Elke keer als er een nieuw deel van The Sims uitkomt, speel ik het een poosje, om er daarna nooit meer naar om te kijken

Zo nu ook met de release van Sims 3. Ik heb 'em zo ingesteld dat je zo lang mogelijk kunt spelen, dus dat je Sims heel oud worden en heel langzaam door de levensfases gaan. Ik wil namelijk gewoon 1 generatie spelen en niet een hele familieboom starten.
Ik begon m'n potje met een alleenwonende "young adult" kerel in een van de goedkoopste huizen met een carriere in de muziekindustrie. Natuurlijk zat ik gelijk kwijlend naar de auto's en dikke TVs te kijken, maar die kon ik bij lange na niet betalen en met m'n carriere ging het ook niet zo goed dat ik er echt veel geld mee binnen kon halen. Maar gelukkig had ik wel een leuke bazin, die behalve single ook nog eens rijk bleek te zijn.
Hierdoor is het plan ontstaan om eens met haar aan te gaan pappen om te kijken of ik een graantje van haar poen kon meepikken. Het klikte heel snel omdat m'n karaktereigenschappen o.a. "funny" en "schmoozer" zijn. Bovendien was ze vrij flirty, dus we doken na 2 dates al de koffer in. Al snel wilde ze trouwen. Ik besloot m'n ouwe troep te verkopen en bij haar in haar villa in te trekken, terwijl we ondertussen een gezamelijke rekening openden waarop het fijne bedrag van 50.000 Simoleans werd bijgeschreven.
So far so good. Echter bleek ze ook nog 4 (bijna) volwassen te hebben, die allemaal in huis woonden. Daar zat ik natuurlijk niet op te wachten, al die hectiek. Ik overwoog nog even om te scheiden, maar ik was bang dat ik m'n nieuw vergaarde fortuin dan vaarwel kon zeggen. Dat zou zonde zijn, want daar had ik het uiteindelijk allemaal voor gedaan! In plaats daarvan besloot ik op een andere wijze wat rust in huis te creëren: ik bouwde een schuur in de tuin van ongeveer 5 bij 4 meter en gaf mijn vrouw met haar kinderen de opdracht om dat maar eens van binnen te gaan bekijken. Op het moment dat de laatste persoon binnen was, verwijderde ik de deur en keerde de rust weder. In de drie dagen die volgenden heb ik nog een mooie promotie op m'n werk gemaakt toen uiteindelijk het treurige bericht tot mij kwam dat zowel mijn vrouw als al mijn kinderen aan honger waren overleden. Het is toch wat.
Ik kon niet meer blijven wonen in dit huis. Niet omdat ik zulke goede herinneringen aan m'n wijlen gezin had, maar omdat het gewoon een veelste grote kast was voor een alleenstaande jongeman als ikzelf. Dus ik besloot de boel te verkopen en in een mooie bungalow net buiten de stad te gaan wonen. Leuke sportwagen voor de deur, grote TV in de huiskamer, ik had het voor elkaar

Ik had alleen nog wat last van huilbuien vanwege alles wat me was overkomen, maar gelukkig was de werkster zo vriendelijk om me met wat geWooHoo! op te vrolijken zodat m'n carrière niet in het slob raakte

Uiteindelijk heb ik mezelf door de hele muziekcarrière geworsteld en heb daarna nog een tijdje als rock legende geleefd. Maar het geld, de limousines, oneindige vrienden en flexibele uren begonnen me snel te vervelen zonder doel in het leven. Dus ik besloot de boel om te gooien: ik heb m'n geld geïnvesteerd in diverse bedrijven in de stad, heb m'n gitaar aan de wilgen gehangen en werk nu als arts-in-opleiding in het ziekenhuis. Het salaris stelt nog weinig voor en is bij lange na niet genoeg om m'n rekeningen te dekken, maar de wekelijkse som geld die ik opstrijk met m'n investeringen biedt me gelukkig ruimte om m'n luxe leventje vrolijk voort te zetten.
Awesome