe 2*10mg per dag. Mijn huid is al aan het verbeteren en er komen niet nieuwe onzuiverheden bij voor zover ik weet. Wel schilfert mijn huid om sommige plekken overmatig. Verder heb ik niet veel last van andere effecten. Niet moe, geen spierpijn, eigenlijk niets. Wel had ik 1 dag niet geslikt, en de dag erna was het gelijk raak. Een paar onderhuidse bultjes en puistjes erbij.Hoelang blijft dit zo?
Ik had nu eigenlijk even 2 vraagjes.
1. Hoe belangrijk is het om de roa te slikken vlak voor je gaat eten? Soms doe ik 't er na en soms vergeet ik het ook half en dan doe ik het pas om bijv. 8 uur 's avonds ipv rond 6 uur.
2. Op het moment gebruik ik het volgende, aangegeven op het etiket van de tube: 100G koelzalf FNA. Nu werkt de zalf op zich redelijk (niet optimaal), maar omdat het nog al een dikke samenstelling heeft is het moeilijk te smeren. En ik heb het gevoel dat als ik wat steviger smeer het niet echt te goede komt van mijn gezichtshuid, juist omdat ik denk schilfers help los te komen waardoor ze beter zichtbaar worden. Dus, wat is nou een goede creme/zalf die help tegen een droge/strakke/schilferende huid? Het liefst eentje zonder alcohol, geurtjes en dat soort onzin.
Ik hoor et graag.
Ik weet niet of dit nog een verschil maakt, maar ik ben een jongen van 20. Voor zover ik uit jou gebruikersnaam kan halen ben jij een dame.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:56 schreef missbutterfly het volgende:
[..]
Ik moest juist tijdens of na het eten slikken. Staat op het stickertje van apotheek. Misschien kan je Bepanthen eens proberen. Kan je gewoon bij de apotheek krijgen. Is een stuk dunner. Smeert makkelijk en trekt bij mij makkelijk in.
Ik was de eerste week ook tevreden. Dat was in mijn vakantie. Nu vandaag was mijn ergste dag. Irritant droge huid in mijn gezicht, moe, last van mijn knieeen en onderrug. Ik slik het nu 2 weken en dat maar 2*10mg. Weerhoud me er niet van om naar 2*20mg te gaan, want ik wil gewoon eens een "normaal" gezicht.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:09 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik slik het nu een week en ik ben best tevreden. Er zijn wel een paar puistjes bijgekomen, maar die waren ook snel weer weg. Gelukkig niet echt een grote uitbraak gehad.
Hoe snel merkten jullie iets van de bijwerkingen? Ik word nu al gek van m'n droge lippen en de eerste week had ik ook wat last van rug -en gewrichtspijn, maar dat is nu weer over.
En gingen de bijwerkingen na verloop van tijd bij jullie over, of pas toen je gestopt was met de kuur?
Hehe klopt, ik ben vrouwelijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:49 schreef roacmeneer het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit nog een verschil maakt, maar ik ben een jongen van 20. Voor zover ik uit jou gebruikersnaam kan halen ben jij een dame.
Jep heb et ook allemaal nog is goed bekeken en ook bij mij staat er: "Tijdens of na het eten innemen". Bedankt voor het verhelderen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:00 schreef missbutterfly het volgende:
[..]
Hehe klopt, ik ben vrouwelijkZou het uitmaken voor de creme? Bepanthen is neutraal, zit ook geen geur ofzo aan, denk dat jij het ook wel kan proberen, net zogoed dat je ook blistex of aquaphor kan gebruiken...
Over die toepassing van medicijn kan je denk ik het beste bij apotheek/derm vragen. Op mijn sticker staat dit. Heb even in de gebruiksaanwijzing gekeken en daar staat: tijdens het eten innemen. Maar je kan het natuurlijk altijd even vragen.
Trekt vanzelf wel weer wat weg!, beste kun je momenteel zon gewoon vermijden, of iig goed insmeren. Dat zul je daarna ook nog veel moeten doen trouwens, ik ben 4 maand geleden gestopt, en verbrand nu nog hartstikke snel.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:21 schreef jorgoe het volgende:
dag 43
vandaag slechte dag is mijn eigen schuld volgens mij
gister wat in de zon geweest en geen zonnebrand opgedaan.
me gezicht heb ik het gevoel dat het net zo erg is als in het begin :![]()
ik vind het zeer kl0te dat dit weer gebeurd . hier voor heb ik mij ook nog niet ingesmeerd met zonnebrand.
mijn gezicht lijkt helemaal nie zo erg verbrand maar mijn ance lijkt wel een stuk erger.
iemand die hier ook ervaring mee heeft?
Uhm, die van nivea geloof ik, in een blauwe fles met gele dop, die is goed, wel prijzig. En ik hield altijd mn t-shirt aan, veel makkelijker als alles de hele tijd insmeren.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:26 schreef jorgoe het volgende:
trekt idd weer wat bij gelukkig![]()
het is nog niet wat het geweest was komt meschien wel in deze dagen
vandaag alweer zoon warme dag niet normaal.
alleen zonnebrand creme heeft niet zoon goed efect op mijn huid.
heb je meschien nog een aanrader voor goede zonnebrand creme die ik kan kopen?
zie vandaag wel dat ik iets bruiner ben geworden
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 09:37 schreef Vaganza het volgende:
Ik ben nu 1,5 weken gestopt en ik ZWEER je dat het terug komt!
had al 2 kleine puistjes, plotseling, en vanochtend een huge one op mijn kin
dat kan toch niet zo snel?
iemand anders dit ook gehad?
zal ik direct de derma bellen of toch ff wachten
bah heb het helemaal gehad nu
Wellicht gewoon een goede multi + vitamine C.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:05 schreef AfromA het volgende:
@ Janrooding
De kans dat je huisarts Roa meegeeft is aanwezig, maar wel vrij klein. Het is toch echt het meest gebruikelijk dat dit medicijn door een dermatoloog voorgeschreven moet worden. Hier is het medicijn gewoon te zwaar voor.
---------------------------
Hallo mensen
Kom net bij de dermatoloog weg en deze heeft me weer een kuur voorgeschreven. Dit zal mijn derde kuur gaan worden. Ik heb begin '08 een kuur van drie maanden gehad en april '09 een kuur van slechts acht weken. Deze korte kuren in verband met de zomer. Ik heb nu een vrij gave huid zonder al te veel plekjes, maar ik heb toch besloten om aan een volledige kuur te gaan beginnen. Ik wil een keer die 120 mg/kg voor wat meer zekerheid.
Zoals jullie zien heb ik al de nodige ervaring met Roaccutane. Tot voorheen gebruikte ik altijd Vaseline om mijn lippen in te smeren. Ik lees echter dat Aquaphor ook erg goed schijnt te helpen. Heeft iemand een idee waar ik dit kan bestellen of is er misschien iemand waarvan ik een tube zou mogen overkopen?
Verder vraag ik me af hoe het zit met eventuele vitamine pillen (vitamine B & C?). Ik ben van plan om met alle mogelijkheden deze kuur zo goed mogelijk door te komen, want ik wordt behoorlijk gek van al die bijwerkingen en ik wil deze zo veel mogelijk voorkomen, zoals jullie begrijpen.
Ik hoor het allemaal wel.
Succes allen!
Kleine littekens kunnen naarmate de tijd vordert wel minder worden gelukkigquote:Op maandag 24 augustus 2009 11:01 schreef Butterfly91 het volgende:
De tweede week achter de rug en ik moet zeggen mijn huid is niet meer zo glad geweest sinds mijn 13e. Ik zie nu wel dat ik wat littekentjes heb, maar dat trekt toch weer bij na verloop van tijd?
Nog steeds wel last van droge lippen, maar van de andere bijwerkingen heb ik gelukkig nog geen last.
Bijna 24, volgens de derma zijn bij de meeste mensen de ontstekingen/puistjes sowieso weg na de 25 jaar. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:57 schreef Vaganza het volgende:
Hoe oud ben je ?
ik las ergens dat je het beste 2 jaar kon wachten na een roaccutane behandeling voor je je laat behandelen voor littekens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |