quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:47 schreef Biels het volgende:Wat mij vaak opvalt binnen topics is het beperkte sociale referentiekader van veel users.
Zodra er iemand:
over zijn vriendin durft te reppen zijn er 8 man die "hoax" roepen
een keer een one night stand heeft gehad is er helemaal niemand die dat voor waar aanneemt
laat vallen dat hij een goede baan heeft is het een uitkeringstrekker
zegt dat hij van rockmuziek houdt is het een autist, want iedereen die ik ken luistert dance
Waarom is het voor veel users moeilijk dingen te geloven? Zelfs de kleinste dingen als "ik heb geneukt" worden weer niet geaccepteerd door het bij mama wonende deel van fok. En hier stoor ik mij aan. Maar omdat ik graag naar oorzaken zoek mogen jullie, de mensen die ik net beschrijf, mij even vertellen waarom jullie dit doen. Is het om grappig te zijn? Want dat is het niet, dus houd er maar mee op.
Misschien wel een beperkt referentiekader, maar wellicht om andere redenen dan de door jou genoemde.
Wellicht dat het voor sommige users moeilijk is voor te stellen dat er mensen zijn die werkelijk een topic gaan openen omdat ze seks hebben gehad met een leuke meid?
Wellicht dat de reacties ook afhangen van de manier waarop iemand post dat hij een goede baan heeft? Een serieus topic waarin iemand in de juiste context over zijn goede baan spreekt zal minder snel reacties vol ongeloof krijgen dan een 'bazentopic' waar iemand zonder enig punt te maken toch bendrukt hoe goed zijn baan wel niet is...
Lijkt mij.
En uiteraard zijn er ook genoeg users die het gewoon leuk vinden en andere user te stangen... En het hangt uiteraard ook v/h subforum af. Een topic over seks in klaagbaak zal heel andere reacties krijgen dan een vergelijkbaar topic in een 'serieuzer' forumgedeelte.