ik morgen nog 1 dagje werken en dan ook 2 weken !!!quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:43 schreef Lindytje het volgende:
Vakantie!!
(twee weekjes maar, maar toch)
Lekker!!quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:15 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ik morgen nog 1 dagje werken en dan ook 2 weken !!!
jij nog leuke dingen gepland in de vakantie of niet ?quote:
We gaan (lief en ik) een dag of 10 met de tent naar de Ardennenquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:32 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
jij nog leuke dingen gepland in de vakantie of niet ?
vrienden en ik zien wel wat er op ons pad komtquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:37 schreef Lindytje het volgende:
[..]
We gaan (lief en ik) een dag of 10 met de tent naar de Ardennen
Maar eerst duimen voor lekker weer....
Jij nog plannen?
Vooral de indeling op de heuvel is niet goed bevallen. Volgende keer beter? Laten we het hopen.quote:30 jul 2009 | ToNL/Tilburg: gemeente blundert op kermis
TrotsopNederland/Tilburg is van mening dat de gemeente op diverse punten heeft geblunderd met betrekking tot de Tilburgse Kermis.
Terras Heuvel
Zoals in eerder persbericht aangekondigd heeft de herindeling van de Heuvel grote gevolgen gehad voor de kermis op dit plein. Deze gevolgen blijken extra zuur te zijn voor de lokale horecaondernemers. Eerst hebben zij geruime tijd omzet moeten missen in verband met de herindeling. Tijdens de kermis, het moment dat zij de opgelopen schade zouden kunnen inhalen, moeten zij hun terrassen verkleinen ten gunste van een Rotterdamse horeca-exploitant. Kermiswethouder Möller heeft hier aantoonbaar gefaald.
Geluidsoverlast
Dit jaar is er door de gemeente streng en rechtvaardig gecontroleerd op het maximale geluidsniveau van 85 decibel. Dit niveau is uitermate acceptabel voor binnenstadbewoners. De controles hebben plaats gevonden bij zowel de lokale horeca- ondernemers als de kermisexploitanten. Helaas word deze regeling niet toegepast bij gemeenteactiviteiten zoals de opening van de roze maandag en de opening en afsluiting van de kermis. Dit omdat gemeenteactiviteiten niet binnen de kermisverordeningen vallen. Klachten van binnenstadbewoners worden om deze reden niet in behandeling genomen. De gemeente meet dus met twee maten. Kermiswethouder Möller heeft ook op dit punt aantoonbaar gefaald.
Sluitingstijden
De tweede zaterdag van de kermis heeft de eerste kermisnacht plaats gevonden. De kermis mocht open blijven tot 4:20 (200 minuten extra omdat Tilburg 200 jaar stadsrechten heeft). TrotsopNederland Tilburg vind dit een ludieke en zeer geslaagde actie die voor herhaling vatbaar is. Echter, TrotsopNederland Tilburg hekelt het beleid ten opzichte van de horeca-ondernemers. Deze diende naast hun extra exorbitante precariorechten ook nog eens EUR 50,- extra te betalen om 20 minuten langer op te mogen zijn. TrotsopNederland Tilburg vind deze maatregel kinderachtig en niet te handhaven. Daarom stellen zij voor de volgende kermisnacht tot 4:00 te laten duren en zonder extra bijdrage van de ondernemers.
Veiligheid
Vlak voor de aanvang van de kermis maakte de gemeente bekend dat de "Korte" Heuvel, het Pieter Vreedeplein (het toekomstige Burgemeester Vreemanplein) en de Stadhuisstraat afgesloten diende te kunnen worden indien dit uit veiligheidsoverwegingen noodzakelijk zou zijn. Hiermee draagt de politiek politietaken over aan de lokale ondernemers. TrotsopNederland Tilburg vraagt zich af in hoeverre dit wenselijk en noodzakelijk is. Vooral gezien de gemeente een attractie plaatst die de doorgang en mogelijke vluchtweg naar de Korte Heuvel drastisch verkleind. Hiermee is de openbare veiligheid in het geding op het moment van calamiteiten. Ook hier heeft kermiswethouder Möller aantoonbaar gefaald. TrotsopNederland Tilburg hoopt volgend jaar de nieuwe en wel capabele kermiswethouder te mogen leveren. Zij hebben hiervoor inmiddels een geschikte kandidaat geselecteerd.
pff wat een zeur mensen daarquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:09 schreef Tripless het volgende:
Persbericht van ToN/Tilburg:
[..]
Vooral de indeling op de heuvel is niet goed bevallen. Volgende keer beter? Laten we het hopen.
Moeten we dan stil vuurwerk afsteken ?quote:Geluidsoverlast
Dit jaar is er door de gemeente streng en rechtvaardig gecontroleerd op het maximale geluidsniveau van 85 decibel. Dit niveau is uitermate acceptabel voor binnenstadbewoners. De controles hebben plaats gevonden bij zowel de lokale horeca- ondernemers als de kermisexploitanten. Helaas word deze regeling niet toegepast bij gemeenteactiviteiten zoals de opening van de roze maandag en de opening en afsluiting van de kermis. Dit omdat gemeenteactiviteiten niet binnen de kermisverordeningen vallen. Klachten van binnenstadbewoners worden om deze reden niet in behandeling genomen. De gemeente meet dus met twee maten. Kermiswethouder Möller heeft ook op dit punt aantoonbaar gefaald.
ehm, dit is juist goed bevallen. de attractie staat ver genoeg va nde korte heuvel voor een goede ontvluchtingsroute.quote:Veiligheid
Vlak voor de aanvang van de kermis maakte de gemeente bekend dat de "Korte" Heuvel, het Pieter Vreedeplein (het toekomstige Burgemeester Vreemanplein) en de Stadhuisstraat afgesloten diende te kunnen worden indien dit uit veiligheidsoverwegingen noodzakelijk zou zijn. Hiermee draagt de politiek politietaken over aan de lokale ondernemers. TrotsopNederland Tilburg vraagt zich af in hoeverre dit wenselijk en noodzakelijk is. Vooral gezien de gemeente een attractie plaatst die de doorgang en mogelijke vluchtweg naar de Korte Heuvel drastisch verkleind. Hiermee is de openbare veiligheid in het geding op het moment van calamiteiten. Ook hier heeft kermiswethouder Möller aantoonbaar gefaald. TrotsopNederland Tilburg hoopt volgend jaar de nieuwe en wel capabele kermiswethouder te mogen leveren. Zij hebben hiervoor inmiddels een geschikte kandidaat geselecteerd.
haha,quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:54 schreef Guard het volgende:
Valt in de categorie makkelijk scoren. Beetje mierenneuken in de marge, en maar even helemaal voorbijgaan aan het feit dat het een heel geslaagde kermisweek is geweest. Ook al kun je het succes natuurlijk niet 100% toeschrijven aan de gemeente (weer is belangrijke factor, alsmede ook de inspanningen van de ondernemers (zowel lokaal als de kermismensen) vind ik wel dat ze het doen overkomen dat de gemeente het tot een groot fiasco heeft laten komen, wat absoluut niet waar is.
En dan ook nog doodleuk verkondigen dat ton/tilburg het wel beter zal doen, met een "hiervoor een geschikte kandidaat die al geselecteerd is"... wow, wij mogen niet weten wie het dan allemaal zoveel beter gaat doen? Of hoe ze dat gaan doen?
Dat hele ton/Tilburg heeft niet eens een zetel in de raad, dus in dit geval zitten de beste stuurlui niet eens in de oppositie maar staan ze op straat
Ga je ook Tikken?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:30 schreef VoreG het volgende:
Én ik heb me ingeschreven voor mn nieuwe studie. Recht en Management.
3e studie, 5e jaars student. Moet lukken toch.
Hoe bedoel je? Dat je in de TIK-week ook gewoon heel de week op stap kan?quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:28 schreef existenz het volgende:
Je hoeft niet te studeren om te tikken.
Nee hoor, ken toevallig wat van die ondernemers aan de Heuvel en die hebben dus meer dan een jaar gezeik voor de deur gehad. Veel gedoe en tot Tilburg 200 geen omzet kunnen halen en heel slecht bereikbaar (lees over een plankje door de modder naar de voordeur) en dan inderdaad tijdens de kans om wat omzet te halen gaan ze daar een andere ondernemer neer zetten. Best heel krom. Ook bizar dat bijvoorbeeld in het rijtje Lamme, Kok enzo die ook dat gezeik gehad hebben opeens het Midi een gigantisch terras mag neerzetten zelfs nog voor dat stuk van die rare Chinees en daar dus ook (gesubsidieerde) omzet kan maken.quote:
Lees nou eens goed wat er staat. Klopt precies hoor. Gemeente hoeft geen rekening te houden met dit soort dingen terwijl een ondernemer al een waarschuwing/boete kan krijgen als de deur te lang open gaat en er teveel muziek kan ontsnappen.quote:Moeten we dan stil vuurwerk afsteken ?
kom op zeg, maar net paar minuten nog geen uur ofzo.
opening roze maandag is overdag dus geen geluidsoverlast (pas na 22:00), zelfde geldt voor opening kermis, dus hier faalt ton/tilburg
Hoe kan jij nou zeggen dat de ontsnappingsroutes goed waren? Er is geen calamiteit geweest, er is geen oefening geweest. Dus vind het knap dat jij kan zeggen dat het goed bevallen is.quote:[..]
ehm, dit is juist goed bevallen. de attractie staat ver genoeg va nde korte heuvel voor een goede ontvluchtingsroute.
Dus ook hier faalt ton/tilburg
Zoals ik al zei:quote:Op vrijdag 31 juli 2009 08:47 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Nee hoor, ken toevallig wat van die ondernemers aan de Heuvel en die hebben dus meer dan een jaar gezeik voor de deur gehad. Veel gedoe en tot Tilburg 200 geen omzet kunnen halen en heel slecht bereikbaar (lees over een plankje door de modder naar de voordeur) en dan inderdaad tijdens de kans om wat omzet te halen gaan ze daar een andere ondernemer neer zetten. Best heel krom. Ook bizar dat bijvoorbeeld in het rijtje Lamme, Kok enzo die ook dat gezeik gehad hebben opeens het Midi een gigantisch terras mag neerzetten zelfs nog voor dat stuk van die rare Chinees en daar dus ook (gesubsidieerde) omzet kan maken.
Ik ken mensen bij de brandweerquote:[..]
Lees nou eens goed wat er staat. Klopt precies hoor. Gemeente hoeft geen rekening te houden met dit soort dingen terwijl een ondernemer al een waarschuwing/boete kan krijgen als de deur te lang open gaat en er teveel muziek kan ontsnappen.
[..]
Hoe kan jij nou zeggen dat de ontsnappingsroutes goed waren? Er is geen calamiteit geweest, er is geen oefening geweest. Dus vind het knap dat jij kan zeggen dat het goed bevallen is.
Daar gelaten dat TON inderdaad goedkoop probeert te scoren vertellen ze wel wat er rond gaat onder de ondernemers (dit komt ook doordat als ik denk wie TON Tilburg gaat leiden zelf ook een ondernemer is) er is veel gemor geweest en geloof mij dat deze kermis voor sommige niet zo succesvol was als gehoopt/verwacht.
Volgens mij staat er letterlijk:quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:24 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Zoals ik al zei:
over de heuvel hebben ze gelijk .... lezen
over sommige dingen lopen ze idd te zeurenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:49 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Volgens mij staat er letterlijk:
Wat een zeur mensen daar...
Klinkt niet dat je zegt ze hebben gelijk...
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:54 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
over sommige dingen lopen ze idd te zeuren
maar zoals je ziet geef ik ze over de stadhuis en die kermis nacht gelijk
waarom daar nu weer ?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:06 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]maakt verder ook niet uit hoor
!
Volgend jaar gaan ze klagen bij het Piusplein... Alleen weet ik wel dat de ondernemers daar meer inspraak hebben!
Omdat ze het daar gaan open gooien en verbouwen! Komt ook nieuwe indeling voor het Piusplein, zal iig tot carnaval gaan duren, dus met een beetje winter loopt dat uitquote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:08 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
waarom daar nu weer ?
ok, daar is het gigantisch druk maar jah, is niet veel aa nte doen ..
jah maar puisplein heeft toch al opengelegen ?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:19 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Omdat ze het daar gaan open gooien en verbouwen! Komt ook nieuwe indeling voor het Piusplein, zal iig tot carnaval gaan duren, dus met een beetje winter loopt dat uit
Net het plein echt voor de kroegen gaat veranderd worden! En ja dat gaat inderdaad zo... Hoeft de stad ook niets te boeien is voor kosten van de aannemer, die heeft niet op tijd opgeleverd!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:20 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
jah maar puisplein heeft toch al opengelegen ?
boeit tilburg niks: is het niet klaar met de kermis?
asfalt erin, gaatje is dicht
en na de kermis breken ze het weer open haha
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:01 schreef hetzusjevan het volgende:
http://www.rivm.nl/vtv/object_map/o3033n21466.html
Kun je checken hoeveel geregistreerde mexicaanse-griep gevallen er zijn in Nederland.
arm zoontjequote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:51 schreef Crazy-M het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)burgse-bioscoop.html
Wie was het !!!
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:51 schreef Crazy-M het volgende:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)burgse-bioscoop.html
Wie was het !!!
Ik zou dn eerder gaan liggen bij de Bergsche Maas (Waalwijk, Waspik, Sprang die kant op), dan kun je de Biesbosch in tuffen, hier kun je eigenlijk alleen maar het Wilhelmina kanaal af tuffen en dan ergens naar toe, liggeld moet je rekenen op ongeveer 50-100 per maand (in een haven), onderhoud zo gek als je het zelf wilt, kosten verder verzekeringen, ieder jaar almanak, kaarten, brandstofquote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:19 schreef Guard het volgende:
mensen een vraagje, heeft er iemand ervaring met het hebben van een bootje in (de omgeving van) Tilburg?
Ik ben er over aan het denken om een klein bootje met een motortje te kopen om een beetje lekker op het water rond te tuffen tijdens de wat warmere maanden, maar heb geen idee waar je ligplaatsen en iets van winterstalling hebt hier in de buurt.
Andere tips en aandachtspunten over aanschaf, onderhoud en gebruik van een klein bootje ook welkom
kost bakken met geld, je kunt beter een paar keer een bootje huren...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:19 schreef Guard het volgende:
mensen een vraagje, heeft er iemand ervaring met het hebben van een bootje in (de omgeving van) Tilburg?
Ik ben er over aan het denken om een klein bootje met een motortje te kopen om een beetje lekker op het water rond te tuffen tijdens de wat warmere maanden, maar heb geen idee waar je ligplaatsen en iets van winterstalling hebt hier in de buurt.
Andere tips en aandachtspunten over aanschaf, onderhoud en gebruik van een klein bootje ook welkom
Dat lijkt me niet zo heel handig, aangezien je daarvan de resten blijft zien toch? Ook zal een vlag er niet echt goed uitzien danquote:
Een vlag kan toch ook gewoon met van dat poster-gum-spul.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:21 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo heel handig, aangezien je daarvan de resten blijft zien toch? Ook zal een vlag er niet echt goed uitzien dan
Ook als duc tape het niet hield?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:24 schreef Tegan het volgende:
[..]
Een vlag kan toch ook gewoon met van dat poster-gum-spul.
Lijkt me raar dat ductape dat niet houdt?! Heb je wel genoeg gebruikt, of alleen aan de punten?quote:
Zelfs over de hele lengtequote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:27 schreef Tegan het volgende:
[..]
Lijkt me raar dat ductape dat niet houdt?! Heb je wel genoeg gebruikt, of alleen aan de punten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |