abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71664790
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik verwacht over een periode van 3 tot 5 jaar een reele daling van 30%. (Dus inflatie-gecorrigeerd). Dan zijn huizen nog steeds veel duurder dan in de omringende landen, zeker als je prijs-kwaliteit vergelijkt en zullen ze nog steeds moeilijk bereikbaar zijn voor starters. Maar dat is nu eenmaal de Nederlandse huizenmarkt. Die inherente eigenschappen veranderen niet zo snel. (Tenzij er een fundamentele verandering komt, zoals afschaf HRA of een ander RO-beleid)
Je kunt straks wel voor deflatie gaan corrigeren
pi_71664792
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik verwacht over een periode van 3 tot 5 jaar een reele daling van 30%. (Dus inflatie-gecorrigeerd). Dan zijn huizen nog steeds veel duurder dan in de omringende landen, zeker als je prijs-kwaliteit vergelijkt en zullen ze nog steeds moeilijk bereikbaar zijn voor starters. Maar dat is nu eenmaal de Nederlandse huizenmarkt. Die inherente eigenschappen veranderen niet zo snel. (Tenzij er een fundamentele verandering komt, zoals afschaf HRA of een ander RO-beleid)
En hoeveel % liggen de lonen lager in Duitsland?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:19:32 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71664818
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En hoeveel % liggen de lonen lager in Duitsland?
Ik denk dat een Duitser netto wat meer overhoudt. Hoezo?
The End Times are wild
pi_71664854
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat een Duitser netto wat meer overhoudt. Hoezo?
Ik denk van niet.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:37:11 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71665419
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik denk van niet.
En dat is volgens jou dan de reden voor de aanzienlijk lagere huizenprijzen in Duitsland? Hoeveel het exact is kan ik zo snel niet vinden, maar het zal vergelijkbaar zijn en hooguit 10% schelen. Plus of min. In ieder geval onvoldoende om het grote verschil in huizenprijzen te verklaren.

Vergeet niet dat huizen in Dld niet alleen goedkoper zijn, maar dat ze gemiddeld ook veel groter, degelijker en met meer grond zijn. België idem.
The End Times are wild
pi_71665652
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

En dat is volgens jou dan de reden voor de aanzienlijk lagere huizenprijzen in Duitsland? Hoeveel het exact is kan ik zo snel niet vinden, maar het zal vergelijkbaar zijn en hooguit 10% schelen. Plus of min. In ieder geval onvoldoende om het grote verschil in huizenprijzen te verklaren.

Vergeet niet dat huizen in Dld niet alleen goedkoper zijn, maar dat ze gemiddeld ook veel groter, degelijker en met meer grond zijn. België idem.
Het is 30%, minimaal
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:50:27 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71665923
Dat is heel erg veel. Dat zou je niet zeggen als je ziet in wat voor auto's er gereden wordt en in wat voor huizen ze er wonen. Heb je daar een bron van?
The End Times are wild
pi_71666025
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:50 schreef LXIV het volgende:
Dat is heel erg veel. Dat zou je niet zeggen als je ziet in wat voor auto's er gereden wordt en in wat voor huizen ze er wonen. Heb je daar een bron van?
nee, alleen eigen ervaring.

Maar ik zou eens kijken wat pak hem beet een startende HBO'er, adminstratief medewerken, vrachtwagenmonteur of een electricien verdient, als ze al een baan hebben
pi_71667038
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

De nettolonen in Duitsland liggen hoger, heb voor Duits bedrijf gewerkt.
pi_71667104
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:22 schreef sig000 het volgende:

[..]

De nettolonen in Duitsland liggen hoger, heb voor Duits bedrijf gewerkt.
Tuurlijk jongen
pi_71667256
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen
Tsja.
pi_71667350
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:27 schreef sig000 het volgende:

[..]

Tsja.
Ik kan het beter beoordelen dan jij.

Je moet maar geloven wat je wil
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:32:04 #238
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71667418
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Al die persoonlijke ervaringen zeggen natuurlijk niks. Laat eens een betrouwbare bron zien dat de Duitsers 30% of meer bestedingsruimte minder hebben. Ik geloof daar namelijk niks van.
The End Times are wild
pi_71667422
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Klein tipje van de sluier zal ik oplichten, heb ooit in 1987 een huis gekocht op 1 salaris.
pi_71667472
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Al die persoonlijke ervaringen zeggen natuurlijk niks. Laat eens een betrouwbare bron zien dat de Duitsers 30% of meer bestedingsruimte minder hebben. Ik geloof daar namelijk niks van.
Is ook niet zo, mijn Duitse collega's hielden netto meer over.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:33:59 #241
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71667483
Die huizen in Duitsland lijken vaak meer dan het is. Die auto's daarentegen...
pi_71667687
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:33 schreef JodyBernal het volgende:
Die auto's zijn ook 30% goedkoper dan bij ons, anders kwamen ze niet verder dan een A3
pi_71667693
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:33 schreef JodyBernal het volgende:
Die huizen zijn groter, de tuin heeft meer vierkante meters, nadeel is dat vaak wel de keuken meegenomen wordt.
De auto's en het rijden ermee zijn stuk goedkoper daar, daarnaast nog de regeling dat elke automobielfabrikant elk jaar zijn werknemers in de gelegenheid stelt om nieuwe auto te kopen voor ongeveer kostprijs.
pi_71667728
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:32 schreef sig000 het volgende:

[..]

Klein tipje van de sluier zal ik oplichten, heb ooit in 1987 een huis gekocht op 1 salaris.
Dat was toendertijd in nederland ook nog mogelijk

Mijn familie komt uit limburg en rond die tijd woonden volgens mij veel duitser in de grenstreek in nederland omdat toendertijd hier de huizen nog goedkoper waren als in duitsland.
pi_71667895
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat was toendertijd in nederland ook nog mogelijk
Ik betaalde toen zelfs bruto bedrag elke maand en wanneer er onderhoud nodig was vroeg ik HRA terug, dat kan namelijk tot 5 jaar terug.
Je krijgt dan ook nog rente.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:59:08 #246
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_71668499
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:40 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die huizen zijn groter, de tuin heeft meer vierkante meters, nadeel is dat vaak wel de keuken meegenomen wordt.
En nieuwbouw is vaak allemaal bordkarton. Van die bouwpakketten.
quote:
De auto's en het rijden ermee zijn stuk goedkoper daar, daarnaast nog de regeling dat elke automobielfabrikant elk jaar zijn werknemers in de gelegenheid stelt om nieuwe auto te kopen voor ongeveer kostprijs.
Ja, lekker. Hier in Nederland rijden alleen rijke mensen in een BMW 5. Daar iedereen met een redelijke baan.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 augustus 2009 @ 00:04:55 #247
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_71668695
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 23:32 schreef sig000 het volgende:

[..]

Daarvoor hoef je niet zo ver terug te gaan hoor.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_71668813
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 00:04 schreef Doc het volgende:

[..]

Daarvoor hoef je niet zo ver terug te gaan hoor.
Klopt na 10 jaar verkocht ik 't met 100% winst, Nog een keer vanaf '97 tot 2007.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 augustus 2009 @ 00:14:53 #249
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_71669018
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 00:08 schreef sig000 het volgende:

[..]

Klopt na 10 jaar verkocht ik 't met 100% winst, Nog een keer vanaf '97 tot 2007.
Leuk dat je dit persoonlijke verhaal ook een tweede tweede keer in deze serie wil delen

Ben jij nou een babyboomer?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_71669090
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 00:14 schreef Doc het volgende:

[..]

Leuk dat je dit persoonlijke verhaal ook een tweede tweede keer in deze serie wil delen

Ben jij nou een babyboomer?
Nee generatie nix en het zegt wat over de huidige prijzen die net als tussen '79 en '86 flink kunnen instorten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')