abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71817667
Ja klopt, het gaat om een soort van samenvoeging met de afdeling in Almere, vandaar ook die plotselinge naamverandering. Voordeel van ASW is dat ze qua administratie een heleboel dingen zelf doen, ipv samenwerken met allerlei andere instanties. Dat maakt dat ze (naar mijn idee) minder falen dan de meeste andere studies op administratief gebied
pi_71817847
Oke, duidelijk.

Ik vind deze naam wel een stuk beter klinken trouwens. Dat van dat niet falen heb ik tot nu toe nog niet zo meegekregen, heb er vooral zelf veel moeite in moeten steken. Maar dat zal ook wel met de verhuizing, de vakantieperiode en de afwezigheid van de studieadviseur te maken hebben gehad.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71820599
Hmm ja absoluut, die verhuizing komt niet zo goed uit en het feit dat alle medewerkers op andere momenten op vakantie zijn, zorgt ervoor dat de hele communicatie slecht verloopt. Dat is trouwens op alle CSW-afdelingen het geval... ik heb vandaag te horen gekregen dat alle problemen bij mijn herinschrijving zichzelf zouden moeten oplossen, en anders mag ik wéér langskomen. Na eerst tien verschillende instanties te zijn afgeweest en niemand wist hoe ze me moesten helpen.... pfff.
Maaarrrr! Als je eenmaal goed bent ingeschreven en je begint met de studie, wordt het ineens een stuk leuker en was het die moeite wel waard
Oh, en zorg ervoor dat je bij het eerste college aanwezig bent. Important important!
pi_71830545
Ja, dat heb ik wel gemerkt ja. Op een gegeven moment ben ik er ook maar heen geweest, want ik kon telefonisch en via de mail gewoon niemand bereiken. Bij de balie ben ik ook bijna weer weggestuurd omdat ze niet wisten hoe de procedure ging bij een C.D.

Jeej, hoop dat je niet nog een keer langs hoeft te komen zeg, klinkt als een hoop gedoe!

Ik was wel van plan naar het eerste college te gaan, maar het is wel een beetje onhandig dat de studievereniging tegelijkertijd ook de boekverkoop houdt. Je krijgt belangrijke info op het eerste college? Dank je voor de tip in ieder geval.
pi_71833085
Ja je krijgt echt superveel belangrijke info op het eerste college. Heel veel uitleg over de gang van zaken en handouts met nuttige dingen. Misschien dat ik zelfs nog even langskom Volgens mij is er ook een soort van aanwezigheidsplicht, al weet ik niet hoe ze dat controleren. Ik neem trouwens aan dat je studievereniging daar rekening mee houdt, zou anders een beetje raar zijn. Waarschijnlijk kun je die boeken gewoon vooraf en achteraf ophalen. Komt goed!
pi_71833108
[dubbelpost, oeps]
pi_71833136
[nog meer faalheid]
pi_71833780
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:23 schreef Syr het volgende:
Ja je krijgt echt superveel belangrijke info op het eerste college. Heel veel uitleg over de gang van zaken en handouts met nuttige dingen. Misschien dat ik zelfs nog even langskom Volgens mij is er ook een soort van aanwezigheidsplicht, al weet ik niet hoe ze dat controleren. Ik neem trouwens aan dat je studievereniging daar rekening mee houdt, zou anders een beetje raar zijn. Waarschijnlijk kun je die boeken gewoon vooraf en achteraf ophalen. Komt goed!
Ah oke, dank je wel.
pi_71884547
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:19 schreef Sinceria het volgende:

Leuk man. Ook via Kamernet geen succes?
Bij Kamernet niet, bij ASVA wel! Heb sinds gister een appartementje, antikraak in Geuzenveld (oei ). 50m2 voor 311 bruto voor 2 personen (en dan ook nog min huursubsidie!). Erg fijn (wel ver weg van de faculteit, maarja.. erg fijn opstapje!!).
pi_71891001
Hadden we die brief van de intreeweek niet deze week moeten ontvangen?

Nevermind: In de twee weken voor de Intreeweek ontvang je op het door jou opgegeven e-mailadres en UvA-studentenmail, bericht over de aanvangstijd. Dit wordt ook per post verstuurd samen met het programmaboekje. Vergeet deze niet mee te nemen! Het weekend voor de Intreeweek ontvang je nogmaals een e-mail met daarin de aanvangstijd.

[ Bericht 71% gewijzigd door TedBundy op 14-08-2009 23:58:59 ]
We serial killers are your sons, we are your husbands, we are everywhere. And there will be more of your children dead tomorrow.
pi_71932066
Ik ga ook beginnen met Wiskunde aan de UvA! Ingeschreven op Studentenwoningweb, maar heb niet heel veel haast met het vinden van een kamer. Heen en weer reizen is ook goed te doen.
pi_71933355
Ik heb dit weekend het programmaboekje etc. ontvangen, ziet er grappig uit Hoop dat 't wat wordt!
pi_72033463
Probeer mezelf in te schrijven op de UvA als bijvakstudent...ik dus alle toestemming en papierwerk etc. ingeleverd bij de balie aan de binnengasthuisstraat, krijg ik gister de toestemming van mijn examencommissie terug met als reden dat het niet origineel is, aangezien erasmus een voorgedrukte handtekening van de voorzitter erop zet..

Ik dus weer naar dat zwaar trage telefoon-nummer bellen van de UvA, 9 wachtenden voor me, wachttijd ruim 25 minuten...
En krijg ik te horen van oh, moet je het maar even opnieuw opsturen.
Lekkere toko is dat daar zeg.
pi_72035413
Ik begin 31 augustus met Kunstmatige Intelligentie!

Maar wat een drama om het te regelen zeg. Ik krijg paar dagen geleden een mailtje of ik ook een kopie van mijn diploma wil opsturen.. Terwijl ik al weken terug alleen de cijferlijst had opgestuurd, beetje laat van ze.. Nah goed, ik zoeken, had mijn school geen kopie van mijn diploma erbij gedaan.. Heb ik dat ook nog moeten regelen..

Anyway, ik heb zin in de Intreeweek
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72038318
Ik moet een UvA-kaart aanmaken (http://www.student.uva.nl/fnwi/uva-kaart/object.cfm/BA5593F0-1321-B0BE-A4002B3A87A0B813), maar m'n pasfoto is te klein, wtf.
pi_72038916
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:37 schreef Hanneke12345 het volgende:
Ik moet een UvA-kaart aanmaken (http://www.student.uva.nl/fnwi/uva-kaart/object.cfm/BA5593F0-1321-B0BE-A4002B3A87A0B813), maar m'n pasfoto is te klein, wtf.
Heb je eerst die tool gedaan?
pi_72039551
Ja, daar kwam ik dus niet doorheen, omdat pasfoto te klein. Maar ze gaan er blijkbaar vanuit dat je een normale foto uploadt en daar een klein stukje uit knipt ofzo? Iig, foto 500% vergroten en dan werkt 't wel
pi_72054436
Ik ga dit jaar beginnen aan Europese Studies. Het heeft me wat moeite gekost gezien ik van het HBO instroom met een P. Ik heb ook behoorlijk veel rond moeten bellen, en studielink is ook zo onduidelijk als wat. Ik sta nu ingeschreven, doe mee aan de Intreeweek en heb zowaar een kamer.

Alleen hoor ik hier iedereen over collegekaarten, hoe zit dat?
Aids.
pi_72055016
Als je betaling rond is en als ze je P gecheckt hebben krijg je volgens mij je collegekaart.
pi_72056263
Je krijgt je collegekaart thuisgestuurd. Ik gebruik 'm verder niet, volgens mij is ie alleen handig als je studentenkorting wil krijgen in het Atrium (mensa).
pi_72058414
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:33 schreef TiMPiN het volgende:
Als je betaling rond is en als ze je P gecheckt hebben krijg je volgens mij je collegekaart.
Is allebei rond, heb ik ook bericht van van Studielink. Dat is ook nog een heel gedoe, maar ik zie die collegekaart wel een keer tegemoet. Ik heb ook nog nooit een foto in hoeven leveren btw.
Aids.
pi_72074254
Het is een zelfbouwpasje.
pi_72074356
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:27 schreef Hanneke12345 het volgende:
Ja, kunnen ze daar niet eens wat beters voor verzinnen?

Waarom niet, zoals bij andere universiteiten, een chipkaart met op de achterkant een thermo-read-write-strip waar een computer je meest recente inschrijving (semester) op print?
pi_72074438
Omdat de UvA alles graag moeilijk wil doen
pi_72083839
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:27 schreef Hanneke12345 het volgende:
Maar krijg je daar een keer bericht van dat je die moet maken ofzo?
Aids.
pi_72084033
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 22:23 schreef Mss het volgende:

[..]

Maar krijg je daar een keer bericht van dat je die moet maken ofzo?
Als het goed is krijg je het gewoon thuis met de post.

Het is een soort doe-het-zelfpakket in een envelop. Je plakt dus zelf thuis een pasfoto op je "studenten-legitimatiebewijs".
pi_72084399
Haha ja, en de pasfoto mag niet te groot wezen. Anders past-ie niet. Lang geleden dat ik een schaar in m'n handen heb gehad. Het resultaat mag er dan ook naar wezen.

Overigens, wie overnacht er nog meer in die sportzaal komende intreeweek? Klopt het dat je daar slechts één tas kwijt mag? Hoe moeten kleren, handdoeken, kussens, slaapzakken en slaapmatjes in één tas passen? Ik snap dat niet.
We serial killers are your sons, we are your husbands, we are everywhere. And there will be more of your children dead tomorrow.
pi_72085659
Backpack van duisent liter? Ik zag het wel staan in de intreeweekboekjes. Het is inderdaad vrij weinig, zeker voor vijf dagen.
pi_72097345
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 23:48 schreef TedBundy het volgende:
Overigens, wie overnacht er nog meer in die sportzaal komende intreeweek? Klopt het dat je daar slechts één tas kwijt mag? Hoe moeten kleren, handdoeken, kussens, slaapzakken en slaapmatjes in één tas passen? Ik snap dat niet.

Jep ik! Haha, gezellig! Het leek mij inderdaad ook erg lastig, maar verder op zag ik nog een keer staan: één tas plus slaapzak en luchtbed. Nouja, ik prop het maar allemaal in een weekendtas. Ik ga me er dadelijk eens overheen buigen... Ben benieuwd hoeveel ik erin gepropt krijg!!

Ik heb trouwens wel mijn groepsnummer (172) maar ik kan op Mijn Intree niet zien wie der in zit.. Geen groepje gevonden zegt ie. Iemand die het snapt?
pi_72144753
Helaas kan ik door een volgepropt werkschema niet meedoen aan de intreeweek. Hoe bevalt het tot nu toe?

En hier nog meer mensen die schakeljaar Politicologie - IB doen?
*~* Mensen die zeuren accepteren niet wat er wel is *~*
pi_72158651
Wel Informatica.
pi_72164893
Intreeweek is leuk!
Aids.
pi_72170492
Misschien weet iemand het hier: Ik heb me ingeschreven voor (eerstejaars) Rechten aan de UvA, maar door een fout tussen de uva en Studielink.nl is die inschrijving pas afgelopen dinsdag binnengekomen en geregistreerd. Hierdoor heb ik de introductiedagen op afgelopen maandag en dinsdag dus gemist. Van bekenden hoorde ik dat hier wel veel belangrijke informatie en boekjes zijn gegeven. Onder anderen werd de invulling van het eerste jaar, werkgroepen etc. toegelicht.

Als ik nu gewoon morgen naar de faculteit ga, kunnen ze me daar dan alsnog een beetje wegwijs maken? Ik neem aan van wel toch?
><(({°>
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:47:29 #84
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_72171643
Misschien kan je een kennismakingsgesprek aanvragen? Daar werd me evenveel verteld als wat ik maandag op de introdag te horen kreeg.
pi_72174330
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:47 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Misschien kan je een kennismakingsgesprek aanvragen? Daar werd me evenveel verteld als wat ik maandag op de introdag te horen kreeg.
Doe ik dat wel idd. Bedankt.
><(({°>
pi_72174996
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:09 schreef BigKahuna het volgende:
Misschien weet iemand het hier: Ik heb me ingeschreven voor (eerstejaars) Rechten aan de UvA, maar door een fout tussen de uva en Studielink.nl is die inschrijving pas afgelopen dinsdag binnengekomen en geregistreerd. Hierdoor heb ik de introductiedagen op afgelopen maandag en dinsdag dus gemist. Van bekenden hoorde ik dat hier wel veel belangrijke informatie en boekjes zijn gegeven. Onder anderen werd de invulling van het eerste jaar, werkgroepen etc. toegelicht.

Als ik nu gewoon morgen naar de faculteit ga, kunnen ze me daar dan alsnog een beetje wegwijs maken? Ik neem aan van wel toch?
Doordat ik twee studies doe, heb ik de rechten-introductie ook gemist. Ik moest naar de introdag van mijn 1e studie. Overigens mis je niet zoveel volgens mij, alle praktische informatie is op de uva site te vinden. Ik ben gewoon van plan om de colleges te volgen, de boel bij te houden, en mij voor de tentamens in te scrijven. Dan zie ik wel waar het schip strandt.
pi_72175203
Ik was bij de introductie Rechten, maar het stelde niet zoveel voor hoor. De praktische info is inderdaad allemaal gewoon op de site te vinden. Als je je hebt ingeschreven voor intensief onderwijs kun je op studieweb nakijken in welke groep je bent ingedeeld. Dan is het alleen nog maar even een kwestie van in het rooster kijken. Kan weinig misgaan dus.
pi_72187589
Intreeweek is best geslaagd tot nu toe, vind ik.

Minpuntje is alleen de organisatie van sommige dingen. Er was vandaag een festival waarbij we eerst een half uur in de rij moesten staan. Daarna zou elk groepje een barbecuepakket krijgen om zelf te knoeien op de BBQ. Jammer genoeg was al het vlees al op toen we om half 7 eindelijk binnen waren. En 6 wc's voor ongeveer 3 duizend mensen is een beetje weinig...

Gelukkig is de sfeer wel heel goed en gezellig en er zijn ook leuke activiteiten gepland.
pi_72279789
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:32 schreef Sinceria het volgende:
Intreeweek is best geslaagd tot nu toe, vind ik.

Minpuntje is alleen de organisatie van sommige dingen. Er was vandaag een festival waarbij we eerst een half uur in de rij moesten staan. Daarna zou elk groepje een barbecuepakket krijgen om zelf te knoeien op de BBQ. Jammer genoeg was al het vlees al op toen we om half 7 eindelijk binnen waren. En 6 wc's voor ongeveer 3 duizend mensen is een beetje weinig...

Gelukkig is de sfeer wel heel goed en gezellig en er zijn ook leuke activiteiten gepland.
Mee eens. Ik was zo slim om bijna vooraan in te voegen, maar dat barbecuen zelf vond ik juist geniaal. Ik hoorde dat het eerst zo was dat je dus in de rij moest gaan staan voor eten.. Dus stond je gewoon half uur in de rij voor een worstje
Verder vond ik eigenlijk alleen de feesten vet . Maandag was wel leuk in Carré even, maar Amsterdam Wereldstad vond ik niet zo denderend en de workshops niet voor ingeschreven.. VondeLounge was wel chill op zich

Welk groepje had je en welke studie doe je?
pi_72290254
Ik kom trouwens niet aan de roosters. Als ik op het rooster van mijn studie klik, en het bijbehorende semester krijg ik een venster waarop staat dat de roosters voortaan op roosters.uva.nl te vinden zijn. Ik word dus steeds in een cirkel rondgestuurd en kom niet aan mijn tijden
Aids.
pi_72305283
Welke studie doe je? Stuur anders een mail ofzo, ze kunnen het niet maken om geen rooster online te hebben.
Ik vind rooster.uva.nl trouwens echt een baggersite
pi_72315369
Nah, het is al opgelost. Maar thnx!
Aids.
pi_72316559
Oh ja, voor in de OP: DuTank - Kunstmatige Intelligentie
pi_72324283
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:29 schreef DuTank het volgende:

[..]

Mee eens. Ik was zo slim om bijna vooraan in te voegen, maar dat barbecuen zelf vond ik juist geniaal. Ik hoorde dat het eerst zo was dat je dus in de rij moest gaan staan voor eten.. Dus stond je gewoon half uur in de rij voor een worstje
Verder vond ik eigenlijk alleen de feesten vet . Maandag was wel leuk in Carré even, maar Amsterdam Wereldstad vond ik niet zo denderend en de workshops niet voor ingeschreven.. VondeLounge was wel chill op zich

Welk groepje had je en welke studie doe je?
Ik heb aan veel dingen uiteindelijk ook niet meegedaan, had ook nog andere dingen te doen. Feestjes waren wel oke. Ik doe Algemene Sociale Wetenschappen en zat in groepje 101.

OP is bijgewerkt, met dank aan HeatWave.
pi_72328383
Vandaag weer begonnen.

Trouwens props voor de UvA voor de snelle afhandeling bij probleem met herinschrijving!
Alleen de overwinnaars beslissen wat de oorlogsmisdaden waren.
pi_72346765
quote:
Deze groepsversie moet op de dag van het gastcollege, dit is woensdag,
voor middernacht, via Blackboard worden ingeleverd.
Hoe lever je dan iets in via Blackboard?
pi_72346804
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 17:33 schreef DuTank het volgende:

[..]

Hoe lever je dan iets in via Blackboard?
Via de digital drop box
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_72347219
Mijn studie staat nog niet eens op Blackboard. Ja, onder de naam die het vorig jaar had; Gedrag en Samenleving. Staat ook niks op.

Studiehandleidingen laten nog even op zich wachten dus.
pi_72347582
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 17:34 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Via de digital drop box
Ok, het was even zoeken, maar heb hem gevonden
  dinsdag 1 september 2009 @ 18:06:15 #100
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_72347779
Handig, krijg ik vandaag een brief dat er problemen zijn met mijn inschrijving en ik deze voor 1 september moet regelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')