quote:
Vertelquote:Ik weet nog wel een aantal andere dingen wat "saffie" kan betekenen, maar die hou ik voor mezelf (en MaJo).
[..]
Ik heb dat eens gecheckt op irc, de reactie: iedereen heeft toch virusscanners?quote:Tuurlijk kan dat. CZ gaat toch niet door vanwege de Mexicaanse Griep.
Ik kom uit het gebied waar dat gezegde opgaat. Ik kan/ken/kun het nog steeds niet. En zal het nooit kunnen/kennen/kannen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:56 schreef Soempie het volgende:
en het verschil tussen kennen, kannen, kunnen we niet!
Heeft lang geduurd voor ik dat goed deed.
Haha, ik vind het wel jammer dat ik m'n familie niet na kan doen. Maar ben wel blij dat ik het niet overgenomen heb.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:57 schreef Etcetera het volgende:
[..]Ik vind het Amsterdams van dat nummer best tof klinken
Maar goed, ik vind het dan ook niet voor niks een leuk nummer
Nee, want het was al een tijdje geleden dat MaJo en ik samen een saffie hebben gedaan.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:59 schreef Etcetera het volgende:Oh ja
Maar je schijnt tegenwoordig samen met mij wakker te worden
Heb je het daar al met MaJo over gehad
Neequote:Vertel
quote:Ik heb dat eens gecheckt op irc, de reactie: iedereen heeft toch virusscanners?![]()
![]()
quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:57 schreef Etcetera het volgende:
[..]Ik vind het Amsterdams van dat nummer best tof klinken
Maar goed, ik vind het dan ook niet voor niks een leuk nummer
"Mem is net thus"quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:02 schreef Etcetera het volgende:
Als ik Gronings praat kijkt iedereen heel raarIk kan ook maar een paar woorden/zinnen Gronings, dus ik doe het ook niet zo vaak.
Zit bij jou de deur los of is ie open?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:00 schreef Etcetera het volgende:
Ach zo heeft elk dialect wel watzo vraag ik braaf aan iemand 'waar kom je weg' ipv 'waar kom je vandaan'
'Los' ipv 'open'.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zit bij jou de deur los of is ie open?
quote:
Ik zal er eens op lettenquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Daar werd ik zondag nog op betraptquote:Op donderdag 23 juli 2009 11:56 schreef Soempie het volgende:
en het verschil tussen kennen, kannen, kunnen we niet!
Heeft lang geduurd voor ik dat goed deed.
Ook een mooie: 'Hij praat geen Nederlands.'quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:12 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Daar werd ik zondag nog op betrapt
Nee, ik hou mijn mond niet. Want mijn uitspraken zitten je nooit "tot hier".quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:11 schreef Etcetera het volgende:Most die de bek holle, sitst me tot jerre. Ook Fries
Hoop ik ook voor je. Anders ziet men het bij een inbraak als uitlokking.quote:Ik zal er eens op lettenHeb geen idee wat ik daarover zeg, geloof vaker 'los' dan 'open'. Hoop wel dat die momenteel dicht zit
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:15 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, ik hou mijn mond niet. Want mijn uitspraken zitten je nooit "tot hier".![]()
Ook als de deur wel dicht maar niet op slot zit en ze er in wezen niet in kunnen komen zonder sleutel? (Ik vind de voordeur op slot draaien als ik even naar de supermarkt loop onzinnig. Je komt er niet in zonder sleutelquote:Hoop ik ook voor je. Anders ziet men het bij een inbraak als uitlokking.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:11 schreef Etcetera het volgende:
[..]Most die de bek holle, sitst me tot jerre. Ook Fries
losquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En verder ken ik nog fierljeppen en pompeblerequote:
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:19 schreef Nembrionic het volgende:
Bij mij:
- is/staat de deur niet op slot
- is/staat de deur open
Behalve als de deur tegen de muur geleund staatquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef TradeMarkie het volgende:
deuren zijn open, of dicht.
niet los of vast
Ik heb hier anders een aantal hele losse deuren gehad vorig jaarquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef TradeMarkie het volgende:
deuren zijn open, of dicht.
niet los of vast
Dat zou dus betekenen dat ik meer Fries zou kennen dan jij.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:19 schreef Etcetera het volgende:
[..]
En verder ken ik nog fierljeppen en pompeblereEn heit/mem/beppe/pake ofzo, maar dat is toch echt wel alles wat ik aan Fries ken
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:22 schreef Soempie het volgende:
Als de deur open staat, dan staat hij ook echt op een kier of verder open.
Als de deur open is, dan is hij niet op slot.
Bij mij dan he.
Maar ik ben een Groninger, dus dat is niet zo ergquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:22 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat ik meer Fries zou kennen dan jij.
Wel lief dat je invalt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:22 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb toegezegd om in te vallen bij de cliente van een vriendin, maar ik heb helemaal geen zin![]()
Is een oude vrouw, het huis is dus waarschijnlijk brandschoon, ze gaat met me mee schoonmaken dus voel ik me op mn vingers gekekenen het is sowieso weer een nieuw iemand waar je nog niet weet wat je wel of niet kunt zeggen / doen..... Oh en het is ook nog aan de andere kant van de stad
Gewoon bevelen gaan schreeuwen. Mensen op die leeftijd reageren daar automatisch op.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:22 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb toegezegd om in te vallen bij de cliente van een vriendin, maar ik heb helemaal geen zin![]()
Is een oude vrouw, het huis is dus waarschijnlijk brandschoon, ze gaat met me mee schoonmaken dus voel ik me op mn vingers gekekenen het is sowieso weer een nieuw iemand waar je nog niet weet wat je wel of niet kunt zeggen / doen..... Oh en het is ook nog aan de andere kant van de stad
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Gewoon bevelen gaan schreeuwen. Mensen op die leeftijd reageren daar automatisch op.
Ik ben een Hollander, dus het zou wel erg moeten zijn. Jullie en Hullie zijn buren.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:24 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Maar ik ben een Groninger, dus dat is niet zo erg
Heb je ooit een Fries gesprek gehoord? Serieus, dat taaltje is alleen te leren als je d'r geboren en getogen bentquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ben een Hollander, dus het zou wel erg moeten zijn. Jullie en Hullie zijn buren.
Ik mag mezelf niet nomineren begreep ik van MaJo.quote:
Ik heb familie in Ossenzijl, Wolvega en Nijetrijne. Training zat.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:27 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Heb je ooit een Fries gesprek gehoord? Serieus, dat taaltje is alleen te leren als je d'r geboren en getogen bent
Ga je los of sta je er voor open?quote:
Hoezoquote:Op donderdag 23 juli 2009 10:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kunnen we daaruit concluderen dat je niet naar de 4-daagse gaat?
A dirty mind is a joy foreverquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik mag mezelf niet nomineren begreep ik van MaJo.![]()
En buiten dat. In dit forum win jij het toch van mij mbt grove humor.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Gewoon bevelen gaan schreeuwen. Mensen op die leeftijd reageren daar automatisch op.
Oh zo. Dacht dat je overdag ging kijkenquote:
total lossquote:
Dat was gisteren na het proeven van 12 speciaalbierenquote:
I love your mind.quote:
Ik snap hem niet?quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:48 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
De bijvoeging (over oorlog) komt hier ook een beetje sneaky over.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:33 schreef LadyBlack het volgende:
[..]![]()
Ik moet volgende week nog een keer, ik hou me dus maar even in
Lekker hequote:Op donderdag 23 juli 2009 12:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat was gisteren na het proeven van 12 speciaalbieren
Vraag maar aan Tinuviel wat ze er mee zou bedoelen.quote:
Dacht ik ook. Maar na een paar minuten denken was ik er uit.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:39 schreef Nembrionic het volgende:
Ik vind het trouwens lastig nomineren
Eieren, spek, worstjes, bonen, tomaatjes?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:37 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Lekker he
Ik ga nu eerst maar eens ontbijten
Redelijk relevante linkquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
quote:
Zware regen en een dikke blaar..dat wordt heel zwaarquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:41 schreef Etcetera het volgende:
Nijmeegse Vierdaagse geteisterd door regen Arme wyccie
En dat met haar horror voetje.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:41 schreef Etcetera het volgende:
Nijmeegse Vierdaagse geteisterd door regen Arme wyccie
Je bent de s voor joerd vergeten.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:46 schreef MaJo het volgende:
Jhir bin ik werwhat een moal waar joerd wa?
Jij hebt ook gegoogled he?quote:
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zware regen en een dikke blaar..dat wordt heel zwaar
Ik hoop hetquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En dat met haar horror voetje.![]()
Maar, geloof me, ze gaat de vierdaagse gewoon uitlopen.
Zelfs Fries lezen is dikke baggerquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:46 schreef MaJo het volgende:
Jhir bin ik werwhat een moal waar joerd wa?
quote:
Serieus? Stille s? Mijn friese spelling is niet zo goedquote:
Ik snap het. Maar de rest, zelfs Etcie, niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Serieus? Stille s? Mijn friese spelling is niet zo goedmaar snapt iedereen het dan?
toch een mooi staaltje fries dacht ik zo
En iedereen kent Jiskefet, asbak of eigenlijk kleine prullenbakquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:19 schreef Etcetera het volgende:
[..]
En verder ken ik nog fierljeppen en pompeblereEn heit/mem/beppe/pake ofzo, maar dat is toch echt wel alles wat ik aan Fries ken
Doe eens een mooie friese volzin terug danquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik snap het. Maar de rest, zelfs Etcie, niet.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
En iedereen kent Jiskefet, asbak of eigenlijk kleine prullenbak
Zelfs dat weten de meesten niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
En iedereen kent Jiskefet, asbak of eigenlijk kleine prullenbak
Daarom zeg ik het ookquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:58 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zelfs dat weten de meesten niet.
Ik ga nu slapen, om 2000 gaat de wekker weer.
Truste allemaal!
En MaJo, ik hoor wel van je wat de verklaring van Tinuviel is.
Ah. Omdat Google namelijk suggereert dat er een s bij moetquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Parate kennis. Ik zei toch dat ik daar familie heb zitten.
Ahquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:58 schreef MaJo het volgende:
En de vertaling is: wat een lelijk weer vandaag nietwaar?
Wat wordt er bedoeld met de user die de grootste drempelvrees heeft? De user die vaak lurkt maar niet post ofzo?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:11 schreef Etcetera het volgende:
[..]
AhJa daar moet ik je gelijk in geven
De user die nooit nieuwe topics (wil) openenquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat wordt er bedoeld met de user die de grootste drempelvrees heeft? De user die vaak lurkt maar niet post ofzo?
da's Tong (in de AKQ dan, overal anders welquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:13 schreef Etcetera het volgende:
[..]
De user die nooit nieuwe topics (wil) openen
Ik weet hem nietquote:
Wie maakt me los? Wie maakt me los? Twee vragen voor een guldentje. Kijk eens mevrouwtje, heeeeeerlijke vraagtekens, vers van de struik!quote:
'U daar meneer met die rode neus!'quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:38 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wie maakt me los? Wie maakt me los? Twee vragen voor een guldentje. Kijk eens mevrouwtje, heeeeeerlijke vraagtekens, vers van de struik!
Challequote:Op donderdag 23 juli 2009 11:51 schreef Cobra4 het volgende:
Wat voor brood? Ik als (oud) bakkers kind zal het toch echt moeten proeven.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:35 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Mijn laptopje en ik zijn weer herenigdEn het koste opeens maar viereneenhalf tientje, dus toen stond ik daar te scheuren in die winkel
Maar wel chill
Nu even een tas kopen, mijn oudres hebben alles geschikte vakantietassen meegenomen
Hee, dat viel me onlangs ook al opquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:50 schreef TradeMarkie het volgende:
sinds ik een update heb van IE gaat ie soms niet meer automatisch naar de onderkant van de pagina na refreshen, kutzooi
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |