FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt, part II
Linnie20vwoensdag 22 juli 2009 @ 23:23
De choco-racer

Kleine recap:
De cabrio gekocht in 2006, in het voorjaar 2007 is de motor stukgelopen.
Vandaar dat het meteen goed is aangepakt door een 20vt motor te kopen en die in te bouwen.
Ondertussen zitten we in juli 2009 en is de wagen door de RDW gekeurd en loopt als een zonnetje!!

Van 55kw --> 115 kw op kenteken:


Van




Naar




Met de mooie zomerdagen komt ie ook geregeld buiten









Voor een uitgebreid verslag gelieve deel 1 doorlezen
Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt

Linnie20vwoensdag 22 juli 2009 @ 23:25
Laatste posts vorig topic:
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:08 schreef Turquaz52 het volgende:
Dat geluid

Kevin.. heb je ooit achter je auto gestaan toen iemand anders in je auto optrok..?
(En nee niet als er een turk in je auto zat, want anders was je hem kwijt )

Resptec
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:10 schreef Charged het volgende:

[..]

hmzz...mee eens..is inderdaad erg leuk om te zien hoe je eigen auto presteert als je er zelf niet inzit..heel andere ervaring,erg leuk idd.
Panzerknacker666woensdag 22 juli 2009 @ 23:59
Strak!, alleen die kleur is niet echt mijn ding, kan naar mijn mening best gek, gifgroen ofzo!
Koepertdonderdag 23 juli 2009 @ 00:00
Erg mooie auto.. Lekker bruin kleurtje ook (ipv altijd zwart/donkerblauw/etc) Maar ligt t aan de foto's of is die rode "gti-band" iets te fel? Of is dat puur mijn smaak, vind t niet zo passen nu.. Zwart gehouden voor n cleane look, of logo toch weer in "chroom" voor authentiek... Sorry als dit in vorige topic al uitgelegd is, geen tijd/zin die helemaal door te lezen..

Edit: Tuurlijk Gifgroen (die Nieuwe Scirocco(concept) kleur) oid was ook leuk geweest
Googolplexiandonderdag 23 juli 2009 @ 00:15
topper respect

Kleur helemaal goed zo. Geeft het ding klasse.
eevebedonderdag 23 juli 2009 @ 00:20
gewoon lekker oldskool kleur
alleen lijkt die rooie bies idd wel heel erg rood...
Lekiamhdonderdag 23 juli 2009 @ 00:27
Geweldig mooi project.

tvp'tje.
Turquaz52donderdag 23 juli 2009 @ 10:22
tvp
Linnie20vdonderdag 23 juli 2009 @ 10:28
Er zijn meer mensen die de rode bies en kleur niet mooi vinden, maar ach ze hoeven mogen er niet in te rijden
#ANONIEMdonderdag 23 juli 2009 @ 10:32
Ik lees weer even mee...
danny91184donderdag 23 juli 2009 @ 10:54
Very nice!!
Respect voor het werk!
#ANONIEMvrijdag 24 juli 2009 @ 21:11
weet niet meer of het eerder gevraagd is ..en ben wat te lui om deel1 geheel terug te lezen..

heb je bewust gekozen voor de enkele koplampen ipv de gti grille?
Rauw.zaterdag 25 juli 2009 @ 12:04
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:59 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Strak!, alleen die kleur is niet echt mijn ding, kan naar mijn mening best gek, gifgroen ofzo!
Dit is zoeen gifkikkerkleur van een kikker die je niet ziet zitten in de boom en je vervolgens genadeloos hard tussen je benen doorspringt.

Deze auto is juist mede door zijn soberheit in uiterlijk een fun-machine naar mijn mening.
Van een gifgroene auto verwacht je eerder dat hij begint te sprinten dan van een poepbruine.
Linnie20vzaterdag 25 juli 2009 @ 12:29
Jij snapt 't
Rauw.zaterdag 25 juli 2009 @ 16:15
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:29 schreef Linnie20v het volgende:
Jij snapt 't
Ik ben dan ook 1 van Kevin's grootste fans.
Turquaz52zondag 26 juli 2009 @ 00:59
Live vanuit Turkey hiero.. jammer dat ik de 20VT niet meer kan spotten
Googolplexianzondag 26 juli 2009 @ 01:01
quote:
Op zondag 26 juli 2009 00:59 schreef Turquaz52 het volgende:
Live vanuit Turkey hiero.. jammer dat ik de 20VT niet meer kan spotten
Cabriootje gehuurd of zelf één gemaakt?
Linnie20vzondag 2 augustus 2009 @ 13:11
Feitosazondag 2 augustus 2009 @ 13:15
Leuk ding hoor.
Turquaz52donderdag 6 augustus 2009 @ 20:30
quote:
Op zondag 26 juli 2009 01:01 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Cabriootje gehuurd of zelf één gemaakt?
Nee een 1.3 Fıat Palıo ofzo 16v Turbo Dıesel..
gıng met 6 man tot de 180 en klom zachtjes omhoog... heb hem hıer op de bergen wel mıshandeld
invinevrijdag 7 augustus 2009 @ 20:06
Ik lees ook weer mee
kevin20vtmaandag 10 augustus 2009 @ 11:05
Zo zal ik hier ook nog eens reageren


Dit weekend toch nog flink wat uurtjes aan de cabrio gewerkt!

Nadat ik de cabrio net op de weg had moesten we flink wat warmte verwerken, we hadden eigenlijk continu de verwarming aan om te zorgen dat de motor niet TE heet werd.
Ook werd de vloer aan de bijrijderskant gewoon erg heet wat vervelend was voor de vriendin!!

Dit werd een stuk beter door de kleine 40mm uitlaat te vervangen voor een volledige 63,5mm uitlaat.
Toch was ik nog niet helemaal tevreden, dus dit weekend heb ik voor wat meer frisse lucht gezorgd!!!

Zo was mijn front origineel:





Zo heb ik het maximaal bewerkt en zal dus meer frisse lucht de intercooler, radiateur en natuurlijk de motorruimte bereiken.





Ik blijf het geil vinden zo'n blokje in een golf 1


Omdat de grille nog een redelijk oppervlak van de intercooler bedekt liet, heb ik aan elke zijde de gleuven nog 5 cm uitgeslepen!!
Toen dat eindelijk klaar was kon ie terug in elkaar, maar omdat de radiateur eruit MOET om de intercooler etc. te kunnen demonteren moest deze ook weer ontlucht worden (wat een kutwerk zeg...)



Verder nog enkele niet noemenswaardige dingen gedaan, dus het was weer een volledig weekendje cabrio-klussen!!

Gelukkig heeft het wel degelijk resultaat gehad, want nu hoeft de verwarming niet meer aan! Hij blijft dus lekker op temperatuur zonder dat de radiateur-fan constant staat te blazen.
Ook merk ik dat de turbo weer wat sneller op komt en langer door trekt met 0.1 bar meer, en dat voel je ontzettend goed!!



Deze week nog de remschijven gedeeltelijk ontroesten en in de blanke hittebestendige lak zetten (dan blijft het netter), en dan ga ik de cabrio nog enkele cm's richting aarde schroeven, niet teveel want eigenlijk is ie al laag genoeg!

_______________________________________________

Nog wat reacties op vragen:

@ Turquaz52: Jup ik zie Linnie wel eens volgas wegtrekken met mijn cabrio, erg mooi om te zien!

@ Charged: Deze grille met enkele koplampen zat er al in, en vind ik ook het mooiste. Maar de grille met dubbele koplampen past ook helemaal niet, over de hele breedte van het front zit namelijk vlak achter de grille de intercooler!!

@ de rest: Dankjewel voor de leuke reacties!!!
Googolplexianmaandag 10 augustus 2009 @ 11:18
Ik neem aan dat je 'm al opnieuw hebt laten taxeren?

edit : PS : is poedercoaten niet veel mooier voor je schijven? Gewoon alu-kleurtje.
kevin20vtdinsdag 11 augustus 2009 @ 13:03
Nee poedercoaten begin ik niet aan, daar zijn de schijven veuls te snel voor op

Met het blanke laagje blijk ik ook een mooi resultaat te krijgen, viel me reuze mee, en het droogt zelfs lekker snel!

Gisteravond nog een goede 150km gereden, nu hij meer frisse lucht krijgt draait ie zelfs 1.1 bar ipv de in Juli gemeten 0.8 bar.
Natuurlijk is dat aan verandering onderhevig dmv weersomstandigheden etc. maar 1.1 bar is het hoogste dat ik tot nu toe gehaald heb en het koppel dat ie nu heeft onderin is echt heerlijk
Googolplexiandinsdag 11 augustus 2009 @ 13:11
Ik vind het echt één van de mooiste project-auto die ik tot nu toe op FOK! voorbij heb zien komen

Echt petje af, man.
kevin20vtdinsdag 11 augustus 2009 @ 13:22
Dankje! Zal ik de volgende project auto dan maar uit de Honda stal halen?
Googolplexiandinsdag 11 augustus 2009 @ 13:26
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:22 schreef kevin20vt het volgende:
Dankje! Zal ik de volgende project auto dan maar uit de Honda stal halen?
Als je dezelfde neiging naar een uiterlijk mooie originele wagen hebt dan zeg ik Doen!

Welke heb je in gedachten?
kevin20vtdinsdag 11 augustus 2009 @ 13:36
Een antraciet grijze ed9 crx vtech, gewoon standaard (jdm?) uiterlijk is toch wel een jongensdroom... (ben nog niet zo van de jap uitspraken LOL)

maar dat gaat waarschijnlijk nog een flinke tijd duren, ik wil altijd vanalles bouwen en doen er komt ook nog eens een scirocco 1 met 20v atmo-blok op throttlebodies, en een golf 2 vr6 met turbo.

Eerst maar eens een huisje kopen waar we wat auto's kwijt kunnen want Linnie en ik hebben nu al 3 auto's
Googolplexiandinsdag 11 augustus 2009 @ 14:01
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:36 schreef kevin20vt het volgende:
Een antraciet grijze ed9 crx vtech, gewoon standaard (jdm?) uiterlijk is toch wel een jongensdroom... (ben nog niet zo van de jap uitspraken LOL)

maar dat gaat waarschijnlijk nog een flinke tijd duren, ik wil altijd vanalles bouwen en doen er komt ook nog eens een scirocco 1 met 20v atmo-blok op throttlebodies, en een golf 2 vr6 met turbo.

Eerst maar eens een huisje kopen waar we wat auto's kwijt kunnen want Linnie en ik hebben nu al 3 auto's
JDM = Japanese Domestic Market ^^ Wordt lastig om die hier te krijgen. Gelukkig schelen de Euro modellen niet zoveel met de JDM modellen ... JDM is dan ook voornamelijk een Amerikaanse term omdat de auto's daar wel vaak een stuk anders zijn (zoals je als Golf I liefhebber ongetwijfeld weet).

En LOL ... hopelijk komt er snel een derde bij ons. M'n jongensdroom is nog steeds om zo'n 1984 Civic (rechte zwarte achterruit) om te bouwen naar een twin-engined 4WD monstertje Maar eerst maar de huidige auto's (EG2 en ED9) in perfecte nieuwstaat want die moeten nog minstens 20 jaar mee ^^ Er komen alleen maar auto's bij
kevin20vtdinsdag 11 augustus 2009 @ 14:30
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:01 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

JDM = Japanese Domestic Market ^^ Wordt lastig om die hier te krijgen. Gelukkig schelen de Euro modellen niet zoveel met de JDM modellen ... JDM is dan ook voornamelijk een Amerikaanse term omdat de auto's daar wel vaak een stuk anders zijn (zoals je als Golf I liefhebber ongetwijfeld weet).

En LOL ... hopelijk komt er snel een derde bij ons. M'n jongensdroom is nog steeds om zo'n 1984 Civic (rechte zwarte achterruit) om te bouwen naar een twin-engined 4WD monstertje Maar eerst maar de huidige auto's (EG2 en ED9) in perfecte nieuwstaat want die moeten nog minstens 20 jaar mee ^^ Er komen alleen maar auto's bij
Kijk daar wordt het al iets duidelijker van, een oud collega van me had het altijd over z'n JDM oranje knipperlichten

Ja zo'n civic'je lijkt me ook wel mooi, zal best goed gaan met 2 blokjes erin

Dat van steeds meer auto's ken ik ergens van, en je moet ze allemaal fatsoenlijk op de weg houden, gaat steeds meer tijd, moeite en geld in zitten!!

Ik heb nog een Golf 4 op airride als dagelijks vervoer, en linnie rijdt in een Polo 2 coupe, allebei voorzien van een ander kleurtje, velgen, verlaging etc. etc.

2 weken terug reden we ergens en toen stond er een roze polo 2 Steilheck te koop, dat was gelijk zoiets van ohw zullen we die ook onderdak bieden



Ik had er al gelijk weer plannen mee: flink plat op de grond, 13" ats classics eronder, G40 motor erin, cleanen, rolkooi erin en er dan boodschappen mee gaan doen ofzo.

Gewoon omdat het kan, uiteindelijk toch maar niet gedaan... Er komen nog genoeg auto's voorbij en ik kan ze niet allemaal onderdak geven
Googolplexiandinsdag 11 augustus 2009 @ 14:38
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:30 schreef kevin20vt het volgende:

Gewoon omdat het kan, uiteindelijk toch maar niet gedaan... Er komen nog genoeg auto's voorbij en ik kan ze niet allemaal onderdak geven
Wijs

Bovendien ben ik een stuk meer benieuwd naar je Scirocco plannen Die Scirocco I was echt een gave bak.
Maat van me had een goud-kleurige ... het is dat hij echt niet zuinig op z'n auto was dus dat ding was snel naar de klote. In die tijd heb ik ook nog plannen met 'm zitten maken om er een VR6 blok in te lepelen, verlagen, zwart spuiten en van die Ferrari GTB achtige velgen
kevin20vtdinsdag 11 augustus 2009 @ 14:46
hehehe dat zijn erg mooie maar wel hele dure plannen!

Ik heb in mijn golf 4 dezelfde motor zitten als in mijn golf 1, maar dan zonder turbo.. dus de oudste auto die ik heb is de snelste LOL.

Nou lijkt het mij prachtig om zo'n atmosferische 1.8 20v om te bouwen naar throttlebodies, een vw-motorsport bak die je eventueel met iets van quickshift kunt gebruiken.
Snel stuurhuis erop (vw-motorsport), onderstel met gecombineerd gebruik van staal/alu en poly bussen voor een snaarstrakke wegligging, een echte ouderwets vies snelle bergrenner dus.

Dan krijg je zo'n idee:






maar dan ben je makkelijk 30.000 euro kwijt en dan heb je nog alles zelf moeten doen, dus dat zit er gewoon niet aan.
Misschien volgende maand nog maar eens mee doen met de staatsloterij
Googolplexiandinsdag 11 augustus 2009 @ 14:57
Jesses wat een bak
kevin20vtdinsdag 11 augustus 2009 @ 15:15
Puur voor het circuit he, op de straat hoef je daar niet mee te rijden, daar heb ik de cabby al voor
Googolplexiandinsdag 11 augustus 2009 @ 15:24
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:15 schreef kevin20vt het volgende:
Puur voor het circuit he, op de straat hoef je daar niet mee te rijden, daar heb ik de cabby al voor
Ja, ge-wel-dig

Volgens mij zou jij je ook best vermaken met een Delta HF Integrale
Turquaz52dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:07
Zeg, die ene Golf 2 VR6 Turbo waar je over had kevin, is da niet van die ene gast die toen kwam toen erik gestrand was met zijn Vento..?
kevin20vtdinsdag 11 augustus 2009 @ 16:18
@ Googolplexian: Zo'n Lancia lijkt me ook een super bak!! maar ik zou ook zo een alfa onder handen kunnen nemen!

Een alfa 75 ofzo, dikke atmo erin en dan op de Nordschleife rijden!

Maarja he, dat budget komt maar niet

@ Turquaz52: Nee die jongen heeft een 2.0l 16v met turbo, en zijn daily is een Golf 3 VR6.

Zou graag zelf nog eens een golf 2 vr6 bouwen, dat geluid blijft super!!
Turquaz52dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:35
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:18 schreef kevin20vt het volgende:
@ Googolplexian: Zo'n Lancia lijkt me ook een super bak!! maar ik zou ook zo een alfa onder handen kunnen nemen!

Een alfa 75 ofzo, dikke atmo erin en dan op de Nordschleife rijden!

Maarja he, dat budget komt maar niet

@ Turquaz52: Nee die jongen heeft een 2.0l 16v met turbo, en zijn daily is een Golf 3 VR6.

Zou graag zelf nog eens een golf 2 vr6 bouwen, dat geluid blijft super!!
Ohw jaa... klopt
Turquaz52dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:36
btw.. ıs je sıte down..???
kevin20vtdinsdag 11 augustus 2009 @ 16:46
Niet dat ik weet? het is trouwens www.kevin20v.com niet www.kevin20vt.com
Turquaz52dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:02
Ik weet. maar ık zıe ook geen foto's van je domeın...

en ık krıjg dıt error;
quote:
Zaman Aşımı }
Connection Time-out







Neden?

Bağlanmaya çalıştığınız site www.kevin20v.com yanıt vermiyor veya çok geç yanıt veriyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Şimdi tekrar denemek isterseniz burayı tıklayın...

Maw; de sıte dıe je probeert te bereıken reageert nıet terug blablablaa
kevin20vtdinsdag 11 augustus 2009 @ 17:08
Ohw zeg dat dan joh, Ik heb turkije geblokkeerd


Googolplexiandinsdag 11 augustus 2009 @ 18:31
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:08 schreef kevin20vt het volgende:
Ohw zeg dat dan joh, Ik heb turkije geblokkeerd
Grappig Ik ook voor heel veel sites van klanten.
kevin20vtdinsdag 11 augustus 2009 @ 19:12
Ik kan me er iets bij voorstellen
kevin20vtwoensdag 12 augustus 2009 @ 16:58
Wat een kutweer vandaag...
Googolplexianwoensdag 12 augustus 2009 @ 17:00
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:58 schreef kevin20vt het volgende:
Wat een kutweer vandaag...
Geen weer voor een cabrio, nee

Maar September wordt vast een mooie maand ...


Ik zou trouwens wel eens een 3D model van 1 van je auto's willen maken als oefening ... heb je blueprints?
kevin20vtwoensdag 12 augustus 2009 @ 17:15
Zondag hebben we trouwens een show waar mijn cabrio voor vw liefhebbend nederland "onthuld" gaat worden, mocht er iemand interesse hebben:



Laten we hopen dat September idd beter wordt!

Zo'n 3D render lijkt me wel heel gaaf ja! Heb het zelf ook wel eens geprobeerd, maar ik nam me er nooit de tijd voor!
Blueprints... hmm moet ik ff zoeken of ik daar iets van kan vinden!
Googolplexianwoensdag 12 augustus 2009 @ 17:20
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:15 schreef kevin20vt het volgende:

Zo'n 3D render lijkt me wel heel gaaf ja! Heb het zelf ook wel eens geprobeerd, maar ik nam me er nooit de tijd voor!
Blueprints... hmm moet ik ff zoeken of ik daar iets van kan vinden!
Die van zondag steek ik effe onder de pet


Als je geen blueprints hebt dan kan ik ook wel wat met foto's die van erg ver met een tele-lens zijn genomen (die hebben een stuk minder perspectief).

Het 3D model zal ook vast wel te koop zijn ergens trouwens ... en dan makkelijker aan te passen naar jouw unieke bak MAAR ik kan de oefening goed gebruiken ^^
kevin20vtwoensdag 12 augustus 2009 @ 17:31
Dit is de originele ontwerptekening van een dichte golf 1:

http://i38.photobucket.co(...)it_Blue_Prints-1.jpg

Ik zie nu wel dat er een stuk mist (stuk links langs het midden)
Googolplexianwoensdag 12 augustus 2009 @ 17:37
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:31 schreef kevin20vt het volgende:
Dit is de originele ontwerptekening van een dichte golf 1:

http://i38.photobucket.co(...)it_Blue_Prints-1.jpg

Ik zie nu wel dat er een stuk mist (stuk links langs het midden)
Perfect
Turquaz52zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:57
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:08 schreef kevin20vt het volgende:
Ohw zeg dat dan joh, Ik heb turkije geblokkeerd
Hoezo dat..??
kevin20vtzaterdag 15 augustus 2009 @ 23:53
joh dat was een geintje, maar dat zal vast het hostingbedrijf voor me gedaan hebben ivm turkse hackers (ja die zijn er )

Vandaag weer de hele dag in de weer geweest met de cab! Hij is nou iets verder verlaagd (voorzijde 2cm), vroeger lag de cab een flink stuk lager, maar nu zit m'n carterpan dieper dus het is even afwachten hoe dit rijdt! en verder is ie van voren tot achteren gepoetst, gepolijst en in de wax gezet etc.
invinezondag 16 augustus 2009 @ 01:20
Ik zeg: foto's!
PNGzondag 16 augustus 2009 @ 03:44
Ik zeg alssie op kenteken staat, zo moet het, en dan heb je missie volbracht, en petje af.

Respect MITS hij op kenteken staat, respect.
fathankzondag 16 augustus 2009 @ 04:11
RDW screenshot over het hoofd gezien?
Linnie20vzondag 16 augustus 2009 @ 05:51
Dusssss
Turquaz52zondag 16 augustus 2009 @ 16:25
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 05:51 schreef Linnie20v het volgende:
Dusssss
Ik zeg nıks
Turquaz52zondag 16 augustus 2009 @ 16:25
Was het moeılıjk daar bıj de RDW Kevın..?
Rauw.zondag 16 augustus 2009 @ 22:35
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 05:51 schreef Linnie20v het volgende:
Dusssss
Was jij er vanmiddag ook wel?
MexxTzondag 16 augustus 2009 @ 22:45
hij zag er goed uit vandaag
Linnie20vmaandag 17 augustus 2009 @ 10:11
@ Rauw
Ja, ik was er ook
Wel redelijk dood --> Om 5 uur opgestaan om te douchen
kevin20vtdinsdag 18 augustus 2009 @ 10:14
@ Mexxt: Dankje!

Zo maar wat foto's die tijdens de meeting zijn gemaakt:













Voorspoiler hangt nu een cm of 3/4 van de grond en de carterpan is net zo laag, was nog best spannend vanuit hellendoorn terug naar huis, wat zijn die snelwegen kut zeg...
Dat merk je niet zo in een onverlaagde nieuwe sloep, maar in zo'n golf 1 des te meer, zeker als je dat doet met een redelijke snelheid op de teller

[ Bericht 4% gewijzigd door kevin20vt op 18-08-2009 10:20:34 ]
Koepertdinsdag 18 augustus 2009 @ 10:24
K moet eerlijk bekennen dat ik die zwarte voorlip niet helemaal geweldig vind, zeker omdat side en rear meer stock zijn (bumper eindigt "hoger")... Maar verder Gave Kar!
kevin20vtdinsdag 18 augustus 2009 @ 10:39
Dankje! Dat ben ik ook wel met je eens alleen de lip zit er niet voor de looks

Er komen nog 2 van zulke airducts in die onderste spoiler:



1 airduct zal voor de remmen extra koude lucht gaan aanvoeren, en 1 airduct zal extra koude lucht gaan aanvoeren bij de luchtfilterbak.

En omdat de voorlip net zo laag is als de carterpan kan die mooi als indicatie dienen of ik wel of niet over een drempel kan
Koepertdinsdag 18 augustus 2009 @ 10:47
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:39 schreef kevin20vt het volgende:
Dankje! Dat ben ik ook wel met je eens alleen de lip zit er niet voor de looks

Er komen nog 2 van zulke airducts in die onderste spoiler:

[ afbeelding ]

1 airduct zal voor de remmen extra koude lucht gaan aanvoeren, en 1 airduct zal extra koude lucht gaan aanvoeren bij de luchtfilterbak.

En omdat de voorlip net zo laag is als de carterpan kan die mooi als indicatie dienen of ik wel of niet over een drempel kan
In dat geval ook zeker laten zitten idd K had ook al zo'n vermoeden, past niet helemaal bij de rest vd stijl waar je de auto in hebt..
Turquaz52vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:32
kevin20vtmaandag 24 augustus 2009 @ 12:59
#ANONIEMmaandag 24 augustus 2009 @ 19:20
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:05 schreef kevin20vt het volgende:
@ Charged: Deze grille met enkele koplampen zat er al in, en vind ik ook het mooiste. Maar de grille met dubbele koplampen past ook helemaal niet, over de hele breedte van het front zit namelijk vlak achter de grille de intercooler!!


thnx voor je antwoord,zag het nou net pas.
Dit is idd lekker apart en niet het geijkte front...ik vroeg het me gewoon af en heb het beste antwoord gekregen..vind IK het mooiste.

Mooi
kevin20vtmaandag 24 augustus 2009 @ 21:53
Dankje! Vandaag maar eens met het apparaat naar m'n werk gegaan, en dat is best lekker als je dan met het dakje open weer terug naar huis kan!
#ANONIEMmaandag 24 augustus 2009 @ 22:11
die ervaring moet ik nog opdoen.

mooi om te zien dat het allemaal tezamen komt qua project.
elcastelmaandag 24 augustus 2009 @ 22:14
Leuk project en het ziet er netjes uit; ik heb zelf ooit veel gerommeld aan een Golf I, ook blokwissel etc. Ik las bovenin het topic over het eigen auto zien rijden, ik ging helemaal uit mijn bol toen ik mijn blok teste op de rollenbank en ze de boel helemaal opengooien en je je auto/project ziet bokken tussen de sjorbanden.

Echt iets fantastisch om mee te maken, ik had overigens helaas maar een meting van 160pk omdat mijn kleppendeksel olie lekte op een van de bougies. Ik heb er destijds een opgevoerd Kronenburg 16v KR blok ingehangen ...

Maar goed, tvp dus.
kevin20vtvrijdag 28 augustus 2009 @ 23:06
@ charged: dankje!

@ Elcastel: Ja op de rollenbank moet die van mij ook nog eens!! Ook niet misselijk trouwens 160pk uit een atmo blokje

Vandaag heb ik Linnie20v's nieuwe wielen afgemaakt, en dat moest ik natuurlijk ook even proberen op de cabrio.
Helaas zijn deze 14 inch en die passen niet over de voorremmen, anders had ik ze gewoonweg geconfisceerd!!

kevin20vtzaterdag 29 augustus 2009 @ 19:18
Ik ben vandaag gewoon tijdens het rijden een deel van de rode bies verloren
#ANONIEMzondag 30 augustus 2009 @ 13:28
aah...ik zie meguiars staan..hoe bevalt het je?
en hoe bedoel je "verloren"

Hoe had je de bies opgebracht?
lak,tape?
elcastelzondag 30 augustus 2009 @ 14:54
Dat zijn aluminium stripjes toch ?
kevin20vtzondag 30 augustus 2009 @ 17:21
Klopt alu strippen, die had ik verlijmd met bison kit/lijm en dan de ijzeren randjes op 2 plekken omgebogen...
Met verloren bedoel ik, ik ga een stuk rijden en na het rijden is dat randje ineens weg

Ik heb ongeveer anderhalf jaar met Meguiars gepoetst maar ben nu eigenlijk aan het overgestappen op andere merken. (bijv. poorboys)
Die leveren kwalitatief sterkere producten die je ook goed machinaal kunt gebruiken tegen een lagere prijs!

Zal binnenkort eens een foto maken van m'n collectie poetsspullen
kevin20vtwoensdag 9 september 2009 @ 09:50
Heb vanmorgen m'n baas een rondje meegenomen in de cabrio, briljant gewoon dat gezicht
Met 120 op de voorligger af rijden (een vrachtwagen) waar de voorligger 50 rijdt, om dan vervolgens vrij laat te remmen.

Dus ook de directie heeft m'n cabrio goedgekeurd, hij was "lekker stabiel", "briljant krachtige remmen", en "belachelijk snel"
remmertjuhwoensdag 9 september 2009 @ 16:33
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:50 schreef kevin20vt het volgende:
Heb vanmorgen m'n baas een rondje meegenomen in de cabrio, briljant gewoon dat gezicht
Met 120 op de voorligger af rijden (een vrachtwagen) waar de voorligger 50 rijdt, om dan vervolgens vrij laat te remmen.

Dus ook de directie heeft m'n cabrio goedgekeurd, hij was "lekker stabiel", "briljant krachtige remmen", en "belachelijk snel"
Bweheh, hoe snel gaat ie eigenlijk van nul naar honderd, Seconden of 7?
ThaFreakwoensdag 9 september 2009 @ 16:42
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:33 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Bweheh, hoe snel gaat ie eigenlijk van nul naar honderd, Seconden of 7?
daar zit die denk ik zeker onder

geen wielspin net onder de 6 zelfs gok ik
remmertjuhwoensdag 9 september 2009 @ 17:21
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:42 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

daar zit die denk ik zeker onder

geen wielspin net onder de 6 zelfs gok ik
Alleen zje moet behoorlijk goed kunnen rijden, voordat je zo hard weg kan rijden zonder wielspin
kevin20vtwoensdag 9 september 2009 @ 19:12
Ik heb een sper diff he, en in de eerste versnelling laat de computer de turbo minder druk zetten (0.6bar waar ie in andere versnellingen 1.1bar doet) dus ik heb eigenlijk nooit wielspin... of ik moet echt schoftig hard het gas indrukken bij wegrijden. (en dat doe ik nooit want dat is gewoon weg niet nodig)

Ik blijf vanuit stilstand een nieuwe VW scirocco 2.0l TSI makkelijk voor en die gaat in 7,1 seconden naar de 100 volgens autoweek (met DSG bak) Linkje naar autoweek specs

Ik heb redelijk veel rijervaring en ondertussen al ruim 3500 km gereden met de cabby, ik wil niet zeggen dat ik ver onder de 7 zit, maar ik rij echt meters weg van een 2.0l scirocco iig tot de 120km/h zeker! (dit hebben we getest met een bekende van me)

Edit: bijna vergeten... we zaten met 2 man in de cabrio, en in de scirocco zat maar 1 persoon

[ Bericht 20% gewijzigd door kevin20vt op 09-09-2009 19:20:16 ]
Turquaz52zaterdag 12 september 2009 @ 20:32
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:12 schreef kevin20vt het volgende:
Ik heb een sper diff he, en in de eerste versnelling laat de computer de turbo minder druk zetten (0.6bar waar ie in andere versnellingen 1.1bar doet) dus ik heb eigenlijk nooit wielspin... of ik moet echt schoftig hard het gas indrukken bij wegrijden. (en dat doe ik nooit want dat is gewoon weg niet nodig)

Ik blijf vanuit stilstand een nieuwe VW scirocco 2.0l TSI makkelijk voor en die gaat in 7,1 seconden naar de 100 volgens autoweek (met DSG bak) Linkje naar autoweek specs

Ik heb redelijk veel rijervaring en ondertussen al ruim 3500 km gereden met de cabby, ik wil niet zeggen dat ik ver onder de 7 zit, maar ik rij echt meters weg van een 2.0l scirocco iig tot de 120km/h zeker! (dit hebben we getest met een bekende van me)

Edit: bijna vergeten... we zaten met 2 man in de cabrio, en in de scirocco zat maar 1 persoon
De km teller van de scirocco gaat nog harder dan de toerentellert van mijn corsa in zijn vrij ..

Ik heb in een scirocco gereden een 2.0 TSI met 200PK met een 6 versnel. handbak.. Ik kan je zeggen, die gaan gruwelijk hard.. je cabby is alleen maar onvoorstelbaar, maak eens een 0 tot 200 filmpje ofzo van je cabby
kevin20vtdinsdag 15 september 2009 @ 22:58
Filmpjes komen nog wel een keer, ik heb het onder het rijden euhm "iets te druk met rijden om er filmpjes van te maken".

Ondertussen hebben we weer flink wat km's afgelegd, en zitten we op een goede 3800km sinds de inbouw.

Heb een tijdje geexperimenteerd met verschillende benzine soorten:

* 95 kan maar dan zuipt ie vrij veel, bij gecombineerd gebruik 1 op 6 / 1 op 7.
* 95 vpower loopt ie vreselijk hard op en nog redelijk zuinig 1 op 10 bij gecombineerd gebruik.
* 100 vpower (racing) loopt ie beroerd op, je merkt gewoon dat er teveel benzine ingespoten wordt en dat hij erg veel ploft, wel redelijk zuinig 1 op 12 bij gecombineerd gebruik.

Vanavond heb ik dan maar eens de 98 Ultimate van de BP geprobeerd, en WTF je kunt duidelijk merken dat hij gechipt is voor ron 98...
Op vpower 95 bleef ik een nieuwe 2.0T scirocco met gemak voor, en ik weet zeker dat met 98 benzine ik nog iets harder ga uitlopen... Wat maakt dat gekke ding meters zeg als je op het gas gaat in de 4e versnelling


Waarom zeg ik 4e versnelling...? Als je lekker doortrekt en overschakelt van de 4e naar de 5e versnelling doe je al 180 echte km's per uur... (dus hard doortrekken in de 5 doe je gewoon niet "vaak" )
remmertjuhdinsdag 15 september 2009 @ 23:05
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:58 schreef kevin20vt het volgende:
Filmpjes komen nog wel een keer, ik heb het onder het rijden euhm "iets te druk met rijden om er filmpjes van te maken".

Ondertussen hebben we weer flink wat km's afgelegd, en zitten we op een goede 3800km sinds de inbouw.

Heb een tijdje geexperimenteerd met verschillende benzine soorten:

* 95 kan maar dan zuipt ie vrij veel, bij gecombineerd gebruik 1 op 6 / 1 op 7.
* 95 vpower loopt ie vreselijk hard op en nog redelijk zuinig 1 op 10 bij gecombineerd gebruik.
* 100 vpower (racing) loopt ie beroerd op, je merkt gewoon dat er teveel benzine ingespoten wordt en dat hij erg veel ploft, wel redelijk zuinig 1 op 12 bij gecombineerd gebruik.

Vanavond heb ik dan maar eens de 98 Ultimate van de BP geprobeerd, en WTF je kunt duidelijk merken dat hij gechipt is voor ron 98...
Op vpower 95 bleef ik een nieuwe 2.0T scirocco met gemak voor, en ik weet zeker dat met 98 benzine ik nog iets harder ga uitlopen... Wat maakt dat gekke ding meters zeg als je op het gas gaat in de 4e versnelling


Waarom zeg ik 4e versnelling...? Als je lekker doortrekt en overschakelt van de 4e naar de 5e versnelling doe je al 180 echte km's per uur... (dus hard doortrekken in de 5 doe je gewoon niet "vaak" )
Wat denk je dat hij op top doet? 250?. Het verbruik is wel erorm verschillend zeg, per brandstof
kevin20vtdinsdag 15 september 2009 @ 23:17
Verbruik ligt natuurlijk ook een beetje aan het voetje, maar over het geheel genomen kloppen die cijfers vrij goed! Alleen octaan 100 heb ik nauwelijks op gereden, dat voelde gewoon echt niet lekker.
Ook het uitlaatgeluid steeg boven mijn "fatsoensnorm"...

Op top zou hij in theorie 257,7 echte km's per uur moeten kunnen doen als ik puur kijk naar bakverhoudingen


Bakcode: AYN
baktype: 02A
Gangen: 5-Gang
Geleverd: 08/90 - 12/90

1e versnelling: 3.778
2e versnelling: 2.105
3e versnelling: 1.345
4e versnelling: 0.971
5e versnelling: 0.756
As ratio: 3.647



1e versnelling: Maximum speed in first gear: 48.0 km/h
2e versnelling: Maximum speed in second gear: 85.9 km/h
3e versnelling: Maximum speed in third gear: 134.5 km/h
4e versnelling: Maximum speed in fourth gear: 186.4 km/h
5e versnelling: Maximum speed in fifth gear: 239.3 km/h

Dit is gebaseerd op de gearing van de versnellingsbak, een maximum toerental van 6500 rpm en de bandenmaat van 195/45/15.
Echter doet mijn motor 7000rpm, dus dat loopt nog even door tot 257.7 km/h (kan het grafiekje ff niet vinden

Ik heb 200+ gereden met het dak open, en dat is niet eens zo erg alleen het dak plooit zich volledig als een parachute en ben bang dat als ik veel harder ga dat het kapot gaat of eraf vliegt.
Met het dak dicht heb ik ook 200+ gedaan maar dan is het geruis zo ontzettend hard...

Hoe je het ook went of keert, het is en blijft een 25 jaar oude cabrio, als je daar 200+ mee gaat doen is en blijft dat levensgevaarlijk hoe goed je zo'n auto ook ombouwt...
fathankdinsdag 15 september 2009 @ 23:20
met 200+ wil je echt geen vangrail van dichtbij zien met zo'n ding
Googolplexiandinsdag 15 september 2009 @ 23:34
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:17 schreef kevin20vt het volgende:

Hoe je het ook went of keert, het is en blijft een 25 jaar oude cabrio, als je daar 200+ mee gaat doen is en blijft dat levensgevaarlijk hoe goed je zo'n auto ook ombouwt...
Zo'n auto moet je ook niet gebruiken om op z'n top mee te rijden. Het is leuk dattie 't kan maar de pret zit 'm in de sprintjes en het cruisen.
kevin20vtdinsdag 15 september 2009 @ 23:36
@ Fathank: Nee zeker niet, het blok weegt op zichzelf 142kg met de turbo erbij, dat wil je echt niet op schoot hebben liggen


Ik denk dan ook niet dat er komend jaar nog een andere turbo op komt, dit is echt snel genoeg. Wennen gaat het niet snel want het is niet mijn daily.

Wat ik de laatste tijd ook veel merk is dat mensen me niet zien, "ineens" is daar een bruine golf cabrio die daar 2 tellen eerder nog niet was. Ik ben dus nog veel defensiever gaan rijden in deze auto.
Alleen als je dan toch wil gaan inhalen snappen ze het vaak alsnog niet en zitten ze al half op de linker baan
fathankwoensdag 16 september 2009 @ 08:57
Ja en gezien het feit dat ze 25 jaar geleden nog niet zo ver waren qua veiligheid en stijfheid van je constructie. Het is sowieso geen goed idee om met een auto van 25 jaar oud een vangrail te kussen, al is het een 'oerdegelijke' volvo..

x3rowoensdag 16 september 2009 @ 12:05
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:57 schreef fathank het volgende:
Ja en gezien het feit dat ze 25 jaar geleden nog niet zo ver waren qua veiligheid en stijfheid van je constructie. Het is sowieso geen goed idee om met een auto van 25 jaar oud een vangrail te kussen, al is het een 'oerdegelijke' volvo..


Oeh, dan ziet dat bij die nieuwe volvo's toch wat beter uit..

OT: Fantastisch mooie auto heb je kevin. Wat voor turbo zat je aan te denken als vervanger? Doel erachter is meer vermorgen?
kevin20vtwoensdag 16 september 2009 @ 12:14
@ XR30:

Het doel zou iig NOG meer koppel zijn Maar uiteindelijk is het gewoon echt niet nodig.

Ik heb er nu een K03/K03S op zitten, en het meest handige zou PnP een K04 zijn, echter die heeft weer een redelijk groot turbogat.

Een Garret GT25/30/35 (heb ff geen idee hoe die turbo precies heet) heeft een kleiner turbogat dan mijn k03 turbo nu heeft maar nog een bak meer koppel en pk's
x3rowoensdag 16 september 2009 @ 12:18
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:14 schreef kevin20vt het volgende:
@ XR30:

Het doel zou iig NOG meer koppel zijn Maar uiteindelijk is het gewoon echt niet nodig.

Ik heb er nu een K03/K03S op zitten, en het meest handige zou PnP een K04 zijn, echter die heeft weer een redelijk groot turbogat.

Een Garret GT25/30/35 (heb ff geen idee hoe die turbo precies heet) heeft een kleiner turbogat dan mijn k03 turbo nu heeft maar nog een bak meer koppel en pk's
Zal dan de 25er zijn denk ik. Die GT35's pushen toch wel rond de 600PK max en zijn voor minimaal 2.2 ltr motorinhoud OID. Nodig is t zeker niet. Dat 1.8T blok uit een TT was al niet "nodig". Maar of t leuk is, dat is een totaal ander verhaal! Ook kleur, velgen, styling etc bevalt me heeeeel erg aan die cabrio van je. Gewoon netjes strak en niet over the top

En t is x3ro
kevin20vtwoensdag 16 september 2009 @ 12:29
Kut je had gezien dat ik je nick verkeerd spelde LOL wilde hem nog snel aanpassen

Bedankt voor de complimenten!!

Idd een GT35 leek me ook al vrij groot, ik ben wel bang dat als ik een GT25 ga monteren de effecten op de carosserie dermate groot zijn dat de levensduur erg beperkt zal worden.
De versnellingsbak die nu in de cabrio zit (golf 2 g60 bak) heb ik vorig jaar maart laten reviseren en een sper laten monteren waarbij ik als commentaar kreeg dat ik niet boven de 300pk met bijbehorende nm's moet gaan rijden anders zou ie snel stuk zou kunnen lopen.

Dus ook kwa investering zou ik het niet doen, zo heeft de ombouw al genoeg gekost en kwa cruisen en optrekken is het al snel genoeg.
Ik zou dan voor meer dan 300pk al over moeten naar een 02M bak (bijv. tdi 6bak) en dan wordt ie nog een paar kg zwaarder in de neus en ben bang dat ie dan te zwaar wordt in de neus

Momenteel weegt de cab 633kg op de vooras en 367kg op de achteras (gemeten bij de rdw).


Als ik een echt snelle auto zou willen bouwen zou ik al op basis van een Golf 2 G60 met eventueel syncro en dan een leuke twinscroll op het 1.8 blokje

In duitsland rijdt trouwens een golf 1 cabrio rond die 470 pk uit z'n 1.8T poept, maar ik ben iets te gesteld op m'n rijbewijs, auto en leven om zo over the top te gaan kwa vermogen
x3rowoensdag 16 september 2009 @ 12:36
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:29 schreef kevin20vt het volgende:
Kut je had gezien dat ik je nick verkeerd spelde LOL wilde hem nog snel aanpassen

Bedankt voor de complimenten!!

Idd een GT35 leek me ook al vrij groot, ik ben wel bang dat als ik een GT25 ga monteren de effecten op de carosserie dermate groot zijn dat de levensduur erg beperkt zal worden.
De versnellingsbak die nu in de cabrio zit (golf 2 g60 bak) heb ik vorig jaar maart laten reviseren en een sper laten monteren waarbij ik als commentaar kreeg dat ik niet boven de 300pk met bijbehorende nm's moet gaan rijden anders zou ie snel stuk zou kunnen lopen.

Dus ook kwa investering zou ik het niet doen, zo heeft de ombouw al genoeg gekost en kwa cruisen en optrekken is het al snel genoeg.
Ik zou dan voor meer dan 300pk al over moeten naar een 02M bak (bijv. tdi 6bak) en dan wordt ie nog een paar kg zwaarder in de neus en ben bang dat ie dan te zwaar wordt in de neus

Momenteel weegt de cab 633kg op de vooras en 367kg op de achteras (gemeten bij de rdw).


Als ik een echt snelle auto zou willen bouwen zou ik al op basis van een Golf 2 G60 met eventueel syncro en dan een leuke twinscroll op het 1.8 blokje

In duitsland rijdt trouwens een golf 1 cabrio rond die 470 pk uit z'n 1.8T poept, maar ik ben iets te gesteld op m'n rijbewijs, auto en leven om zo over the top te gaan kwa vermogen
Als dan meteen die bak vervangen moet worden zou ik het persoonlijk ook niet doen tenzij ik zowat zou struikelen over een in goede staat verkerende 02M bak. Of wanneer je 5Bak aan revisie toe is toch die extra centen neer leggen voor een 02M. En die paar kg op de neus extra(wanneer echt maar een paar kg) zal niet veel uitmaken aangezien een paar kilo meer of minder al snel gedaan is..

Naar wat ik gehoord heb zijn die GT25's echt top voor autos <2 liter. Dingen moeten ook nauwelijks lag hebben en heel snel spoolen. Dus denk idd dat wanneer je t van plan bent, zon 25er de beste keuze is.
kevin20vtwoensdag 16 september 2009 @ 12:48
Volgens mij moet ik dan wel m'n paravanbak gaan slopen ivm ruimte, die GT25 zal een turbo zijn die boven het uitlaatspruitstuk komt te zitten ipv eronder.

Mijn huidige gereviseerde 02a met Quaife sperdiff weeg een goede 50kg in principe zou je nog andere tandwielen kunnen monteren en dus zo meer vermogen op je bak kunnen zetten maar dan ga je het zwakke punt weer verleggen.
Dan gaan bijv. je homokineten het niet grappig meer vinden
kevin20vtvrijdag 18 september 2009 @ 09:47
Zo gisteren nog een set nieuwe raamrubbers gemonteerd Erg fijn als het water zo langs de ruit in je deuren loopt....

Daarna nog maar eens een ritje gemaakt, in het begin van de rit ineens een klap in de motorruimte en daarna wat gerammel.

Ik stop, trek de klep open, waren het de 2 vacuümkleppen waarvan ik de vacuümleidingen losgekoppeld had. (zorgen voor vertraging in het gaspedaal voor meer comfort, maar die gebruik ik dus niet).

De bevestigingsbeugels waren door de hitte en trilling afgebroken en de 2 plastic kleppen hingen nou op het gloeiend hete uitlaatspruitstuk.....

Kleppen losgehaald en in noodloop naar huis Thuis de kleppen weer terug erop en weer tijdelijk op een betere plek vastgezet (ik ga ze binnenkort helemaal laten wegprogrammeren, kunnen ze dan helemaal weg).

Na dit akkefietje nog een tank 98 leeggereden, maar wat blijft het een briljant bakkie!
Turquaz52vrijdag 18 september 2009 @ 22:51
wat vind je van mijn nieuwe front Kevin..?
Go0svrijdag 18 september 2009 @ 23:28
Allemaal erg dik zeg! Het enige dat ik mis zijn eigenlijk wielnaaf kapjes. Als ik jou was, Kevin of Lin, zou ik morgen even naar de dealert gaan en 4 kapjes + wielmoerdopjes bestellen (zoals bij een Caddy 2, en je ook wel eens op een Golf 2 ziet/zag).
Turquaz52zondag 20 september 2009 @ 10:21
En post eens een paar foto's van het kontje en een filmpje waarbij je vanuit stilstand accelereert (camera buiten de auto)
x3rodinsdag 22 september 2009 @ 10:23
quote:
Op zondag 20 september 2009 10:21 schreef Turquaz52 het volgende:
En post eens een paar foto's van het kontje en een filmpje waarbij je vanuit stilstand accelereert (camera buiten de auto)
Ook benieuwd naar de stand van zaken
kevin20vtdinsdag 22 september 2009 @ 14:55
@ Turquaz: Prachtig, ziet er al weer stukken beter uit zo'n onbeschadigd front...

@ Go0s: Dankje! Die wielkapjes heb ik gehad alleen vond ik ze echt NIET mooi staan heb ze weer afgegeven

@ Turquaz: Zal nog wel even duren.

@ X3ro: Zie laatste antwoord richting Turquaz, heb zondag nog een dikke 300km gereden en op het laatst ging het mis.
Heb op een verschrikkelijke hobbelweg gereden in duitsland en sinds die tijd loopt er iets aan en knakt het en toe met remmen aan de bestuurderskant.
Helaas heb ik tegenwoordig niet zo veel vrije tijd meer en is het weer vroeg donker, onze 2 andere auto's moeten ook nog nagelopen worden voor de apk, dus ik ben bang dat ik te weinig tijd zal hebben om snel de cabrio helemaal na te lopen

[ Bericht 11% gewijzigd door kevin20vt op 22-09-2009 15:14:54 ]
Turquaz52dinsdag 22 september 2009 @ 20:43
Heb linnie gesproken vandaag
kevin20vtdinsdag 22 september 2009 @ 21:09
Dat zag ik ja, ik was blijkbaar op hetzelfde moment daar, maar ik heb jou niet gezien!


Heb even een remontluchtpotje gehaald zodat ik helemaal alleen het remsysteem kan ontluchten... Wel zo handig, en vanavond gelijk ook maar een remslang van de golf 4 vervangen.
Ik hoop dat ik komend weekend even tijd heb om naar de cabrio te kijken, zal iets kleins zijn maarja... Nu maar even geen risico nemen!
Turquaz52dinsdag 22 september 2009 @ 21:31
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:09 schreef kevin20vt het volgende:
Dat zag ik ja, ik was blijkbaar op hetzelfde moment daar, maar ik heb jou niet gezien!


Heb even een remontluchtpotje gehaald zodat ik helemaal alleen het remsysteem kan ontluchten... Wel zo handig, en vanavond gelijk ook maar een remslang van de golf 4 vervangen.
Ik hoop dat ik komend weekend even tijd heb om naar de cabrio te kijken, zal iets kleins zijn maarja... Nu maar even geen risico nemen!
ohw shit, haha, zag je auto ook niet staan, wellicht niet goed opgelet..

maarja, ze ging een klant helpen, dus zei ff dat ze je de groeten moest doen.. iig ik heb een achterlichten spray gekocht (rood), en echt serieus. het ziet er echt SUPERRRR uit. echt masterlijk..
kevin20vtzaterdag 31 oktober 2009 @ 18:53
Zo gisteren heb ik een nieuwe tellerbak geplaatst, ik had voor zolang die van Linnie's polo gejat omdat de mijne niet heel betrouwbaar was

De nieuwe tellerbak:



Vandaag nog eens snel alles nagelopen en nog eens een stukje gaan rijden

Je had het gezicht van de Corvette Stingray bestuurder eens moeten zien toen ik hem voorbij stak en hij me nauwelijks bij bleef
green_powerzaterdag 31 oktober 2009 @ 23:50
Turbo Volkswagen Project
Turquaz52zondag 1 november 2009 @ 09:57
waar is je plaat met 300+

en de km stand, wordt die niet terug gedraait naar de stand van het blok? Of hou je de km stand van het chasis bij?
kevin20vtzondag 1 november 2009 @ 20:45
Die zit er nog niet in, heb wat problemen met het los krijgen van de km-teller... Die zit met een soort van krammetjes vast aan de folie op de achterkant.

Wil niets slopen, zo'n oude tellers zijn best "gevoelig"
Turquaz52maandag 2 november 2009 @ 10:19
Sloop heb je zo een tellertje voor nopes of 5 euro
Sloop het en je krijgt van mij een cadeau.
kevin20vtmaandag 2 november 2009 @ 12:32
Knappe jongen als jij daar een golf 1 teller vind in goede staat met toerenteller, alles erop en eraan (van motometer).

Enige dat ze daar nog hebben liggen zijn golf 2/scirocco of polo tellers en dat is het allemaal net niet

Turquaz52maandag 2 november 2009 @ 12:55
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:32 schreef kevin20vt het volgende:
Knappe jongen als jij daar een golf 1 teller vind in goede staat met toerenteller, alles erop en eraan (van motometer).

Enige dat ze daar nog hebben liggen zijn golf 2/scirocco of polo tellers en dat is het allemaal net niet

Daar staat een Golf 1 Cabrio, met zwaar dikke interieur etc..
kevin20vtmaandag 2 november 2009 @ 12:56
Lol bij Heijnen hebben ze normaal nooit golfjes 1 staan.... Zal ondertussen wel al helemaal kaal zijn!

Aan welke kant staat ie ?
Turquaz52maandag 2 november 2009 @ 13:12
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:56 schreef kevin20vt het volgende:
Lol bij Heijnen hebben ze normaal nooit golfjes 1 staan.... Zal ondertussen wel al helemaal kaal zijn!

Aan welke kant staat ie ?
dat vertel ik je wel via msn
Barcaconiamaandag 2 november 2009 @ 13:28
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:17 schreef kevin20vt het volgende:
Verbruik ligt natuurlijk ook een beetje aan het voetje, maar over het geheel genomen kloppen die cijfers vrij goed! Alleen octaan 100 heb ik nauwelijks op gereden, dat voelde gewoon echt niet lekker.
Ook het uitlaatgeluid steeg boven mijn "fatsoensnorm"...

Op top zou hij in theorie 257,7 echte km's per uur moeten kunnen doen als ik puur kijk naar bakverhoudingen


Bakcode: AYN
baktype: 02A
Gangen: 5-Gang
Geleverd: 08/90 - 12/90

1e versnelling: 3.778
2e versnelling: 2.105
3e versnelling: 1.345
4e versnelling: 0.971
5e versnelling: 0.756
As ratio: 3.647

[ afbeelding ]

1e versnelling: Maximum speed in first gear: 48.0 km/h
2e versnelling: Maximum speed in second gear: 85.9 km/h
3e versnelling: Maximum speed in third gear: 134.5 km/h
4e versnelling: Maximum speed in fourth gear: 186.4 km/h
5e versnelling: Maximum speed in fifth gear: 239.3 km/h

Dit is gebaseerd op de gearing van de versnellingsbak, een maximum toerental van 6500 rpm en de bandenmaat van 195/45/15.
Echter doet mijn motor 7000rpm, dus dat loopt nog even door tot 257.7 km/h (kan het grafiekje ff niet vinden
Beetje late reactie op dit bericht, maar ik kom met die bandenmaat en een maxrpm van 7000 op een theoretische top van 266.3kmpu.
Ik kan je de excel met de berekening wel mailen als je wilt.
kevin20vtmaandag 2 november 2009 @ 13:34
ja is goed, ben er wel benieuwd naar! Ik kwam "maar" uit op 257,7
Barcaconiamaandag 2 november 2009 @ 13:38
PM.
kevin20vtmaandag 2 november 2009 @ 13:51
Dankjewel! Heel stoer dit! Ook mooi dat ie 207,35 km/h loopt in de 4e versnelling.
Barcaconiamaandag 2 november 2009 @ 13:53
Theoretische top he! Je auto moet natuurlijk wel de power hebben om in de 4 de toerenbegrenzer te halen. (maar daar twijfel ik niet aan )
Turquaz52maandag 2 november 2009 @ 14:00
Barcaconia is ineens wel een stukje actiever bij de projecten van anderen, bied veel hulp aan

+10 ouwe
Barcaconiamaandag 2 november 2009 @ 14:09
Ja, ik ben sinds kort aan stage begonnen dus ik heb wat tijd over Mijn postaantal schiet drastisch omhoog.
kevin20vtmaandag 2 november 2009 @ 14:18
@ Barca: De toerenbegrenzer van de 4e versnelling haal je al op een redelijk lange invoegstrook
Barcaconiamaandag 2 november 2009 @ 14:19
Moet je voor de gein eens kijken of de berekening klopt Ik wil je niet opjagen uiteraard
kevin20vtmaandag 2 november 2009 @ 14:24
hehehe die topsnelheid ga ik van z'n levensdagen niet halen, veel te gevaarlijk in zo'n hok!
kevin20vtdonderdag 3 december 2009 @ 10:25
Nou de cabrio staat voorlopig echt definitief in de winterstalling, heb hem gelijk nog maar eens uitgelezen...
De uitkomst was geheel naar verwachting, ik had namelijk het idee dat hij een flink stuk langzamer was geworden.

Ik verloor het laatst zelfs van een Opel Astra 2.0l Turbo OPC... (200pk bij 1250kg) die weegt dus een goede 250kg meer...



Tot 200 bleef ik hem bij, maar wegrijden ho maar... Schaamtevol verliezen van een Opel... (begrijp me niet verkeerd het is geen lullige opel, maar normaal heeft mijn cabrio zulke auto's voor het ontbijt )

Met uitlezen komt deze vag-com error naar voren:

17964 P1556
Laaddruk Controle Negatieve Deviatie
Magnetventil für Ladedruckbegrenzung (N75) Regelgrenze unterschritten
Boost (Charge) Pressure Control Valve (N75) Negative Deviation

De geleverde (actuele) turbodruk is duidelijk lager dan de voorgeschreven waarde.
Dus er zijn problemen met de N75 of met de turbo-druk, of met de slangen en/of slangaansluitingen.

Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc.
pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM.
Storingslampje brandt
Noodloop.

In principe heeft hij van deze verschijnselen alleen de noodloop, hij loopt bijna als de originele 156pk.

Met het ombouwen is er gelijk een gloednieuwe Bosch LMM geplaatst en heb sinds de ombouw <5000km gereden met de cabrio. (met originele luchtfilterbak)
Ook de Mapsensor is nieuw, het stukje buis waar die in zit is fatsoenlijk afgelast en het meetstuk zit in de luchtstroom. (gemonteerd ongeveer 15cm van de gasklep)

Mogelijke oorzaken:
Slangaansluitingen verwisseld
Lekkende slangaansluiting(en)
Lekkende vacuum leidingen
Turbodrukregelaar (N75) werkt niet (goed) meer
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd.
Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk.

Slangaansluitingen hebben voorheen altijd zo gezeten, heb nooit eerder deze melding gehad.
Een K03 heeft bij mijn weten geen variabele schoepen?
Powerbox heb ik ook niet

As de weersvoorspellingen weer (iets) beter zijn maar eens rijdend logs maken met de laptop, kijken wat daar uit komt... Ik ga er vanuit dat de N75 klep overleden is

[ Bericht 0% gewijzigd door kevin20vt op 03-12-2009 10:37:02 ]
remmertjuhdonderdag 3 december 2009 @ 10:51
Is dat een duur geintje ?
kevin20vtdonderdag 3 december 2009 @ 11:10
Er zijn verschillende types, heb het even gecheckt in de VS kosten ze:

Race N75 Frequency Valve $ 75,22
Waste Gate Frequency Control Valve "F" Revision $107,29
Waste Gate Frequency Control Valve "J" Revision $125,27

Welke het beste is moet ik nog even uitzoeken, dus op zich valt dat wel mee, mocht het niet aan de intercoolerleidingen of vacuümslangen liggen dan is die N75 het goedkoopste onderdeel om te vervangen...
invinedonderdag 3 december 2009 @ 11:27
Valt mee, maar wil je dan niet gelijk verder upgraden? grotere turbo?
kevin20vtdonderdag 3 december 2009 @ 11:47
Dat ligt eraan, stel dat het nou aan de turbo ligt dat de druk te ver weg zakt... Ja dan wel!

Als het door het vervangen van delen of het aandraaien van schroeven weer wordt zoals het was, dan blijft ie zo.

Een Plug and play turbo die wat meer vermogen levert (280/290pk) kost al gauw 1000/1200 euro, ander efficiënter uitlaatspruitstuk 400 euro, 3" downpipe ipv de huidige 2,5" 400 euro, uitlaat aanpassen met verloopstuk 3" -> 2,5" 200 euro, injectoren 300 euro, andere bougies 120 euro, andere bobine's 200 euro, chip op maat 800 euro

Dan zit je toch al gauw op 3700 euro, en of me dat de moeite waard is voor 70pk meer en 100nm koppel? Ik weet het niet hij is nu al verdomd snel.
Wie zegt dat een nog groter vermogen het rijplezier verder verbeterd?
Self-Cateringdonderdag 3 december 2009 @ 11:49
Die dingen zijn gewoon nog nieuw te koop in Zuid Afrika.

Ja, u lees het goed, rechtstreeks van de fabriek!
Self-Cateringdonderdag 3 december 2009 @ 11:50
omgerekend ongeveer 8000¤

http://www.vw.co.za/models/citi/
kevin20vtdonderdag 3 december 2009 @ 11:53
niet meer helaas, ze maken nu een laatste batch en dan stoppen ze er mee!

Golf 1 cabrio's leveren ze daar ook al een tijdje niet meer
invinedonderdag 3 december 2009 @ 11:58
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:47 schreef kevin20vt het volgende:
Dat ligt eraan, stel dat het nou aan de turbo ligt dat de druk te ver weg zakt... Ja dan wel!

Als het door het vervangen van delen of het aandraaien van schroeven weer wordt zoals het was, dan blijft ie zo.

Een Plug and play turbo die wat meer vermogen levert (280/290pk) kost al gauw 1000/1200 euro, ander efficiënter uitlaatspruitstuk 400 euro, 3" downpipe ipv de huidige 2,5" 400 euro, uitlaat aanpassen met verloopstuk 3" -> 2,5" 200 euro, injectoren 300 euro, andere bougies 120 euro, andere bobine's 200 euro, chip op maat 800 euro

Dan zit je toch al gauw op 3700 euro, en of me dat de moeite waard is voor 70pk meer en 100nm koppel? Ik weet het niet hij is nu al verdomd snel.
Wie zegt dat een nog groter vermogen het rijplezier verder verbeterd?
Goede vraag, misschien iets voor de toekomst mocht je hier moe van worden
kevin20vtdonderdag 3 december 2009 @ 12:15
Ja ik twijfel de laatste tijd een beetje over wat ik er nou mee wil gaan doen.

Bijv.

Ik had al een veerpootbrug gemonteerd aan de onderzijde (voorkant), zou ik dat nou ook aan de bovenzijde moeten doen? (3 delig van staal)
Dan heb je stel mogelijkheden en het materiaal is lekker stijf, maar maak ik dan niet de voorkant te stijf? Dan zit er helemaal nergens meer flex in.

In het onderstel zijn alle rubber bussen al vervangen voor poly urethaan, er zit een erg stugge schroefset op de auto..
Ik twijfel er dus over of het wel goed is voor de auto, tenslotte is het een oude cabrio die van zichzelf al vrij bewegelijk is.
Als je de voorkant verder verstijft en je doet achteren niets, dan krijg je extra onderstuur. Dat is nu wel aanwezig maar niet noemenswaardig. enzovoort...

Het blijft lastig de balans te vinden tussen handelbaarheid, levensduur van het chassis, en prestaties.
Turquaz52donderdag 3 december 2009 @ 12:26
N75 klep gaat vaker kapot bij de TDI'tjes.. Dan trekken ze niet op en roeten ze veel..
Een N75je mag niet zo veel kosten na mijn weten gezien het feit dat het vaker vervangen wordt.. En als het goed is moet er een nieuwe 20VT Audi A4 gekomen zijn @ Heijne.. Die krijg je zo gratis mee, kun je ff kijken of ie het doet daarmee, en evt. een nieuwe kopen ?
kevin20vtdonderdag 3 december 2009 @ 12:28
Audi A4 zit een AEB (aller eerste type 20vt) in met een kabelgestuurde gasklep, mijne is fly-by-wire weet niet of dat verschil uitmaakt..
Turquaz52donderdag 3 december 2009 @ 12:47
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:28 schreef kevin20vt het volgende:
Audi A4 zit een AEB (aller eerste type 20vt) in met een kabelgestuurde gasklep, mijne is fly-by-wire weet niet of dat verschil uitmaakt..
hmmm... in theorie eigelijk niet want een N75 klep zorgt eigenlijk voor alleen de turbo druk en niet je gaspedaal.. Je kunt het proberen? Nooit geschoten is altijd mis..
kevin20vtdonderdag 3 december 2009 @ 12:59
Dat is waar, N75 wordt door de ecu aangestuurd en de N75 regelt dan de wastegate.

Ik bedoelde eigenlijk mijn ecu is 4 jaar jonger dan die van de AEB, wellicht stuurt mijn ecu de N75 anders aan... (zal niet maar het zou kunnen)
kevin20vtdonderdag 3 december 2009 @ 13:07
Klopt dus inderdaad, ik lees net dat E-gas motoren ook anders/slechter kunnen reageren mits niet de juiste N75 is gemonteerd...

Nou ja eerst maar eens de meetwaarde blokken loggen tijdens het rijden, de slangklemmen aandraaien en kijken of dat een oplossing biedt.
Barcaconiadonderdag 3 december 2009 @ 13:21
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:15 schreef kevin20vt het volgende:
Ja ik twijfel de laatste tijd een beetje over wat ik er nou mee wil gaan doen.

Bijv.

Ik had al een veerpootbrug gemonteerd aan de onderzijde (voorkant), zou ik dat nou ook aan de bovenzijde moeten doen? (3 delig van staal)
Dan heb je stel mogelijkheden en het materiaal is lekker stijf, maar maak ik dan niet de voorkant te stijf? Dan zit er helemaal nergens meer flex in.

In het onderstel zijn alle rubber bussen al vervangen voor poly urethaan, er zit een erg stugge schroefset op de auto..
Ik twijfel er dus over of het wel goed is voor de auto, tenslotte is het een oude cabrio die van zichzelf al vrij bewegelijk is.
Als je de voorkant verder verstijft en je doet achteren niets, dan krijg je extra onderstuur. Dat is nu wel aanwezig maar niet noemenswaardig. enzovoort...

Het blijft lastig de balans te vinden tussen handelbaarheid, levensduur van het chassis, en prestaties.
Opzich is torsievastheid in je chassis bij een oude cabrio nooit overbodige luxe. Maar zoals je zelf al zegt: Je moet de juiste balans vinden.
Ik zou persoonlijk eerder voor een veerpootbrug gaan dan voor polybussen in je ophanging. Je wilt immers de krachten van links naar rechts opheffen zodat er in basis al minder torsie ontstaat. Ik weet niet of een Golf standaard een stabilisatorstang achter heeft, maar zo niet zou je kunnen kijken om die een te monteren. Zo ja kun je kijken om een dikkere stang te monteren.
Dat heft de veerpootbrug weer op. Het enige probleem dan weer is dat je bij een serieuze bocht wielen gaat optillen omdat wanneer het chassis niet wil torderen de hele auto maar omhoog moet komen.

Balans. Je bent in principe met een slechte auto begonnen voor wegligging (maar dat weet je natuurlijk zelf ook) dus je krijgt zonder ingrijpende aanpassingen nooit het weggedrag van een Elise ofzoiets. Je zult voor jezelf moeten bepalen waar je tevreden bent. Is dat nu? Stop dan met verdere aanpassingen. Ben je dat nog niet? Probeer eens wat uit met in je achterhoofd dat het snel allemaal te veel wordt.
kevin20vtdonderdag 3 december 2009 @ 13:51
Voor een geweldige wegligging en 450pk had ik inderdaad beter een andere basis kunnen nemen, maar dat wist ik en neem ik ook voor lief. Alleen streef ik altijd naar perfectie

Achteren heeft de cabrio standaard al een dikke balk tussen de veerpoten.
Voorzijde heb ik daarom in eerste instantie alleen de onderzijde een veerpootbrug gemonteerd.

Achteren zat een achteras onder die geen stabi had (aan de voorzijde had mijn cabrio dat trouwens ook niet) dus nu heb ik voor en achteren een originele stabi!

Polyurethaan heb ik gekozen puur omdat Polyurthaan langer mee gaat, en het gemak van de montage.

In principe valt het kwa hardheid met mijn paarse Powerflex rubbers nog wel mee.
Die hebben bijvoorbeeld "Shorehärte 80" (materiaal sterkte), terwijl de originele rubberen bussen van VW nieuw een "Shorehärte" van 75 hebben...

Het gewicht, torsie stijfheid en stabi's hebben erin geresulteerd, dat als ik voor een krik onder de dorpel zet op het krikpunt. Dan heb je met 2x de hendel op en neer bewegen van de garagekrik, het achterwiel ook vrij van de grond..

In principe heb ik nauwelijks te klagen over de wegligging van mijn cabrio, hij gaat de kant op die ik wil, stuurt heerlijk precies en heeft minder last van onderstuur dan ik oorspronkelijk verwacht had!
Kan zijn dat de dikke stabi achteren nu zorgt voor een lekkere balans, en ga ik dat niet verstoren als ik een bovenste veerpootbrug monteer...
Heb namelijk geen zin om gaten te moeten boren in de veerpoothuizen voor iets dat misschien na 2 dagen al weer eraf vliegt.


Ik heb weer genoeg om m'n hersens over te breken deze winter
Barcaconiadonderdag 3 december 2009 @ 14:05
Zoals ik al zei: Als je tevreden bent moet je niet meer willen. Je hebt immers een slechte basisauto en het gaat nooit een Lotus worden.
Als je wel verder wilt kun je voor en achter tegelijk stugger maken maar dan moet je er gewoon rekening mee houden dat je op een gegeven moment met een glasharde auto aan het rijden bent waarbij alles afbreekt omdat er gewoon geen torsie meer mogelijk is.
Ik wil hiermee niet zeggen dat je slechte basisauto een slechte keuze is, want persoonlijk vind ik dit een van de gaafste projecten die ik in lange tijd voorbij heb zien komen Die sleeper-look is echt helemaal mijn ding. En dan ook nog in een cabrio Geweldig!
kevin20vtdonderdag 3 december 2009 @ 14:23
Dankje! nee glashard moet hij niet worden, want dan verkort je de levensduur van het chassis dermate dat zou gewoon zonde van alle moeite zijn! (en dit chassis is wegenbelastingvrij )

Ik heb zojuist nieuwe rubbers besteld voor de voorste motorsteun en de achterste baksteun.

Daar had ik de originele 26 jaar oude rubbers in laten zitten omdat die er nog goed genoeg uit zagen, na een half jaar met 200pk zijn die ook dood.

Nu dus nieuwe rubbers besteld die versterkt zijn.

Standaard hebben ze een "shore" sterkte van 55, en nu heb ik er een van 68 (zou goed moeten zijn voor een vermogen tot 240pk).
Als ze ouder worden verliezen ze hun sterkte en kan dat bijvoorbeeld makkelijk teruglopen naar Shore 40

Het blok mag gerust bewegen, maar nou was het iets teveel... Ik had hier ook voor Poly kunnen kiezen maar zoals je ook al zegt, hoe stijver alles wordt hoe eerder het buigt of breekt





En nog een revisie kitje voor de overgebleven schakelstangen en een nieuwe "Gummi Kugel" voor de schakel beweging van links naar rechts!





Die laatste 2 waren niet super slecht maar het kan beter, dus dan maar gelijk nieuw als het dan toch los gaat!
Barcaconiadonderdag 3 december 2009 @ 14:44
Ziet er weer goed uit. Ik mag dat wel, niet te veel zeiken en gewoon vervangen. Dan weet je zeker dat het in 1x weer als nieuw aanvoelt.

Wel heerlijk dat je alles nog kunt krijgen voor die auto's. Bij mijn projectauto (Volvo 360) moet ik elk onderdeel dat ik wil vervangen gaan zoeken of maken. Of van een andere auto iets vergelijkbaars vinden. Dat is echt vervelend.
kevin20vtdonderdag 3 december 2009 @ 14:56
Ik hou niet van ouwe troep, als het niet functioneert weg en nieuw en anders zgan. Kost wat, heb je ook wat

Dat is wel behoorlijk klote ja als de spullen niet meer te krijgen zijn!! Een Volvo 360 is trouwens ook HEEL vet, kun je mooi mee driften

Edit: heb jij ook een project topic?
Koepertdonderdag 3 december 2009 @ 14:59
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:44 schreef Barcaconia het volgende:
Ziet er weer goed uit. Ik mag dat wel, niet te veel zeiken en gewoon vervangen. Dan weet je zeker dat het in 1x weer als nieuw aanvoelt.

Wel heerlijk dat je alles nog kunt krijgen voor die auto's. Bij mijn projectauto (Volvo 360) moet ik elk onderdeel dat ik wil vervangen gaan zoeken of maken. Of van een andere auto iets vergelijkbaars vinden. Dat is echt vervelend.
Niet om je topic te vervuilen Kev, maar heb jij daar ook foto's oid van? (topic nie gevonden iig)

Edit: Ja kev. dat dus
Barcaconiadonderdag 3 december 2009 @ 14:59
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:56 schreef kevin20vt het volgende:
Ik hou niet van ouwe troep, als het niet functioneert weg en nieuw en anders zgan. Kost wat, heb je ook wat

Dat is wel behoorlijk klote ja als de spullen niet meer te krijgen zijn!! Een Volvo 360 is trouwens ook HEEL vet, kun je mooi mee driften
Een 360 is niet om te driften Er zijn er nog minder dan 400 geregistreerd in NL, het begint een zeldzame auto te worden. En vanwege de unieke aandrijflijn (voor een normale hatchback) is het gewoon een gave auto om te hebben, niet om af te raggen.
kevin20vtdonderdag 3 december 2009 @ 14:59
Maakt niet uit, wil het zelf ook graag zien

EDIT: dus... hahaha

@ Barca: Dat begrijp ik, maar er zijn er genoeg die het dif vastlassen en dan gaan met die 360
Barcaconiadonderdag 3 december 2009 @ 15:07
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:59 schreef kevin20vt het volgende:
Maakt niet uit, wil het zelf ook graag zien

EDIT: dus... hahaha

@ Barca: Dat begrijp ik, maar er zijn er genoeg die het dif vastlassen en dan gaan met die 360
Ik weet het, maar ik vind het zonde van de auto

Terug ontopic naar je Golf dus weer
kevin20vtdonderdag 3 december 2009 @ 16:34
Komend weekend nog maar even de laptop aan de ecu en dan uitlezen, kan nog niet te lang in de koude garage blijven ben aan het opknappen van wat lichamelijke probleempjes
Barcaconiadonderdag 3 december 2009 @ 17:24
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:34 schreef kevin20vt het volgende:
Komend weekend nog maar even de laptop aan de ecu en dan uitlezen, kan nog niet te lang in de koude garage blijven ben aan het opknappen van wat lichamelijke probleempjes
Wel grappig dat je een laptop aan een auto hangt die van een leeftijd is dat er waarschijnlijk nog niet eens laptops waren
kevin20vtdonderdag 3 december 2009 @ 17:31
Die OBD stekker zit ook echt heel mooi weggewerkt met een standaard VAG-beugeltje, je ziet er niets van. Wel verdomd hendig!

Dat is echt zo super he, auto loopt niet lekker... laptop eraan, uitlezen en naar een oplossing google'en
Turquaz52vrijdag 4 december 2009 @ 00:30
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:31 schreef kevin20vt het volgende:
Die OBD stekker zit ook echt heel mooi weggewerkt met een standaard VAG-beugeltje, je ziet er niets van. Wel verdomd hendig!

Dat is echt zo super he, auto loopt niet lekker... laptop eraan, uitlezen en naar een oplossing google'en
Beter dan je webertjes afstellen toch..?
Turquaz52vrijdag 4 december 2009 @ 00:30
Of contact puntjes bij schuren/vervangen
Yoanzondag 6 december 2009 @ 18:53
Ik ben het project ook tegengekomen op vwforum, errrrrug goed bezig hier! Zoals bij je Golf 4 pak je het ook hier heel netjes en serieus aan. Petje af
SyClooSwoensdag 9 december 2009 @ 12:15
Gaaf project!

Ik verblijf momenteel in Zuid-Afrika (nog maar 2 maandjes te gaan) en heb hier een zogenaamde Chico gekocht oftewel... een Golf 1 Het is een 1.8 Sport. Nu heb ik echter een probleem, de auto loopt stationair inconstant in toeren. Ik heb op een ander forum ook al deze vraag gesteld en daar de waarschijnlijke oorzaak al te horen gekregen, maar aangezien jij een complete Golf 1 uitelkaar hebt gehaald heb jij misschien ook nog ideeen hierover.
Turquaz52woensdag 9 december 2009 @ 12:21
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:15 schreef SyClooS het volgende:
Gaaf project!

Ik verblijf momenteel in Zuid-Afrika (nog maar 2 maandjes te gaan) en heb hier een zogenaamde Chico gekocht oftewel... een Golf 1 Het is een 1.8 Sport. Nu heb ik echter een probleem, de auto loopt stationair inconstant in toeren. Ik heb op een ander forum ook al deze vraag gesteld en daar de waarschijnlijke oorzaak al te horen gekregen, maar aangezien jij een complete Golf 1 uitelkaar hebt gehaald heb jij misschien ook nog ideeen hierover.
Neem die mee hier na nederland En ik betaal je cash 5000,- euro!!
SyClooSwoensdag 9 december 2009 @ 12:52
Hahahahahahahaha! Als je de transport kosten ook voor je rekening neemt.

Het is een 1990 model ;-)

Edit// en de overige kosten Ik zit net even te kijken of het uberhaupt mogelijk is. Puur ter informatie ;-)

[ Bericht 49% gewijzigd door SyClooS op 09-12-2009 13:40:13 ]
Turquaz52donderdag 10 december 2009 @ 15:08
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:52 schreef SyClooS het volgende:
Hahahahahahahaha! Als je de transport kosten ook voor je rekening neemt.

Het is een 1990 model ;-)

Edit// en de overige kosten Ik zit net even te kijken of het uberhaupt mogelijk is. Puur ter informatie ;-)
Foto's....???!!!
Turquaz52woensdag 16 december 2009 @ 13:19
Kevin, niks voor jou..??:
quote:
The N75 is the VW/Audi part identification number for the wastegate by-pass regulator valve. This valve is responsible for controlling the movement of the pneumatic actuator which drives the wastegate. The wastegate is an internal valve in the turbo-charger which controls the amount of exhaust gas that flows over the turbo impeller generating boost. Under normal operating conditions the engine's ECU sends signals to the N75 valve asking it to open or close which adds or reduces pressure on the wastegate actuator which results in more or less boost. The N75 valve J-valve modifies the normal operating parameters of the original N75 valve by delaying the speed at which these ECU signals are interpreted. The result is a higher initial peak boost and an elevated boost curve which tapers back to stock/chipped levels over the engines rev range. Average boost gains are 1-3psi over the rev band.
http://www.uroclassifieds.com/index.php?a=2&b=1753

Kost wat. maar dan heb je ook wat
kevin20vtdonderdag 7 januari 2010 @ 17:36
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:30 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Waarom vervang je de olie zo vaak? Zit daar een gedachte achter?
Je mag ook in je eigen topic antwoorden om niet offtopic te gaan, die staat ook in mijn AT
Hier dan maar even reageren, dan wordt dit topic ook nog eens ge'upt.

Er zit dunnere olie in dan normaal in een 20vt heb er 5W40 C3 van Castrol in geknald, normaal gaat er 10W40 Castrol in bij de dealer...
Ook heb ik een veel kleinere olie filter gemonteerd, die zit normaal gemonteerd op een polo 6n GTI.

Die is 5 cm korter dan een normaal 20vt oliefilter, dit was nodig om iets meer ruimte te creëren bij de voorste chassisbalk.
Waar het eigenlijk op neer komt is dat ik vaker wissel omdat de olie dunner is en omdat ik maar de helft van de filter oppervlakte in de oliefilter zit.

Puur een voorzorgsmaatregel
Barcaconiadonderdag 7 januari 2010 @ 17:38
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:36 schreef kevin20vt het volgende:

[..]

Hier dan maar even reageren, dan wordt dit topic ook nog eens ge'upt.

Er zit dunnere olie in dan normaal in een 20vt heb er 5W40 C3 van Castrol in geknald, normaal gaat er 10W40 Castrol in bij de dealer...
Ook heb ik een veel kleinere olie filter gemonteerd, die zit normaal gemonteerd op een polo 6n GTI.

Die is 5 cm korter dan een normaal 20vt oliefilter, dit was nodig om iets meer ruimte te creëren bij de voorste chassisbalk.
Waar het eigenlijk op neer komt is dat ik vaker wissel omdat de olie dunner is en omdat ik maar de helft van de filter oppervlakte in de oliefilter zit.

Puur een voorzorgsmaatregel
Ok, dat klinkt wel logisch. Dan vraag ik me alleen nog af waarom je die dunnere olie hebt in plaats van de normale 10W40.
kevin20vtdonderdag 7 januari 2010 @ 17:42
Die werd mij aangeraden door vrienden en bekenden omdat dat beter is voor de turbo, en die olie heeft minder lang nodig voordat de olie op bedrijfstemperatuur is.
kevin20vtzaterdag 6 februari 2010 @ 20:55
Vandaag voor het eerst in 2,5 maand ofzo weer in de cabrio gereden (het was droog, zonnig en frisjes).

Dakje open, olie goed warm rijden en dan gas erop! Prachtig, ik blijf me elke keer weer verbazen hoe geweldig hij loopt

Heb vanmorgen ook nog een nieuw hitteschild gemonteerd zodat ik een extra bevestigingsbeugel kon monteren op de bovenste intercoolerbuis.
Fotoupdate hiervan volgt nog!
Barcaconiazaterdag 6 februari 2010 @ 20:56
Gaaf! Ik kan niet wachten tot het hier weer een eindje boven 0 komt zodat het dak open kan.

Ben benieuwd naar de foto's.
kevin20vtzaterdag 6 februari 2010 @ 20:59
Was echt lekker vandaag met het dakje open!

De reacties van mensen ook, dat fluitje van de turbo, straaljager geluid uit de uitlaat als je op het gas gaat en de diepe brom als je gas loslaat zorgt voor veel bekijks.

Ik heb weer een hoop duimpjes en glimlachen mogen ontvangen, ik heb hem erg gemist deze afgelopen weken
kevin20vtzaterdag 13 februari 2010 @ 18:51
Hierbij nog even de beloofde foto:



Het gaat dan om de achterste steun, die had ik vorig jaar al gekocht maar kon ik niet aan de kop bevestigen.

De intercooler buis is namelijk van een Audi S3/TT (225pk) en bij mijn blok loopt de intercoolerbuis normaal anders, daarom had ik er een hitteschild bij (aan de achterkant van de kop) waarbij je die beugel niet kon bevestigen.
Nu na een jaar dan eindelijk gevonden welk hitteschild het moest zijn!

Voordelen zijn dat de intercoolerbuis beter afgeschermd wordt van hitte en vast zit waardoor de siliconen slangen niet zo snel zullen gaan "uitlubberen"
Turquaz52zaterdag 13 februari 2010 @ 21:28
Bekend plaatje... irl is ie mooier

Nogmaals kev, het is een prachtig gezicht om zo'n modern blok zo subtiel ingebouwd te zien in een klassieke auto.
kevin20vtzondag 14 februari 2010 @ 13:16
Dankje! Inderdaad een foto is geduldig maar als je het blok IRL in het cabriootje ziet liggen dan komt dat best overweldigend over.

Zeker als je daarna nog een ritje gaat maken
Ik kan niet wachten tot de sneeuw weer weg gaat
kevin20vtzaterdag 27 februari 2010 @ 19:51
Vandaag weer eens met de cabrio gereden, blauwe lucht, zonnetje en het dak open!

het lijkt erop dat ik wat voorbarig ben geweest met de eerdere berichten over "turbo troubles". Nadat ik de 2e steun op de intercoolerbuis heb gemonteerd en alle slangklemmen na heb gelopen komt die foutmelding niet meer voor!
Ook loopt het maffe karretje weer briljant
YoshiBignosezaterdag 27 februari 2010 @ 21:38
COOLE BAK! Ronde koplampen.
kevin20vtzondag 28 februari 2010 @ 12:33
dankje!
kevin20vtzondag 10 oktober 2010 @ 12:56
damn, ik heb gewoon al vanaf februari niet meer gepost in dit topic...

Nou ja, in ieder geval heeft het cabriootje de hele zomer lekker gereden!!

Enkel op het laatst bleek dat ik een wiellager op de achteras gemold heb, maar het schijnt dan ook zo te zijn dat het niet de bedoeling is om per ongeluk over een bultje heen te vliegen en los te komen van de grond :')

Ergo, hij staat nu lekker droog te wachten tot het voorjaar, en krijgt in de tussentijd weer nieuwe wiellagers achteren en misschien hier en daar nog een mod. *O*
Turquaz52maandag 11 oktober 2010 @ 12:33
Jong update je topic eens met wat pics :P
kevin20vtdinsdag 12 oktober 2010 @ 16:08
mwah is dat nodig dan? Hij ziet er nog steeds hetzelfde uit... ^O^
Turquaz52dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:06
kweenie, had wel een leuke pic update verwacht.. :P
kevin20vtdinsdag 12 oktober 2010 @ 20:19
Ik zal binnenkort nog even een foto maken ;)