abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76713449
och, ik ben opgegroeid in roosendaal (brabant) en toen ik klein was had je daar net zo goed achterbuurten. alleen noemden we dat toen arbeidersbuurt
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76713681
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:10 schreef simmu het volgende:
och, ik ben opgegroeid in roosendaal (brabant) en toen ik klein was had je daar net zo goed achterbuurten. alleen noemden we dat toen arbeidersbuurt
Ik in roermond, daar was toendertijd een wijk waar een paar straten waren waar de politie gewoon niet durfde te komen.

En dat waren nederlandse aso's waar de politie toen bang voor was.

Ook met uitgaan in roermond was het elk weekend wel raak met een flinke knokpartij en dan kwam de poltie ook pas na 1/2 uur omdat anders de vechtende groepen zich tegen de 3 mensen die dienst hadden keerden.
pi_76715894
och ja! mot met uitgaan. dat was toen ook nog heel erg ja! toen ik nog thuiswoonde de kampers tegen de luitjes uit theijke (ik noem het maar ff bij de dialectnaam) op het kerkpleintje. compleet met messen en honkbalknuppels. en dan haalt het nu het nieuws als een rotjochie op school een mes laat zien!
pi_76735675
grmbl. had ik het niet net nog over schoonpa? nog een voorbeeldje dan. sangdrax moest vandaag voor die promotie vanalles regelen in delft. gesprek met pedel enzo, turks snoepgoed voor mij kopen, dat soort dingetjes

enfin, ook langs zn pa. duurt altijd uren "kan je even naar mijn compu kijken", je kent het wel. ben je prof, mag je nog de compu van je pa fixen. laat het gaan simmu, laat het gaan.... enfin; heeft er toen (bij zn pa dus) een connexxionbusje vol gehandipten tegen de zijdeur aangereden. en maar een half telefoonnr onder de ruitenwisser achtergelaten. enfin. we zijn natuurlijk gewoon verzekerd en er was een getuige, die chauffeur was ook al opgespoord met 1 belletje en de auto rijdt nog. zo geregeld zou je zeggen. schadeformuliertje klaar. ware het niet dat schoonpa natuurlijk over de rooie ging, paniek, gedoe, gezever. al met al duurde het 3 uur voordat sangdrax hem kalm genoeg had (epilepsie heeftie ook). blablabla, nu ben je je slooppremie kwijt (not....) de verzekering vergoed alleen dagwaarde (zo'n deur van de sloop kost toch niks man) enzovoorts. ik kon hem over de telefoon tekeer horen gaan. helaas is die chauffeur trouwens bij deze ook zn baan kwijt op staande voet. de verzekering eist van ons dat we aangifte doen vanwege dat halve telefoonnr. en dat valt dan onder doorrijden na ongeval oid. bahbahbah.
pi_76736178
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:15 schreef simmu het volgende:
sub]ben je prof, mag je nog de compu van je pa fixen. laat het gaan simmu, laat het gaan....[/sub]
Gaat hij prof. worden of dr.? Ik zie namelijk geen benoemingen op de agenda staan.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_76736972
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:25 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Gaat hij prof. worden of dr.? Ik zie namelijk geen benoemingen op de agenda staan.
oooh, jij zit stiekum te kijken wie hij dan irl zou kunnen zijn!
pi_76737258
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:40 schreef simmu het volgende:

[..]

oooh, jij zit stiekum te kijken wie hij dan irl zou kunnen zijn!
Ja, wel als je mogelijkerwijs op dezelfde afdeling zit
Greece
pi_76737391
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:46 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ja, wel als je mogelijkerwijs op dezelfde afdeling zit
ik zal hem vragen te pmmen dan
pi_76737434
wat doe je precies allemaal? en als wat?
nieuwsgierig aagje hier ook hoor
pi_76737548
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:49 schreef simmu het volgende:

[..]

ik zal hem vragen te pmmen dan
Nee joh, ik ben ook maar een student. Wel eens les gehad van zijn promotors (mogelijkerwijs)
Greece
pi_76738397
het is een promotie, en je kan het zoeken in peer to peer technologie. zo, nu geef ik dusdanig info dat het irl acceptabel zou zijn en op inet de mensen die er niks mee te maken hebben ook niks weten
pi_77237160
Ik ben nu bezig om mij in opties te verdiepen, en meer specifiek met het Black-Scholes optiewaarderingsmodel, erg interessant!

Dit vlak (berekent via het Black-Scholes model) vormt bijvoorbeeld de optiepremie op een Europese call-optie met een uitoefenprijs van 10. Wat je heel leuk kunt zien is dat als de optie expireert (op T-t = 0) is dat de optiepremie gegeven wordt door het verschil tussen koers van het aandeel en de uitoefenprijs (op voorwaarde dat dit verschil niet kleiner dan nul wordt). Opvallend is dat als de tijd tot het expireren van de optie toeneemt dat de premie van de optie naar een maximum tendeert, pas al je binnen de 25-30 dagen tot expiratie komt kun je op grond van dit model zien dat de optiepremie afneemt.

Nu maar eens het bed opzoeken.

[ Bericht 26% gewijzigd door Bolkesteijn op 25-01-2010 02:37:51 ]
pi_77237205
quote:
Op maandag 25 januari 2010 02:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ben nu bezig om mij in opties te verdiepen, en meer specifiek met het Black-Scholes optiewaarderingsmodel, erg interessant!

http://en.wikipedia.org/wiki/Black%E2%80%93Scholes
Leuk, kun je daarna meteen door met Monte Carlo.

Daar ben ik zelf ook nog niet aan toegekomen..
Greece
pi_77237217
Met Monte Carlo simulaties ben ik bezig bij het vak Transport Economics, we gebruiken het daar om de vraag naar transport en de daarmee samenhangende wachttijden op transport te simuleren. Leuke materie.
pi_77319681
quote:
Op maandag 25 januari 2010 02:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

Dit vlak (berekent via het Black-Scholes model) vormt bijvoorbeeld de optiepremie op een Europese call-optie met een uitoefenprijs van 10. Wat je heel leuk kunt zien is dat als de optie expireert (op T-t = 0) is dat de optiepremie gegeven wordt door het verschil tussen koers van het aandeel en de uitoefenprijs (op voorwaarde dat dit verschil niet kleiner dan nul wordt). Opvallend is dat als de tijd tot het expireren van de optie toeneemt dat de premie van de optie naar een maximum tendeert, pas al je binnen de 25-30 dagen tot expiratie komt kun je op grond van dit model zien dat de optiepremie afneemt.

[ afbeelding ]

Nu maar eens het bed opzoeken.
Moet je het Black Scholes model leren voor school? Wij hadden het afgelopen semester ook als onderdeel van 1 van onze vakken op school. Best interessant maar wel vrij (abstract) pittig.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77320068
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Moet je het Black Scholes model leren voor school? Wij hadden het afgelopen semester ook als onderdeel van 1 van onze vakken op school. Best interessant maar wel vrij (abstract) pittig.
Ik vind het wel prettig als het lekker abstract is, dat schept duidelijkheid in de materie. Ik faal dan ook hopeloos bij vakken zoals 'Marketing' of 'Organisatiestrategie'.
pi_77328407
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 01:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind het wel prettig als het lekker abstract is, dat schept duidelijkheid in de materie. Ik faal dan ook hopeloos bij vakken zoals 'Marketing' of 'Organisatiestrategie'.
Maar je hebt het dus wel voor school? Wou overigens ook niet zeggen dat abstract niet goed is. Maar zoals we deze discussie al eens eerder hebben gevoerd. Al die erg abstracte modellen in de beleggingswereld CAPM/APT etc. (ook deze modellen voor het prijzen van opties) staan soms totaal niet in realiteit met de werkelijkheid. Of zelfs die bullcrap met microeconomie, wanneer maak je max. profit? MC=MR en als de lijn dan boven de AC uitkomt. Yeh right ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_77349545
het is gedaan en het is af! aanschouw het pinguinpaar:

voor deze week eventjes Dr Ir Sangdrax en simmu
pi_77350487
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:18 schreef simmu het volgende:
het is gedaan en het is af! aanschouw het pinguinpaar:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

voor deze week eventjes Dr Ir Sangdrax en simmu
Congratz
pi_77350730
Gefeliciteerd, een mooie mijlpaal!
pi_77351764
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar je hebt het dus wel voor school?
Ja.
quote:
Wou overigens ook niet zeggen dat abstract niet goed is.
Abstract is eigenlijk niet het goede woord. Al die organisatie en marketing theorieën zijn ook abstract, maar wat ik het grote voordeel vind aan de wiskundige aanpak is dat je precies weet wat bepaalde variabelen inhouden. Zo is volatiliteit gedefinieerd als de variantie van het rendement, een bladzijde en je bent klaar. Bij organisatietheorieen wijden ze er gerust 5 pagina's aan en dan heb je op het eind nog steeds geen strakke definitie. Het grote nadeel daarvan is dat het tot spraakverwarring kan leiden. Bij de wiskundige aanpak die men vaak bij finance doet heb je daar geen problemen mee.
quote:
Maar zoals we deze discussie al eens eerder hebben gevoerd. Al die erg abstracte modellen in de beleggingswereld CAPM/APT etc. (ook deze modellen voor het prijzen van opties) staan soms totaal niet in realiteit met de werkelijkheid. Of zelfs die bullcrap met microeconomie, wanneer maak je max. profit? MC=MR en als de lijn dan boven de AC uitkomt. Yeh right ..
Toch is het wel noodzakelijk bij een wetenschappelijke opleiding. De wetenschap wil een verklaring achter gebeurtenissen vinden en dus ontkom je er niet aan met theorieën zoals het CAPM, APT, Black-Scholes, en het micro-economische kader te werken. Dat wil nog niet zeggen dat die theorieën ook altijd tot bruikbare resultaten kunnen leiden, ze zijn nog in ontwikkeling.

Overigens is Black-Scholes juist heel goed praktisch toe te passen, dus dat zou je moeten aanspreken. Al die optiehandelaren werken met een verbeterd Black-Scholes model op hun handelsconsoles (dus niet meer aannemen dat de prijzen van onderliggende waarden Normaal verdeeld zijn maar bijvoorbeeld Student verdeeld zijn). Bij LTCM ging het ook goed, behalve toen Jeltsin grappen uit ging halen met de Russische munt.
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 20:55:09 #222
236264 crew  capricia
pi_77351802
Wat leuk! Leuke foto's ook! Gefeliciteerd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77351807
Gefeliciteerd simmu, waarin is sangdrax gepromoveerd?
pi_77352199
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gefeliciteerd simmu, waarin is sangdrax gepromoveerd?
informatica. nu istie gewoon ubernerd
pi_77352599
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]
Toch is het wel noodzakelijk bij een wetenschappelijke opleiding. De wetenschap wil een verklaring achter gebeurtenissen vinden en dus ontkom je er niet aan met theorieën zoals het CAPM, APT, Black-Scholes, en het micro-economische kader te werken. Dat wil nog niet zeggen dat die theorieën ook altijd tot bruikbare resultaten kunnen leiden, ze zijn nog in ontwikkeling. Overigens is Black-Scholes juist heel goed praktisch toe te passen, dus dat zou je moeten aanspreken. Al die optiehandelaren werken met een verbeterd Black-Scholes model op hun handelsconsoles (dus niet meer aannemen dat de prijzen van onderliggende waarden Normaal verdeeld zijn maar bijvoorbeeld Student verdeeld zijn).
Mja, het voordeel van die handelsmachines zijn dat die black scholes formules gewoon handig voor je worden uitgerekend. Je hoeft totaal geen optie berekeningen meer op papier te doen.

Ik ben het enigszins met je eens over de noodzakelijkheid van CAPM, APT en dergelijke. Het probleem vind ik alleen dat die modellen als uitgangspunt worden genomen tegen fundamentele en technische analyse. In plaats van beide uit een neutraal oogpunt te bekijken wat ik veel beter zou vinden. En dan hadden we ook nog zo'n professor die dat soort zaken erg interessant vind. Echt, risico bepalen op basis van Variantie, beta en standard deviatie. F*cking belachelijk. Echt om te huilen toen we die hoorcollege hadden Hoe krijg je het toch in je hoofd om te denken dat risico en portfolio rendementen ook maar enigszins een lineaire lijn kunnen zijn.

Ik moest een essay schrijven over de werking en nalatigheden van het EMH stelsel. Daar heb ik toen als enige empirische bewijslasten op een rijtje gezet waarom EMH echt rutjeprut is en ook waarom in heel specifieke gevallen er met TA wel degelijke excessieve rendementen te behalen vallen. Krijg ik cijfer terug... men was het er niet mee eens... wel grmbldbl

Echt, grrr. Ook die vragen, een portfolio gaan valueren domweg op beta en st.deviatie verschil

Waar ik dan nog wel enigsinds te spreken over ben is het Arbitrage Pricing Theory model, maar dat werd bij ons alleen in de stof gegooid als tegenhanger voor het CAPM model heb ik het idee. We moesten op het examen dan ook uitleggen waarom het CAPM model beter is en praktischer is dan het APT model.
Ik moest me inhouden om niet de wijsneus uit te hangen en daar neer te zetten dat CAPM echt rutjeprut is en totaal geen voordelen heeft boven APT. Wat heet geen enkele. CAPM is gewoon de slechtste versie van APT met als factor de market.

En dan heb ik komend semester nog 2 van de 4 vakken die weer over deze beleggingstheorien gaan
Nou, ik ga een weekje tegenstribbelen, als de professors alleen geen zin hebben in een waardige discussie omtrent realiteit van dit soort modellen zeg ik de rest van de 11 week ja en amen op elk wiskundig (risico) model wat we voorgeschoteld krijgen

Ja je maakt wat mee op de economische faculteit
pi_77352880
Haha. Dat is wel een theorie die ik heel vaak toe pas en met goed gevolg; probeer nooit de prof te slim af te zijn. Het zou overigens best kunnen dat ik teveel met al die theorieën bezig ben, eigenlijk moest ik maar eens gaan beleggen.

Onze docent is optiehandelaar geweest, iedere college behandeld hij naast 2 uur stof ook een uurtje zijn vak als optiehandelaar. Toch wel mooi om te zien wat je allemaal met opties kunt doen. De payoff van een aandeel nabouwen, geen probleem, maar wel met het voordeel dat je alleen de optiepremie kwijt bent ipv de volle mep voor het aandeel moet betalen. Aan de andere kant, ik ben te risicoavers om met dit soort dingen te gaan experimenteren.

[ Bericht 28% gewijzigd door Bolkesteijn op 27-01-2010 21:22:43 ]
pi_77354278
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Haha. Dat is wel een theorie die ik heel vaak toe pas en met goed gevolg; probeer nooit de prof te slim af te zijn. Het zou overigens best kunnen dat ik teveel met al die theorieën bezig ben, eigenlijk moest ik maar eens gaan beleggen.

Onze docent is optiehandelaar geweest, iedere college behandeld hij naast 2 uur stof ook een uurtje zijn vak als optiehandelaar. Toch wel mooi om te zien wat je allemaal met opties kunt doen. De payoff van een aandeel nabouwen, geen probleem, maar wel met het voordeel dat je alleen de optiepremie kwijt bent ipv de volle mep voor het aandeel moet betalen. Aan de andere kant, ik ben te risicoavers om met dit soort dingen te gaan experimenteren.
Ik ben van nature erg allergisch als ik iets hoor wat indruist tegen principes die ik zelf toepas en waarin ik geloof! Nee, we hebben het hier niet over religies maar simpele wiskundige modellen!

En ja, ik ga veel te vaak tegen leraren in. Soms werpt dat vruchten af, soms niet. Het vak waar dat cijfer inviel heeft alleen wel te leiden onder mijn eigen stommiteiten. Dat moet ik natuurlijk voorkomen.

Respect voor een professor is belangrijk. Bang en nerveus zijn of niet durven iets te vragen omdat het een stomme vraag lijkt te zijn is iets anders. En bij ons tijdens hoorcolleges is het of/of. Niet er tussen in..

Grappig dat je overigens over risico avers begint. Dat was 1 van de onderdelen die we moesten leren voor micro economie dit semester. Uncertainty, de utility functies.
pi_77469640
Heeft iedereen al naar buiten gekeken? Prachtig zo met de (volle?) maan en de sneeuw.
  Moderator zondag 31 januari 2010 @ 02:52:04 #229
236264 crew  capricia
pi_77469676
Het is hier (Utrecht) wel wit...en het is geen coke.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77469718
Jammer dat het niet wat kouder is. Het schijnt fantastisch te zijn om door een besneeuwde omgeving te schaatsen met maanlicht, er is zoveel licht dat je prima kunt zien waar je schaatst.

Bevalt het modden trouwens?
  Moderator zondag 31 januari 2010 @ 03:01:55 #231
236264 crew  capricia
pi_77469745
quote:
Op zondag 31 januari 2010 02:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Jammer dat het niet wat kouder is. Het schijnt fantastisch te zijn om door een besneeuwde omgeving te schaatsen met maanlicht, er is zoveel licht dat je prima kunt zien waar je schaatst.

Bevalt het modden trouwens?
Heb eigenlijk nog niet zoveel moeten modden...
Het stukje waar wij op zitten is best wel okay! (qua users).
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 6 februari 2010 @ 13:27:31 #232
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77700514
Terug van vakantie in de Filippijnen. Even wat picca's

Zo reis je dan rond in de wat meer afgelegen gebieden, in een gepimpte jeepney

Lekke band op een bergweg met rechts een (leeg) rijstveld. Totaal 3x een lekke band gehad, 1x een bus zelf moeten aanduwen en 1x halverwege gestrand vanwege een in de prak gedraaid differentieel

Rijstvelden in Batad, Noord Luzon. Dit is Unesco Werelderfgoed. Voor een guesthouse met ongeveer dit uitzicht betaalde ik 150 pesos ( ¤2,30 ) per nacht. Niet per auto of brommer te bereiken, je moet zelf eerst lopend een berg over (ca 2 uur). Geen elektriciteit in het dorp op de foto, maar wel in het guesthouse (hoger op de berg)

Geld is hier nog echt iets waard. Als mensen hout nodig hebben dan kunnen ze dat in het bos gaan hakken, maar omdat dat eigendom is van de barrangay (kleinste bestuurseenheid binnen een stad/ dorp) moeten ze hiervoor aan de barrangay betalen en bouwen ze dus een schuld op. Het bord hierboven hangt op een centrale plek in het dorp en laat die schulden zien. Bedenk dat 1 peso = ¤0,015 ....

In de bergen van noord Luzon zitten breezermeisjes niet de hele dag op MSN, maar ze werken gewoon hard, bijvoorbeeld rijst stampen. De mannen zie ik trouwens vooral kaarten en bier drinken, zoals het hoort.

Ik had het geluk om een uitbarsting van de Mayon vulkaan mee te maken . Gezien vanaf het balkon van m'n hotel in Legazpi, zuid Luzon, op 15km afstand van de vulkaan (tot 8km afstand waren mensen geevacueerd). Wel jammer dat m'n (brakke, oude) camera geen belichtingstijden toestond van >1 sec, dus de foto is erg donker.

De beroemde Chocolat Hills op het eiland Bohol

En een tarsier, de kleinste primaat ter wereld, ook op Bohol. Die beestjes zijn echt schattig .

De Filippijnen maken een bevolkingsexplosie door, dus het wemelt overal van de kinderen. Door de enorm snelle groei van de bevolking neemt ondanks een redelijke economische groei het GDP per capita nauwelijks toe en moet ondanks de enorme hoeveelheid rijstvelden toch 10% van de rijst worden geimporteerd. (foto in Loboc, Bohol).

Enkele minuten nadat ik deze foto nam op het prachtige eilandje Siquijor reed ik op een afdaling over een onverharde trail een motorfiets (en mezelf) in de puin . Resultaat: zes hechtingen in m'n knie (ik kon het bot zien) en veel schaafwonden. Hoewel de motorfiets aardig krom was kon ik er gelukkig nog de 20km naar het ziekenhuis mee rijden. Op zich wel een mooie kans om eens een ziekenhuis van binnen te zien op een straatarm eilandje met 80.000 inwoners. Ik moet zeggen dat ze me uitstekend hebben dichtgenaaid. Ik kreeg zelfs een verdoving, tetanusprik en antibiotica. Maar Filippijnse verpleegsters zijn dan ook wereldberoemd . Heb wel een week ofzo niet kunnen lopen.

De ondergrondse rivier in Sabang op het eiland Palawan is de op één na langste bevaarbare ondergrondse rivier ter wereld. Op de foto zie je de opening. Binnenin is het prachtig (maar geen picca's vanwege brakke camera). De standaard tour gaat zo'n 1,5km naar binnen, maar je kunt tot zo'n 4,5km. Helaas kreeg ik het niet meer geregeld om de volle 4,5km te gaan (moet je van tevoren aanvragen en hangt af van de drukte).

In Sabang (Palawan) hebben ze ook toffe mangroves. Op één tour van een uurtje zag ik 3 mangrove snakes, 1 python en diverse ijsvogels. Oh, en veel muggen...

Island hoppen van het ene paradijseilandje naar het andere in El Nido, Palawan was een van de hoogtepunten van m'n reis.

En een sub-hoogtepunt was elke keer de lunch BBQ

Al met al een schitterende 2-maanden in de Filippijnen
Filippijnen

Bovenstaande foto's zijn slechts een kleine selectie van waar ik allemaal ben geweest en wat heb gezien
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77701345
Damn wat een gave foto's . Was je niet bang infecties e.d. op te lopen toen je knie open lag !
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zaterdag 6 februari 2010 @ 13:55:24 #234
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
  zaterdag 6 februari 2010 @ 14:01:18 #235
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77701664
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
Was je niet bang infecties e.d. op te lopen toen je knie open lag !
Ja, ik zat er wel een beetje over in wat de medische fasciliteiten zouden zijn op zo'n straatarm eilandje. Ik hield ook al rekening met dichtnaaien met een botte naald en zonder verdoving, maar ze hadden het prima voor elkaar. Infecties was ik niet meer bang voor na een tetanus prik en antibiotica, maar als ze dat niet hadden gehad dan was ik misschien naar een grote stad gegaan op een naburig eiland. Dan ben je alleen wel een halve dag verder.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 14:02:16 #236
179598 Deprater
pi_77701739
Wow, dat ziet er echt avontuurlijk uit.
Greece
  zaterdag 6 februari 2010 @ 14:59:26 #238
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77703137
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 14:02 schreef Deprater het volgende:
heb je ook een kaartje / map van de tour / route
Route in blauw.
Belangrijkste stops in magenta

Mijn reisverslagen
pi_77703716
mooi hoor
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:37:31 #240
179598 Deprater
pi_77704187
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 14:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Route in blauw.
Belangrijkste stops in magenta

[ afbeelding ]
hoe staan de pijltjes ?? Start manilla en dan, heb je ook een weblog ergens?
Ben je op miniloc geweest? Hoe groot is dat?

[ Bericht 6% gewijzigd door Deprater op 06-02-2010 15:43:21 ]
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:43:23 #241
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77706046
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 15:37 schreef Deprater het volgende:

[..]

hoe staan de pijltjes ?? Start manilla en dan, heb je ook een weblog ergens?
Manila > Baguio > Sagada > Banaue > Batad >Tuguegarao > Manila > Legazpi > Donsol > Tacloban > Cebu > Tagbilaran > Loboc > Dumaguete > Siquijor > Dumaguete > Camiguin > Cagayan de Oro > Davao > Puerto Princesa > Sabang > El Nido > Puerto Princesa > Manila
quote:
Ben je op miniloc geweest? Hoe groot is dat?
[ afbeelding ]
Ja, klein.
Nee, geen weblog (ik ga geen laptop meeslepen )
Mijn reisverslagen
pi_77706085
Plaatjes zijn uiteraard ubertof, hoe zit dat eigenlijk met de volgende vakantie SeLang? Ik dacht dat je dit jaar meer dan 6 maand op vakantie wou ?
  Moderator zaterdag 6 februari 2010 @ 16:48:01 #243
236264 crew  capricia
pi_77706163
Damn, wat een gave reis zeg! Hoe lang ben je er uiteindelijk geweest?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:52:53 #244
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77706307
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Plaatjes zijn uiteraard ubertof, hoe zit dat eigenlijk met de volgende vakantie SeLang? Ik dacht dat je dit jaar meer dan 6 maand op vakantie wou ?
6 maanden is de target
Volgende reis weet ik nog niet.
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:48 schreef capricia het volgende:
Damn, wat een gave reis zeg! Hoe lang ben je er uiteindelijk geweest?
2 maanden. Dat is de tijdsduur waar ik nu op ga standardiseren voor verre reizen want dat is net een mooie tijdsduur. Niet te kort en niet te lang. Moet toch een beetje in touch blijven met de beurs enzo
Mijn reisverslagen
pi_77706772
Hoe zit het met de taal daar eigenlijk? Ik heb geen idee wat ze daar spreken en of ze daar enigsinds engels verstaan? (bijv. toen je in het ziekenhuis was .. is dat handen en voeten en gebaren werk of toch nog enige conversatie door middel van een tolk?)
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:28:59 #246
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77707314
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe zit het met de taal daar eigenlijk? Ik heb geen idee wat ze daar spreken en of ze daar enigsinds engels verstaan? (bijv. toen je in het ziekenhuis was .. is dat handen en voeten en gebaren werk of toch nog enige conversatie door middel van een tolk?)
Er wordt over het algemeen prima Engels gesproken, dus geen problemen in het ziekenhuis. Bijna nergens in Azie heb je zo weinig taalproblemen. De officiele taal is Tagalog, maar er zijn >100 regionale talen.
Mijn reisverslagen
pi_77707988
Mooie platen SeLang, en welkom terug. Nog bij de beurs van Manilla geweest?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:57:40 #248
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77708174
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mooie platen SeLang, en welkom terug. Nog bij de beurs van Manilla geweest?
Ja!
(alleen vergeten fotos van te maken).
Mijn reisverslagen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:59:57 #249
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_77726988
Zo dat ziet er weer uit als een mooie lange reis selang.

Ik heb het moeten doen met 1 week skivakantie waar ik net van terug ben. Onze organisator had wel een fanatastisch chalet op de piste geregeld. Goed weer gehad, alleen de laatste dag veel sneeuw, maar dat is ook wel weer leuk om door de verse sneeuw te skieen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')