abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71207901
@isdatzo: katten waren vroeger wilde beesten, ze haalden de muizen weg van boerderijen in Engeland. Daardoor gingen boeren ze in ' huis ' nemen. ze werden niet gevoerd want ze zorgden voor eigen eten en binnen kwamen ze ook niet. totdat de kat steeds aanhankelijker werd. de kat kwam knuffelen bij de mens. etc. (ja heb dit uit een kattenboek). Katten zijn van nature nog steeds roofdieren. ze stammen af van de leeuwen enzo. dus ja dat is hun instinct. dus in hun natuur. ja dat hebben katten dus. En als mijn buren zouden klagen over mijn kat dan zou ik er ook vanalles aan doen zodat die overlast er niet meer is, maar mijn buren vinden mn kat leuk en vinden het niet erg.

maar hier heb ik deze topic niet voor geopend. ik heb hem alleen geopend zodat ik antwoord kon krijgen op de vraag of er iets te doen valt aan een kat die steeds zijn prooien mee naar binnen neemt. soms nog levend en dan vermoord ze ze in huis soms al half dood of dood. niet heel erg fijn. in elk geval komt het huis onder troep.

eerst nam ze ze niet mee naar binnen en at ze ze buiten op maar nu..

bedankt trouwens over die eendenkuiken!
'..Live the life you've dreamed..'
  woensdag 22 juli 2009 @ 11:21:01 #52
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71208294
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:07 schreef Jooppiejj het volgende:
@isdatzo: katten waren vroeger wilde beesten, ze haalden de muizen weg van boerderijen in Engeland. Daardoor gingen boeren ze in ' huis ' nemen ze werden niet gevoerd want ze zorgden voor eigen eten en binnen kwamen ze ook niet. totdat de kat steeds aanhankelijker werd. de kat kwam knuffelen bij de mens. etc.
Je draait 't precies om. De mens heeft de huiskat geintroduceerd in west-europa. Zoals ik zei, 't zijn geen inheemse dieren.
quote:
(ja heb dit uit een kattenboek). Katten zijn van nature nog steeds roofdieren. ze stammen af van de leeuwen enzo. dus ja dat is hun instinct. dus in hun natuur. ja dat hebben katten dus.
Als ik olifanten uit zou zetten in Nederland en zijn doen 'hun' ding dan is dat toch ook niet 'natuur'?
quote:
En als mijn buren zouden klagen over mijn kat dan zou ik er ook vanalles aan doen zodat die overlast er niet meer is, maar mijn buren vinden mn kat leuk en vinden het niet erg.
En de buren 2 huizen verderop? En 3? En.. ?
Huilen dan.
pi_71208743
tuurlijk is dat wel natuur als olifanten hier hun behoefte doen. die dieren zouden hetzelfde doen als ze in afrika zouden doen bijvoorbeeld.

en ja die buren vinden het ook niet erg.
  woensdag 22 juli 2009 @ 11:47:47 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71209195
Haar niet naar binnen laten met 'de buit'. Mijn katten slepen ook vanalles aan, maar daar blijven ze maar lekker mee buiten tot ze zijn uitgespeeld. Dan krijgen ze een snoepje (veel interessanter toch? ) en gaan ze lekker op de bank liggen knorren .
KuikenGuppy
pi_71209329
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:07 schreef Jooppiejj het volgende:
@isdatzo: katten waren vroeger wilde beesten, ze haalden de muizen weg van boerderijen in Engeland. Daardoor gingen boeren ze in ' huis ' nemen. ze werden niet gevoerd want ze zorgden voor eigen eten en binnen kwamen ze ook niet. totdat de kat steeds aanhankelijker werd. de kat kwam knuffelen bij de mens. etc. (ja heb dit uit een kattenboek). Katten zijn van nature nog steeds roofdieren. ze stammen af van de leeuwen enzo. dus ja dat is hun instinct. dus in hun natuur. ja dat hebben katten dus. En als mijn buren zouden klagen over mijn kat dan zou ik er ook vanalles aan doen zodat die overlast er niet meer is, maar mijn buren vinden mn kat leuk en vinden het niet erg.
Lol onze huiskat stamt af van leeuwen
Alsof leeuwen de enige katachtigen zijn in de wereld.

Anyway, ik heb zelf ook een kat, maar ben het wel eens met Isdatzo, veel uitheemse soorten worden afgemaakt door natuurbeschermingsorganisaties omdat die een nadelig effect hebben op de wildstand.
Naar mijn mening zijn katten een ramp voor de vogelstand in de wereld, het is bekend dat veel katten soms kilometers afleggen midden in de nacht.
Veel beschermde weidevogels ondervinden enorme last van loslopende katten. Ik vind dat kateigenaren hun katten binnen moeten houden, het zal misschien een tijdje lastig zijn, maar alles went. Zorg voor wat meer speeltjes in huis!
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:03:31 #56
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71209784
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:34 schreef Jooppiejj het volgende:
tuurlijk is dat wel natuur als olifanten hier hun behoefte doen. die dieren zouden hetzelfde doen als ze in afrika zouden doen bijvoorbeeld.
Ook als die olifant onze bossen omver zou lopen? Nee. Een olifant hóórt namelijk niet in de Nederlandse natuur. Zelfde geldt voor huiskatten.
quote:
en ja die buren vinden het ook niet erg.
Mwoah, hoe weet jij dat? Lopen hier regelmatig katten door de tuin en ik heb geen flauw idee van wie ze zijn. Bij wie moet ik dan klagen?
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:51 schreef Ossi2k9 het volgende:

[..]

Lol onze huiskat stamt af van leeuwen
Alsof leeuwen de enige katachtigen zijn in de wereld.

Anyway, ik heb zelf ook een kat, maar ben het wel eens met Isdatzo, veel uitheemse soorten worden afgemaakt door natuurbeschermingsorganisaties omdat die een nadelig effect hebben op de wildstand.
Naar mijn mening zijn katten een ramp voor de vogelstand in de wereld, het is bekend dat veel katten soms kilometers afleggen midden in de nacht.
Veel beschermde weidevogels ondervinden enorme last van loslopende katten. Ik vind dat kateigenaren hun katten binnen moeten houden, het zal misschien een tijdje lastig zijn, maar alles went. Zorg voor wat meer speeltjes in huis!
Volledig mee eens.

Ik heb werkelijk niks tegen katten, ik vind 't heel leuke beesten.. maar ze horen gewoon niet buiten. Ben je van mening dat jouw kat binnen niet gelukkig kan zijn, dan neem je geen kat. C'est tres simple.

TS heeft volgens vakkundig over 't linkje op de vorige pagina gelezen, dus bij dezen wil ik 'm nog even onder de aandacht brengen .

Nederlands gulzigste roofdier is de poes.
Huilen dan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:38:00 #57
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_71219600
Jemig...het gaat nu wel erg offtopic hoor...
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_71224330
ik maak wel een topic aan voor de discussie binnen of buiten

horen mods trouwens niet te zorgen dat het on-topic bleef?
pi_71242143
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:09 schreef Jooppiejj het volgende:
ik maak wel een topic aan voor de discussie binnen of buiten

horen mods trouwens niet te zorgen dat het on-topic bleef?
Het zijn ook maar mensen
pi_71244431
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:51 schreef Ossi2k9 het volgende:

Jij bent zo iemand die vindt dat een snelweg niet mag worden aangelegd omdat dat nadelig is voor het woongebied van de paarsgestreepte kiekendief? Of dat een appartementencomplex niet gebouwd mag worden omdat er een zeldzame knaagrat is gezien op dat stuk braakliggen terrein?

Volgens mij zijn er nog vogels zat. Waren er maar meer loslopende katten in de binnensteden, dan hadden ze daar niet zo'n overlast van duiven.
Ja, ik generaliseer.
pi_71244554
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:02 schreef -En4Cer- het volgende:
Dat is de natuur
Die van ons komt met eekhoorntjes, vogels, muizen, konijnen etc.

Vorige week kwam hij met een konijn aanzetten. Kop eraf gegeten
Dat doet die van ons nou ook altijd. Komt altijd met hazen aan en vreet de kop eraf.
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')