quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:48 schreef Vrohdon het volgende:Ik had moeten blijven bij mijn eerste zin in mijn eerste post in deeltje één. Je bent een triest figuur. De jeugd, wellicht het leven, van je zus is compleet verwoest vanwege de kortzichtigheid van jou, je familie en de sekte waar je deel van uitmaakt. En ja, het is een sekte, uitgaande van de volgende definitie:
[ code verwijderd ]
Bron:
WikipediaJouw onvrede over mensen die zichzelf klemzuipen en vervolgens anderen tot last zijn en schade berokkenen, is terecht. Echter, het komt voort uit een situatie waarbij drank niet de oorzaak was, maar het gevolg. Ik denk dat we nu wel zoveel informatie hebben ontvangen om deze conclusie te mogen trekken.
TS, ik vind je niet aardig en niet sympathiek. Dat is niet jouw schuld, maar van de mensen om jou heen, die jou hebben gemaakt tot wie jij bent. Jij hebt pas echt schuld, als je zelf kinderen op gaat voeden op de manier waarop jij zelf opgevoed bent.
Ik kom hier niet weer. Tabee.
ten eerst, vraag je eens af waarom dit mijn zus door drankgebruik is overkomen en niet anderen. Wij drinken ook wel eens maar met verstand en mate. Mijn zus heeft het voor haar zelf verpest niet wij! en dank krijg je ook nog stank voor dank terug als je haar wilt helpen. Voor de laatste keer het is geen sekte
Opsomming van enkele algemene kenmerken van een sekte:
Autoriteit: De leider van de groep kan gebruik maken van een zekere autoriteit
Geen opvattingen van buitenstaanders: De leden van de sekte geloven/moeten erin geloven dat de visie van de leider de enig juiste visie is. Ze nemen een uiterst negatief kritische houding aan t.o.v. andere visies. Daar en tegen zijn ze m.b.t. de visie van de sekte helemaal niet kritisch.
Wij hebben geen leider, iedereen staat en spreekt voor zichzelf bij onsDestructieve controletechnieken: De sekte maakt gebruik van zgn. “dwingende beinvloedingstechnieken”, ook wel “ brainwashtechnieken” of “destructieve controletechnieken” genoemd, om de sekteleden aan de groep te binden. Daarvoor verwijs ik naar het hoofdstuk: “ 7 Belangrijke Onethische beinvloedingstechnieken”.
we zijn ook niet gebrainwasht, totaal niet. We hebben gewoon een andere visie op denken dan jullie Financiele eisen: De sekte verwacht financiële bijdragen van de leden. Dit kan op verschillende manieren gebeuren zoals bijvoorbeeld:
§ Het verplichten tot een bijdrage van 10% van het inkomen v/d leden
§ Het overdragen van al hun bezittingen aan de sekte bij intrede ervan
§ Het aanwakkeren van schuldgevoelens bij de sekteleden, wanneer ze niet voldoen aan de eis tot financiële bijdrage.
Wij zijn nergens verplicht om een bijdrage te doen, wel aan de kerk maar dat is alleen met feesten en bijeenkomst dagen.
Loyaliteit: Loyaliteit aan de groep is een nadrukkelijke eis. Het leven zal volledig in het teken van de sekte staan. Lichamelijke –en emotionele uitputting vormt en belangrijk onderdeel van het beinvloedingsproces. Het cipieren over andere leden onder het mom van “zorg dragen voor hun welzijn”, wordt vaak geaccepteerd als bewijs van loyaliteit. Soms moet men om loyaliteit te bewijzen de dood onder ogen zien door bijvoorbeeld het weigeren van een noodzakelijk medicijn of ander medisch handelen. Zie ook de “ 7 Belangrijke onethische beinvloedingstechnieken”
wij mogen de meeste medicijnen gewoon innemen, ook mogen wij naar gewone openbare ziekenhuizenSociale controle: Volledige controle over het privé-leven van de sekteleden staat hoog genoteerd. Zie hiervoor ook de “7 Belangrijke Onethische Beinvloedingstechnieken”.
Er hangen geen camera's bij ons thuis, ook worden we niet ondervraagd hierover. Taalmanipulatie/loaden language: Middels o.a. groepsspecifiek taalgebruik wordt mede het denken en de communicatie gecontroleerd. Woorden krijgen bijvoorbeeld hier en daar een andere betekenis dan die welke we in onze samenleving gebruiken. Een extreem voorbeeld is wel het omdraaien van de betekenis van begrippen (liefde=haat) en het koppelen van angst aan bepaalde begrippen (helpen=marteling). Door dergelijke trucs is de communicatie met de mensen buiten de sektewereld natuurlijk zeer problematisch. Het geven van vriendschap en liefde of het willen helpen worden dan vaak als iets negatiefs gezien waarvoor het sektelid zich af zal sluiten.
We zijn niet gehersenspoeld, en spreken dezelfde taal als alle nederlandsersGeen kritiek: Het in twijfel trekken of kritiek hebben op de sektarische beweging wordt gezien als rebels gedrag en wordt onmiddellijk de kop in gedrukt. Onvoorwaardelijke gehoorzaamheid en onderwerping zijn de eigenschappen van gedrag waarmee sekteleden applaus van de sekte en leiding van de sekte ontvangen.
Wij mogen onze mening uitsprekenLiegen: Liegen over de werkelijkheid binnen de groep is gewoon. Liegen over een outcast om die outcast in diskrediet te brengen, te intimideren,te treiteren en monddood proberen te maken, is gewoon.
Wij pesten en treiteren niemand, vooral niet binnen de groep, we zijn één grote familieDreigementen en chantage: Pogingen van sekteleden om de groep te verlaten of belastende feiten aan het licht te brengen worden beantwoord met dreigementen.
Onze zus is verbannen in een sekte zouden ze dat nooit toelaten
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O