abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71230324

Die dus.

De Universiteit van Amsterdam is voortgekomen uit het Athenaeum Illustre (1632) en behoort met ruim 28.000 studenten, bijna 5.000 medewerkers en een jaarlijks budget van bijna 500 miljoen euro tot de grote algemene onderzoekuniversiteiten van Europa.

Website

Faculteiten

Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Faculteit der Geesteswetenschappen
Faculteit der Geneeskunde (AMC-UvA)
Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen
Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica
Faculteit der Rechtsgeleerdheid
Faculteit der Tandheelkunde

Voor nieuwe Bachelor en Master studenten is er de Intreeweek

Studenten

Sinceria, eerstejaars Algemene Sociale Wetenschappen
koolstrab, Econometrie
TedBundy, Psychologie
DatMeenJeNiet, Econometrie
Akkies, Psychologie
fusionfake, eerstejaars Geneeskunde
Bostonian, derdejaars Engelse Taal en Cultuur
Ewelina, Europese studies en Geschiedenis
TiMPiN, Rechten
elisuap, Nederlandse taal en cultuur
Syr, Culturele Antropologie
froezie, Biomedische Wetenschappen
Hanneke12345, Wiskunde
DuTank, Kunstmatige Intelligentie
Mss, Europese Studies
Bellamafia, schakeljaar Politicologie - IB
Diabox, Informatica
BigKahuna, Rechten
Soulagement, Rechten

Zo, vertel. Nog meer UvA studenten hier en wat doen jullie?

[ Bericht 0% gewijzigd door HeatWave op 31-08-2009 22:06:58 ]
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_71231109
Volgend jaar Econometrie, Intreeweek en introductie van de studievereniging aanwezig natuurlijk.
pi_71233307
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:12 schreef koolstrab het volgende:
Volgend jaar Econometrie, Intreeweek en introductie van de studievereniging aanwezig natuurlijk.
Leuk, ik ga ook naar beide.
pi_71370385
Zo.

16 juli heb ik te horen gekregen dat ik ben ingeloot voor psychologie. Ik kan m'n geluk niet op natuurlijk ( ), maar inmiddels is er van die feestvreugde niet zo veel meer over. Het inschrijfpakket van de UvA heb ik namelijk nog steeds niet ontvangen. Zodoende heb ik geen UvAnet-ID dat nodig is om je voor de intreeweek aan te kunnen melden.

Status op studielink is als volgt:
Inschrijvingsverzoek ingediend
Verzoek naar de onderwijsinstelling verstuurd, wacht op bevestiging ontvangst

Dat is al bijna twee weken zo. Duurt het altijd zo lang of hebben andere mensen met een lotingstudie het inschrijvingsproces wel al kunnen afronden?
We serial killers are your sons, we are your husbands, we are everywhere. And there will be more of your children dead tomorrow.
pi_71370479
O, en volgens de IB-Groep heb ik pas vanaf 1 september recht op studiefinanciering en de daarbij inbegrepen ov-kaart.

Ik moet echter in augustus al naar Amsterdam. Help.
We serial killers are your sons, we are your husbands, we are everywhere. And there will be more of your children dead tomorrow.
  maandag 27 juli 2009 @ 17:23:55 #6
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_71370522
Ook econometrie hier. Niet aanwezig bij die introductieweek overigens.
  maandag 27 juli 2009 @ 17:29:07 #7
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_71370658
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:18 schreef TedBundy het volgende:
Zo.

16 juli heb ik te horen gekregen dat ik ben ingeloot voor psychologie. Ik kan m'n geluk niet op natuurlijk ( ), maar inmiddels is er van die feestvreugde niet zo veel meer over. Het inschrijfpakket van de UvA heb ik namelijk nog steeds niet ontvangen. Zodoende heb ik geen UvAnet-ID dat nodig is om je voor de intreeweek aan te kunnen melden.

Dat is al bijna twee weken zo. Duurt het altijd zo lang of hebben andere mensen met een lotingstudie het inschrijvingsproces wel al kunnen afronden?
Dat duurt altijd eeuwen. Geen zorgen over maken, die komt uiteindelijk wel. anders kan je altijd even bellen met de jongens en meisjes van de intreeweek om je er alvast in te laten schrijven.

Als je in augustus al een kamer hebt in Amsterdam dan zou ik pa en ma even lief aankijken of zij de boel willen betalen voor een maandje. Anders wordt het een maandje zelf dokken van een bijbaantje.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_71383454
quote:
Zo.

Ik ga ook psychologie doen. Ik heb vrijdag bij het UvA start krantje mijn UvAnet-ID gekregen. En bij de ib-groep staat bij mij hetzelfde, dus wees maar niet bang
pi_71383920
De Uva is organisatorisch/administratief weleens een ramp, dus veel sterkte iedereen
pi_71392932
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:12 schreef koolstrab het volgende:
Ja die introductie van de studievereninging wilde ik ook naartoe, maar is het weer vol.
pi_71401987
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:15 schreef andrew.16 het volgende:

[..]

Ja die introductie van de studievereninging wilde ik ook naartoe, maar is het weer vol.
Of toch niet.
pi_71407052
quote:
Zo.

Gefeliciteerd met je inloting.

Ik heb zelf ook wat ervaring met de administratie van de Uva, ik ben via een colloquium doctum binnen gekomen bij mijn studie, maar daar heb ik zelf heel hard achteraan moeten zitten. E-mails werden niet beantwoord en de telefoon werd niet opgenomen, dus ik ben er uiteindelijk zelf heen gegaan. Dat werkte wel, maar ik mijn studielink staat nog steeds dat de toelaatbaarheid niet bepaald is (hoewel de studieadviseuse me verzekerd heeft dat ik gewoon kan gaan beginnen) en er staat dat de onderwijsinstelling verzoekt om een taaltoets. Wel heb ik al mijn UvAnet-ID binnen.

Ik zou jullie wel in de OP willen zetten trouwens, maar die kan ik niet meer aanpassen.

Zijn er hier nog mensen die naar Amsterdam gaan verhuizen?

Edit: namen zijn erbij gezet. Met dank aan -J-D-

[ Bericht 3% gewijzigd door Sinceria op 28-07-2009 20:35:50 ]
pi_71410362
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:28 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Dank.

En ironisch genoeg stuitte ik vandaag op een pakketje met daarin het felbegeerde UvAnetID en e-mailadres. Heb me maar meteen aangemeld voor de intreeweek.

Overigens: "We zitten nu bijna op de helft van onze capaciteit, dus we zitten de komende weken nog niet vol."

Bron: de intreecrew
pi_71410618
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:03 schreef TedBundy het volgende:

[..]

Dank.

En ironisch genoeg stuitte ik vandaag op een pakketje met daarin het felbegeerde UvAnetID en e-mailadres. Heb me maar meteen aangemeld voor de intreeweek.

Overigens: "We zitten nu bijna op de helft van onze capaciteit, dus we zitten de komende weken nog niet vol."

Bron: de intreecrew
Ah, mooi.

Ik had trouwens een plaatje in de OP gezet, maar die is verdwenen zie ik.
pi_71412110
Toch alleen deze? Is hier in elk geval nog gewoon zichtbaar.
pi_71412194
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:58 schreef TedBundy het volgende:
Toch alleen deze? Is hier in elk geval nog gewoon zichtbaar.
Ja, die inderdaad. Ik zie hem nu zelf ook weer. Zal wel weer aan mij liggen.
pi_71412629
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:28 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook wat ervaring met de administratie van de Uva, ik ben via een colloquium doctum binnen gekomen bij mijn studie, maar daar heb ik zelf heel hard achteraan moeten zitten. E-mails werden niet beantwoord en de telefoon werd niet opgenomen, dus ik ben er uiteindelijk zelf heen gegaan. Dat werkte wel, maar ik mijn studielink staat nog steeds dat de toelaatbaarheid niet bepaald is (hoewel de studieadviseuse me verzekerd heeft dat ik gewoon kan gaan beginnen) en er staat dat de onderwijsinstelling verzoekt om een taaltoets. Wel heb ik al mijn UvAnet-ID binnen.

Ik zou jullie wel in de OP willen zetten trouwens, maar die kan ik niet meer aanpassen.

Zijn er hier nog mensen die naar Amsterdam gaan verhuizen?

Edit: namen zijn erbij gezet. Met dank aan -J-D-
Is jouw CD geverifieerd op studielink? Bij mij dus niet. Er staat wel een groen vinkje bij "Vooropleiding voldoet, mits diploma is geverifieerd (gemeld door IB-Groep)" Ik neem dan dus aan dat het goed zit.
Ik wacht nu op de inschrijfformulieren
pi_71412945
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:13 schreef Akkies het volgende:

[..]

Is jouw CD geverifieerd op studielink? Bij mij dus niet. Er staat wel een groen vinkje bij "Vooropleiding voldoet, mits diploma is geverifieerd (gemeld door IB-Groep)" Ik neem dan dus aan dat het goed zit.
Ik wacht nu op de inschrijfformulieren
Daar staat bij mij niks over vermeld. Het gaat allemaal wat anders als je via een CD binnen komt, denk ik. Dit is wat er bij mij staat:
quote:
De onderwijsinstelling heeft verzoek ontvangen
Aanmeldverzoek geregistreerd door IB-Groep
Toelaatbaarheid is nog niet bepaald
Taaltoets opengesteld (of wacht op resultaat)
Collegegeld betaald of machtiging afgegeven
Maar als er een groen vinkje staat kun je er wel van uitgaan dat het in orde is.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:44:23 #19
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71413670
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:22 schreef TedBundy het volgende:
O, en volgens de IB-Groep heb ik pas vanaf 1 september recht op studiefinanciering en de daarbij inbegrepen ov-kaart.

Ik moet echter in augustus al naar Amsterdam. Help.
Ik krijg die van mij in oktober pas dus het kan erger..
1e jaars geneeskunde btw
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_71414075
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:44 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Ik krijg die van mij in oktober pas dus het kan erger..
1e jaars geneeskunde btw
Waarom dan pas eigenlijk?

Met betrekking tot studiefinanciering: bij de IB-groep is het mogelijk een overbrugging aan te vragen. Dan krijg je een bepaald bedrag, wat je niet hoeft terug te betalen, in de periode tussen je middelbare school en je vervolgstudie.
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:42:25 #21
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71415438
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:57 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Waarom dan pas eigenlijk?

Met betrekking tot studiefinanciering: bij de IB-groep is het mogelijk een overbrugging aan te vragen. Dan krijg je een bepaald bedrag, wat je niet hoeft terug te betalen, in de periode tussen je middelbare school en je vervolgstudie.
Ik word pas in september 18 vandaar. Ik wist niet dat je dat kon aanvragen kan dat nog steeds? Zou handig zijn natuurlijk, als ik er in aanmerking voor kom.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_71415590
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:42 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Ik word pas in september 18 vandaar. Ik wist niet dat je dat kon aanvragen kan dat nog steeds? Zou handig zijn natuurlijk, als ik er in aanmerking voor kom.
Hier staat wat meer over, het kan nog steeds zo te zien.

http://www.ib-groep.nl/pa(...)den_overbrugging.asp
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:05:16 #23
231003 Muki
I will kick your ass.
pi_71446151
ik wil misschien in Amsterdam gaan studeren.. maar kamers vinden is daar een nachtmerrie.

En wil maar 350 euro uitgeven.
pi_71466394
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:23 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Daar staat bij mij niks over vermeld. Het gaat allemaal wat anders als je via een CD binnen komt, denk ik. Dit is wat er bij mij staat:
[..]

Maar als er een groen vinkje staat kun je er wel van uitgaan dat het in orde is.
Oh jeey!
Beste Jorn, Je hebt nog 14 dagen om je in te schrijven voor de opleiding B Psychologie. Daarna vervalt je plaatsingsbewijs. Met vriendelijke groet, Studielink

Denk toch dat ik morgen even een bezoekje ga brengen.
pi_71497312
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 18:54 schreef Akkies het volgende:

[..]

Oh jeey!
Beste Jorn, Je hebt nog 14 dagen om je in te schrijven voor de opleiding B Psychologie. Daarna vervalt je plaatsingsbewijs. Met vriendelijke groet, Studielink

Denk toch dat ik morgen even een bezoekje ga brengen.
Oh, vervelend zeg. Ben je al langs geweest? Pff, Studielink, het is niet ideaal.
pi_71505932
Studielink is een ramp, het geeft niets correct aan.

Ik ben ook UvA student en doe Engelse Taal en Cultuur, 3e jaars inmiddels.
pi_71506857
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:13 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Oh, vervelend zeg. Ben je al langs geweest? Pff, Studielink, het is niet ideaal.
Er was iets niet goed met mijn Colloquium Doctum. Zou nu goed moeten zijn, al kreeg ik vanavond nog een raar mailtje dat ze het bij de studenten administratie nog niet binnen hadden. Ik ga er dan maar van uit dat het elkaar gekruist heeft. Op hoop van zege

Ik heb extreem veel zin om te beginnen. Ik ben inmiddels 25 en voel voor het eerst een soort drang om te studeren. Gelukkig hebben we in NL de mogelijkheid om met een Colloquium binnen te komen.
Ik heb wel wat angst voor het tempo en natuurlijk de extreme achterstand die ik heb zal ook niet echt meewerken(mavo). Gelukkig ben ik gemotiveerd dus het moet gewoon lukken. hehe.

prrt akkies moet slapen
pi_71536053
De UvA! Met haar administratieve chaos, gebouwen verspreid over de stad en ongelofelijke wanorde. Eén ding is zeker: zelfstandig word je er wel. Over het onderwijs heb ik gelukkig niks te klagen. Ik studeer Europese studies en Geschiedenis en heb daarvoor nog een mislukte poging tot Media & Cultuur ondernomen.

Groot pluspunt is wel dat de UvA prachtige locaties in de stad heeft
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_71545929
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:52 schreef Ewelina het volgende:
Ja, zeg dat wel. Ik ben blij als ik straks weer mag beginnen.
pi_71547556
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 01:03 schreef Akkies het volgende:

[..]

Er was iets niet goed met mijn Colloquium Doctum. Zou nu goed moeten zijn, al kreeg ik vanavond nog een raar mailtje dat ze het bij de studenten administratie nog niet binnen hadden. Ik ga er dan maar van uit dat het elkaar gekruist heeft. Op hoop van zege

Ik heb extreem veel zin om te beginnen. Ik ben inmiddels 25 en voel voor het eerst een soort drang om te studeren. Gelukkig hebben we in NL de mogelijkheid om met een Colloquium binnen te komen.
Ik heb wel wat angst voor het tempo en natuurlijk de extreme achterstand die ik heb zal ook niet echt meewerken(mavo). Gelukkig ben ik gemotiveerd dus het moet gewoon lukken. hehe.

prrt akkies moet slapen
Ah, mooi. Maar goed in de gaten houden dan.

Ik ben ook erg blij dat er zoiets als een CD bestaat. Zelf ben ik 24 en heb een aantal deelcertificaten VWO gehaald waarmee ik vrijstellingen heb gekregen. Ik weet ook niet zo goed wat ik kan verwachten, ik ga gewoon mijn best doen. Gefeliciteerd dat je binnen bent gekomen trouwens, dat is al heel wat. Met een beetje motivatie kom je naar mijn ervaring al een heel eind.

Gisteren heb ik mijn beschikking binnen gehad, ben nu officieel binnen. Ik moet hem nog opsturen naar de administratie, en dan neem ik aan dat het op Studielink ook zal komen te staan.
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:52 schreef Ewelina het volgende:
De UvA! Met haar administratieve chaos, gebouwen verspreid over de stad en ongelofelijke wanorde. Eén ding is zeker: zelfstandig word je er wel. Over het onderwijs heb ik gelukkig niks te klagen. Ik studeer Europese studies en Geschiedenis en heb daarvoor nog een mislukte poging tot Media & Cultuur ondernomen.

Klinkt goed. Die locaties zijn ook een enorm pluspunt in mijn ogen, heb ook nog nagedacht over Leiden of Utrecht, maar Amsterdam heeft toch wel een beetje mijn hart gestolen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinceria op 02-08-2009 21:47:44 ]
pi_71555631
Gooi mij maar uit de OP, ik ga uiteindelijk toch maar naar Rotterdam toe.
pi_71578644
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 04:08 schreef andrew.16 het volgende:
Gooi mij maar uit de OP, ik ga uiteindelijk toch maar naar Rotterdam toe.
Waarom toch naar Rotterdam?
pi_71600348
Jeej ik heb vandaag mijn collegekaart binnen gekregen, dat betekent dat alles goed is gegaan met de UvA en het dus studielink weer is die fouten maakt....
pi_71606232
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:15 schreef Bostonian het volgende:
Jeej ik heb vandaag mijn collegekaart binnen gekregen, dat betekent dat alles goed is gegaan met de UvA en het dus studielink weer is die fouten maakt....
Fijn dat dat dan geregeld is.

Hoe bevalt je studie? Ik heb er ook nog over gedacht Engelse Taal en Cultuur te gaan studeren, maar ik heb ervan af gezien omdat ik niet zo'n goed beeld van de perspectieven op een baan kon krijgen. Heb je daar al enig idee over?
pi_71613678
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:15 schreef Bostonian het volgende:
mmm hier nog niet goed. Nog 9 dagen Ik jaloers

update: het is gelukt

[ Bericht 17% gewijzigd door Akkies op 05-08-2009 23:55:56 ]
pi_71664727
Ik begin in September met Rechten, intreeweek ingeschreven...ben benieuwd of het wat is, hoop iig wat nieuwe studiegenoten te leren kennen zodat ik geen einzelganger hoef te worden
pi_71725706
hey iedereen. zit normaal niet op dit forum maar gezien het feit dat er hier geloof ik aardig wat mensen kijken:
Wie heeft de boekenlijst van 2009-2010 voor Nederlandse taal en cultuur al ontvangen van de UvA?
Ik ga over 3 dagen op vakantie en kom pas 31 augustus terug...wordt zo moeilijk dan. Als iemand hem al heeft ontvangen laat het me even weten!
Bij voorbaat heeeel veel dank!
groetjes elise
jaja
pi_71725772
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 10:47 schreef elisuap het volgende:
hey iedereen. zit normaal niet op dit forum maar gezien het feit dat er hier geloof ik aardig wat mensen kijken:
Wie heeft de boekenlijst van 2009-2010 voor Nederlandse taal en cultuur al ontvangen van de UvA?
Ik ga over 3 dagen op vakantie en kom pas 31 augustus terug...wordt zo moeilijk dan. Als iemand hem al heeft ontvangen laat het me even weten!
groetjes elise
Doe geen Nederlands, maar wat je kan proberen is te kijken in de studiegids. Kan je kijken welke vakken je het eerste semester hebt en per vak staat er een vermelding van het studie-materiaal. Weet niet of het 100% betrouwbaar is, maar als je echt niet wil wachten kan het een optie zijn om hier alvast wat van te bestellen.
pi_71726125
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 10:47 schreef elisuap het volgende:
groetjes elise
Je hoort tijdens de colleges wel welke boeken je moet gebruiken. Ik zou wachten met kopen totdat de colleges beginnen, want niet zelden klopt het niet wat er in de studiegids staat Anders koop je de boeken voor Jan met de korte achternaam en gebruik je ze vervolgens niet. Bovendien heeft niemand voor het 1e college wat gedaan, en zit de boekenwinkel (Athenaeum) op 5 minuutjes lopen van het PC Hoofthuis/Bungehuis waar je de meeste colleges zal hebben
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_71737791
Bedankt voor de reacties!
Ik maakte me gewoon een beetje zorgen, want op de dag dat ik terugkom uit Thailand begint de studie dus al. En dan moet ik nog boeken bestellen etc...
Maar ok, het lijkt me inderdaad verstandiger om dan maar te wachten...wil inderdaad niet met overbodige boeken zitten. Zo heb ik vorig jaar voor de School voor Journalistiek heel enthousiast alle boeken nieuw gekocht, helemaal in de overtuiging dat de studie écht wat voor mij was, en ben ik in december gestopt. Heel spijtig, heeft me aardig wat gekost (ookal heb ik de boeken weer verkocht, maar toch)
jaja
pi_71749247
Woohoo UvA
Ben nu tweedejaars Culturele Antropologie studente en nog steeds erg blij met mijn keuze. Alhoewel ik in de eerste instantie een beetje bang was voor De Grote Stad, ben ik nu helemaal verliefd geworden op Amsterdam. Ik zit (naar mijn mening) op de leukste locaties in de binnenstad en dat maakt naar school gaan een stukje leuker.
De administratie is inderdaad niet de beste die ik ooit gezien heb, maar met een beetje zelfstandigheid en doorzettingsvermogen kom je er wel.
pi_71799594
UvA begin dit jaar aan biomedische wetenschappen erg veel zin in alles, intreeweek, beginnen etc. Kamers zoeken nog steeds geen succes :S grr.
pi_71801118
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 01:45 schreef Akkies het volgende:

[..]

mmm hier nog niet goed. Nog 9 dagen Ik jaloers

update: het is gelukt
Ah, mooi! Ik heb nog niets binnengehad, ook Studielink is nog niet aangepast bij mij. Ga maar weer eens bellen binnenkort.
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:30 schreef Syr het volgende:
Woohoo UvA
Ben nu tweedejaars Culturele Antropologie studente en nog steeds erg blij met mijn keuze. Alhoewel ik in de eerste instantie een beetje bang was voor De Grote Stad, ben ik nu helemaal verliefd geworden op Amsterdam. Ik zit (naar mijn mening) op de leukste locaties in de binnenstad en dat maakt naar school gaan een stukje leuker.
De administratie is inderdaad niet de beste die ik ooit gezien heb, maar met een beetje zelfstandigheid en doorzettingsvermogen kom je er wel.
Ik zit ook in de binnenstad. Jouw studie leek me ook erg interessant, ben van plan met mijn studie een beetje die richting op te gaan.
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:35 schreef froezie het volgende:
UvA begin dit jaar aan biomedische wetenschappen erg veel zin in alles, intreeweek, beginnen etc. Kamers zoeken nog steeds geen succes :S grr.
Leuk man. Ook via Kamernet geen succes?
pi_71801141
Ik ga er trouwens vanuit dat wanneer mensen hun studie vermelden ze ook in de OP willen, als dat niet zo is moet je het maar zeggen.
pi_71802218
Ik meld me! Heb vorig jaar Bestuurskunde gedaan in Leiden, maar ik kom in september gezellig naar de UvA, midden in de stad Rechtsgeleerdheid studeren.
pi_71803508
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:19 schreef Sinceria het volgende:
Ik zit ook in de binnenstad. Jouw studie leek me ook erg interessant, ben van plan met mijn studie een beetje die richting op te gaan.
Oh cool, wat doe je dan?
pi_71807302
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:30 schreef Syr het volgende:

[..]

Oh cool, wat doe je dan?
Ik ga Algemene Sociale Wetenschappen studeren, is heel breed. Ik had namelijk moeite een specifieke richting te kiezen, hoewel jouw studie mee ook erg aansprak en ik me daar bijna voor had ingeschreven een jaar geleden. Ik kan nu kiezen uit een paar verschillende profielen in het tweede jaar dus staan alle opties nog open.
pi_71810780
Ah dat is zeker een boeiende studie ja. En dan heb je geluk dat ze van Almere naar Amsterdam zijn verhuisd, dat maakt studeren toch wel een tikje leuker
pi_71815053
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 09:37 schreef Syr het volgende:
Ah dat is zeker een boeiende studie ja. En dan heb je geluk dat ze van Almere naar Amsterdam zijn verhuisd, dat maakt studeren toch wel een tikje leuker
Oh, kwam het uit Almere dan? Ik heb begrepen dat ze verhuisd zijn vanaf een andere locatie in Amsterdam. Het heette vorig jaar ook nog anders; Gedrag en Samenleving.
pi_71816595
Volgens Studielink ben ik nu ook binnen.
pi_71817667
Ja klopt, het gaat om een soort van samenvoeging met de afdeling in Almere, vandaar ook die plotselinge naamverandering. Voordeel van ASW is dat ze qua administratie een heleboel dingen zelf doen, ipv samenwerken met allerlei andere instanties. Dat maakt dat ze (naar mijn idee) minder falen dan de meeste andere studies op administratief gebied
pi_71817847
Oke, duidelijk.

Ik vind deze naam wel een stuk beter klinken trouwens. Dat van dat niet falen heb ik tot nu toe nog niet zo meegekregen, heb er vooral zelf veel moeite in moeten steken. Maar dat zal ook wel met de verhuizing, de vakantieperiode en de afwezigheid van de studieadviseur te maken hebben gehad.
pi_71820599
Hmm ja absoluut, die verhuizing komt niet zo goed uit en het feit dat alle medewerkers op andere momenten op vakantie zijn, zorgt ervoor dat de hele communicatie slecht verloopt. Dat is trouwens op alle CSW-afdelingen het geval... ik heb vandaag te horen gekregen dat alle problemen bij mijn herinschrijving zichzelf zouden moeten oplossen, en anders mag ik wéér langskomen. Na eerst tien verschillende instanties te zijn afgeweest en niemand wist hoe ze me moesten helpen.... pfff.
Maaarrrr! Als je eenmaal goed bent ingeschreven en je begint met de studie, wordt het ineens een stuk leuker en was het die moeite wel waard
Oh, en zorg ervoor dat je bij het eerste college aanwezig bent. Important important!
pi_71830545
Ja, dat heb ik wel gemerkt ja. Op een gegeven moment ben ik er ook maar heen geweest, want ik kon telefonisch en via de mail gewoon niemand bereiken. Bij de balie ben ik ook bijna weer weggestuurd omdat ze niet wisten hoe de procedure ging bij een C.D.

Jeej, hoop dat je niet nog een keer langs hoeft te komen zeg, klinkt als een hoop gedoe!

Ik was wel van plan naar het eerste college te gaan, maar het is wel een beetje onhandig dat de studievereniging tegelijkertijd ook de boekverkoop houdt. Je krijgt belangrijke info op het eerste college? Dank je voor de tip in ieder geval.
pi_71833085
Ja je krijgt echt superveel belangrijke info op het eerste college. Heel veel uitleg over de gang van zaken en handouts met nuttige dingen. Misschien dat ik zelfs nog even langskom Volgens mij is er ook een soort van aanwezigheidsplicht, al weet ik niet hoe ze dat controleren. Ik neem trouwens aan dat je studievereniging daar rekening mee houdt, zou anders een beetje raar zijn. Waarschijnlijk kun je die boeken gewoon vooraf en achteraf ophalen. Komt goed!
pi_71833108
[dubbelpost, oeps]
pi_71833136
[nog meer faalheid]
pi_71833780
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:23 schreef Syr het volgende:
Ja je krijgt echt superveel belangrijke info op het eerste college. Heel veel uitleg over de gang van zaken en handouts met nuttige dingen. Misschien dat ik zelfs nog even langskom Volgens mij is er ook een soort van aanwezigheidsplicht, al weet ik niet hoe ze dat controleren. Ik neem trouwens aan dat je studievereniging daar rekening mee houdt, zou anders een beetje raar zijn. Waarschijnlijk kun je die boeken gewoon vooraf en achteraf ophalen. Komt goed!
Ah oke, dank je wel.
pi_71884547
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:19 schreef Sinceria het volgende:

Leuk man. Ook via Kamernet geen succes?
Bij Kamernet niet, bij ASVA wel! Heb sinds gister een appartementje, antikraak in Geuzenveld (oei ). 50m2 voor 311 bruto voor 2 personen (en dan ook nog min huursubsidie!). Erg fijn (wel ver weg van de faculteit, maarja.. erg fijn opstapje!!).
pi_71891001
Hadden we die brief van de intreeweek niet deze week moeten ontvangen?

Nevermind: In de twee weken voor de Intreeweek ontvang je op het door jou opgegeven e-mailadres en UvA-studentenmail, bericht over de aanvangstijd. Dit wordt ook per post verstuurd samen met het programmaboekje. Vergeet deze niet mee te nemen! Het weekend voor de Intreeweek ontvang je nogmaals een e-mail met daarin de aanvangstijd.

[ Bericht 71% gewijzigd door TedBundy op 14-08-2009 23:58:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')