Yep.. maarja, daar hoef je geen wiskundige voor te zijn om dat te snappen, had zelfs ik kunnen bedenkenquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:01 schreef Luiheid het volgende:
[..]
Ik begreep dat Eli ermee kwam dat het de aarde chevron moest zijn?
ze hadden de eerste 8 cijfers al dus konden ze toch ook gewoon net zo lang dialen totdat ie het weel deed(over plothole gesproken)quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:40 schreef unaco het volgende:
[..]
Yep.. maarja, daar hoef je geen wiskundige voor te zijn om dat te snappen, had zelfs ik kunnen bedenken
Alleen kost het elke keer een hoop energie.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:38 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
ze hadden de eerste 8 cijfers al dus konden ze toch ook gewoon net zo lang dialen totdat ie het weel deed(over plothole gesproken)
dat kwam toch 'gratis' uit de kern van de planeetquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:18 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Alleen kost het elke keer een hoop energie.
Kans op overheating=explosion. Dus praktisch kunnen ze hoogstens 1x per dag proberen. En voor xxxxxxxx mogelijke input....quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:23 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
dat kwam toch 'gratis' uit de kern van de planeet
quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:37 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Kans op overheating=explosion. Dus praktisch kunnen ze hoogstens 1x per dag proberen. En voor xxxxxxxx mogelijke input....
Je moet er inderdaad niet teveel bij nadenken maarja die rush is 6 maandne bezig met moeilijke berekeningen terwijl het eigenlijk heel makkelijk konquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:07 schreef unaco het volgende:
[..]
Overheating, yep, aan de andere kant zou het hoogstens 39 dagen duren aangezien er 39verschillende symbolen waren als ik het goed heben de 8 waren al vast, dus blijft de laatste variabel. Niet al teveel over nadenken, gewoon lekker kijken
De andere 8 waren pas vast na de berekening van eli (zo heet ie toch?) Ze moesten eerst diverse zwaartekrachtberekeningen uitvoeren, net zoals bij chevron 7 en 8 destijds. Het probleem van de 9e trad pas later op en losten ze dus ook snel op.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:07 schreef unaco het volgende:
[..]
Overheating, yep, aan de andere kant zou het hoogstens 39 dagen duren aangezien er 39verschillende symbolen waren als ik het goed heben de 8 waren al vast, dus blijft de laatste variabel. Niet al teveel over nadenken, gewoon lekker kijken
De eerste 8 hadden ze toch al, die stonden volgens hun in de ancient databasequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:04 schreef kingmob het volgende:
[..]
De andere 8 waren pas vast na de berekening van eli (zo heet ie toch?) Ze moesten eerst diverse zwaartekrachtberekeningen uitvoeren, net zoals bij chevron 7 en 8 destijds. Het probleem van de 9e trad pas later op en losten ze dus ook snel op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Doler12 op 06-10-2009 01:53:37 ]
Ja, maar zonder dialing device ben je dan nog nergens, want er moet nog gecompenseerd worden voor drift en ruimtekromming. Dat was iig de logica uit SG1 en atlantisquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:09 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
De eerste 8 hadden ze toch al, die stonden volgens hun in de ancient database
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:18 schreef Doler12 het volgende:En Stargates zijn niet echt en de Ancients hebben nooit bestaan. Tis een TV serie man...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No amount of money ever bought a second of time.
Een serie wordt leuker als dingen "echt" lijken. Anders krijg je series met uitspraken als "Impossible!! Power level 1.000.000!!!"quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:26 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
En Stargates zijn niet echt en de Ancients hebben nooit bestaan. Tis een TV serie man...
Dat vind ik toch wel belachelijk en dat hebben ze mooi opgelost in bsgquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vond het echt genoeg. Er moet altijd een stukje onzin in blijven zitten om door het verhaal heen te komen, anders zit je alleen maar college te geven.
Ik heb een boek over hoe Star Trek tot stand is gekomen in de jaren '60. Er werkten een aantal adviseurs van NASA e.d. mee voor het wetenschappelijke gedeelte. Natuurlijk wist men dat je in de ruimte geen geluid kunt horen, maar een starship in stilte door je beeld laten vliegen is saai, dus hebben ze er een SFX onder gezet. En wie maakt zich daar nog druk om?
Hoe hebben ze dat dan opgelost? Bij BSG is toch gewoon geluid in de ruimte of ben ik nou gek?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wel belachelijk en dat hebben ze mooi opgelost in bsg
hooguit vliegen er stukjes nog van Ra door de ruimtequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:50 schreef wdn het volgende:
Waar ze het bij Stargate ook nog eens mythologisch zo accuraat mogelijk proberen te zijn. Er zit dus wat meer substantie achter de serie en daarom vind ik SG ook beter dan ST.
Ze hebben zo ongeveer alle Egyptische en Noorse verhalen opgepakt en een verhaal erom heen gemaakt dat logisch lijkt. Het kan zo zijn geweest. Niet dat het reeel is om te veronderstellen dat er inderdaad een Ra rondzwerft door de ruimte
Die aanname was al voor star trek (namelijk in 2001: a space odyssey) onderuit gehaaldquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:20 schreef Witchfynder het volgende: Natuurlijk wist men dat je in de ruimte geen geluid kunt horen, maar een starship in stilte door je beeld laten vliegen is saai, dus hebben ze er een SFX onder gezet. En wie maakt zich daar nog druk om?
Niet helemaal eerlijk IMHO ST speelt zich reltief ver in de toekomst af na WO3, geschiedenis wordt zelden gebruikt. Hier en daar hooguit wat bekende (verzonnen)verhalen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:50 schreef wdn het volgende:
Waar ze het bij Stargate ook nog eens mythologisch zo accuraat mogelijk proberen te zijn. Er zit dus wat meer substantie achter de serie en daarom vind ik SG ook beter dan ST.
Ze hebben zo ongeveer alle Egyptische en Noorse verhalen opgepakt en een verhaal erom heen gemaakt dat logisch lijkt. Het kan zo zijn geweest. Niet dat het reeel is om te veronderstellen dat er inderdaad een Ra rondzwerft door de ruimte
Mag dan volgens jou niet helemaal eerlijk zijn maar zo voel ik het toch :Maar daarom vind ik het dan ook leuker: niet een standaard arsenaal aan leuke dingen op een ruimteschip en maar aliens opzoeken en afknallen. Nee, die gadgets moeten eerst verkregen worden (op wat voor manier dan ookquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:18 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
Niet helemaal eerlijk IMHO ST speelt zich reltief ver in de toekomst af na WO3, geschiedenis wordt zelden gebruikt. Hier en daar hooguit wat bekende (verzonnen)verhalen.
Minder battles (die ik liever gezien had) Zoals Andromeda de versie van startrek zoals Gene Rodenberry bedoelt had.
Stargate is hedendaags gelegen en heeft andere insteek wtf moraal .. schieten en daarna vragen stellen ..
nee daar wordt het altijd gefilmd vanuit een cockpit en hoor je de speaker van andere ruimteschepenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:53 schreef CD-RW het volgende:
[..]
Hoe hebben ze dat dan opgelost? Bij BSG is toch gewoon geluid in de ruimte of ben ik nou gek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |