abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:44:56 #61
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71251089
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:37 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, valt het je ook niet op dat er geen handtekening onder staat!
Of heeft dat met de transport manier te maken?
Daarom is het een telegram… die zijn bedoeld om snel relatief korte berichtjes over te brengen. Anders had het met de post gemoeten, en ze wilden natuurlijk direct feliciteren.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:45:00 #62
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71251095
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:41 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nee, je beantwoord de vraag niet. Heel simpel:

• Bron 1 stelt dat Kennedy in 1961 wilde samenwerken met de Russen. Mee eens of oneens?

• Bron 2 stelt dat Kennedy in 1961 niet wilde samenwerken met de Russen. Mee eens of oneens?

• Bron 2 stelt dat Kennedy in 1963, na versoepeling van de koude oorlog, wilde samenwerken met de Russen. Eens of oneens?

Als je alledrie de keren 'eens' antwoorde dan klopt er blijkbaar iets niet.
  • Bron 1: eens
    Bron 2: oneens, tevens staat dat er niet. Er wordt gezegd dat hij in dat jaar de fameuse woorden uitsprak dat hij de space race wou winnen.
    Bron 3: eens
    - Maybe O.D.B My Long Distance Family -
    "Computer says: no.."
    "Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
      donderdag 23 juli 2009 @ 14:47:21 #63
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71251177
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 14:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Daarom is het een telegram… die zijn bedoeld om snel relatief korte berichtjes over te brengen. Anders had het met de post gemoeten, en ze wilden natuurlijk direct feliciteren.
    Juist ja, toen ik het schreef dacht ik al dat je zoiets had gezegd.
    "Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
    pi_71251198
    Een space race winnen kun je alleen door sneller/beter te zijn dan je tegenstander. De Russen in hun geval.

Maar goed, die discussie lijkt me nu wel gedaan. Wat heeft dat direct met de maan te maken?
    The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
    Mr. Prolapse 2009
      donderdag 23 juli 2009 @ 14:50:25 #65
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_71251277
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 14:45 schreef Ticker het volgende:

[..]

Bron 2: oneens, tevens staat dat er niet. Er wordt gezegd dat hij in dat jaar de fameuse woorden uitsprak dat hij
    Letterlijk uit de bron:
    quote:
    In 1961, shortly after his election as president, John F. Kennedy announced that he was determined to win the "space race" with the Soviets. Since 1957, when the Soviet Union sent a small satellite--Sputnik--into orbit around the earth, Russian and American scientists had been competing to see who could make the next breakthrough in space travel. Outer space became another frontier in the Cold War. Kennedy upped the ante in 1961 when he announced that the United States would put a man on the moon before the end of the decade. Much had changed by 1963, however. Relations with the Soviet Union had improved measurably.
    Kennedy verhevigde de space race in 1961, in 1963 is er veel veranderd en waren de relaties beter. Of lees ik het nu verkeerd?
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      donderdag 23 juli 2009 @ 14:51:51 #66
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71251326
    En dus laat de schrijver doorschemeren dat de mogelijkheid tot een samenwerkingsverband een stuk dichterbij was (dan in 1961).

De bron uit 1961 hebben we, dat is dus een feit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ticker op 23-07-2009 14:57:51 ]
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:00:41 #67
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_71251673
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 14:51 schreef Ticker het volgende:
    En dus laat de schrijver doorschemeren dat de mogelijkheid tot een samenwerkingsverband een stuk dichterbij was (dan in 1961).
    Klopt, dus was het in 1961 nog niet dichtbij. Dus is het incorrect bron 1 te interpreteren als een voorstel hiertoe.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:21:56 #68
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71252363
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Klopt, dus was het in 1961 nog niet dichtbij. Dus is het incorrect bron 1 te interpreteren als een voorstel hiertoe.
    O de vraagstelling is veranderd?
    Het gaat nu er weer over of het in 1961 dichtbij was?
    pi_71252427
    Gasten, de discussie loopt een beetje van de rails zo.
    Ticker, wat zou de achterliggende reden zijn van het hoaxen van zo'n maanlanding? Behalve "status" en aanzien?
    Mr. Prolapse 2009
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:26:43 #70
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71252524
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:24 schreef Dragorius het volgende:
    Gasten, de discussie loopt een beetje van de rails zo.
    Ticker, wat zou de achterliggende reden zijn van het hoaxen van zo'n maanlanding? Behalve "status" en aanzien?
    Je bedoel het hoaxen, alsin, we zijn er niet geweest?

Ik weet niet, daar laat ik me eigenlijk weinig over uit omdat ik daar totaal geen onderbouwing van heb.
    pi_71252620
    Ja want dat is het hele punt van het topic uiteraard. Wat mij vooral opvalt is dat er dan geclaimed wordt dat het een hoax is, maar de motivatie waarom dit dan een hoax zou moeten zijn ontbreekt.

Die motivatie kan ik ook nergens echt vinden. De (wapen)wedloop met de toenmalige Sovjet is imho geen geldig iets, die hadden dat namelijk zo door gehad indien het fake was.

@ Ticker > het was ook niet op jou gericht, maar de maan-conspiracies in het algemeen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dragorius op 23-07-2009 15:37:13 ]
    Mr. Prolapse 2009
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:30:02 #72
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_71252635
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:21 schreef Ticker het volgende:

[..]

O de vraagstelling is veranderd?
    Het gaat nu er weer over of het in 1961 dichtbij was?
    Nee, de vraagstelling was hetzelfde, maar jij begon over 'dichtbij zijn'. Mijn vraag is heel simpel: hoe combineer je de schijnbare tegenspraak van jouw uitleg van bron 1 met bron 2. Jij zegt nu dat bron 2 zegt dat in 1961 samenwerking niet dichtbij was. Waarom dan toch bron 1 interpreteren als een voorstel tot samenwerking?
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:32:48 #73
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71252755
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:29 schreef Dragorius het volgende:
    Ja want dat is het hele punt van het topic uiteraard. Wat mij vooral opvalt is dat er dan geclaimed wordt dat het een hoax is, maar de motivatie waarom dit dan een hoax zou moeten zijn ontbreekt.

Die motivatie kan ik ook nergens echt vinden. De (wapen)wedloop met de toenmalige Sovjet is imho geen geldig iets, die hadden dat namelijk zo door gehad indien het fake was.
    Tja in feite heb ik het vanaf pagina 1 er al over dat ik wel zeker weet dat Amerika er is geweest.
    Tevens er is een topic change he, Central conspiracy.
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:35:46 #74
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71252867
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:30 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nee, de vraagstelling was hetzelfde, maar jij begon over 'dichtbij zijn'. Mijn vraag is heel simpel: hoe combineer je de schijnbare tegenspraak van jouw uitleg van bron 1 met bron 2. Jij zegt nu dat bron 2 zegt dat in 1961 samenwerking niet dichtbij was. Waarom dan toch bron 1 interpreteren als een voorstel tot samenwerking?
    Ik zei dat bron2 helemaal niet zo'n vermelding heeft, nu probeer je weer een fabeltje er tussenin te proppen.
    Wat een aparte kerel ben jij.
    pi_71253043
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:29 schreef Dragorius het volgende:

@ Ticker > het was ook niet op jou gericht, maar de maan-conspiracies in het algemeen.
    Vraag het aan de chinezen! Hun ruimtewandeling was duidelijk fake. Misschien kunnen zij antwoord geven waarom je over zoiets zou liegen?

Ik denk prestige, en aandacht afleiden van problemen in het land.
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:41:39 #76
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71253072
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Vraag het aan de chinezen! Hun ruimtewandeling was duidelijk fake. Misschien kunnen zij antwoord geven waarom je over zoiets zou liegen?

Denk je dat de chinezen het hebben gefaked?
    Ik heb wel die beelden gezien met die.. belletjes..
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:42:40 #77
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_71253091
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:35 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik zei dat bron2 helemaal niet zo'n vermelding heeft, nu probeer je weer een fabeltje er tussenin te proppen.
    Welke vermelding heeft bron 2 niet? Bron 2 noemt, letterlijk, 1961 als een jaar waarin Kennedy de space race verhevigt door zijn uitspraken. Welk fabeltje probeer 'ik er tussen te proppen'?
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:44:41 #78
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71253141
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:42 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Welke vermelding heeft bron 2 niet? Bron 2 noemt, letterlijk, 1961 als een jaar waarin Kennedy de space race verhevigt door zijn uitspraken. Welk fabeltje probeer 'ik er tussen te proppen'?
    Nu niets meer, nu citeer je het weer wel goed.
    pi_71253195
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:41 schreef Ticker het volgende:

[..]

Denk je dat de chinezen het hebben gefaked?
    Ik heb wel die beelden gezien met die.. belletjes..
    Okee klein zijstapje tussendoor: denk jij dat die belletjes op een andere manier verklaard kunnen worden dan dat ze in een zwembad zaten?
    pi_71253198
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Google geeft geen uitsluitsel hierover?
    Ik kan alleen maar vage links naar films etc. vinden.
    En Chinese Michael Jacksons
    Mr. Prolapse 2009
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:49:25 #81
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71253299
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee klein zijstapje tussendoor: denk jij dat die belletjes op een andere manier verklaard kunnen worden dan dat ze in een zwembad zaten?
    Even terug omdraaien, waarom zouden de Amerikanen nu dus geen groot nieuws over een hoax uitbrengen?
    Iedereen hier stelt diezelfde vraag over waarom de Russen anders geen berichten naar buiten uitdeden, toen mensen gingen beweren dat de Amerikanen niet waren geland.

Buiten het feit trouwens om dat je voor mij part heel goed gelijk kan hebben, er is nog weer wat meer dubieus.
      donderdag 23 juli 2009 @ 15:54:08 #82
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_71253434
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:44 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nu niets meer, nu citeer je het weer wel goed.
    Jij kwam net met 'dichterbij', ik niet. Maargoed. In 1961 verhevigt Kennedy de space race. Hoe rijm je dat met het beschouwen van bron 1 als een poging tot toenadering?

En ik zou het op prijs stellen als je niet op de man speelt in je posts, dat doe ik tenslotte ook niet.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_71253687
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:49 schreef Ticker het volgende:

[..]

Even terug omdraaien, waarom zouden de Amerikanen nu dus geen groot nieuws over een hoax uitbrengen?
    Iedereen hier stelt diezelfde vraag over waarom de Russen anders geen berichten naar buiten uitdeden, toen mensen gingen beweren dat de Amerikanen niet waren geland.

Buiten het feit trouwens om dat je voor mij part heel goed gelijk kan hebben, er is nog weer wat meer dubieus.
    Nou, ik kan het sowieso niet vinden, dus zo "groots" als de maanlanding van de Amerikanen is het dus niet. En dat in deze tijd....
    Mr. Prolapse 2009
    pi_71253750
    Eensch @ niet op de man spelen. Die opmerking over een aparte kerel is bijvoorbeeld natuurlijk niet netjes.

@ belletjes tijdens chinese ruimtewandeling; dat filmpje is een paar keer hier in BNW gepasseerd, maar ik zal eens googlen.
    pi_71253910
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:04 schreef ToT het volgende:
    2 seconden zoekwerk!

Ik zocht op moonwalk, omdat jullie het over de maan hadden, maanwandeling en daarom las ik over ruimtewandeling heen.... Maar man, wat slecht.
    Dat is inderdaad een mooi voorbeeld van > prestige!
    Mr. Prolapse 2009
      donderdag 23 juli 2009 @ 16:12:05 #87
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71253982
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Jij kwam net met 'dichterbij', ik niet. Maargoed. In 1961 verhevigt Kennedy de space race. Hoe rijm je dat met het beschouwen van bron 1 als een poging tot toenadering?

En ik zou het op prijs stellen als je niet op de man speelt in je posts, dat doe ik tenslotte ook niet.
    Gaan we dit door tot pagina 3?
    Ik verklaar het nogmaals, let goed op :

Punt1
    Op 12 april in 1961 heeft Kennedy een telegram gefaxed naar de Russen om hun te feliciteren met hun doorbraak in de ruimte.
    In deze fax stonden de volgende woorden, letterlijk:

Hoe je dit vervolgens invult, mij best, maar dat is wat hij voorstelde.
    Einde punt 1.

Punt 2
    Op 25 mei in 1961, dus nog voor punt1, 1961 sprak Kennedy de volgende woorden uit:
    quote:
    "These are extraordinary times. And we face an extraordinary challenge. Our strength as well as our convictions have imposed upon this nation the role of leader in freedom's cause.
    [..]
    And theirs is a revolution which we would support regardless of the Cold War, and regardless of which political or economic route they should choose to freedom.
    [..]
    Finally, if we are to win the battle that is now going on around the world between freedom and tyranny, the dramatic achievements in space which occurred in recent weeks should have made clear to us all, as did the Sputnik in 1957, the impact of this adventure on the minds of men everywhere, who are attempting to make a determination of which road they should take. Since early in my term, our efforts in space have been under review. With the advice of the Vice President, who is Chairman of the National Space Council, we have examined where we are strong and where we are not, where we may succeed and where we may not. Now it is time to take longer strides--time for a great new American enterprise--time for this nation to take a clearly leading role in space achievement, which in many ways may hold the key to our future on earth.
    Hieruit maak ik opdat er zeker wel wat meer aan de hand was, en Kennedy, die in die maanden nog maar net president was, liet zien dat Amerika geen land is wat een verleden heeft, waarin ze over zich heen hebben laten lopen. Goed punt, daar ben je president voor lijkt me.

Punt3
    Vervolgens zijn in de jaren opvolgende, toch diverse malen en pogingen vanauit het presidentschap van Kennedy, naar de Russen toen, aangeboden om samen met hem (net als de verwijzing destijds in de brief van 12 april, 1961) een joint operatie te doen.
    Rusland was het hier niet mee eens, voornamelijk niet omdat zij, en al helemaal in 1961, het idee hadden deze race te gaan winnen.
    In de jaren erop lijkt het contact tussen Amrika en Rusland extreem te verbeteren en dit is voornamelijk te danken aan het leiderschap van president Kennedy.
    Dan word in 1963 er een nieuwe wet aangenomen m.b.t kern wapens, en vraagt Kennedy enkele weken voor zijn moord, nogmaals de Russen samen te werken.
    Waarin de Russen, veelbelovende woorden zien, gezien het geklap aan het einde van zijn speech.

Ik kan echt niet duidelijker dat dit zijn.
      donderdag 23 juli 2009 @ 16:13:12 #88
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71254031
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nou, ik kan het sowieso niet vinden, dus zo "groots" als de maanlanding van de Amerikanen is het dus niet. En dat in deze tijd....
    Maar... ze zijn ook niet op de maan geweest.
      donderdag 23 juli 2009 @ 16:20:57 #89
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71254285
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:09 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik zocht op moonwalk, omdat jullie het over de maan hadden, maanwandeling en daarom las ik over ruimtewandeling heen.... Maar man, wat slecht.
    Dat is inderdaad een mooi voorbeeld van > prestige!
    Mhow, die bubbels kunnen van alles zijn. Ik ben er nog niet van overtuigd dat dit aantoont dat het nep is. Die astronaut is wel bezig, als ergens iets vanaf schiet of loskomt en het krijgt een zetje in een bepaalde richting, dan blijft het ook die kant opgaan. Dat het echt belletjes zijn is niet te zien.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
      donderdag 23 juli 2009 @ 16:23:00 #90
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71254351
    Moet ook eerlijk zijn dat Dragorius wel heel snel overstag gaat om te geloven (na 1 filmpje) dat de Chinezen niet in de ruimte zijn geweest.
    Laat ik het zo zeggen, meestal ben je niet zo makkelijk te overtuigen.
    pi_71254472
    Nou, het zijn meer bewijzen dan enkel die belletjes hoor. Die reflecties, de positie van de aarde t.o.v. wat foto's. Het klopt in ieder geval niet met al het andere materiaal wat er bestaat m.b.t. spacewalks.

En, eerlijk gezegd, ik zie in dat filmpje zaken waar ik geen goede truth-verklaring voor kan vinden. Dus in mijn ogen is het dan "nep" in de zin van opgenomen in een zwembad. Of komen die onderdeeltjes over het vizier van zijn helm omhoog en gaan dan een andere richting in, weg van de aarde? Zo werkt zwaartekracht niet
    Mr. Prolapse 2009
      donderdag 23 juli 2009 @ 16:28:55 #92
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_71254543
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:12 schreef Ticker het volgende:

[..]

Gaan we dit door tot pagina 3?
    Ik verklaar het nogmaals, let goed op :
    Ik ben bang dat je wederom mijn punt mist. Je schetst nu een tijdlijn waarin Kennedy gedurende zijn hele presidentschap pogingen doet tot samenwerking met de Russen. Dat is, zeg maar, wat ook naar voren komt in de interpretatie van Bron 1 als poging tot toenadering, in plaats van als felicitatietelegram. Waarbij ik dus niet zeg dat die interpretatie fout is!
    Bron 2 zegt echter dat Kennedy in 1961 de wedloop verhevigt en dat hij pas vanaf 1963, toen de koude oorlog minder hevig werd, samenwerking voor ogen had. Daar komt dus uit naar voren dat Kennedy pas sinds 1963 samenwerking met de Russen voor ogen heeft. Dat is een tegenspraak met de tijdlijn die jij hierboven schetst.

De vraag is dus: had Kennedy zijn gehele presidentschap samenwerking met de Russen voor ogen, of alleen vanaf 1963?

En ook dat is nog steeds dezelfde vraag met andere woorden, voor je me weer beschuldigt van het veranderen van mijn vraag.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      donderdag 23 juli 2009 @ 16:28:56 #93
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71254544
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:26 schreef Dragorius het volgende:
    Nou, het zijn meer bewijzen dan enkel die belletjes hoor. Die reflecties, de positie van de aarde t.o.v. wat foto's. Het klopt in ieder geval niet met al het andere materiaal wat er bestaat m.b.t. spacewalks.

En, eerlijk gezegd, ik zie in dat filmpje zaken waar ik geen goede truth-verklaring voor kan vinden. Dus in mijn ogen is het dan "nep" in de zin van opgenomen in een zwembad. Of komen die onderdeeltjes over het vizier van zijn helm omhoog en gaan dan een andere richting in, weg van de aarde? Zo werkt zwaartekracht niet
    quote:
    Watch as the taikonaut comes out of the hatch. Observe his movements. Imagine him in a bulky suit underwater, then watch as he waves to the camera. That’s clearly not underwater; his motions are too rapid to be impeded by water. The movement of the straps and other things hanging off the suit don’t look like they are underwater either; they look like they are in microgravity.
    http://blogs.discovermaga(...)ke-their-space-walk/

En waarom denk je dat Amerika hier geen groot nieuws van had gemaakt dan?
    pi_71254675
    Prettig idee dat je sluisdeur afbrokkelt
    Er bestaan zwembaden (eerder waterbassins) waarin gewichtsloosheid wordt nagebootst, dus de claim m.b.t. het licht zwaaien etc. gaat daar niet op.

En waarom zouden ze? Wat valt er voor Amerika te winnen behalve nog meer conflict met China? Iets wat ze juist niet willen tegenwoordig.

En de communicatie? Zit er geen vetraging in? Of is die afstand net niet ver genoeg?
    Mr. Prolapse 2009
      donderdag 23 juli 2009 @ 16:35:39 #95
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71254751
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:28 schreef De_Hertog het volgende:

De vraag is dus: had Kennedy zijn gehele presidentschap samenwerking met de Russen voor ogen, of alleen vanaf 1963?

Geen idee, ik kan niet weten of Kennedy in 1961 een valse vraagstelling voorschotelde, puur uit beleefdheid.
    Het lijkt me ook geheel onlogisch om dezelfde vraag meerdere malen te stellen, waarin je de ene maal de vraag meent, en de andere keer zomaar in het wild, vragen van staats belang stelt.
      donderdag 23 juli 2009 @ 16:36:02 #96
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71254763
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:26 schreef Dragorius het volgende:
    De positie van de aarde, ik zou niet weten waarom dat niet zo zou zijn. Ook de reflecties, het lijkt me niet onmogelijk dat er inderdaad lichten op dat ding staan om de astronauten goed zicht te geven, en te helpen bij het filmen. Dat vlaggetje zal op zich gemanipuleerd zijn, maar dan denk ik eerder aan het materiaal dan dat het in een watertank is.

Bovendien, die bewegingen van een vlag kunnen wel op een watertank lijken, niet alle bewegingen van de astronauten lijken daarop!
    quote:
    Nee, niet per se zwaarte kracht, maar je zit daar in een vacuüm. Dus als er ergens wat rotzooi van de buitenkant komt en die rotzooi krijgt een zetje, dan is er niet veel wat het afremt. Dat bedoel ik. Bovendien gaat het tweede ‘belletje’ vrij lineair naar ‘rechts boven’, dat zou in een zwembad veelal gewoon recht omhoog moeten zijn.

De VS hebben bovendien opgemerkt dat het Chinese vaartuig op 45 km afstand van het ISS langskwam. Volgens mij worden we door dit filmpje (er zal vast veel meer ruw materiaal zijn) wel een beetje een kant op gedwongen.
      donderdag 23 juli 2009 @ 16:37:16 #97
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71254800
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:33 schreef Dragorius het volgende:
    Er bestaan zwembaden (eerder waterbassins) waarin gewichtsloosheid wordt nagebootst, dus de claim m.b.t. het licht zwaaien etc. gaat daar niet op.
    Cool, ik zal eens checken.
    quote:
    En de communicatie? Zit er geen vetraging in? Of is die afstand net niet ver genoeg?
    Ik zou zeggen, vergelijk de video/audio opnamens van NASA eens van de afgelopen 40 jaar.
      donderdag 23 juli 2009 @ 16:40:05 #98
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_71254905
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:35 schreef Ticker het volgende:

[..]

Geen idee, ik kan niet weten of Kennedy in 1961 een valse vraagstelling voorschotelde, puur uit beleefdheid.
    Het lijkt me ook geheel onlogisch om dezelfde vraag meerdere malen te stellen, waarin je de ene maal de vraag meent, en de andere keer zomaar in het wild, vragen van staats belang stelt.
    Kortom, het lijkt jou logisch dat Kennedy tijdens zijn gehele presidentsschap samenwerking met de Russen voor ogen had? Waarmee de interpretatie zoals die in bron 2 wordt gebruikt dus niet klopt?
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      donderdag 23 juli 2009 @ 16:50:46 #99
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71255283
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:40 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Kortom, het lijkt jou logisch dat Kennedy tijdens zijn gehele presidentsschap samenwerking met de Russen voor ogen had? Waarmee de interpretatie zoals die in bron 2 wordt gebruikt dus niet klopt?

Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat Kennedy in 1961 al serieuse bedoelingen had bij zijn vraag, voor een samenwerking in de toekomst.
    Ik denk wel dat in 1963 de onderlinge strijdt zodanig tot een niveau was gekomen dat bij het opnieuw stellen van dezelfde vraag, er een serieus antwoord zou komen danwel mogelijkheid zou zijn.
    Oftewel, Kennedy had in 1961 niet serieus gedacht dat de Russen destijds interesse hadden, maar liet met zijn vraag wel zien dat Amerika een nieuwe president had, met goeie bedoelingen voor ogen.

Ik vermeen zelfs uit meerdere bronnen dat Kennedy het niet alleen bij die bewuste pogingen in 61 en 63 het heeft gelaten, tussendoor zou er nog vaker optie op tafel gelegd zijn.

Mag ik vragen waar jouw intense interesse naar mijn Kennedy opinie zo vandaan komt?
      donderdag 23 juli 2009 @ 20:08:36 #100
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_71261434
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:50 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat Kennedy in 1961 al serieuse bedoelingen had bij zijn vraag, voor een samenwerking in de toekomst.
    Ik denk wel dat in 1963 de onderlinge strijdt zodanig tot een niveau was gekomen dat bij het opnieuw stellen van dezelfde vraag, er een serieus antwoord zou komen danwel mogelijkheid zou zijn.
    Oftewel, Kennedy had in 1961 niet serieus gedacht dat de Russen destijds interesse hadden, maar liet met zijn vraag wel zien dat Amerika een nieuwe president had, met goeie bedoelingen voor ogen.
    Maar dat is niet een uitleg die in de tweede bron naar voren komt. Of vind jij van wel?
    quote:
    Mag ik vragen waar jouw intense interesse naar mijn Kennedy opinie zo vandaan komt?
    Ik vond het vorige topic interessant, en toen ik dit vervolg zag viel me de tegenspraak tussen beide bronnen op. Naarmate jij feller reageerde werd ik er alleen maar nieuwsgieriger naar. En dat is eigenlijk alles..
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_71263701
    quote:
    Ook de reflecties, het lijkt me niet onmogelijk dat er inderdaad lichten op dat ding staan om de astronauten goed zicht te geven
    Er zijn ook opnamen van de andere kant van dat ruimtevaartuig waarop je ziet dat er geen lampen zitten waar de reflectie vandaan zou moeten komen.

Maar goed, het kan inderdaad net zo goed echt zijn. Op basis van dat filmpje zou ik (zonder verdere achtergrondinformatie) geloven dat het opgezet spel zou zijn.
    Mr. Prolapse 2009
      donderdag 23 juli 2009 @ 21:47:01 #102
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_71264546
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 21:24 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Er zijn ook opnamen van de andere kant van dat ruimtevaartuig waarop je ziet dat er geen lampen zitten waar de reflectie vandaan zou moeten komen.

Maar goed, het kan inderdaad net zo goed echt zijn. Op basis van dat filmpje zou ik (zonder verdere achtergrondinformatie) geloven dat het opgezet spel zou zijn.

Ik heb nog even een langere versie opgezocht op YouTube, namelijk:

en volgens mij kun je wel lampen zien, eerst in z'n helm:

En dan achterop het schip:

donderdag 23 juli 2009 @ 22:34:23 #103
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_71266428
    Past hier denk ik wel bij
    Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
    Onikaan ni ov dovah
      donderdag 23 juli 2009 @ 22:45:27 #104
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71266823
    Subtiele Troll!
      donderdag 23 juli 2009 @ 23:17:59 #105
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_71268212
    Mhoa niet echt Er zit wel een goed punt achter vind ik. Die raketten waren blijkbaar goed genoeg om zich naar een baan om de aarde te smijten, en vanaf daar verder naar de maan. Dat geeft toch wel aan dat er een zekere technische kennis toch echt wel aanwezig was.
    Onikaan ni ov dovah
      vrijdag 24 juli 2009 @ 00:19:57 #106
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71270822
    Dat sowieso!

Ik denk dat de mensen het vooral moeilijk hebben met het punt, na de ozonlaag.
    Die straling, de warmte van de zon. Asteroides.

Tja, volgens mij best bizar om mee te maken!

"zeg.. vanaf hier kun je ermee knikkeren!!"
    pi_71275183
    Oh ik zou absoluut zeker een omwenteling vanuit de ruimte willen om de aarde heen!
    Mr. Prolapse 2009
      vrijdag 24 juli 2009 @ 09:20:01 #108
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_71276185
    Die straling etc. heeft niet bijzonder veel te maken met de ozon laag
    Onikaan ni ov dovah
      vrijdag 24 juli 2009 @ 10:17:11 #109
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71277433
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 09:20 schreef ATuin-hek het volgende:
    Die straling etc. heeft niet bijzonder veel te maken met de ozon laag
    Dat bedoelde ik ook niet.
    Het ging mij erom dat mensen het nog wel geloven dat we tot hoog in lucht kunnen komen, en op de rand van de ozonlaag/Dampkring.
    Maar zodra je de ruimte in gaat wordt het gokken omdat er zo veel minder over geverifiëerd kan worden in vergelijking met hoge vluchten in de dampkring, die vaker voor komen dan een ruimte reis.
    Die laatste was tevens ook alleen mogelijk door Amerika en Rusland.
    pi_71278155
    Er is zelfs gezegd dat het onmogelijk zou zijn om door de ozonlaag heen te komen, omdat deze giftig is!
    pi_71278429
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 10:42 schreef ToT het volgende:
    Er is zelfs gezegd dat het onmogelijk zou zijn om door de ozonlaag heen te komen, omdat deze giftig is!
    Wie heeft dat beweerd?
    Mr. Prolapse 2009
      vrijdag 24 juli 2009 @ 11:01:13 #112
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_71278716
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 10:42 schreef ToT het volgende:
    Serieus?
    Onikaan ni ov dovah
    pi_71278790
    Serieus! Ik heb jaren geleden een zwart-wit filmpje op tv gezien van één of andere belangrijk uitziende Amerikaanse man die dat tijdens een persconferentie of zo zei!
      vrijdag 24 juli 2009 @ 20:15:02 #114
    115814 Drumpie
    Zie Signature.
    pi_71296805
    Ticker wanneer komt jou mooie post dan...

Ik wacht al paar dagen en ben zeer benieuwd naar jou samenvatiing.
      zaterdag 25 juli 2009 @ 01:36:18 #115
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_71306545
    pi_71551989
    Bekijk dit filmpje eens:

Nog iets onmogelijk:

[ Bericht 37% gewijzigd door Matteüs op 02-08-2009 23:23:34 ]
    pi_71657157
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 22:34 schreef ATuin-hek het volgende:
    Past hier denk ik wel bij
    [ afbeelding ]
    Alleen "MORONS" die denken dat ze op een of andere manier de planeet aarde kunnen verlaten !
    The sky is the limit !
    pi_71659124
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 17:59 schreef mothermoon het volgende:

[..]

Alleen "MORONS" die denken dat ze op een of andere manier de planeet aarde kunnen verlaten !
    The sky is the limit !
    Ehm...en satellieten dan? En het ISS?
    Mr. Prolapse 2009
      donderdag 6 augustus 2009 @ 19:22:32 #119
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_71659355
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 17:59 schreef mothermoon het volgende:

[..]

The sky is the limit !
    En dan? Klap je tegen een glazen plafond oid?
    Onikaan ni ov dovah
      donderdag 6 augustus 2009 @ 19:35:32 #120
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_71659771
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 19:22 schreef ATuin-hek het volgende:

En dan? Klap je tegen een glazen plafond oid?
    Ik heb zo'n vermoeden dat het over mind traveling in een andere dimensie oid gaat.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')