Gadverquote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:49 schreef Sj0rSz het volgende:
Hier niesten de wolken net. Vielen een paar druppels naar beneden.
ja, idd, en ik moet nog naar de winkel....quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:49 schreef Cassius het volgende:
Aardige regen in Groningen, gaat ook nog wel even door zo te zien
Lol, de vogels <--- waren er ook niet zo gelukkig mee, het kan erger:quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:43 schreef teigan het volgende:
Het regent hier ook, en een flinke inslag op 2 tellen...
Katten vlogen door het huis heen, en het alarm van de onderburen hun auto ging voor de tichste keer vandaag af...
quote:Waarschuwingen
Overzicht van alle door het KNMI uitgegeven waarschuwingen voor wegverkeer, scheepvaart, watersport en recreatie.
WATERHOZEN
Bij Stavoren is om 10.20 uur een waterhoos waargenomen. Komende uren kunnen ook elders waterhozen voorkomen.
vrijdag 24 juli 2009 10.28 uur
quote:Camping Tsjechië compleet verwoest
VHCHLABI (TSJECHIË) - De Nederlandse Vodatent-camping in het Tsjechische Vchlabi is donderdagavond door een windhoos met de grond gelijk gemaakt. Twee Nederlandse vakantiegangers liggen met respectievelijk ernstig rugletsel en een zware hersenschudding in het ziekenhuis.
Bomen op en rond de camping vielen om of braken af als luciferhoutjes. Sommige kwamen op tenten of caravans terecht, waardoor er veel mensen gewond raakten. De elektriciteit is uitgevallen.
Vodatent-eigenaar Christaan Bor was er gisteren beduusd van. Terwijl hij in Hoogeveen snel zijn auto inpakte om zo snel mogelijk bij zijn vele Nederlandse klanten en zijn personeel in Tsjechië te kunnen zijn, zei hij: „We moeten redden wat er te redden valt. Ik heb zojuist alle gasten gebeld die dit weekeinde aankomen. Ik probeer zo snel mogelijk andere tenten die kant op te krijgen. Of het allemaal lukt, weet ik niet. Ik maak dit ook niet dagelijks mee. Al onze zorg gaat uit naar onze campinggasten.”
De familie Scheurwater kreeg bericht van hun dochter vanaf de oranje getinte camping dat ze het goed maken. „Gelukkig zijn zij ongedeerd gebleven. Zelfs hun auto is gespaard gebleven, als enige. Mijn schoonzoon, die brandweerman is van beroep, blijft nog een paar dagen om te helpen, want er ligt daar van alles onder de ontwortelde bomen. Men heeft daar met 120 man in een restaurant geslapen.
Geruchten dat er ook doden zijn gevallen op de camping, ontkracht Bor. „Die geluiden heb ik ook gehoord. Er liggen twee mensen in het ziekenhuis. De één heeft vermoedelijk zijn rug gebroken, de ander een zware hersenschudding.”
Wow... heftig.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)erwoest__.html?p=2,1
[..]
Dat lijkt me zo ontzettend gaaf om eens te zienquote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, de vogels <--- waren er ook niet zo gelukkig mee, het kan erger:
KNMI:
[..]
code rood ivm temperatuurquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:15 schreef Frutsel het volgende:
Hoe kan het nu dat bijv. Meteoalarm conditie rood afgeeft voor spanje, terwijl Estofex daar niet eens een level 1 waarschuwing voor geeft?
Zijn dat zulke verschillende metingen dan?
De Elementen: Actueel weer
Idd forse bui. Veel regen en aardig wat gedonder en bliksem.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:14 schreef Burnie88 het volgende:
Hier net een hele flinke regen/hagel/onweersbui gehad in Gelderland (zie rooie pit op buienradar). Ging echt ff heel erg hard tekeer.
Al had estofex vandaag code 1 of 2 afgegeven snap ik het.
Dat zijn echt flinke krakenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:25 schreef Kwaliteit het volgende:
Grappig, als ik nu de AM RADIO aan heb loopt het gekraak en flitsen echt gelijktijdig hier. Dus het zit echt goed boven me![]()
meeluisteren kan via http://81.171.125.138:8012/listen.pls
dit is nu frequentie AM 1278, Ik kan af en toe zappen
Jep, het werktquote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:54 schreef Kwaliteit het volgende:
Radio livestream: AM 1278: http://81.171.125.138:8012/listen.pls (af en toe knetters)
TV-WEBCAM stream vanuti zwijndrecht (geen geluid) mms://http://81.171.125.138:8080
of gebruik http://www.spix.fm/tv.php
benieuwd of het allemaal werkt:D het onweer verminderd wel erg maar wie weet wat er nog gaat komen
jaquote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:59 schreef x69 het volgende:
Hier boven rotterdam ineens veel omweer met inslagen.. Zie niks op buienradar.. (tevens tvp)
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:28 schreef Xebber het volgende:
WTF gebeurde d'r vannacht in Lelystad?
Zit ik lekker te poolen met mijn vriendin, wachten we op de taxi die ons naar het huis van mijn vriendin moest brengen en ik fietsend naar huis zou gaan, weerlicht 't als een debiel met vrijwel tegelijkertijd harde donderslagen.
Ik ben maar bij mijn vriendin blijven slapen wat op zich niet zo'n straf is.
Thxquote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:27 schreef -CRASH- het volgende:
Het weer wordt weer lekker "saai"... en je kan niet wachten tot de volgende slechtweer front!!!
Dan is het volgende misschien wel een mooi speeltje voor je.....
Maak dan je eigen Tornado, Supercell..... met Virtual Storm
Heb hetzelfde probleem inderdaad..quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:45 schreef -CRASH- het volgende:
Op m'n vista laptop doet ie het niet... Straks eens op de XP desktop proberen
Wie maakt er een filmpje?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:27 schreef -CRASH- het volgende:
Het weer wordt weer lekker "saai"... en je kan niet wachten tot de volgende slechtweer front!!!
Dan is het volgende misschien wel een mooi speeltje voor je.....
Maak dan je eigen Tornado, Supercell..... met Virtual Storm
Oh, nu doet 't wel iets.. Maar echt simpel is het nietquote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:45 schreef -CRASH- het volgende:
Op m'n vista laptop doet ie het niet... Straks eens op de XP desktop proberen
Op vistaquote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:10 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Oh, nu doet 't wel iets.. Maar echt simpel is het niet
Hier draait ie ookal niet op XPquote:
Je moet die 3 programmas in je startmenu op volgorde draaien, dan gebeurd er bij mij wel wat.. Maar ik kan er verder weinig meequote:
Het is het geheime tornado besturingsprogramma.. waarmee de al qaida jaarlijks de binnenlanden van de verenigde staten mee verwoestquote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:03 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Je moet die 3 programmas in je startmenu op volgorde draaien, dan gebeurd er bij mij wel wat.. Maar ik kan er verder weinig meeIk snap niet zo goed wat de bedoeling van het programma is, waar je iets zou kunnen doen, en het ziet er verder eig totaal niet bijzonder uit ofzow
Da's ook wel weer es fijnquote:Op zondag 26 juli 2009 10:53 schreef kebabkever het volgende:
[ afbeelding ]
Zo goed als heel Europa is stabiel op dit moment
Nja, Spanje heeft wel regen nodig met die bosbranden.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Da's ook wel weer es fijn. Genoeg ellende geweest de laatste weken...
Nou die ellende was hier anders weinig van te merken..quote:Op zondag 26 juli 2009 11:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ah, dat weet ik niet. Doelde vooral op midden-Europaquote:Op zondag 26 juli 2009 12:44 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nja, Spanje heeft wel regen nodig met die bosbranden.
Of zijn die ver onder controle?
quote:Op zondag 26 juli 2009 13:02 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Nou die ellende was hier anders weinig van te merken..
Buienradar van Scandinavië geeft ook eindelijk weer eens wat 'normale' waardenquote:Op zondag 26 juli 2009 11:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |