abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:31:06 #101
206322 Seam
Pillz-E
pi_71197392
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:29 schreef dotKoen het volgende:

[..]

They took ur jobs!

I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_71197407
102
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_71201662
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:26 schreef Repeat het volgende:
Engelse in een verder Nederlandse vraag zeg, dan komt de PVV'er in mij toch boven!
Heb je al een nieuw woord voor e-mail en computer bedacht (op zn Frans zeg maar )

Ik zal er een volgende keer direct een vertaling bij zetten
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 22 juli 2009 @ 01:50:22 #104
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71203098
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:27 schreef DDM het volgende:

[..]

BMW.

Ik denk er altijd aan rondom deze tijd. Gelukkig heb ik dat niet mee hoeven maken. Ik zou dat toch met een bepaalde tegenzin doen en steeds verlangen naar Geneeskunde

Edit: terecht trouwens dat die jongen uit die NOS reportage is uitgeloot!!

"Chronisch" tekort aan artsen
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  woensdag 22 juli 2009 @ 03:08:16 #105
262476 MindVision
make a wish
pi_71203609
Pff, ik moet echt wat aan mijn slaapproblemen doen.
only dead fish swim with the stream.
pi_71204501
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 03:08 schreef MindVision het volgende:
Pff, ik moet echt wat aan mijn slaapproblemen doen.
http://nhg.artsennet.nl/k(...)tandaard/M23_svk.htm
\o/
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_71204550
pi_71205141
Nou, om even terug te komen op de jassen: was net langs de textielservice geweest, daar verkopen ze inderdaad nog de oude artsenjassen voor ¤10 per stuk, tussen 07:00 en 15:00. Die medewerkster zag echter mijn badge en zei meteen "maar die kan ik ook even activeren hoor". Geen gedoe dus met ondertekende aanvraagbonnen en nu kan ik een mooie, nieuwe witte jas uit de automaat toveren
pi_71205772
Beste Eric,

Je verzoek tot (her)inschrijving voor de opleiding B Biologie is nog niet volledig
afgerond.

Je hebt mogelijk nog geen collegegeld betaald.
Orienteer je via de website van de instelling waar je wilt gaan studeren wat de
gangbare procedure is

Met vriendelijke groet,
Studielink.
Dit bericht is automatisch gegenereerd en kan niet beantwoord worden.

woensdag 22 juli 2009 @ 10:54:50 #110
262476 MindVision
make a wish
pi_71207604
Van NHG:

"Geef slaapadviezen zoals:
Vermijd in de uren voor het slapen gaan koffie, alcohol, copieuze maaltijden, forse inspanning; lichamelijke inspanning overdag of vroeg in de avond is wel aan te raden.
Zorg voor een goed bed en een plezierige atmosfeer in de slaapkamer.
Gebruik de slaapkamer alleen om te slapen of te vrijen.
Ga pas naar bed als je slaperig bent."

Dat lijkt me nou dus echt even niet zo verstandig haha.

Ook 2 e-mails van studielink binnen

Beste Student,

Je verzoek tot inschrijving voor onderstaande opleiding is gehonoreerd op 21-07-2009. Je bent nu officieel ingeschreven.

Met vriendelijke groet,
Studielink.

Beste Student,

Je verzoek tot inschrijving voor onderstaande opleiding is gehonoreerd op 21-07-2009. Je bent nu officieel ingeschreven.

Met vriendelijke groet,
Studielink.

Zei toch dat het niet zo moeilijk was
  woensdag 22 juli 2009 @ 10:55:52 #111
208890 June.
Seriously?
pi_71207631
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:16 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ga morgen voor mijn werk wel even langs textielservice. En ik loop zo even langs de automaat om te checken of mijn badge toch niet gewoon werkt :p.

Hebben we in het derde jaar eigenlijk nog snijzaal?
Ja, met zenuwstelsel. Hersenen in een bak bekijken. En tijdens voortplanting ga je placenta's bekijken en met zintuigen & huid heel veel vieze plaatjes.
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 09:41 schreef EricT het volgende:
Beste Eric,

Je verzoek tot (her)inschrijving voor de opleiding B Biologie is nog niet volledig
afgerond.

Je hebt mogelijk nog geen collegegeld betaald.
Orienteer je via de website van de instelling waar je wilt gaan studeren wat de
gangbare procedure is

Met vriendelijke groet,
Studielink.

Had ik ook, daarna kreeg ik weer 4 (!) mails dat het toch wel weer goed zat..
Shine bright like a diamond.
pi_71207770
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 10:55 schreef June. het volgende:

[..]

Ja, met zenuwstelsel. Hersenen in een bak bekijken. En tijdens voortplanting ga je placenta's bekijken en met zintuigen & huid heel veel vieze plaatjes.
[..]
Wat voor vieze plaatjes?
quote:
Had ik ook, daarna kreeg ik weer 4 (!) mails dat het toch wel weer goed zat..
Volgens mij bedoelt Eric dat het juist goed is dat hij niet meer voor biologie is ingeschreven?
  woensdag 22 juli 2009 @ 11:10:10 #113
208890 June.
Seriously?
pi_71207984
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:01 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Wat voor vieze plaatjes?
[..]

Volgens mij bedoelt Eric dat het juist goed is dat hij niet meer voor biologie is ingeschreven?
Oh klopt ja, ik hou het allemaal niet meer zo bij wie nu de nieuwe sjaars zijn .

Vies plaatje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_71209864
Hmm het gaat hard met de reeks.. Heb de herkansing van mijn LO-toets gehaald, een goede voorbereiding was toch het halve werk dus aankomend jaar met de eerste 2 co-schappen beginnen.
pi_71209930
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:10 schreef June. het volgende:
Vies plaatje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jemig, hoe krijg je het voor mekaar om zo'n lading ketchup in je oog te krijgen?
I feel kinda Locrian today
pi_71210821
Kudtcoschappen kosten me een fortuin aan strippenkaarten!
pi_71211724
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:36 schreef Repeat het volgende:
Kudtcoschappen kosten me een fortuin aan strippenkaarten!
Krijg je daar geen vergoeding voor? Hier wel, geloof ik.
pi_71212032
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:01 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Wat voor vieze plaatjes?
[..]

Nee het was een cynische post van mij . Ik moet kennelijk nog de machtigingspapieren van de RUG binnenkrijgen... maar bureau onderwijs is gesloten nu. Ik wacht of of ik nog meer mailtjes krijg

@ June ik ben/word geen sjaars meer
  woensdag 22 juli 2009 @ 13:38:07 #119
208890 June.
Seriously?
pi_71212910
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:05 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Krijg je daar geen vergoeding voor? Hier wel, geloof ik.
Ja, maar ik hoorde dat je de vergoeding pas ná je coschappen krijgt. Je moet alsnog eerst alles betalen..
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:15 schreef EricT het volgende:

[..]

@ June ik ben/word geen sjaars meer
Hm.
pi_71213187
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:38 schreef June. het volgende:

[..]

Ja, maar ik hoorde dat je de vergoeding pas ná je coschappen krijgt. Je moet alsnog eerst alles betalen..
[..]

Hm.
Klopt, kan je achteraf een vergoeding voor krijgen...
pi_71220621
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:20 schreef intoxicated het volgende:
* intoxicated ziet het item op het NOS Journaal over de loting weer langskomen.

Wat zouden jullie zijn gaan doen als het geen GNK had kunnen worden?
Planologie, niet echt hetzelfde maar het was wel echt een alternatief wat ik ook erg leuk had gevonden (ga er misschien een minor planologie bij doen komend studiejaar).

Wat gaat deze reeks trouwens verschrikkelijk hard opeens, komkommertijd ofzo?
pi_71221539
Ik had zelf trouwens geen serieus alternatief. Hooguit BW ofzo.
pi_71222908
1523108 17:37:14 22-07-09 A1 BURGEMEESTER KREMERWEG - N458 BDN
Ambulance-16-108 Alphen aan den Rijn

Broertjes op motoren... het zou verboden moeten worden. En met wat pech mag ik straks dat wekadvies gaan doen, want ja, de parents zijn uitgerekend nu op vakantie
pi_71222931
Ik ben dus uitgeloot geweest en toen heb ik heel even farmacie gedaan, maar dat vond ik zoals gezegd niet echt leuk. Andere studies die ik heb overwogen waren rechten en levensmiddelentechnologie

[ Bericht 1% gewijzigd door dotKoen op 22-07-2009 18:29:24 ]
pi_71222998
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:20 schreef intoxicated het volgende:
1523108 17:37:14 22-07-09 A1 BURGEMEESTER KREMERWEG - N458 BDN
Ambulance-16-108 Alphen aan den Rijn

Broertjes op motoren... het zou verboden moeten worden. En met wat pech mag ik straks dat wekadvies gaan doen, want ja, de parents zijn uitgerekend nu op vakantie
. Enkel LTSHL? Dat valt gelukkig mee, toch?
pi_71223136
Ach, ws helemaal geen letsel maar toch even naar de SEH. Ben benieuwd
pi_71223263
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:21 schreef dotKoen het volgende:
Ik ben dus uitgeloot geweest en toen heb ik heel even farmacie gedaan, maar dat vond ik zoals gezegd niet echt leuk. Andere studies die ik heb overwogen waren rechten en levensmiddelentechnologie
Maar waarom knapte je af op Farmacie? Of heb ik dat gemist door de topic-post-snelheid
pi_71223358
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:32 schreef EricT het volgende:

[..]

Maar waarom knapte je af op Farmacie? Of heb ik dat gemist door de topic-post-snelheid
Nou ja, dat kan ook meer mijn eigen herinnering zijn. Het ging toen allemaal heel snel, was nog bezig met de intro en de volgende dag liep ik colleges in Nijmegen. Heb dus eigenlijk alleen colleges gevolgd en voor een of ander experiment rondjes gelopen in het park.

De hapklare, schoolse wijze waarin de stof hier bij geneeskunde in Nijmegen wordt aangeboden, sprak me meer aan dan de 'Lees n pagina's uit 'The Cell' en zoek maar uit hoe je over 3 maanden het tentamen maakt-methode die ze bij farmacie leken te gebruiken.
pi_71226865
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:36 schreef dotKoen het volgende:

[..]
. Heb dus eigenlijk alleen colleges gevolgd en voor een of ander experiment rondjes gelopen in het park.
The Freshman's myth
quote:
De hapklare, schoolse wijze waarin de stof hier bij geneeskunde in Nijmegen wordt aangeboden, sprak me meer aan dan de 'Lees n pagina's uit 'The Cell' en zoek maar uit hoe je over 3 maanden het tentamen maakt-methode die ze bij farmacie leken te gebruiken.
Dat is inderdaad de methode die bij levenswetenschappen gebruikelijk is. Denk dat de meeste uitvallers daaraan te wijten zijn. En serieus, als je sjaars niet wil afschrikken zouden ze de vakken die 'The Cell' gebruiken eens op een andere plek in het curriculum moeten zetten
pi_71236899
Soms heb je van die momenten dat je over bepaalde dingen nadenkt. Ik had net zo een moment en wil die graag met jullie delen:

Wat is er in hemelsnaam gebeurd met Fee-tje?

Haar laatste post in het geneeskundeforum dateert van ruim 2 jaar terug. Sterker nog: het was haar een na laatste post op het hele fokforum.

Hierbij haar laatste post in het geneeskundeforum:
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:46 schreef fee-tje het volgende:
* fee-tje aait intoxicated voor de hulp daarnet
Ik denk dat je heel wat uit leggen hebt intoxicated

Verder vraag ik me het zelfde af voor Singa En waarom staat June niet in de OP
pi_71237126
Ik denk dan altijd na over een oplossing voor het probleem in het Midden-Oosten, maar dit kan ook idd.

Nu slapen.
pi_71237476
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:49 schreef Repeat het volgende:
Ik denk dan altijd na over een oplossing voor het probleem in het Midden-Oosten, maar dit kan ook idd.

Nu slapen.
Oke
pi_71239598
pi_71239600
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 01:08 schreef DDM het volgende:

[..]

Oke
pi_71239602
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 01:08 schreef DDM het volgende:

[..]

Oke
pi_71239651
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 07:52 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ja Repeat, zo krijgen we die topic-reeks wel vol...
pi_71240967
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 07:52 schreef Repeat het volgende:

[..]

3 posts mag alleen als een topic bijna dood is
pi_71241678
Eentje was een foutje
pi_71249630
Wat ik me net afvroeg. Kippevel wordt veroorzaakt door sympatische activatie van de erector pili.
Deze sympatische vezels lopen samen met de gnostische en vitale vezels in de huidzenuw. De n. trigeminus is grotendeels (portio major) ook sensorisch, toch kent deze geen sympatische vezels, waardoor kippevel niet in het gelaat voorkomt. Is dit evolutionair te verklaren?

Anatomisch zou het ook erg complex zijn. De sympatische vezels dalen af van de hypothalamus richting intermediolateralis waar het 2d neuron ligt. Dan schakelen ze over in de grensstreng (ganglion cervicale superior) om vervolgens buiten het centrale zenuwstelsel verder te gaan.
Voor het oog is dit hetzelfde, maar de vezels hoeven zich niet te splitsen in 3 takken (de rami van de n. trigeminus). In het geval van het oog kunnen de sympatische vezels vrij dicht bij het eindorgaan (m. dilatator pupillae) eindigen, terwijl in het geval van de n. trigeminus ze vlak na het uittreden uit de pons moeten voegen. Lijkt me haast ondoenlijk. Onze Lieve Heer vond dit iets té complex worden voor geneeskundestudenten denk ik, waardoor Hij de sympatische vezels maar achterwege liet.

Iemand een interessante hypothese?
pi_71250497
Nee
pi_71250618
Ik heb nog 1,5 uur om de komende reflectieopdracht (inhaal voor een gemist practicum ) te maken en te mailen:
quote:
De doelen van het practicum zijn:

a. Je wordt je bewust van de technische kant en de menselijke kant van geneeskunde en dat deze kanten onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

* De technische kant (de technische kunde): hoe zit het lichaam in elkaar, hoe ontstaan afwijkingen, ziektes en wat kun je er tegen doen.
* De menselijke kant (menselijke compassie): enerzijds de patiënt, de persoon die tegenover je zit met een eigen geschiedenis, familie, karaktereigenschappen, met wensen en zorgen; of op de snijzaal: dit is een lichaam geweest van iemand met een geschiedenis, familie, etc. en anderzijds jezelf als arts (in opleiding), de persoon die je zelf bent met een eigen achtergrond, karaktereigenschappen, gevoelens, ideeën wensen etc.

b. Je wordt je bewust worden van de ‘grensoverschrijdende’ kant van het beroep van arts. Grensoverschrijdend in die zin dat:

* een arts zich begeeft op terreinen waar voor leken andere normen en waarden gelden, zoals bij de anamnese (stellen van (intieme) vragen), bij lichamelijk onderzoek (aanraken van een ontbloot lichaam), inwendig onderzoek (rectaal, vaginaal toucher) en omgaan met een dode: snijden in een lichaam (snijzaal, operatie, doen van sectie).

c. Je maakt kennis met reflecteren. Reflecteren is te omschrijven als het heroverwegen van ervaringen en inzicht aanbrengen in die ervaringen waarbij je je bewust wordt van je eigen ideeën, gevoelens, waarden en normen die daarin een rol hebben gespeeld.

Bij het beantwoorden van onderstaande vragen gaat het niet om het antwoord maar om de reflectie, de beschrijving van je eigen ideeën, gevoelens, waarden en normen.

Richtlijn voor de hoeveelheid tekst van de beantwoording, minimaal 2 A4 in totaal.
pi_71250796
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_71251306
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:59 schreef starla het volgende:
Wat ik me net afvroeg. Kippevel wordt veroorzaakt door sympatische activatie van de erector pili.
Deze sympatische vezels lopen samen met de gnostische en vitale vezels in de huidzenuw. De n. trigeminus is grotendeels (portio major) ook sensorisch, toch kent deze geen sympatische vezels, waardoor kippevel niet in het gelaat voorkomt. Is dit evolutionair te verklaren?

Anatomisch zou het ook erg complex zijn. De sympatische vezels dalen af van de hypothalamus richting intermediolateralis waar het 2d neuron ligt. Dan schakelen ze over in de grensstreng (ganglion cervicale superior) om vervolgens buiten het centrale zenuwstelsel verder te gaan.
Voor het oog is dit hetzelfde, maar de vezels hoeven zich niet te splitsen in 3 takken (de rami van de n. trigeminus). In het geval van het oog kunnen de sympatische vezels vrij dicht bij het eindorgaan (m. dilatator pupillae) eindigen, terwijl in het geval van de n. trigeminus ze vlak na het uittreden uit de pons moeten voegen. Lijkt me haast ondoenlijk. Onze Lieve Heer vond dit iets té complex worden voor geneeskundestudenten denk ik, waardoor Hij de sympatische vezels maar achterwege liet.

Iemand een interessante hypothese?
De functie van kippenvel is een isolatielaag rondom je huid te veroorzaken. Het is lastig om aan te geven waar deze in de evolutie ontstaan is. Waarschijnlijk bij het eerste soort die een vacht had. Bij dit vraagstuk komt natuurlijk ook de vraag kijken waarom mensen hun vacht zijn verloren. Hier zijn verschillende theorieen over, maar er bestaat nog geen consensus. Daarnaast is het een feit dat gezichtsbeharing anders is dan lichaamsbeharing. Er bestaan ook duidelijke sexeverschillen. Vrouwen hebben dit nauwelijks (uitzonderingen daargelaten ) en bij mannen staat de gezichtsbeharing onder controle van testosteron. Het is ook veel dikker en stugger dan normaal lichaamshaar. Ik denk dus dat het niet zo zeer vanwege de anatomische complexiteit komt, maar door de eigenschappen van de haren zelf. Het is niet rendabel om deze recht op te krijgen. Misschien omdat ze toch te zwaar zijn of iets dergelijks. En ze zijn ook niet het hele leven aanwezig (bij meisjes al nauwelijks, bij jongens pas echt in de puberteit). Ik zit me nu af te vragen of ik weleens kippenvel heb gehad bij me okselhaar
pi_71251548
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:51 schreef DDM het volgende:
Er bestaan ook duidelijke sexeverschillen. Vrouwen hebben dit nauwelijks (uitzonderingen daargelaten ) en bij mannen staat de gezichtsbeharing onder controle van testosteron.
Vrouwen hebben ook weinig beharing elders, terwijl ze daar wél kippevel kunnen krijgen.
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:51 schreef DDM het volgende:
En ze zijn ook niet het hele leven aanwezig (bij meisjes al nauwelijks, bij jongens pas echt in de puberteit). Ik zit me nu af te vragen of ik weleens kippenvel heb gehad bij me okselhaar
Nee klopt, maar armhaar komt ook pas in de puberteit terwijl die vanaf de geboorte al wél erector pili bezitten.
Wat geldt voor vrouwen die weinig beharing hebben, geldt ook hier weer voor: kinderen die nog niet behaard zijn kunnen wel kippevel krijgen. Kippevel rond je kruis dan DDM?
pi_71253136
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:57 schreef starla het volgende:

Vrouwen hebben ook weinig beharing elders, terwijl ze daar wél kippevel kunnen krijgen.
Ja, maar er zijn wel meer vrouwen met lichaamsbeharing op de armen en benen dan op het gezicht (zelfs als het heel weinig is hebben ze het toch). Daarnaast doen ze aan harsen etc.
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:57 schreef starla het volgende:

Nee klopt, maar armhaar komt ook pas in de puberteit terwijl die vanaf de geboorte al wél erector pili bezitten.
Wat geldt voor vrouwen die weinig beharing hebben, geldt ook hier weer voor: kinderen die nog niet behaard zijn kunnen wel kippevel krijgen. Kippevel rond je kruis dan DDM?
Armhaar etc is wel vaak aanwezig voor de puberteit. Alleen gaat het in de puberteit wat meer groeien en het aantal neemt wat toe. M.a.w. armhaar is er altijd wel, het echte baardhaar niet. Dit komt echt rondom de puberteit op zetten. Daarom denk ik dat het een andere functie heeft. En ook zonder beharing kan je inderdaad kippenvel krijgen. Maar dat doet er niet echt toe. Want het lichaam weet van te voren dat er wel degelijk haargroei zal optreden. Dan kan het lichaam altijd nog denken: het toekomstige baardhaar is niet rendabel dus daar geen erector pilli

Je moest eens weten hoeveel kippenvel ik rondom me kruis heb Haha! Nee, eigenlijk nooit bemerkt

Ik zat ook te denken aan de lengte van de haren ( te zwaar om op te tillen): Lichaamsbeharing versus baardhaar, okselhaar en schaamhaar (die in de regel langer zijn). Maar kippenvel op me hoofd ken ik wel degelijk. Dus dat zal het ook wel niet zijn.
pi_71253591
quote:
from --- <------@gmail.com>
to "-------- <-----@vumc.nl>
date 23 July 2009 15:57
subject Re: cop 1.1.2.2 "Snijzaal/lichamelijk onderzoek"
mailed-by gmail.com
Pfieuw, net optijd, 2 a4-tjes plus 2 regels op een derde
pi_71256752
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:59 schreef pmdomela het volgende:

[..]

Pfieuw, net optijd, 2 a4-tjes plus 2 regels op een derde
Deel met ons je diepzinnige gedachtegangen
pi_71256795
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 17:29 schreef EricT het volgende:

[..]

Deel met ons je diepzinnige gedachtegangen
Ik weet niet of ik al die reflectieverslagen wil lezen, als ik kijk naar wat voor onzin ik er zelf meestal inzet .
pi_71257132
Had dit jaar bij mijn reflectieverslag gewoon die van vorig jaar met wat aanpassingen ingeleverd
Ook goedgekeurd
pi_71257564
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 17:40 schreef MaxC het volgende:
Had dit jaar bij mijn reflectieverslag gewoon die van vorig jaar met wat aanpassingen ingeleverd
Ook goedgekeurd

Krijg je er ECTS voor?
pi_71257949
Het is een onderdeel van Beroepsvoorbereiding waar je 7 punten voor krijgt. Je wordt echt dood gegooid met reflectie en 3 maanden daarvoor moest ik ook al een reflectieverslag van 2 A4tjes maken dus nu was de inspiratie een beetje op
pi_71258555
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:39 schreef DDM het volgende:
Soms heb je van die momenten dat je over bepaalde dingen nadenkt. Ik had net zo een moment en wil die graag met jullie delen:

Wat is er in hemelsnaam gebeurd met Fee-tje?

Haar laatste post in het geneeskundeforum dateert van ruim 2 jaar terug. Sterker nog: het was haar een na laatste post op het hele fokforum.

Hierbij haar laatste post in het geneeskundeforum:
[..]

Ik denk dat je heel wat uit leggen hebt intoxicated

Verder vraag ik me het zelfde af voor Singa En waarom staat June niet in de OP
Hmm ja... Fee-tje... don't know, ook al eeuwen niet meer gesproken Geen Fritzl-achtige taferelen hier though.

Singa lijkt idd ook dood
pi_71261347
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 17:54 schreef EricT het volgende:

[..]

Krijg je er ECTS voor?
JA

( )
pi_71265738
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:08 schreef MaxC het volgende:
Het is een onderdeel van Beroepsvoorbereiding waar je 7 punten voor krijgt. Je wordt echt dood gegooid met reflectie en 3 maanden daarvoor moest ik ook al een reflectieverslag van 2 A4tjes maken dus nu was de inspiratie een beetje op
7 ECTS daar moet je normaal een week of 5 voor studeren ofzo?
  donderdag 23 juli 2009 @ 22:51:15 #155
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_71267044
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:16 schreef Repeat het volgende:

[..]

7 ECTS daar moet je normaal een week of 5 voor studeren ofzo?
nou die 7 ect krijg je niet alleen voor die 2 a4tjes hoor, je moet een heel boekwerk vol met stom geneuzel maken. Je moet zo'n beetje van iedere scheet die je laat vertellen hoe je je daarbij voelde, of je het in de toekomst anders gaat doen en wat voor scheet jij denkt dat een goede dokter zou laten
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_71267444
Er zou eigenlijk een soort reflectieverslaggenerator gemaakt moeten worden. Gewoon een paar gevoelens die je kan invullen of selecteren en die dan automagisch een heel epistel voor je maakt wat geschikt is om in te leveren.
Maar volgens mij worden al die reflectieverslagen gewoon verzameld en door een grote groep begeleiders lallend gelezen tijdens de vrijdagmiddagborrel
pi_71275137
pi_71275222
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 08:01 schreef Repeat het volgende:
Indeed... heb ik wel even nodig om wakker te worden
pi_71276577
Ik heb even een vraagje aan EricT: ik ben heel benieuwd hoe je het voor elkaar hebt gekregen om van jaar 2 bio in Grunn naar jaar 2 GNK door te stromen? Moet wel een supergoed gevoel geven of niet? Ik begin namelijk na 2 jaar bio gewoon in jaar 1
Allejezus
pi_71279625
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:42 schreef Juzme het volgende:
Ik heb even een vraagje aan EricT: ik ben heel benieuwd hoe je het voor elkaar hebt gekregen om van jaar 2 bio in Grunn naar jaar 2 GNK door te stromen? Moet wel een supergoed gevoel geven of niet? Ik begin namelijk na 2 jaar bio gewoon in jaar 1
examencommissies geneeskunde en biologie, stafmentoren en blokcoordinatoren overtuigen dat je goed bent .

Maar ik ga maar paar maanden geneeskunde doen, daarna biologie afmaken en dan weer richting geneeskunde via zij-instroom-traject. Heb geen zin om in jaar 1 te beginnen met 2/3 bachelor op zak.

Heb je ook bio in Grunn gedaan ? Ben je ingeloot of via decentraal? Ik weet al wie je bent

[ Bericht 45% gewijzigd door EricT op 24-07-2009 11:36:56 ]
pi_71280213
Afdelings-secretaresses die geplande onderzoeken niet durven af te bellen omdat ze dan de wind van voren krijgen door de poli-assistente van de nucleaire.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 12:30:23 #162
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71281560
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:30 schreef EricT het volgende:

[..]

examencommissies geneeskunde en biologie, stafmentoren en blokcoordinatoren overtuigen dat je goed bent .

Maar ik ga maar paar maanden geneeskunde doen, daarna biologie afmaken en dan weer richting geneeskunde via zij-instroom-traject. Heb geen zin om in jaar 1 te beginnen met 2/3 bachelor op zak.

Heb je ook bio in Grunn gedaan ? Ben je ingeloot of via decentraal? Ik weet al wie je bent
iig mooi bewerkstelligd
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_71285355
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:30 schreef EricT het volgende:

[..]

Jaa, wij hebben volgens mij zelfs een x samengewerkt met zijn vieren aan één labtafel. Samen met Linda en Sanne

Maar je hebt het dus voor elkaar gekregen dat je een paar maanden geneeskunde mag studeren? (Minor?) En moet je voor de zij-instroom ook nog die toets maken dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Juzme op 24-07-2009 14:23:40 ]
Allejezus
pi_71287338
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:04 schreef Juzme het volgende:

[..]

Jaa, wij hebben volgens mij zelfs een x samengewerkt met zijn vieren aan één labtafel. Samen met Linda en Sanne

Maar je hebt het dus voor elkaar gekregen dat je een paar maanden geneeskunde mag studeren? (Minor?) En moet je voor de zij-instroom ook nog die toets maken dan?
Precies hersenanatomie practicum volgens mij

Het is inderdaad onderdeel van mijn minor, voor ZIG hoef ik (denk ik) geen toets te maken omdat mijn gemiddelde nu nog hoog genoeg is voor directe toelating.
pi_71287920
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:55 schreef EricT het volgende:

[..]

Precies hersenanatomie practicum volgens mij

Het is inderdaad onderdeel van mijn minor, voor ZIG hoef ik (denk ik) geen toets te maken omdat mijn gemiddelde nu nog hoog genoeg is voor directe toelating.
Ja, volgens mij was dat het ook idd
Maar zou wel heel tof zijn als je dat gemiddelde hoog genoeg kunt houden
Vast wel zin in aankomend halfjaar dus?
Allejezus
pi_71295498
Pff ben er een paar dagen niet en het topic stroomt weer vol..
Ik had ook een mail trouwens van studielink dat m'n inschrijving niet voltooid kon worden vanwege het niet betaalde collegegeld. Beetje jammer, want had idd nog geen acceptgiro van de RuG.
pi_71295805
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 19:30 schreef Honeymooner het volgende:
Pff ben er een paar dagen niet en het topic stroomt weer vol..
Ik had ook een mail trouwens van studielink dat m'n inschrijving niet voltooid kon worden vanwege het niet betaalde collegegeld. Beetje jammer, want had idd nog geen acceptgiro van de RuG.
me neither..
pi_71302811
Een ex-jaargenote van me heeft een probleempje met onze studentenadministratie. Ze heeft een bestuursjaar gedaan en is daarna ingestroomd in het jaar na ons. Daarom heeft ze recent haar lijnonderwijs-tentamen gedaan en niet gehaald, waarna ze haar startdatum voor de coschappen is kwijtgeraakt en tenminste tot mei 2010 moet wachten. Anderen die het tentamen ook niet hebben gehaald, kregen wel de kans om met de herkansing alsnog hun startdatum te behouden.

Heeft iemand ook ervaring met dit soort grappen? Ze wil een klachtenbrief gaan sturen (de onderwijsadminstratie wil niets regelen) en ze zoekt mensen die ooit ook in zo'n procedure hebben gezeten en tips hebben.

Anyone?
pi_71304684
En het begint weer hoor: http://www.geenstijl.nl/m(...)accinatieheksen.html
Vroeger had ik nog de neiging om tegen dit soort mensen/sites in te gaan en ze ervan te overtuigen dat ze geen gelijk hebben, ik weet inmiddels dat het gewoon geen zin heeft. Maar uiteindelijk zal Darwin toch zegevieren, dus kom maar op met die oseltamivir..
pi_71304823
Ik zeg:
DSM-IV-TR II 301.0 (F60.0) Paranoid Personality Disorder

Geen aandacht meer aan besteden, je gaat ze toch niet kunnen overtuigen
pi_71304894
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:06 schreef leejow het volgende:
En het begint weer hoor: http://www.geenstijl.nl/m(...)accinatieheksen.html
Vroeger had ik nog de neiging om tegen dit soort mensen/sites in te gaan en ze ervan te overtuigen dat ze geen gelijk hebben, ik weet inmiddels dat het gewoon geen zin heeft. Maar uiteindelijk zal Darwin toch zegevieren, dus kom maar op met die oseltamivir..
Ik zag het net ook al ja. Verschrikkelijk, die lui. Laatst nog een filmpje van een gestoorde anti-HPV-vaccin activist.

Ik denk dat ik er ook maar mee ophoud, als je ziet hoe het bijvoorbeeld hier op Fok met Lambiekje c.s. gaat ....
pi_71305128
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:15 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik zag het net ook al ja. Verschrikkelijk, die lui. Laatst nog een filmpje van een gestoorde anti-HPV-vaccin activist.

Ik denk dat ik er ook maar mee ophoud, als je ziet hoe het bijvoorbeeld hier op Fok met Lambiekje c.s. gaat ....
Het meest vervelende van deze kliek is dat ze graag hun eigen mening op anderen willen dwingen, terwijl de medische gemeenschap je absoluut niet dwingt om je te laten vaccineren aangezien de risico's voor jezelf zijn (en voor je omgeving als je anderen infecteert). Het wantrouwen van deze mensen ontstaat doordat ze zelf geen inzicht hebben in de werking van de medicijnen, en er één gek opstaat die denkt alles te weten en vervolgens een pseudo-intellectuele verklaring geeft en alle sceptische gevoelens van mensen bevestigd.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 10:47:46 #173
208890 June.
Seriously?
pi_71309475
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:11 schreef intoxicated het volgende:
Ik zeg:
DSM-IV-TR II 301.0 (F60.0) Paranoid Personality Disorder

Geen aandacht meer aan besteden, je gaat ze toch niet kunnen overtuigen
Maar als je dan zoiets tegen een Lambiekje zegt, is het beledigend .
pi_71309498
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 00:15 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Lambiekje en zijn alter ego's

Ik heb ooit een stuk over HPV-vaccinatie moeten schrijven (Gardasil vs Cervarix, en wel/niet in RVP opnemen), toen kwam ik ook op sites waarvan de meeste posters dochters van Lambiekje konden zijn

Maar die hysterie vind je niet alleen bij HPV en H1N1, maar ook bij chemotherapie en DTP prikken e.d. Volgens mij stond er deze week in Medisch Contact een over de vrijwilligheid van vaccinaties.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:29:46 #175
206679 Laertes
Everybody lies
pi_71310175
Typisch, dat volk dat moord en brand schreeuwt over samenzweringen van farmaceutische concerns, maar tegelijk dankbaar gebruikt maakt van de rest van de geneeskunde (waaronder janken bij een huisarts voor antibiotica voor iets randoms dat in 2 dagen over is).

Verder ben ik officieel geneeskundestudent aan de VU! Met dank aan de decentrale walk in the park

Edit: kan iemand mij evt uitleggen hoe het nou echt zit met specialiseren tegenwoordig?

tevens tvp
"What do you think? Is he seizing or dancing?"
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:49:02 #176
208890 June.
Seriously?
pi_71310497
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:29 schreef Laertes het volgende:

Edit: kan iemand mij evt uitleggen hoe het nou echt zit met specialiseren tegenwoordig?

tevens tvp
Wat valt eraan uit te leggen? Na je bul kun je gaan solliciteren naar een AIOS plek, hoewel het de vraag is of je wordt aangenomen. Beter is om eerst ervaring als ANIOS oid op te doen en dan te gaan solliciteren.
pi_71310687
Zijn er eigenlijk ook artsen die zich nooit specialiseren?
pi_71310886
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:00 schreef MaxC het volgende:
Zijn er eigenlijk ook artsen die zich nooit specialiseren?
Jawel, huisartsen...

Bedrijfsartsen, verzekeringsartsen, arbo-artsen e.d. zijn basisartsen.
pi_71311165
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:09 schreef intoxicated het volgende:
Een ex-jaargenote van me heeft een probleempje met onze studentenadministratie. Ze heeft een bestuursjaar gedaan en is daarna ingestroomd in het jaar na ons. Daarom heeft ze recent haar lijnonderwijs-tentamen gedaan en niet gehaald, waarna ze haar startdatum voor de coschappen is kwijtgeraakt en tenminste tot mei 2010 moet wachten. Anderen die het tentamen ook niet hebben gehaald, kregen wel de kans om met de herkansing alsnog hun startdatum te behouden.

Heeft iemand ook ervaring met dit soort grappen? Ze wil een klachtenbrief gaan sturen (de onderwijsadminstratie wil niets regelen) en ze zoekt mensen die ooit ook in zo'n procedure hebben gezeten en tips hebben.

Anyone?
ik snap het verhaal niet helemaal, maar hoe kun je nou falen voor lijnonderwijs waarom kan alleen zij dat niet herkansen en de rest van het jaar wel? Daar moet een reden voor zijn...
pi_71312527
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:10 schreef starla het volgende:
Ik vraag me serieus af wie er bedrijsarts/verzekeringsarts e.d. wil worden, dat is toch zonde van je studie?! En niet dat het dan zo goed betaalt, toch?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:42:01 #181
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_71312807
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:30 schreef pmdomela het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af wie er bedrijsarts/verzekeringsarts e.d. wil worden, dat is toch zonde van je studie?! En niet dat het dan zo goed betaalt, toch?
Verzekeringsarts.. bah
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:45:41 #182
206679 Laertes
Everybody lies
pi_71312894
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:49 schreef June. het volgende:

[..]

Wat valt eraan uit te leggen? Na je bul kun je gaan solliciteren naar een AIOS plek, hoewel het de vraag is of je wordt aangenomen. Beter is om eerst ervaring als ANIOS oid op te doen en dan te gaan solliciteren.
Dat is al heel wat. Stel ik rond over 6 jaar mijn studie af en wil chirurg worden.
Moet je dan aan een academisch ziekenhuis solliciteren naar zo'n plek? Hoeveel jaar werk je dan nog als arts in opleiding?
pi_71313212
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:45 schreef Laertes het volgende:
Dat is al heel wat. Stel ik rond over 6 jaar mijn studie af en wil chirurg worden.
Moet je dan aan een academisch ziekenhuis solliciteren naar zo'n plek?
Nee, ook perifere ziekenhuizen hebben opleidingsplekken.
quote:
Hoeveel jaar werk je dan nog als arts in opleiding?
Minstens 6
pi_71313424
quote:

[..]

Tja, waarom niet. Er zijn zoveel mensen met een universitaire opleiding die gewoon ergens op een kantoor komen te werken...
pi_71313701
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:10 schreef starla het volgende:

[..]

Jawel, huisartsen...

Hiervoor heb je toch ook een (weliswaar wat kortere) opleiding nodig? Is in feite toch ook een specialisatie?
pi_71313712
quote:

[..]

Moet je dan aan een academisch ziekenhuis solliciteren naar zo'n plek? Hoeveel jaar werk je dan nog als arts in opleiding?
Chirurgie is landelijk geregeld. Dus je moet je bij een centraal orgaan aanmelden en daar solliciteren. Dan kun je een voorkeur aangeven voor een regio waar je graag terecht zou willen komen (regio, dus geen specifiek ziekenhuis) en dan evt een gesprek etc etc.

Ik weet niet welke specialismen nog meer zo geregeld zijn, ik gok niet zo veel, dus dan moet je gewoon direct bij een intelling solliciteren lijkt me
pi_71318851
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:21 schreef MaxC het volgende:

[..]

Hiervoor heb je toch ook een (weliswaar wat kortere) opleiding nodig? Is in feite toch ook een specialisatie?
Inderdaad, (zelfs) bedrijfsgeneeskunde is een specialisme, de opleiding daarvoor is te volgens bij het UMC St Radboud en het VUmc, uit mijn hoofd.
quote:

[..]

Ach, verzekeringsarts betaalt volgens mij prima, 9 tot 5 baan, leasebak en goede mogelijkheid tot part time werken. Keerzijde is dat je door je collega-medici nooit helemaal serieus wordt genomen

[ Bericht 21% gewijzigd door dotKoen op 25-07-2009 17:22:09 ]
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:30:01 #188
206322 Seam
Pillz-E
pi_71319289
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:21 schreef Repeat het volgende:

[..]

Chirurgie is landelijk geregeld. Dus je moet je bij een centraal orgaan aanmelden en daar solliciteren. Dan kun je een voorkeur aangeven voor een regio waar je graag terecht zou willen komen (regio, dus geen specifiek ziekenhuis) en dan evt een gesprek etc etc.

Ik weet niet welke specialismen nog meer zo geregeld zijn, ik gok niet zo veel, dus dan moet je gewoon direct bij een intelling solliciteren lijkt me
Voor die selectie moet je dan ook je CV opsturen en een vragenlijst invullen
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:46:04 #189
206679 Laertes
Everybody lies
pi_71324306
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:21 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ok, bedankt. Volgens mij wordt het flink beuken om die concurrentie aan te kunnen...
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:55:07 #190
206322 Seam
Pillz-E
pi_71324509
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:46 schreef Laertes het volgende:

[..]

Ok, bedankt. Volgens mij wordt het flink beuken om die concurrentie aan te kunnen...
Ze kijken vaak naar wetenschappelijke ervaring en of je een mooi CV hebt.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:59:11 #191
262476 MindVision
make a wish
pi_71324617

pi_71324682
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:55 schreef Seam het volgende:

[..]

Ze kijken vaak naar wetenschappelijke ervaring en of je een mooi CV hebt.
Mijn mentor vroeg of ik dit jaar onderzoek wou doen bij Thoraxchirugie, lijkt me echt handig voor de CV maar aan de andere kant niet echt zin om veel vrije tijd in te leveren en vind onderzoek niet heel erg leuk
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:09:50 #193
206322 Seam
Pillz-E
pi_71324855
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 21:01 schreef MaxC het volgende:

[..]

Mijn mentor vroeg of ik dit jaar onderzoek wou doen bij Thoraxchirugie, lijkt me echt handig voor de CV maar aan de andere kant niet echt zin om veel vrije tijd in te leveren en vind onderzoek niet heel erg leuk
Ik zou het best van je over willen nemen
Hoezo kreeg je zoiets aangeboden dan ?
pi_71324943
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 21:09 schreef Seam het volgende:

[..]

Ik zou het best van je over willen nemen
Hoezo kreeg je zoiets aangeboden dan ?
Hij was onze begeleider met een leeronderzoek en ik deed het wel netjes(9,3). Toen ik zei dat ik wel interesse in Chirurgie had als specialisatie bood hij het aan.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:20:10 #195
206322 Seam
Pillz-E
pi_71325092
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 21:13 schreef MaxC het volgende:

[..]

Hij was onze begeleider met een leeronderzoek en ik deed het wel netjes(9,3). Toen ik zei dat ik wel interesse in Chirurgie had als specialisatie bood hij het aan.
Bij ons wordt amper aandacht geschonken aan de wetenschap en onderzoeken. Ik hoop dat ik via mijn honours programma een beetje kan gaan netwerken om mee te werken aan een onderzoek. Lijkt mij juist erg interessant en in Maastricht heb je het sowieso erg rustig met alleen Geneeskunde zelf. Mijn keuzeblok aan het einde van het jaar is een wetenschapsstage dus daar hoop ik positief op te vallen
pi_71325989
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 21:01 schreef MaxC het volgende:

[..]

zondag 26 juli 2009 @ 03:21:52 #197
206679 Laertes
Everybody lies
pi_71332552
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:59 schreef MindVision het volgende:
[ afbeelding ]

Centraal of decentraal?
  zondag 26 juli 2009 @ 03:34:32 #198
262476 MindVision
make a wish
pi_71332626
Decentraal natuurlijk, centraal is voor mietjes
  zondag 26 juli 2009 @ 08:04:59 #199
208890 June.
Seriously?
pi_71333111
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 21:20 schreef Seam het volgende:

[..]

Bij ons wordt amper aandacht geschonken aan de wetenschap en onderzoeken. Ik hoop dat ik via mijn honours programma een beetje kan gaan netwerken om mee te werken aan een onderzoek. Lijkt mij juist erg interessant en in Maastricht heb je het sowieso erg rustig met alleen Geneeskunde zelf. Mijn keuzeblok aan het einde van het jaar is een wetenschapsstage dus daar hoop ik positief op te vallen
Serieus? Wat slecht zeg! Ik hoop deze maand mijn artikel af te hebben en dan kan het opgestuurd worden voor publicatie ..
pi_71333645
quote:
Op zondag 26 juli 2009 08:04 schreef June. het volgende:

[..]

Serieus? Wat slecht zeg! Ik hoop deze maand mijn artikel af te hebben en dan kan het opgestuurd worden voor publicatie ..
Zal voor je duimen. Waar wil je het in laten plaatsen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')