abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73389747
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:01 schreef Luiheid het volgende:

[..]

Ik begreep dat Eli ermee kwam dat het de aarde chevron moest zijn?
Yep.. maarja, daar hoef je geen wiskundige voor te zijn om dat te snappen, had zelfs ik kunnen bedenken
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:45:41 #202
217708 Luiheid
Luiheid kent geen tijd.
pi_73395193
Dat leek mij idd ook wel logisch
Was je erbij?
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:38:30 #203
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_73398852
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:40 schreef unaco het volgende:

[..]

Yep.. maarja, daar hoef je geen wiskundige voor te zijn om dat te snappen, had zelfs ik kunnen bedenken
ze hadden de eerste 8 cijfers al dus konden ze toch ook gewoon net zo lang dialen totdat ie het weel deed(over plothole gesproken)
pi_73400327
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:38 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

ze hadden de eerste 8 cijfers al dus konden ze toch ook gewoon net zo lang dialen totdat ie het weel deed(over plothole gesproken)
Alleen kost het elke keer een hoop energie.
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:23:08 #205
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_73403321
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:18 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Alleen kost het elke keer een hoop energie.
dat kwam toch 'gratis' uit de kern van de planeet
pi_73403890
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:23 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

dat kwam toch 'gratis' uit de kern van de planeet
Kans op overheating=explosion. Dus praktisch kunnen ze hoogstens 1x per dag proberen. En voor xxxxxxxx mogelijke input....
pi_73408245
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:37 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Kans op overheating=explosion. Dus praktisch kunnen ze hoogstens 1x per dag proberen. En voor xxxxxxxx mogelijke input....

Overheating, yep, aan de andere kant zou het hoogstens 39 dagen duren aangezien er 39verschillende symbolen waren als ik het goed heb en de 8 waren al vast, dus blijft de laatste variabel. Niet al teveel over nadenken, gewoon lekker kijken
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:59:12 #208
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_73410377
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:07 schreef unaco het volgende:

[..]

Overheating, yep, aan de andere kant zou het hoogstens 39 dagen duren aangezien er 39verschillende symbolen waren als ik het goed heb en de 8 waren al vast, dus blijft de laatste variabel. Niet al teveel over nadenken, gewoon lekker kijken
Je moet er inderdaad niet teveel bij nadenken maarja die rush is 6 maandne bezig met moeilijke berekeningen terwijl het eigenlijk heel makkelijk kon
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 00:04:50 #209
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_73412417
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:07 schreef unaco het volgende:

[..]

De andere 8 waren pas vast na de berekening van eli (zo heet ie toch?) Ze moesten eerst diverse zwaartekrachtberekeningen uitvoeren, net zoals bij chevron 7 en 8 destijds. Het probleem van de 9e trad pas later op en losten ze dus ook snel op.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 00:09:24 #210
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_73412567
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:04 schreef kingmob het volgende:

[..]

De andere 8 waren pas vast na de berekening van eli (zo heet ie toch?) Ze moesten eerst diverse zwaartekrachtberekeningen uitvoeren, net zoals bij chevron 7 en 8 destijds. Het probleem van de 9e trad pas later op en losten ze dus ook snel op.
De eerste 8 hadden ze toch al, die stonden volgens hun in de ancient database
pi_73412785
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Doler12 op 06-10-2009 01:53:37 ]
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 00:39:31 #212
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_73413193
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:09 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

De eerste 8 hadden ze toch al, die stonden volgens hun in de ancient database
Ja, maar zonder dialing device ben je dan nog nergens, want er moet nog gecompenseerd worden voor drift en ruimtekromming. Dat was iig de logica uit SG1 en atlantis
pi_73414993
Ik moest zelf als "nieuwe" kijker (alleen de film en paar afleveringen van de eerste serie op tv gezien) wel ff goed luisteren hoe het ook alweer zat met al die Chevrons e.d. En nog snap ik het niet meer helemaal
pi_73417617
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:18 schreef Doler12 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Stargates zijn niet echt en de Ancients hebben nooit bestaan. Tis een TV serie man...
No amount of money ever bought a second of time.
pi_73418543
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:26 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

En Stargates zijn niet echt en de Ancients hebben nooit bestaan. Tis een TV serie man...
Een serie wordt leuker als dingen "echt" lijken. Anders krijg je series met uitspraken als "Impossible!! Power level 1.000.000!!!"
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:20:27 #216
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_73418935
Ik vond het echt genoeg. Er moet altijd een stukje onzin in blijven zitten om door het verhaal heen te komen, anders zit je alleen maar college te geven.

Ik heb een boek over hoe Star Trek tot stand is gekomen in de jaren '60. Er werkten een aantal adviseurs van NASA e.d. mee voor het wetenschappelijke gedeelte. Natuurlijk wist men dat je in de ruimte geen geluid kunt horen, maar een starship in stilte door je beeld laten vliegen is saai, dus hebben ze er een SFX onder gezet. En wie maakt zich daar nog druk om?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_73419533
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vond het echt genoeg. Er moet altijd een stukje onzin in blijven zitten om door het verhaal heen te komen, anders zit je alleen maar college te geven.

Ik heb een boek over hoe Star Trek tot stand is gekomen in de jaren '60. Er werkten een aantal adviseurs van NASA e.d. mee voor het wetenschappelijke gedeelte. Natuurlijk wist men dat je in de ruimte geen geluid kunt horen, maar een starship in stilte door je beeld laten vliegen is saai, dus hebben ze er een SFX onder gezet. En wie maakt zich daar nog druk om?
Dat vind ik toch wel belachelijk en dat hebben ze mooi opgelost in bsg
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_73419854
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat vind ik toch wel belachelijk en dat hebben ze mooi opgelost in bsg
Hoe hebben ze dat dan opgelost? Bij BSG is toch gewoon geluid in de ruimte of ben ik nou gek?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:32:08 #219
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_73420821
Een andere bekende oplossing is bv de heisenbergcompensator bij startrek .. 1 of andere natuurkundige beterweter stelde dat "iets" niet kon met beamen niet kon. Huppaaa *beterweter compensatie dingus* probleem weg ..

Wat ik altijd gaaf vond/vind van ST en Stargate is dat ze mensen inhuren om de techniek zo "plausibel" mogelijk te maken.
Anders krijg je van die airwolf effecten (waar battle-scenes eindeloos herlaald worden) of het carnaval festival deuntje tijdens een space battle .. Bah
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:50:05 #220
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_73421303
Waar ze het bij Stargate ook nog eens mythologisch zo accuraat mogelijk proberen te zijn. Er zit dus wat meer substantie achter de serie en daarom vind ik SG ook beter dan ST.

Ze hebben zo ongeveer alle Egyptische en Noorse verhalen opgepakt en een verhaal erom heen gemaakt dat logisch lijkt. Het kan zo zijn geweest. Niet dat het reeel is om te veronderstellen dat er inderdaad een Ra rondzwerft door de ruimte
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:03:02 #221
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_73421629
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:50 schreef wdn het volgende:
Waar ze het bij Stargate ook nog eens mythologisch zo accuraat mogelijk proberen te zijn. Er zit dus wat meer substantie achter de serie en daarom vind ik SG ook beter dan ST.

Ze hebben zo ongeveer alle Egyptische en Noorse verhalen opgepakt en een verhaal erom heen gemaakt dat logisch lijkt. Het kan zo zijn geweest. Niet dat het reeel is om te veronderstellen dat er inderdaad een Ra rondzwerft door de ruimte
hooguit vliegen er stukjes nog van Ra door de ruimte
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:08:01 #222
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_73421757
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:20 schreef Witchfynder het volgende: Natuurlijk wist men dat je in de ruimte geen geluid kunt horen, maar een starship in stilte door je beeld laten vliegen is saai, dus hebben ze er een SFX onder gezet. En wie maakt zich daar nog druk om?
Die aanname was al voor star trek (namelijk in 2001: a space odyssey) onderuit gehaald
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:18:47 #223
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_73422011
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:50 schreef wdn het volgende:

Niet helemaal eerlijk IMHO ST speelt zich reltief ver in de toekomst af na WO3, geschiedenis wordt zelden gebruikt. Hier en daar hooguit wat bekende (verzonnen)verhalen.
Minder battles (die ik liever gezien had) Zoals Andromeda de versie van startrek zoals Gene Rodenberry bedoelt had.

Stargate is hedendaags gelegen en heeft andere insteek wtf moraal .. schieten en daarna vragen stellen ..
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:45:07 #224
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_73424760
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:18 schreef mr4hughz het volgende:

[..]

Niet helemaal eerlijk IMHO ST speelt zich reltief ver in de toekomst af na WO3, geschiedenis wordt zelden gebruikt. Hier en daar hooguit wat bekende (verzonnen)verhalen.
Minder battles (die ik liever gezien had) Zoals Andromeda de versie van startrek zoals Gene Rodenberry bedoelt had.

Stargate is hedendaags gelegen en heeft andere insteek wtf moraal .. schieten en daarna vragen stellen ..
Mag dan volgens jou niet helemaal eerlijk zijn maar zo voel ik het toch :Maar daarom vind ik het dan ook leuker: niet een standaard arsenaal aan leuke dingen op een ruimteschip en maar aliens opzoeken en afknallen. Nee, die gadgets moeten eerst verkregen worden (op wat voor manier dan ook ).
Eerst alleen maar een poort die niet werkt. Dan een werkende poort en dan speciale wapens en dan eens een ruimteschip. Er zit een veel betere opbouw in SG want we hebben het hele traject mee gekregen.

Het maakt SG gewoon net even iets anders (iets meer) dan andere SF+F series (zoals dus ST).

Niet dat ik niet geniet van alle ST series en films hoor. En van Andromeda heb ik trouwens ook goed genoten
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_73426846
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:53 schreef CD-RW het volgende:

[..]

Hoe hebben ze dat dan opgelost? Bij BSG is toch gewoon geluid in de ruimte of ben ik nou gek?
nee daar wordt het altijd gefilmd vanuit een cockpit en hoor je de speaker van andere ruimteschepen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')