Net als het berichtquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:40 schreef TTD het volgende:
Hij is weg...
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_5459450,00.html
Kolo Toure signs for Manchester Cityquote:Op woensdag 29 juli 2009 18:47 schreef Banaanensuiker het volgende:
Skysports was niet de enige met het bericht dat de medische keuring vandaag zou plaats vinden, dus denk wel dat hij maandag o.i.d wordt gepresenteerd.
OH lekker is datquote:Op woensdag 29 juli 2009 19:33 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Eduardo is in ieder geval met het Kroatische team weg.
En het seizoen is nog niet eens begonnenquote:Op woensdag 29 juli 2009 19:23 schreef Banaanensuiker het volgende:
Dat is wel erg snel, die transfer van king kolo. Gaat nog een lastig seizoen worden.
WTF dat is over twee weken?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:53 schreef Banaanensuiker het volgende:
Eduardo is weg voor een qualificatiewedstrijd tegen Wit rusland op 12 augustus. Tenminste, dat is wat ik op internet kan vinden.
neequote:Op woensdag 29 juli 2009 20:06 schreef Bevin het volgende:
Wenger mag nu toch wel de portomonnee trekken om nog serieus voor de titel mee te kunnen doen, of zie ik dat verkeerd?
Misschien willen ze wel eens af van die enorme schuld die ze hebben.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:15 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het zwaar een gebrek aan ambitie om twee basisspelers te verkopen aan een van de (nieuwe) rivalen, en dat is waar ik het meeste van baal.
Wat een pass.quote:
Kon je nou echt niet een maandje wachten?quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:58 schreef Rejected het volgende:
[..]
Mooi gelopen van Mr. Fabregas! Kep home shirt van Fabregas besteld, hopelijk blijftie.
Zou Wenger al op de tribune hebben gezeten bij een Franse tweede divisieclub, waar een 17-jarig negertje de sterren van de hemel speelt in de achterhoede? Tuurlijk, hij is nu nog jong en je weet niet hoe 'ie zich verder gaat ontwikkelen, raakt in paniek als er een spits op 'm af komt en werd er uitgelopen door de ietwat zwaarlijvige keeper van de tegenstander, maar hij is jong, zwart en Fransquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:43 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Nou ja dat is niet helemaal waar natuurlijk. Garantie op jonge, talentvolle en stabiele Franse negers hebben we wel.
Precies!quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:48 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Zou Wenger al op de tribune hebben gezeten bij een Franse tweede divisieclub, waar een 17-jarig negertje de sterren van de hemel speelt in de achterhoede? Tuurlijk, hij is nu nog jong en je weet niet hoe 'ie zich verder gaat ontwikkelen, raakt in paniek als er een spits op 'm af komt en werd er uitgelopen door de ietwat zwaarlijvige keeper van de tegenstander, maar hij is jong, zwart en Frans![]()
Kopen!
Toch maar even kijken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:49 schreef fanneke het volgende:
Dit weekend de Emirates Cup, waarin Arsenal speelt tegen Atletico Madrid en Rangers, LIVE op Sport1.
Ik wat minderquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:52 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Toch maar even kijken.
Heb goede herinneringen overgehouden aan de vorige edities.
Blijft een hele pijnlijke moment ja.quote:
Geld? Ik denk ook dat hij merkt dat Man City wel ambitieus is en er iets mee doet terwijl Arsenal gewoon weer achter de feiten aan lijkt te lopen... waar blijft die topper van een DM die jullie zo hard nodig hebben? Wenger heeft het op jonkies en op de Franse competitie, waarom dan in hemelsnaam niet Cana gekocht (voor 5/6M!)? Nu speelt hij bij Sunderland for crying out loud en wordt Lee Cattermole genoemd... Na ja, in ieder geval Eduardo en Rosicky terug dit seizoen!quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:55 schreef Banaanensuiker het volgende:
Echt wel een transfer die pijn doet hier. Toure was er lang voor de club en heeft zich altijd volledig ingezet en dan kiest hij zo voor het geld.
Afrikanen staan daar ook vaak anders in, net als spelers uit andere arme landen. Voetbal is hun unieke kans om geld te verdienen, ook voor de familie, dat scheelt toch weer wat dooie neefjes en nichtjes. Die grijpen die kans met beide handen aan, onder het motto wat maar binnen is, is binnen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 02:14 schreef TTD het volgende:
OF misschien toch verdeeldheid in de kleedkamer? Want het valt echt wel op dat het allemaal afrikanen zijn die weggaan.
het leuke is is dat hij waarschijnlijk transfervrij isquote:Op donderdag 30 juli 2009 10:08 schreef PiraatPiet het volgende:
Vieira, zou op zich wel mooi zijn. Hij is alleen wel erg vaak geblesseerd geweest, maar dat is bij meer spelers gebeurt wanneer ze uit Engeland vertrokken. Als je hem voor 5 miljoen kunt halen zou ik het overwegen, voor 10 miljoen of meer (zoals op zo'n onbetrouwbare website een maand of wat geleden stond), niet.
Het pay-as-you-play is wel aantrekkelijk. Of hij het nog heeft weet ik niet daarvoor heb ik te weinig Inter gezien.
quote:LONDON (AP) - Arsenal midfielder Tomas Rosicky has picked up a minor injury problem since making his comeback earlier this month after nearly 18 months out.
2009 Summer Transfers
Photos2009 Summer Transfers
2009 MLS Transfers
Transfer PagesEngland | Europe | Major League Soccer
The Czech Republic international has not played in Arsenal's last three preseason matches, including a 1-0 victory Wednesday night against Hannover 96 in Germany.
Arsenal said Thursday that Rosicky picked up a "minor problem" in the Barnet friendly on July 18.
That was his comeback after hamstring and knee injuries ruled him out since January 2008.
It was not immediately clear if Rosicky would be available for the Emirates Cup preseason tournament this weekend.
If the most recent problem turns out to be worse than expected, it would be a major blow to manager Arsene Wenger's plans.
The Frenchman had highlighted the 28-year-old Rosicky as a key attacking option after striker Emmanuel Adebayor's joined Manchester City and Samir Nasri was ruled out last week for up to three months.
Deja vu all over again...quote:If I Spend, I'll Do It The Right Way
Arsène Wenger knows he must spend his money “in the right way” if he decides to strengthen his squad before the transfer window closes.
The Arsenal manager has funds available and the sale of two major players would suggest he needs to go into the market.
However the Frenchman is not so sure. After the 1-0 win at Hannover he cautioned against knee-jerk reactions and revealed he was not close to bringing in a new name.
“I feel we are strong enough but if we can add then we will do it,” he said.
“In England people think that all the problems can be sorted out by buying players.
“I believe the biggest target is to work hard in training, improve what we can improve and have confidence in the players that we have.
“If we need to add then we will. We have money available so for us it is now [important] to spend it in the right way when we do it or if we do it.
“But unfortunately I cannot tell you that we are close to signing anyone at the moment.”
Het verschill is dat Arsenal niet in Russisch/Arabisch/Amerikaanse handen is gevallen hierdoor hebben zij een minder grote transferbudget dan de andere clubs waardoor het lijkt dat Arsenal vrij arm is. Ze hebben nu ongever 50miljoen vrij gemaakt met het vertrek van Adebayor, Touré en Eboué(die naar aller waarschijnljkheid weg gaat). 20miljoen naar Huntelaar, 20miljoen voor verdedigend mid en dan nog 10miljoen voor een leuke verdediger. Plus ze hadden nog 13miljoen voordat ze spelers gingen verkopen. Maar Wenger zal wel weer 200k voor een verdediger uitgeven en vervolgens om hem na 7 jaar voor 20miljoen te gaan verkopen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:09 schreef Ritmo het volgende:
Zonder de Arsenal-supporters te willen beledigen: wat is er aan de hand? Schulden die weg gewerkt moeten worden ofzo? Arsenal lijkt echt af te zakken naar de subtop in Engeland.
Ach wat een geleuter. Het is toch overduidelijk dat Wenger geen geld uit _wil_ geven. Dat is een essentieel verschil. En Touré en Adebayor, daar had Wenger blijkbaar genoeg redenen voor om hen te verkopen, anders doe je dat niet aan een potentieel rivaal.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:40 schreef mcyodogg het volgende:
en het lijkt of Arsenal daar niet in meekan. Althans niet genoeg. En dan heb ik het niet alleen over de spendeerkracht, maar ook over de capaciteit om je beste spelers te kunnen behouden.
Spelers behouden heeft met spenderen te maken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:40 schreef mcyodogg het volgende:
De Premier League is sinds een jaar of 5/6 een stuk competatiever geworden, en het lijkt of Arsenal daar niet in meekan. Althans niet genoeg. En dan heb ik het niet alleen over de spendeerkracht, maar ook over de capaciteit om je beste spelers te kunnen behouden.
Het is duidelijk ook transferpolitiek. Maar je gaat me niet vertellen dat Arsenal meekan met de vele tientallen miljoenen die in het verleden door Chelsea werd uitgegeven, en tegenwoordig meer door Liverpool, United en City.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:42 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Ach wat een geleuter. Het is toch overduidelijk dat Wenger geen geld uit _wil_ geven. Dat is een essentieel verschil. En Touré en Adebayor, daar had Wenger blijkbaar genoeg redenen voor om hen te verkopen, anders doe je dat niet aan een potentieel rivaal.
Hoeft niet per se. Soms is het een kwestie van een speler aan zijn contract houden en over te halen waarom het goed is voor zijn sportieve carriere om bij Arsenal te blijven.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:44 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Spelers behouden heeft met spenderen te maken.
Maar als je hem 10 miljoen per jaar kan bieden dan heeft ie wel wat meer reden om te blijven. Tuurlijk is het niet 100% de reden om spelers te behouden maar wel een belangrijke.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:48 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Hoeft niet per se. Soms is het een kwestie van een speler aan zijn contract houden en over te halen waarom het goed is voor zijn sportieve carriere om bij Arsenal te blijven.
Arsenal moet zichzelf afvragen wat het beste is, je ziel aan een Arabier of wat dan ook verkopen of het op je eigen benen zien te redden en dan misschien geen kampioen worden, maar wel je eigen identiteit waarborgen. Ik kies in ieder geval voor het laatste.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:55 schreef Ritmo het volgende:
Is toch erg zonde, want na Chelsea komt Manchester City er straks aan. Zie toch liever Arsenal met ManU en L'pool om de titel strijden.
Absoluut! Dit is de oorzaak van de grote schuldenlast (hoewel het nog altijd peanuts is vergeleken met andere grote clubs), en die schuldenlast is op zijn beurt dé reden van de extreem voorzichtige transfer- en salarispolitiek van Arsenal. Pas in 2030 zal de schuld volledig afbetaald zijn en kan het stadion gewoon Ashburton Grove gaan heten.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:46 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het precies zit, maar volgens mij drukken de kosten van het stadion ook nog altijd op de begroting.
quote:Forget what the tabloids and other newspapers will have you believe.
They picked on what came out of Arsenal with regard to Tomas Rosicky’s “minor problem”, married it with his absence from all the friendlies after Barnet and came out with their usual negative headlines about him suffering a relapse…
The player on his official website has announced that not only is he fit but that Arsene Wenger has already told him (and Gael Clichy) that they will play in the Emirates Cup!
"I thought that I would spend more time on the pitch (against Barnet) and then the two matches that followed I had to watch from the stands"
“I was also ready for Wednesday's match in Hanover, but the coach decided that I, as well as Gaël Clichy will get a chance to play at the weekend in the Emirates Cup tournament” he said.
He also indicated that the reason for his absence may have been connected with the heavy training schedule in Austria which may have affected him more than others due to his 18 month absence.
"There is a difference when one has an eighteen-month break from football, even if he is healthy. We had intensive training, a few games then more exercises. I hurt all over. For four days I could not really run. We were so tired that we did not have the mood for any fun”
But I am fit, which is the most important thing now."
Waar zat je aan te denken? Dat iemand van deze lijst wel even wat geld in Arsenal zou stoppen?quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:02 schreef PiraatPiet het volgende:
[..]
Het enige waar ik niet tegen zou zijn als een echte Arsenal-supporter Arsenal zou overnemen. Geen Arabier die een speeltje wil.
Dan zou het zo zijn dat ze wel mee kunnen, maar niet willen, wat nog veel erger is.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:42 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Ach wat een geleuter. Het is toch overduidelijk dat Wenger geen geld uit _wil_ geven. Dat is een essentieel verschil. En Touré en Adebayor, daar had Wenger blijkbaar genoeg redenen voor om hen te verkopen, anders doe je dat niet aan een potentieel rivaal.
Ik ben bang dat als komend jaar niks wordt dat de club verkocht zal worden want volgens mij mochten de aandeelhouders na een bepaald datum hun aandelen gaan verkopen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:51 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Dan zou het zo zijn dat ze wel mee kunnen, maar niet willen, wat nog veel erger is.
Het zal wel een beetje van beide zijn. Door de recessie schijnt dat project wat ze hebben lopen met Highbury niet zo denderend te gaan en er zijn natuurlijk nog de schulden van de bouw van het stadion. Aan de andere kant komen ook meerdere malen berichten in de pers van verschillende personen bij Arsenal die aangeven dat er wel geld beschikbaar is. En Wenger blijft telkens hetzelfde praatje houden als er iemand vertrekt. Nog afgezien van het beschikbare budget overschat Wenger zijn eigen selectie
Komend jaar wordt wel cruciaal voor Arsenal. Komt er niks meer bij dan is de kans dat ze geen 4e worden serieus aanwezig. En zonder CL zijn Van Persie en Fabregas meteen weg
Nee ik zou niemand weten, maar als Arsenal ooit overgenomen zou moeten worden, wil ik het wel dat het gebeurt met iemand die feeling heeft met de club en dus geen rijkaard die het als speeltje wil hebben omdat Arsenal toevallig in de Premier League speelt. Dat bedoelde ik er mee.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Waar zat je aan te denken? Dat iemand van deze lijst wel even wat geld in Arsenal zou stoppen?
Dat is een belachelijke prijs.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:35 schreef Banaanensuiker het volgende:
Vandaag wel transfergeruchten dat Wenger De Rossi wilt halen. Zou zo'n 30m pond moeten kosten.
Van mij mag het.quote:
Een extra spits vind ik niet echt noodzakelijk. RvP/Bendner/Vela/Eduardo/Walcott hebben we al, een topper zou natuurlijk welkom zijn maar AW komt zelden met al gearriveerde spelers op de proppen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:27 schreef Ytereo het volgende:
Koop asjeblieft gewoon Huntelaar, ga Arsenal dit seizoen veel bekijken @ Sport 1
Bendner kan het niveau toch niet aan ?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:45 schreef Words het volgende:
[..]
Een extra spits vind ik niet echt noodzakelijk. RvP/Bendner/Vela/Eduardo/Walcott hebben we al, een topper zou natuurlijk welkom zijn maar AW komt zelden met al gearriveerde spelers op de proppen.
Ik heb liever een goede stofzuiger/breker op het middenveld die de gaten dichtloopt, ballen afpakt en ook lekker de beuk er in gooit. Ik vraag me af of Viera dit nog kan.
De Rossi was volgens arseblog gewoon een random practical joke.
Hij heeft een rotseizoen gehad maar schoot alsnog een behoorlijk aantal (ik dacht ongeveer 15) binnen. Ik ben ook niet overtuigd en zie veel meer in Eduardo. Vela lijkt nu ook zijn doorbraak te maken dit seizoen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:47 schreef Ytereo het volgende:
[..]
Bendner kan het niveau toch niet aan ?
En Wallcot zie ik liever op de zijkanten.
Balans is het woord. De untouchables waren ook een mix van jong en oud. Je zult altijd ervaring moeten hebben in het team. En je kan niet alleen technisch vaardige voetballers in je team hebben, je hebt ook werkers nodig ter ondersteuning. Dat zijn twee dingen die het huidige Arsenal imo mist.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik snap het probleem eigenlijk niet. Arsenal is geen koopclub, ze halen jonge technische spelers. Daarmee zijn ze veel succesvoller geworden dan ze daarvoor ooit waren.
Nadeel daarvan is dat als er een paar spelers wegvallen of vaak geblesseerd zijn, het elftal instabiel wordt. Dat kun je je niet veroorloven als je ene concurrent de beste voetballer ter wereld heeft in een goed draaiend team, de ander alles kan kopen en heel aardige trainers heeft, terwijl Liverpool het ook gewoon uitstekend doet.
Dan worden ze vierde, maar in wezen horen ze wel bij de top 5 van de wereld of zitten daar heel dicht tegenaan. Dat het dan teleurstellend is als het even allemaal niet zo goed uitpakt is nog geen reden om de hele strategie overboord te gooien en maar oude dure spelers te gaan kopen.
klopt maar echt leidersfiguren zijn op het moment niet. Daar doelde ik een beetje op met ervaring, mannen die de kar trekken. Er zijn idd genoeg die qua aantal wedstrijden meer dan voldoende ervaring hebben.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Cesk heeft al 230 wedstrijden gespeeld voor Arsenal en 40 voor Spanje. Als hij nu nog niet voldoende ervaring heeft wordt het nooit wat
Ervaring is gewoon een kul argument, als je dat nu 4 jaar geleden gezegd zou hebben dan zou het op gaan maar dit team is ook al 4 jaar verderquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:29 schreef Words het volgende:
[..]
klopt maar echt leidersfiguren zijn op het moment niet. Daar doelde ik een beetje op met ervaring, mannen die de kar trekken. Er zijn idd genoeg die qua aantal wedstrijden meer dan voldoende ervaring hebben.
Dat zou best wel eens kunnen. Het pakt niet altijd even goed uit, en je hebt ook met omstandigheden te maken waar je verder niet zoveel invloed op hebt waardoor het allemaal niet op zijn plek valt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:17 schreef Words het volgende:
Balans is het woord. De untouchables waren ook een mix van jong en oud. Je zult altijd ervaring moeten hebben in het team. En je kan niet alleen technisch vaardige voetballers in je team hebben, je hebt ook werkers nodig ter ondersteuning. Dat zijn twee dingen die het huidige Arsenal imo mist.
In dat geval kunnen we de komst van Klaas Jan vergeten, lijkt me.quote:Arsenal meldt zich bij Bordeaux voor Chamakh
Arsène Wenger ziet in Marouane Chamakh de gewenste opvolger van Emannuel Adebayor. De manager van Arsenal heeft zich bij Girondins Bordeaux gemeld voor de aanvaller.
Wenger maakte telefonisch zijn interesse kenbaar bij Bordeaux-voorzitter Jean-Louis Triaud. "Hij vertelde dat Chamakh op zijn verlanglijstje staat", bevestigt de preses in gesprek met L'Equipe. Een akkoord over een transfer is volgens Triaud nog bijzonder ver weg.
"Ik vrees dat dit weleens een erg lange soap zou kunnen worden", spreekt hij zijn zorgen uit. "De situatie rond Chamakh is erg complex en deze transfer is allesbehalve een kwestie van dagen." De Marokkaanse spits liet Bordeaux in een eerder stadium al weten dat hij deze zomer hoe dan ook wil transfereren.
Bordeaux wees eerder deze week een toenadering van Sunderland af voor de 25-jarige frontman. De Franse kampioen liet weten alleen aan een transfer mee te werken als een absolute topclub zich meldt.
Dat begon als een grap van een hacker die De Rossi op de lijst van spelers op de officiele site had neergezet (met rugnummer 13). Zo is het spreekwoordelijke gerucht de wereld in geholpen. BS dus (sowieso zo al geen Wenger beleid en De Rossi gaat Roma echt niet verlaten).quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:35 schreef Banaanensuiker het volgende:
Vandaag wel transfergeruchten dat Wenger De Rossi wilt halen. Zou zo'n 30m pond moeten kosten.
Het lijkt erop dat Vieira terug gaat komenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:43 schreef Gunner het volgende:
Wenger - We are 'legend' Vieira's No 1 choice
Wenger, kampioen der vaagheid.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:43 schreef Gunner het volgende:
Wenger - We are 'legend' Vieira's No 1 choice
quote:"We are nowhere near to making a decision like that. But it is a possibility. We don't rule it out and we don't say we will do it. That's my decision at the moment.”
psst Emirates Cup 2009quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:16 schreef fanneke het volgende:
2-1 winst op Atletico Madrid.
2 x Arshavin, alle goals in de laatste 5 minuten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |