abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71178115
quote:
Na de KNVB pakt nu ook concertorganisaor Mojo Concerts de zwarthandel in toegangskaartjes aan door serie tickets ongeldig te verklaren. Circa 250 kaarten voor Lowlands en een concert van Pearl Jam moeten opnieuw worden gekocht.

Foto: ANP
Please Wait ...

Mojo Concerts heeft kaartren op het oog van het Lowlands festival op 21, 22 en 23 augustus en het Pearl Jam concert op 13 augustus a.s. in Ahoy Rotterdam. Deze kaarten waren opgekocht door meerdere bedrijven met als doel deze met winst door te verkopen. De nu geannuleerde kaarten zijn weer beschikbaar voor het normale tarief via www.livenation.nl . Er worden in de komende periode nog meer kaarten geannuleerd.

Mojo Concerts voelt zich gesteund door de rechterlijke uitspraak in een soortgelijke zaak die door enkele handelaren tegen de KNVB was aangespannen. De rechter heeft de KNVB in het gelijk gesteld.

De kaarten die geannuleerd worden zijn van 4 bedrijven (24hourtickets.nl, kaartverkoop.nl, 4alltickets.nl en tickets4events.nl). Op internet staan alle nummers vermeld van kaarten die nu niet meer geldig zijn . Op deze site staat ook meer uitleg over zwarthandel en welke stappen de kopers kunnen ondernemen tegen de tickethandelaren. Mojo Concerts adviseert cliënten van 24hourtickets.nl, kaartverkoop.nl, 4alltickets.nl en tickets4events.nl contact te zoeken met deze tussenhandelaren en het geld terug te eisen aangezien de gekochte kaarten géén toegang geven tot het Lowlands festival of het concert van Pearl Jam. ,,Koop daarom alleen via het officiële voorverkoopadres www.livenation.nl,'' laat Mojo weten
Hier de ongeldige kaartnummers
Bron

Goeie actie
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:37:13 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_71178167
Edit: Ik moet leren lezen
Laffe huichelaar
pi_71178190
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:37 schreef timmmmm het volgende:
Ga dan naar dat speciale forum voor lowlands. Dat is er niet voor niets.
Daar staat ie toch al in
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:38:24 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_71178206
Ben ik achterlijk of stond dit topic net in NWS?

EDIT: Ja dus.
Ik ben blind.

Ontopic, goeie zaak!
Laffe huichelaar
pi_71178256
Ja eigenlijk wel
En nu schop ik hem toch maar weer terug aangezien er al een topic in LWL loopt over deze actie. En deze actie van Mojo gaat ook in de toekomst bij andere festivals gelden
pi_71178302
Dit soort topics staan toch altijd een tijdje in NWS voor ze doorgeschopt worden naar een ander subforum?

Goed nieuws verder. Hoog tijd dat ze die lui eens aanpakken.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:43:42 #7
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71178371
Goeie actie!
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_71178446
Wel 165 kaarten, je maakt mij niet wijs dat dat alle zwarte kaarten zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 21 juli 2009 @ 13:46:05 #9
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_71178457
goeie zaak

Jammer voor die kopers, maar zeker weten dat die nooit meer een zwart kaartje kopen
:')
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:49:30 #10
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71178580
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
goeie zaak

Jammer voor die kopers, maar zeker weten dat die nooit meer een zwart kaartje kopen
Dat iemand sowieso op het idee komt om bij zo'n bedrijf een kaartje te kopen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_71178661
Huh? Wat is dit nu weer? Ik zie tussen dat lijstje op die website de nummers staan van de 2 kaartjes die ik zelf bij LiveNation gekocht heb! LiveNation is toch gewoon het officiële verkooppunt? Weet iemand wat ik nu moet gaan doen? Ik zit hier met het zweet in mn handen omdat ik als een soort van oplichter bestempeld word. Mijn kaartjes voor Pearl jam zijn dus geannuleerd terwijl ik ze heb gekocht op livenation.nl. kan iemand mij helpen???
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:54:12 #12
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71178723
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:52 schreef pietervanvliet het volgende:
Huh? Wat is dit nu weer? Ik zie tussen dat lijstje op die website de nummers staan van de 2 kaartjes die ik zelf bij LiveNation gekocht heb! LiveNation is toch gewoon het officiële verkooppunt? Weet iemand wat ik nu moet gaan doen? Ik zit hier met het zweet in mn handen omdat ik als een soort van oplichter bestempeld word. Mijn kaartjes voor Pearl jam zijn dus geannuleerd terwijl ik ze heb gekocht op livenation.nl. kan iemand mij helpen???
Bel LiveNation?
2000 light years from home
  † In Memoriam † dinsdag 21 juli 2009 @ 13:54:58 #13
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_71178754
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:49 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dat iemand sowieso op het idee komt om bij zo'n bedrijf een kaartje te kopen.
Je bent wanhopig, al je vrienden gaan naar lowlands en jij was NET te laat, iemand raad je die site aan.. Ik zou het niet vertrouwen maar kan begrijpen dat mensen het doen
:')
pi_71180020
Goede actie alleen 1 maar , zo kan Mojo alleen maar weer rijker worden door kaarten 2x te verkopen terwijl ze al verdiend hebben aan het 1ste kaartje
pi_71180442
Wat een drogredenatie trouwens om de zwarte kaartjes handel maar nog zwarter te maken
quote:
Aangezien de tussenhandelaren geen investeringen hoeven te doen in het evenement en alleen het risico van het gekochte kaartje lopen, is het risico laag en de winst hoog. De organisator maakt en betaalt een landelijke en regionale promotiecampagne voor een artiest en de handelaar lift daarop mee.
Er komen ook genoeg concerten voor waarbij de handelaren verkeerd gegokt hebben en met onverkochte kaartjes blijven zitten waardoor er dus weldegelijk een flink ondernemers risico is.

Wanneer mojo&co ook eens de mogelijkheid zouden bieden om gekochte kaartjes in te ruilen zouden mensen ze ook niet nog aan elkaar hoeven te verkopen. Maar dat is natuurlijk weer teveel ondernemersrisico voor mojo.
pi_71180656
Hulde aan de KNVB, hulde aan Mojo en Livenation.
Dat er nog veel van zulke voorbeelden mogen volgen, zodat concertkaartjes (of kaartjes voor andere evenementen) weer terechtkomen bij mensen die er een normale prijs voor betalen, dat prijzen niet 2-3 keer (of meer) over de kop gaan en dat louche tickethandelaren kapot gaan.
  † In Memoriam † dinsdag 21 juli 2009 @ 14:53:28 #17
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71180686
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:47 schreef Basp1 het volgende:
Er komen ook genoeg concerten voor waarbij de handelaren verkeerd gegokt hebben en met onverkochte kaartjes blijven zitten waardoor er dus weldegelijk een flink ondernemers risico is.
En zo ontvangen concertzalen (en artiesten) extra geld. De zaken waar MOJO zich druk over maakt zijn de concerten en festivals die toch wel uitverkopen en waarbij er dus niets extra's te verdienen valt.
Carpe Libertatem
pi_71180783
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:47 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer mojo&co ook eens de mogelijkheid zouden bieden om gekochte kaartjes in te ruilen zouden mensen ze ook niet nog aan elkaar hoeven te verkopen. Maar dat is natuurlijk weer teveel ondernemersrisico voor mojo.
Hun ondernemersrisico ligt bij de belangstelling voor de concerten die ze organiseren. Als mensen een kaartje kopen en dan verhinderd raken en hun kaartje aan een bekende slijten of op markplaats zetten voor hetzelfde bedrag zal dat Mojo verder niets kunnen schelen.

Het probleem komt natuurlijk van de ticketbureau's die kaarten opkopen om veel duurder te verkopen. Daar heeft niemand wat aan behalve die bureau's. Het zijn parasitaire ondernemingen, en Mojo hoeft dat niet toe te staan. Het is even wennen voor de concertgangers, maar in principe is het beter voor iedereen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71181187
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Hun ondernemersrisico ligt bij de belangstelling voor de concerten die ze organiseren. Als mensen een kaartje kopen en dan verhinderd raken en hun kaartje aan een bekende slijten of op markplaats zetten voor hetzelfde bedrag zal dat Mojo verder niets kunnen schelen.

Het probleem komt natuurlijk van de ticketbureau's die kaarten opkopen om veel duurder te verkopen. Daar heeft niemand wat aan behalve die bureau's. Het zijn parasitaire ondernemingen, en Mojo hoeft dat niet toe te staan. Het is even wennen voor de concertgangers, maar in principe is het beter voor iedereen.
Exact. Ze worden rijk van andermans inspanningen (organisatie) en prestatie (artistiek, fysiek, enz.) zonder dat ze een aanwijsbare tegenprestatie leveren.

Door juist te focussen op evenementen die snel uitverkopen (dus waar de vraag groter is dan het aanbod van kaarten) neem je die louche ticketbureaus de wind uit de zeilen. En daarmee ook hun inkomstenbron, want aan te dure tickets voor niet-uitverkochte concerten, waarmee ze blijven zitten, verdienen ze niks. Sterker nog: daar lijden ze verlies op. En als daar geen inkomsten tegenover staan, gaan deze semi-criminelen (want dat zijn ze) des te eerder over de kop.

Een bijzonder effectieve aanpak, dus
pi_71181576
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En waar leg je dan de grens neer. Hypothetisch voorbeeld, ik zou eerst met de hele familie naar LL gaan maar kan nu met zijn allen niet meer, wanneer ik dan die 6 LL kaartjes op marktplaats zal zetten durf ik te wedden dat deze flink overboden worden. In de vrije markt die al die vrije marktadepten altijd prediken zou ik dan toch voor het grote geld moeten gaan en een loser zijn als ik ze voor de kostprijs verkoop.

Begrijp me verder niet verkeerd ik heb ook een teringhekel aan zwarte kaartjes handel. Maar het zijn de eenzijdige regeltjes waar je door mojo als concertganger ook mee wordt opgezadeld. Je moet van te voren een kaartje kopen maar mocht je tussentijds verhinderd worden mag je volgens dezelfde regeltjes van hun je kaartjes niet doorverkopen, het terugnemen doet men ook niet aan.
pi_71182282
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:16 schreef Basp1 het volgende:
En waar leg je dan de grens neer. Hypothetisch voorbeeld, ik zou eerst met de hele familie naar LL gaan maar kan nu met zijn allen niet meer, wanneer ik dan die 6 LL kaartjes op marktplaats zal zetten durf ik te wedden dat deze flink overboden worden.
Je hoeft 'bieden' niet aan te zetten. Je kunt ze ook gewoon aanbieden voor de kostprijs.
quote:
In de vrije markt die al die vrije marktadepten altijd prediken zou ik dan toch voor het grote geld moeten gaan en een loser zijn als ik ze voor de kostprijs verkoop.
Dat gaat niet op, want je hebt eigenlijk niks te verkopen, het is niet van jou. Jij hebt een deal met Mojo dat jij wordt toegelaten op hun evenement tegen de afgesproken vergoeding. Daar heb jij recht op, en daarvan krijg je een bewijsje omdat het anders zo'n gedoe wordt in de vorm van een kaartje. Het hele idee dat jij jouw recht op toegang zou mogen doorverkopen als ware het een koekoeksklok klopt niet, dat heb je er zelf bij verzonnen. En dus slaat je klaagzang over de vrije markt nergens op. Dat je je een loser voelt is ook niet echt een probleem wat Mojo iets aangaat.
quote:
Begrijp me verder niet verkeerd ik heb ook een teringhekel aan zwarte kaartjes handel. Maar het zijn de eenzijdige regeltjes waar je door mojo als concertganger ook mee wordt opgezadeld. Je moet van te voren een kaartje kopen maar mocht je tussentijds verhinderd worden mag je volgens dezelfde regeltjes van hun je kaartjes niet doorverkopen, het terugnemen doet men ook niet aan.
Nee, dat is jouw risico. Als je vroeg koopt het je de zekerheid dat je heen kunt, maar is de kans groter dat er iets tussenkomt. En de mensen die verhinderd zijn en hun kaartje doorverkopen, dat is dus het probleem niet. Ik denk niet dat ze jouw kaartnummers ongeldig gaan verklaren als je ze tegen de kostprijs op marktplaats zet.
pi_71182489
Mojo is verder natuurlijk wel een kutbedrijf dat de prijzen onnodig omhoogdrukt.
Dit lijkt een nobel streven maar het is allemaal uit eigenbelang.
pi_71182490
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:16 schreef Basp1 het volgende:
En waar leg je dan de grens neer. Hypothetisch voorbeeld, ik zou eerst met de hele familie naar LL gaan maar kan nu met zijn allen niet meer, wanneer ik dan die 6 LL kaartjes op marktplaats zal zetten durf ik te wedden dat deze flink overboden worden. In de vrije markt die al die vrije marktadepten altijd prediken zou ik dan toch voor het grote geld moeten gaan en een loser zijn als ik ze voor de kostprijs verkoop.

En om te voorkomen dat ticketbureaus hun handel naar Marktplaats verkassen en bovengenoemde argumentatie als dekmantel gaan gebruiken, zou ik graag zien dat er wettelijke afspraken komen over het verkopen van tickets voor evenementen. Wat mij betreft wordt het wettelijk zo geregeld dat je een kaartje voor maximaal 110 of 120 procent van de oorspronkelijke kostprijs mag doorverkopen. Verkoop het kaartje voor een hoger bedrag, dan ben je strafbaar.
pi_71182702
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:41 schreef Specularium het volgende:
Mojo is verder natuurlijk wel een kutbedrijf dat de prijzen onnodig omhoogdrukt.
Dit lijkt een nobel streven maar het is allemaal uit eigenbelang.
Wat Mojo met de prijzen doet, is hun zaak. Dat staat feitelijk los van de malafide ticketpraktijken. Mojo organiseert concerten en komt in samenspraak met de locatie en de artiesten/management tot een bepaalde prijsstelling. Het is aan consumenten om te bepalen of die prijs acceptabel is.

Waar dit topic om gaat, is het creëren van kunstmatige schaarste door malafide bureaus, die tickets opkopen waardoor echte fans achter het net vissen. En die tickets worden dan tegen grof geld doorverkocht. Die bureaus verdienen een VEELVOUD dan wat Mojo aan zo'n ticket verdient. Want in de prijs van zo'n ticket zitten allerlei kosten, zoals betaling van de artiesten, alle crew op en rondom het podium, management en kosten voor de locatie. Bovenop die kale kostprijs drukt Mojo als organisator dan nog een marge, maar ook daarin zitten kosten, zoals hun organisatiekosten, promotie, etc.

Stel dat Mojo 20 euro zou verdienen aan een ticket dat 60 euro kost, dan is dat nog een schijntje in vergelijking met die malafide ticketbureaus, die rustig 120-150 euro vragen. Ze vangen dus 60-90 euro per ticket, terwijl ze daar feitelijk nauwelijks enige aanwijsbare prestatie voor hebben geleverd. Ze verdienen nog meer dan artiesten, crew, management, locatie en organisator samen...
pi_71183022
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:41 schreef isogram het volgende:

[..]

En om te voorkomen dat ticketbureaus hun handel naar Marktplaats verkassen en bovengenoemde argumentatie als dekmantel gaan gebruiken, zou ik graag zien dat er wettelijke afspraken komen over het verkopen van tickets voor evenementen. Wat mij betreft wordt het wettelijk zo geregeld dat je een kaartje voor maximaal 110 of 120 procent van de oorspronkelijke kostprijs mag doorverkopen. Verkoop het kaartje voor een hoger bedrag, dan ben je strafbaar.
Het lijkt me onzin om justitie daarmee te belasten. Ik zie ook helemaal geen reden waarom parisitair ondernemen strafbaar zou moeten zijn. Ik zie ook eigenlijk geen probleem. Als je een kaartje koopt heb je het recht om op dat moment toegelaten te worden, meer niet. Vind je dat risico te groot want je kunt altijd je rug breken of komen te overlijden o.i.d. waardoor je niet kunt, dan koop je het kaartje niet.

Ik zie geen enkele reden waarom je er winst op zou mogen maken. Als je niet kunt moet je blij zijn dat je niet al je geld kwijt bent. Wat op zich wel een goede service van Mojo zou zijn is dat je dan het kaartnummer zou kunnen registeren bij hun of iets dergelijks en dat ze doorverkoop tegen de kostprijs toestaan, zodat de koper ook zeker weet dat hij toegelaten wordt. Maar dat is een service, die misschien ook in het belang van Mojo is, nodig is het zeker niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')